Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Solarne DC pomale nabijanie

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • dango
    Moderator
    Gold Member
    • Nov 2014
    • 693
    •   

    Solarne DC pomale nabijanie

    Caute,

    mozno by sa tato otazka hodila skor na mypower forum, ale skusim aj tu.
    Dalo by sa spravit nabijanie z (FV/vietor/akykolvekDC) DC zdroj energie priamo do auta? Aby sa obisiel drahy medziclanok DC/AC inverter a len pomocou PWM/MPPT regulatora udrziavat 420V (alebo ake je podla standardu) a teda bajpasovat to cez CCS rovno do baterky pomalym prudom?

    Vyplynulo by to z nabijacieho 3-4kW pristresku na auto
  • Jiri GrandPa
    Senior Member
    • Dec 2016
    • 707
    • viera8131
    •      

    #2
    No, to by bolo keby toto bolo vyriesene. Obavam sa ale, ze CCS protokol neobsahuje moznost kolisajuceho vystupneho prudu. Bez HW a SW vyvoja potrebneho adaptera sa neobides.
    Plne suhlasim, ze by to bolo velmi ziaduce, lebo tu mas dvojitu konverziu s dvojitymi stratami - DC-AC do auta a znovu AC-DC v aute naspat na 400V.. To mas straty z vykonu na streche kludne aj 20%.

    Komentár


    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      neverim, ze toto este nikoho nenapadlo potom taky fastned, pripadne aj tesla na niektorych SC maju AC/DC menic riadne prifazovany? V takomto pripade su to vyhodene tisice eur za takyto menic.
      Ozaj, myslis, ze staci aj modifikovany sinus? Nemusi byt cisty?
      Bolo by zaujimave vidiet, ci stanice dokazu dokonale vyhladit napatie alebo je tam nejake kolisanie

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      vdaka jux , cize z toho by vyplynulo, ze do typ2 pustis jednoducho DC 250V a obides dvojitu konverziu? to by znelo viac ako vyuzitelne

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Obides len jednu z dvoch konverzii. Moju reakciu som dal ako prispevok dalej, nech sa na neho da reagovat.
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1378
    •      

    #3
    V EV sa prisne dba, aby bol 400V system auta galvanicky oddeleny od kostry auta. Je to poctivo sledovane elektronikou a kazde znizenie izolacneho odporu voci kostre auta znamena okamzite zhodenie rele 400V. U i-MiEVa, kde som to pozeral podrobne, su tie vysokonapetove rele v baterii dokonca dve, na plus aj na minus strane baterie. Cize aj keby to islo nejako uriadit, aj tak by bolo treba galvanicky menicom oddelit 400V z solaru od 400V auta.

    Komentár


    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Ked je FVE zapojena standardne, tak sa minusovy vodic vobec nespaja so zemou. takze cele je to plovuce. Su sice menice, ktore to vyzaduju, ale napr. u mna to uzemnene nie je . CIze to oddelenie od zeme by problem nebol. AJ ked - neviem ako myslis to odelenie od kostry, ved auto je od zeme izolovane pneumatikami, alebo tie su prilis vodive?
      Fiatka ma tiez dva velke vykonove stykace, a auto kontinualne meria izolacny odpor obidvoch polov baterie ku kostre. Zhodi obidva ked nameria menej ako 200 kOhm. Uz sa par ludom stalo, ze sa im po navsteve umyvarky rozsvietilo varovne svetlo izolacneho stavu, obzvlast ak pouzili umytie podvozku.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Dokedy nebude prsat, alebo nevygenerujes nejake Mohmy, ked budes otvarat auto, tak by ta ochrana mozno nezapracovala, no nepaci sa mi pripajat hociktory pol baterie auta na panely, toboz mat uzemneny niektory pol 400V baterie auta.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Uz sme asi moc off-topic v elektrike, ale - to zas pozor, ona ma FVE jasne definovany + a - pol. ELektrony predsa tecu len jednym smerom pod vplyvom ziarenia na panel.
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1378
    •      

    #4
    dango o akom sinusovom napeti hovoris?
    Bavime sa o pripojeni DC z solaru priamo na CCS vstup auta, takze stale hovorime o DC.

    Keby si chcel z solaru (DC) zivit AC vstup nabijacky auta to je ina pesnicka, no ked si to nacal, skusme o tom trosku pospekulovat.

    Teraz ma mozno pravoverni elektronici ukamenuju, mozno nieco v mojej teorii nesedi, ale nevadi - aspon sem daju svoj nazor na vec.

    Na vstupe AC nabijacky elektomobilu je vzdy usmernovac a nejaka sada kondenzatorov ako na kazdom menici. AC menicu spravidla nevadi, ked na jeho vstup pripojis DC prislusnej napetovej hodnoty. Mozno niektore nabijacky EV analyzuju ci je vstup skutocne striedavy, no predpokladam, ze nie.

    AC nabijacky byvaju stavane na 100 az 250V AC. Podla mna mozes kludne na jej vstup priviest jednosmerne napetie ekvivalentne usmernenemu spickovemu 100VAC az 250VAC.
    t.j. jednosmerne napetie cca od 140V az do cca 350V (spicka na AC je efekt hodnota napetia AC krat odmocnina z 2)

    Podla mna ani elektronike nabijacieho kabla by DC napajanie nemalo vadit, lebo dnes su vsade menice a nie transformatory, Prudovy chranic to zrejme tiez prezije....

    Komentár


    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      o sinuse som to myslel v nadvaznosti na to, ak standardnu situaciu DC (FV) -> AC (menic) -> DC (nabijacka ci uz v aute alebo rychlonabijacka ABB, Efacec, Delta,...). Ze v takomto pripade ti staci pouzit aj lacnejsie menic na modifikovany / obdlznikovy sinus
Pracuje...
X