Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Myty o chystanych dotaciach pre elektromobily/alternativy

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Hody
    Junior Member
    • Jul 2017
    • 15

    #31
    Tak, a siria sa nam dalsie blbosti, opat od "starej firmy":

    https://fontech.startitup.sk/slovaci...tejsie-otazky/

    1) max cena 50 000 "s DPH"
    2) podmienka zakupit auto na SR
    3) dotacia vyplacana na splatky

    Nic z toho ministerstvo este nepotvrdilo a oficialne je to stale otvorene. Dnes rano ich kontaktoval clovek priamo z ministerstva a pytal sa, odkial tie blbosti zobrali a nech si to opravia (DPH uz z clanku zmazali, zvysok tam stale je).

    Este som si dodatocne vsimol, ze tam pisu aj o "srotovnom" na osobaky - ze v najblizsej vyzve nie je, ale v buducnosti moze byt. Im stale nedochadza, ze ktore auta spadaju do kategorie M1 a N1 a ze ziadne srotovne nebude... ach.

    Komentár


    • Apos
      Apos komentoval
      Upraviť komentár
      ono zrejme stale plati ze vsetko co spada pod startitup.sk je skupinka mladych ludi, ktori by potrebovali viac sebareflexie a mensie ega. Staci si pohladat ich skandaly s kradnutim clankov, nekorektnym neuvadzanim zdrojov clankov, pomaly strojovy preklad zahranicnych medii prezentovane ako vlastna novinarcina, atd atd atd...

    • Hody
      Hody komentoval
      Upraviť komentár
      ani mi nehovor...

      najlepsie je, ze ked ich aj upozornis na chybu v clanku, zmazu ti koment ale chybu neopravia... alebo ti napise autor na messengeri a posle ta do pi, ako mna minule. Proste sila

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      Hody nechces to sem zavesit? to je chrapunstvo

    • Hody
      Hody komentoval
      Upraviť komentár
      Zatial asi nie. Mozno inokedy, ak by sa to opakovalo

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      ako myslis, ale pri novinarcine sa to nema stat ani raz. nieto opakovane.

    • Marcel Pavlík
      Marcel Pavlík komentoval
      Upraviť komentár
      aj v bazároch neustále píšu o šrotovnom, keď ich upozorním, tak ma obvinia, že nečítam poriadne, lebo oni "píšu" štátny príspevok (5.000.00€) na výkup, ...
  • g211
    Member
    • Sep 2015
    • 118
    •   

    #32
    Tak výzva je vonku. Bude možné doviezť Teslu do 50 000 s DPH, ale nesmie mať predchádzajúceho majiteľa (ani v zahraničí): https://www.mojelektromobil.sk/dotac...ne-informacie/

    Komentár


    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      No pekne, tak už len dúfať, že to vydrží až kým bude Model Y a že sa potom vopchám do 50 000,-

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      TMY do 50.000 s danou? No neviem neviem...

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Tak to je teda pekne anti Tesla nastavené. Pri dnešných cenách v A sa tam nevojde iná farba ako biela ak chceš ťažné. Aj to len model s malým dojazdom.
      Klasika - vlk sa nažral a koza ostala celá.

    • EV_Future
      EV_Future komentoval
      Upraviť komentár
      cize ak spravne chapem:
      1. Najskor sa vyplnaju formulare so ziadostou (11.12 - 17.12)
      2. Potom ma ministerstvo 40 pracovnych dni na posudenie a schvalenie ziadosti
      3. Nasledne ma kupec 12 mesiacov na zakupenia auta a zaslenie vyplnenej prilohy k ziadosti
      4. Do 20 dni pride od statu v jednej splatke cela vyska dotacie

      Len jedna vec tam nie je jasna - musim vediet uz dopredu ake auto kupujem, alebo je to uplne jedno? Podla vsetkeho, ak mi akceptuju ziadost, tak mam 12 mesiacov na nakup akehokolvek EV pri splneni podmienky ze musi byt uplne nove a s cenou max. 50-tisic s DPH.

    • g211
      g211 komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri GrandPa budes si musiet nalepit takuto nalepku a ta sa aj tak hodi iba na bielu


    • Peterka
      Peterka komentoval
      Upraviť komentár
      11.12. zacina iba "rychla" online predregistracia, formulare sa zacnu vyplnat az 17.12.
      Neviem preco mam dojem, ze do 17.12. uz bude cela dotacia rezervovana...

    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      Zacnite citat. Tolko dokumentov ze zacnem vybavovat uz teraz.

      https://www.chcemelektromobil.sk/fil...DM_13_2019.pdf

    • Joe79
      Joe79 komentoval
      Upraviť komentár
      Suhlasim s Jirim - podla cennika v Cechach to vychadza na bielu TM3 Standard Plus RWD iba s taznym zariadenim - cena podla dnesneho kurzu 48 981,75EUR.

