Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

zákazníci si elektromobily neprajú

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1316
    •   

    zákazníci si elektromobily neprajú

    Práve som dočítal, ako sa väčšine značiek zvyšuje CO2 a to ešte podľa starej NEDC normy a to len bude keď príde WLTP výsledok za rok 2019.

    A tam veta : Je preto vysoko pravdepodobné, že bez ďalších reštrikcií a bez „násilného“ prechodu na elektromobily, ktoré si zákazníci vlastne neprajú, sa ďalej nepohneme.

    "Novinár" Tomáš Andrejšák píšuci pre denník LOŽ sa ako ďalší vyfarbil. Kde vôbec berú právo na toto podsúvanie ich bludov verejnosti, keď to nie je pravda. Všetky EV vypredané, čakačky, predá sa všetko aj za premrštené ceny a tu nejaký Andrejčák si napíše, že to zákazníci vlastne nechcú.

    Nie, nechcú si doma nabiť a nepodporovať predražené palivá. Nie, nechcú jazdiť ticho a plynule. Nie, nechcú mať čistý vzduch.
    Automobilový priemysel sa vracia v čase. Namiesto znižovania emisií CO2 produkcia tohto plynu z výfukov áut raste.
    [priezvisko]@me.com
  • kayle
    Member
    • Nov 2017
    • 57

    #2
    Kdesi som zahliadol takú konšpiráciu, že keď sa má znižovať množstvo CO2 (vid: https://www.consilium.europa.eu/sk/p...ricter-limits/ ) tak či si ho automobilky teraz kúsok nenadsadili, aby keď príde k zníženiu, nebolo výsledné množstvo moc nízke.
    Ale ako píšem je to "agentúra JPP".

    Komentár

    • Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 1316
      •   

      #3
      Citujem z článku:

      A elektromobily? Tak napriek tomu, že boli kvôli štátnym dotáciám na nákup vlani veľkou témou, predalo sa ich iba 165 kusov, čo sú dve promile trhu.

      Logika hodná novinára. Keď mi niekto povie, že budú dotácie, tak s nákupom čakám, lebo mi štát prispeje. Ale podľa "odborníka" Andrejčáka, všetci mali EV kupovať, aby štát nemal komu potom dať dotácie.

      Ale je uspokojivé, že sa predáva menej traktorov a viac benzínových áut. Aj keď je to zrazu zlé pre CO2.
      Slováci kupujú viac veľkých a ťažkých áut na fosílne palivá. Autá na alternatívny pohon sú naopak na chvoste záujmu.
      [priezvisko]@me.com

      Komentár

      • Wilo
        Member
        • May 2019
        • 337
        •      

        #4
        Smeracky platok... ten redaktor len zapada do zbytku panoptika ludskej tragedie.

        Trend je nezvratny a kecy nejakeho Andrejcaka na tom uz nastastie nic nezmenia. Moze kopat a plut kolko chce 😂

        Komentár


        • palo47
          palo47 komentoval
          Upraviť komentár
          Tvoj názor nie je určite spravny.. Ludia eše dlho nebudú kupovat masovejšie elektromobily. Sú výrazne drahšie a väčina ludí potrebuje auto ako predmet dennej spotreby a má spústy iných starostí ako zachraňovat klímu alebo si bahniť vo feelingu z perfektného zrýchlenia a tichost jazdy. Ja pritom elektroauto mám, e-up s dotácoiu, veľmi, veľmi si ho pochvalujem, ale hlavne manželka. Ale ani tých plnych 22 k€ by som zaň v živote nedal a tobôž nie už tú pálku za TM 3 alebo Konu+. To je realita 90 % obyvateľov SK.
          A naviac ja by som nezniesol byť závislý na tom, či je nejaká nabíjačka na mojej trase vôbec je, či je funkčna a voľná (skús isť z BB na Brezno, Čertovicu Kráľovú Lehotu, nikde nič) Už mám skoro 5k km ale nabíjam vždy len doma zo zásuvky. (Na dlhšie jazdy mam staršieho Tiguana 2.0 TDI - NOx trochu prihnájja trávičku pri dialnici) Pritom som veľký fanúšik elektomobilov ako technického smeru ale nehodlám ho financovať

