Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Skoda Citigoe iV

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Catchcash
    Member
    • Dec 2019
    • 170
    •   

    #76
    Dnes som bol velmi milo prekvapeny. Spotreba na trase BA - Gabcikovo pri ustalenej predpisovej jazde bez zapchy a pri zapnutej AC na 22°C bola 9.5kWh/100km. Naspat asi fukalo a tak sa to vysplhalo na 10.7 na celej trase BA - Gabcikovo - BA co je stale velmi slusne. Priemerna rychlost 60km/h.

    Komentár


    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Nieje do Gab dole kopcom? Start a ciel mali rovnaku nvysku?

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      131 vs 114 to nehra rolu

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Nemalo by mať ešte menej? 7-8? Tá moja krava na druhej strane "Od Báč po Gabčíkovo konštantná 60kmh. Priemerka celej trasy bola 10.5".

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Ja neviem AC samotné malo 0.8 to ked odratas tak si na 8.7 a asi je aj rozdiel ist konstantne 60 a mat priemer 60 kde velku cast cesty ides 90

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Catchcash Ano, mas pravdu s tym priemerom. Prehliadol som.

    • xxc
      xxc komentoval
      Upraviť komentár
      Niekedy aj mna milo prekvapi spotreba, ale pod 10 je to pri ozaj pomalej jazde. Ale za 11-12 sa uz celkom jazdit da. Horsie to bude v zime :-)

    • jozefSk
      jozefSk komentoval
      Upraviť komentár
      Moja žena s tým jazdí za 10-11 bežne, priemer má 55km/h a má veľa obcí po ceste, 55km tam a 55 späť. Nepoužíva tempomat - lepšie to rekuperuje.

      Inak ten tempomat a to zbytočné (veľmi slabo funkčné sledovanie jazdného pruhu) z toho mohli tiež vynechať a bola by ešte nižšia cena. Radšej mali dať elektrické zrkadlá, ktoré využívam na inom aute aj 8 mesiacov do roka.
      Naposledy upravené jozefSk; 26-06-2020, 06:59.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      jozefSk Zartujes? Bez tempomatu sa neda zit. Setri to pokuty a aj lepsie rekuperuje ako ja. Bez neho mam tendenciu stale tlacit na plyn a ist rychlejsie a rychlejsie. Co ide do spotreby aj penazi za pokuty. A el. zrkadla su zbytocnost. Ved nastavis raz a vymalovane. Ibaze zdielas auto s niekym. Potom su fajn ak su s pamatou.

    • jozefSk
      jozefSk komentoval
      Upraviť komentár
      nežartujem, je to tak, disciplinovaný vodič bez tempomatu má nižšiu spotrebu
      Tie zrkadlá som myslel hlavne vyhrievanie.
      Naposledy upravené jozefSk; 27-06-2020, 05:05.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      jozefSk To je iste pravda,ale je to namahave. A tiez mi pride bezpecnejsie nielen vonku, ale aj v meste ak tuknem tempomat a maximalne sledujem premavku namiesto tachometra ci neprekracujem rychlost. A tych par eur co by sa usetrilo za tempomat sa iste da usetrit inde, na nejakej chromovanej liste ci podobnej estetickej zbytocnosti.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Neviem spravit lepsiu spotrebu ako ma tempomat, ak nevyuzivam teren a neutral. Bud je to v tom Nirovi tak dobre spravene, alebo som totalny amater. Neutral uz vobec nepouzivam, adaptivny tempomat je najuzitocnejsia vec ktora sa dat do auta. Ubzrdi vsetko a je absolutne spolahlivy. Dohliadam len na jeho slabe miesta (auta pri ceste a pod)..

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      podstatné je to, čo platilo aj pri spaľovákoch aj hybridoch a platí to aj pri elektromobiloch - nebrzdiť, nebrzdiť a nebrzdiť (a teda čo najmenej rekuperovať)

      vtedy je spotreba najmenšia

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Pridavam sa k nazoru, ze bez tempomatu sa da urobit mensia spotreba. Dole kopcom rekuperovat az ked rychlost prilis stupne, hore kopcom mierne znizit rychlost.
      Cim tazsie auto, tym si tempomat zoberie viac ako pozorny sofer. A s tazkym privesom je rozdiel skutocne podstatny. Tempomat nezvysi spotrebu v podstate len na prazdnej dialnici s minimalnymi prevyseniami.

    • xxc
      xxc komentoval
      Upraviť komentár
      A fakt funguje hore kopcom mierne znizit rychlost? Elektromotor by mal mat ucinnost +- rovnaku.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      xxc Treba si to odmerat. Kazde auto bude asi trochu ine. Cez nejaku appku ktora ukazuje v realnom case kWh/100 k aktualnej gps rychlosti.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Sa nehram.. ked som isiel ECO PK - Pezinska baba a spat PK. Mal som okolo 15 a tesil som sa ako super auto zrovna kopec. Brat vcera Pernek -> baba -> Pezinok v Sport mode letel na max povolenu lebo mal za sebou auta. Za cely ten usek mal 9.2kWh/100 priemerku mal v Pezinku (hore na kopci cca 40kWh/100). Hmm takze nie vzdy pomalsie je lepsie...

    • xxc
      xxc komentoval
      Upraviť komentár
      Ja dialky chodim 90, kopec nekopec :-) Preto sa dakt pytam, ci ma zmysel chodit s elektrickym autom ako so spalovacim.

