Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Skoda Citigoe iV

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Catchcash
    Member
    • Dec 2019
    • 170
    •   

    #31
    Ahojte, neviete nahodu o niekom kto by chcel odstupit od zmluvy na Citigo?

    Komentár


    • Ivan91
      Ivan91 komentoval
      Upraviť komentár
      na mojelektromobil pred par dnami ponukal chalan (Stefan) biele Citigo, skus mu napisat..

    • ivan32
      ivan32 komentoval
      Upraviť komentár
      Myslím že na mojelektromobil v komentároch pod článkom o citigo niekto ponúkal. Posnor tam.

    • Zzz
      Zzz komentoval
      Upraviť komentár
      Hej, na mojelektromobil bol jeden z Ciech. Slovensky by som asi nerozchodil, koli tym spatakom a celnemu sklu

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      skusim, jedno co som videl bolo z ciech a tam si pre to nepojdem aj ked ten clovek pisal ze riesi akurat prevoz na Slovensko ale uz sa mu aj niekto ozval...
  • Catchcash
    Member
    • Dec 2019
    • 170
    •   

    #32
    Tak som sa aj ja dockal

    Komentár


    • Spartakus
      Spartakus komentoval
      Upraviť komentár
      No pekné teda 👍. Kde si k tomu prišiel?

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Na mojelektromobil.sk som nasiel jedneho co odstupoval od zmluvy a hladal si niekoho za seba tak som si to zratal a povedal ze nebudem riskovat s VW. Som bol dnes pre to v TT

    • Spartakus
      Spartakus komentoval
      Upraviť komentár
      Ja bývam pri TT. To si mi ho vyfúkol pred nosom 😄. Tak nech slúži k spokojnosti a šťastné kilometre prajem.

    • miso
      miso komentoval
      Upraviť komentár
      krásne je až mi je smutno že sa takého musím vzdať.

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Ale ved si pisal ze uz mas jedno tak lepsie ako nic
  • Catchcash
    Member
    • Dec 2019
    • 170
    •   

    #33
    Caute, vcera sa mi stalo ze som skusal zapnut A/C na dialku a okrem toho som parkrat refreshol data v skoda connect appke a vypisalo mi ze:

    Prekrocili ste maximalny pocet poziadaviek. Tato funkcia bude znovu dostupna po dalsej jazde.

    Toto je co za kravina ved ked je tam raz datova SIM tak je snad moja vec kolko krat sa na to auto pripojim nie? Aj vy ste sa s tym stretli? Dakujem

    Komentár


    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Pojem fairuse policy ti nieco hovori? Typujem ze je tam nejaky strop. Mas tam sice datovu simku platenu vyrobcom, ale tie data zrejme niesu uplne zadarmo od operatorov, ved preco aj. Ak by si kazdy majtel auta refreshoval kazde 2 minuty cely den, tak by poplatky za data mohli v nejakom casovom horizonte aj presiahnut hodnotu auta.
      Aj pri mobilnych flatrate mas limit tusim 2000 minut, pri flatrate od ZSE za 69e mas 400kwh, atd. Tak sa nediv. Ale opytaj sa v Skoda, alebo precitaj aj male pismenka v podmienkach ...

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Stalo sa to tak po max 10 refreshoch co teda asi nebude koli FUP aj keby tam nejaka bola Jeden znamy mi ale potvrdil ze sa to stalo aj jemu ale odvtedy refreshuje kolko chce a uz sa mu to nestalo...Mozno len nejaka chyba appky

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Pisalo ti ze mozes zas po dalsej jazde, mozno kamos refreshuje kolko chce (to je relativny pojem, mozno jemu sa chcelo len 3x za hodinu, nie 10x ako tebe ) medzi jazdamy, mozno jazda resetuje pocitadlo. Ak kominikacia nejde priamo sim-sim, ale cez nejaky VW server mozno bol ten pretazeny ...