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          palo47 tak neviem. Bud si si matematicky neporovnaval vsetky vydaje, prevadzku a cenu energie, alebo presviedcas sam seba, ze je EV drahy.
          Ako pises - eUP mas prakticky zadarmo. Tam zarabas po kratkych rokoch jazdenia. Za jeho plnu cenu pri dennom vyraznejsom najazde je to sice viac, ale stale sa to vrati. Vyhody EV pritom plynu prvym dnom.
          Mna jazdenie na Leafe stalo za 2r a vyse 50000km asi +-200€. Ano, dobre citas. V tom je servis, ktory obsahoval vymenu brzd, kvapaliny a pelovy filter. Asi polovica je nabijanie doma. Vsetko ostatne som mal bud ako benefit v praci, gratis nabijacky a DC preplatene firmou ked som siel sluzobne.
          Je tu aj curgali, ktory je na tom podobne. Jemu sa Leaf od novoty tiez velmi pekne ekonomicky vracia, na nabijanie snad nedal ani tolko ako ja.
          Uznavam, ze my dvaja nie sme vzorka priemerneho uzivatela, ale ako vidis - da sa.
          V mojom pripade sa touto usporou dostanem na nulu za 2,5, max 3 roky od kupy ak ratam realnu spotrebu stareho benzinoveho auta, ktorym som jazdil.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          palo47 "naviac ja by som nezniesol byť závislý na tom, či je nejaká nabíjačka na mojej trase" ... Toto s autami ako je Kona/Niro/Tesla neriešiš vôbec.. Dojazd je taký, že ak si vyberáš miesta, kde je aspoň pár stojanov ako sú Beladice, Aupark, 2x Budča, OC Galéria KE, GW TN, GW RK, tak vôbec nemáš problém príst hocikam v SR a bez kolízií. Súhlasím, tie autá sú príšerne drahé, ale cestovanie s nimi je relatívne bezproblémové. Zas sa opakujem, hlavná chyba je že sú nabíjacie miesta väčšinou z 1 stojanom/1 CSS, ak by mali aspon 2x CSS a delil by sa 50kW výkon kľudne na polovicu, bolo by to úplne dostačujúce. Resp. to že autá nemajú ako štandard 22kW OBC, svet EV by bol oveľa jednoduchší pri tom rozmachu čo nás ešte len čaká. Bude hůř.... Našťastie infraštruktúra pre dlhý dojazd má zatiaľ rezervu.
          Naposledy upravené nick81; 20-08-2020, 19:59.

        • palo47
          palo47 komentoval
          Upraviť komentár
          S tou kalkulácoiu môžej mať pravdu. Ale potrebuješ věké najazdy a dlhý čas aby sa dostavil finačný efekt. Tá SK väčsina si nemôže dovolít daľšiu pôžicku a tak prevažne to skončí pri jazdenke.
          E-up za 11 k€ nie je vôbec zadarmo. Je to primeraná hodnota za peniaze. Keby som nebol získal dotáciu, tak kupujem do mesta Polo v základe a v podstate za to isté a to je oproti e-up limuzína čiže subjektivne dokonca väčšia hodnota za tie isté peniaze.
          Ale ja tiež nie som typická vzorka mám síce už 5k km ale to je vynímočne očakávam, že bežne v meste najazdím ročne cca 6 k km takže finačné bonusy budú pribúdať veľmi pomaly.
          Bez dotácii podobných ako v D (podáš žiadosť a ak si OK, tak dotáciu dostaneš) sa predaj v SK nepohne. Ale môj názor je, že dotácia by mala smerovať na mestké “lacne” dostupné elektromobily, tam je veľký efekt na zlepšenie ovzdušia v mestách a aj zrýchlenie markantný Mohli by mať aj malú baterku a teda dobrú cenu keby sa v mestách a sídliskách dokázalo vyriešit masívne AC nabijanie.

