Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Skoda Citigoe iV

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1378
    •      

    #46
    Pôvodne zverejnené od Spartakus Pozrieť príspevky
    Keď tam budeš mať "D" (ale bez tempomatu), tak to máš to isté. Dole kopcom brzdiť nebude.
    Na niektorych autach sa rekuperacia neda uplne vypnut, myslim, ze aj citigoe pri najnizsom stupni rekuperacie nevypne rekuperaciu uplne.
    U tesly aj u i-miev-a na ktorych jazdim sa rekuperacia neda vypnut, da sa len pedalom akceleratora udrzovat na hranici s minimalnou rekuperaciou resp. minimalnym vykonom. Aj ked by sa mi realne plachtenie na tychto autach mozno pacilo, zvykol som si na ovladanie len pedalom akceleratora a aj ked jazdim na citigoe, pouzivam len maximalnu rekuperaciu. Na citigoe by som si mozno vybral nizsi stupen rekuperacie, ale irituje ma, ze si ho nezapameta po vypnuti auta, tak pouzivam len maximalny. Nepaci sa mi, ked sa auto sprava nekonzistentne. Aj na tesle mi vadi, ze pri velkej zime alebo plnom nabiti nerekuperuje, no zvykol som si - tesla znizenie urovne dava najavo okato na displeji. Na ziadnom z tychto aut ma nelaka zaradit N, mozno len lenivost, lebo potom treba zaradit D.

    Komentár


    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Ked mas zaradene D tak nerekuperujes. Aspon ja nic necitim tiez pouzivam iba B a vo vynimocnych pripadoch (jazda z mierneho kopceka napriklad ako pise kolega vyssie) dam na chvilu spat na D.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Catchcash Ako to myslis, ze nevies, necitis. Ked rekuperujes, tak to vidis na ukazateli. Pri okamiztej spotrebe zobrazuje zapornu hodnotu s minus ked rekuperuje ( alebo ked si das zobrazit tok energie tak vidis rekup). Ci pri Citygo nie?

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Vidim ale ked mam byt uprimny som to nesledoval lebo som nemal extra dovod - zdalo sa mi ze auto vobec nespomaluje a bol som spokojny raz som tam tusil videl - 0.5 ale to bolo na tempomate takze mozno musel pribrzdovat mierne z kopca.
  • jozefSk
    Junior Member
    • Apr 2020
    • 21
    •   

    #47
    Dnes som to skúšal, je rozdiel, či máš D alebo N. Pri D trochu spomaľuje, pri N nie. Priemerná spotreba sa znižovala.
    Nechcem si nič poškodiť, zajtra sa spýtam predajcu, nech to zistí.

    Komentár


    • jozefSk
      jozefSk komentoval
      Upraviť komentár
      Predajca sa pýtal školiteľa a povedal, že to nemá prakticky žiadnu prevodovku, tak sa nemá čo pokaziť.
      Na D to trochu rekuperuje tak -1 až -1,5 kW

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Prevodovke to uskodit nemoze - primarme urcite nie.
      No teoreticky moze naindukovane napetie uskodit invertoru. Na forach o trojcatach o tom debatovali. Jeden majitel trojcata dokonca tvrdil, ze z jazdenia na N mu odisiel invertor tak, ze zoskratoval vystup motora tak, ze "rekuperacia" bola v tom momente takmer nekonecna, motor vlastne zablokoval kolesa a enormna brzdiaca energia sposobila poskodenie prevodovky - ustrihnutie pera v pastorku motora.
      Cize poskodenie invertora sposobilo nasledne poskodenie prevodu - oprava invertora a pastorku motora bola dost draha aj ked ozubene kolesa v stalom prevode vydrzali.

    • palo47
      palo47 komentoval
      Upraviť komentár
      Pozeral som meranie výkonu do/z baterky cez OBD a pri jazde dolu kopcom sklon cca 5% bez zapnutej rekuperacie, pri pustenom plyne, išlo do baterky cca 0,3 kW. Takú malú rekuperaciu sa asi nedá človeku rozpoznať
      Baterka bola na 40% nabitia. Netreba zabúdať, že rekuperácia sa silne znižuje ak sa nabitie baterky blíži 100% lebo vyrobenú energiu uź nie je kde ukladať. Znamená to, že aj brzdový pedál reaguje inak a vidieť to aj na ukazovateli výkonu. Ak je bateria výrazne pod 100% tak pri stlažení pedálu brzdy sa zo začiatku brzdí len rekuperáciou a ak to nestačí (tlači sa na pedál silnejšie), tak sa zapoja mechanické brzdy. Toto vyzerá byť dobre vymyslene a dobre fungujúce. Včera mamzelka šoférovala so mnou v rámci spoznávania auta, bez rekuprerácie, na Sliač a nazad (16 km tam a 16 nazad, najprv kopec 100 m dolu na konci 50m hore a nazad v obrátenom poradi} a vlastna spotreba motora udivujúcich 9,7 kWh/100 km (údaj z We Connect). Je to dosť blízke mojej obvyklej mestkej jazde takže dojazd možno až 330 km.
      Naposledy upravené palo47; 27-04-2020, 09:28.

    • palo47
      palo47 komentoval
      Upraviť komentár
      Invertor presnešie Výkonová a riadiaca elektronika pre elektr. pohon stojí v autorizovanom servise 4872.- Eur.
      Ale opakujem v SK navode na e-up sa jazda na neutrál sa povoluje ale musí byť zapnuté zapaľovanie max 50 km/h a jazda do 50 km.
      Ja som ale pre istotu prikúpil predlženú záruku o dva roky.

