Dostávame sa preto do nepríjemnej situácie, kedy končíme s podporou práve v čase jej ďalšieho očakávaného rastu, rozširovania ponuky elektrických modelov na trhu a rastu počtu nabíjacích staníc,
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Podpora elektromobility na Slovensku
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Ja stále sledujem rokovania vlády, na programe to nemajú. Začiatkom januára bola vydaná informácia, že v pripomienkovom konaní bolo 38 zásadných pripomienok. Keď som si pozrel prvú vlnu dotacii, tak zapracovanie 30 pripomienok trvalo od septembra 2015 do novembra 2016 - 14 mesiacov. Dúfam že to teraz tak nebude. Stále mám nové auto na prevozkach, keby to prišlo, ale vidím to veľmi bledo vzhľadom na vyššie uvedené.[priezvisko]@me.com
Komentár
-
Ty musis mat dobry zaludok a pevne nervy .
-
-
jux to ako myslíš ? Veď keď kupim nové auto, musím nejako jazdiť do prihlásenia. Mám na nich PZP aj diaľničnú , aký by mali problém ?
-
Ked som si v decembri poziciaval prenosky, nechceli mi ich uz pozicat na viac ako 2 dni s tym, ze prevozky su urcene na prevoz auta pri kupe, pri ceste do servisu, stk, ek a ko. Ked ta zastavia dalej od bydliska a mas prevozky uz viac dni, mozes mat problemy ty aj ten co ti ich pozical. Pred rokom sa dalo kludne jazdit na prevozkach mesiac aj dva.
-
Ako mozes mat na prevoznych znackach dialnicnu? Ked kupujes dialnicnu, tak musis zadat EVC a udava sa aj krajina kde je auto evidovane a ty podla toho co pises nemas auto este zaevidovane - registrovane. Nechapem, ze mas dialnicnu. To znamena, ze si do systemu zadal, ze auto je registrovane v SR aj ked este nieje. Lebo bez toho by si dialnicnu nekupil. Ja som vedel to, ze na prevozne znacky sa neda kupit dialnicna.Preto ma to prekvapuje. Tak ako to vlastne mas? A to ti este nedodali technicak aby si to mohol regisrovat? Ak mas uz technicak, tak musis auto registrovat tusim do 5 dni.
-
ICE666SVK Jasne, ze sa da dialnicna kupit aj na prevozne znacky. Ako by si inac doviezol auto domov, ked napriklad kupis auto v Ziline a potrebujes sa dostat do Bratislavy? Vela predajcov ma uz automaticky kupenu rocnu dialnicnu na prevozky, kedze znamka sa viaze k ECV a nie k autu. Tym padom mas dialnicu “v cene”, na ucet predajcu. A potom X dalsich zakaznikov, ked znacky vratis.
-
Nemýlte si prevozky zahraničné a naše. Väčšina predajcov má aj rok na predvádzačkách prevozky.
Diaľničnú som kupoval ja a je viazaná na Vín auta. Keď ho prihlásim, prevedú mi ju na nové už trvale číslo. Taktiež to ide, keď sa predáva auto medzi okresmi.
Technicky samozrejme mám a tiež mám kúpnu zmluvu. Nemám len faktúru, ktorú mi dajú čerstvú pred prihlásením. lebo auto treba prihlásiť do 14 dni po faktúre, inak musí ísť na KO aj keď je nové.
Takze to je návod aj pre ostatných, zasa ste sa niečo naučili 😁Naposledy upravené Miroslav Rojko; 07-02-2019, 13:19.
-
-
"ak si kupis auto v zahranici, mozes ho mat neprihlasene u nas kolko chces....."
To je pravda, ale nedá sa na ňom jazdiť. Len na C prevozných značkách, aj to max. pár dní a musí to byť zdôvodnené tým, že sa ide na KO, STK a pod.
Komentár
-
Predtym sa dalo jazdit na C prevozkach donevidim, no teraz su na to policajti uz ovela prisnejsi. Miro mozno prehlasi, ze pouziva predvazdacie vozidlo v majetku predajcu, takze cierny peter padne na predajcu.
Chlapik, co mi predtym poziciaval prevozky takto skoncil biznis, lebo dostal taku pokutu, ze uz s takym biznisom nechce mat nic spolocne.
Preddajcovia su asi v o nieco lepsej situacii.
-
Ja nemám C prevozky ale M prevozky. V skratke podľa vyhlášky:
Značky sa môžu používať na vydaný účel.
C značky sú na dovezenie vozidla, teda ich účelom je len dovoz.
M značky sú určené na nové vozidla do doby ich registrácie, teda ich účel je označovať auto dokedy ho neprihlásil. Doba prihlásenia vozidla sa tam neuvádza. Nemajú účel len prevoz vozidla od predajcu ale ...