          Ak to čo piše nick81 je samozrejme pravda ale zase ide o auto za cca 40 k€, takže pre bežného Slovaka nedostupné, skončí prevažne pri naftovej jazdenke.
          Ale je dobré, ked su na tu takí fanúškovia elektromobility ako na tomto fóre, obdivujem ich nadšenie a ako všetko hlboko prežívajú, len si príliš fandia, ako rýchlo nastane prechod k elektromobilite.
          Inak članok nick81 na Môj elektrobil je výborny, s veľkým pochopením všetkých zásadnych súvislostí a zrozumiteľný aj pre laikov. Kto ho nečítal tak doporučujem.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          palo47 Ja som mal predtym jazdenku. Navratnost s novym e-nirom v nedohladne. Ak by nebolo auto na zivnost, tak by nebolo. Je to na mna tiez moc. Som realista, ak bude v 2050 50-100 tis ks EV v SR bude to zazrak. To co predvadzaju bezne automobilky je funny suv/cross s wltp 300-400. Skoda penazi. + Infrastruktura, ziadne plug&charge.. atd.. Je co vylepsovat. Aj Kona/Niro ma slabe parametre, len ked lepsie nie je v danej cene. Trochu sa trh zlomi s id.3/4/enyaq ale 500km na 82 baterke je no, ani Kona killer ani Tesla killer... Fajn ze si VW prerobilo fabriku, aspon nemaju na vyber a musia predavat a ist konecne dopredu Dufam, ze Tesla na battery day ponukne fakt nejaku pecku, ktora ostatnych prefacka. Clanok dik, ale brat s rezervou,, moj druhy v zivote.. Desiatky revizii .. ma to stale vela nedostatkov.
          Naposledy upravené nick81; 20-08-2020, 21:12.

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          moze sa zdat, ze 40-45000€ auto nie je pre vacsinu obyvatelov. No asi nie je, ale minimalne v hlavnom meste na take ma snad kazdy 3-4 obcan. Ked dnes daju firmy za embečku Superb cez 40 litrov, tak mozu kupit rovnako Niro a oplati sa im to viac.
          Ale osveta, osveta, tvrdohlavost, zadubenost, zlaty diesel ze?
          Este drobnost - ak niekto jazdi 5000 rocne, nie je pre neho vobec relevantne mat auto. A ak uz, tak uplnu sunku za tisicku, ktora mu tie km spravi. Ciel elektromobility nema byt co najvacsi pocet natrieskat na parkoviska. Tym smerom ide aj Musk - zdielanie aut, poziciavanie, autonomne atd.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          palo47 rozmyslas velmi zle. Za prve - dovolim si tvrdit ze vacsina EV sa nepreda z klimatickych dovodov ale z jednoducheho faktu ze si dotycny EV raz skusil a zistil ze to je uplne iny svet. Ticha jazda, ziadne trhanie prevodovky, dobra odozva na “plyn”, minimalna udrzba, kazde rano plna “nadrz”, ziadne skrabanie okien v zime atd atd atd. Za druhe - porovnavas slovenske realie ktore su z globalneho hladiska bezvyznamne. Staci zavitat k susedom do Rakuska a EV nadobuda nevidany rozmer. Neplatis tam registracnu NoVA dan, neplatis KfZ Steuer co vedia byt rocne slusne palky za silnejsie auta. Tam sa ti EV vyrovna cenovo so spalovakom niekedy uz po 2-3 rokoch bez toho aby si presiel co len jediny kilometer. Cisto kvoli daniam. Tiez s tym rakuskym platom vyzera cena EV uplne inac. Nemozes riesit Slovensko. To je nepodstatna cast sveta ktora predajne nic neznamena. Sme chudobni a mame malo ludi. Preto sluzime ako vrakovisko EU a vozime si sem nonstop vylietane kraksne z Nemecka ktore tam uz nikto nechce ale my si ich cenime ako rodinne zlato. Za tretie - osud spalovakov je spocitany uz len jednoduchym faktom ze ropa raz dojde. Raz. A tiez faktom ze uz skoro kazda vyspela krajina schvalila nejaky zakaz spalovakov k urcitemu datumu.