    • jozefSk
      jozefSk komentoval
      Upraviť komentár
      Záruku som prikúpil, plánujem, že manželka s tým najazdí vyše 30.000 ročne. Pri zaradenom N som si všimol, že mi to ukazovalo mínusový výkon, asi sa prepočítavala spotreba, ale keď som vtedy trochu pridal "plyn", tak ukazovalo spotrebu v pluse. Chová sa to zvláštne. Pokiaľ sa k tomu nevyjadria oficiálne, že je to OK, tak to asi nebudem používať. Aj keď mám po ceste zopár mies, kde sa to dá dobre využiť.
  • palo47
    Member
    • Jan 2020
    • 66

    #48
    Ja mám e-up len pár dní. Budem jazdiť len mesto a blízke okolie a preto plánujem bežne nenabijať nikdy na 100%. Znižuje sa tým mierne časová degradácia baterky. Car Connect ani v Maps&More som nenašiel možnost ako ukončit automaticky nabíjanie napr pri 80% (nabijať budem viacmenej výlučne zo zásuvky cez noc)
    Dá sa to?

    Vradenie bežného zásuvkového časového spínačanie nie je moc bezpečné riešenie a VW ho menovite zakazuje.

    Nabitie na menej ako 100% má ešte dôležitý dôsledok. Hneď od zaciatku jazdy funguje rekupearácia a rekuprarčné brzdenie. Pri 100% je silne zredukované, enetgia vyrábaná rekuperáciou sa nemá kde ukladať - baterka je plná. Pre mňa je to význámné lebo bývam na kopci.
    Naposledy upravené palo47; 27-04-2020, 11:38.

    Komentár

    • jux
      jux
      Senior Member
      • Apr 2015
      • 1378
      •      

      #49
      Pôvodne zverejnené od palo47 Pozrieť príspevky
      Pozeral som meranie výkonu do/z baterky cez OBD a pri jazde dolu kopcom sklon cca 5% bez zapnutej rekuperacie, pri pustenom plyne, išlo do baterky cca 0,3 kW.
      To co islo do baterie nebolo vsetko co sa narekuperovalo. Auto potrebuje pre svoje systemy pocas jazdy aj pri vypnutej klime/kureni minimalne 500W elektriny, takze minimalny stupen rekuperacie u citigoe/eup bude niekde okolo jedneho kilowatu tak ako pisal jozefSk.

      Komentár


      • palo47
        palo47 komentoval
        Upraviť komentár
        Realita je podľa mňa iná. Zmeral som pred chvíľou pri pohotovostnom stave, bez pohybu odber z HV akumulatora a čini. 0,348 kW tj zhruba toľko čo je dodávané za jazdy dole kopcom bez rekuperacie a pri pustenom plyne.
        Je tomu tak asi preto, že veľká časť zariadení je napájaná z 12 V akumulátora a toho sa rekuperácia netýka. Ten sa len dobíja cez samostatný DC/DC menič. z HV akumulátora. Ako a kedy zatial neviem ale určite sa to dá zmerať. V minusovej svorke je zapojený snímací odpor a rozhranie do riadiacej jednotky.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Len upresnim, ze 12V zariadenia su de facto napajane tiez suvislo z 400V systemu menicom 400V->12V.
        Ked je 12V bateria nabita, tak sa do nej nedodava ziadna energia ani sa z nej ziadna energia neodobera - vsetka energia potrebna na beh 12V systemov pochadza okamzite z menica 400V->12V. Odber stojaceho auta na reziu systemov bude zrejme mensi ako odber jazdiaceho auta, pretoze pri jazde musi pracovat chladenie motora/invertora - minimalne cerpadlo chladiaceho systemu motora/invertora navyse od stojaceho stavu.

      • palo47
        palo47 komentoval
        Upraviť komentár
        Aby sme neteoretizovali, tak zmerám kolko výkonu ide z motora pri vypnutej rekuperácii. To bude už jednoznačne hodnota, ktorá brzdí
        vozidlo
        Naposledy upravené palo47; 28-04-2020, 14:21.

      • palo47
        palo47 komentoval
        Upraviť komentár
        Tak som to zmeral. Hodnota parametra “Elecric machine electrical power” činí pri rýchlosti 32 km/h bez AC. - 512 W.
        Myslím, že spolupráca 12 V baterie HV batérie a motora je dosť sofistikovaná a ťažko ju odhadnúť len úvahami. Dá sa predpoklať, že dizajnéri FW preferovali pri vypnutej rekuperacii a pustenom plyne “plachtenie” a teda motor minimálne možne brzdí vozidlo. Plachtenie obvykle netrvá dlho.
        Praktický zaver je, že plachtenie na D stupeň bfzdí motor len hranične a nemá zmysel riskovat plachtit na stupen D. Viď diskusia o nebezpečnosti jazdy na N.
    • Taur
      Member
      • Dec 2019
      • 296
      •   

      #50
      Pre mna pri BEV plachtenie na neutrali prakticky nema vyznam na rozdiel od ICE, kde sa da nieco na palive usetrit pri prekroceni rychlosti dole kopcom. Ved jazdim vzdy na tempomate ktory mi udrziava top povolenu rychlost +5km/h a dole kopcom rekuperuje aby ju udrzal cim ziska ciastocnu energiu na jej udrziavanie do kopca. Pri dojazde na krizovaktu/semafor tiez zrekuperujem na rozjazd. Tak naco plachtit? Plachtenim by som siel pod alebo nad max moznu povolenu/zelanu rychlost a predsa mi netreba ist ani pomalsie ani riskovat pokutu. Pri jemnom klesani aj tempomat tzv pulzuje, tak naco sa trapit. Mozno je to individualne od auta k autu podla sikovnosti jeho tempomatu, ale myslim ze mozna dalsia uspora rucnym saskovanim je zanedbatelna, ak vobec nejaka.

