Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Skoda Citigoe iV

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Ivo Redaj
    Junior Member
    • Apr 2020
    • 13

    #61
    Ahojte,
    Dávam vám do pozornosti video ohľadom nabíjania VW e-up a Škoda Citigoe. Vo videu je konkrétne moje auto a jeho možnosti nabíjania v domácich podmienkach. Ak by mal niekto záujem o bližšie informácie, tak vám dám kontakt na človeka, ktorý sa tomu venuje a vysvetlí vám podrobnosti.
    https://www.youtube.com/watch?v=8328l0g7818

    Komentár


    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      Toto video ked si pozrie novacik, tak tomu totalne nepochopi, ze naco potrebuje tolko kablov...

    • Ivo Redaj
      Ivo Redaj komentoval
      Upraviť komentár
      Tak asi mas pravdu.. ale predpokladam, ze ak si niekto kupuje elektromobil, tak uz nieco o nabijani vie... Ak nevie, najde si to v inych videach. Toto nie je smerovane na novacikov, skor na uzivatelov, ktori uz maju nejake skusenosti s elektroautami
      Ani skuseny tolko kablov nepotrebuje to su len moznosti.. kazdy si zvoli podla svojich potrieb. Ja mam vsetky a som pripraveny na rozne moznosti nabijania, ktore mi zivot a situacia ponukne..
      Naposledy upravené Ivo Redaj; 05-05-2020, 07:49.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Co na tom nepochopi? Jasne vidi ze rozne kable pre rozne zasuvky. Dozvie sa, ze sa da nabit z kazdej. Snad aj priemerne IQ by na to malo stacit.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Ivo Redaj Podla mna fajn video. Presne tak som ho pochopil ako pises. Mas tam vsetko co planujem aj ja mat. Tiez chcem byt pripraveny na kazdu moznost v nudzi. Aj ked mozno este zvazim a zredukujem to nakoniec len na tu obycajnu zasuvku, kedze pocet nabijacich bodov narasta aj po dedinach a v nudzi bude stacit asi len par km dobit k najblizsiemu.

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Je to fajn ale netreba to kazdemu Ja napriklad to absolutne nepotrebujem pre moje potreby. Ja sa skor zamyslam nad tym ako poriesim priestor pod podlahou kedze by som chcel nosit kable schovane prave tam

    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      Suhlasim, ze znalym problematiky to je jasne, oni ale zaroven video nepotrebuju. Taketo video ked tak bude hladat niekto, kto si chce kupit elektromobil a moj nazor je, ze ho skor odstrasi (systemom, pane boze, kolko kablov budem potrebovat?).

      Ja som si na oboch mojich elektromobiloch zatial vystacil s dodanymi kablami k autu, TM3 dokonca nabijam len jednofazovo cez dodanu modru redukciu. Cize mam len od auta dodany type2 kabel pre nabijanie z verejnych stlpikov a dodany mobilny nabijaci kabel, ktory ma moznost vymenit koncovku na standardnu zasuvku (13A), alebo na modru 16A zasuvku (tu aj pouzivam).

      Taketo video by malo v prvom rade povedat, ze toto vam staci. Ak potrebujete rychlejsie nabijanie, mozete si kupit wallbox (ten eJoin) alebo tu sedu krabicu na 3 fazove nabijanie. Standardne to ma pripojenie na 3x16A cervenu zasuvku, mozete ale kupit este takuto redukciu na 3x32A zasuvku. Pre stare domy este moze byt uzitocna redukcia 4 kolik na 5 kolik. A este by mozno stalo za to povedat, ze ta seda krabica ma vyhodu v tom, ze sa da prenasat, napr. pri cestach, kdezto wallbox sa instaluje napevno.

      Ber to prosim ako konstruktivnu kritiku.
      Naposledy upravené jeeff; 05-05-2020, 08:38.

    • Ivo Redaj
      Ivo Redaj komentoval
      Upraviť komentár
      jeeff samozrejme.. beriem.. Bohuzial, VW aj Skoda dava k tymto dvom modelom iba nabijacku na domace pouzitie, ktora ide iba na 10A, co je skoda, pretoze podla normy musia byt vsetky zasuvky v dome istene 16A a to dokaze skratit nabijanie o cca 5-6h. Samozrejme, ak niekomu staci nabijat z 0 na 100% za viac ako 16h, nema pre neho vyznam kupovat si nejaky dalsi wall box, alebo ine redukcie. Mne to nestaci a preto sme so svokrom riesili to, ako nabit auto z beznej zasuvky rychlejsie. Skoda a VW ponuka 2oj fazove nabijanie po 16A a teda bezny pouzivatel, ktory nema v garazi 2oj fazovu zasuvku (5kolik) je odkazany bud na dodanu nabijacku s 10A, alebo si dokupi "sivu krabicku" a moze nabijat plnymi 16A. Samozrejme, krabicka dokaze aj znizit nabijanie na 10 a menej A - ak su stare rozvody, alebo si nie si isty elektronistalaciou. Ak si ale vlastnikom 2oj fazovej zasuvky, nabijas doma plnym vykonom, ale stale s tou istou sivou krabickou. Ziadne dalsie kable nepotrebujes.. To vsetko su len moznosti a ukazka, co vsetko sa da s jednou "sivou krabickou" Ja to mam stale v kufri, nezabera to ziadne miesto v tej priehradke a v pripade nudze som pripraveny na vsetky moznosti. Samozrejme, mam tam aj redukciuz 5kolika na 4or kolik, ale tym uz nebudem zatazovat.
      Ty o tom mozno vies, ale inym to mozno otvori oci a budu take nieco chciet...
      Naposledy upravené Ivo Redaj; 05-05-2020, 08:55.