          EV bude vdaka novym technologiam a masovejsej produkcii lacnejsie. Spalovaky budu vdaka danovemu zatazeniu a narocnosti na udrzbu stale drahsie az do bodu ked aj vlstnictvo spalovacej Dacie bude ekonomicky nezmysel. To je nezvratne a ludia rozhodnu coskoro sami uvidis. To ze ti pride 22k€ vela mi je luto ale si Slovak zial a budes setrit 2 roky. Priemerny doktor u susedov to ma za 4 mesiace. Ake maju ceny leasingov ti radsej ani nejdem pisat...

        • palo47
          palo47 komentoval
          Upraviť komentár
          K Milan 84 a ďaľším
          Ja mám e-up len na mestké jazdy. Bývam v mestkej čadti dosť vysoko nad centrom ale dosť blízko. MHD je tu nepoužitelné, jazdí viacmenej pre školákov intervaly sú aj niekoľko hodín. Na dlhé jazdy mám TDI, to nie je na krátke mestké jazdy a pri tej krátkej jazde hore dole mi vychádza spotreba cca 10 l a pribudli by problemy s DPF , minimálne s častým “venčením” kvoli regenerácii. Jazdiť potrebujem každodenne a pri tej 7- 10 km runde mi to za rok viac nevydá ako 6000 km ročne. A zato si mám kúpiť starú šunku??? Veď jednoho 15 ročneho ale udržovaného benziniaka som tesne pred kúpou e-up pomerne výhodne predal a e-up ho vlastne nahradzuje.
          Ja parkujem na mojom pozemku, takze trošku sa v svojich vyjadreniach kroť a nemysli si, že autá jazdia len v Bratislave hoci problémy s parkovanim sú všade.
          VW žial dáva na e-up záruku len 2 roky, preto som nahradné diely považoval za potrebné riešit. Citigo sa mi už neušlo ale e-up som ešte stihol. Naviac mne sa viac páči e-up a údajne citygo nemalo vyhrievané čelné sklo- pre mňa dosť podstatné keďže parkujem v exterieri.
          Spoľahlivosť VAG aut nie je nič moc ale že by turbo vydržalo len 80 tis km kvôli podľa teba nesprávnemu umiestneniu. Skôr môže byť na príčine absencia dochladovania turba, nariedený olej naftou pri velkom množstve mestkých jázd. Ja som vždy menil Long Life olej pri cca 20 tis km aj keď som jazdil prevazne dialnične kontinualne niekolko sto km trasy a indikátor ukazoval servis až pri 30 tis. A po 9 rokoch žiadny problém. S olejovým servisom až pri 30 tis km je to podľa mňa marketing. Nikto si netrúfne ho znížit, bol by pre bežného uživateľa outsajderom. Naštastie s e-up problé s olejom odpadá.
          Tie chybové hlasenia DTC ma trochu znepokojujú. Tipujem však, že VW nastavil veľmi opatrne hranice parametrov pohonu a batérie kvôli bezpečnosti a môj e-up sa občas dostava za hranice a vtedy generuje zápis DTC do pamäte závad. Prvá reakcia znackového servisu bola, že to nič nie je ale ja som trval aby to prešetrili. Zatial im veľa e-upov cez ruky neprešlo. Ale pri jazdení 5000 km som nezaznamenal absolútne źiadny problém a to si všimam veci, ktoré pravdepodobne bežný uźvateľ ignoruje.
      • palo47
        Member
        • Jan 2020
        • 66