      Komentár


      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        mozno zmenis nazor ked budes 40 km od nabijacky a dojazd tesne 40 km alebo menej, vtedy sa ti tento skill velice zide

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        Teq Vtedy zapnem ekomod, alebo mozno bude stacit znizit rychlost. Hlavne si budem dobre planovat aby som sa nedostal do uzkych. A v krajnom pripade zastavim pri akjekolvek 230V zasuvke a nabijem ten chybajuci kilometrik k UFC. Pride mi to jednoduchsie riesenie ako roky trenovat tento skill koli tomu ze raz za zivot mozno sa mi zide.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Podla mna ma upllne najlepsie vyrieseny system rekuperacie Fiatka 500e. Ked pustim plyn plachti, resp rekuperacia je tak 1-2 kW. Akonahle zacnem brzdit zvysuje uroven rekuperacie podla intenzity brzdenia (samozrejme ze od urcitej intenzity si uz pomaha kotucmi) ale pri silnejsom brzdeni zo stovky dokaze rekuperovat at 75 kW vykonom. Ziadne packy na nastavovanie intenzity rekupercie a podobne hovadiny. Proste jazdis ako na spalovaku a sprava sa to optimalne. Nie je to na "one pedal driving" to je jasne.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Trojcata maju prvy stupen plynulej rekuperacie akceleratorom - do cca 10kW v zavislosti od rychlosti, druhy plynulo pedalom brzdy - nemeral som kolko, no odhadujem, ze cca do 30kW. Kedze motory s permanentnymi magnetmi dokazu rekuperovat takmer do nulovej rychlosti, standardne mi pri kludnej jazde staci rekuperacia akceleratorom. Len v kopcovitom terene a tesne pred krizovatkou na uplne zastavenie treba pomoct brzdou. U imieva sa to da prepnut tak, ze cela (alebo takmer cela) rekuperacia je akceleratorom - potom sa to sprava podobne ako u tesly.
        Naposledy upravené jux; 27-04-2020, 15:26.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        "zastavim pri akjekolvek 230V zasuvke a nabijem ten chybajuci kilometrik"

        To ďakujem pekne nabíjať z 230V na ceste, asi si to ešte nemusel zažiť, keď o takom niečom uvažuješ

        Ak energiu auto vydá a následne zrekuperuje, stratami systému a dvojitou konverziou z/do pohybovej energie sa stratí asi 1/3 energie, takže plachtenie určite má význam napr. na Leafe, kde je aj minimálna rekuperácia dosť silná. Takže my jazdci Leafov vieme čo hovoríme.
        Na druhú stranu, na Hyundai/Kia alebo aj Citigo, kde minimálna rekuperácia je pomaly nula (Ioniq 0, Kona/eNiro do 3kW, Citigo desatiny kW), je tá úspora už menšia a tiež nedávam neutrál, proste z pohodlnosti sa mi nechce a viac opotrebujem pohonné ústrojenstvo, čo za to nestojí. Na Kona síce 3kW je trošičku minimálne cítiť, ale zasa tam je úspora z hľadiska celkového dojazdu tiež prd vo vetre.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Jiri GrandPa To čo píšeš o Fiatke, majú samozrejme všetky bežné EV. Páčky pod volantom sú ďalšie plus k tomu, čo už robí Tvoja Fiatka a je to taká nadstavba, kto si chce presne naladiť brzdenie na svoj jazdný štýl alebo aktuálny jazdý režim. Takže za "najlepšie" by som to nepovažoval, je to ten základ, čo má každé moderné ne-tesla EV.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Vážne? Tak to sa priznám že som nevedel. Myslel som že musíte rekuperáciu nastavovať len páčkami. Tak potom ok.
    • Taur
      Member
      • Dec 2019
      • 296
      •   

      #51
      @Miroslav Rojko To mas pravdu zatial nemusel a dufam ze nikdy ani nebudem, klop klop. Rec bola o nudzi ked chyba kusok k nabke, nie o nabijani bat do plna. Nabit hocikde z 230V za 15 min. tych 3-15km, aby som dosiel k nabke mi pride pohodlnejsie a istejsie ako sa spoliehat ze doplachtim. A uz sa to vobec neda porovnat so slapanim s kanistrom na benzinku a spat.
      Vyslovil som nazor ze to plachtenie nema taky vyznam pri BEV, aby sa nim v praxi oplatilo zatazovat pri beznej jazde, na rozdiel od ICE. Ale kludne sa necham vyviest z omylu a rad sa dozviem kolko %/kwh , alebo km resp. kolko minut nabijania sa tym da usetrit, aby to stalo za tu namahu.

      A schvalne by ma zaujimalo kolki v praxi uz niekedy zostali s BEV naozaj na suchu, proste visiet na ceste. Smelo sa prihlaste.

