Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Skoda Citigoe iV

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • denial
    Member
    • Jun 2014
    • 322

    #16
    Pôvodne zverejnené od Spartakus Pozrieť príspevky
    A pre zaujímavosť, cena tejto batérie o kapacite 36kW vychádza na cca 3500€.

    to mas skadial

    https://www.autoforum.cz/predstaveni...esele-prodava/

    Skoda je vraj v minuse na kazdom predanom Citigo 8500 eur

    Benzinove Citigo stalo 10 000
    Elektricke 20 000

    nejako mi to s tou udajnou cenou baterie 3500 eur nejde dohromady, jedine ze by potom samotny elektromotor stal ... 15 000 eur ?
    Naposledy upravené denial; 15-02-2020, 01:49.

    Komentár


    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Autoforum je anti EV web za každú cenu. Takze čokoľvek tam napíšu o EV ma hodnotu fajky slamy.

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Vsimam si to aj ja, je az neuveritelne ako sa snazia

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Vseobecne si lud mysli ze kupa EV je nezmysel. Kazdy z okolia si tuka na celo ked poviem ze chcem kupit EV. Ze strasne drahe, ze jednorazova kupa, lebo ho potom uz nepredam, ze mozem vyhodit auto ked odide bateria po zarucnych 160-200tis km ....
      Este aj predajca VW (z oddelenia uzitkovych aut) sa mi cudoval ze sa pytam na eup, ked nova bateria stoji 18tis, ze on by si to nekupil.
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1378
    •      

    #17
    Pôvodne zverejnené od denial Pozrieť príspevky
    Skoda je vraj v minuse na kazdom predanom Citigo 8500 eu
    V tomto tvrdeni je zakladna logicka chyba: Skoda nevyraba Citigoe iV, tak na nom nemoze prerabat. Ak na nom niekto preraba (co pochybujem) tak je to VW a rovnako preraba na e-up a mii.

    Komentár

    • Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 1314
      •   

      #18
      Z iného pohľadu VW na Citigo vysoko zarába, toto je článok o výške pokút pre automobilky.

      VW má mať pokuty budúci rok 4,5 miliardy €. Druhý článok kde to prerátavali na autá som v rýchlosti nenašiel ale vychádzalo to tam, že jedno Citigo/eUP/Mi ušetrí automobilke 40000€, teda ak ho predáva za 20000€, akoby ho predávala za 60000€ - tým že si zníži priemerné emisie na desiatky iných vozidiel pod hranicu pokuty. Takže výroba Citigo je vysoko zisková po zarátaní emisných pokút.

      Na jednu stranu môžu petrolheadi nesúhlasiť s emisnými pokutami a zasahovaním EU ale treba si uvedomiť, že zdravie máme len jedno a aj finančne ako sa automobilky podielajú na uhrádzaní zdravotnej starostlivosti ochorení z emisií výfukových plynov ? Nijako, kryje sa to zo zdravotného poistenia a štátnych rozpočtov a vrecách chorých. Keby mali platiť to čo spôsobujú a aj náhradu škody pozostalým na predčasných úmrtiach v dôsledku špinavého vzduchu, ktorých je len v Európe cez 50000 ľudí ročne len pre šinavé diesely, tak by už dávno nevyrábali spaľovacie autá.
      Ceny áut porastu. O tom niet pochýb. Európa sa totiž rúti do emisnej špirály. Pokuty za nadlimitné gramy oxidu uhličitého môžu byť pre niektoré značky doslova likvidačné. Ide o miliardy.
      [priezvisko]@me.com

