Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Peugeot iOn, Citroen C-Zero, Mitsubishi i-MiEV

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Radovan
    Member
    • Aug 2014
    • 304
    •      

    #61
    Řekl bych, že Kiwi-ev fakt neví, co s volným časem . My ano, takže

    Zkušenosti s elektromobilem Peugeot iOn po 4 letech: užíváme si elektromobility

    Je to za trest, přestupovat z elektromobilu do spalovacího vozidla. Uvědomíte si to ale až tehdy, když elektromobilem trochu déle jezdíte. My jsme na dovolenou do Alp naložili letitý benzínový Citroen Berlingo lyžemi s příslušenstvím a vydali se ve čtyřech lidech po dálnicích Česka a Rakouska vstříc zimním radovánkám. Na svou dobu luxusně vybavený vůz poskytl pohodlných tempomatových 135 km/hod., jen bohužel za neustálé kulisy hluku a vibrací. Celých 800 km. Návštěva benzínek taky nebyla to pravé ořechové. Smrdí. A stejně páchla výpary oleje a benzínu po letech naše garáž, kam jsme na 1 noc Berlingo kvůli nakládání umístili. O startování a popojíždění nemluvě. To jsou věci, které si řidiči spalovacích vozidel nemohou uvědomit. Prostě si jejich organizmus časem přivykne a do té doby varující zápach začne ignorovat. To ale neznamená, že by organizmu přestal i škodit. Právě naopak.
    Po 2 letech provozování prvního elektromobilu Peugeot Ion, koupeného jako nový v dubnu 2014, nás zkušenosti přesvědčily k nákupu druhého a k plné rodinné elektromobilitě. V květnu 2016 jsme si do Ostravy dovezli tříletou ojetinu s pouhými 14 tisíci kilometry.
    Nový nás tehdy přišel, s prodlouženou 5letou kompletní zárukou, na 439 tisíc Kč. Ojetý stál, díky hromadnému nákupu 3 aut, jen 280 tisíc (vše s DPH). Oba vozy byly v ČR díky firmě ČEZ, která se pořízením desítek elektromobilů stala (možná trochu nechtěně) průkopníkem moderní elektromobility. První vůz byl jedním z již neodebraných kusů a dodnes má modifikovaný celoplošný bílozelený firemní polep. Ojetý elektromobil používal ČEZ paradoxně pro servisní služby v nedalekém Havířově. Do prodeje šel už odstrojený v původní, bílé barvě.
    Nyní se už s manželkou nepereme, kdo bude řídit příjemný elektromobil, a kdo spalovací vůz. Užíváme si elektromobility oba. Náš spalovák používají zákazníci carsharingu Smile Car. Elektromobily tak u nás splnily obě zkušenými elektromobilisty tradované teze – rychle se staly prvním vozidlem v rodině a současně se nesmí nikdy půjčit ženě. Protože už ho nevrátí a nebude chtít řídit nic jiného.
    Přestože stále máme prakticky nejnižší kapacitu baterie na současném trhu elektromobilů, pouhých 16 kWh, užíváme auto bez problémů. Drtivou většinu míst, kam jezdíme, máme v pohodlném dojezdu. Žena tak auto v létě nabíjí jen co 3-4 dny, v zimě - kvůli topení - každý druhý den. Doma, v garáži, přes noc, nízkým tarifem (lidově nočním proudem).
    Při zaparkování se jen mrkne na ukazatel kapacity baterie a je-li potřeba, kabel pověšený na zdi garáže zasune do vozu. Díky běžným spínacím hodinám na jeho druhé straně se elektromobil mezi 22 a 6 hodinou pohodlně sám nabije do plna. Nabíjíme ho jen k autu sériově dodávaným kabelem 230V 10A, tedy výkonem 2,3 kW. Za prvé to dělá baterce dobře, za druhé 8 hodin k nabití max. 16 kWh bohatě stačí. Ráno kabel vysuneme z auta a jede se. Přestože po cestě míjí žena u ostravského Lidlu rychlonabíječku zdarma, neplýtvá - kromě nákupů - časem na nabíjení. Domácí plné nabití vyjde v nízeké sazbě z nuly do plna na pouhých 40,- Kč. A elektromobil se správně nabíjí právě v době, kdy parkuje.
    Ostatně rychlonabíječky obecně nevyužíváme. Jednak jich máme v okolí třetího největšího města ČR Ostravy poměrně málo (aktuálně 5, 3 ČEZu, 2 soukromé) a pak investovat měsíčně 500,- Kč do paušálu ČEZ se nám nevyplatí. Prostě ho nevyužijeme. Ano, pokud jezdíte přes den hodně, dokážete díky průběžnému rychlonabíjení najet malobaterkáčem (ustálený název pro auto s baterkou do 20-30 kWh) v průběhu dne 300 i více km. Peugeot Ion má v létě reálný dojezd okolo 136 km, v zimě něco přes stovku. Z papírových 150 km. V mrazivých dnech, s teplotami pod mínus deset a ježděním po dálnici, i pouhých 80 km. Koncepčně jde o 11 let starý elektromobil bez dalšího vývoje. Topení je u něj slabá stránka, doslova žere baterku. V počátku si řekne o +-5 kW, později o 3, což je na dojezdu s 16 kWh baterkou setsakra poznat. Prostě 20-30% dojezdu padne na topení nebo klimatizaci. Auto si navíc nechává docela velkou rezervu při vykazovaném nulovém stavu, na kterou nesahá. Když máte ukazatel nabití baterie ve voze na 1 dílku z 16, tedy 1/16, stále po připojení k rychlonabíječce ukáže její displej zbylých 16% baterie (2,56 kWh). Ale 1/16 ze 100% je 6%. Využitelných pro jízdu je tak vlastně jen něco přes 13 kWh z 16. Naopak v moderních elektromobilech s tepelnými čerpadly už topení ani klimatizaci na úbytku dojezdu nepoznáte skoro vůbec.
    Abych se však k rychlonabíječkám a jejich síti v ČR a okolí vrátil, protože pro malobaterkáč jsou při každé cestě mimo domov životně důležité, situace se zlepšuje. U nás mírně, v okolí mílovými kroky. Nejlépe to poznáte na webu www.evmapa.cz, kde lze rychle vyfiltrovat na mapě pouze rychlonabíječky standardu CHAdeMO, který Peugeot Ion potřebuje. Aktuálně je jich v ČR 73. Nejvíce v Praze a severní polovině republiky (drtivou většinu, 40, provozuje ČEZ). Jsme z Ostravy, takže občas zajíždíme na sousední Slovensko. Zde v síti Greenway najdeme 30 rychlonabíječek, síť dálnic mají jimi obsazenu z Bratislavy až do Košic už od roku 2014. Pěkně co 50-80 km od sebe. Raketově roste Greenway síť v sousedním Polsku, od podzimu 2017 do jara 2018 jich tam vyrostlo už 51 a každý měsíc přibývají další. Zde se má ČR co učit. Jiná situace je v Rakousku a Německu. Tam už existují dokonce nadnárodní integrátoři a pro většinu stanic, bez ohledu na majitele, Vám postačí jedna přístupová karta (např. Smartrics, Newmotion). Jinak sebou musíte doslova tahat jejich sbírku.
    Pokud se pohybujete „kolem komína“ malým městským elektromobilem, stačí si jen lépe plánovat cesty, vyjíždět ráno plně nabitý a navíc nabíjet, kdykoliv parkujete. V dojezdové vzdálenosti z Ostravy, do zhruba 50 km, abyste se malobaterkáčem dokázali vrátit i bez nabíjení, je oficiálně 37 nabíjecích míst s různými typy nabíječek. A nespočet dalších obyčejných zásuvek, kde Vás obvykle na žádost nabít nechají. Zdarma nebo za peníze, obvykle občanskou cenu 5,- Kč/1 kWh. Hospoda, obchod, dílna, rodinný domek, to všechno je pro elektromobil „benzínka“.
    Různé subjekty se navíc pouštějí do stavby tu lépe, tu hůře promyšlených sítí i jednotlivých nabíjecích míst. Třeba na webu www.krajskenabijecky.cz najdete v MS kraji 10 wallboxů s kabelem s koncovkou Mennekes, nyní rok zdarma.
    Ano, už jsem si za ty 4 roky mohl pořídit větší elektromobil s lepším dojezdem, baterií 24, 28 i 30 kWh. Ale když několik let lidem ukazujete, že mají dobře posoudit svoje dopravní potřeby a podle toho zvolit auto, nemůžete jednat jinak. Pokud denně jezdím do -+80 km, je malobaterkáč dostačující. A díky houstnoucí síti rychlonabíječek i na občasné delší cesty. Nebo – a to bývá nejlepší – se dá v cíli nabít na zpáteční cestu z obyčejné zásuvky.
    Za 4 roky jsem najezdil 60 tisíc kilometrů. Manželka za 2 roky 20 tisíc. Rozpočteno na 250 pracovních dní roku je to u mne 60 km denně, u ní 40 km. Jestli jsme v uplynulém roce použili spalovací vůz? Ano, jednou, na zmíněné Alpy. Půjčenou Teslou by to sice bylo v pohodě zvládnutelné, ale znaje horská střediska, nechtěl jsem riskovat poškození karoserie drahého vozu umrzlým sněhem na zapadaných parkovištích nebo horských silnicích.
    Až naše malá městská auta ojezdíme, trh určitě nabídne modernější elektromobily. Za menší ceny, se silnými palubními nabíječkami i patřičně velkými baterkami. Pak budeme přemýšlet o změně. Ceny novinek sice dnes stále atakují „milion v českých“, ale trh elektrických ojetin druhé či třetí generace, s vychytanými mouchami, už nabízí přijatelné ceny.
    Ostatně ježděním elektromobilem si na ta auta vyděláváme. Šetříme mraky peněz na palivu oproti benzínovému se spotřebami ve městě 8 L / 100 km. Při pouhých 30,- Kč za 1 litr benzínu jsme ušetřili jen za palivo 192.000,- Kč.Já 144, manželka 48 tisíc. Povinné ručení je bráno jako nejmenší spalovací motor, 1.129,- Kč ročně u České pojišťovny, u spalováků nás stalo trojnásobek.