      Komentár


      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        nasuchu som neostal lebo viem "hypermile-ovat" a plachit, co na leafe nemusi byt rovno dat neutral ale staci aj jemna praca s akceleratorom.
        takisto pri leafe nepouzivam eco rezim lebo ten mi zvysuje rekuperaciu tam kde ju nepotrebujem, pouzivam but drive mod - mala rekuperacia cez akcelerator, alebo brake mod - velka rekuepracia cez akcelerator
    • palo47
      Member
      • Jan 2020
      • 66

      #52
      Ešte k jazde na neutrál ktoru som vložil pôvodne do vlákna e-up

      Znova som si podrobne prečital návod k e-up (so sebazaprením kvôli obrovskej neprehľadnosti a nepresnostiam).

      str 91. “Nikdy nenechávatte vozidlo pohybovať sa ma jazdnom stupni N , najmä ak nie je vozidlo pripravené na jazdu”

      str 166. “ Odťahovanie ...... Ak je motor vypnutý, prevodovka je pri vysokých rýchlostiach a veľkých vzdialenostiach nedostaočne mazaná:
      - Maximálna prípustná rýchlosť ťahania predstavuje 50 km/h
      - Maximálna prípustná vzdialenosť vlečenia predstavuje 50 km

      str 167. “Ťahané vozidlo vzadu.....
      .
      .
      - Zvoľte jazdný stupeň N
      V núdzových situáciach však výlučne rýchlosťou chôdze do maximálne 100 m sa môže vozidlo odťahovať alebo posúvať na vlastných 4 kolesách, kým nie je možné vozidlo odviezť pomocou odťahovacieho vozidla.

      ZÁVER!
      pokiaľ ste v záruke, tak NEUTRÁL NIKDY NEPOUŽÍVAJTE.

      Neutrál je podľa mňa len pre odťah podľa str 167 a páka je vlastne zdedená zo starých VW DSG automatických prevodoviek. Kto rád “plachtí” stači ak si vypne rekuperaciu, vtedy je skutočná rekuprácia cirka 0,4 kW čo je brzdenie úplne zanedbateľné voči odporu vzduchu napr pri 80 km/h.

      Vo vlákne Citygo sa k tejto téme spomína údajný prípad prerazenia výkonových prvkov riadenia motora prepätím, ktoré spôsobilo okamzité zablokovanie motora a teda aj kolies a cely motor vytrhlo z uloženia. Len cena vykonovej elektroniky (zrejme sa neopravuje) je cca 5.000 Eur.

      Pozn. Ak skutočne VW vie o realnom nebezpečí prerazenia vykonových prvkov riadenia motora s naslednou deštrukciou motora po púhom zaradení NEUTRÁLU, tak je to na odobratie homologácie. Ale možno si VW necháva len zadné vrátka aby nemusel uznať záruku a aby mohli akcionári VW dostať čo najvyššie dividendy.

      U Škody to môže byt detto a myslím že sú ústretovejši, hoci musi držať lajnu s VAG. Ale v navode na Citygo som nič o tychlosti ktokom na max 100 m nenašiel.
      Naposledy upravené palo47; 28-04-2020, 14:27.

      Komentár


      • jozefSk
        jozefSk komentoval
        Upraviť komentár
        Je to veľmi nejasné v tom návode. Pripadá mi to, ako keby tam niekto zabudol odstavec zo spaľovacieho auta.
        Pri jazde na N samozrejme motor nevypínaš tak ako pri odťahovaní, takže posilňovače aj chladenie aj mazanie všetko funguje.

        Tá časť o Ťahané vozidlo vzadu sa týka situácie, keď je všetko buď vybité, alebo nemáš kľúč, alebo chceš jen kúsok potlačiť a nezapínaš motor.

      • palo47
        palo47 komentoval
        Upraviť komentár
        Presne to, celý návod je v dôležitých častiach nepresny a dôležité veci nie sú explicitne vyjadrené a nemá to byť v návode roztrúsené medzi nespočetne krát opakovanými výstrahamima upozorneniami.
        Tvoje doplnenia sí logické ale v navode v dôležitých veciach si nemáš čo domýšľat ako je to vlastne myslené.
        Nie každý bežný uživatel si môže byť istý kedy auto môže ťahať po 4 kolesách a to vedieť že max 50 km/h a max 50 km a kedy ho musí bezpodmienečne naložiť na odťah.
        Ak dôjde energia v HV baterii myslím, že len vynímočne sa odpoji od vozidla, deda HV v sieti by malo byť. . Aj vtedy ale je veľmi veľka pravdepodobnosť, že v 12 V akumulátore ešte je nejaká energia. Takže ak sú tvoje závery správne, tak tá rýchlosť krokom a 100 m je v praxi zrejme uplne vylúčená.
        Naviac ak je výkonová elektronika dobre navrhnutá a s optimálnymi komponentami, tak sa nemá čo preraziť indukovaným napätím z motoru. Iba ak sa šetrilo na cene vykonových prkov a použili sa s typy so záverným napätím ktore májú malú rezervu. Okrem toho existuje celá paleta ochranných výkonových prepäťových prvokov ktore dokažu pracovné výkonove prvky ochrániť, to sú však náklady naviac. Zas ide len o dividendy akcionárov.

      • palo47
        palo47 komentoval
        Upraviť komentár
        Ja by som sa na slová aj keď odborníka z výroby radšej nespoliehal.
        Ale teraz si uvedomujem, že mal mal chybnú úvahu a že kritická je situácia, keď cez vinutie - indukčnosť tečie prúd a ten sa nahle preruši. Vtedy narasta napätie až kým sa niečo neprerazí. Ale jazda na neutrál nie je ten prípad, Vtedy sa indukuje napätie v statore motora ktoré je úmerné otáckam.

        Takze principiálne neutrál by nemalo byť nebezpečné použivať.

