Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Nissan Leaf vs. Tesla Model S

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • teslafan
    Member
    • Mar 2014
    • 102

    Nissan Leaf vs. Tesla Model S

    Pôvodne zverejnené od leaf Pozrieť príspevky
    Prd je to dostupné pre všetkých ! Treba si vybaviť kartu a platiť mesačný poplatok, takže ak chcem na jednorázovej ceste do ČR nabíjať, mám smolu. Kvôli 2x ceste do ČR za rok sa neoplatí. Samé starosti. Už sa asi opakujem - pokým nebude dobíjanie voľné tak ako čerpám benzín hocikde, tak všetky tieto nezmysly sú brzdou rozvoja elektromobilty.
    Keby som chcel používať elektromobil mimo miesta bydliska tak si určite nebudem kupovať hračkárske autíčko ale by som si kúpil Teslu. Tesla má veľkú baterku (vhodnú na dlhšie trasy) a nabíjačky po celej EU. Tie fungujú všade rovnako, bez blbých kariet, hesiel, registrácií a iných idiotín a navyše zadarmo.
  • 1fisker
    Senior Member
    • Aug 2014
    • 1542
    •   

    #2
    Pán mudrlant, nie každý má 80 tis. eur na auto! Tesla je len pre vyvolených, nie pre normálnych ľudí.

    Komentár

    • teslafan
      Member
      • Mar 2014
      • 102

      #3
      Pôvodne zverejnené od leaf Pozrieť príspevky
      .... nie každý má 80 tis. eur na auto! Tesla je len pre vyvolených, nie pre normálnych ľudí.
      To nie je pravda. Práveže Nissan Leaf je len pre vyvolených. Tesla Model S je na svoju triedu normálna cena auta a dá sa na ňom ušetriť okolo 80 tisíc eur len na palive, pre toho kto najazdi okolo 600 tisíc km, čo na Model S nie je absolútne problém, hlavne preto, že sú k tomu autu "pumpy" po celej Európe zadarmo. Majiteľ Modelu S si 2x rozmyslí či má isť do Španielska lietadlom alebo autom zadarmo.
      Na druhej strane Nissan Leaf je aspoň 2-3 krát drahšie ako podobný smradliak v tej triede a dá sa používať iba v meste. Takže kto chce jazdiť "normálne" aj mimo mesta, musí si kúpiť ešte ďalší smradliak (alebo keď chce zostať na elektrike tak Model S).Nisan Leaf by sa oplatil iba ak by som po meste dokázal najazdiť okolo 200-300 tisíc, čo je aspoň pre mňa nemožné. Plus aj tak by to nevyriešilo problém lebo by som ešte musel mať aj smradliak na cesty mimo mesta. Takže kúpiť si zmrzačené auto čo sa dá použivať len po meste za 2-3 krát vyššiu cenu ako iné auto v tej triede, to je podla mňa riadny prepych alebo rovno hlúposť.

      Komentár

      • 1fisker
        Senior Member
        • Aug 2014
        • 1542
        •   

        #4
        Vôbec nesúhlasím s týmito nezmyslami. 80 tis. na auto (a to rátam lacnejšiu verziu Tesly) nemá bežný človek. Pre bežného človeka na Slovensku je aj 30 tis. za auto veľa. Buď máte "bratislavské platy" alebo netušíte, koľko bežní ľudia zarábajú na ostatnom Slovensku. Opakujem, že Teslu si kúpi len človek mimoriadne dobre zarábajúci a aj to nie je isté, či si nekúpi radšej nejaký smradľavý tereniak, lebo ten kto na to má, sa chce ukazovať vo veľkom aute. Toto je realita Slovenka, ktorú mu na tomto fóre nezmeníme. A najazdiť 600 tis. km je dobrý vtip . To by musel byť šofér z povolania Faktom je, že nový Nissan Leaf sa ekonomicky nevráti, u ojazdeného by to bolo možné. Ovšem podľa kilometrov som kdesi čítal, že do 6 rokov by sa náklady vrátili. Ale ako sa tu už písalo v inom fóre, elektrické autá si ľudia nekupujú prednostne preto, aby ušetrili, ale sú tu aj iné pohnútky. Čo sa týka nabíjania Tesly, pokým tu nebudú superchargery, tak nikto na Slovensku nenabíja zadarmo, určité náklady má aj tak.