    • Pajtas
      Pajtas komentoval
      Upraviť komentár
      Nerozumiem úplne, prečo nie je možnosť auto preleasovať..

    • curgali
      curgali komentoval
      Upraviť komentár
      A čo ten autoúver čo ma Tesla na stránke...ten sa da využiť?..

    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      Takze FO nepodnikatelia nemozu poziadat o dotaciu?

      SCHEMA

      Oprávnenými príjemcami pomoci sú:
      a) obec, vyšší územný celok a nimi zriadené organizácie;
      b) fyzická osoba – podnikateľ;
      c) právnická osoba9

      a v tabulke podmienok:
      aj FO nepodnikatelia

      tak ako to je?
      Naposledy upravené mozeg; 18-11-2019, 16:07.

    • LacoJ
      LacoJ komentoval
      Upraviť komentár
      škoda že sa nezmestí do toho tesla m3 dual motor, ale asi aj tak keď si porovnám konkurenciu tak vide najlepšie model3 rwd oproti niru a kone či ? autopilot by sa mal dať dokúpiť aj neskor tak to nemusí byť v kupnej cene, jedine že by sa dal takto pridať aj predný náhon a väčšia baterka také lego

    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      LacoJ zalezi ako sa na to pozeras. NIRO 43k-8k dotacia=35k€, vacsia baterka, lacnejsie poistky, dostupny servis,lacnejsie opravy a pod. ale menej features, lenivejsie ako tesla a pomalsie nabijanie o cca 30%.

    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      Zjavne nepojde leasing ale uver ano. Daju auto uver a k tomu zalozne pravo do registra.

    • Joe79
      Joe79 komentoval
      Upraviť komentár
      LacoJ mne by uplne stacilo, keby ten predny motor, vacsiu bateriu a autopilota plus zimne kolesa (a pripadne inu metalizu) dali na zvlast fakturu

    • Joe79
      Joe79 komentoval
      Upraviť komentár
      mozeg - na tom eNire ma najviac hneva absencia 3f nabijacky a offline infotainment. Ako tretie absencia tepelneho cerpadla, ale to by sa mohlo fixnut kupou v CR...

    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      @Joe74 offline infotainment mi nevadi na i3 sme mali online a vobec som to nepouzil okrem toho funkcna sluzba online connect ma byt v sr pre hyundai a kiu spustena az 2021. 3f nabijacka mi nebude chybat. 7,2kW nabijacku sme mali v i3 a bolo to v pohode. I ked 3f 16A je lepsia konfiguracia ako 1x32A. Doma som nabijal aj tak len 9A a v pripade Nira to bude 10A. TC ma nastvalo ale nakonci dna v Zime aj v pripade extremu ubudne tak 2-3kWh za hodinu jazdy a to 3kWh prehanam. Co som mal moznost ist v EV bez TC tak to zralo 1-1,5kWh ale bolo prijemne teplo. Napr. I3 ma TC ale kuri fakt slabo.

    • aglaonema
      aglaonema komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri GrandPa, prečo píšeš, že v AT sa tam vojde ťažné? Podľa mňa nevojde. SR+ je €48500 + €980 processing fee + €1070 ťažné = €50550. Počítam zle?

    • EVan
      EVan komentoval
      Upraviť komentár
      aglaonema dobre počítaš, v AT sa nezmestí nič, len základná biela. V DE, alebo v Other Europe sa zmestí do 50 aj ťažné, alebo iná farba

    • leo
      leo komentoval
      Upraviť komentár
      Tusim trosku lepsie ceny su v Slovinsku..
  • mozeg
    Member
    • Dec 2015
    • 439
    •   

    #33
    OK takze pravidla de minimis sa aplikuju iba vtedy ak su naplnene kriteria. Co logicky FON naplnit nevie. :-)




    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	opravneni ziadatelia.PNG Videní:	0 Veľkosť:83,0 KB ID:	44259


    Schema:

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	Snímka2.PNG Videní:	0 Veľkosť:21,3 KB ID:	44260
    Naposledy upravené mozeg; 18-11-2019, 16:31. Dôvod: DOPLNENE kedy sa aplikuju pravidla de minimis

    Komentár


    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Fyzicka osoba nepodnikatel

    • g211
      g211 komentoval
      Upraviť komentár
      Tak toto je teda pekny bug

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Pravidlá de minimis (limit 200.000€) predsa nie je potrebné aplikovať na FO - nepodnikateľa, lebo pre tých je jasne stanovený strop 1 auto. Nemôžu žiadať na viac áut ako firmy.
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    #34
    Už aby tu dotácie boli, aspoň sa oživí trh s jazdenými EV, lebo veľa rozprávačov a zjednávačov konečne pochopí, že ak nemajú na nové, tak prvé dotačné EV budú na predaj za dva a pol roka roka. A celkom mi vyhovuje aj ten počet príloh žiadosti, nie je to ako predtým - jedna zmluva a kópia TP, čo tiež nebude pre každého.