        Dôležité je však ako su ošetrené rôzne prechodné javy v suvislosti s neutrálom kedy by sa teoreticky mohli vyskytnúť rôzne nebezpečne špičky napätí.
        Takže ja radšej na neutrál jazdiť nebudem.

        Ešte poznámka, že uvedené prerazenie výkonovej elekroniky vôbec nemusí súvisieť s pohybom na neutrál ale so obyčajným zlyhanim vykonových prvkov hoci pracovali v dovolenom rozsahu (nie prepätie)
        Naposledy upravené palo47; 29-04-2020, 11:00.

      • jozefSk
        jozefSk komentoval
        Upraviť komentár
        nemal by si link na tie príspevky, kde o tom píšu?

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Pisal o tom Lado Sazama na Hybride, ze sa to stalo jeho znamemu na P-ION-e. Jazdil dolu kopcom na N s zapnutym autom, zrazu zablokovalo kolesa a utrhlo mu pero v pastorku motora. Invertor bol zniceny.
        Zrejme najprv odisiel invertor, ktory zablokoval motor a nasledne utrhlo pero v pastorku motora.

      • jozefSk
        jozefSk komentoval
        Upraviť komentár
        a tie prípady na trojičkách? nie je to hoax?

      • Spartakus
        Spartakus komentoval
        Upraviť komentár
        Tak čo ja viem najviac prípadov s týmto autom (e-up) je vyšťavena batéria na 0. Niekto vycucal auto takmer na 0 a po niekoľko týždňovom parkovaní auta sa už nedala batéria nabiť. Potom tam bolo pár prípadov nekorektného nabíjania čo sa riešilo aktualizáciou. A ešte sa menila na pár kusoch interna nabíjačka. Čo ja viem, tak spomínaní prípad samotný výrobca neeviduje. Aspoň tak tomu bolo v lete 2018
        Naposledy upravené Spartakus; 29-04-2020, 11:21.

      • Spartakus
        Spartakus komentoval
        Upraviť komentár
        Čo sa týka návodu tak evidentne sa VW nepoučil. Môj vyrobený 2016 má v návode inštruktáž ako mám čistiť výfuk 😂

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Si nepochopil. To je vyfuk co ide zo sedacky a odvadza vodicove prdy By si neveril kolko sa za rok naprdi bordelu...

      • palo47
        palo47 komentoval
        Upraviť komentár
        Vyborná správa od Spartakusa:
        “Tak čo ja viem najviac prípadov s týmto autom (e-up) je vyšťavena batéria na 0. Niekto vycucal auto takmer na 0 a po niekoľko týždňovom parkovaní auta sa už nedala batéria nabiť. Potom tam bolo pár prípadov nekorektného nabíjania čo sa riešilo aktualizáciou. A ešte sa menila na pár kusoch interna nabíjačka. Čo ja viem, tak spomínaní prípad samotný výrobca neeviduje. Aspoň tak tomu bolo v lete 2018”

        Ešte by sa hodila aktualizácia ku koncu 2019.
        Ale divil by som sa, keby si dimenzovaní výkonovej elektroniky nedal VW (Bosch?) záležať.

        Len prečo tie bludy v manuale? Manuál je extrémny alibizmus a škoda ho čitať. Ja som si stiahol na Citygo a ten je absolutne OK a žiadne varovania o jazde na N.
    • Spartakus
      Member
      • Mar 2017
      • 44

      #53
      Pôvodne zverejnené od palo47 Pozrieť príspevky
      Ešte k jazde na neutrál ktoru som vložil pôvodne do vlákna e-up

      Znova som si podrobne prečital návod k e-up (so sebazaprením kvôli obrovskej neprehľadnosti a nepresnostiam).

      str 91. “Nikdy nenechávatte vozidlo pohybovať sa ma jazdnom stupni N , najmä ak nie je vozidlo pripravené na jazdu”

      str 166. “ Odťahovanie ...... Ak je motor vypnutý, prevodovka je pri vysokých rýchlostiach a veľkých vzdialenostiach nedostaočne mazaná:
      - Maximálna prípustná rýchlosť ťahania predstavuje 50 km/h
      - Maximálna prípustná vzdialenosť vlečenia predstavuje 50 km

      str 167. “Ťahané vozidlo vzadu.....
      .
      .
      - Zvoľte jazdný stupeň N
      V núdzových situáciach však výlučne rýchlosťou chôdze do maximálne 100 m sa môže vozidlo odťahovať alebo posúvať na vlastných 4 kolesách, kým nie je možné vozidlo odviezť pomocou odťahovacieho vozidla.

      ZÁVER!
      pokiaľ ste v záruke, tak NEUTRÁL NIKDY NEPOUŽÍVAJTE.

      Neutrál je podľa mňa len pre odťah podľa str 167 a páka je vlastne zdedená zo starých VW DSG automatických prevodoviek. Kto rád “plachtí” stači ak si vypne rekuperaciu, vtedy je skutočná rekuprácia cirka 0,4 kW čo je brzdenie úplne zanedbateľné voči odporu vzduchu napr pri 80 km/h.

      Vo vlákne Citygo sa k tejto téme spomína údajný prípad prerazenia výkonových prvkov riadenia motora prepätím, ktoré spôsobilo okamzité zablokovanie motora a teda aj kolies a cely motor vytrhlo z uloženia. Len cena vykonovej elektroniky (zrejme sa neopravuje) je cca 5.000 Eur.

      Pozn. Ak skutočne VW vie o realnom nebezpečí prerazenia vykonových prvkov riadenia motora s naslednou deštrukciou motora po púhom zaradení NEUTRÁLU, tak je to na odobratie homologácie. Ale možno si VW necháva len zadné vrátka aby nemusel uznať záruku a aby mohli akcionári VW dostať čo najvyššie dividendy.