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Uvidime, ani tak mi nejde o to ved to nepotrebuje clovek naozaj kazdu hodinu refreshnut ale skor o princip lebo som nieco testoval a zrazu bum

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Aky limit? Aky FUP? Ved ked je appka aktivna, je normalne, ze sa refresuje stale sama. Snad ked nieco zmenim ja, alebo sa nieco zmeni v aute same (poloha, uroven nabitia, teplota atd), musi prist okamzite informacia o zmene do mobilu.

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      jux ako som povedal, je mozne ze to bol iba nejaky bug v appke, budem to sledovat

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      jux Ako pises, ked pride k zmene, tak autosimka, alebo apka odosle udaje, co moze byt aj raz za tyzden ked to prezeniem. Ale ked ja bude klkat na refresh ako blazon kazdych 15sec, aby som sa presvedcil ze sa nic nezmneilo (alebo moze byt aj chyba ze sa apka zacykli), tak tych dat potecie podstatne viac. Ak by to mohli byt vyrazne objemy, tak aj ja ako vyrobca/revadzkovatel by som nastavil rozumny limit. Len som logicky teoretizoval o moznej pricine, vzhladom na tu hlasku co mu hodilo, lebo netusim ci je obmedzeny objem dat na tych autosimkach pri sluzbe zdarma. Ale skusenost vravi, ze zvycajne nic co je marketingovo oznacene bez limitu, obmedzenia, do bezvedomia, nekonecne atd, v skutocnosti take nieje.

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Taur tie data co pretecu je par kB za jeden refresh ved tam nestahujes neviem ake reporty

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Catchcash Nepoznas, ze milion spendlikov zabije aj slona? Si to vynasob krat mnoho milionov aut VW group a z par kb mas kvantum prenesenych dat, ktore ked im vyuctuju operatori, tak sa poseru. Mozno. ja neviem, len ma napadlo preco by obmedzovali pricaste refreshe. Na webke kde si stahujem titulky k filmom zdarma tiez mozem stiahnut len 10 za sebou a potom musim opisovat zakazdym kod, aby neboli zahlteny. Alebo si mozem zaplatit sluzbu a stahovat ako rychlo vladzem klikat.

    • palo47
      palo47 komentoval
      Upraviť komentár
      Ak vieš dopredu kedy chceš zapnúť AC, tak nie je potrebné používat Car Connectale je vhodnejšie použiť Maps&More. Musíš byť ale v dosahu BT infotaimentu tj sedieť v aute a musí byť zapnuté zapaľovanie a zapnuté rádio.
      Pracuje sa s tým omnoho komfortnejšie zmeny sú okamžité nič sa “nekonečne” dlho neaktualizuje. Ale niečo za niečo, treba poznať čas zapnutia už pri odchode z auta.

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      palo47 mozno ale to viem malokedy tak presne Este ze su dve appky a mozme si vybrat
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1378
    •      

    #34
    Pôvodne zverejnené od Taur Pozrieť príspevky
    ked pride k zmene, tak autosimka, alebo apka odosle udaje, co moze byt aj raz za tyzden
    Ako by taka appka, co nereaguje ihned mohla fungovat? Appka tesly vsetko updatuje hned. Staci nechat appku aktivnu a bude kreslit na mape ako sa auto pohybuje, aku ma rychlost a kopu inych informacii hoci aj cely den.

    Komentár


    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Ze nieco ma Tesla este neznamena ze to tak musi robit kazdy. VW zatial nieje technologicka firma ako Tesla. U nas vo firme tiez nefunguje system online hoci sa tak navonok tvari, ale v skutocnosti sa za oponou data stahuju a spracuvaju v davkach. Sice casto, ale online to nieje.
      A Tesla stoji ine peniaze ako Shitygo. Tam mas data predplatene do smrti, resp. Elon to bude prenasat mozno cez vlastnu satelitnu siet, tak si to moze dovolit. A tiez tazi z toho ze ziskava data z aut. aby vylepsoval resp. dorabal co vypustili nedorobene len aby dodrzoval terminy.