    • Peterka
      Peterka komentoval
      Upraviť komentár
      Treba poznat vlastne elektroauto pre pripad "nudze"- vtedy ma zmysel sledovat rychlost a spotrebu, inak treba iba jazdit, nic nesledovat a nijako sa neobmedzovat :-)

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Peterka Ako hovoris, spotrebu sledujem len v neznamich situaciach... napr. tahajuc dve tony v neznamom kopcovitom terene... Tam plati apage tempomat.

    • palo47
      palo47 komentoval
      Upraviť komentár
      Podla mojich skusenosti za 3000 km nema tempomat vplyv na spotrebu. Podstatne je využivať maximálne rekuperáciu, čim menej brzdiť mechanicky, mat správne nafúkané pneumatiky a nemať nosič na streche. Plachtenie podľa mňa nemá žiadny prínos len znižuje komfort jazdy.
      Kopcovitosť terénu nemá skoro žiadny vplyv. Rozhoduje len rozdiel nadmorskej výsky cieľa a štartu. Rekuperácia má veľmi dobrú účinnosť. Mám to overené na cca 14 jazdách BB - RK-BB cez Donovaly, čo je celkové stúpanie cca 1200 m. Spotreba cca 11, 2 kWh/100km.

      Podľa mňa má minimálny vplyv aj zaťaženie vozidla ak sa prifúkajú pneumatiky. A to aj v kopcovitom teréne pokial je rozdiel nadmorskej výšky cieľa a śtartu nulový.

      Rozhoduje potom už len rýchlosť jazdy a vietor, ktorého pozdľžna zložka sa pričítava/odčitava od rýchlosti jazdy.

      Najviac jazdim Dolné Pršany - BB- Dolné Pršany čo je s prevýšenim cca 100 m a celková dĺzka cca 10 km. Typická spotreba je 9,5 kWh/100km (cca 50 km/h , bez klimatizácie- pootvorené okno). V meste uprednostnujem max rekuperáciu “B”, brzdu používam len tesne pred zastavenim.

      Pre mňa bolo (je) sledovanie spotreby len zábavka. E-up použivam len na kratšie trasy (do cca 100 km tam a 100 km nazad) kde mi dojazd bohato stačí. Zatial som nenabíjal inak ako z mojej zásuvky.
      Naposledy upravené palo47; 29-06-2020, 11:30.

    • Roman-ba
      Roman-ba komentoval
      Upraviť komentár
      Pre info: v sobotu som išiel (Hyundai Kona Electric) BA- Lomnica (cez Čertovicu) v priemerke 18,9 a naspäť (cez Donovaly) za 12,9 čo je priemer 15,9. Neutrál a plachtenie nepoužívam, takže je to tak ako píše Palo47, rozhodujúci je rozdiel nadmorskej výšky v štarte a v cieli. Priemerku 12,9 s klímou a pri rýchlosti 128 km/h mám bežne aj keď jazdím tu po dolnej zemi bez kopcov.

    • Peterka
      Peterka komentoval
      Upraviť komentár
      Tempomat (adaptivny) je nesporne na jazdu komfortnejsi, ale ak ide o spotrebu- plachtenie je o dost uspornejsie a ako pise Miro vyssie- cim menej brzdit-rekuperovat. Take su moje trojrocne skusenosti s jazdou na EV....

    • palo47
      palo47 komentoval
      Upraviť komentár
      Ešte k plachteniu.
      To či môže priniesť plachtenie nejakú významnejšie nižšiu spotrebu závisí podľa mňa od účinnosti rekuperacie ( koľko % mechanickej energie sa vráti do nabitia akumulátoru).
      Podľa spotreby pri 14 jazdách BB-RK-BB mi vychádza, že e-up má veľmi účinnú rekuperáciu. Potom plachtenie nemá význam a mne by významne znižovalo komfort jazdy a v hustejšej premávke s častejšim predbiehanim si to bolo až neprirodzené.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      no veď práve o rekuperáciu sa jedná, že nie je 100% efektívna ale tak 70%, teda je tam tretinová strata oproti plachteniu

      samozrejme plachtením nemyslím vyraďovať do neutrálu, to určite nerobím, zas také nepohodlie kvôli spotrebe nie, ale mať nastavenú rekuperáciu na najmenej, čo je u Citigo pod 0,5kW a predvídať situáciu

      o účinnosti rekuperácie sa dajú nájsť nejaké testy, dokonca nejakí Česi to pred pár rokmi aj na eUp dosť podrobne rozpracovali a niekoľkonásobne testovali

    • xxc
      xxc komentoval
      Upraviť komentár
      ved na to je tam ta paka, ze ked je vhodnejsie plachtit, tak sa plachti a niekedy je vhodnejsie rovno rekuperovat

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko Ja som bol v tom, ze plachtenie je na neutrali. Eventualne dosiahnutie okamzitej spotreby nula s dokonalou nohou. Som myslel, ze akokolvek mala rekup je stale rekuperacia. A ked mi svieti okamzita spotreba -40kw, tak mi to pride efektivne dost, ved to akoby som bol na DC nabke.