      Komentár

      • Taur
        Member
        • Dec 2019
        • 296
        •   

        #19
        Nemyslim, zeby nejak prerabali, mozno len nezarabaju ako su zvyknuty. Si to presne nepamatam, ale za sociku priame vyrobne naklady embeciek boli 20% z ich predajnej ceny. Dnes to nebude velmi ine. Samozrejme ked zarataju do toho vyvoj a ine pdobne blbosti, tak naklady budu velke, ale to su prevazne danove prelievacky podla mna. Nverim ze vyvoj kazdeho noveho modelu realne stoji miliardu eur ako vykazuju, ved novym modelom z kolesoveho auta nevymyslia lietajuci tanier s antigravitacnym pohonom. Su to rovnake kecy ako ked banky ktore vykazuju miliardu zisk tvrdia ze nam musia vyrazne zvysit poplatky za vedenie uctu a ine bezne operacie (vklady, vybery, prikazy ... na pobocke) inak skrachuju, ked im vlada zaviedla nejaky novy odvod. hahaha
        Automobilky napriek obrovskym nakladom na vyvoj, vselijakym pokutam a neviem comu vykazuju stamilionove az miliardove zisky, staci to vydelit poctom predanych aut a vyjde nejaky ten zisk na jedno auto. A to uz maju vselico stopene.
        EU ak chcela aby znizili emisie, tak musela nahodit brutalne pokuty ktore ich vyjdu v miliardach aby boli hrozbou, inak by ich s rehotom zaplatili a na emisie kaslali.
        Oni si to jednoducho spocitali ze najlacnejsia moznost je predat jeden ecitigo zdanlivo pod cenu (realne s menej obvyklym zsikom), aby mohli predat 5 fosilcitigo bez pokuty a vyjde ich to lacnejsie ako keby kazde mali zdraziet o 2000eur, potom by sa im nepredavali. Keby mali prerabat na EV, tak zvysia cenu fosilov.
        Niekto mi tu pisal, ze nova bateria 85kwh do Tesly stoji 13000usd, tak nech nas nepresviedca VW, ze menej ako polovicna pre eup/ciitgo stoji 17500eur ako za nu pytaju. hahaha. Tesla nahradnu bateriu isto nepredava pod vyrobnu cenu. Takze tych 3500e kludne moze byt realna velkodberatelska cena od vyrobcu .

        Komentár


        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Dobre hovoris, az je mi to divno .
          Dam ti este jednu cenu baterie - nova bateria na Fiat 500e stoji od Fiatu v USA 6500$. Je sice o 50% mensia ako ta u eUpu ale nevidim dovod preco by ta mala stat 18000EUR. To su vsetko kecy a vyhovorky aby ludi odradili od EV, nic ine.

        • demo
          demo komentoval
          Upraviť komentár
          40kWh do eNV200 za nieco cez 5000e bez DPH
      • Miroslav Rojko
        Senior Member
        • Nov 2016
        • 1314
        •   

        #20
        Keď už hovoríme o cenách baterii
        Nissan keeps on charging absurd prices for battery replacements for the LEAF Now, a Virgin Island dealer is the one protesting the values.
        [priezvisko]@me.com

        Komentár


        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Asi je na ostrov panien sakra draha doprava baterii.

        • denial
          denial komentoval
          Upraviť komentár
          ved tam je, ze discount 40% cena 19600
          tak naco dali do nadpisu senzacnych 35000 ?

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          denial Tomu sa hovori novinarcina, bombasticky nadpis predava.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          V článku uvádzajú, že po uverejnení článku znížili cenu, preto vidíš discount. Takze novinárčina bola práve úspešná.
      • Spartakus
        Member
        • Mar 2017
        • 44

        #21
        Tu si ako fyzicka osoba môžete kúpiť batérie do VW e-up, Škoda Citigo, Seat mii:
        https://m.alibaba.com/product/621286...3-7V-63Ah.html
        Po prepočítaní na eurá to je presne 168ks článkov = 3445€ bez DPH a cla. Taká automobilka VW ich má určite zazmluvnené za ešte lepšiu cenu. VW si ich v Nemecku potom skladá do modulov a púzdra s elektronikou, ktorý sa potom v Bratislave vkladá do podvozku.

        Žvásty o tom, že na elektroáutach nezarábajú automobilky sú riadna blbosť. A dupľom pri takých cenách za aké ich predávajú.
        Naposledy upravené Spartakus; 15-02-2020, 17:46.

        Komentár


        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Takze keby som si baterky kupil a priniesol im na vratnicu, tak by mi mohli vyrobit Ciigo bez mnohomesacnej cakacej lehoty (kedze sa vyhovaraju na nedostatok baterii) za dakych 5000e (22-17 ich bateria). A mam auto za 500 euri (5+3,5 cinska baterka - 8 dotacia)

        • denial
          denial komentoval
          Upraviť komentár
          v aute je bateria vyrobcu LG Chem
          tvoj cinan predava znacku Youli
          snad nie je potrebne dodavat, ze cena medzi LG a Youli bude urcite rozdielna
          z osobnej skusenosti hentake noname baterie budu stat za velke ...
          mozno by pri analyze zistili, ze v nich nie je ani litium ...