-
Uf: ac o toto :
"Vlastník vozidla, ktoré doteraz nebolo prihlásené do evidencie vozidiel, je povinný osobne toto vozidlo prihlásiť do 30 dní po jeho nadobudnutí; pritom uvedie, kto má byť zapísaný v osvedčení o evidencii časť I a časť II ako jeho držiteľ."
zdroj:https://www.minv.sk/?prihlasenie-dov...-zo-zahranicia
-
mozeg nemozes sa odvolavat na text na webe, vzdy citaj zakon. Cital som zakon 106/2018 Z.z. len zbezne, no nenasiel som v nom ziadnu dobu na prihlasenie od nadobudnutia vozidla v zahranici - a vyzera to tak ze je jedno ci je vozidlo povazovane za nove ci ojazdene.
Pri ojazdenom to plati urcite - to absolvoval kamarat - opravoval ojazdene auto kupene v zahranici niekolko mesiacov a az potom zacal vybavovat papiere.
V zakone je lehota 30 dni na prihlasenie vozidla od vydania slovenskeho velkeho technicaku k autu. Cize nove auto sa musi prihlasit do 30 dni ako dostanes od predajcu velky technicak. Ak nedostanes, tak nemusis.
Cize ak si uz vybavis SK velky technicak na auto dovezene zo zahranicia, do 30 dni od jeho vydania musis auto prihlasit. No ak si velky technicak nevybavis, mozes auto susit doma kolko chces, resp mozes na nom jazdit s nejakym druhom prevoznych znaciek (ak si trufas).
-
-
Bohuzial tzv "navrh akcneho planu rozvoja elektromobility v SR" je stale v stadiu vyhodnocovania pripomienok. Od mojho znameho - pravnika som sa snazil zistit ci existuje nejaka lehota na ukoncenie tohto vyhodnocovania pripomienok a vraj neexistuje. Vyzera to tak, ze kym sa to dostane do programu vlady a kym sa to schvali potrva este dlha doba. Celkom sa obavam ci sa to vobec stihne kym mne pride Kona v Maji. Pripajam link na dany legislativny proces.
https://www.slov-lex.sk/legislativne...SK/LP/2018/868
EDIT: tak zmena! prave pozeram ze datum poslednej zmeny je DNES 7.2.2019 a v sekcii sprievodne dokumenty pribudol dokument "vyhodnotenie medzirezortneho pripomienkoveho konania". Idem to prestudovat. Vyzera to tak, ze sa to predsa len hybe!Naposledy upravené juris; 07-02-2019, 21:18.
- Likes 1
Komentár
-
Najviac pripomienok tam ma Klub500 a samozrejme same nezmysly. Elektromobil je len medzicesta k vodioovym autam a ine hluposti. Nezvladne to siet a ine bludy. Ked zasa uvidim v TV nejakeho paka odtial recnit, rovno prepnem.
Kazdy si len zalozi nejake zdruzenie a potom sa do vsetkeho aj o com nema sajnu vyjadruje jak chora vrana.
-
Na FB SEVA Slovenská asociácia pre elektromobilitu uverejnili 5.3.2019: Tripartita minulý týždeň schválila Akčný plán pre rozvoj elektromobility, na základe ktorého by malo byť zavedených viacero noviniek a podporných mechanizmov. Ak ho budúci týždeň schváli vláda, budeme o dôležitý krok bližšie napr. ku:
- podpore pre výstavbu nabíjacích staníc,
- obnoveniu podpory pre nákup elektromobilov,
- k zrýchlenému odpisovaniu elektromobilov a nabíjacích staníc,
- zavedeniu odlišných poznávacích značiek a s tým spojených výhod (napr. využívaniu buspruhov),
- podpore výskumu a inovácií v batériách.
Takmer celý minulý rok sme intenzívne s gestorom plánu, Ministerstvom hospodárstva, na ňom spolupracovali. Samozrejme budeme pracovať na čo najlepšej implementácii.
- Likes 5
Komentár
-
- Likes 2
Komentár
-
Ale vyhlásenie ešte nejaký čas potrvá, že vraj až v Q2 a možno až v júni (info od kompetentných z MH).
-
môže to byť aj v apríli, ale že skôr neskôr, určite nie v marci, mi bolo napísané
preto ja už to idem v pondelok prihlasovať, lebo som bol dohodnutý na dvoch mesiacoch na prevozkách a už ich chce predajca späť
-
Páni ale podľa tohoto výroku by tesla už nemala byť diskriminovaná pre poskytnutie dotácie ak je to teda jediná podmienka, inú nevidím: "príspevky budú poskytnuté len na vozidlá, ktoré sú v súlade s platnou legislatívou EÚ, a to najmä Smernicou Európskeho parlamentu a rady 2007/46/ES z 5. septembra 2007, ktorou sa zriaďuje rámec pre typové schválenie motorových vozidiel a ich prípojných vozidiel, "
Prosím pozrite sa niekto na to čo sa tomu lepšie rozumiete. Pôvodne bola podmienka aby bol výrobca prítomný na SK trhu čo tesla nieje.