    Podobně jsme na tom i s garančními prohlídkami, které kvůli záruce absolvujeme ve značkovém servisu Peugeot Auto Tichý Ostrava-Vítkovice. První rok u mého Ionu 2.049,- Kč včetně výměny pylového filtru ventilace kabiny vozu. Dvouletá s tímtéž + výměnou brzdové kapaliny 4.123,- Kč. Tříletá opět filtr a navíc olej reduktoru elektromotoru 1 L, komplet za 3.476,- Kč. Čtyřletá jako dvouletá 4.623,- Kč (filtr a brzdovka). Baterku trakční mi tentokráte nezměřili, v servisní knížce je po 3 letech provozu interval měření co 2 roky.
    Zajímavosti z poslední garanční prohlídky - baterka malá startovací SOC 80%, chladicí kapalina -37°C. Přední brzdové destičky zůstatek 60%, zadní brzdové destičky zůstatek 80%. Příjemný důsledek brzdění rekuperací, kdy motorem zpátky nabíjíte baterie. Ve spalovacím autě si benzín, naftu ani plyn brzděním prostě nevyrobíte. Sada na nouzové opravení pneumatik po datu použitelnosti (byla do 07/2015). Neřešeno, zřejmě mnoho z majitelů o tom nemá ani potuchy. Provedena svolávací akce HUD - preventivní výměna airbagu spolujezdce, uděláno zdarma. Jedinou závadou po 4 letech provozu byla nefunkční páčka sklápění zadního pravého opěradla sedadla. Což řešili jako částečné odstrojení 425,- Kč + zavaření držáku 243,- Kč. Jen pro pobavení mi zjistili, jak by to řešil Francouz - výměnou za nové sedadlo, pouhých 14 tisíc Kč! Ještě bych zapomněl na stokorunovou položku - žárovka vnitřního světla v kabině. Tu jsem si v průběhu roku za LED diodovou vyměnil sám.
    Navíc se letos muselo zaplatit výpalné českému státu 992,- Kč. Aneb povinná STK po 4 letech od uvedení do provozu. Nelíbila se jim samolepka na čelním skle, zasahující kousek z černého olemování do průhledného skla. Tak jsem přišel, ke své velké lítosti, o srazovou samolepku „Tatry nechců CO2“. Detailisti.
    Ano, s elektroauty máme i další náklady, shodné se spalovacími. Třeba pravidelně je necháváme mýt v myčce Globusu, obvykle to (bez pro elektromobily zapovězeného tlakového mytí podvozku) vyjde na 70,- Kč měsíčně. Výměna pneu (zimních za letní a naopak) vychází v Pneuservisu Ostrava-Třebovice včetně vyvážení kolem 400,- Kč. U Ionu jde o atypické rozměry, čemuž odpovídají i ceny pneu. Na pneu lze ušetřit a koupit neznačkové za 4 tisíce. Já jsem nešetřil a pořídil si zimní kvalitu ContiWinterContact od Continentalu. Včetně sady plechových disků a montáže bratru za 16 tisíc. Ovšem déle mi vydrží, stále vypadají jako nové. Manželka měla sadu zimních pneu v ceně ojetiny a dokoupila si jen plechové disky.
    Specifický elektromobilní náklad jsou redukce a nabíjecí kabely. Ovšem ty nejsou nutně potřeba. Proto je máme jen po 1 kusu pro občasné dálkové cestování. Silnější programovatelný nabíjecí kabel 230V rozsahu 6-16A vozím sebou. Sériově dodávaný 10A visí v garáži na už zmíněné dlouhé noční nabíjení. Silnější umožní nabít auto z nuly do plna z běžné zásuvky 230V 16A za 4,5 hodiny. Tady musíte obvykle počítat výdaj 3-6 tisíc. Programování využiju, když neznám jištění nabíjecí zásuvky. Mohu snížit nabíjecí výkon z 3,6 až na 1,3 kW. Při nočním nabíjení v neznámém místě ideální. Máte k dispozici hodně času, není nutné nabíjet plným výkonem. Riziko vyhození pojistek je tak minimální. Když nabíjím naplno, pak krátký půlhodinový oběd zvýší dojezd ionu o 15 km. Ostrava, třetí největší město v ČR, má na délku zhruba 20 km.
    Dokoupit můžete, ale nemusíte, i redukce. Třeba z červeného pětikolíku, malého či velkého, karavanových zásuvek nebo z koncovek kabelů Mennekes na běžnou domácí zásuvku. Nebo rovnou kabel do zásuvek Mennekes (Type2) s koncovkou Yazaki (Type1), kterou má Ion v sobě pro pomalé nabíjení. Tohle všechno ovšem využijete jen při delším cestování do neznámých mít, kde pak není problém nabít z jakékoliv zásuvky. Frajeři samozřejmě preferují obyčejné krokodýlky, ovšem není každý z nás elektrikář. Ostatní drobnosti, jako držák na mobil, smetáček na sníh či škrabku na led, vozí každé auto, bez ohledu na druh pohonu.
    Co nás stojí nabíjení, tedy palivo do vozu, lze těžko říci. To se u benzínu stát nemůže, tam je to obvykle od 30,- Kč za litr výše. Zaleží totiž hodně na tom, kde a jak nabíjíme. Někde zcela zdarma či v ceně parkovného (např. obchodní centra). Jinde za desetníky, jako u naší domácí fotovoltaické elektrárny, kdy elektřinu do sítě prodávám za 0,51 Kč/1 kWh. Za koruny menší, kdy nízká sazba v tarifu D27d Elektromobilita přijde na 2,50 Kč/1 kWh, či větší. Běžný denní tarif je 5,- Kč/1 kWh. Kdo používá zmíněný paušál ČEZ, toho dříve přišel na 181,50 Kč měsíčně, dnes už na 544,50 Kč s DPH. Ovšem bez ohledu na počet odebraných kWh, takže na tom lze z pohledu běžné ceny 1 kWh vydělat i prodělat. Třeba PRE chce paušál za kartu plus platby za minuty strávené na nabíječce na 3 hodiny plus za odebrané kWh. Tady jsem zaplatil jen paušál za přístupovou kartu 12,10 Kč měsíčně. Nenabíjel jsem. Na Ostravsku mají jen 2 pomalé nabíječky. Obě stojí vedle nebo nedaleko těch zdarma.
    Pokud nabíjíme doma nízkým tarifem, tam by se cena dala určit lehce. 15 tisíc ujetých km při spotřebě 12 kWh/100 km znamená za necelý rok náklady 4 500,- Kč. Tedy 0,30 Kč / 1 km. Pro srovnání palivo pro 8 L ve městě žeroucí benzíňák přijde na 36 000,- Kč, 2,40 Kč / 1 km, 8x více. Ovšem to je srovnání hypotetické a u nás neplatí. My jezdíme úplně zadarmo. Proč? Protože tarif D27d Elektromobilita dostanete jen díky vlastnictví / pronájmu elektromobilu a zajistí 8 hodin denně provoz celého domu za poloviční cenu elektřiny. Díky tomu platíme měsíční faktury za elektřinu stejné nebo menší, než když jsme elektromobil neměli. Takže nás vlastně nestojí nic navíc.
    Elektromobil může sloužit také jako baterie pro dům. Přebytky z fotovoltaické elektrárny se může po příjezdu nabíjet a později, v noci, elektřinu dodávat do domu. S částí nových elektromobilů to ve světě už tak dělají. Nissan Leaf to třeba umí, Peugeot Ion bohužel ne.
    Kdo jezdí plně elektricky, jako my, ten nepotřebuje benzín, naftu, CNG, LPG, výměny oleje, katalyzátor, čerpadlo paliva, palivový filtr, vstřikovače, výfuk, klíč na svíčky, kanystr na benzín, vzduchový filtr, měření emisí, převodovku, startér, vodní čerpadlo, alternátor, válce, olejovou pumpu, motorový blok, setrvačník, výměnu brzdových destiček po 50 000 km, Saudskou Arábii, Exxon, Shell, Chevron, čerpací stanice, ropné vrty ani války o ropu. Tohle všechno v elektromobilu není a nemění se. (Zdroj: mynissanleaf.com)
    Mnoho lidí se pozastavuje nad bohatou výbavou toho směšně malého autíčka. Už před lety elektromobil Peugeot Ion nabídl věci jako je automatická jednostupňová převodovka, klimatizace, 6x airbag, ABS, brzdový asistent EVO, stabilizace podvozku ESP, protiprokluzový systém kol ASR, posilovač řízení, litá alu kola, palubní počítač, nastavitelný volant, deaktivace airbagu spolujezdce, elektricky ovládaná okna všech dveří s možností blokace od řidiče, elektricky ovládaná a sklopná vyhřívaná zpětná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, imobilizér, výškově nastavitelné a vyhřívané sedadlo řidiče, autorádio s CD přehrávačem, USB vstupem a zabudovaným Bluetooth handsfree a dělená zadní sedadla 50/50 s nezávisle polohovatelnými opěradly sklopná do rovné plochy se zavazadlovým prostorem. Také přední a zadní mlhová světla, automatické rozsvěcování potkávacích světel, automatická denní světla, zadní světla v úrovni oči řidiče za Vámi, plynulá regulace rychlosti stěračů či bezpečnostní úchyty dětské sedačky ISOFIX. Dodnes je tak jedinou věcí navíc možnost připlatit si metalízu či prodloužení záruky.
    Vedu si záznamy o nákladech na provoz elektromobilu, stejně jako u spalováků, na webu spritmonitor.de. Podle nich po 4 letech provozu tvoří drtivých 87% nákladů stále pořizovací cena vozu. Pokud se Vám tedy podaří koupit elektromobil výhodně, s ekonomikou a celkovými náklady provozu to hodně zahýbe. Ostatní položky jsou po 60 tis. km hodně malé. Příslušenství do auta stálo za 4 roky 14 tisíc Kč (3%), převážně ony kabely. 4 garanční prohlídky 15 tisíc (3%). Pneumatiky s výměnami 21 tisíc (4%), kdy cenu zkresluje sada letních pneu navíc, co mám „předkoupeny“. 15 tisíc (3%) jsem dal za poplatky, pojistné, daně, registraci a ono palivo, tedy paušály. Auto jezdilo zhruba půl na půl po městě a místních komunikacích, dálnice tvořily jen 4 z % celkově najetých kilometrů.
    Podobně to má manželka. Po 2 letech provozu tvoří 94% nákladů stále pořizovací cena vozu. Ostatní položky jsou po 20 tis. km také hodně malé. Pneu, tedy disky a výměny, vyšly na 7 tisíc Kč (2,5%), 1 garanční prohlídka, poplatky, pojistné, daně a registrace přišly na 11 tisíc Kč (3,5%). Auto najelo 99% jízd po městě a místních komunikacích, dálnice tvořily jen 1% z celkově najetých kilometrů.
    Ježdění elektromobily nás baví a líbí se i našim dětem. Ani ony o spalovacím voze do budoucna neuvažují.
    Radovan