    • palo47
      palo47 komentoval
      Upraviť komentár
      Skúste vyhladat česky zdroj kde analyzovali rekuperáciu na e-up (zrejme to bol starý model) a dať link.
      Podla mna však úcinnosť rekupracie (% spotrebovanej mechanickej energie - jazda z kopca ku enegii, ktorou sa dobila bateria , nie koľko ukazuje ručička merača výkonu) musi byt lepšia ako 90% Inak by mi nemohla výjst na trati s celkovým stúpaním 1200 m na 110 km trase spotreba 11,3kWh/100km. Stúpania majú celkovú dĺžku cca 30 km a spotreba dosahuje v stúpaniach aj viac ako 35 kWh/100km. Ak by bola uvedená trasa úplná rovina tak by som pri rýchlosti cca 60 km/h určite nemal lepšiu spotrebu ako 10kWh/100km co zhruba dáva účinnosť rekuperácie 87% a to aj s účinnostou pohonu pri opätovnom využití energie v baterii, ktorá sa uložila počas rekuperácie. Urcite je absolútne nereálne dosiahnut na rovine pri 60km/h spotrebu 8,3 kWh/100km čo by potom dávalo celkovú účinnosť rekuperácie 70%. takže 70% URČITE NIE.
      Nevylučujem, že jazda na dlhom miernom klesaní na “D” (len minimálna rekuperacia) je výhodná. Tu sa ale rekuperovsť ani nedá lebo by veľmi klesla rychlosť. Na strmśich klesaniach zase by sa len na “D” sa rýchlosť velmi zvyšovala a na strmšich klesaniach sú časte aj zátačky kde sa musi aj vyrazne spomaliť. A práve tu sa získava rekuperácioou výrazne viac energie ako úsporená energia získaná plactením na “D”
      Je veľký rozdiel v štýle jazdy na “dolnej zemi” kde sa ani rekuperovať nedá a štyle na hornatom strednom Slovensku kde sa dá plachtiť len vynímočne s veľmi malou ušetrenou energiou.
      Ja som s rekuperáciou e-up 32,3 kwh VEĽMi spokojný. Priznám sa mal som dosť veľké obavy koľko bude realny dojazd e-up na hoských cestách v mojom okolí a či vôbec urobim na otočku trasu BB-RK-BB bez dobijania. Realita ma veľmi prijjemne prekvapila. BB-RK-BB urobím na jedno nabitie až dva krát. A dokonca na otočku aj BB -Štrbské- BB (celkové prevýšenie cca 3 km) s rezervou 90 km dojazdu.A to len vďaka vysokej účinnosti rekuperácie. Takže opakujem, v žiadnom prípade nie 70%.
      Ešte doplňujem, že celková účinnosť rekuperácie je zjednodušene súčin troch účinností: účinnost premeny mechanickej energie pohybu na elektrickú energiu v motore, účinnosť nabijania baterie a účinnosť premeny energie z baterie v motore na mechanický pohyb. Stanoviť presnejšie jednotlivé zložky nie je možné bez pristupu k materiálom VW. Je ale možné, že konštruktéri dokázali maximalizovať jednotlivé účinnosti. Že by to u tak mohlo byť napovedá moje meranie účinosti batérie. Kedže mám prístup k čitacom kWh nabíjania a čitačom vybijania tak som porovnal energiu vybitia baterie zo 100% nabitia do vybitia pri dojazde 1 km s energiou dodanou do baterie pri následnom 100% nabití a vyšla účinnosť nabíjania/vybíjania 99,8 %. Asi to treba zopakovať lebo je to neuveriteľne vysoká účinnost aj keď išlo o pomalé nabijanie 2,3 kW.
      Naposledy upravené palo47; 30-06-2020, 13:01.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Vseobecne sa udava efektivita rekuperacie pri EV na urovni 60-70%. Rekuperacia strati priblizne 10-20% energie pocas “zachytneho” procesu energie a potom sa strati dalsich 10-20% energie pocas opatovneho “vydavanie” tejto narekuperovanej energie v procese akceleracie na povodnu rychlost. Da sa na to najst kopec technickych clankov. Pre laikov klasika electrek.co

      https://electrek.co/2018/04/24/regen...-how-it-works/
  • palo47
    Member
    • Jan 2020
    • 66

    #77
    Nič
    Naposledy upravené palo47; 26-06-2020, 09:21.

    Komentár


    • Roman-ba
      Roman-ba komentoval
      Upraviť komentár
      palo47 Ja idem zajtra cez BB a Čertovicu na stretnutie do Lomnice. Tam cestou nie je kde nabíjať? Véd minimálne v L. Mikuláš a aj v Poprade sa dá.. Alebo mám ísť inakade?