      U Škody to môže byt detto a myslím že sú ústretovejši, hoci musi držať lajnu s VAG. Ale v navode na Citygo som nič o tychlosti ktokom na max 100 m nenašiel.
      Dnes som sa na toto opýtal fundovaneho človeka priamo z oboru. Jeho odpoveď bola, že prevodový stupeň N nemôže nijak poškodiť motor.

      Komentár


      • jozefSk
        jozefSk komentoval
        Upraviť komentár
        Ďakujeme, toto je možné, ale tu nebola reč iba o motore.
    • jux
      jux
      Senior Member
      • Apr 2015
      • 1378
      •      

      #54
      Pôvodne zverejnené od Spartakus Pozrieť príspevky
      Dnes som sa na toto opýtal fundovaneho človeka priamo z oboru. Jeho odpoveď bola, že prevodový stupeň N nemôže nijak poškodiť motor.
      Nuz neviem o akeho odbornika sa jednalo. Retazec pohonu elektromobilu nie je len mechanicka zalezitost. Do hry vstupuje aj elektronika - hlavne invertor motora.
      Da sa suhlasit s tvrdenim, ze jazda na N priamo mechanicky nemoze poskodit motor.
      No poskodenie moze byt nasledkom poskodenia invertora, ked ten nasledne moze skratovat vinutia motora, co sposobi extremnu "rekuperaciu" cize takmer zablokovanie motora a utrhnutie najslabsieho miesta v mechanickom prevode medzi motorom a kolesami. Na trojcatach sa to evidentne viacerym majitelom stalo.

      Takze by som jazdenie na N nedoporucoval - hlavne u motorov s permanentnymi magnetmi.

      Komentár


      • jozefSk
        jozefSk komentoval
        Upraviť komentár
        nemal by si link, kde píšu, komu sa to stalo?

      • awlo
        awlo komentoval
        Upraviť komentár
        Ja jazdím dolu kopcom na neutrali úplne bezne. Podľa toho čo je v danom momente výhodnejšie. Či plachtenie alebo rekuperácia. Za dva a pol roka nebol žiaden problém.

      • palo47
        palo47 komentoval
        Upraviť komentár
        Vôbec nerozumiem v čom je výhoda jazdit na neutrál. Veď ak vypnem rekuperaciu a pustím plyn, tak je to skoro úplne zhodné s jazdou na neutrál. Brzdiaci výkon je cca 600 W oproti 0 W čo sa podľa mňa nedá subjektívne pocítiť lebo aerodynamický odpor aj pri 80 km/h je urćite rádove jednotky kW. Naviac tých 600 W ide v príncípe do baterky.
        Pritom zaradený D je neporovnateľne operatívnejší keď by som napr. potreboval zrýchliť.

        Už aj ľutujem, že som začal túto diskusiu o neutráli. A po objasnení si princípu ako funguje motor s permanetnými magnetmi som dospel v presvedčeniu, že jazda na neutrál pri správne navrhnutom elektropohone nie je vôbec nebezpečná. Predpokladám, že to čo je v návode na e-up 2020 je prebraté z nejakeho značne starého manuálu a autor si a ten kto to kompiloval si nepreveril či s to týka aj e-up.
        Indíciou, že táto domnienka je pravdivá, je fakt že v českom návode na citygo nie je absolutne žiadna zmienka o nebezpečnosti jazdiť na neutrál.

        Ale keďže nevidím jediný dôvod jazdit na neutral tak sa budem znažiť zabudnúť že nejaký neutrál mám. Neviem či tam nie je len preto aby sa z D nedala priamo zaradit spiatočka.
        Naposledy upravené palo47; 30-04-2020, 18:16.

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        palo47 Podla mna je tam N na to, aby si mohol odtlacit auto do priekopy a nezavdzal, keby ti dosla stava uprostred cesty.

      • palo47
        palo47 komentoval
        Upraviť komentár
        To iste.
        Ale to by si musel byť velkýi ignorant. Keď ti dochádza štava, tak najprv je upozornenie a režim Eco+ Prejdeš kilometre, potom “Korytnačka” a prejdeš stovky metrov potom auto zastane ale po vypnutí a zapnuti sa ešte dá prejsť niekoľko desiatok metrov. Aspoň tak si to pamätám z manuálu. Skúšať to rozhodne nebudem.

        Iný pripad je porucha kedy sa môže HV bateria odpojiť. Tam môže byť aj tlačenie do priekopy na N. Ale potom to bude odťah. Tu rýchlodť 50 km/h asi rozumný človek nebude prekračovať a asi najbližsia nabíjacka bude bližšie ako 50 km. Takže sa splní upozornenie VW hoci tiež podľa mňa nemá racionálne jadro, jedine ak vybitie 12 V aku kedy by prestal fungovsť aj posilovač bŕzd.Takže asi je na dlhšiu vzdialenosť bezpečnejšie auto naložiť.