    Komentár


    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Ako prebieha taka STK na elektromobile. Viem ako to vypada na spalovaku, ale co konkretne a ako kontroluju na elektromobile to by ma zaujimalo. Odpada EK to je jasne, ale ako tam kontroluju brzdy by ma zaujimalo, ked je tam rekuperacia a rucnu to tiez nema, tak neviem roztoci si kolesa a potom tam da Parking?. Skontroluju povinnu vybavu, svetla, pneumatiky ci sedia podla technickeho a zrejme aj opotrebovania. Napravy ci tam nieco nieje, geometriu a podvozok znamky korozie.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Paradoxne najmenej kontroluju na stvorkolke, nerobia emisnu aj ked spaluje benzin a katalyzator nema, brzdy tiez nekontroluju, lebo brzdne valce su sirsie ako rozchod stvorkolky, takze nepasuje na valce, jedno koleso testovat nemozu, lebo stvorkolka nema diferencial (vzadu).
      Takze len urobia fotky, pozru svetla a odcitaju kilometre. Ani nad jamu so stvorkolkou nemozno ist - jama je vecsia ako rozchod stvorkolky - musel som vycuvat z meracej linky.
      Na elektrickom skutri mi brzdy merali, rekuperacia ich netrapila, mechanicke brzdy su podstatne silnejsie.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Tú chybu, že kúpiť štvorkolku s ŠPZ, som urobil len prvý raz. Ďalšie štyri už boli bez ŠPZ a odpadala buzerácia s STK, PZP a poplatkom za EČV. Čudujem sa tým, čo majú quad-y na značkách.

      Je pravda, že športové nemajú diferák, lebo majú pevnú tyč vzadu (alebo aj lacné čínske pracovné) ale normálne pracovné majú diferák. Keď som dal na zdvihák, otočením jedného kolesa sa druhé točilo opačne, čo je jasný znak diferáku.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      mam 1000cku BRP. Spickovy pracovny stroj, diferak vzadu nema, vpredu samozrejme ma. daj typ kvalitnej stvorkolky, co ma vzadu diferak... nepoznam taku. STK ziadna buzeracia, trvala 10 minut a stala 15 eur

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      jux, napríklad obyčajný KingQuad má diferák vzadu, Grizzly, no proste všetky normálne pracovné. Ak máš Renegada, to je viac športka ako pracovná.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Ked mas vzadu diferencial, musis mat aj uzavierku diferencialu. Stvorkolka s zadnym diferencialom bez uzavierky by bola na nic.
      Mam pracovnu stvorkolku Outlander 1000 od BRP a vzadu diferencial nema, teda zadne kolesa idu vzdy synchronne.
      Je sice pravda, ze velakrat nespravne oznacuju diferencialom aj prevod z kardanu cez hrusku a velke ozubene kolo vratane kyvneho prevodu na poloosy.
      No ak nie su v hre planetove ozubene kola, tak to nie je diferencial, lebo diferncial znamena diferenciu - teda rozdiel v otackach kolies napravy.
      Naposledy upravené jux; 27-04-2018, 15:47.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Na Suzuki KingQuad mi menili olej v zadnom diferenciáli a bolo to aj v servisnom manuáli, že sa má meniť, tak si asi nevymýšľali. Tu som našiel nejaký plánik:
      http://www.atvsuzuki.cz/2008/lt-a-75...al-s-kardanem/
      kde je to aj nakreslené. Nie som strojár, takže neviem posúdiť či je to plnohodnotný diferenciál alebo "hruška" ako píšeš, ale keď jedným kolesom točím v smere jazdy, druhé sa mi točí proti smeru jazdy. Uzávierky to má dve - medzinápravový diferenciál a predný diferenciál. Zadný diferenciál sa nedá uzatvárať, lebo je nastavený dosť natvrdo, keď sa otáčam na asfalte, tak pracuje, ale keď na tráve, tak trávu vytrháva, nie je to preň dosť veľký odpor.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Ako som pisal, nazyvaju diferencialom, co nie je diferencial, ale len prevod z kardanu na kolesa bez diferencie, podobny mam na Outlanderi, samozrejme sa v nom meni olej. Z tvojho obrazku je jasne, ze nema planetove ozubene kolieska, teda funkcne to nie je diferencial, lebo tam nie je mechanika, co by zabezpecila rozdiel v otackach jednotlivych zadnych kolies. Predne mavaju skutocny diferencial - u outlandera nejaky samosvorny, u niektorych sa da predny zamknut ovladacom ako na King Quad co si spominal.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Nebola posledná aktualizacia fora kvoli zobrazovaniu vsetkym komentarov prispevku ? Lebo zrovna tieto už schováva a ukazuje len posledné tri.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Dlho to nevydrzalo, tiez nevie najst prispevok po kliknuti "ist na prispevok"

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Mne tiez niektore komentare ukazuje vsetky pod prispevkom a inde pod prispevkom len 3 posledne.
  • Radovan
    Member
    • Aug 2014
    • 304
    •      

    #62
    Presne tak, emise nejsou a STK kontroluje mechanické věci, součinnost brzd, světla, korozi, únik kapalin atd. V podstatě šaškárna a obyčejné výpalné po 4 letech od koupě a pak co 2 roky, když auto má 5 let komplet záruku, korejská auta dokonce 7 atp.Obyčejná státní lobistická buzerace a zdanění motoristů. Smysl by to ještě mělo podle najetých kilometrů, ale stáří vozu dnes o ničem nevypovídá.
    Radovan

    Komentár

  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    #63
    Radovan má všetko prepočítané, pochválené, ale niektoré veci sú pre veľa ľudí prekážkou. Jazdenie nie je len o peniazoch a tom, kde ako zadarmo nabiť alebo ako ušetriť. Ja mám trocha opačný názor. Raz som videl Ion zblízka a stačilo mi. Človek si v určitom veku trocha potrpí aj nato, v čom sedí a aby sa nemusel obmedzovať. Až za posledné dva roky sa objavili modely áut (eGolf, Leaf 30, Ioniq), o ktorých sa dá povedať, že sú autami. Lebo niečo, čo má znútra priznané všetky plechy a vyzerá ako vajce na vandrovke a nedôjde ani do najbližšieho mesta rýchlosťou ostatných áut na dialnici, to pre každého nie je. A prvky výbavy, ktoré sú posledných 20 rokov v každom normálnom aute, tiež nie je ako nejaká výbava, tobož nie maximálna. Ako čítam, nemá to ani hlúpy tempomat.
    Čas ktorý trávime v aute, máme len jeden a peniaze nie sú všetko. Nič proti Radovanovi, ale treba povedať aj iný názor, nie je všetko tak ideálne, ako to vyznieva v príspevku, ktorý už som čítal na hybrid.cz.
    Naposledy upravené Miroslav Rojko; 26-04-2018, 21:28.
    [priezvisko]@me.com

    Komentár

    • Radovan
      Member
      • Aug 2014
      • 304
      •      

      #64
      No nemohl jsem si před těmi 4-6 roky, kdy začal můj výběr EV, moc vyskakovat. Jak peněžně tak typově šlo vybírat buď z generace kolem roku 2000 (Peugeot 116 electric nebo VW City Stromer atp.), takže trojice Tesla Model S první generace, podobně Nissan Leaf se všemi nevychytanými problémy, zejména s topením, a nakonec osvědčená trojčata Mitsubishi iMiev/Citroen C Zero/Peugeot Ion. Chtěl jsem iMiev, protože Ion i Zero jsou jen Francouzi vykastrované iMiev, ale nakonec byl cenově dostupný jen Ion. Nakonec nám na poskakování po městě a okolí s obačasným výjezdem po rychlonabíječkách stačí, ostatně máme doma už 2. Až je ojezdíme, pak z Vámi 3 zmíněných bych šel nejlépe do Ioniqu, nedávno jsem ho testoval a líbil se mi hybrid.cz/hyundai-ioniq-e...plne-v-pytli-1 . Leaf 40 kWh mne na testu přes Slovensko a Moravu (mj. 2x Ostrava-Brno a Ostrava-Košice) nepřesvědčil. Máte pravdu i s tou výbavou a dalšími věcmi, ale jde vývojově o 11 let staré auto, které už tehdy mělo všechny příplatkové věci ve standardu, který se stal standardem až po 11 letech. Srovnatelný Peugeot 206 s nejsilnějším motorem v automatu a se (skoro) podobnou výbavou tehdy přišel na 500 tis. Kč, já platil 439. Pokud nepotřebujete dlouhé cesty, jsou (bohužel) trojčata stále nejlepší volba užitek/cena, následovaná rok dováženými ojetými Fiaty 500e.
      Radovan

      Komentár

      • Radovan
        Member
        • Aug 2014
        • 304
        •      

        #65
        Malý městský Peugeot Ion dorazil na výroční 50. sraz Peugeot clubu ČR. Z Ostravy na Náchodsko a zpět, s elektro srazem v Olomouci.