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Ja niesom elektrikar ale neni to tak ze je to sice istene 16A ale obmedzuju to preto lebo dlhodobo neni idealne ked taky prud tade tecie?

    • Ivo Redaj
      Ivo Redaj komentoval
      Upraviť komentár
      Catchcash Skoro mas pravdu.. ale 16A istic nevypne pri 16A..ani pri 18A. Pri novych elektroinstalaciach nie je absolutne ziadny problem.. Mozno by som sa obaval, ak by som to mal takto napojit niekde na dedine na zasuvku v stodole pri hlinikovych rozvodoch. Samozrejme, "siva krabicka" nieje hlupa... ak hrozi nejaky problem, vypne sa to samo.. ale toho by som sa neobaval
      este doplnim, prave kvoli takym pripadom je tam moznost znizit nabijaci prud A zo 16A na nizsi (13A, 10A, 6A)
      Naposledy upravené Ivo Redaj; 05-05-2020, 09:10.

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      No hej pri novych vies co si mozes dovolit tam je to casto predimenzovane ale ak mam znizovat vykon lebo si niesom isty tak to ani nepotrebujem krabicku a rovno nabijam kablom co mam od auta Ja kebyze ma dom si dam rovno wallbox na stenu aby som mohol nabijat max co sa da a mam po probleme Aj tak takyto typ auta asi nabija clovek 99% doma. Pochopim ale aj takych co potrebuju ine riesenia ale tych je asi minimum Ja v panelaku teda tuto dilemu napriklad nemam

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      jeeff Ak som ta spravne pochopil, tak mas 4ks, 2 kable a 2 redukcie. V jeho videu polovica kablov boli tiez len redukcie v tvare kabla.
      Clovek si vystaci so 4oma kusmi: Typ2 kabel, krabica(mobilny wallbox) typ2/CCE 5kolik, redukcia/kabel CCE 5 kolik na CCE 4 kolik, redukcia/kabel CCE 5 kolik na schuko 230V, aby mal pokryte vsetky moznosti. 4ks tak ako ty, ale pokryte aj CCE 400V 5 i 4 kolik navyse.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Catchcash Pri fakt chatrnych rozvovodch moze byt aj tych 10A k autu mozno vela dlhodobu zataz. Mudre krabice maju moznost znizit az na 6A, pre istotu, aby ti chata/stodola nezhorela.

    • Ivo Redaj
      Ivo Redaj komentoval
      Upraviť komentár
      Catchcash ak si nie si isty, znizis na 13A, co je stale viac ako 10A... ale ak ta netlaci cas a nabijas prevazne na jednom mieste, stale z tej istej zasuvky, tak pre teba to samozrejme nema vyznam... Inak, v kufri to nezabera o nic viac miesta, ako ked vozis dodanu nabijacku (ta je samozrejme z mojho auta prec)

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Taur a pri tej co dodavaju k autu neviem znizit na 6A? Sa mi mari ze niekde som cital ze to ide v aplikacii ale nedal by som za to ruku do ohna

    • Ivo Redaj
      Ivo Redaj komentoval
      Upraviť komentár
      Catchcash v aplikacii znizis...
      We connect - vpravo hore ozubene koliesko (nastavenie vozidla) - Maximalny prud nabijania (5A, 10A, 13A, MAX-16A)
      aha... sorry... toto je pre VW nie pre Skoda... pardon...
      Naposledy upravené Ivo Redaj; 05-05-2020, 09:54.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Catchcash Apka sa napaja cez BT, ci treba mobilsignal a inet?

    • Marcel Pavlík
      Marcel Pavlík komentoval
      Upraviť komentár
      je tam viacero vecí nováčika mätúcich a niekoľko vecí, ktoré boli v diskusiách o nabíjaní prezentované ako "potenciálne nebezpečné" - napr. NErozvinutý kábel.
      a k redukciám - štvor/päť-kolíky treba oddeliť na dve nekompatibilné sady
      aby nebolo treba vkladať ističe, tak postupnosť by mala byť konektor typ2 (múdra skrinka ovládajúca nabíjací prúd) kábel a vidlica 32A, redukcia zásuvka 32A kábel a vidlica 16A, zásuvka 16A kábel vidlica 230V (tuná nazývaná schuko).

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Su dve moznosti bud si autor vezme konstruktivnu krotiku k serdcu a urobi verziu 2.0 videa a tuto stiahne (pripadne ich zohladni pti dalsich), alebo sa znechuteny na taketo videa vykasle.