    • Pavol
      Pavol komentoval
      Upraviť komentár
      roman-ba - Nabi si na Budči aj zadarmo na Slovnafte. V pohode by si mal dôjsť až k nám do Veľkej Lomnice. Ja tak chodím s IONIC28. Okolo nás je viacero nabíjačiek DC - Poprad - 3x, Tatranská Lomnica 1x a aj AC trebárs u nás pri predajni elektrobicyklov vo Veľkej Lomnici

    • palo47
      palo47 komentoval
      Upraviť komentár
      Ja už roky chodím BB- Čertovica, Štrba, Štrbské pleso ale doterz vždy na Tiguane TDI 2,0. Priamo na ceste som nenašiel nič. Odbočovať do Popradu, Lomnice resp ísť cez ĹM a RK som nechcel. RK- BB je samý pomalý kamión.
      Najviac ma prekvapilo, ze po návrate do BB po 222 km (BB - Šrbské-BB) som mal dojazd ešte cca 90km. Doba jazdy nebola významne dlhšia ako na Tiguáne, neponáhlal som sa, bol som na výlete.
      Naposledy upravené palo47; 26-06-2020, 12:14.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Roman-ba Ak pozries na mapu tak zbadas, ze ak ides cez Certovicu tak neprechadzas cez LM (mozno si to mylis Donovalmi, ved kopec ako kopec ), a on ked siel na S.pleso, tak ani cez PP nesiel.
  • palo47
    Member
    • Jan 2020
    • 66

    #78
    Spotreba 10 - 11 je skutočne bežne dosahovaná spotreba (najazdené 3000 km) pokial sa nejazdia významnejšie úseky nad 90 km/h, používa rekuperáciu, bez klimaticácie, nebrzdí veľmi intenzívne (tak aby sa aktivovali mechanické brzdy) bez toho aby sa o to sa to to vodíč musel sústreďovať.
    Pozrel som si certifikát výrobcu COC a tam je dokonca uvedený mestký dojazd 354 km, čo zodpovedá spotrebe 9,1 kWh/100 km. Zrejme je to pri rýchlosti do 50km/h, bez kúrenia/chladenia a pri teplote okolo 25 deg, bezvetri, minimálne prevýšenie a brzdenie len rekuperácoiu.
    O tom, že energerická účinnost e-up/citygo je na veľmi dobrej úrovni svedči aj spotreba 9,7 kWh/100km pri mojom výlete z BB na Štrbké pleso (cez Čertovicu = suma stúpaní cca 3 km, tam a nazad, nie dialnica, teplota cca 15 deg C, 2 osoby). Ale tam som sa dosť snažil lebo som nemal chuť niekde odbočovat na nabíjanie (priamo na ceste nič nie je].
    Podľa mňa tempomat nemá na spotrebu vplyv ak sa jazdí bežnými týchlosťami. Ja ho zapínam len na dlhých úsekoch cez obce, kde sa dá očakávat meranie.
    Navádzanie do pruhu som začal v poslednej dobe vypínať, ruši ma jeho zasahovanie na bežných cestách s častejšimi zatáčkami. Mohli si to odustit ale neziskali by toľko hviezdičiek z nárazových testov.

    Komentár

    • Catchcash
      Member
      • Dec 2019
      • 170
      •   

      #79
      Pôvodne zverejnené od palo47 Pozrieť príspevky
      navádzanie do pruhu som začal v poslednej dobe vypínať, ruši ma jeho zasahovanie na bežných cestách s častejšimi zatáčkami. Mohli si to odustit ale neziskali by toľko hviezdičiek z nárazových testov.
      Myslis 3 hviezdicky? Neziskali viac koli tomu ze to uz nema nudzove brzdenie

      Komentár


      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        V autách bez radaru sa AEB rieši LKAS kamerou. To fakt má LFA/LKAS a nemá AEB? Či len ešte nemal tú česť? Ale aspoň upozorniť vodiča pípaním by mohol.

      • Catchcash
        Catchcash komentoval
        Upraviť komentár
        Nema a preto dostal take hodnotenie ako dostal...Aj boli o tom clanky nikto nechapal preco to vymenili...

      • palo47
        palo47 komentoval
        Upraviť komentár
        Keby nedali navádzanie do pruhu tak možno by dali len dve hviezdy. Matne si spomínam, že pre vypustenie núdzového brzdenia boli nejaké technické dôvody.
        Ja by som uvital dostatočne funkčne “pedestian recognition”. Testy súčasných vykazujú malú efektivitu hlavne v tých pripadoch kedy by to človek skutočne potreboval (šero, dážď, náhle vstúpenie do jazdnej dráhy....). Hlavný dôvod je asi len marketing a viac získamých hviezd. V súčasnosti je veľkou chybou sa na ne spoliehať.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        palo47 Ale to by mala byť len SW záležitosť? Snáď nejaký update to dá, keď to vyladia. Spoliehať určite nie. Radar nemá problém s počasím, ale tiež má svoje limity niektoré len 16 objektov, just tam ten čo má nedá. Resp. majú limity v uhloch. Napr. MRR 170m 8 stupňov a 40m 90stupňov.

      • palo47
        palo47 komentoval
        Upraviť komentár
        Iste SW sa dá vylepšovať neustále ale len v rámci limitov HW. Čo je však veľmi ťažko riešiteľné SW je nepredvidateľné chovanie chodcov. Tam ľudský mozok bude mať ešte veľmi dlho navrch.
        Ešte k autonómnemu riadeniu. Spomínam si na analýzu ktorú zadala asociácia US poisťovni, po vyhodnotení cca 5000 reálnych nehôd sa cca 30 % nedalo NIJAK zabrániť (čisla sú tak ako si ich pamätám- bez záruky). A to je pre legislativu autonomneho riadenia veľmi tvrdý oriešok kto by bol za takéto nehody zodpovedný.
    • Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 1314
      •   

      #80
      Zákulisná informácia pre majiteľov Citigo iV - od 15.6.2020 pripravil importér v spolupráci so ZSE Drive darček - nabíjaciu kartu so štartovacím kreditom 650kWh na ½ roka.