    A limit 50000€ prispeje k menšej spotrebe elektriny dotačných zákazníkov, lebo M3 SR+ má nižšiu EPA spotrebu ako M3 AWD. Rozdiel medzi bezdotačnou AWD a dotovanou SR+ je tým pádom 16700€ bez dph.
    Naposledy upravené Miroslav Rojko; 18-11-2019, 16:48.
    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      Miro ani nevies aku mas pravdu: v Sr momentalna dostupnost EV nula bodov. Niro vypredane, Kona tiez,Ioniq tiez cakacka. Som naozaj zvedavy lebo naozaj to dopadne tak ze sa dovezu auta zo zahranicia lebo tam ich je viac. Sam neviem co robit ci kupit Niro64kWh alebo Teslu 3 SR+. Vsetko ma svoje vyhody aj nevyhody. Kia je lacnejsia o 8k eur, ma servis a lacnejsie poistky. Tesla zas lepsi design,features nabijanie ale drahy nedostupny servis a drahe poistky.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Nechapem ako mozes porovnavat eNiro a TM3. Niro je krabica pre prepravu rodiny a TM3 je raketa aj bez performance verzie. Jedine co maju spolocne je, ze su to EV. Ja som velmi vahal zobrat TM3 na ukor eTronu (jasne ze aj toto su neporovnatelne auta) ale ani trochu nelutujem, ze som isiel zasa do Tesly. Servis neviem preco vsetci riesite. Za a. onedlho bude a za b. ho takmer vobec netreba. Ja jazdim na Tesle takmer 3 roky a okrem vymeny oleja v prevodovke (ktora sa uz nerobi) som servis vobec nepotreboval. Mimochodom aj na Slovensko uz chodi mobile servis z Rakuska.
      Ano, je to dobry pocit mat servis "za ritou" ale to si bohuzial musis vybrat ci chces mat dobry pocit alebo auto na ktorom sa da realne jazdit .

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      mozeg Ja na Tvojom mieste keď tu píšeš že chceš rodinné auto idem radšej do eNira. Nielen bližší servis ale aj na výber niekoľko servisov, kde keď jeden bude mať plno, ozveš sa druhému. Tesla môže byť nepojazdná aj nie vinou poruchy (čo tu neradi čítajú) ale aj nehody a čo potom ? Tesla je pre radosť, kórejci ako spoľahlivý pracant.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Ono taka Kia aj menej kole oci co nemusi byt na Slovensku uplne zla vlastnost. Na zapade je celkom modne vandalizovat Tesly mentalne menej vybavenymi jedincami. Je otazka casu kedy pride ten trend aj k nam. O Kiu si opres bicykel a velmi ta to trapit nebude A co sa tyka nejakej dynamickej jazdy - radarov je stale viac a v buducnosti bude este viac. Tiez zacina trend znizovania povolenych rychlosti. Je otazne kde tu dynamiku za 2 roky vyuzijes. Zas tak jednoznacne by som to pre Teslu nevidel.

    • Jozefr
      Jozefr komentoval
      Upraviť komentár
      Bavil som sa pred casom v Hyundai ohladom servisu Ioniqu, myslim ze podobne na tom bude aj KIA. A pravdu povediac som o tom aj cital, sice je pravda ze obe znacky maju servisy v podstate vsade. Ale problem je v tom ze v tych servisoch vacsinou nemaju ludi ktory su na EV pripraveny. Takze sa ti kludne moze stat, ze s tym autom ta rovno poslu prec alebo si budes musiet pockat pokial im niekto nepride z ineho servisu vypomoct. Takze ten pocit, ze ked nieco tak servis mam hned vedla je skor falosny.

    • Joe79
      Joe79 komentoval
      Upraviť komentár
      mozeg - a ja debil si rozbijem Ioniq Co sa tyka tych servisov na kazdom rohu, tam bude asi niekde problem, ked som na rozobranie a doobhliadku cakal 2 tyzdne. Vysledok? Oprava vycislena na 36300,- a nove auto stalo po zlavach 32000,- Cakam na vyjadrenie poistovne... eNiro je bohuzial virtualne auto, mozno sa podari kupit v CR. Ved uvidime, ako sa bude darit s registraciou na dotaciu a co nam zaciatok roka 2020 prinesie...