        Ing. Radovan Burkovič

        Foto_00_tahani_Ionu_soutez_na_srazu.jpg

        Je pátek, 11. května 2018, pracovní týden za mnou, vyrážím z Ostravy-Poruby směr kemp Brodský, Červený Kostelec u Náchoda, místo konání výročního 50. srazu Peugeot clubu ČR. Nebudu tam žádným nováčkem. S kolegou jsme se dvěma Peugeoty Ion navštívili v roce 2015 sraz klubu v kempu Řásná v Telči, kam dorazil na skok i letitý Peugeot 106 electric. Sám jsem pak na jaře 2016 reprezentoval elektrickou mobilitu na Jižní Moravě, Penzion u Šutráku, Rakvice. S manželkou a dětmi jsme měli pro změnu na podzim 2016 sraz doslova za rohem, ve Fulneku, kemp ATC. A dojeli oběma našimi Iony. Sám jsem pak byl o rok později v kempu v Mohelnici.

        Foto_01_Dva_iony_nabijeji_cestou_do_Telce.jpg

        Tentokráte mne ale čeká dlouhá štreka, kdy cesta je cíl. Nepojedu z Ostravy podle www.mapy.cz rychlou, placenou trasou po dálnicích, 256 km za 3:17 h přes Olomouc, Svitavy, Ústí nad Orlicí, Rychnov nad Kněžnou a Náchod. Táhl bych se – malým městským elektromobilem - zřejmě úsporně devadesátkou nebo v závěsu za kamionem v jeho větrném pytli – nudnou trasou lemovanou protihlukovými stěnami, valy a zářezy v krajině.

        Foto_02_Ion_mezi_spalovacimi_Peugeoty_sraz_Telc.jp g

        Nepojedu ani tu krátkou trasu, horem, bez placení, 205 km za 3:51 h přes Jeseníky a Polsko. Na Opavu, Krnov, Vidnavu, Javorník, Klodsko a Kudowa-Zdrój. Možná by byla hezká, ale rychlonabíjecími stanicemi je doposud nepolíbená. Čtyři pomalé v Opavě mne nespasí, jsou blízko a nabíjení z nich mi trvá z 0 na 100% 4,5 hodiny. V Polsku je to s rychlonabíječkami veselejší, rostou tam od roku 2017 jak houby po dešti. Nicméně zatím stále jen kolem rychlostních cest a dálnic. Takže sice 6 kusů mám rovnoběžně po trase, ale až u dálnice A4 v Opolí (Opole) a Vratislavi (Wroclaw). Vezmu to po Moravě, mimo dálnice, vesničkami a obcemi, krátkou trasou, přes naše rychlonabíjecí stanice.

        Foto_03_Peugeot_club_nabijeni_sraz_Rakvice.jpg

        Z Ostravy pojedu přes Klimkovice, Studénku, Nový Jičín a Hodslavice, k rychlonabíječce Inchanet ve Valašském Meziříčí, Palackého ulice, 53 km za 1:09 h. Pak směr Hranice na Moravě, Lipník nad Bečvou a Daskabát, k rychlonabíječkám ČEZ do Olomouce, Dolní novosadská, 64 km za 1:06 h. Je tu i druhý český Supercharger Tesly a obrovské zázemí čerpací stanice Amigo pro automobilisty s různými pohony, od osobáků po kamiony. Následně minu jak další olomouckou u OC Haná, hned vedle Aquaparku, tak rychlonabíječku u střední průmyslovky v Mohelnici. Dojedu přes Litovel, Loštice a Mohelnici k nové rychlonabíječce eLuky systém v Moravské Třebové, mezi Aquaparkem a Zimním stadionem, na Tyršově ulici, 60 km za 1:04 h.

        Foto_04_dva_Peugeoty_Ion_sraz_Fulneku.jpg

        Protože má jít o pohodovou trasu, vezmu to pak prohlídkově Orlickými horami do cíle. Jen s dobrou večeří, ve všemi doporučovaném B&B Smokehouse Voštice, před Vysokým Mýtem. Je to kolem Svitav 45 km za 45 minut. Mají tam také rychlonabíječku, také od Inchanetu. Tím se vyhnu jak té ve Svitavách, tak celému vějíři v Pardubicích i v Hradci Královém. A bude mne čekat v horách 76 km za 1:33 h. do cíle. Pojedu podle předpisů a budu se, jako známý filmový doktor, kochat. Jen bez jeho častého parkování v pangejtech.

        Foto_05_dva_Peugeoty_Ion_spanila_jizda_Fulneku.jpg

        Vyjíždím jen s 15 dílky baterie z 16 na přístrojové desce, dojezdem dle počítače 106 km, na tachometru 60.379 km, v 16:15 h., ve 22,3°C z Ostravy. To už jsem najezdil po městě na onen 1 chybějící dílek baterie 14,3 km od okamžiku, kdy jsem pomalu nabil na 100%. Z běžné zásuvky 230V 16A. Holt neodkladné záležitosti na poslední chvíli. Obvykle však 1 dílek = 1 kWh = 9 km a méně, podle stylu jízdy, nákladu, teploty, profilu trasy. Tak uvidíme, kdy zmizí druhý dílek.

        Foto_06_odjezd_z_Ostravy_15_dilku_106_km_dojezdu.j pg

        Malebným Poodřím projíždím předpisově zmíněnou trasu, kupodivu je páteční odpolední provoz minimální. Zjevně nikdo nemá potřebu vyrážet z vesnice na chalupu, jak jsme toho svědky ve městech. S dojezdem 56 km a 7 dílky baterie jsem po 51,5 km v 17:21 h. ve Valmezu (celkově od pomalého nabití baterie do 100% ujeto 66,7 km). Na tachometru je 60.432 km, ochladilo se na 18,3°C a docela fest rozpršelo. Na úspory jsem si nehrál, spotřeba 15,53 KWh/100 km je docela hodně, obvykle je to kolem 13. Nabíjelo se ale prvotně zdarma, takže to vůbec nebolelo.

        Foto_07_rychlonabijeni_Valasske_Mezirici.jpg

        Ve Valmezu mne čeká klasická francouzská rychlonabíječka DBT, dvousystémová, nabízí standardy CHAdeMO a Mennekes. To proto, že majitelem a provozovatelem je Inchanet, firma legendárního Františka Kubiše, prvního majitele Nissanu Leaf v ČR a jednoho z prvních třech majitelů ikonického elektromobilu Tesla Model S v ČR. Umožňuje mu nabíjet vozy v areálu firmy Robe, kterou spoluvlastní, velmi rychle. Díky jejímu zařazení do platebního systému www.evmapa.cz, stačí na mém mobilu vytočit telefonní číslo, vyvěšené na stojanu, a ozve se: „Vaše číslo je registrováno, stanice je připravena k nabíjení“. Rozsvícení tlačítka Start vybízí ke stisknutí a zahájení rychlonabíjení. Mohu samozřejmě využít i free wifi u stojanu a spustit ho přímo z mapy na webu evmapa.cz nebo využít platbu kartou. Ale to je z malého displeje telefonu příliš zdlouhavé a nepohodlné.

        Foto_08_Valasske_Mezirici_displej_nabijeciho_stoja nu_DBT.jpg

        Já se registroval, vložil si na web kredit a nyní už jen čerpám vytočením telefonního čísla nabíjecího stojanu po potvrzení PINem kdekoliv v ČR. Rychle a jednoduše. Současně mi okamžitě přichází zpráva SMS na mobilní telefon i email do emailové schránky ve znění: „V systému evmapa.cz začalo nabíjení. Datum a čas: 11.05.2018 17:24 Stanice: Valašské Meziříčí – inChaNet Tarif: 4.8 CZK / kWh + 0.5 CZK / min. Váš aktuální kredit: 387.71 CZK Děkujeme.“ Pokud strávím nabíjením zhruba 20 minut a nabiju na 80%, jak to u rychlonabíječek bývá, budu mít 14 dílků a dobiju něco kolem 7 kWh. Cena 20 x 0,5 + 7 x 4,8 = 43,60 Kč, tedy v přepočtu 6,23 Kč / 1 kWh. Cena pro cestování přijatelná. Doma platím ve vysokém tarifu 5, v nízkém (díky vlastnictví elektromobilu 8 hodin denně pro celý dům) 2,50 Kč / 1 kWh. Rychlonabíječka nečekaně zastavuje a mně přichází zpráva: „V systému evmapa.cz proběhlo úspěšné nabíjení. Datum a čas: 11.05.2018 17:24-17:25 Stanice: Valašské Meziříčí – inChaNet Tarif: 4.8 CZK / kWh + 0.5 CZK / min Spotřeba: 0.000 kWh Cena: 1.00 CZK Váš aktuální kredit: 386.71 CZK Děkujeme.“ Zvláštní. Občas se takové věci stávají, ale obvyklé to není. Spouštím nabíjení telefonem znovu a opět dostávám potvrzení: „V systému evmapa.cz začalo nabíjení. Datum a čas: 11.05.2018 17:26 Stanice: Valašské Meziříčí – inChaNet Tarif: 4.8 CZK / kWh + 0.5 CZK / min Váš aktuální kredit: 386.71 CZK Děkujeme.“.