      Ak ste nedostali a v júni si preberali auto, pýtajte sa predajcu. Ja som nedostal a dnes keď som sa o ňu pýtal, tak že im prišla aj na moje meno dodatočne až teraz ... a idem si ju brať. Preto ak by niekomu z Vás ju tiež zabudol predajca dať (nenašiel som to nikde na webe, mám to len od iného predajcu), tak sa asi treba dôraznejšie hlásiť.

      650kWh nie je až tak málo, nemám ešte presné info či to platí aj v roamingu, v národnom roamingu Ionity, atď.
      Pripojené súbory
      [priezvisko]@me.com

      Komentár


      • miso
        miso komentoval
        Upraviť komentár
        škoda že som kúpil auto o niečo skôr , aj keď by som to asi ani neminul za toho pol roka, aktuálne 3700 km natočené a na verejných spoplatnených staniciach som nabil za ten čas len 60 kWh - cca 2-3 mesiace
        Naposledy upravené miso; 29-06-2020, 15:08.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        ja som za 3 mesiace ešte citigo nenabíjal inde ako doma, jazdím s ním len ako česi hovoria "kolem komína", ale karta nie je viazaná na typ auta a je to len bonus k autu pre kupujúceho, môžete ju používať s inými autami
        pre mňa by bol zaujímavý zahraničný roaming, ale to ešte zisťujem

      • xxc
        xxc komentoval
        Upraviť komentár
        ja som prve 2 mesiace nenabijal doma, potom ma to prestalo bavit :-) roaming podla toho letaku mozny nie je

      • Catchcash
        Catchcash komentoval
        Upraviť komentár
        Ja nenabijam doma lebo nemam ako stale AC ZSE a uplna pohoda

      • xxc
        xxc komentoval
        Upraviť komentár
        ked mate blizko zse nabijacku, tak sa da :-) na ac je to dobre, akurat +- dobije auto do 3 hodin

      • Catchcash
        Catchcash komentoval
        Upraviť komentár
        Mam to kusok pesi a za 3h dobije asi 60% (cca 20-80%) co je v meste takych 180km.

      • Pisi69
        Pisi69 komentoval
        Upraviť komentár
        Dostal to i někdo jiný? Rodiče přebírali auto 1.6. (Auto objednávali v listopadu 2019) A prodejce po telefonu řekl, ze je to jen pro neslevnena auta a auta věc dotace. No nějak jsem to nepochopil (nemůžou vědět - kdo má či nemá dotaci)
    • Catchcash
      Member
      • Dec 2019
      • 170
      •   

      #81
      Pôvodne zverejnené od palo47 Pozrieť príspevky
      Urcite je absolútne nereálne dosiahnut na rovine pri 60km/h spotrebu 8,3 kWh/100km
      Mne sa v meste podarilo aj 7.9 a trasu BA - Gabcikovo co je 50km som isiel na tempomate rychlostou 90km/h a spotreba 9.5. Cestou spat fukalo tak sa mi to zvysilo na 10.7 a priemerku som mal 60km/h ale vacsia cast cesty bola 90. Podla mna nie je uplne nerealne aby si mal po rovine medzi 8-9 pri rychlosti 60km/h. Ale suhlasim s tebou v tom, ze rekuperacia funguje na jednotku

      Komentár

      • jux
        jux
        Senior Member
        • Apr 2015
        • 1378
        •      

        #82
        Pôvodne zverejnené od palo47 Pozrieť príspevky
        Kedže mám prístup k čitacom kWh nabíjania a čitačom vybijania tak som porovnal energiu vybitia baterie zo 100% nabitia do vybitia pri dojazde 1 km s energiou dodanou do baterie pri následnom 100% nabití a vyšla účinnosť nabíjania/vybíjania 99,8 %. Asi to treba zopakovať lebo je to neuveriteľne vysoká účinnost aj keď išlo o pomalé nabijanie 2,3 kW.
        Ucinnost nabijania/vybijania 99.8% nie je mozna, niektore udaje nemas spravne:

        Pri nabijani su straty:
        - Straty v nabijacke auta - nabijacka, t.j. menic AC/DC mava straty medzi 5 az 10%. Lepsi ako 5% nikto este nevyrobil a ani nevyrobi.
        - Straty pri nabijani baterie (bateria sa zohrieva), pre jednoduchost zanedbam
        - Auto musi mat pocas nabijania zapnute systemy (DC/DC menic dobija 12V bateriu, pocitace a riadiace jednotky musia pri nabijani fungovat, Dalej musi fungovat chladiaci system nabijacky (cerpadlo, pripadne aj vetrak) tieto systeme konzumuju podla typu elektromobilu medzi 300 az 500W elektriny.

        Takze pri pomalom nabijani 2.3kW, ktore trva dlhy cas sa len na beh systemov auta minie 10 az 20 % elektriny dodanej do auta. Plus ostatne straty sposobia ze pomale AC nabijanie 2,3kW ma ucinnost niekde medzi 70 az 80%.
        Prave pomale nabijanie je z titulu spotreby elektriny najmenej efektivne.