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Taur no jedna appka je cez BT a druha co funguje na vzdialene ovladanie je cez mobilne data (SIM v aute)

    • Ivo Redaj
      Ivo Redaj komentoval
      Upraviť komentár
      Marcel Pavlík Taur nie som ani znechuteny ani nic podobne.. nerozvinuty predlzovaci kabel - je tam upozornenie, ano to bola chyba vo videu.. za ostatnym si stojim, pretoze je to x krat overene a spolahlive. Ziadny istic netreba nikde vkladat, pouzivaju sa overene a certifikovane kable, koncovky aj wall box. 4or koliky sa nepouzivaju a nie su vo videu ani nikde spomenute.. (to mam len ja v aute, nakolko viem, ze v mojej starej garazi je 4or kolik) postup ako je vymenovany nizsie, je dodrzany.. Original kabel Type 2 dodavany k autu, "mudra skrinka" ktora ma zakoncenie na "maly 5kolilk) - tzn 2x16A. Vsetko ostatne su len redukcie:
      1, z maleho 5kolika na velky 5kolik - nakolko ja mam v garazi velky isteny 32A isticom - nemusi byt.. ja ho mam, lebo je to moznast ako nabijat auto
      2, z maleho 5kolika na 230V (schuko) - aby sme dosiahli aspon 1x16A
      Takze wall box a k nemu 2 redukcie (mozu a nemusia)
      Co je na tom mätuce, potencialne nebezpecne a nekompatibilné ? Neviem, mne to pride jednoduche zhrnutie moznosti, ako nabijat auto v domacich podmienkach rychlejsie ako s dodanou nabijackou.... nic viac, nic menej...

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Catchcash No a ktorou si nastavujes vykon nabijania, BT ci SIM?

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Taur a co ja viem? Neviem ci sa to da len som pisal ze sa mi zda ze som to niekde cital Ja som to zatial nepotreboval tak som to neriesil
  • jozefSk
    Junior Member
    • Apr 2020
    • 21
    •   

    #62
    Používate časovač odchodu v Škoda connect? Správa sa to čudne. Ak si nastavím odchod na 6:15 a uložím, tak mi potom zobrazuje 5:15. Skúsil som nastaviť 7:15 a zobrazovalo to po uložení 6:15. Následne o 7:13 mi prišla správa časovač ukončený. Znamená to, že chce zapínať klímu 1 hodinu vopred? To nie je trochu veľa? Po manuálnom diaľkovom zapnutí klímy 15 minút vopred to celkom stačilo

    Komentár


    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Niekto to tu pisal ze tam je nejaky casovy posun ci co skus to pohladat

    • jozefSk
      jozefSk komentoval
      Upraviť komentár
      Tak už sa to zlepšilo, až na ťažké spúšťanie aplikácie v mobile. Musí sa zrušiť a na druhýkrát už nabehne.
      Nenašiel som k tomu návod a správa sa to zvláštne. Keď si nastavím časovač na 6:15 a pichnem kábel do nabíjačky, tak sa nabíjanie nezapne. Nie som si istý, či sa zapne v takom čase, aby sa stihlo do 6:15 nabiť. Mám nastavený nočný prúd od 24:00 do 6:00. Súvisí to s tým?

    • stopo
      stopo komentoval
      Upraviť komentár
      ked tam mas nastaveny nocny prud tak sa nabijanie spusti len v tomto case, pokial nestlacis to tlacitko co je pri pake, vtedy by sa malo nabijanie spustit inhned (ak sa nemylim)

    • jozefSk
      jozefSk komentoval
      Upraviť komentár
      vyskúšam dnes v noci

    • jozefSk
      jozefSk komentoval
      Upraviť komentár
      Tie časovače v Škoda connect sú maximálne nespoľahlivé. Nakoniec som si nastavil časovače v Move&Fun. Tie by mali byť nastavené podľa škoda connect, ale boli tam úplné bludy. Používam jeden na pracovné dni s nastaveným miestom nabíjania v noci od 22,00 do 6,15 a s klímou a dva na víkend s ďalšími dvoma miestami nabíjania na čisto nočný prúd 00,00-6,00 a 13,00-15,00 bez klímy.
      Viackrát som skúšal to aktualizovať cez škoda connect, ale časy sa zle nastavili v aute, tak som to nastavil ručne priamo v aute cez Move&fun.
  • jozefSk
    Junior Member
    • Apr 2020
    • 21
    •   

    #63
    Konečne som sa dostal k dokumentom k dotácii. Mám niekoľko otázok na tých, čo to už posielali:
    - pošlem im originál faktúry
    - originál preberací protokol
    - ako dokladovať úhradu? Vyžiadať papierový a potvrdený výpis z banky?
    - overenú kópiu TP časť II
    - návrh zmluvy o havarijnom poistení mám iba elektronicky
    - doklad o úhrade poistného - mám vyžiadať papierový výpis z banky a dať si ho potvrdiť?
    - foto s nálepkou emailom

    Komentár


    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Ja som tusim ani preberaci protokol neposielal ale dal som im kupnu zmluvu. Co sa tyka uhrady auta a havarijneho poistenia som si dal iba export z internet bankingu a vytlacil. Zatial mi nedali vediet ci to akceptuju alebo im nieco chyba tak cakam

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Asi sa lepsie pytat tych co im uz aj vyplatili eura. A skuste to prosim rozoberat v teme dotacia, keby aj iny to hladali a nie v Citygo teme.
  • Catchcash
    Member
    • Dec 2019
    • 170
    •   

    #64
    Len tak zo zvedavosti co myslite aka bude cena po zhruba 5r a 50tis km?