        Foto_09_rychlonabijeni_Valasske_Mezirici_navod.jpg

        Rychlonabíječka na displeji detekuje nabití baterie na 49% a pokračuje v jejím nabíjení nabíjecím napětím 354V a proudem 118A, tedy výkonem pěkných 41,77 kW. Za 5 minut jsme na 64%, nabíjecím napětí stejné, jen proud klesl na 49A, tedy výkon 17,35 kW a dále klesá. Zastavuji nabíjení při 13 dílcích baterie z 16 na přístrojové desce, displej rychlonabíječky hlásí 77% baterie, 12 minut nabíjení a dodáno 4,1 kWh. To mně sice moc s údaji ve vozidle neštymuje, dílků baterie přibylo 6, tedy 6 kWh. Ale co, dojezd se hlásí 86 km, mám tedy klasickou rezervu 20+ km, jak velí správná elektromobilní filozofie pro cestování na delší trasy. Vždy s rezervou. Přichází SMS: „V systému evmapa.cz proběhlo úspěšné nabíjení. Datum a čas: 11.05.2018 17:26-17:39 Stanice: Valašské Meziříčí – inChaNet Tarif: 4.8 CZK / kWh + 0.5 CZK / min Spotřeba: 4.100 kWh Cena: 26.18 CZK Váš aktuální kredit: 360.53 CZK Děkujeme.“.

        Foto_10_pristrojova_deska_prijezd_Olomouc.jpg

        V 17:40 h. opouštím Valmez a popisovanou trasou se dostávám do Olomouce, k benzínce Amigo. S dojezdem 28 km a 4 dílky baterie jsem po 64,6 km v 18:46 h na místě (celkově dnes najeto 131,4 km). Na tachometru je 60.497 km, opět se oteplilo na 22,2°C a neprší. A vida, spotřeba je pěkných 13,93 kWh/100 km, přestože úseků mezi obcemi, kde jsem jel 90 km/hod., bylo docela dost. Se mnou je na rychlonabíječce značky ABB – jsou zde 2 rychlonabíjecí stojany ČEZ a 8 Supercharger stojanů Tesla – také BMW i3 s označením firmy Solar hunter. Počasí tomu sloganu odpovídá, pokud by někde v okolí byly střechy pokryté FVE. Nabíjí standardem CCS Combo, já CHAdeMO. To je obvyklý rozdíl mezi evropskými a asijskými vozy. Ano, i Peugeot Ion je Asijec, do Evropy se sem tam vozí v originále jako Mitsubishi iMiev, většinou však potkáte jeho klony Citroen C Zero a Peugeot Ion. Označení trojčata tak v elektromobilní hantýrce neodkazuje na kolínská trojčata Peugeot / Citroen / Toyota, ale právě na tyto 3 vozy, které - nejen u nás - rozhýbaly po roce 2010 elektromobilitu.

        Foto_11_rychlonabijeni_BMWi3_Peugeot_Ion.jpg

        Rychlonabíječka na barevném displeji hlásí 23 minut do nabití na 80%, aktuálně je ve voze 30% kapacity baterie. Jsem zvědav, jakým výkonem, z avizovaných 50 kW, se nakonec prokáže. Po 16 minutách jsem na 76% baterie, dodáno 6,18 kWh a do 80% mi zbývá dle displeje 8 minut nabíjení. To by znamenalo mezi 30 a 76% průměrný výkon rychlonabíječky 23,18 kW. Nu, nic moc, průměrný výkon DBT ve Valmezu byl 29,56 kW. Nakonec si rychlonabíjení zastavuje stojan ABB sám na 82% po 19,39 minutách a dodaných 6,87 kWh.

        Foto_12_rychlonabijeni_Olomouc_displej.jpg

        Platbu tentokráte neřeším, půjčeným čipem ČEZ jsem stojan zapnul a čerpal, bez ohledu na výšku odběru. Majitel čipu hradí měsíčně paušální platbu 544,50 Kč s DPH bez ohledu na to, zda nabíjí a kolik, nebo vůbec ne. Já mezitím peníze utratil v bufetu místní čerpací stanice, která je velmi dobře zásobená a slušně vaří. Řízek s bramborovým salátem a nealko pivem změnil majitele i místo odpočinku. Kromě tekutých paliv zde nabízí i plyn, elektřinu, myčku a to dokonce i pro nákladní vozidla. V 19:07 h. opouštím ve 23,3°C Olomouc se 14 dílky baterky z 16 a dojezdem dle počítače vozidla 92 km.

        Foto_13_prijezd_Moravska_Trebova.jpg

        S dojezdem 18 km a 3 dílky baterie jsem po 66 km ve 20:26 h v Moravské Třebové (celkově dnes najeto 197,7 km). Na tachometru je 60.563 km, ochladilo se na 20,4°C, stále sluníčko. Spotřeba vystoupala na 16,67 kWh/100 km, nejen kvůli úsekům mezi obcemi, kde jsem jel 90 km/hod., ale stále jsem stoupal do kopců Vysočiny. V tom Mohelnickém ubývaly dílky baterie závratným tempem. Samozřejmě, kdybych nevynechal rychlonabíječku v Mohelnici, nevadilo by mi to a jel bych až do Svitav nebo dokonce do Vysokého Mýta, ale takto jsem nabíjet musel.

        Foto_14_rychlonabijecka_Moravska_Trebova.jpg

        Rychlonabíječka je kousek od hlavního náměstí, navigace mne k ní rychle navedla. Platby a spouštění přes evmapa.cz, jako ve Valmezu, jen značka jiná, čínský BLUE electric POWER 45kW instalovaný firmou eLuky systém Lubomíra Kaštovského. Hláška SMS podobná: „V systému evmapa.cz začalo nabíjení. Datum a čas: 11.05.2018 20:31 Stanice: Moravská Třebová - u Aquaparku Tarif: 6.3 CZK / kWh Váš aktuální kredit: 360.53 CZK Děkujeme.“. Na velkém displeji vidím kromě aktuálního času po 5 minutách od spuštění nabíjecí výkon 28,97 kW, napětí 357,7V, proud 81A, dodaný výkon 3,70 kWh a SOC, tedy nabití baterie, 50%. Po 11 minutách jsou čísla po řadě 17,48 kW, 357,5V, 48,9A, 6,04 kWh a 67%. Po 18 minutách rychlonabíjení 11,66 kW, 357,7V, 32,6A, 7,70 kWh a 79%. Podobně jako ABB v Olomouci vypne BLUE electric POWER při 82% po 19 minutách nabíjení a dodání 8,03 kWh, když nabíjecí výkon spadl na 10,99 kW. Na přístrojovce vozu svítí 14 dílků baterie z 16 a dojezd 94 km. Tomu odpovídá i SMS: „V systému evmapa.cz proběhlo úspěšné nabíjení. Datum a čas: 11.05.2018 20:31-20:51 Stanice: Moravská Třebová - u Aquaparku Tarif: 6.3 CZK / kWh Spotřeba: 8.030 kWh Cena: 50.59 CZK Váš aktuální kredit: 309.94 CZK Děkujeme.“

        Foto_15_rychlonabijecka_Moravska_Trebova_displej.j pg

        Ve 20:52, ve 21°C, vyrážím rychle dále, abych ve 21:34 h., se 45 km dojezdu a 5 zbývajícími dílky baterie, zastavil v B&B Smokehouse Voštice, před Vysokým Mýtem. A nevěřím vlastním očím a uším. Zvenčí nenápadný objekt restaurace mne uvnitř rázem přenesl do Ameriky 50. let. Černobílé dláždění, rudou kůží potažené lavice a mohutné polstrované židle, dlouhý bar pult s velkými fotkami jídel nad ním, zní Elvis Presley, následovaný The Beach Boys. Mezi tím poletují v balerínkách servírky v černých upnutých blůzkách s rudě křiklavými nadýchanými širokými sukněmi pod kolena v několika vrstvách. Prostě Pomáda, Hříšný tanec, Rebel bez příčiny a další kultovní filmy v jednom. Jídlo tady stojí za to, zapomeňte na fastfoody, tady opravdu hamburger vypadá jako na reklamní fotce a chutná ještě lépe. Nemusíte se, jak ve filmu Volný pád, dožadovat snídaně po termínu se samopalem v ruce. Mezitím, co papal páníček, papalo i autíčko.

        Foto_16_prijezd_Vostice.jpg

        Ujel jsem 44,6 km (celkově dnes najeto 242,4 km). Na tachometru je 60.606 km, ochladilo se na 18,8°C, je tma, v autě stále příjemných 20,3°C. Spotřeba byla ještě vyšší, 20,18 kWh/100 km, na rovnějších cestách, stále do kopce a mezi obcemi jsem jel skoro pořád 90 km/hod.. Moderní rychlonabíječka Efacec, s níž jsem se prozatím potkal jen ve slovenské Žilině, potvrdila svou pověst rychlíka. I tuhle instalovala firma Inchanet a nabíjecí podmínky byly stejné. Na mobilu se mi objevilo: „V systému evmapa.cz začalo nabíjení. Datum a čas: 11.05.2018 21:37 Stanice: BBQ Smokehouse – inChaNet Tarif: 4.8 CZK / kWh + 0.5 CZK / min Váš aktuální kredit: 309.94 CZK Děkujeme.“. Ze 42 na 82% jsem se dostal velmi rychle, ještě jsem nestačil pojíst a už mobil hlásil: „V systému evmapa.cz proběhlo úspěšné nabíjení. Datum a čas: 11.05.2018 21:37-21:52 Stanice: BBQ Smokehouse – inChaNet Tarif: 4.8 CZK / kWh + 0.5 CZK / min Spotřeba: 5.320 kWh Cena: 33.54 CZK Váš aktuální kredit: 276.40 CZK Děkujeme.“.