        Elektromobily pri vybijani indikuju elektrinu, ktora odchadza z baterie, no straty su aj pri vybijani (bateria sa ohrieva), pri konverzii DC/AC3f v invertore (zase medzi 5 az 10%) straty v elektromotore (zase 5 az 10%)

        Komentár


        • palo47
          palo47 komentoval
          Upraviť komentár
          Pozor!
          Ja som vyčitaval energiu na svorkách baterie smerom dnu a von. Vyčítaval som to priamo z BMS (parameter Historia baterie su to celkové kWh ktore isli priamo do baterie a priamo z batérie od začiatku používania vozidla). Tam sa neuplatňuje strata nabijacky. Samozrejme, že účinnost nabíjania keď sa uvažuje vstup AC 230 V je nižšia o úćinnosť AC nabíjacky,. Konštantna spotreba pri pomalom nabíjani sa prirátáva k stratám AC nabíjačky čo mi však len zvyšuje cenu nabíjania (pri domacom nabíjaní nočnym prúdom irelevantné).

          Úćinnosť premeny DC napätia baterie priamo na trojfázový prúd do motora može byť vďaka napätiu cca 300 V a modernym polovodičovým prvkom s velmi nízkym odporom v zopnutom stave značne vysoká ( účinnosť dá sa odhadnút z teploty výkonových modulov čo sa dá vyčítať cez OBD II). Rovnako premena (usmernenie) trojfázového rekuperačneho prúdu z motora na nabíjaci prúd batérie môže byť veľmi vysoká, lebo zrejme sa rekuperačný nabíjaci prúd sa dolnom rozsahu nereguluje ale priamo púšťa do batérie. Ale učite sa limituje ak je batéria nabitá na 100% je nízka teplota batérie alebo je rekuperačný prúd na limitom pre prúdový bolus určený výrobcom článku.

          Koľko je účinnosť moderneho synchrónneho motora s kotvou veľmi kvalitnými permanentnými magnetmi som nehľadal ale odhadujem, že nebude nižšia ako 95%, treba si uvedomiť, že motor bol špeciálne vyvinutý pre elektromobil.

          Trvám na tom, že celková účinnost rekuperácie určite nie je len 70% ale niekde okolo môjho kvalifikovaného odhadu 87%. Tie jazdy v kopcoch, ktoré som reálne vykonal by s účinnosťou rekuperácie 70% boli nerealizovatelné. V podstate mi je jedno ake je to čislo účinnosti , mňa len zaujíma , že aj v kopcovotom teréne mám veľmi slušný dojazd (pri predpoklade , že sa vraciam na rovnakú nadmorskú výšku).
          Naposledy upravené palo47; 30-06-2020, 16:19.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          palo47 99.8% bol rozdiel medzi C a D čítačmi BMS baterky. Nemá to nič spoločné s účinnosťou nabíjania, vybíjania ani rekuperacie. Len to len rozdiel koľko napchám do baterky a koľko mi vydá.. Tých 99.8% na toto sedí,.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          K tej rekuperácií a účinnosti.. Ak by bolo 100%.. vyjdem na kopec... zídem dole.. a mám pôvodný stav baterky = spotreba 0. Podarilo sa takéto niečo niekomu? Veľa faktorov pôsobí na účinnosť rekuperacie, od zotrvačnosti, váhy auta, stupňov rekuperácie (každý je inak efektívny) . Ale to je jedno, je premenlivá. Iná účinnosť ak sa slabo a dlhšie rekuperuje ako krátko a silno (kde už nemusia baterky stíhať napratat v okamihu toľko šťavy)... v každom prípade EV neskutočne dobre rekuperujú a to je hlavné.
          Naposledy upravené nick81; 30-06-2020, 16:28.

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          nick81 zabudol si ze existuje aj odpor vzduchu, valivy odpor atd. cize aj keby si mal 100% rekuperaciu sa ti nepodari cez kopec prejst s tym, ze by si na druhej strane mal tolko isto co na zaciatku

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Catchcash Ja rekuperáciu už nejako neriešim.. Jazdím na komfort a čísla sú ok, auto si samo rekuperuje na tempomate, resp. prepínam stupeň podľa potreby L0-L3.

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          nick81 ved ani ja jazdim v podstate ako sa mi chce len som chcel uviest veci na pravu mieru
      • palo47
        Member
        • Jan 2020
        • 66

        #83
        K úvahe nick81:
        Velmi si to zjednodušil, zabudol si na valivý odpor, aerodynamicke straty a mechanické straty v ložiskách homokinetických kĺboch, diferenciáli, pevnom prevode a somozrejme účinnosť motora a výkonovej elektroniky. Tieto straty su nevratné, skoncia prevažne ako teplo, ktoré unikne do okolia a nedajú sa zrekuperovať, elektromobil nie je perpetum mobile.
        keby si uviedol: “Výjdem na kopec a keď zidem dolu tak mám baterku nabitú skoro ako keby som išiel po rovine”, tak by to bolo správne.

        Komentár


        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Áno .. je tam toho oveľa viac.. a niekedy nechápem ako z toho vyžmýkajú toľko energie.. Až to ide proti logike
          Naposledy upravené nick81; 30-06-2020, 16:45.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          palo47 "“Výjdem na kopec a keď zidem dolu tak mám baterku nabitú skoro ako keby som išiel po rovine”"
          Len ono to niekedy kopec zrekuperuje lepšie ako je jazda po čistej rovine... Nechapem ako to tak dobre vedia spraviť na 1.8 tonovej krave.