    Komentár


    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Catchcash 2tis eur. O 5 rokov uz budu bezne baterie s dojazdom 1500km co sa nabiju za 3min s zivotnostou 2mil. km. A Tesla uz bude predavat tiez auta kategorie Citygo za ludovu cenu 8tis eur s vyssie spominanou bat. Verim v sv. Elona, ktory presadzuje emobilitu pre vsetkych ludi a nenuti robit svojich zamestnancov napriek zakazu koli zisku, ale pre naplnenie ciela, aby kazdy na planete mal super EV. Teda okrem tych,ktoych odstahuje na Mars.
      Takze tvoje Shitygo bude bezcenne, mozno este budes musiet zaplatit, aby si ho niekto vzal.

    • jozefSk
      jozefSk komentoval
      Upraviť komentár
      Tak keď budú také dobré baterky a lacné, tak si také dám do citiga a budem fungovať
  • stopo
    Member
    • Feb 2020
    • 31

    #65
    Ahojte cca v polke jula budem mat svoje citigoe iv a nebudem chciet tie origo disky takze pojdu na predaj. Ak by nahodou niekto mal zaujem dajte vediet. Cenu pripadne navrhnite (samozrejme za 100e to nedam )

    Komentár


    • denial
      denial komentoval
      Upraviť komentár
      kedy si objednal

    • stopo
      stopo komentoval
      Upraviť komentár
      7.1. v cesku
  • Catchcash
    Member
    • Dec 2019
    • 170
    •   

    #66
    Dnes som si musel preinstalovat aplikaciu a za 55minut co som nakupoval mi nabilo iba 4.2kWh na ZSE AC kde som vzdy nabijal tak 7.2kWh. Je mozne ze je to sposobene nastavenim na screenshote? Nikdy som si to nevsimol ani nenastavoval. Viete co to robi? Dakujem
    Pripojené súbory

    Komentár


    • ivan32
      ivan32 komentoval
      Upraviť komentár
      No keď sa na ten screenshot pozre laik tak určite prepni na max.
      Preložené: Maximálna záťaž siete. A voľba max a znížená. Prepni a nabi zas a uvidíš. Keď si to preinštaloval tak ti zmenilo základné nastavenie.

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Hej ved logicky by to tak bolo len sa zamyslam preco by bolo default nastavenie taketo. Ked som si ju nainstaloval prvykrat tak sice neviem co tam bolo nastavene ale nabijal som normalne Dal som to na max a uvidim sam som zvedavy... Este by ma aj zaujimalo kolko A je ten reduced

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Catchcash Reduced má ako default zmysel. Ak nevieš, či má dom alebo chata obmedzenú kapacitu. Predsa len 7.2kW je 32A na 1 fázu nie je všade bežné. Resp. bývajú na fázach aj iné spotrebiče. Ten čo sa do toho nevyzná, aspoň zbytočne nevyrazí istič :-) A ty ako guru si podľa potreby zmeníš.

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 ja by som to vsetko chapal ale nejde mi do hlavy preco sa to tak same nastavilo. Lebo ked som si Appku nainstaloval prvykrat nemal som ziadny problem s nabijanim.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Catchcash To sa treba spýtať tvorcu appky, aký má na to dôvod.. Možno len bug a možno opodstatnene. Hoď autorovi email, mne na UVO obratom odpísali.

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 ja som si s nimi uz vymenil asi 60 mailov ked mi appka nesla teraz mi tiez riesia nieco mali padnuty server tak nevidim historiu jazd za tie dni - a vraj ani nebudem vidiet...Appka jak sa patri

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Catchcash Tak potom si dostal reduced za trest :-D

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Tak ked som to dal na MAX to funguje v pohode, za necele 3h som nabil nieco vyse 22kWh co je zhruba vykon palubnej nabijacky.

    • Peterka
      Peterka komentoval
      Upraviť komentár
      Iba upresnim: Citigo ma 2fazovu nabijacku, takze neberie 1x32A, ale 2x 16A. Istic sa nastavenim v aute neda vyrazit, wallbox/nabijacka povie autu, kolko maximalne si moze zobrat, auto si moze zobrat iba menej.

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Ja som sa nebal ze si nieco odpalim ale nebol som si vedomy toho ze by som nieco prestavoval preto som sa tomu cudoval A ono to funguje podla toho co viem tak ze ked su 2 fazy vie si zobrat 2x16 ale ked je iba jedna tak vie z nej zobrat 32 co je podla mna super ze to takto funguje.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Peterka dík za info. Nevedel som. Netušíš pls, ako vie wallbox, koľko má odber napr. dom ?

    • Peterka
      Peterka komentoval
      Upraviť komentár
      Nazivo som to nevidel, ale na privodne vodice do domu sa daju snimacie cievky na meranie prudu a tie posielaju udaje do wallboxu

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Peterka Ja mám napr.len obyčajný wallbox bez merania prúdu nehnuteľnosti. Keď v zime kúrim el. radiatormi, tak auto dávam na reduced. Lebo by som prekročil, kapacitu hl.prívodu na pozemok (3x24A). Pri takýchto inštaláciach by došlo vypnutiu hl. ističov?