    • palo47
      palo47 komentoval
      Upraviť komentár
      Taur má pravdu. Ja som celý živol vyvíjal rôznu alektroniku a smer ktorý automabilový infotainment naberá je čistý marketing - ohurovať každú chvílu niečim novým.
      Ale autom sa má jazdiť nie čumieť každú chvíľu na displej a ťapkať na dotykovú obrazovku. Už sa ozývajú hlasy, že obsluha infotaimentu za jazdy je výrazne nebezpečnejšia aj ako 0,5 promile alkoholu alebo telefonovanie bez handsfree.
      Ja som začal použivať na e-up We Connect len včera. Je to dosť tristná appka. A naviac po 3 rokoch chce za rok 99 €. Myslím, že sa na to po 3 rokoch vykašlem. Auto mam v bungalove pred dverami, nie je problém pred raňajkami v aute zapnút klimu a aj rozmrazaovanie čelného okna.
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    #35
    Používam dve apky v jednom mobile, jednu nissanovskú a jednu škodovácku a sťažovateľom na tú škodovácku by som doprial začať používať tú od nissanu.
    Mne ešte nepredviedla nejaké obmedzenia ale neťukám opakovane na niečo čo čaká na reakciu auta. Skúšal som nieľkoľkokrát spúšťať alebo vypínať klímu, nabíjanie, bežne sa informujem o stave baterky a polohe auta. Tie reakcie do 5 až 10 sekúnd sú akceptovateľné a nebol s ňou problém. Taká nissanovská, tam sa čaká minútu až dve a to každý druhý raz vypíše chybu a treba sa znova prihlasovať do apky.
    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      ako sa vola ta od nissanu prosim ta? Dik

    • ToMiLeaf
      ToMiLeaf komentoval
      Upraviť komentár
      S nissanovou appkou (NissanConnect EV) treba byť proste trpezlivý. Jeden deň robí veci obratom a druhý jej to trvá dlhšie. V kombinácii s Leaf Spy Pro je to ale paráda zvlášť, keď zoberiem tie tunajšie siahodlhé vlákna k téme appky napr. Hyundai/Kia a krkolomné postupy ako ich sprevádzkovať.
      V lete kolegovia s päťkovými bávami len čumia ako z kancla púšťam pred odchodom z práce klímu v "zlom" Leafe

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      No skusim som velmi zvedavy

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      ToMiLeaf To ja v svojom Ignise za stvrtinu ceny Leafa si zapinam dialkovo klimu/kurenie uz od roku 2005. Stacilo si nainstalovat dvojcestny alarm s dialkovym startom motora.

    • ToMiLeaf
      ToMiLeaf komentoval
      Upraviť komentár
      Taur To máš v automate alebo nechávaš vyradenú rýchlosť?
      Svojho času mala Elantra štartovanie motora cez diaľkové na kľúči ale iba s A/T, logicky.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      ToMiLeaf Ano, neutral+rucna, motor bezi aj po vytiahnuti kluca, zhasne az ked vystupis a zabuchnes dvere. Ak znova dvere otvoris, tak sa moznost dialkoveho startu zrusi. Dialkove ma displej na ktorom si viem pozriet teplotu v aute, da sa nastavit aj pravidelny start ... viacmenej take funkcie, ako cez apku. Dialkove ma dosah 2km. V hustej mestskej zastavbe okolo 500m.
      V druhom aute som to mal tiez s A/T, tam klasicky v Pcku.
  • miso
    Junior Member
    • Mar 2020
    • 10
    •   

    #36
    moje prvé nabíjanie, cca po dvoch týždňoch od kúpy ešte pred vypuknutím korony.

    Komentár


    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      To ti dva tyzdne vydrzala jedna "nadrz"? Pre teba je ta baterka zbytocne velka.