        • Spartakus
          Spartakus komentoval
          Upraviť komentár
          Tu je LG Chem (tam rozkliknuť Quick Details):
           https://www.alibaba.com/product-deta...c23e5fKA9nl9 
          Naposledy upravené Spartakus; 15-02-2020, 22:58.
      • Miroslav Rojko
        Senior Member
        • Nov 2016
        • 1314
        •   

        #22
        Odfotil som Vám čerstvo dodanú Citigo z prvej várky. Pribalili oba káble. Sedačky nič moc, ani nitka v inej farbe, len šeď. Palubovka má trocha bodky ako v katalógu. Zrkadlá a kľučky čierne bez lakovania.

        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	IMG_1499.JPG Videní:	46 Veľkosť:203,8 KB ID:	51058 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	IMG_1496.JPG Videní:	44 Veľkosť:155,9 KB ID:	51057 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	IMG_1498.JPG Videní:	77 Veľkosť:129,0 KB ID:	51056 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image_5616.jpg
Videní:	977
Veľkosť:242,0 KB
ID:	51059
        Naposledy upravené Miroslav Rojko; 21-02-2020, 19:30.
        [priezvisko]@me.com

        Komentár


        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          akoze bolo by mi to uplne jedno ale ked vedeli tu paku obsit zelenou tak mohli nieco podobne dat aj na volant/sedacky

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          A dazdnik ti dali? :-)))
      • jux
        jux
        Senior Member
        • Apr 2015
        • 1378
        •      

        #23
        Povedz tvoje prve dojmy. Na Citigoe som pojazdil len asi 50km, po meste. V porovnani k i-MiEV-u, je viac skakave (lebo ma mensi razvor) no je trosku meksie/prijemnejsie. Prekvapilo ma, ze je o dost hlucnejsie - od pneumatik, pritom na i-MiEV-e mam zimne a na Citigoe su letne.

        Komentár


        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Dojmy budú za týždeň až 10 dní, toto nie je moja, len som ju tam videl že prišla pre iného zákazníka. Moja prvá bude presne taká istá v modrej, ale ešte sa prepravuje z výrobcu BA k predajcovi v BA.

          Aj autá vyrobené v Bratislave sa k dealerovi v Bratislave prepravujú Lagermaxom 10 dní.
      • Wilo
        Member
        • May 2019
        • 337
        •      

        #24
        Za tie kable poriadna pochvala. Toto by sa malo davat standardne ku kazdemu autu (T2-T2 aj Schuko-T2) a drahsi vyrobcovia by sa mali inspirovat.

        Ale ten interier je hrozny Vsade tvrde plasty... Radiaca paka a mechanicka rucna tomu uz len nasadzuju korunu Ako chapem ze to je budgetovy mestsky vozik ale nech mi nehovoria ze male tlacitko na prepinanie jazdnych rezimov alebo nejaky otocny ovladac na sposob Leafu by stal viac ako henten retro stoporeny falus. Cely stredovy tunel by potom mohol ist prec a zostalo by pekne miesto na kabelku alebo malu tasku ako maju Korejci. Este by aj usetrili 100-200 evri na plastoch pre tunel a veci okolo.

        Komentár


        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Je to volkswagen, škodovka a tak to treba aj brať, žiadny luxus sa nedá čakať. Ale za tie peniaze mať dojazd cez 200 km, 37 kWh baterka je najlepšia ponuka aká tu tak skoro nebude.

          Takáto kabeláž je aj ku každému Leafu II.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Takato kabelaz je aj ku kazdej Tesle.

        • Spartakus
          Spartakus komentoval
          Upraviť komentár
          Tak to Citigo iV vyzerá tak ako vyzerá preto, že vychádza z benzínovej verzie Citiga. Urobili sa len nevyhnutné úpravy pre elektrickú verziu.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Aj ten City K-ZE prezleceny za Daciu ma mat 200+km a bude isto v zaklade lacnejsi ako trojicky a mohol by tu byt mozno aj coskoro. Uvidime ...