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      Joe79 nie je virtualne. Citaj moj test na mojelektromobil.sk Kia sa dušuje, ze budu mat/maju lokalny sklad aby boli auta relativne rychlo dostupne. Asi bude platit, kto prv pride, ten ma podobne ako to bolo pri Ioniqoch a Konach.
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    #35
    Povinné havarijné poistenie.

    Neuvádza sa to v podmienkach, al v konečnej zmluve je uvedené, že vozidlo musí byť po dobu 2 rokov havarijne poistené.
    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • curgali
      curgali komentoval
      Upraviť komentár
      Takže si dotaciu podelia predajcovia a poistovne...

    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      curgali zas tak zle to nie je mne dal predajca este aj zlavu zo svojej marze. Poistoval by som tak ci tak aj havarijne a rozdiel je max 200eur rocne, takze na konci dna vsetci spokojni.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      mozeg radšej napíš predajca mi povedal, že mi dal, nie predajca mi dal
      nikto Ti nedá auto so stratou, to oni len majú akože nákupné ceny ale nezarátavajú tam kvartálne alebo koncoročné bonusy za objem, ktoré dopredu vedia že dostanú

    • curgali
      curgali komentoval
      Upraviť komentár
      mozeg, píšeš že až také zle to nie je s tým poistením.......tak som zistil ze najlacnejsia havarijka na TM3 vychádza na 1050 euro fyzicka osoba a s.r.o. 1150 euro. Za dva roky to mame z dotacie dolu 2100 f.o. a 2300 s.r.o. Ešte stale si myslíš, že to nie je také zlé?...

    • hudino
      hudino komentoval
      Upraviť komentár
      Ale ved na kazde nove auto potrebujes havarijko. Alebo mi chces tvrdit ze keby to v dotacii nebola podmienka tak havarijne si nedas? u auta za 50k ?

    • curgali
      curgali komentoval
      Upraviť komentár
      Ja nemam havarijko na ziadne auto..toto bude prve asi z donutenia...

    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      curgali ake Ev ides kupit? Ak to nie je tajomstvo. dik

    • EVan
      EVan komentoval
      Upraviť komentár
      curgali mám HP+PZP na TM3 LR AWD za menej ako 700 (spoluucast 1000)

    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      EVan ak smiem vediet, v ktorej poistovni sa ti podarilo ziskat taku nizku cenu? Ja za TM3 LR platim PZP+HP cez 2000 eur.

    • EVan
      EVan komentoval
      Upraviť komentár
      jeeff AXA, cez sprostredkovatela. (Zásadný vplyv na výslednú cenu má tá vysoká spoluúčasť)

    • curgali
      curgali komentoval
      Upraviť komentár
      Tak AXA sa ide predavať. Prejde pod inú poisťovňu. Uvidime, ako to bude na rok. Počkam na otvorenie konfigurátora na SK, kôli vratke DPH. Bojovat o vratku z finančnými úradmi v okolitých štátoch a Teslou nebudem. Chcem Nissana predať a kúpiť TM3 do tých 50t. v bielej farbe. Moc neverím iným baterkám od iných výrobcov z hladiska degradácie. A pre hovorí aj sieť Supercharger bez identifikácie. Strčíš a o nič sa nestaráš a nabíjaš....Najefektívnejšie auto s najlepšou akceleraciou a spotrebou, vyspíš sa tam v prípade potreby, a má aj prestíž a krásu...Servis sa zlepší keď otvoria nové strediská v strednej europe..Tam neni čo riešiť..
      Naposledy upravené curgali; 20-11-2019, 23:08.

    • Joe79
      Joe79 komentoval
      Upraviť komentár
      curgali - si mi nasadil chrobaka do hlavy

    • Joe79
      Joe79 komentoval
      Upraviť komentár
      jeeff - dik za pripomienku ohladom spoluucasti - prave zasobujem poistovne dokumentaciou ohladom likvidacie PU, tak toto bude aktualne pri novom aute...
      Naposledy upravené Joe79; 21-11-2019, 10:02.

    • g211
      g211 komentoval
      Upraviť komentár
      Ak clovek nie je smoliar a ma co to najazdene bez sposobenej nehody, oplati sa ist do vyssej spoluucasti. Ja mam 1000 Eur a to setrenie je znacne.
  • Wilo
    Member
    • May 2019
    • 337
    •      

    #36
    Toto zas vyzera na skvelo pripravenu dotacnu schemu Sa mi zda ze uz ta minula verzia s 5000€ v troch castiach bola pristupnejsia a pouzitelnejsia... a uplne zrozumitelna aj pre bezneho laika. Tu ked laik zisti co vsetko treba dolozit a vybavit tak sa radsej otoci na pate a kupi spalovak.

    Komentár


    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      plynove pohony? kde si tam videl CNG/LPG ?? som slepy ?