    • miso
      miso komentoval
      Upraviť komentár
      na to mestské behanie do obchodu, k doktorom, do škôlky, do práce to bohato stačilo na víkend aj mimo mesta ku svokre a až výlet do BA mi vyšťavil baterku / diaľnica za kamiónom tempomat takže išiel som na spotrebu

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      njn, dialnica je zabijak,vysoka spotreba a ziadna rekup.

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Taur o com hovoris. Neni nic lepsie ako uprostred dialnice naplno zacat reluperovat

      miso to je v auparku hned za vchodom v parkovacom dome ze? To je GW ci ejoin? Mam v tom zmatok tolko je tam toho... Budem to musiet zmapovat ked nebudem na home office

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      miso inac dobry napad kam dat nalepku mozno aj ja to tam plesknem (na tvojej profilovke).

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Catchcash Mas zaujimavy jazdny styl, ked rekuperujes na dialnici, asi pridem na skolenie. I ked mne bude proti srsti vchadzat na dialnicu v protismere, aby ma potom nejaky kamion tlacil smerom ktorym chcem cestovat.

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Taur to bol pokus o vtip

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Catchcash Este by nemuselo byt marne mat v predu nieco ako navijak len namiesto haku mat tam elektromagnet, ktory ked ides za kamionom na dialnici vystrelis nanho, aby ta tahal a ty tym padom rekuperujes, takze namiesto aby si minal ele na dialnici naopak sa nabijes. Sice neekologicke a neeticke, ale casovo a finanacne ekonomicke riesenie.

    • Joe79
      Joe79 komentoval
      Upraviť komentár
      Taur - no otazka znie, kolko elektriky zozerie ten elektromagnet, aby ostalo nieco aj pre nabijanie baterie

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Joe79 Tak len prisavku, ktora sa elektricky natlakuje, detajlista.
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    #37
    Pozrite čo spravil pokles CZK
    Škoda Citigo iV za 15.900 € - Jihomoravský kraj, r.v.: 1/2020, 61kW, P, Elektro, 5 dv., Euro 6, (5-miestne), 1000 km, Biela farba, Centrálne uzamykanie, Rá
    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      neviem, či dobre vidím na fotke, to auto má klasickú radiacu páku ? normálne sa radia rýchlosti?

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      1fisker volis si iba medzi P, R N, D a B co je max stupen rekuperacie.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      A ta vybava: Parkovací asistent, Vyhrievané zadné sedadlá... wow, som nevedel ze aj to sa da.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      A v D-cku volis k sebe a od seba ostatne stupne rekuperacie az plachtenie.
      Fail je, ze po vypnuti si nepameta nastaveny stupen rekuperacie.

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Taur ten parkovaci asistent sa tusim v cenniku volaju zadne parkovacie senzory
      jux hej niekedy na to zabudnem, dam dole nohu z pedalu a cudujem sa preco mi to nespomaluje

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Catchcash zadne parkovacie senzory su tam vypisane tiez. Za asistent povazujem nieco viac aspon kameru ak uz nie ze parkuje polosamo, alebo samo. Naklikali co im prislo pod ruku.

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Taur ja by som to nazval tiez inac ale hovorim ze som to v jednom z tych X cennikov (neviem ci u nas alebo v CR) videl aj takto a tiez som sa cudoval ze co to ma byt A nevsimol som si ze to tam maju aj tak aj tak...Asi sa s tym moc nebabrali a naklikali co im prislo pod ruku ako hovoris.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Catchcash Ani by som sa necudoval ked pri Up dokazali prachobycajny trojblik nazvat honosne "komfortne smerovky". Som cakal ze sa budu same vyhadzovat podla navigacie, alebo take nieco.

    • Ivan91
      Ivan91 komentoval
      Upraviť komentár
      tu ide skor o to, ze je to predvadzacka.. cennikova cena tam bola cca 18500 (pred zmenom kurzu), teraz pri 1000km zlava 2,5tis mi pride celkom na mieste...
      zaroven je to uz prihlasene, takze na dotaciu sa to pouzit neda...
  • marekch
    Junior Member
    • Apr 2020
    • 2

    #38
    Ahojte, ja sa chcem spýtať kto už má auto či do miesta na rezervu vojde dojazdové koleso a aké rozmery sú pre škodu/vw, ja lepiacim sadám až tak neverím. Ďakujem.