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo Neusetrili, lebo hentych sucasti maju z fosilov narobene lacno mrte, tych par kusov pre EV koli ktorym by robili nove formy atd. by ich stalo asi viac. Iste si to spocitali.
          A mne napr. tvrde plasty nevadia (mozno aspon su odolnejsie), neviem co maju vsetci recenzenti za uchylku s tymi makcanymi plastmi, skrabkaju po nich akoby sa nonstop obtierali o palubovku holym zadkom? V aute saham na volant, klucku, rucnu brzdu a ovladace. Nikdy som nesmatral po pristrojovke, strope, oblozeni dveri... je mi fuk ake to je ked sa toho nedotykam. Nacancany material palubky fakt nieje ten rozdiel ktory ocenim ked presadam z auta za 10k do auta za 100k euri.

        • Roman-ba
          Roman-ba komentoval
          Upraviť komentár
          Tak ako píše Taur,nikdy som.nepochopil prečo recenzenti áut poukazujú na tvrdé plasty a časti interieru. Skúste sa na tento aspekt zamerať a 80-90 % áut má tvrdé plasty. Kvôli mojej práci som vystriedal -aj.keď len na krátke.trasy - tisíce aut a tak si to všímam. Je to úplne bežná vec v autách. Sú podľa mňa inšie a dôležitejšie veci v interiéri áut. Za mňa napr. príšerná vec v aute je koža v inteiréri. V zime studené,v lete sa človek prilepí a sedadlá sa šmýkajú. Nedávny zážitok - cestoval som 1300 km luxusným autom Audi A6. Každú chvílu som sa v sedadle dvíhal.ako sa koža šmýkala a vystúpil som dolámaný ako keby bolo to crstovanie za trest. Najlepšie bolo - že auto v hodnote 80 tis.+ má tvrdené plasty v interiéri tak ako iné lacné autá. Takže plasty v aute musia byť...

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Taur tvrde plasty nie su nutne odolnejsie. Pozri si par rocne auto s makcenymi a tvrdymi plastami a to s tvrdymi bude osuchane a doskriabane. Makky plast ma tu vyhodu ze aj ked donho zarves prstenom, zipsom alebo neviem cim tak to znesie (ako guma). Rovnako tak je menej nachylny na vrzganie po case. Nie je to cisto o senzorickom pocite ale o praktickosti. Aj ty budes raz predavat auto. Za 4, 6, 8 rokov. Rozdiel bude velky A s tym rozdielom bude priamo umerna aj cena.

          Roman-ba a presne na to sluzi odvetravanie a vyhrievanie sedacky. V zime sadas na teple a v lete ti to ventiluje chrbat takze sa nespotis. Latka je sice v zime prijemna aj bez vyhrievania ale v lete to prepotis tak ci onak A caro koze je najma pri malych detoch. Keby som mal latkove tak tepujem kazdy tyzden. Kozu zotries vlhkou utierkou a za 30 sekund mas cisto. Btw nechci vidiet co najdes na vlhkej utierke po zotreti kozenej sedacky po 2 tyzdnoch. Najma ak nosis rifle. A to hovorim len o farbe. Nechcem ani vediet co vsetko tam zije vzhladom na to kam vsade clovek sada. Na latke mas po roku uz celkom slusny humus ale co oci nevidia srdce neboli Btw k tej A6 - no ano ked to je v zakladnejsej vybave tak je to take. Ale porovnaj si nabuchanu vs oholenu a rozdiel je velky. To plati o vsetkych nemcoch. Nikdy nekupuj zaklad. Pri kozi su klimatizovane sedacky nutnost a ak to niekto nakonfigurovak bez toho tak by sa mal nad sebou zamysliet a rovnako si vies navolit aj lepsie materialy vnutri. Ide to aj bez tvrdych plastov. Vacsina rozumnych vyrobcov to nakombinuje tak ze na miesta kam nevidis da tvrde lacne (pod palubovky, zboku sedacky atd) a tam kde sa toho dotykas alebo je to viditelne da lepsie pripadne to obsije kozou. Najlepsi kompromis ktory spaja oba svety.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo Myslim, ze pri 8r aute bude skrabanec kdesi na plaste ten najmensi faktor co znizi cenu.
          Co sa tyka koze suhlas, je fajn, ak je vyhrievana a ventilovana.