        Baterka sa nikdy nevybije na nulu, minimálne prípustne napätie článku je napr u Panasonic LiPoly 2,5 V (kapacita je definované aź pre takéto vybitie). Také hlboké vybitie však vyrazne znižuje zivotnost. To je jedna príčina brutto kapacity cca 36 kWh a netto 33,2 kWh. Druhá príčina je že pri klesajúcom napätí klesá dostupný výkon.
        Keď som meral napätie baterie pri 100% nabití, tak mi vyšlo cca 4,18 V na članok, čiže tu rezerva nie je, keďze članok sa nesmie nabíjať na viac ako 4,2 V.
        Naposledy upravené palo47; 30-04-2020, 18:28.
    • Spartakus
      Member
      • Mar 2017
      • 44

      #55
      Pôvodne zverejnené od jux Pozrieť príspevky

      Nuz neviem o akeho odbornika sa jednalo. Retazec pohonu elektromobilu nie je len mechanicka zalezitost. Do hry vstupuje aj elektronika - hlavne invertor motora.
      Da sa suhlasit s tvrdenim, ze jazda na N priamo mechanicky nemoze poskodit motor.
      No poskodenie moze byt nasledkom poskodenia invertora, ked ten nasledne moze skratovat vinutia motora, co sposobi extremnu "rekuperaciu" cize takmer zablokovanie motora a utrhnutie najslabsieho miesta v mechanickom prevode medzi motorom a kolesami. Na trojcatach sa to evidentne viacerym majitelom stalo.

      Takze by som jazdenie na N nedoporucoval - hlavne u motorov s permanentnymi magnetmi.
      Odpoveď mám od človeka odborníka čo pracuje vo výrobe a presne tomuto sa venuje. Vraj tam nijaké poškodenie nemôže nastať. Ale nevidí absolútne žiadny dôvod jazdiť na "N". Ja taktiež a ani ma nenapadlo jazdiť na "N". Inak čo som si všimol, tak na "D" ako auto plachti sa zobrazuje rekuperácia okolo -1,3 KW ale keď prepnem na grafické zobrazenie rekuperácie, tak tam nezobrazuje žiadnu rekuperáciu.
      Naposledy upravené Spartakus; 30-04-2020, 17:18.

      Komentár

      • Spartakus
        Member
        • Mar 2017
        • 44

        #56
        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG_20200429_100509.jpg
Videní:	867
Veľkosť:140,9 KB
ID:	54011 Motor s prevodovkou (upGoMii)
        Naposledy upravené Spartakus; 29-04-2020, 11:39.

        Komentár

        • jozefSk
          Junior Member
          • Apr 2020
          • 21
          •   

          #57
          Aký ma citigoe iv servisný interval? Predajca hovoril, že auto ma upozorní, keď bude treba podľa štýlu jazdy.

          Komentár


          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            Aplikacia pise 2r alebo 30000km tak hadam vie co hovori
        • Catchcash
          Member
          • Dec 2019
          • 170
          •   

          #58
          Ludia a co ten frunk? Myslite ze to nema vyznam?

          Komentár


          • jozefSk
            jozefSk komentoval
            Upraviť komentár
            To neviem, čo tým myslíš

          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            Frunk je predny batozinovy priestor ako ma tesla napriklad. nick81 si domontoval do Kia eNiro ale tak tam asi je viac miesta. Aj ked v Skode je tam nalavo a vzadu relativne velky priestor

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            Catchcash Viac ulozneho priestoru ma vzdy vyznam. Uz len ked tam ulozis drobnosti ktore nepouzivas, aby nezavadzali inde ako napr. povinna vybava, nabijaci 230V kabel, pripadne nejaky adapter, napln do ostrekovaca ... proste prietor navyse sa hodi vzdy.

          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            Som toho isteho nazoru preto zistujem ci uz niekto nezohnal nieco alebo to nezacal riesit aspon

          • Roman-ba
            Roman-ba komentoval
            Upraviť komentár
            Ja som to doplnil do Kony (tiež som to kúpil od nick81) Najskôr som si tým len urobil radosť, ale neskôr som zistil, že je to dobrá vec. Má to objem možno 50 l čo nie je zanedbateľné. Výhodou je, že to je prístupné a nikdy to nezaložím inou batožinou. Je to originál do Kony, tesne to prilieha odspodu ku kapote, takže tam je vždy čisto..

          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            Roman-ba videl som tie fotky presne nieco take hladam...

          • Roman-ba
            Roman-ba komentoval
            Upraviť komentár
            Catchcash skús pozrieť alebo napísať na www.frunk.at,možno niečo budú mať aj na Tvoje auto..

          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            No zda sa ze nemaju teda aspon na stranke nespominaju ale mozno tam napisem dik za tip

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            Su koncernove trojicky zhodne pod prednou kapotou? 1 model frunku by pasoval do vsetkych 3och?

          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            Taur z toho co som videl myslim ze ano preco? Vies o niecom?

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            Catchcash Predsa diera na trhu. Mozno by sa oplatilo vyrabat. Ved trojcata sa predavaju jak teple rozky.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            https://www.123rf.com/photo_14107121...ember-201.html
            Celkom dosť miesta je tam, máte lepšie foto? Ten eniro/kona ide na nožičky od plast krytu. Sú tam nejaké? Hlavne si treba vytrackovať teplo. Pri UFC nabíjaní na nire ide vetrák na plné gule vrát chladiaceho okruhu, celkom je tam teplo Treba si to ošahať po jazde, nabíjaní a podľa teploty tam nechať medzeru. Možno ísť do viacerých menších obyč.plast boxov, bude to aj lacnejšie. O niečo prišrobovať, dištanciu spraviť napr z gumových nôžičiek na barle.