    Komentár


    • xxc
      xxc komentoval
      Upraviť komentár
      Priestor tam bude rovnaky, ako pri spalovacich verziach aut. Len asi treba odstranit polystyrenovu vypn, alebo ju nahradit polystyrenom vytvarovanym na rezervu. Pokial stare verzie ponukali moznost dojazdoveho kolesa, tak pravdepodobne vojde aj do elektrickej verzie. Len sa zmensi miesto pre nabijacie kable. A podlaha v kufri nebude sediet :-)
  • denny224
    Junior Member
    • Apr 2020
    • 1

    #39
    Ahojte, tak aj ku nam dorazilo CitiGO, je to prve elektricke, pouzivame ho prioritne na rozvozy jedla - donasky z restauracie a zasobovanie, velmi milo prekvapila spotreba, a rychlost nabijania na VSE stojane v PP a v KE. Ta zelena farba mu neskutocne pristane. Zatial za tri dni najazdene 590 km, a mozem povedat iba samu chvalu. Zatial nabijam denne 2-4h.


    Na Move and Fun sa uz tri dni snazim stiahnut mapy, ale ta aplikacia je trochu priblba, a furt mi to vypne, tak skusam dalej. Ani vlastne neviem ci ich budem pouzivat, len to chcem vyskusat zo zvedavosti.
    ​​​​​​
    Jediny problem je, ze na tychto stojanoch auto (a ani ja) netusi ako rychlo sa nabija, iba vie kolko casu ostava do nabitia na 100%. AK niekto pride na to ako to zistit, tak sa moze podelit o skusenost. Prikladam par fotiek z aplikacie a auta.
    Prva je z rozvozu na obed po meste celkom dynamicky styl jazdy (plyn brzda ) , aj ked priemerna rychlost je mala, lebo sa vela stalo na mieste.
    Druha je medzi mesto - SN - PP - KE s lahkou nohou po okreskach
    Tretia je optimisticky predpokladany dojazd pri 92 percent baterie, po predchadzajucej kludenej jazde.
    Stvrta je kolko casu na 22kW nabijacke by malo trvat dobitie z 80 percent na 100.
    Potom uz len foto auta

    Za tychto par km, rozhodne ODPORUCAM toto auticko. Neuveritelny pomer cena/vykon, u nas navratnost jasna, kedze za normalnych okolnosti pretankujeme po meste 400€/mesiac.

    Komentár

    • xxc
      xxc
      Junior Member
      • Apr 2020
      • 2

      #40
      Riešil už niekto poruchy nového Citiga resp. eUP? Auto po 19 dňoch od prevzatia a 1337 km sa z ničoho nič rozhodlo, že z parkoviska neodíde a ostalo zablokované bez akéjkoľvek chybovej hlášky. Nešlo s ním pohnúť dopredu, ani dozadu, pričom bolo naštartované a "pripravené k jazde". Ani so zaradeným neutrálom autom nešlo pohnúť. Musela prísť druhá odťahovka a naložiť ho a zajtra odnesie do servisu. Vyzerá, že nie celkom platí, ze elektrické autá sú spoľahlivé a majú nízke servisné náklady :-( Vie niekto, čo to môže byť?
      Pripojené súbory

      Komentár

      • Catchcash
        Member
        • Dec 2019
        • 170
        •   

        #41
        Neviete niekto ci sa da na Citigo e IV namontovat tazne ked by som to pouzival iba na bicykle?

        Komentár


        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Typujem, ze ak si das odnimatelne, tak na STK na to nepridu, ak ho tam nezabudnes a na ceste sa tym nikto nezaobera ...