        • Roman-ba
          Roman-ba komentoval
          Upraviť komentár
          @wilo: Tá A6-ka bola práve v plnke.Ventilované sedadlá som nemal.možnosť oceniť v lete na dlhšej trase takžr neviem ako sa tam sedí jeď je vonku +35°. Teraz v zime ma prekvapilo ako dlho trvalo zohriatie sedadla po zapnutí vyhrievania. Trvalo to aj 10 minút. Kým v mojej Kone cítiť vyhrievanie prakticky okamžite.
          S tým čistením kože máš pravdu-ja mám svetlý polokožený interiér a po dvoch týzždňoch je sedadlo vodiča od riflí úplbe namodralé. Áno ľahko sa to vyčistí ale sa desím toho ako bude ten interiér vyzerať po 5-10 rokoch.
          A čo sa týka tých plastov a poškrabania - je to len vecou toho,ako si kto dáva pozor. Ja sám som bol majiteľom niekoľko desiatok áut, ktoré mali aj viac ako 10 rokov a po vyčistení boli ako nově. Teraz sa mi dostanú do rúk troj -štvoŕočné luxusné značky a castokrát sú tak doničené a špinavé (najmä po ženách) že by som zaň nedal ani 5 korún.
          Skúsenosť na záver: aj tie plasty a celkovo materiály použité v autách sú čím ďalej tým mebej odolnejšie.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Roman-ba Aj auta sa uz robia ako sporebny tovar nie ako v minulosti na vecne veky ked sa vsetko dedilo z generacie na generaciu. Kazdych 5 rokov mas vymenit za novy model, aby sa tocil kseft, tak naco pouzivat kvalitne materialy? Pouziju sa menej kvalitne nech su auta lacne (ved kazdy si hravo kupi nove ako ponozky ), naco davat kvalitne materialy do strotu po par rokoch, ked uz auto nieje in, alebo zmenia legislativu aby bolo treba menit, kebyze si nahdou auto setris a si spokojny aj s nemodernym.
      • jux
        jux
        Senior Member
        • Apr 2015
        • 1378
        •      

        #25
        + pre Citigoe iV - nema generator tych idiotskych zvukov.

        Komentár


        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Pri e-up to bola priplatkova vybava

        • Spartakus
          Spartakus komentoval
          Upraviť komentár
          Ešte že to auto prešlo homologizáciou pred 1.5.2019. Lebo inak by tam ten odporný zvuk už musel byť povinne bez možnosti vypnutia.

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Ja som si to samozrejme neobjednal a kludne ma ukamenujte niektori inac viesol som sa na starej verzii a tam nieco take je ci vobec nie? Som sa sustredil na ine veci tak som si to vobec nevsimol

        • Spartakus
          Spartakus komentoval
          Upraviť komentár
          Staršie verzie ten zvuk niektoré majú a niektoré nemajú. Ale aj keď tam je zvuk zabudovaný, tak ho bolo možné deaktivovať.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Ked som si predvcerom obzeral Zoe na predajni, tak som tam videl tlacitko na palubke ktore podla ikony vyzeralo ze je na zap/vyp toho zvuku.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          1.9.2019 je datum po ktorom ak bolo auto homologizovane, tak musi mat tie idiotske zvuky nevypinatelne, nielen bev, ale aj phev a hev. Potom niekedy v r. 2021 je termin, ked to budu musiet mat vsetky predane - ak zakonotepcom dovtedy nedojde, ze schvalili blbost.
      • denial
        Member
        • Jun 2014
        • 322

        #26
        Mam moznost kupit uplne nove predne a zadne sedadla z Up Beats.
        Seda farba s cervenym presivanim, kombinacia koza, alcantara, latka.
        Maju vyhrievanie, aj airbagy aj otvory na isofix.
        Aku maju podla vas hodnotu?

        Citigo budem mat cierne zvonka, vnutri okolo paky zelene presivanie; ako to tam bude ladit, je ina otazka.

        Click image for larger version  Name:	upseats_0.jpg Views:	0 Size:	118.1 KB ID:	51116
        Pripojené súbory
        Naposledy upravené denial; 22-02-2020, 14:26.

        Komentár


        • ICE666SVK
          ICE666SVK komentoval
          Upraviť komentár
          Ta cierna vypada dobre podla tych obrazkov. Ja by som to nemenil. Pockaj ked ti pride auto, aby si videl ako to vypada a potom sa rozhodni. Aby si nevyhodil zbytocne peniaze.
      • Spartakus
        Member
        • Mar 2017
        • 44

        #27
        No ja mam teraz na e-up take ako je na obrazku a poviem ti, som rad, ze na novom e-up budem mat tmavsie. Ta bleda latka nic moc. Hned je tam vidiet akykolvek fliacik.