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      ja som si to pred mesiacom urobil, stále som chcel zappi ale nakoniec som našiel niečo za tretinu, na vstupe do domu sa dajú CT-čka (cievky okolo káblov) a wallbox potom v sekundových intervaloch prispôsobuje nabíjací prúd tak, aby bol priemer odberu jednotlivých fáz nula (pri SOLAR mode) alebo vo veľkosti ističa (aby ho nevyrazilo - SMART mode) pre nefotovoltaických nabíjačov

    • Ivo Redaj
      Ivo Redaj komentoval
      Upraviť komentár
      Catchcash Myslím, že na 99% nemáš pravdu. Nedá sa nabíjať 1x32A... Buď 1x16A z bežnej zásuvky, alebo 2x16A z 5 kolíka.. Ale 1x 32A sa nedá. testovali sme to na mojom e-Up a nešlo to.

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Ja som to dakde iba cital neviem ci to tu niekto tvrdil skusim to pohladat. Ale ak si to skusal tak neni o com
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1378
    •      

    #67
    Pôvodne zverejnené od Miroslav Rojko Pozrieť príspevky
    aby bol priemer odberu jednotlivých fáz nula (pri SOLAR mode)
    Distribucka akceptuje na jednej faze jeden smer toku elektriny a na druhej opacny?

    Komentár


    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Ano. ZSE aspoň.
      Ja keď mám prebytok výkonu na jednej a nedostatok na druhej (konktretne pri nabijani jednofazovej Fiatky tak to započíta 1:1. Čo je oveľa lepšie ako výkup.
      Naposledy upravené Jiri GrandPa; 23-05-2020, 13:34.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      To započítavanie, resp. priemerovanie fáz je v celej Európe okrem Českej republiky a Stredoslovenskej distribučnej. U nás na Slovensku je to samozrejmosť u ZSE a VSE, bohužiaľ ako som sa dozvedel na jar, SSE ide vlastnými pravidlami a Slovensko nie je v tomto jednotné.

      U nás je to od roku 2015, kedy prišla prvá vlna Zelenej domácnostiam. Bez toho by sa jednofázové malé FVE ani neoplatilo na domy dávať.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      S tym Ceskom to potvrdzujem. Zas...ny CEZ si pred zhruba dvomi rokmi presadil meranie/uctovanie po fazach aby im ksefty nekazili FVE. Neuveritelne...
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1378
    •      

    #68
    [QUOTE=Ivo Redaj;n55334] Nedá sa nabíjať 1x32A... Buď 1x16A z bežnej zásuvky, alebo 2x16A z 5 kolíka.. Ale 1x 32A sa nedá. testovali sme to na mojom e-Up a nešlo to.
    WV trojcata nebudu nabijat 32A s standardnym 32A nabijacim kablom, ale staci podhodit 3f nabijaciemu kablu na 1. a 2. fazu tu istu 1. fazu a de facto sa budu nabijat 32A/1f. V aute pojdu obe nabijacky z tej istej fazy.
    Podobne to maju urobene TMS a TMX s 16A/11kW/3f nabijackami - ak maju k dispozicii 1f/32A, rozhodia ju uz v teslackom 3f/16A (gen1 UMC) nabijacom kabli na vsetky tri 16A nabijacky.
    TM3 to ma urobene inak - ak zisti, ze ma v typ2 konektore nabijacieho kabla k dispozicii 32A na jednej faze, tak ju rozhodi na dve ci tri 16A/3,5 kW nabijacky zrejme az v aute (alebo je to tak, ze ak bezi len jedna nabijacka z troch - tak mozno zvlada 32A/7kW)

    Komentár


    • palo47
      palo47 komentoval
      Upraviť komentár
      Dobrá informacia že trojčatá idú AC aj jednofazove 7,2 kW. Ale asi to bude zriedka použiteľné lebo malokto má istič 32 A a len jednu fázu. Ale dobre je to vedieť, že taká možnosť je. Inak je to logické keďže sú v trojčatách dve identické separátne AC 16 A nabíjačky, výstup z nich je DC a tam už fáza nerozhoduje.

      Ja zatial nabijam výlučne 2,3 kW z bežnej zásuvky. Občas - veľmi zriedkavo, by sa hodilo keby to bolo 16 A, 3.6 kW, rozvod v dome na to je dimenzovaný.
      Máte niekto schemu na orginál zásuvkovu nabíjačku ? Možno by sa to dalo upraviť na 16 A, najlepšie prepinač 10 A/ 16 A. Dá sa sice urobiť 16 A zasuvkový kábel, ale pre to občasné použitie je to škoda peňazí (cca 250 € materiál).

      Otázka na Jux:
      Fungoval by dodaný zásuvkový kábel 10 A ako 2x10 A keby som spojil paralelne v konektore, ktorý ide do auta pin pre druhú nabíjačku e-up?
      20 A je na bezný zásuvkový rozvod privelľa ale kvalitná redukcia na jednu fazu 32 A vidlice by asi bola dostatočne bezpečná lebo údajne vidlica org. zásuvkovej nabíjačky má zabudované meranie oteplenia. Len to chce 32 A tojfáz. Ja mám 35 A hlavný istič a našla by sa fáza, ktorá je minimalne zaťažena, Mám podlahové kurenia ale ho využívam len v redukovanej podobe, (ako hlavný zdroj tepla pouźivavam bežnu 2,5 kW reverzibilnú klimatizáciu ako tepelné čerpadlo vzduch/vzduch)
      Naposledy upravené palo47; 24-05-2020, 17:25.