        Komentár

        • Vlada
          Junior Member
          • Dec 2014
          • 1

          #5
          Mam 6 let GL 420 a najel jsem skoro 225 tis km, cena za naftu pres milion korun, nyni mam objednano Tesla 85D,predpokladana uspora na stejne km skoro 900tis. Nakupní cena pro obe auta stejna (2,2 mil bez DPH)
          Tak co je vyhodnejsí?

          Komentár


          • Radovan
            Radovan komentoval
            Upraviť komentár
            Asi to nepatří bezprostředně pod diskusi o ČEZu, jako poskytovateli dobíječek, ale je opravdu nutné hodnotit auto podle celkových nákladů provozu. Můžete je brát jako s nebo bez prodejní ceny ojetého vozu, až se ho budete chtít bavit. Tedy zůstatkové hodnoty. Já si nyní kupuji auta na delší období, 6-10 let. Díky 2 vozům v rodině (nyní s elektromobilem 3) a tomu, že na naší firmě má dnes auto každý (dříve jsme je sdíleli) málokdy najedu ročně více než 20 tis. km. Samozřejmě Vám do výpočtu ještě vleze kolik peněz máte k dispozici nebo zda jde vůz pořídit na leasing a na co to přijde. Ale je dobré znát celkové vydané peníze. Pak i levná auta vypadají zcela jinak.

            Náklady mám spočteny díky severu https://www.spritmonitor.de za uplynulých 7 let a 104 tis. km u svého Citroenu Berlingo 1.4 MPi. Podle něj mám průměrnou spotřebu 8,09 L / 100 km. 5% odchylka od papírových 7,7 L dle výrobce. Směrem nahoru klasicky, bohužel. Náklady na palivo 261,37 Kč na 100 km. Už jsem za 104 tisíc km zaplatil dosti neuvěřitelných 274 tisíc Kč jen za benzín. 52% jízda po městě, 27% mimo něj, 21% dálnice. Z hlediska rozložení nákladů 49% cena vozu, 34% palivo, další náklady jsou zhruba po 4% povinné ručení, pravidelné roční garančky, pneumatiky a náplně (oleje, filtry, mytí) a 1% opravy. Pokud počítám s 10 letým odpisem vozu, pak je ze 70% odespaný, celkové náklady jsou 687 tisíc Kč, tj. 6,55 Kč na kilometr. Pokud bych ho odepsal jen za 7 let, tedy k říjnu 2014, tak 803 tisíc a 7,65 Kč na kilometr.

            Podobně jsem počítal i Peugeot Ion. Včetně nákladů na dobíjení 16 kWh na dobití baterie na 150 km po 5 Kč za 80,- Kč. Lépe však pesimistickou variantu na 100 km na předpokládaných 18 tis. km ročně. Jen malé náklady na další věci. Ovšem nakonec kromě pořizovacích nákladů 439 tisíc (včetně 9 tisíc za prodlouženou záruku) nemám další náklady, než měsíčně povinné ručení 100,- Kč, myčka 100,- Kč a 182,- Kč čip ČEZu. Dobíjení venku kromě ČEZu mám zdarma. Domácí dobíjení mám díky nočnímu proudu taky zdarma. Porovnáním faktur jsem zjistil, že platím méně než loni, protože díky noční sazbě mám celou fakturu levnější. Přestože občas v noci dobíjím elektromobil. Takže zbývají jen náklady na registraci 800,- Kč, redukci k dobíjení ze 400V 16A 500 Kč, prodlužovací kabel 20m 16A 600 Kč, stínidlo do předního okna 175,- Kč. Takže můj původní propočet je mi nyní k ničemu. Po 8 měsících a 12 tis. km v elektro autě je náklad na palivo jen oněch 182,- x 8 = 1.456,- Kč za čip ČEZu. Spalovací auto by mne přišlo jen na benzínu na 31 tis. Kč a v blížící se garančce musím počítat s výměnou oleje.
            Naposledy upravené Radovan; 09-12-2014, 16:56.
        • teslafan
          Member
          • Mar 2014
          • 102