        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	IMG_20170806_082458.jpg Videní:	0 Veľkosť:124,4 KB ID:	51144
        Naposledy upravené Spartakus; 22-02-2020, 21:22.

        Komentár


        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Vidim ze aj nejaku postel si tam natrepal

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Spartakus Musis detom kupovat bielu cokoladu a nebude tak vidno flaky.

        • Spartakus
          Spartakus komentoval
          Upraviť komentár
          To je TV uhlopriecky 55" este aj v kartone zabaleni. Dalsi uz bude 65" a to si uz budem musiet kupit na strechu nosic. A na tu cokoladu si uz dam pozor

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Spartakus Ved v popise pisu, ze ten drziak na smartfon na pristrojovke je do 6.0" a ty sa do Upu snazis narvat displej 55". Si si pomylil desatinnu ciarku.

        • denial
          denial komentoval
          Upraviť komentár
          nuz presne z toho mam aj ja predtuchu, ze ked to bude svetly potah, lahko sa zaspini
      • jux
        jux
        Senior Member
        • Apr 2015
        • 1378
        •      

        #28
        Mam za sebou cca 100km na citigoe hlavne po meste. Napisem len to, co sa mi nepaci:
        - slabe odhlucnenie - no pri tejto kategorii sa zrejme musi akceptovat.
        - system udrzovania v pruhu je uplne nanic - nestudoval som, ci sa da uplne vypnut.
        - po vypnuti auta sa vynuluje nastaveny stupen rekuperacie - vzdy ho treba znova aktivovat.
        - nekuri pri AC nabijani, no kurenie sa pri AC nabijani da spustit cez mobilnu aplikaciu, no auto musi byt vypnute (pri DC nabijani kuri aj pri zapnutom).
        - slabe DC nabijanie - po 50km jazdy v meste, vonku 12 st. nabijanie od 50% pridane 7kWh za 20 minut, cize priemer 21kW. No pre mestsky BEV, ktory sa bude nabijat hvavne z AC je to pre vecsinu pouzivatelov akceptovatelne.

        Komentár


        • denial
          denial komentoval
          Upraviť komentár
          pocul som, ze otravne je aj, ze teplota kurenia sa vzdy po vypnuti/zapnuti znova nastavi na 22 oC

          top1 nedostatok zrejme bude to pomale DC "rychlonabijanie", kde vyrobcom udavanych 40kW este nikto nikdy nevidel (ani na moment)

          ale za tu cenu, imho momentalne stale najlepsie e-auto

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          To s 22 stupnami sa mi zdalo, no nechcelo sa mi verit, ze je to tak urobene... je to divne, ale je to tak. Aj ostatne VW to maju tak?

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          denial Spartakus sem pridal nejake specifikacie tych baterii a jeho syn elektrikar vraj povedal ze podla tych parametrov by to v lete malo byt s DC nabijanim vyrazne lepsie.

        • Spartakus
          Spartakus komentoval
          Upraviť komentár
          Áno, tá klíma sa vždy po odstavení auta na cca 20 minút znova nastaví na 22°C ako predvolené nastavenie. Majú to tak všetky autá e-up, Citigo aj Seat Mi.

          A čo sa týka nabíjania, tak VW píše o max. možnom nabíjaní 40kW. To sa ale ešte nikomu nepodarilo.
          Ale zas VW aj píše v manuály, že za 1hodinu sa nabije na 80%. A to zodpovedá tomu priemernému nabíjaniu 30kW do tých 80%. Som zvedavý ešte na leto či sa nejaká zmena prejaví
          Naposledy upravené Spartakus; 24-02-2020, 08:01.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Aby si pamatalo poslednu zvolenu teplotu na klime sa da nastavit cez OBD. Aj ine nastavenia.
      • jux
        jux
        Senior Member
        • Apr 2015
        • 1378
        •      

        #29
        Pôvodne zverejnené od Taur Pozrieť príspevky
        Aby si pamatalo poslednu zvolenu teplotu na klime sa da nastavit cez OBD. Aj ine nastavenia.
        Len v servise? Alebo aj nejakou apkou?