    • Ivo Redaj
      Ivo Redaj komentoval
      Upraviť komentár
      palo47 neviem či si videl, ale takto sa to dá
      https://www.youtube.com/watch?v=8328l0g7818

    • Ivo Redaj
      Ivo Redaj komentoval
      Upraviť komentár
      jux mám doma 32A istič, ale nešlo mi to.. Dokonca aj 32A wallbox sme skúšali a nešlo to tak ako píšeš.. Máš to overené, alebo je to len dohad? Lebo zaujímalo by ma, čo sme urobili zle...

    • palo47
      palo47 komentoval
      Upraviť komentár
      Otázka na Jux:
      Teoretická otázka:
      Fungoval by dodaný zásuvkový kábel 10 A ako 2x10 A keby som spojil paralelne v konektore, ktorý ide do auta pin pre druhú nabíjačku e-up?
      20 A je na bezný zásuvkový rozvod privelľa ale kvalitná redukcia na jednu fazu 32 A vidlice by asi bola dostatočne bezpečná lebo údajne vidlica org. zásuvkovej nabíjačky má zabudované meranie oteplenia. Len to chce 32 A tojfáz. Ja mám 35 A hlavný istič a našla by sa fáza, ktorá je minimalne zaťažena, Mám podlahové kurenia ale ho využívam len v redukovanej podobe, (ako hlavný zdroj tepla pouźivavam bežnu 2,5 kW reverzibilnú klimatizáciu ako tepelné čerpadlo vzduch/vzduch)
      Ale asi by som to nepotreboval, takže ozaj len teoretická otázka.
      Naposledy upravené palo47; 24-05-2020, 17:44.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      palo47 ak by dodávaný zásuvkový kábel mal dostatočnú hrúbku na 20A prúd, tak stačí na ňom (nazýva sa aj "mobilný konektor") prepojiť v Type 2 konektore (teda tom čo strkáš do auta) dva nezapojené PIN-y s jedným zapojeným.

      Ako som vypozoroval funkciu ovládacieho PIN-u v Type 2 konektore, tak po riadiacom PIN-e ide informácia, koľko ampérov si má auto potiahnuť. Ale už tam nejde informácia, z ktorej fázy koľko. Takže ak wallbox pošle do Citigo informáciu, nabíjaj 16A prúdom, tak ak máš kábel so zapojenou jednou fázou, nabíja 3,7kW. Ale ak zapojíš dvoj alebo trojfázový kábel, wallbox rovnako dá informáciu - ťahaj 16A, ale auto ťahá 7,2kW. Proste auto ťahá wallboxom určený prúd zo všetkých zapojených PIN-ov (pri Citigo maximálne dvoch).

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Ivo Redaj - že Vám to nešlo na 32A wallboxe tak ako jux píše, je práve potvrdením toho čo píše, lebo Citigo si samo nerozhodí fázu na dve ale treba to prepojiť v kábli, čo 32A wallbox nerobí

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      palo47 Jednak v orig. jednofazovom nabijacom kabli zrejme chyba pin 2. fazy a tiez kabel je zrejme dimenzovany len na tych 10A - tadial cesta nevedie.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Ivo Redaj autu je jedno ci zapojis na trojfazovom nabijacom kabli v cervenom 16A petkoliku standardny trojfaz, alebo na prepojene piny 1 aj 2 fazy jednu z jednofazoveho 32A privodu.
      V oboch pripadoch budu wv trojcata nabijat 7kW. Jednofazovym 32A wallboxom alebo nab. kablom to nepojde. Dvojfazovu nabijacku v wv trojcatach by som pre toto vysvetlenie nazval radsej dvojitou jednofazovou - je jedno, ci kazda nabijacka dostane tu istu, alebo dve rozne fazy.

    • palo47
      palo47 komentoval
      Upraviť komentár
      Pre Jux.

      Toho som sa obával že použili v dodanej 10 A nabíjačke v konektore len jeden pin a asi aj kabel nemá dost výkonových žil.
      Dimenzovania kábla by som sa neobával, je vyzerá byť na 10 A riadne predimenzovaný takže asi by zniesol aj 20 A.

      Škoda, lebo by to mohlo byť dobré riešenie. Ale 20 A je risk, tak ak by sa v aplikácii nastavil len nabíjací prúd 8 A teda nabijalo by sa 2x8 A čo je 3,6 kW a doba na plné nabitie by bola 10 hodín, tak by to bolo určite bezpečné s kvalinou nevyhriatou a nezoxidovanou zásuvkou (sú certifikované na 16 A - dúfam, ze pre trvalý prúd).
      Vymieňať kabel s konektorom na orginal nabijacke nestojí za skrátenie nabíjania o 6 hodín, potom už radšej riešenie ekvivalentné prenosnému wallboxu.