        • hudino
          hudino komentoval
          Upraviť komentár
          prave vdaka tym 1.8 tonam

        • palo47
          palo47 komentoval
          Upraviť komentár
          Ešte s odstupom času začínam pochybovať o mojom odhade účinnosti rekuperácie 87% ako o príliš optimistickom. Ak keď mi je čislo v podstate ukradnuté, hlavne že to má aj v kopcoch dobrý dojazd, tak asi príležitostne sa to pokúsim experimentálne overiť. Veľmi ma zaujíma či je VW v el pohone až tak dobry keď i e-up je koncept z cca 2011 roku
          Uvedomil som si že aj keď celkové stupanie BB-Štrbské-BB bolo až cca 3000 m, tak na dráhe cca 210 km tam bola aj významná čast po rovine. Takže to skusim smerať len čisto do kopca a z kopca a uvidím aká bude spotreba v porovnani s bežnou jazdou po rovine.
      • jozefSk
        Junior Member
        • Apr 2020
        • 21
        •   

        #84
        Dá v citigo získať nejako obraz z kamery?

        Komentár


        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Citigo nema kameru

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          a ako navádza v pruhoch keď nemá kameru ? podľa čuchu - cíti farbu ?

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Ja som myslel cuvaciu

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Nevidel som z LKA kamery este ziadny zaznam ,, neviem ci len neposiela autu cez can len spracovane data cez CAN. Pri HK teraz v OP riesili ze su tam v jednotke pomiesane data z SCC radaru a LKAS kamery .. V nirovi ma snad 80C .. strasne pecie ked je zapnute auto. Pridat si hocijaku kameru a tuto radsej nechat tak. :-)
      • jurajsun
        Member
        • Jun 2020
        • 113

        #85
        https://auto-mania.cz/elektricky-sea...e-nad-70-km-h/

        predpokladám že to platí aj u E Up, a Citigo

        Komentár


        • palo47
          palo47 komentoval
          Upraviť komentár
          Ja by som losí test nezvládol zajazdiť ani náhodou ani v 65 km/h. Tak rýchlo krútiť volatom raz na jednu. a hneď na druhústranu by som nestíhal. Chcelo by to tréning. Takze mňa sa tento pomerne nepriaznivý výsledok losieho testu netý’ka.
          Spomínam si však na fiasko prvej verzie Mercedes A model, ktorý sa pri losom teste prevracal.

        • jurajsun
          jurajsun komentoval
          Upraviť komentár
          No problémy mala aj nová Octavia a Scala takže skoro cela Škoda nezvláda tento test, je to hlavne aj o dobrom rozložení ťažiska .

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Ved to je cca rychlost e-Nira / TMX.. Zas tak zle si to neviedlo Par km hore dole
          Naposledy upravené nick81; 10-07-2020, 07:26.

        • jeeff
          jeeff komentoval
          Upraviť komentár
          Su to rozdielne auta, ale pre zaujimavost Model 3 (dava to do rychlosti 83 km/h):
          https://www.youtube.com/watch?v=XRCWBFSQsp4

        • jozefSk
          jozefSk komentoval
          Upraviť komentár
          Chcel by som vidieť, ako tí testovací vodiči zvládajú tento test v reále za normálnej prevádzky. Keď nevedia kedy sa treba uhnúť a oproti ide auto. Normálny šofér dupne na brzdu a drží sa volantu.

        • jurajsun
          jurajsun komentoval
          Upraviť komentár
          Sú to len testy v reále keď už máš niečo najazdené sa do takejto situácie dostaneš málokedy, ale aspoň vieš čo môžeš čakať v prípade takejto situácie a možno ti to pomôže záleží aj od reakcie a situácie a skúsenosti daného vodiča.

        • Marcel Pavlík
          Marcel Pavlík komentoval
          Upraviť komentár
          pod "losím testom" bolo ako je auto odolné pri zrážke s ťažkým zvieraťom, ktoré má dlhé nohy a telo je nad kapotou, teda "letí" do okna.
          a to, že dnešné autá nevyhovujú takémuto manévru je prítomnosť asistentov.
          na autách bez nich som to v reále (aj priudkom daždi) zvládol šmykom, ani som nemusel veľa točiť volantom - trochu otočiť volant, krátke šliapnutie na brzdu, otočenie volantu späť. bolo to niečo ako sa v škansdinávii jazdili preteky na šotoline.

        • jurajsun
          jurajsun komentoval
          Upraviť komentár
          Tiež mi nevyhovujú niektoré asistenčné služby taky line asistent v meste vypínam lebo rátať kanály a diery sa mi nechce..