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Minulá dotácia bola stopercentne jednoduchšia, veď si si objednal auto, predajca za Teba poslal zarezervovanie prostriedkov, po kúpe si poslal faktúru, technický preukaz a podpísanú zmluvu a bolo vymaľované. Keď povedali, že to pôjde ako štátna dotácia, som tu písal, že to nebude jednoduché. Už som pár žiadostí a príloh o dotácie videl.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Moznost kupit auto v zahranici prevazi.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Som tu pred par tyzdnami hovoril ze kupa roka bude Seat Leon Kombi CNG. Cennikova cena 17.800€ s dph. Dajte si dole dotaciu plus dph a mate rodinne zvezenie za menej ako 10.000€. Bezkonkurencne.

      A pre dobrodruhov tu je Dacia Logan LPG za cennikovych 9.880€ s dph tam uz zacne kupa takejto rakvicky atakovat hranicu ceny motorky.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Preco spominas CNG, toto kolo dotacie je len pre ciste bateriove elektromobily a pluginy.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      jux Vyzva clanky I) a H) s odkazom na clanok C) pism 1 a 2. Kde tam vidis zmienku cisto o elektrike? Podla tejto vyzvy sa dotuje vsetko, elektrika aj plyn. Ci nam nieco uniklo?

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Aha uz vidim. Ten link co tu je postnuty je nejaka kravina. Finalne znenie vyzvy je ine a su tam len EV. Preco tu je neaktualna vyzva?

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      Preco im tak vadil leasing? To je asi najrozumenjsia volba financovania (s 0% navysenim). Ci pakaz okolo sudruha Zigu predpoklada, ze vsetci mame 50k volne vo vankusi?

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      nemýliť si leasing a úver, proste je potrebné aby prijímateľ dotácie bol vlastník vozidla, čo pri úvere od leasingovej spoločnosti je
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    #37
    Nikde som nenašiel odpoveď ako je to pri viacerých vozidlách.

    Žiadosť môže byť jedna. Do žiadosti je možné uviesť viac vozidiel. Čo ak sa podarí jedno vozidlo kúpiť ale druhé nie ? Je žiadosť neplatná alebo dostane dotáciu aspoň na jedno auto ? Nap.r chcem jedno Citigo a jednu Teslu. Bojím sa dať žiadosť na obe, lebo ak napr. Tesla zdražie, nebude na dotáciu, ale do žiadosti sa uvádza špecifikácia vozidla. Prídem o dotáciu na Citigo, ktoré mám objednané ?

    Podľa všetkého čo uvádzajú (pomoc vyplatená po predložení všetkých dokumentov k žiadosti) mi to vychádza, že ak žiadate viac áut a niektoré z nich nekúpite (aj nie Vašou vinou), tak nedostanete ani na jedno. Preto sa javí lepšie požiadať vždy na jedno vozidlo a na rôzne firmy, ale zas :

    Tiež je tam podmienka "jediný subjekt" - kde sa za jeden subjekt považujú všetky majetkovo prepojené subjekty. Myslím, že sa to týka len firmy, ktorá má podiely v iných firmách, nie jedného spoločníka vo viacerých firmách, lebo spoločník - fyzická osoba nie je hospodársky činný. Aký je Váš názor ?
    1. Za príjemcu pomoci podľa tejto schémy sa považuje jediný podnik podľa článku 2 ods. 2 nariadenia (EÚ) č. 1407/2013.
    2. Pod pojmom jediný podnik sa na účely tejto schémy rozumejú všetky subjekty vykonávajúce hospodársku činnosť, medzi ktorými je aspoň jeden z týchto vzťahov:
      1. a) jeden subjekt vykonávajúci hospodársku činnosť má väčšinu hlasovacích práv akcionárov alebo spoločníkov v inom subjekte vykonávajúcom hospodársku činnosť;
      2. b) jeden subjekt vykonávajúci hospodársku činnosť má právo vymenovať alebo odvolať väčšinu členov správneho, riadiaceho alebo dozorného orgánu iného subjektu vykonávajúceho hospodársku činnosť;
      3. c) jeden subjekt vykonávajúci hospodársku činnosť má právo dominantným spôsobom ovplyvňovať iný subjekt vykonávajúci hospodársku činnosť na základe zmluvy, ktorú s daným subjektom vykonávajúcim hospodársku činnosť uzavrel, alebo na základe ustanovenia v zakladajúcom dokumente, alebo stanovách spoločnosti;
      4. d) jeden subjekt vykonávajúci hospodársku činnosť, ktorý je akcionárom alebo spoločníkom iného subjektu vykonávajúceho hospodársku činnosť, má sám na základe zmluvy s inými akcionármi alebo spoločníkmi daného subjektu vykonávajúceho hospodársku činnosť pod kontrolou väčšinu hlasovacích práv akcionárov alebo spoločníkov v danom subjekte vykonávajúcom hospodársku činnosť.
    3. Subjekty vykonávajúce hospodársku činnosť, medzi ktorými sú typy vzťahov uvedené v bode 4 písm. a) až d) tohto článku prostredníctvom jedného alebo viacerých iných subjektov vykonávajúcich hospodársku činnosť, sa takisto považujú za jediný podnik.
    .
    .