        Komentár


        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          aj apkou s OBDeleven napr. Na klimu su tam tusim 4 stavy, jeden je ze si pamata poslednu teplotu.
          https://www.youtube.com/watch?v=OTkB827lFyM

        • denial
          denial komentoval
          Upraviť komentár
          akurat vraj to moze vyrobca povazovat za neautorizovany zasah do vozidla a potom moze byt problem so zarukou ... ked si to zmenis sam
      • Miroslav Rojko
        Senior Member
        • Nov 2016
        • 1314
        •   

        #30
        Dnes som si prebral prvú Citigo. Prvá jazda bola z Bratislavy cez Stupavu, Pernek, Myjava a domov, keďže to bolo za kratší čas ako cez Senec kvôli zápcham.

        Súhlasím s jux, to udržiavanie v pruhu je des. Ale pochopil som, že to asi mysleli ako záchranu proti vybočeniu, nie udržiavanie. Auto mykne volantom až keď je skoro von z pruhu, nie je to robené na jazdu ale len ako záchrana pred vybočením, z čoho vyplýva "opitá" jazda ak človek nedrží volant.

        Ale čo ma milo prekvapilo, je dojazd. Urobil som 130 km na 53% baterky ale bolo to jazdou okolo 120 km/h medzi dedinami, dediny 80, t.j. o dosť rýchlejšou ako bežnou, niekoľkokrát som išiel maximálkou - podľa tacho 135, podľa GPS 131. Došiel som o 18 minút (17% menej času) skorej ako predpovedal Waze - to len na dokreslenie spotreby. Ukazovalo 13,3 kWh/100 km. Podľa toho keď porovnám s Leafom, má Citigo lepší dojazd ako 40kWh Leaf, s tým keby som išiel takto "dynamicky", asi nedám ani 200 km. S Citigo to vychádza cez 250 km. Asi vďaka ľahkému autu.

        Skoro tak dobre ako pádla pod volantom je spravená rekuperácia - riadiacou pákou doboku, má 5 polôh ale čo je podstatné, v prvej polohe v "D" režime je úplne vypnutá, takže sa dá autom ísť na volnobeh, čo je najúspornejšie mimo mesta. Potom sú tri stupne rekuperácie a štvrtý najsilnejší stupeň ako "B". Asi odkukali z Leafa.

        Apku Move & Fun (nahrádza displej v aute, má navigáciu s opravou, obvládanie rádia, štatistiky jazdy, baterky, spotreba, nastavovanie nabíjania,...), čo všade propagujú, ešte nemajú hotovú, na zákazníckej linke českej škody povedali a nevedia kedy bude. Ale pri párovaní mobilu rovno na iPhone ponúklo, že odporúča apku Maps and more, čo je pre VW eUp a tá funguje krásne. Na Androide ju pri párovaní neponúklo ale funguje tiež, tak ak niekto s Androidom, hľadajte volkswagenovskú.

        Kábel do zásuvky 230V som dostal, síce v cenníku štartovacej edície nebol ale je na faktúre poridaný ako zvláštna výbava s cenou "0". Druhý kábel Typ 2 - Typ 2 čo bol v cenníku uvedený ani iné položky výbavy nie sú zvlášť uvedené na faktúre, takže to sa asi Škoda rozhodla dodatočne dávať k autu a nebolo to ani v objednávkovom systéme, preto ako ďalšia položka na fa.

        Tiež na faktúre svieti s cenou 0€ prístup k autu z mobilnej apky na 10 rokov a 5 ročná záruka do 100 000km.

        Auto ma milo prekvapilo, chýbajú mu niektoré prvky výbavy ako dospelejším autám (automatické diaľkové, adaptívny tempomat) ale inak bola jazda v pohode. Je dosť mäkko naladené, trafil som aj nejaké diery a 16-ky kolesá to stlmili prekvapivo dobre.

        Keď si predstavím, že takto pred rokom bol ešte Up s polovičnou baterkou a menšou výbavou za 25000€, potom polacnel na 21000€, tak sa mi to stále javí ako veľmi dobrá kúpa.
        [priezvisko]@me.com

        Komentár


        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Ešte doplním, bola tu debata o kľúčoch - v cenníku je jeden sklopný a druhý obyčajný.
          K autu boli dodané dva plnohodnotné rovnaké sklopné kľúče.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          A dostal si dazdnik? :-) U nas mal byt a nebol. :-)))

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          dáždnik nemám ani škrabku na ľad
      Pracuje...
      X