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Marcel Pavlík losí test bol vždy aj za socializmu, keď začínal, aj vždy potom o VYHÝBACOM MANÉVRI, nie o ochrane pri náraze

          ochrana pri náraze, keď sa cez čelné sklo valí 300 kilový los s parohmi, je len v tanku, tam autá nemajú šancu, je to podobné ako keď u nás pár krát doroka zrazí osobné auto koňa, tiež sú to väčšinou smrteľné nehody pre predných pasažierov

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Line assist v citigo je az od 60 co by si v meste asi nemal dosiahnut ak chces jazdit predpisovo az na par hlavnych tahov kde je povolena vyssia rychlost
      • Miroslav Rojko
        Senior Member
        • Nov 2016
        • 1314
        •   

        #86
        Dnes som videl bielu Citigo iV sa nabíjať na Slovnaft NM Zelená voda aj so zelenou NM značkou a dotačnou nálepkou, niekto tu z fóra ? To bude asi prvá zelená značka v NM okrese.
        [priezvisko]@me.com

        Komentár

        • jojac84
          Member
          • Feb 2020
          • 43

          #87
          Áno, to som bol ja. Tie zelené značky na elektromobil mi tu dávali ako prvému v okrese a nevedeli ani ako ich vybaviť. Trvalo to 6 dní než som ich dostal

          Komentár

          • stopo
            Member
            • Feb 2020
            • 31

            #88
            Tak citigo mam uz aj ja. Bohuzial je tu problem ze sa auto nevie spojit so sluzbou skoda connect. Vzdy vyhodi chybu ze auto je uz v garazi alebo nepodporuje sluzbu skoda connect. Pricom ani jedno nie je pravda.

            Komentár


            • Catchcash
              Catchcash komentoval
              Upraviť komentár
              s tymto som mal strasny problem vymenil som si asi 70 mailov so supportom ked budem mat chvilku cas sa pozriem ako sme to napokon poriesili. Napis mi do spravy pls nech na to nezabudnem aby si si tym celym nemusel prejst aj ty

            • stopo
              stopo komentoval
              Upraviť komentár
              Sranda uz vsetko funguje tak ako ma, mam take podozrenie ze ked sa v apke zadavaju kilometre na overenie tak to musi byt viac ako jednociferne cislo. Kedze uz mam nabehanych cca 600km a teraz to ako zazrakom islo, ale ked tam este boli iba 3-6km tak stale hadzalo nezmyselnu chybu.
          • stopo
            Member
            • Feb 2020
            • 31

            #89
            Takze od vcera uz po BA beha jedno zelene citigo s SPZ RK Vcera zevraj na mna blikalo ine citigo (modre) pri vjazde do rovinky. Som sa sustredil na ine veci, iba priatelka si vsimla. Tak ak to bol niekto z fora tak dajte vediet.

            Komentár


            • palo47
              palo47 komentoval
              Upraviť komentár
              Ak si dobre spomínam, tak WeConnect sa dalo aktivovať len ak počet najazdených km bol väčši ako 50. V prípade problémov doporucujem pre majitelov e -up kontaktovať terlefonickú podporu pre WeConnect (nie obecnú podporu VW)

            • Spartakus
              Spartakus komentoval
              Upraviť komentár
              Mne isla aplikacia WeConnect aktivovat tak, ze som zavolal na VW sluzbu (telefonne cislo v aplikacii WeConnect) a tam mi chlapik (cesky hovoriaci) povedal, ze da pokyn na odblokovanie SIM karty v aute a ta aktivacia bude trvat 2 pracovne dni. Aj tak bolo.
          • Catchcash
            Member
            • Dec 2019
            • 170
            •   

            #90
            Tak dnes som sa prvýkrát odhodlal nabijat na chate celu noc. Doteraz som testoval cez den ci sa nebude prehrievat, pripadne v noci prsalo a nepotreboval som to silit. Takto si predstavujem zivot s BEV. Konecne som to pochopil o com všetci hovoria. Vecer zapichnem kabel a rano 100% a idem...Uz len keby som nemusel zmotavat ten 60m kabel Musim si na to nejaky kotuc zohnat neviete nieco poradit za dobry peniaz?

            Komentár


            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Pre 60m 2,5mm2 trojziloveho kabla potrebujes dost velky a primerane masivny bubon.
              Podla priemeru kabla a jeho dlzky si vypocitaj aky velky bubon potrebujes. Pozri ake vhodne bubny na predlzovacky su v predaji, tiez skus pozriet ci sa ti nehodi niektory bubon na zahradne hadice. Alebo ak si zrucny a mas moznosti, tak si vyrob bubon na mieru.
              Kedisi som vyrobil bubon na predlzovacku - na cela bubna som pouzil velke pozinkovane pokrievky na hrnce z bazaru - nejake taketo...https://www.dokosika.eu/index.php?ro...age=9&limit=75
              Stred bubna som ohol z pozinkovaneho plechu a znitoval s celami. Stojan som pozvaral z nejakych polcolovych rurok.

            • palo47
              palo47 komentoval
              Upraviť komentár
              Keď chodíš na chatu častejšie a je Tvoja a aj miesto kde parkuješ, tak by som zvážil zakopať bežný CYKY 3x2,5 mm2 do zeme a urobil si malý stlpik s priemyselnym typom zásuvky . V chate pripojil cez prúdový chránič s ističom a na dostupnom mieste v chate vypinač.

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Presne tak. Ja som po 3 rokoch neustáleho vyberania a balenia mobilného konektoru vymakol a zbastlil som si EVSE aj s káblom.

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Inak ak môžeš obmedziť v aute nabíjací prud tak by som kľudne išiel do 3x1.5 mm2. Daj to na istič 10A a máš istotu že to nikto neprepali, aj keď optimálne to nie je (ale výrazne lacnejšie).

            • Catchcash
              Catchcash komentoval
              Upraviť komentár
              Problem je ze parkovanie nie je v mojom vlastnictve aj ked tam stavam v podstate iba ja ked pridem ale nemozem si tam zakopat co chcem :/
          Pracuje...
          X