    .8. Viaceré oddelené právne subjekty, ktoré majú kontrolné podiely a iné funkčné, hospodárske a organizačné prepojenie, možno na účely uplatnenia tejto schémy pokladať za subjekty tvoriace jednu hospodársku jednotku. Táto hospodárska jednotka sa potom pokladá za relevantný podnik, teda príjemcu pomoci.
    Naposledy upravené Miroslav Rojko; 18-11-2019, 19:23.
    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Je tam priamo definovane "subjekt vykonavajuci hospodarsku cinnost". Ako konatel alebo spolocnik imho nevykonavas hospodarsku cinnost. Hospodarsku cinnost vykonava spolocnost. Takze malo by byt mozne podat 2 ziadost na 2 firmy s rovnakym spolocnikom alebo konatelom.
  • waldok
    Junior Member
    • Jan 2017
    • 7
    •   

    #38
    Miro, dve otázky:
    ako si prišiel na to, že v jednej žiadosti môžeš mať viac áut?
    js som našiel, že jeden žiadateľ môže mať aktuálne otvorenú len 1 žiadosť. Z toho mi analogicky vyplynulo, že teda len 1 auto a o ďalšie môžem žiadať po uzavretí (schválení/čerpaní?) tej aktuálnej/prvej žiadosti.

    terminus technicus pre prepojené firmy - odpoveď som asi našiel tu, ide teda o ovládané firmy firmami. nie f. osobami. http://www.sbagency.sk/ako-funguje-s...s#.XdLnh8Ai2aM

    Komentár


    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Tiež som najprv myslel, že je jedna žiadosť na jedno auto. Ale potom som pozeral v dokumentoch žiadosť, ktorá sa bude vypisovať 17.12. ako potvrdenie úvodnej elektronickej rezervácie a tam je miesto až na 40 áut a navyše je treba auto špecifikovať. Potom ešte dokonca niekde píšu, že jeden subjekt nemôže podať viac žiadostí, len obce.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      https://www.chcemelektromobil.sk/fil...vyzvy_vzor.pdf
  • 1fisker
    Senior Member
    • Aug 2014
    • 1542
    •   

    #39
    Je to nejasné, neprehľadné a strašne zložité, normálny človek nemá šancu dotáciu dostať, bude na to veľa kritiky.

    Komentár


    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Cital si to poriadne? ved su potredne len kopie a cestne vyhlasenia, vsetko si skontroluju sami. Je to urobene dobre.

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      a kto z normálnych bežných ľudí vie, čo je to minimis?

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Z normálnych ľudí málokto a nevadí, lebo normálnych fyzických osôb sa to netýka. Týka sa to firiem a tam už treba čo to vedieť, keď sa chce podnikať.

      Ale súhlasím s tým, že je to časovo náročné. Ísť pýtat potvrdenie na inšpektorát práce, že firma nezamestnávala nelegálnych zamestnancov, treba aj pre firmu, ktorá nikdy nemala zamestnancov (ani nebola registrovaná v sociálke), dokonca aj novozaložená firma, ktorá žiadala dotáciu týždeň po založení, to musela mať. Samozrejme to nie je na počkanie a bez poplatku. Tiež pýtať od konkurzného súdu, že firma nie je v konkurze - pritom štát disponuje konkurzným registrom, zasa hlúposť. A tak by sa dalo pokračovať, potvrdenia od všetkých zdravotných, že nedlhujete, pritom sú dostupné registre ...

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      No ale prečo si elektromobil s dotáciou nemôže kúpiť fyzická osoba? Zas budú ľudia nadávať, že je to len pre podnikateľov. Celé zle. Diskriminácia.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      1fisker , odkial mas, ze sukr. osoba nemoze vyuzit dotaciu? Samozrejme moze, pricom vybavovanie ma podstatne jednoduchsie ako firma.