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          ale tak treba to zapisat do TP ci akoze ani tam to podla teba netreba davat? Zastavi ma nejaky policajt ked tam budem mat bicykel a som nahraty

        • stopo
          stopo komentoval
          Upraviť komentár
          Legalne sa bohuzial na CItigoe IV neda namontovat tazne. Ani ako nosic na bicykle.

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Dakujem aj som tak trochu ocakaval tuto odpoved

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Catchcash Ty nosis velky TP sebou a ukazujes policajtom co v nom mas zapisane ??? To je kseft/praca STK a nie policajtov na ceste. Jediny hacik vidim, ak stojan s bikami bude zakryvat SPZ, cize ak budes ziadat dalsiu tabulku na ten stojan , tak na DI by mohli riesit zapis tazneho do TP. Ale ak nebude zakryvat, alebo si vzdy tu z auta prehodis na stojan, tak si myslim ze spoko.
          Mne sa zda ze ofic sa tazne asi neda na citygo, niekde som to cital, koli pripustnnej hmostnosti, koli tomu je asi aj len 4 miestme, ze piaty clovek clovek by uz vahovo nevydal. Aj ID3 s najvacsou/najtazsou bateriou je len 4 miestne, ale tie dve s mensim dojazdom/bateriou su 5 miestne, koli celkovej konstrukcnej pripustnej hmostnosti.

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Darmo to riesime ked sa neda ale hej koli znackam to potrebujes mat v TP s dvomi by som nejazdil

        • Roman-ba
          Roman-ba komentoval
          Upraviť komentár
          Pozor na to, ak budeš účastníkom nejakej nehody, neuhradia ti z havaríínej poistky nič a z PZP môžu od Teba pýtať preplatenie škody, ak budeš mať na aute namontované ťažné zariadenie, keď tam byť nemôže..Nemusí to byť, ale stať sa to môže.
      • palo47
        Member
        • Jan 2020
        • 66

        #42
        Ahojte.
        Tak dnes som prihlásil nové e-up a súčasne predal 14 rokov starého Fiata. Nie som si istý z čoho mam väčšiu radosť.

        Mám však otázku:
        Chcem hneď za nova vymenit letné pneu 165/65 R15 Good Year Effficient Grip Contact , made in Germany vyrobené v októbri 2029 za celoročné.

        Nehodili by sa niekomu, dám 50% zlavu tj 120 za všetky 4 ks.

        Komentár


        • kayle
          kayle komentoval
          Upraviť komentár
          No ja neviem, nenaruší taký predaj časopriestové kontinuum?

        • ToMiLeaf
          ToMiLeaf komentoval
          Upraviť komentár
          Niekde je zrada. Ten rozmer, to je nejaká dojazdovka, či to fakt? Tá guma nemôže stáť viac 30 €/kus, to by som celoročné, ktoré v chlade a mokru nedržia a na suchu zasa žerú, vôbec neriešil. Nechaj origoš letné (keď ich vyrobia) a tie 4 dni, čo za rok napadne sneh, necháš auto stáť alebo počkáš do poobedia kým sa roztopí

        • palo47
          palo47 komentoval
          Upraviť komentár
          Omyl presne tento premiový model nekúpiš lacnejšie ako 60 € / kus.

          Tú pneu zvolil VW pre e-up kvoli minimalizácii aerodynamického odporu. Aj alu disky sú majú čelo skoro uzavreté tiež kvôli turbulenciam, ktore zvyšujú aerodynamický odpor.

          Pre mňa je celoročná najlepšia voľba. Samozrejme nie hocičo. Ja kupujem Michelin CrossClimate v presne rovnakom rozmere.
          To je moderná pneu “letna pneu na zimu”. Samozrejme že aj v lete aj v zime nie je špicková ale len veľmi dobrá. Ja som z BB byvam na kopci kde vedie len úzka cesta a odhŕňajú len so spozdením.
          Ja jazdim niekoľko desaťročí a používam len premiové pneu a doteraz som menil pneu letné/zimné. Ale prezúvanie v dnešnom klimate je občas veľké riziko. Najmä zimná pneu pri vysšich teplotach, čo je je teraz v marci dosť časté, má výrazne predľženú brzdnú dráhu. Zažil som to na vlastnej koži. Ideálne by si mal “nahadzovať” typ pneu pri každom výjazde (ako v F1)
          Ja super vlastnosti pneu pre e-up nepotrebujem, prevažne mesto a okolie takže do 60 km/ ha aj na dialnici s takou škrupinkou je optimum 120 km/h.
          Mám silný pocit, že si trochu zaspal dobu.