        #5
        K Milan 84.
        Chcelo by to štatistiku kolko tých 40 tis Superbou je firemných/živnostenských kde sa dá dosť veľa dať aj s prevádzky do nakladov a znižiť si daňový základ. A k tej veľkej výhodnosti 40 tis elektroauto si prečitaj úprimnú výpoveď nick81.
        Chybou je, že ľudia ( nielen Slováci) zvolili do Bruselu príliš veľa nekompetentných ľudi, ktori emisnými limitmi nedali europským automobilkám na výber a tie museli vsadiť všetko na kartu elektromobility. A pritom emisie osobných aut nie sú pre životné prostredie kľúčové. V meste však ano.

        Ak tomu vynikajúcemu lacnemu servisu. Ja si pravidelne kontrolujem chybové záznamy (DTC) cez OBD a už mi to vyhadzuje Od 1600 km napriklad viac ako 30 x chybu elektrického pohonu (nedovolený pokles trakčného napätia ) a aj min 4 ďaľśie typy závad. Do autorizovaného servisu chodim ako na klavir. Vždy niečo cez OBD stiahnu, pošlú do Nemecka a potom zas niečo ďalšie . Auto však jazdí našťastie úplne OK. Ani by som to príliš neriešil ale sledujem nemecke GoingElectric a tam je jedna z veľkých tém závada pohonu - kontrolka EPC auto zastane a koniec. Nemecké autorizované servisy to riešia, že auto odstavia ohradia a čakajú až 2-3 mesiace na odvoz do Wolfsburgu. A tam sú údajne len dvaja servisáci čo to riešia. A to moje chybové hlásenie pohonu asi súvisí s prementivým prechodovým odporom v konektore alebo spoji. Pri jazde na plný výkon (to si cez Donovaly užívam) tam tečú prúdy až nad 200 A a nechcem aby sa mi zoškvaril nejaký konektor resp nebodaj začalo horieť celé auto.
        Keď som si dal vypísať čo stoji napr výkonová elektronika ( invertor) resp motor s prevodovkou resp AC nabíjačka tak sú to pálky cca 6-8 tis €. WV nič neopravuje len vymieňa cele bloky a aj preto som si priplatil na predľženú záruku. Keďze VW si drži schémy elektroniky len pre seba, tak sa ťazko niekto aj veľmi schopný pusti do opravy aj keď to môže byť relat´vne ľahko opraviteľná závada. Takže som zvedavý na celkovú reálnu bilanciu napr po 5 rokoch.
        A určite poznáte kauzu Tesla s nevhodne zvolenými pamäťami (EMM?) kde konečne budú za zákaznikove peniaze vymienat cele DPS riadiacej jednotky ( akože prirodzené opotrebenie - ale nevhodnej súčiastky resp prehnaný rozsah logovania)
        Naposledy upravené palo47; 20-08-2020, 23:23.

        Komentár


        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Servis EV je lacny ale musis si kupit Elektromobil. Nie parodiu od VW. Sam jazdim aj spalovaci Passat TDI a moje skusenosti so servisom by vydali na knihu. Bohuzial. V ramci mojej skusenosti s koncernom VW uplne chapem preco stale stoja vsetky ID.3 a cital som ze rovnako si nevedia rady ani s novou Octaviou, Golfom a Enyaqom.

          Bonusova otazka - preco davaju Nemci VEDOME aj po dlhorocnych negativnych skusenostiach do svojich sportovych vrcholovych modelov turba medzi valce kde sa nemaju ako chladit cim je zivotnost zarucena tak max do 70-90tis km? Money money money... a ludia platia

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          palo47 preco riesis nahradne diely, ved mas noveho e-up-a s 5 rocnou zarukou. Alebo VW nedal na e-up-a 5-rocnu ako ma citigoe?