    • Peter A
      Peter A komentoval
      Upraviť komentár
      čo je to mobilný wall box 11 spomenutý vo videu

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Je to krabicka od Kubisovcov... linku som ti dal do SS, Juro nema rad, ked sem davame linky na nabijacie kable a podobne...
  • palo47
    Member
    • Jan 2020
    • 66

    #69
    Pre Ivo Redaj.
    Pekné video.
    Ja som presne také niečo mal na mysli si urobit´ - material = cca 250 €. Ale len jednofázové. Ale keď by som to robil, tak by som to asi urobil univerzalne aj na 5 kolík 7,2 kW. Ale nebudem to robiť, myslím, že by som to nikdy nevyužil. Nemám ambicie jazdiť s e-up dlhsie trasy ako 100 km tam a 100 km nazad. A na to mi stačí poobede zapnúť zásuvkovú nabíjačku a skoro ráno mam SoC 100% Mňa obťazovalo aj tankovanie ne bežnej čerpacke a nabíjanie mimo domu by ma už značne flustrovalo.
    Prekvapilo ma, že ak sa vraciam na to isté miesto (na tú istú nadmorskú výšku), tak mi celkovú spotreby neoplyvnili ani pomerne veľkě stúpania napr na trase BB - Čertovica - Štrbské Pleso- Čertovica- BB som mal výslednú spotrebu cca 10,5 kWh/100 km ( dvaja ľudia , nebol silnejší vietor). Zdá sa, že rekuperácia na e-up pracuje veľmi efektívne, ja som ju dôsledne využival.

    Ešte dodávam, že celkove pri uvedenom výlete som nastúpal 3000 m
    Naposledy upravené palo47; 25-05-2020, 15:09.

    Komentár

    • dudo1984
      Junior Member
      • May 2020
      • 3

      #70
      [QUOTE=jux;n55348]
      Pôvodne zverejnené od Ivo Redaj Pozrieť príspevky
      Nedá sa nabíjať 1x32A... Buď 1x16A z bežnej zásuvky, alebo 2x16A z 5 kolíka.. Ale 1x 32A sa nedá. testovali sme to na mojom e-Up a nešlo to.
      WV trojcata nebudu nabijat 32A s standardnym 32A nabijacim kablom, ale staci podhodit 3f nabijaciemu kablu na 1. a 2. fazu tu istu 1. fazu a de facto sa budu nabijat 32A/1f. V aute pojdu obe nabijacky z tej istej fazy.
      Podobne to maju urobene TMS a TMX s 16A/11kW/3f nabijackami - ak maju k dispozicii 1f/32A, rozhodia ju uz v teslackom 3f/16A (gen1 UMC) nabijacom kabli na vsetky tri 16A nabijacky.
      TM3 to ma urobene inak - ak zisti, ze ma v typ2 konektore nabijacieho kabla k dispozicii 32A na jednej faze, tak ju rozhodi na dve ci tri 16A/3,5 kW nabijacky zrejme az v aute (alebo je to tak, ze ak bezi len jedna nabijacka z troch - tak mozno zvlada 32A/7kW)
      Tych 2x16A z 5 kolika si dokazem priamo zapojit na auto kablom/redukciou? Alebo je vzdy nutna externa nabijacka. Citam, ze auto ma palubnu nabijacku o vykone 7+kW...Tak ci si z tej mojej 5kolikovej 3f vie potiahnut 2f a nabijat 7kW. Lebo vsade vidim, ze sa predavaju nabijacky, takze to asi takto napriamo nepojde,
      dakujem

      Komentár

      • nick81
        Senior Member
        • Nov 2019
        • 534

        #71
        Citigoe KE-AMPER je tu niekto od nás?

        Komentár


        • jozefSk
          jozefSk komentoval
          Upraviť komentár
          A čo je to ke-amper?

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Ecv auta🙂

        • xxc
          xxc komentoval
          Upraviť komentár
          to je vase?

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          xxc Moje nie. Len bol včera oproti na chargery a ja ako chuj som sa ani nezastavil. Len som chcel vedieť, či to bol niekto od nás z fóra. Nič konkrétne teda.

        • xxc
          xxc komentoval
          Upraviť komentár
          raz som ho tiez stretol, kupoval auto pred mnou v rovnakej predajni :-)
      • Catchcash
        Member
        • Dec 2019
        • 170
        •   

        #72
        Caute, ten "power meter" co je na displeji vam niekedy ukazal plny vykon? Nie ze by na tom zalezalo nejako ale mne vzdy jedna palicka chyba Na druhej strane mi tusim este nikdy neklesol pod polovicu... Neviete ako to funguje?

        Komentár


        • xxc
          xxc komentoval
          Upraviť komentár
          Par krat sa mi ukazal, ale to musia byt baterky plne nabite a asi musia mat urcitu teplotu. Vcera bolo vonku skoro 30 a jedna palicka chybala aj pri nabitom aute, cize este nieco tam hra ulohu.

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          hej presne take mam aj ja skusenosti aj ked je teplo a mam max nabite tak som to este nevidel

        • palo47
          palo47 komentoval
          Upraviť komentár
          Mne na e-up po nabití obvykle ukazuje o jeden stupen (paličku) pod maximom. Ale mal som už aj maximum.
          Keď som skúšal vybitie na dojazd 0 km, tak indikátor dostupného výkonu klesal skoro úplne na 0, zostávalo tak cca 1 mm pri dojazde 1 km.
          Na úrovni 1 stupeň pod Max sa indikátor drži do cca 50% nabitia.