          Pre mňa má zmysel aj keď org letné darujem príbuznému ( ale kupuje tiež nový e-up takže budú dlho stáť) lebo ročne ušetrim nervy a cca 60 € za prezúvanie nehĺadiac na fakt, že časté prehadzovanie na disku ohrozuje pärku pneu.
          Naposledy upravené palo47; 21-04-2020, 18:27.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          S tym hodnotenim “velmi dobre” by som bol opatrny. Najcastejsie sa s celorockami sklonuje skor spojenie “relativne dobre” Ale uplne chapem ludi co ich kupuju. Na malom mestskom auticku s malym najazdom je prezuvanie ozaj otravne a sezonne gumy vacsinou zostarnu skor ako sa opotrebuju. Najma tie zimy su poslednu dobu stale zalostnejsie. Tento rok nebol ani sneh ani poriadny mraz.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Ale zimne pneu niesu len o snehu, ale aj o chlade. Letne pod 7C prilis stvrdnu a maju na prd jazdne vlastnosti. A pod 7C hoci bez snehu je tych dni dost. Samozrejme zalezi od regionu a najazdu. Pri malo km a juznom SK celorocky ako kompromis mozu davat zmysel. Pri vacsom rocnom najazde to nema zmysel. Tak ci tak treba kupovat casto gumy, tak preco nemat letne aj zimne kazde na diskoch, ktore si clovek prehodi aj sam za 20min. V servise ked tak len vyvazit sem tam.

        • palo47
          palo47 komentoval
          Upraviť komentár
          Je veľký rozdiel pnematika a pneumatika. Nechce sa mi hľadať nemecky veľmi dobrý rozsiahly porovnávaci test zimnych a letných nový ale aj ojazdených pneumatík (to nikto doteraz nerobil). U moderných pneu je hranica 7deg C viacmenej “mýtus”. Ak si dobre spomínam najprekvapujúcejsie zistenia testu boli:
          - kvalitná letná pneu na suchom asfalte je ai pri teplotách mierne pod nulou lepšia ako bežná zimná
          - pneumatika ojazdená na hranicu zákonnosti je na suchu lepšia ako nová rovnakého druhu. To tvrdí samotný Michelin, ktorý vyzyva aby ľudia zbytocne skoro nemenili pnematiky ( ekológia). Má to ale háčik, v silnom daždi prílis klesá rýchlost kedy nastáva aquaplaning.
          - nikto netestuje ako sa menia vlastnosti pneu po ojazdení. Výrobcovia sa sústreďujú len na to akby nova pneu ziskala v rôznych testoch čím vysšie hodnotenie
      • jux
        jux
        Senior Member
        • Apr 2015
        • 1378
        •      

        #43
        Pôvodne zverejnené od palo47 Pozrieť príspevky
        Ale autom sa má jazdiť nie čumieť každú chvíľu na displej a ťapkať na dotykovú obrazovku. Už sa ozývajú hlasy, že obsluha infotaimentu za jazdy je výrazne nebezpečnejšia aj ako 0,5 promile alkoholu alebo telefonovanie bez handsfree.
        "ťapkať na displeji" treba len uplne vynimocne, obsluha takmer vsetkeho je mozna ovladacmi na volante, alebo hlasom.

        Komentár

        • Miroslav Rojko
          Senior Member
          • Nov 2016
          • 1314
          •   

          #44
          Veľmi dobrá recenzia. Sám som prekvapený, že som sa nepristihol ako obyčajne pri autách, ktoré dôvernejšie poznám, že toto je inak alebo hento nie je presné. Spotreba, dojazdy, funkcie infotainmentu, výbava, všetko presne sedí.