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      Miro to písal, že sa to fyzických osôb netýka

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      1fisker ... citaj s porozumenim... Miro pisal, ze podmienka "minimis" sa netyka fyzickych osob.
  • voloda69
    Member
    • Mar 2016
    • 126

    #40
    Ty kks, sa na tu ziadost treba samostatne skolenie, to vsetko vyplnit a pripavit - OMG, nechce sa mi to ani citat, to aj asi preto, ze to je z eurofondov, a tam nic nie je jednoduche. Podla mna katastrofa

    Komentár

    • Wilo
      Member
      • May 2019
      • 337
      •      

      #41
      Skutocne znenie vyzvy je tu. To co tu linkol mozeg je nejaka pracovna verzia ktora zbytocne siri paniku

      https://www.chcemelektromobil.sk/fil...4210_64696.pdf

      Komentár


      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        Wilo sucastou vyzvy su aj pravidla de minimis ak dojde k naplneniu definicnych znakov. takze podnikatelia pozeraju nie len vyzvu ale aj to ci nahodou dotacia pre nich nebude splnat znaky de minimis a potom sa musi uplatnit postup de minimis. :-)

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        To je uplne zrozumitelne ale nemeni to nic na fakte ze primarnym odrazovym bodom je pre nas prave samotna vyzva. Schema de minimis sa uz netyka kazdeho a len detailnejsie upravuje niektore casti tykajuce sa hospodariacich subjektov.
    • curgali
      Member
      • Jul 2014
      • 310
      •   

      #42
      Absurdita je zdvôvodňovanie, že prečo si chcem kúpiť elektromobil. To čo by tam muselo byť napísané, aby som dotáciu nedostal?...alebo, čo mám napísať aby som dotáciu na 100% dostal?...to ktorý úradník si osvojí to právo posúdiť či dostanem alebo nedostanem?....Pripomína mi to r. 1980, keď som ako študent strednej školy žiadal o vycestovaciu doložku do kapitalistických štátov /návšteva tety vo Wiedni/ a v rámci posudzovania žiadosti sa prišli policajti opýtať, či tam nechcem zostať....
      Naposledy upravené curgali; 19-11-2019, 16:22.

      Komentár


      • Joe79
        Joe79 komentoval
        Upraviť komentár
        curgali a ostal si? Alebo chcel si?

      • Apos
        Apos komentoval
        Upraviť komentár
        presne o tom to je aby to dostali "spravne osoby" a mali dalsi priestor s tym manipulovat... iba ze by niekto mal zaujem o kreativnu prozaicku tvorbu a mienil z toho robit masivnu kolaz na fasadu ministerstva...

      • curgali
        curgali komentoval
        Upraviť komentár
        Nezostal...predsa by som vám to neurobil..že by som vás tu nechal.....
    • JozkoPucik
      Member
      • Aug 2018
      • 132

      #43
      Na SME je članok kde su cca ceny auto po dotácii.

      https://auto.sme.sk/c/22263742/dotac...e.html?ref=tit

      Komentár


      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        nemusime si platit obsah takych clnakov.
        od vcera rana to maju aj dalsie stranky, napr. https://autozurnal.ta3.com/elektromo...statna-dotacia

      • JozkoPucik
        JozkoPucik komentoval
        Upraviť komentár
        Aha, no ja nemam predplatne, mne to nejak buglo a vidim aj predplatene xD tak neviem ktore su a ktore nie

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        ved v poho len ja sa uz snazim filtrovat informacie. Sme, pravda a ine weby zijuce z politiky nikdy nebudu mat kvalitne info z oblasti ako auta a dalsie specializacie.

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        Tie weby nemaju ani kvalitne info z oblasti politiky. Tie daju ctrl-c + ctrl-v info, co posle zadavatel reklamy
    • Hati
      Member
      • Jan 2016
      • 77
      •      

      #44
      Dotácia debilne určuje maximálnu cenu auta na 41 666 € bez DPH , čo v prípade Modelu3 limituje výber len na najnižšiu výbavu. Vidíte nejaký problém v tom keby som T3 objednal u priekupníka, ktorý mi proste predá najvyššiu výbavu rozdelenú na dve faktúry?

      Röpke mobile GmbH Vám autá predával ešte nepríhlásené?

      Predpokladám približne tieto základné ceny bez DPH na TESLA M3 aj na Slovensku:
      39 500 € - Standard Range Plus (409km / 225 kmh / 5,6s)
      48 200 € - Long Range (560km / 233 kmh / 4,6s)
      52 900 € - Performance (530km / 261kmh / 3,4s)

      Komentár


      • ivan32
        ivan32 komentoval
        Upraviť komentár
        Presne to ma napadlo a vravím si že to je také slovenské. Ktovie či by to prešlo s nemcami.

      • EV_Future
        EV_Future komentoval
        Upraviť komentár
        neviem ako to je z pohladu zakona (ci by to bolo vsetko ok), ale mna napadla moznost, ze jedna z faktur by bola na samotne auto, a druha len na nejaku vseobecnu blbost, ako napr. "Poradenske sluzby pri predaji vozidiel". Faktura na auto by mohla byt v tej max vyske 41666 bez DPH, zvysok za poradenstvo A ak to aj je vsetko ok, tak je otazne, ci na to priekupnik pristupi.