-
ked citam tie pripomienky od "Klub 500", tak neviem ci sa mi chce viac smiat alebo plakat. Neskutocne sprostosti tam popisali, nicim nepodlozene. Nastastie im vsetky tieto hluposti zamietli
Moj osobny Best Off vyber:
1. "Máme za to, že elektromobilita je len prechodným riešením k využívaniu vodíkových pohonov. Preto navrhujeme, aby elektromobilita bola zacielená na hromadnú dopravu (predovšetkým, mestskú a prímestskú), kde môže byť docielená primeraná efektivita."
2. "Navrhujeme, aby bola uskutočnená analýza elektrickej siete z hľadiska masívneho nasadenia elektromobilov, z dôvodu, že považujeme súčasný stav infraštruktúry za zásadný problém pre masívne nasadenie elektromobilov."
3. "Materiál vôbec nezohľadňuje zvýšenie spotreby elektrickej energie a ekologické dopady výroby elektrickej energie. Elektromobily sú stále veľmi drahé pričom toto drahé riešenie zatiaľ nepreukázalo svoju odolnosť a životnosť hlavne čo sa týka batérií. Ukladanie energie v batériách je stále veľmi diskutabilné z hľadiska hustoty uloženej energie."
Vsetky pripomienky su tu: http://www.rokovania.sk/File.aspx/Vi...?prefixFile=m_
-
Že sa nehanbili také hlúposti verejne namietať. Hovorí to o ich rozhlade - kapitáni priemyslu.
-
https://www.parlamentnelisty.sk/aren...riority-310798
https://finweb.hnonline.sk/ekonomika...rovat-vyhodami
https://ekonomika.sme.sk/c/22073957/...-vyhodami.html
https://euractiv.sk/section/klima/ne...ciu-priemyslu/
Tak je to schvalene. A pise sa o tom aj inde na slovenskych weboch
- Likes 1
Komentár
-
Hm, 15 bodov ale docital som sa tak o 3-4. Inak same vseobecne kecy. A daju AZ 5 mio EUR na dotacie ? To je pri 5000 auto na 1000 aut. TO sa teda praskli "cez kapsu".
-
ctrl c/v
Priama podpora by mala podľa našich informácii nadväzovať na pôvodne platný mechanizmus dotácii ako v pravidlách, tak vo výške podpory, konkrétne 5 000 Eur na nákup elektromobilu a 3 000 Eur na nákup plug-in hybridu.
Doba odpisovania elektromobilov a vozidiel s alternatívnym pohonom sa má od roku 2020 skrátiť na 2 roky.
Schválený zoznam 15 opatrení na podporu elektromobility:
Zahrnutie témy elektromobility do všetkých relevantných stratégii a politík štátu
Kontinuita priamej podpory na používanie nízkoemisných vozidiel
Dlhodobý finančný mechanizmus na podporu rozvoja nabíjacej infraštruktúry
Podpora výskumu, vývoja a výroby batérii
Informačná kampaň
Realizácia právneho, technického a obchodného prostredia pre elektromobilitu v SR
Zrýchlené odpisy elektromobilov a nabíjacích staníc pre elektrické vozidlá
Uplatňovanie princípov zeleného verejného obstarávania pri nákupe vozidiel
Odlíšiteľné označenie elektrických vozidiel
Využívanie vyhradených jazdných pruhov elektrickými vozidlami
Nízkoemisné zóny
Zjednodušenie administratívneho procesu pri výstavbe nabíjacej infraštruktúry
Budovanie nabíjacej infraštruktúry pri výstavbe nových parkovacích miest
Inštalácia nabíjacích staníc na parkoviskách štátnych inštitúcii
Prispôsobenie elektrotechnickej kvalifikácie pre výrobu a servis elektrických vozidiel
Na podnet ministerstva financii bol z návrhu pôvodne 16 opatrení vypustený bod číslo 8: Nepriama finančná podpora pre elektrické vozidlá. Tá tak zostane v podobe už v súčasnosti platnej nulovej cestnej dane, najnižšej sadzbe PZP a minimálnej registračnej dane.
Ostatné opatrenia z pôvodného návrhu boli schválené v navrhovanej podobe.
https://www.mojelektromobil.sk/blesk...lektromobilov/
-
Seak, s.r.o., Prešov dostal dotáciu vo výške 28 966€ v rámci projektov smart city, na pilotnú prevádzku inteligentného osvetlenia s nabíjaním EV a envirosenzormi v Banskej Bystrici . Niečo podobné už funguje v BA. Píše sa v článku týždenníka Trend "Smart mestá chce aj štát".Trend 12/2019, je čiastočne venovaný elektromobilite. Na titulnú grafiku, ale mohli zvoliť CCS konektor. Čo vy na to ?2 FotkyNaposledy upravené swimmino; 04-04-2019, 15:14.
Komentár
-
Dnes som sa priamo od zdroja dozvedel smutnú správu, dotácie budú najskôr až v 4.kvartáli 2019. Vyskytli sa legislatívne problémy a je potreba ešte iné zákony novelizovať, aby boli dotácie v súlade s nimi.[priezvisko]@me.com
Komentár
Komentár