Napadla ma myslienka vzhladom na tie CO2 kvoty co musia automobilky v EU splnit v roku 2020 a vraj obrovske pokuty za ich nesplnenie, ci znacky, ktore ich nebudu zvladat koncom roka vyrazne nezlavnia EV, aby sa zmestili do kvot. Ci nie je rozumne si pockat. Ved na vycerpanie dotacie je 12 mesiacov ... Neviem ake velke maju byt tie pokuty (vie niekto), ale mozno sa im viac oplati davat EV za polovicu koncom roka ako platit tie strasidelne pokuty.
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Budu EV koncom 2020 v extra zlave?
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Tak som uz nasiel, ma to byt 95eur za kazdy gram nad 95g/km. Co moze byt "až do výšky 1,83 miliardy eur v prípade VW a 746 miliónov eur pre FCA". Cize bud zdrazeju o niekolko tisic eur kazde svoje benzin/dieslove auto cim budu menej konkurencny, alebo predaju viac EV. A na to aby ich predali musia ich dat lacnejsie. Alebo mozu zaplatit pokuty. Najskor to bude mix toho.
Ale tlak bude vytvarat Toyota a Volvo (ani jedna dnes neponuka ziadne EV, lebo naco), ktory vraj takmer splnaju limit a nebudu potrebovat zvysovat ceny svojich aut, cize ani nesplnaci nebudu moct zvysovat ceny. A tiez by sa asi rozmohol individualny dovoz z krajin mimo EU, keby tu boli o par tisic drahsie auta.
Tak predat vela EV, alebo zaplatit pokutu bude asi pre ne najpraktickejsie riesenie. Uvidime ktora znacka akou cestou sa vyberie.
-
Pôvodne zverejnené od Taur Pozrieť príspevky... Neviem ake velke maju byt tie pokuty (vie niekto), ale mozno sa im viac oplati davat EV za polovicu koncom roka ako platit tie strasidelne pokuty.
https://videoportal.joj.sk/noviny/ep...-noviny-tv-joj
Tá konkrétna správa začína na 8:50 minúte a vzorec pokút na 9:45 minúte.
Odznelo tam aj síce chybné info o limite (v správe odznie chybne 95 gramov na 100 kilometrov),
tak neviem či tejto správe na 100% dôverovať.
Limit EU pre CO2 je 95 gramov na 1 kilometer (v správe odznie chybne 95 gramov na 100 kilometrov).
Spomenutá pokuta 95 EUR za každý gram a každý kus auta nad limit.
.
.
.
+ edit : kým som ja sformuloval odpoveď a zdroje, predbehol ma Taur so svojou odpoveďou ;-)Naposledy upravené VladoTA3; 12-01-2020, 19:58.
Komentár
-
nebudu ziadne zlavy. Ziadna automobilka nema a neplanuje mat tisicky elektromobilov na sklade. Vsade tu citame ake su dlhe doby dodania a ako vsetci okrem Tesly nestihaju vyrabat, resp. maju stopnute vyroby kvoli splnenemu cielu vyroby.
Uvidime co bude, ci budu platit pokuty a zdrazia auta, aby sa im to vratilo, alebo sa zacnu buduci rok (2021) viac zameriavat na vacsie pocty EV lebo tie pokuty ich budu rezat pod krkom.
Komentár
-
Zabudli ste zohladnit korekcie, co si vylobovali na prechodne obdobie.
- auta pod 50g/km sa do priemeru pocitaju 2x - cize vsetky BEV a takmer vsetky PHEV znizia priemer akoby ich predali 2x tolko.
- 5% (najspinavsich) aut sa do priemeru nepocita, takze mozu mat akekolvek vysoke emisie
- tazke auta maju koeficient, ze mozu mat viac emisii - do priemeru sa pocita znizena hodnota
priemer bol v r 2018 120g/km, takze bez korekcii hore je na jedno auto 25x95=2375 eur.
po zaratani vyssieuvedeneho to mozno nebude ani polovica... naco by sa trapili znizovanim cien EV (ani ich nedokazu vyrobit), predaju viac spalovakov a stratu vykompenzuju.
Toyota je pod limit a nemusi vyrobit ziadny EV.
PSA malo (2018) priemer 105, staci minimum EV a zmestia sa.
Skoda mala (2018) 115... no citigo to mozno zachrani.
Komentár
-
A keby bolo najhorsie Nemci vymyslia obdobnu dotaciu ako nasi, aby pomohli svojim automobilkam.
FCA sa vraj dohodlo s Teslou ze ich predane autav EU vykaze ako svoje.
Dalsi asi odkupia prebytocne kvoty od Toyoty.
Kazdy asi najde svoju cestu ako s tym vydrbat, tak asi fakt nizsie ceny BEV nebudu toho roku.
-
Komentár