      • ivan32
        ivan32 komentoval
        Upraviť komentár
        Alebo záloha a doplatok?

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Nemci sa dosť boja takýchto vecí, lebo ich daňoví kontrolóri sú hrozní. Keď Ti predá auto za výrazne menej ako kúpil, to nie je vôbec v poriadku a argumentovať, že nemohol predať, lebo nebol záujem a preto znížil cenu, je pri okamžitom predaji neobhájiteľné.

      • g211
        g211 komentoval
        Upraviť komentár
        Bohuzial podla mojich info dostala Tesla v DE tento tyzden uplnu stopku predajom priekupnikom. Sposob ako to obist zatial nenasli.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        A to sa ako da? Akoze pride konatel firmy do Tesla showroomu ze chce kupit TM3 a oni ho odmietnu lebo je konatelom firmy XY a poslu prec? To nie je nejaka forma diskriminacie? To by sa dalo urcite sudne napadnut. Idealne keby bol este priekupnik nejaky Turek tak tam hned k tomu prida aj daky rasovy podton Nie som si uplne isty ze je zakonne si selektivne vyberat ktoremu zakaznikovi svoj produkt predam a ktoremu nie. O etickej stranke uz ani nehovorim.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Dá sa to veľmi jednoducho, odberateľ preberá autá a neprihlasuje ich v Nemecku. U nás pri kúpe nového auta chcú importéri od zákazníkov kópiu technického preukazu, z čoho vedia, že auto bolo prihlásené v Nemecku. Ak to chce (alebo začala chcieť) aj Tesla v nemecku, tak veľmi ľahko zistila, kto kupuje autá a neprihlasuje.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Ano ale tu kopiu TP chcu kvoli poskytnutej fleetovej/importerskej zlavy. Podpisuje sa k tomu aj papier. To je uplne iny pripad. Mne povedal predajca rovno ze ak zlavu nechcem tak to podpisovat nemusim a nikto po mne nikdy nic chciet nebude. Ak ju chcem tak maju pravo ma kontaktovat este 6 mesiacov po kupe a ziadat odo mna aktualnu kopiu TP na overenie prihlasenia. Ak by zistili ze auto uz nie je pisane na mna tak vratenie poskutnutej zlavy. Passat som kupoval bez zlavy a nikdy po mne TP nechceli. Neexistuje zakon ktory prikazuje odberatelovi prihlasit zakupeny tovar v clenskom state zakupenia. A mame tu volny pohyb tovaru v ramci obchodneho priestoru EU.

      • Hati
        Hati komentoval
        Upraviť komentár
        Priekupníka zdá sa netrápi nejaký nedostatok áut, toto je aktuálna ponuka co som dnes dostal:

        Model 3 Performance mit Dualmotor-Allradantrieb
        Zusatzausstattung „Performance“
        Red Multi-Coat Lackierung
        Performance-Bremsen
        Spoiler aus Karbon
        Performance-Pedale
        20’’ Gray Performance Wheels
        Premium-Innenraum schwarz und weiß
        Autopilot
        - 59.500€ netto


        Model 3 Maximale Reichweite mit Dualmotor-Allradantrieb
        Pearl White Lackierung
        18-Zoll Aero-Felgen
        Premium-Innenraum komplett schwarz
        Autopilot
        - 51.500,00€ netto


        Model 3 Maximale Reichweite mit Dualmotor-Allradantrieb
        Lackierung Deep Blue Metallic
        19-Zoll Sport-Felgen
        Premium-Innenraum komplett schwarz
        Autopilot
        - 53.700,00€ netto
    • Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 1314
      •   

      #45
      A prečo nekúpiť rovno na firmu z Tilburgu ? Veď cenovo to pri započítaní dotácie nezabolí až tak.

      Skôr sa mi javí ako najschodnejšie riešenie hromadný dovoz. Potom ako nám schvália dotácie, sa môžeme viacerí dohodnúť a objednať naraz ( v rovnakom termíne), dojednať prebratie v Tilburgu. Veď peniaze sa posielajú účtom, stačí jeden čo tam pôjde a skontroluje autá pri prebratí a naložení na kamión. Je to tam a späť 2400 km. Kamión na 8 áut môže stát do 3000 € (pod 400 € na jedno auto pri plnom naložení, ak sa utrafí dopravca čo má cestu tam, tak aj o polovicu menej) a netreba žiadne prevozné značky ani aby tam išlo x ľudí osobne. Dopravcovia majú tovar na kamióne poistený. A potom sa môže hromadne osloviť prekladateľ a ďalší razítkari, úradníci.
      [priezvisko]@me.com

      Komentár

      Pracuje...
      X