        Foto_17_rychlonabijecka_Vostice.jpg

        Zdržel jsem se do konce pracovní doby, dopil nealko pivo a odcházel s posledními hosty. Bylo jasné, že do půlnoci jsem na místě, příjemně najeden a dobře naložen. Se 14 dílky baterky a dojezdem 93 km jsem ve 22:11 h. ve 20,2°C odjel. 76 km do cíle sice bylo nad rezervu 20+ km, ale už to mělo být jen kopečky sem a tam, pomalu vesničkami, s častou rekuperací nebo plachtěním na neutrál.

        Foto_18_rychlonabijecka_Vostice_displej.jpg

        Že opouštím hlavní trasy, to jsem poznal záhy – srny, zajíci, ježci, kuny a další zvěř se neohroženě pásla kolem cest nebo si ji štrádovala napříč. Elektromobil je zjevně neplašil, 2 srnky se daly do pohybu, až jsem dojel přímo k nim. I povrch silnic se změnil a notně se zúžily. Poloměry zatáček se blížily serpentinám, sem tam na mostku byla značka ukazující, který směr má přednost. Trošku jsem si v té černočerné tmě, s nádhernou hvězdnou oblohou nad hlavou zakufroval, ale pořád v rámci dojezdu. Nakonec jsem ujel 88 km a s 6 km dojezdu (tedy o kilometr více, než věštil počítač na výjezdu), 1 dílkem baterie a 60.694 km na tachometru zastavil v 15,3°C u otevřené brány kempu Brodský. Byl vyzdoben logy a nápisy Peugeot, kam jen světlomety mého Ionu dohlédly. Spotřeba 14,78 kWh/100 km. V recepci nikdo, odkaz na restauraci o pár set metrů zpět. Nebudu se vracet, mám stan a ráno vše dořeším.

        Foto_19_prijezd_kemp_Brodsky.jpg

        Chvíli jsem se zcela potichu projížděl rozlehlým spícím areálem, než jsem našel jednu ze svítících chatek, neomylně patřící předsednictvu klubu. Tím jsem si vyjel poslední dílek baterie a auto v sobotu v 00:42 zapojil na běžnou zásuvku, jakých je v kempu nachystaných pro karavany a obytné vozy něúrekom. Fungovala a Ion se hned začal nabíjet 230V a 16A, tedy výkonem 3,6 kW, jak jsem si ověřil na pojistkové skříni z druhé strany sloupku se zásuvkami. V 05:15 h. tedy mohu vyrazit opět na cestu se 100% baterie, pomyslel jsem si. Ale vyrazil jsem ihned, do zmíněné chatky, kde už jsem, díky volné posteli, dostatku tekutin i pochutin, zůstal. Po 328,6 km a dosti neuvěřitelných 8 hodinách strávených na cestě.

        Foto_20_pomale_nabijeni_kemp_Brodsky.jpg

        Dopoledne byl Peugeot Ion součástí jedné ze soutěží pro členy klubu, kdy 2 lidé tahají na laně do kopce nějaké nezvyklé auto, samozřejmě značky Peugeot. Veterán, závodní RS nebo právě elektromobil. Premiéra to nebyla, na jednom ze zimních srazů už Ion vystupoval, ale úspěch to byl plný, jak zpívá Jaromír Nohavica. Vzhledem k pozdnímu rannímu startu sice chyběl na focení jubilejní padesátky, složené z aut účastníků. Nevadilo to, přebytečné vozy nakonec udělaly alespoň podtržítko.

        Foto_21_jubilejni_padesatka_kemp_Brodsky.jpg

        Odpoledne jsem se odvážně vydal na orientačně-znalostní soutěž klubu, okruh 43 km po okolních zajímavostech a památkách. S cílem je nejen nalézt, ale zjistit odpovědi na otázky v itineráři a nakonec dorazit v časovém limitu na první, grilovanou večeři do kempu. Povedlo se. Jsa hendikepován pouhými 3 hodinami spánku a trojjedinou osobou coby řidiče, navigátora i znalce historie, jsem se sice neumístil, ale projel vše a v limitu. Odměnou bylo po horkém dni večerní koupání v rybníce - navzdory 3 ledovým mužům, Pankráci, Serváci i Bonifácovi – doplněno grilovanými špízy druhé večeře a místním pivem Primátor z Náchoda. Spát se šlo po pátečním a sobotním programu tentokráte docela brzy. Ranní nedělní koupel v rybníce, před bohatou snídaní a slavnostním vyhlášením vítězů, odpočinek završila.

        Foto_22_odjezd_kemp_Brodsky.jpg

        V neděli v 09:57 h., v 19,2°C, se 100% baterky, dojezdem 106 km, na tachometru 60.764 km (doposud ujeto 398,3 km) jsem nádhernými Orlickými horami, zalitými sluncem, vyrazil k domovu. Záměr byl jednoduchý – nespěchat, užívat si, oběd s rychlonabíjením v BBQ Smokehouse, pak zastávka v Moravské Třebové a Olomouci, kde bych se eventuálně mohl připojit ke třetímu srazu elektrovozidel na Horním náměstí. Ten už od rána běžel, bohužel beze mne. A pak do Ostravy. Přímo nebo přes Valmez.

        Foto_23_prijezd_Vostice.jpg

        Do sytosti jsem si užil - díky spuštěným uzavírkám silnic v okolí - Orlických hor, krásných městeček i průjezdů středověkými náměstími. Nebylo divu, že jsem objížďkami dorazil k Vysokému Mýtu až v 11:23 h. Jen s 22 km dojezdu, 4 dílky baterie, 60.843 km na tachometru, po ujetých 78,9 km (doposud ujeto 477,3 km), v teplých 23,8°C. Spotřeba 15,21 kWh/100 km. Rychlonabíječka ukazovala 29% baterie a SMS hlásila: „V systému evmapa.cz začalo nabíjení. Datum a čas: 13.05.2018 11:26 Stanice: BBQ Smokehouse – inChaNet Tarif: 4.8 CZK / kWh + 0.5 CZK / min Váš aktuální kredit: 249.36 CZK Děkujeme.“.

        Foto_24_rychlonabijecka_Vostice.jpg

        Ten kredit se mi zdál podivně malý a ke svému údivu jsem narazil na následné SMS po ukončení nabíjení (později v PC i a emaily z pátečního nabíjení), které postupně psaly toto:

        „V systému evmapa.cz začalo nabíjení. Datum a čas: 11.05.2018 21:52 Stanice: BBQ Smokehouse – inChaNet Tarif: 4.8 CZK / kWh + 0.5 CZK / min Váš aktuální kredit: 276.40 CZK Děkujeme.“

        „V systému evmapa.cz proběhlo úspěšné nabíjení. Datum a čas: 11.05.2018 21:52-21:52 Stanice: BBQ Smokehouse – inChaNet Tarif: 4.8 CZK / kWh + 0.5 CZK / min Spotřeba: 5.320 kWh Cena: 26.04 CZK Váš aktuální kredit: 250.36 CZK Děkujeme.“

        Nabít za 1 minutu 5,32 kWh je úctyhodný výkon 319,2 kW, bohužel takové rychlonabíječky u nás ještě nemáme, první se budují v Německu. Ani 150 kW nemáme, pomineme-li Superchargery, které se jim blíží, ty stojí první v Polsku a brzy budou na Slovensku. Takže chybička, která mne ale stála 26,04 Kč z kreditu. U toho však nezůstalo, přišly další SMS a emaily, zmizely další penízky z kreditu:

        „V systému evmapa.cz začalo nabíjení. Datum a čas: 11.05.2018 21:55 Stanice: BBQ Smokehouse – inChaNet Tarif: 4.8 CZK / kWh + 0.5 CZK / min Váš aktuální kredit: 250.36 CZK Děkujeme.“

        „V systému evmapa.cz proběhlo úspěšné nabíjení. Datum a čas: 11.05.2018 21:55-21:55 Stanice: BBQ Smokehouse – inChaNet Tarif: 4.8 CZK / kWh + 0.5 CZK / min Spotřeba: 0.000 kWh Cena: 0.50 CZK Váš aktuální kredit: 249.86 CZK Děkujeme.“

        „V systému evmapa.cz začalo nabíjení. Datum a čas: 11.05.2018 21:55 Stanice: BBQ Smokehouse – inChaNet Tarif: 4.8 CZK / kWh + 0.5 CZK / min Váš aktuální kredit: 249.86 CZK Děkujeme.“

        „V systému evmapa.cz proběhlo úspěšné nabíjení. Datum a čas: 11.05.2018 21:55-21:55 Stanice: BBQ Smokehouse – inChaNet Tarif: 4.8 CZK / kWh + 0.5 CZK / min Spotřeba: 0.000 kWh Cena: 0.50 CZK Váš aktuální kredit: 249.36 CZK Děkujeme.“

        Teprve nyní mi bylo jasné, proč je kredit o tolik nižší, místo 276 jen 249 Kč. Budu to muset reklamovat. Nejde o těch +-30 Kč, ale někde je chyba a řidiči s nízkým kreditem by to mohlo znemožnit nabíjení a další jízdu. Prostě by kredit vyplýtval, ač by nic nenabil, jako já.