          Ako prvého kandidáta pre plnú elektrifikáciu si Škoda však zvolila Škoda Citigoe iV. My sme ju niekoľko dní testovali - splnila naše očakávania?
          [priezvisko]@me.com

          Komentár


          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            Pred chvilou som to docital

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Zopar chybajucich udajov, co by v recenzii mali byt:
            Nabijacka je dvojfazova, auto si nezapameta posledne nastavenu uroven rekuperacie, tiez si nezapameta nastavenu hodnotu teploty kurenia/klimatizacie a po zapnuti auta je nastavena minimalna rekuperacia a 21stupnov. Tiez sa neda zapnut kurenie/klima pocas AC nabijania, no cez mob. aplikaciu sa da.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            22 stupňov

          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            Ja naviem ja ju mam vypnutu a pamata si to ze ma byt vypnuta, nezapne sa na 22 ked nastartujem. Vam ano? Ci ste mysleli ze ked je raz zapnuta ked vypinam auto tak potom ked znovu zapnem sa resetne na 22? Musim vyskusat ale keby to aj tak bolo mi to absolutne nevadi

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            Na yuoutube najdete video k eUP ako si prestavit tie pamatacky cez OBD. Aj rozne ine nastavenia ako vypnut denne svietenie a pod.
        • jozefSk
          Junior Member
          • Apr 2020
          • 21
          •   

          #45
          Ako je to s jazdením na stupni N ?
          Nikde v návode to nie je popísané, či sa môže počas jazdy zaradzovať, alebo nie.

          Komentár


          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            Je na to aj nejaky dovod preco by si to chcel robit alebo cista zvedavost? Lebo mne nic nenapada

          • jozefSk
            jozefSk komentoval
            Upraviť komentár
            Jazda z mierneho svahu bez brzdenia. Rekuperáciou spomaľujem, neutrálom by som nespomaľoval. Skúsil som to a auto neprotestuje, tak neviem.

          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            Ved vtedy staci nemat zapnutu rekuperaciu a na "D" ti nebrzdi nic nie?

          • Spartakus
            Spartakus komentoval
            Upraviť komentár
            Keď tam budeš mať "D" (ale bez tempomatu), tak to máš to isté. Dole kopcom brzdiť nebude.
            Naposledy upravené Spartakus; 26-04-2020, 18:47.

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Su na to rozne nazory. Z principu fungovania motorov by som odhadol, ze autam s indukcnym motorom by to nemalo vadit, no u aut s motorom s permanentnymi magnetmi by som skor predpokladal, ze by mohol nastat problem s indukovanym napetim, ktore by mohlo uskodit invertoru.
            Vzdy je to otazka ako je navrhnuty invertor - ci zaradenie N pocas jazdy zvlada.
            No ak vyrobca na to nijak neupozorni, resp. moznost zaradenia N pocas jazdy softverovo nezablokuje, tak zrejme s moznostou zaradenia N pocas jazdy pocita a elektronika invertora je na to prisposobens a teda zaradenie N je legalne.

          • palo47
            palo47 komentoval
            Upraviť komentár
            Ja mám e-up. V SK návode (je to najhorši návod aký som kedy čital ) sa jazda na neutrál pripušta napr pri odťahu.
            Musí byť zapnuté zapaľovanie, max rýchlosť 50 km/h a dľžka jazdy 50 km.

            V praktickej prevádzke nemá jazda na neutrál zmysel. Monitoroval som výkon do/z baterky cez OBD a pokiaľ je vypnutá rekuperácia, tak do baterky nič netečie a teda rekuperacia je skutočne nulová. Ale ešte raz to preverím, lebo som to pozeral len v logu. Vozidlo sa chová ako keby malo volnobežku hoci všetko je natvrdo spojené.
        Pracuje...
        X