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          este k servisu elektromobilu... Ja som si povedal, ze nebudem nasich ojazdenych i-miev-ov, ktore su uz po zaruke servisovat vobec, maximalne vymenim po 4-roch rokoch brzdovu kvapalinu (pred STK po 2 rokoch len v nadrzke). Kabinovy filter som pozrel po 2 rokoch... este vydrzi.

        • Marcel Pavlík
          Marcel Pavlík komentoval
          Upraviť komentár
          palo47 -. k tomu eparlamentu - už nemali kam uhnúť, viď ako nachytali koncern v usa a ako dopadol nemecký súd o odškodnenie. a česko nasleduje. pozri ako sa kórejci snažia - „Nedosiahnutie emisných cieľov nie je možnosťou. Naše kórejské vedenie by to neakceptovalo,“ uviedol generálny riaditeľ Kia Europe Emilio Herrera pre Automotive News Europe. ako ďalšie by som napísal - buď rád, že to auto má z celého koncernu asi NAJ sw, golfy stále stoja na prenajatých pozemkoch hoci sľúbili že v septembri ich budú dodávať.
          a ja konkrétne - dnešné auto ma začalo neskutočne srať, vyhadzuje chybu, je jedno v akých podmienkach, nik nič nevie nájsť (odstrániť chybu), manželke som to otrieskal o hlavu, že sa nechala presvedčiť, že ionik nie. denno denne jej vravím, že dva, skoro tri roky sme mohli mať nové auto, ktoré by malo reálnu zostatkovú cenu vyššiu ako bola nákupná! vláčom ju po predajcoch, je celá otlčená z nastupovania, ja viem rozmery "kufrov" naspamäť (invalidný vozík), vo fiate nám ponúkali novú starú pandu, že má ešte starý 4valcový motor :-( takže je otázka ktomá väčší problém s kúpou - ten, kto chce BEV alebo ten, kto chce jednoduchého spaľováka.
          ps - tá dcéra si klúpila pred mesiacom nové auto (40k€) a už jej na dovolenke vypisuje - ešte 380 km a nebude sa dať naštartovať. ako milujúic otec jej nemôžem povedať kiškiš, mala si si klúpiť také, od akého so mamu odhovorila.
      • hudino
        Member
        • Jul 2017
        • 37
        •   

        #6
        Ja myslim ze drviva vacsina ludi si EV praje, ale nan nemaju, alebo ho nikdy neskusili -> a ked ano, tak by ho tiez chceli ale zistili ze nan nemaju. To je fakt.

        Komentár


        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          A druha zakladna vec je ze si myslia ze nebudu mat kde nabijat. A samozrejme neveria ze to ide aj z klasickej zasuvky.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Inac toto je naozaj zaujimave a podpisujem sa pod to... vzdy ked sa s niekym rozpravam o EV alebo ma niekto zastavi pri nabijacke tak vsetci su uplne prekvapeni ze sa to da doma nabijat z klasickej zasuvky. Nikto tomu nevie uverit ze je to take jendoduche. Rozmyslam kde urobili vyrobcovia EV vo svojom marketingu chybu ked nedokazu takyto zakladny fakt jasne a zrozumitelne posunut spotrebitelovi. Aj ked je fakt ze ked vidim akukolvek reklamu na EV tak vzdy je to zapichnute na wallbox. Ci je to mesto alebo rodinny dom.

        • drobco
          drobco komentoval
          Upraviť komentár
          Ani ja som na neho nemal. Našiel som reálne riešenie bez úverov a lesingu. Do 3 rokov kedy už bude mať Y vychytané muchy ho kúpim ľavou zadnou, keď sa do neho pohodlne zmestím Mám 2 metre. Keď chcete ozvite sa do správy a rád Vám poviem ako som to spravil. Už spaľovák nemienim kupovať, keď ten môj prejde STK, tie 3 roky vydržím.
      Pracuje...
      X