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Tak dnes aj ja som mal prvykrat "plny vykon" a pritom ziadne specialne podmienky podla mna neboli
      • Catchcash
        Member
        • Dec 2019
        • 170
        •   

        #73
        Dnes presiel okolo mna na Bajkalskej kolega na bielom Citigo BT 543DT. Niekto odtialto?

        Komentár

        • Miroslav Rojko
          Senior Member
          • Nov 2016
          • 1314
          •   

          #74
          Škoda a Ionity
          --------------------

          Na webe Citigo už od uvedenia modelu uvádzajú dostupnú e-charge card - nabíjaciu kartu aj na Ionity:

          https://www.skoda-auto.cz/modely/nov...e-iv-emobilita

          Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	skoda-card.png
Videní:	770
Veľkosť:55,1 KB
ID:	56644

          Keďže som ani po troch mesiacoch od kúpy nedostal od slovenského importéra odpoveď ako získať kartu, resp. žiadnu odpoveď (na webe nenájdete telefónne číslo aby ich zákazníci náhodou nerušili a otázku zaslanú opakovane kontaktným formulárom tiež žiadna odpoveď), po dovolaní na českú infolinku som dostal kontakt kam emailom zaslať otázku ohľadom karty.

          A odpoveď je typická pre koncern VW (sľuby, sľuby, budúcnosť... ), hlavne že na webe kartu spomínajú ako hotové riešenie:

          Nabíjecí aplikace/karta My ŠKODA Powerpass se aktuálně testuje na koncernové úrovni.
          Předpoklad nasazení pro náš trh je s představením ŠKODA Enyaq.
          V první fázi to bude mobilní aplikace a pak následně přijde zmiňovaná karta.
          V současné chvíli tedy není dostupná a nasazení očekáváme na podzim nebo do konce tohoto roku.



          [priezvisko]@me.com

          Komentár


          • Spartakus
            Spartakus komentoval
            Upraviť komentár
            Ja som písal do VW ohľadne tej karty na e-up. Odpoveď žiadna doteraz. Ale dobre vedieť, takto nejak to určite bude aj u Volkswagenu.

          • dzodzo
            dzodzo komentoval
            Upraviť komentár
            neviete niekto ci je taka moznost iba pre skodovky alebo podobnu jednotnu kartu mozu mat aj ine automobilky? lebo pristup cez jednu kartu k tolkym nabijackam je vyborny napad

            http://skoda-auto-karta-myskoda-powe...-000-nabijecek
            Naposledy upravené dzodzo; 12-10-2020, 18:58. Dôvod: neviem ci tu moze byt url na iny web ci este funguju tieto zabomysie vojny alebo nie :)
        • jozefSk
          Junior Member
          • Apr 2020
          • 21
          •   

          #75
          Máte typ na nejaké užitočné doplnky? Lakťová opierka, niečo do kufra, slnečná clona ( tá v citigu je krátka, keď sa vyklopí nabok) alebo niečo ďalšie.

          Komentár


          • Spartakus
            Spartakus komentoval
            Upraviť komentár
            Montuje to na e-up ale to bude to isté aj na Citigo: https://youtu.be/J4nwSGh7-7M

          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            Spartakus chcel som to aj ja ale oficialny diel je na benzínove citigo alebo up a potom na eUp... Na citigo e iV nie takze ti to v servise nenamontuju a ked som tam volal a pytal sa na zaruku tak ze na vsetko s tym nesúvisiace by mala byt zaruka ak si pri montazi nic nepoškodís. Ale na papieri ti to asi nedaju a potom riskovat ze ti padne zaruka ked natrafis na blbca... Je to na zvazenie

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            Catchcash To myslis vazne, ze montaz laktovej opierky ti ma zrusit zaruku? Akoze na co? Neuznaju ti degradaciu baterie, alebo vadu laku, lebo si si dal opierku? Nesranduj.

          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            By si sa divil coho vsetkeho su schopni niekedy. Nemyslim ze by to tak daleko zaslo ak by si neposkodil nic ale tak zatial neriesim

          • marekch
            marekch komentoval
            Upraviť komentár
            ja som si kúpil predné zásterky na citigo a pasujú aj na citigoe presne, a kúpil som dojazdové koleso z bazošu a vyhodil ten polystyrénový výlisok z kufra, ja by som sa skor opýtal na nejaký kryt pod motor, lebo som žiadny nenašiel, iba dvojdielny na citigo a ten neviem či pasuje,

          • jozefSk
            jozefSk komentoval
            Upraviť komentár
            defekt s výmenou kolesa na ceste som za vyše 30 rokov riešil iba raz. Pokrýva to aj asistencia z poistky keby niečo. Asi to je iba zbytočná hmotnosť navyše.
            Skôr by ma zaujímalo nejaké olepenie kovových častí kufra, lebo sa to tam dá ľahko poškrabať.

          • marekch
            marekch komentoval
            Upraviť komentár
            Áno ja som mal tiež len jeden, alebo dva defekty ale za 10 minút som vymenil koleso a išiel dalej. Ja som to len napísal ako odpoveď na tie doplnky, aj ja som zvedavý či nemá niekto niečo zaujímavé, užitočné.
        Pracuje...
        X