        Foto_25_odjezd_Vostice.jpg

        Tentokráte proběhlo vše v pořádku a SMS: „V systému evmapa.cz proběhlo úspěšné nabíjení. Datum a čas: 13.05.2018 11:26-11:49 Stanice: BBQ Smokehouse – inChaNet Tarif: 4.8 CZK / kWh + 0.5 CZK / min Spotřeba: 6.080 kWh Cena: 41.18 CZK Váš aktuální kredit: 208.18 CZK Děkujeme.“ Mne zastihla ještě nad dobrým jídlem. Nespěchal jsem. Maje 13 dílků baterie a dojezd 88 km, vyrazil jsem ve 12:02 hodin v 30,9°C (ve voze 41°C) s klimatizací a plnou rychlostí směr Moravská Třebová.

        Foto_26_prijezd_Moravska_Trebova.jpg

        Tam jsem byl ve 12:43 h., teplota venku 23,6°C (ve voze za čelním sklem 34,1°C, ale snesitelných ve vánku klimatizace), dojezd pouhých 12 km a 2 dílky baterie z původních 13. Na tachometru 60.888 km, ujeto 45,8 km (od pátku 523,1 km). Spotřeba šílených 24,02 kWh/100 km. Holt rychlá jízda s klimatizací dělá své. Klidně sníží dojezd o 30%. Při plném výkonu si řekne o skoro 5 kWh, což je u 16 kWh baterie prostě mnoho. Moderní vozidla využívají tepelné čerpadlo a tam je – i díky silnějším bateriím – úbytek dojezdu nepatrný. Čínská rychlonabíječka začala auto zásobovat výkonem 35,09 kW, takže po 2 minutách už dodala 1,68 kWh a dostala baterii na 33%. SMS hlásila: „V systému evmapa.cz začalo nabíjení. Datum a čas: 13.05.2018 12:45 Stanice: Moravská Třebová - u Aquaparku Tarif: 6.3 CZK / kWh Váš aktuální kredit: 208.18 CZK Děkujeme.“.

        Foto_27_rychlonabijecka_Moravska_Trebova.jpg

        Po 9 minutách výkon spadl na 18,27 kW, nabito bylo na 57% a dodáno 4,84 kWh. Na 12 kW klesl výkon po 16 minutách, to už bylo v baterii 6,69 kWh navíc a ukazovala 71%. Stanice sama ukončila nabíjení po 23 minutách, stav 81% a dodáno 7,92 kWh. Abych v ostrém slunci něco na displeji vůbec přečetl, musel jsem stanici zastínit bundou. Špatně se četly i SMS. „V systému evmapa.cz proběhlo úspěšné nabíjení. Datum a čas: 13.05.2018 12:45-13:08 Stanice: Moravská Třebová - u Aquaparku Tarif: 6.3 CZK / kWh Spotřeba: 7.915 kWh Cena: 49.86 CZK Váš aktuální kredit: 158.32 CZK Děkujeme.“.

        Foto_28_rychlonabijecka_Moravska_Trebova_displej.j pg

        Zatímco teplota venku vystoupala na 26,3°C, uvnitř ukazoval teploměr 38,5°C. Holt klon Peugeot Ion, na rozdíl od originálu Mitsubishi iMiev, neumí v průběhu nabíjení chladit / ohřívat interiér. To je velká škoda, zde udělali francouzští soudruzi z koncernu PSA obrovskou chybu, když z klonů tuto funkcionalitu vyřadili. A bohužel, nebyla jediná, která Iony a Zera oproti iMiev zmrzačila. Se 14 dílky baterie a 82 km dojezdu, jsem ve 13:08 h. vyrazil do Olomouce. Tentokráte jsem zvolil trasu spodní, ne přes Litovel, ale přes Konice a Náměšť na Hané, nedaleko Prostějova. Jel jsem tudy poprvé.

        Foto_29_rychlonabijeni_Olomouc_displej_prijezd.jpg

        Trasa vedla převážně vesničkami, díky pomalé jízdě jsem nakonec vypnul klimatizaci a větral okny, bylo to příjemnější a okolí nádherně jarně vonělo. Lesy, louky, pole, vesničky s upravenými kvetoucími zahradami. Po 63,5 km, se zbylými 22 km dojezdu, 4 dílky baterie, na tachometru 60.952 km (od pátku najeto 586,7 km), jsem byl na rychlonabíječce ČEZ Dolní novosadská. Venku 25,5°C, v autě 31,8°C. Ukázala 29% baterie a 23 minut, potřebných k nabití na 80%.

        Foto_30_rychlonabijeni_Olomouc.jpg

        Během malé chvilky se projevil místní elektrosraz. Tentokráte vedle mne nabíjel starší bílý Nissan Leaf, ale s 30 kWh baterií, jak jsem se později dozvěděl od majitele. Probrali jsme i zahřívání baterie nového Nissanu Leaf 40 kWh baterie a ejhle, má s tím potíže už i tento, jak se ukázalo na cestě do Itálie. Následně dorazil ještě starší demonstrační modrý Leaf s 24 kWh baterií a zahrádkou na střeše, původně loni osazenou suchomilnými rostlinami. Dnes bohužel prázdnou. Dále dodávka Nissan eNV200 a postupně i 2 Tesly, Modely S a X. Část nabíjela, část nemusela. Vraceli se po návštěvě zámku zpět na náměstí, akce měla skončit až v 18 hodin. To jsem nemohl ignorovat a připojil se.

        Foto_31_rychlonabijeni_Olomouc_displej_odjezd.jpg

        Zatímco jsme diskutovali nad výbornou kávou a zmrzlinou v bufetu přilehlé benzínky Amigo, po 19,5 minutách se stojan sám vypnul, nabito na 82%, dodaných 6,36 kWh. Se 13 dílky baterie a 75 km dojezdu, v 15:20 h., za stejného horka, přejíždíme během 8 minut a 4 km na Horní náměstí Olomouc a připojujeme se k elektromobilnímu srazu. Auto parkuji, vybavuji letáky a plakátky, dávám do pomalé zásuvky nabíjet a vyrážím shlédnout vystavené věci i podebatovat s elektromobilisty.

        Kromě pořadatele a budovatele nabíječek Lubomíra Kaštovského i s Janem Rýznarem, který totéž činí na Šumpersku. Jeho tradiční velká prezentace dnes zahrnuje přívěs s pergolou, dotažený Teslou Model X, a vedle parkující Model S v novém faceliftu. Těší mne, že v dohledné době přibydou v horách Jeseníků další rychlonabíječky. Nebýt soukromníků, nikam se na Moravě s elektromobilem nedostanete. Na místě je na prodej krásný Twizy, o kousek vedle stojí dizajnově vymazlený Fiat 500e, který dorazil až z Jižních Čech. Jeho řidič, mj. majitel Tesly Model S, si ho v městském ježdění nemůže vynachválit. Chystá se s ním, podobně jako já byl na srazu Peugeot clubu, na sraz Fiat clubu.

        Foto_32_Olomouc_odjezd.jpg

        Teprve v 19:10 h., po sbalení všeho na náměstí, ve 25,5°C, se 108 km dojezdu a 100% baterie, vyrážím do Ostravy. Rozhoduji se pro starou cestu přes Lipník, Hranice, Nový Jičín a Příbor, bez nabíjení cestou. Ale nedaří se mi. Vjíždím do Nového Jičína, na displeji 5 dílků baterie a 34 km dojezdu. Domů to sice mám jen 38 km přes Studénku a Klimkovice, ale chci jet rychlejší trasou přes Příbor, mám hlad a toaleta by se taky šikla. To už je 43 km a rychlou jízdou, nic pro méně než třetinu baterky. Zastavuji ve 20:32 h. u rozvodných desek v podzemí OC Tabačka Nová Jičín, nabíjím zdarma z běžné zásuvky 230V 16A výkonem 3,6 kW. Na tachometru 61.030 km, ujeto 74,1 km (od pátku 665,2 km), spotřeba 14,85 kWh/100 km. Po toaletě nakupuji něco na zub v Albertu, a díky zavolání domů pořizuji rovnou malý víkendový nákup.

        Foto_33_Novy_Jicin_OC_Tabacka_pomale_nabijeni.jpg

        Ve 21:17 h., s 8 dílky baterky, kapacitou 50% a dojezdem 52 km, vyrážím po rychlostkách směr Ostrava-Plesná. Přes Příbor, Mošnov a Starou Ves nad Ondřejnicí. Ve 22:13 h jsem konečně doma, v garáži. Ujeto 42,9 km, dojezd 11 km, poslední 2 dílky baterie, spotřeba 13,99 kWh/100 km. Na tachometru 61.073 km, od pátku najeto 708 km. Dávám auto na pomalý nabíjecí kabel do běžné zásuvky, 230V 10A, výkon 2,3 kW a jdu spát.

        Foto_34_Ostrava_Plesna_prijezd..jpg

        Ráno, v pondělí, je nabito nočním nízkým tarifem chybějících 14 dílků, baterie jich má 16, 100% kapacity a ukazuje dojezd 123 km. Ten by se mi v neděli večer hodil. Určitě není mnoho lidí, kteří by takovou trasu a program absolvovali s rodinou a dětmi. Ale když uvážíme, kolik tichých bláznů hodiny hledí přes rybářský prut do vody, a kolik „dárců orgánů“ se vydává o víkendech pomalu na motorkách na dlouhé štreky, není to zase tak velké vybočení z normálu. Ta tichá jízda v kulisách naší krásné, rozkvetlé země, za to stála.