          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            No tam je hlavne dost miesta nalavo a az dozadu sa to taha... Je to aj celkom hlboke a dokonca je tam aj nejaka dierka z karoserie kde by sa to dalo uchytit.
        • Catchcash
          Member
          • Dec 2019
          • 170
          •   

          #59
          Tu to celkom dobre vidiet nick81

          Komentár

          • MartinTZ
            Junior Member
            • May 2019
            • 3
            •   

            #60
            Zatial podla mojich skusenosti, Citigo od startu hned rekuperuje naplno.
            1. Rekuperuju naplno aj v zime, pri nizkych teplotach?
            2. Ako velmi to moze znizit zivotnost baterie? ( tesla kym zacne naplno rekuperovat tak to niekedy trva,(kym zohreje bateriu), ale citigo to asi moc neriesi ...)

            Neriesim nastavenie rekuperacie, ale aj ked je na najmensom stupni D1, ked sa stlaci brzda tak zacne naplno rekuperovat. Riesim iba to ci to, ci aj v zime to rekuperuje naplno a aky dopad to bude casom na zivotnost baterie. Lebo, ak do studenej baterie bude naplno rekuperovat, tak to podla mna sa dost znizi zivotnost baterie.
            Naposledy upravené MartinTZ; 02-05-2020, 20:23.

            Komentár


            • jozefSk
              jozefSk komentoval
              Upraviť komentár
              Mne nerekuperuje naplno, keď som mal pri vypnutí B, tak po naštartovaní si to nepamätá.

            • Taur
              Taur komentoval
              Upraviť komentár
              jozefSk B si nevolis nahodou polohou paky, tak ako si to ma pamatat???

            • jozefSk
              jozefSk komentoval
              Upraviť komentár
              Písal, že mu rekuperuje naplno už od štartu

            • Catchcash
              Catchcash komentoval
              Upraviť komentár
              Asi tym myslel aj ked je baterka este nezahriata.

            • palo47
              palo47 komentoval
              Upraviť komentár
              Bateria sa pri bežnej jazde zohrieva minimálne (možno s výnimkou trvalej jazdy do stúpania na plný výkon 61 kW).
              Tak ze áno rekuperuje už od štartu naplno ale len toľko kolko zodpovedá teplote batérie.
              Kedy rekuperuje menej je stav keď štartuješ so 100% nabitou bateriou.
              S poklesom teploty baterie sa určite znižuje maximálny rekuperačný výkon , hlavne ak by dlhšie trval. VW to určtte veľmi dobre ošetril vo FW riadiadich jednotiek, ak chcel dať záruku 8 rokov /160 tis km. Výrobca člankov baterie LG Chem v špecifikácii silne limituje nabíjací výkon pri poklese teploty baterie . Môžeš si to overiť na DC 40 kW rýchlonabíjani v zime a v lete, bude veľký rozdiel v max nabíjacom výkone. Regulovať nabíjací výkon v závislosti od teploty je záležitost SW a nie je žiadny priamy náklad ale vyhrievanie baterie je HW záležitost plus potrebná energia. A HW stojí peniaze, VW sa rozhodol, že pre “lacné” mestké auto stači SW riešenie za cenu zhoršenia vlastností v zime ( zima pre batériu však už začína pod +10 deg C!) . Chladenie baterie v našich podmienkach by sa nevyužilo, až do cca 40 C je možné bateriu využivať naplno ale za cenu mierneho zníženia životnosti ale tých pripadov v našej klíme bude málo.

              Netreba sa príliš trápiť co baterii škodi, VW to vyriešil za teba.
              Nie je ale dobré:
              - nabit bateriu na 100% a nechat auto dlho stát ( týzdne) a ešte to zhoršiš ak pri vysokej teplote
              - ak prevažne nepotrebuješ plný dojazd tak ani nenabíjat na 100% ale napr len na 80%
              - na DC 40 kW nabíjackách nabíjať čím menej, prioritne nabíjat zo zásuvky vykonom 2.3 kW.
              - nevybíjať bateriu blizko 0 dojazdu ale len napr do 20%. Vôbec nevadí ak na 20% zostane a j dlho, dokonca to zníži časovú degradáciu (podstatný je počet cyklov hlbokého vybitia a hĺbka tohoto vybitia). Jazdiť s menej nabitou batériou môže mať teoretickú výhodu, že v prípade väčšej havárie je v baterii menej energie a nemusí vzniknúť požiar resp bude menší resp kratší.
              Tým síce máš k dispozícii obvykle menši dojazd ale e-up/citygoe je vyložene len mestke a prímestke auto kde dojazd cca 180 km by mal stačit (mne vychádza max dojazd v meste a okoli cca 300 km preto 60% disponibilnej kapacity dáva 180 km)
              Ale keď potrebuješ plný dojazd tak kludne nabijaj na. 100% a vybijaj na blizo 0%, Budeš mat po 8 rokoch o niečo nižsiu kapacitu (ale mala by byt vždy vyššia ako 70%) ale aj tak veľa je o štasti akú várku baterie si dostal niektore degradujú rýchlejšie a niektoré pomalšie. Ak budeš mať veľmi veľkú smolu, tak aj keď budeš batériu šetriť ako sa len dá, tak aj tak ti buď zlyhá pred koncom záruky alebo bude po 8 rokoch na reklamáciu. Ak bateria zlyhá, tak zlyhá len niektorý článok a ten sa da vymeniť. Vzhladom na fak, že VW vyslovene zakazuje čokoľvek autorizovaným servisom opravovať, tak zrejme bude musieť íst´ bateria na opravu do VW. Inak v súcasnosti stojí podľa ETKA nová bateria cca 17 tis € s DPH. Koľko bude stáť za 8 rokov, ťažko povedať.
              Naposledy upravené palo47; 03-05-2020, 07:45.
          Pracuje...
          X