        Článek je i zde, ale s méně fotkami http://www.hybrid.cz/maly-mestsky-pe...ugeot-clubu-cr
        Pripojené súbory
        Radovan

        Komentár

        • Radovan
          Member
          • Aug 2014
          • 304
          •      

          #66
          A ještě zbývající detailní fotky k předchozími článku.
          Radovan

          Komentár

          • 1fisker
            Senior Member
            • Aug 2014
            • 1542
            •   

            #67
            Včera som videl v Žiline elektrický Peugeot partner. Ani som nevedel, že také auto existuje.

            Komentár


            • ICE666SVK
              ICE666SVK komentoval
              Upraviť komentár
              Ja som vedel o Citroene dodavke podobnej partnerovi o EV peugeote nie.

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              ano aj na Slovensku je par kusov elektrickych Berling. Minuly rok koncili 2 alebo 3 kusy leasing v CSOB a boli na predaj. Asi si videl niektory z nich. Bacha, nema to samozrejme DC nabijanie.

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              spominajme certa a cert s dnesnym datumom pribudol do bazaru
              https://www.autobazar.eu/citroen-ber...d12683561.html
              pytaju za to strasne peniaze, vykupna cena od leasingovky bola niekde uplne inde. Ale co z toho, ked to je auto skoro na nic.
          • juks
            Member
            • May 2018
            • 53
            •      

            #68
            Urobil som sadu merani pri AC nabijani i-MiEV-a roznymi nabijacimi kablami (nespravne nazyvanymi nabijackami).
            Merania platia aj pre ostatne z trojciat.
            Merania pomocou aplikacie canion.
            Pouzil som nasledovne nabijacie kable:
            - Tesla UMC (3f/16A s cervenym 16A petkolikom) s redukciou na typ1
            - Dostar typ1 nabijaci kabel (1f/16A s schuko)
            - Nabijaci kabel od Kubisovcov (3f/32A s cervenym 32A petkolikom) s redukciou na typ1
            - Ratio electric typ1 nabijaci kabel (1f - prepinatelny 6A a 10A s schuko)
            - MItsubishi original nabijaci kabel (1f 10A s schuko)

            Prve tri nabijacie kable nabijali medzi 13 az 14A z AC siete 230V, cize nabijaci vykon pri tychto troch nabijacixh kabloch bol medzi 3100 az 3200W
            Nabijacie kable s obmedzenim na 10A nabijali realne 9A, pri obmedzeni na 6A kabel nabijal len 5A.
            Meranie samozrejme nie je uplne exaktne, pretoze hodnoty prudu su s presnostou na 1A.

            No zaver je, ze nabijacka trojciat ma vykon cca 3,2kW
            Merania potvrdili, co vsetci davno vieme, ze najekonomickejsie je nabijat maximalnym vykonom nabijacky, pretoze spotreba elektroniky elektromobilu je pri nabijani cca konstantna.

            Komentár

            • ePeter
              Junior Member
              • Oct 2019
              • 2
              •   

              #69
              Zdravím všetkých elektromobilistov,
              som tu nový, aj keď už nejaký čas toto fórum sledujem. Aj vďaka nemu som sa odhodlal ku kúpe jazdeneho iMieva, zatial k plnej spokojnosti.

              Chcem sa poďakovať za hodnotný príspevok nadomnou od juksa.
              Vysledky merania su predpokladam z aplikacie Canion cez diagnostiku, tu mam uz objednanu ale zatial na nu cakam...

              Potrebujem vyriešiť nabíjací kábel, nakoľko som dostal k autu tieto dva:
              Kábel na fotke č.1. som raz vyskusal na nabijacej stanici - pokial som dobre pochopil, je to redukcia Mennekes Typ2 na Typ1, kde Typ1 mam na aute a Typ2 zasuvam do nabijacej stanice (opravte ma prosim ak sa mylim)
              Kábel na fotke č 2. používam na nabíjanie doma - je to dosť pomalé nabíjanie, keď som to meral na úrovni zásuvky digitanym meracom odberu, tak bol odber okolo 5A. Je so redukcia Schuko na Typ1. Neni na nom uvedeny ani vyrobca, predpokladam ze je to nejaky "samodomo" kabel, mozno sa mylim, ale posobi na mna tak.

              Uvazujem teda o kupe poriadnej nabijacky, idealne aj "smart" , na ktorej by som videl nejake udaje o nabijani, a hlavne vedel nastavit nabijaci prud.
              Co som nasiel, tak napr. :
              EVE LINE II - Inteligentná AC prenosná 16A nabíjačka pre elektromobily na jednom konci s konektorom Typ 1 (J1772) na stranke evexpert.sk, okolo 440Eur s DPH.
              (zrejme nema vyznam ist do 32A na 5kolik, nakolko palubna nabijacka ma len tych 3,2kW...)

              Pripadne som pozeral aj na tu na fore uvedeny odkaz na Cinu https://www.jpson.com/product/j1772-...ing_p1175.html, ale ak tomu dobre rozumiem, tak sa na nom neda nastavit nabijaci prud, a je maximalny, teda tych 16A...?

              Prosim Vas teda o radu, ci su na trhu este nejake zaujimave alternativy, a ktoru by ste mi odporucili,
              Dakujem vopred!
              Pripojené súbory

              Komentár

              • Falschwagen
                Junior Member
                • Nov 2020
                • 1

                #70
                Zdravym chcem sa opytat majitelou ci mi niekto moze potvrdit alebo vyvratit ze tieto trojicky sa spravaju na zadnej naprave tak ako keby mali kolesa prepojene natvrdo, teda ako keby mali uzavierku diferencialu. Dakujem za odpoved. Nikde sa neviem dopatrat aky je tam pouzity diferencial ale podla zimnich videji to vyzera ako by sa obidve kolesa tocili sucasne ako keby tam bola uzavierka diferencialu.

                Komentár


                • jux
                  jux komentoval
                  Upraviť komentár
                  Samozrejme ze na Mitsu trojickach je normalny diferencial, no ked mas na nich vypnuty stabilizacny system, tak mozes mat ten dojem...
                  Ved keby hocikrore auto nemalo diferencial, tak by sa gumy zodrali velmi skoro, navyse by sa velmi tazko zatacalo.
                  Skusil si niekedy jazdit na asfalte s zamknutym diferencialom? Je to sice zakazane, no ked to jemne vyskusas auto sa spina a mas pocit akoby sa islo roztrhnut... No uz je velmi malo aut, kde sa da diferencial zamknut.
                  Naposledy upravené jux; 12-11-2020, 10:35.
              • jux
                jux
                Senior Member
                • Apr 2015
                • 1378
                •      

                #71
                tu je oprazok prevodovky a diferencialu i-MiEV

                Komentár


                • Falschwagen
                  Falschwagen komentoval
                  Upraviť komentár
                  Dakujem, podla foto je to open diff. Len fakt by som prisahal ze to na videach vyzera ako keby sa obe kolesa tocili sucasne ako keby tam bol samosvor asi to robia tie uzke kolesa a prwsuva vykon z jedneho na druhe lahsie.

                • Falschwagen
                  Falschwagen komentoval
                  Upraviť komentár
                  A japonci zvyknu spravit takuto srandu ze tam daju samosvor pre zabavu tak ma to len napadlo ze ci nahodou.
              • jux
                jux
                Senior Member
                • Apr 2015
                • 1378
                •      

                #72
                Zvolavacia akcia Mitsubishi i-MiEV
                Dostal som od SK importera Mitsubishi oznam o zvolavacke na oba moje i-MiEV-y. Budu menit vakuovu pumpu.
                Musim pochvalit Mitsubishi, ze sa stara aj o auta daleko po zaruke a aj v krajine kde i-MiEV-y nikdy nepredavali. Ked som volal do najblizsieho Mitsubishi servisu, chlapik najprv nechapal o co ide, no ked som mu poslal scan listu o chvilu zavolal a povedal, ze ziaden problem, ze objedna diely a urobia to.
                Mozno sa divite naco je v Mitsu-trojcatach vakuova pumpa - je tam preto, lebo auta su prerabkou spalovaka a maju klasicky podtlakovy posilnovac brzd. No kedze nemaju podtlak zo sania ice motora, musia si podtlak vyrobit. Majitelia trojciat: dostali ste zvolavacku aj na zero a ion?

                Komentár


                • Miroslav Rojko
                  Miroslav Rojko komentoval
                  Upraviť komentár
                  A ako sa slovenský importér dozvedel o Tvojich autách zo zahraničia ?

                • jux
                  jux komentoval
                  Upraviť komentár
                  Nemec je poriadny, zrejme nahlasil nemeckemu dovozcovi noveho majitela. No treba upresnit, ze obe som kupoval predvadzacky od predajcov Mitsubishi.

                • ePeter
                  ePeter komentoval
                  Upraviť komentár
                  Ja som dostal zvolavaci list tiez, dokonca uz druhy. Predtym bolo nieco s airbagom.
                  Tiez som bol najprv nadseny, aka ukazkova starostlivost zo strany vyrobcu.
                  Nasledne mi ale nadsenie opadlo, ked mi cez telefon v dvoch servisoch (Bratislava) povedali, ze take auto nikdy nevideli, nevedia co by s tym robili a nechapali ako som mohol dostat zvolavacku...
                  Doporucili mi skusit servis v Brne, pripadne v Rakusku.
                  Takze dakujem za vyborny napad poslat oskenovany list.
                  Zaroven by som poprosil od juxa informaciu, s ktorym servisom to riesil, pripadne do SZ ak by to tu nechcel pisat, vdaka.

                • jux
                  jux komentoval
                  Upraviť komentár
                  Servis ma rovnaku adresu ako dovozca Mitsubishi :-)
              Pracuje...
              X