          #6
          Pôvodne zverejnené od leaf Pozrieť príspevky
          Vôbec nesúhlasím s týmito nezmyslami. 80 tis. na auto (a to rátam lacnejšiu verziu Tesly) nemá bežný človek. Pre bežného človeka na Slovensku je aj 30 tis. za auto veľa. Buď máte "bratislavské platy" alebo netušíte, koľko bežní ľudia zarábajú na ostatnom Slovensku. Opakujem, že Teslu si kúpi len človek mimoriadne dobre zarábajúci a aj to nie je isté, či si nekúpi radšej nejaký smradľavý tereniak, lebo ten kto na to má, sa chce ukazovať vo veľkom aute. Toto je realita Slovenka, ktorú mu na tomto fóre nezmeníme. A najazdiť 600 tis. km je dobrý vtip . To by musel byť šofér z povolania Faktom je, že nový Nissan Leaf sa ekonomicky nevráti, u ojazdeného by to bolo možné. Ovšem podľa kilometrov som kdesi čítal, že do 6 rokov by sa náklady vrátili. Ale ako sa tu už písalo v inom fóre, elektrické autá si ľudia nekupujú prednostne preto, aby ušetrili, ale sú tu aj iné pohnútky. Čo sa týka nabíjania Tesly, pokým tu nebudú superchargery, tak nikto na Slovensku nenabíja zadarmo, určité náklady má aj tak.
          Kto si vie spočítať za a proti, plusy - mínusy, výhody a nevýhody, zistí že Nissan Leaf je v podstate drahšie auto ako Tesla Model S. Takže Nissan Leaf je skôr auto na ktoré nemá bežný človek.

          Čo sa týka cenovej dostupnosti Modelu S, na Slovensku je demokracia, každý bežný zdravý človek s trochou rozumu, ktorý sa snaží na Teslu môže zarobiť. Len netreba byť lenivý, a treba sa snažiť a makať. Poznám pár majiteľov Tesiel, sú to bežní ľudia, ktorí namiesto lamentovania poctivo makajú. Takže žiadni "vyvolení", ale tvrdo makajúci a šikovní, chytrí ľudia. A že toho rozumu fakt veľa netreba, dokazuje napr. taký Rytmus

          A kto si aj tak myslí, že na to nemá, je rozumnejšie ešte 2 roky počkať(šetriť) na plnohodnotné elekrické auto, Tesla Model 3 ako teraz kupovať zmrzačený Nissan Leaf.

          A najazdiť 600 tisíc km v Model S je normálna realita. Ale chápem, že ako sa to niekomu s Nissan Leaf môže zdať nemožné.

          Elektrické autá sa nedajú hádzať všetky do jedného vreca. Momentálne je to tak, že sú elektrické autá a Tesla Model S. Fakt neviem aké iné pohnútky než šetrenie môže mať majiteľ metského el. auta (akým je napr. Leaf) Ekológia? Možno je ekologické ale nie ekonomické pokiaľ nenajazdí človek aspoň 200-300 tisíc km na ňom. Plus si musí ešte kúpiť smradliak, ak chce ísť mimo mesta. Takže také autíčko není ani moc ekologické ani ekonomické (pokiaľ človek nenajazdí na ňom aspoň 200-300 tisíc km). Zato na Model S sa dá jazdiť aj v meste aj mimo mesta a sa dá s nim smradliak úplne nahradiť preto je to auto aj ekologické aj ekonomické a sa určite viac oplatí ako Nissan Leaf alebo jemu podobne hračkárske el. autíčka.

          Komentár

          • 1fisker
            Senior Member
            • Aug 2014
            • 1542
            •   

            #7
            Vie mi niekto povedať načo je dobrá Tesla napr. v zimnom období, keď podľa Bjorna je dojazd okolo 250 km? Predstavte si, že by chcel niekto z BA ísť lyžovať do Jasnej na 1 deň. Na Chademo nabíjačkách to nenabije a v Jasnej tiež nie. Jedine ak by mu niekto poskytol zásuvku po ceste na pomalé nabíjanie, lenže to by sa lyžovačka predĺžila na 2 dni a náklady na ubytovanie....Ak by to vôbec na pomalých nabíjačkách dokázal nabiť tak, aby sa mohol vrátiť do 2 dní vrátiť do Bratislavy
            Za daných podmienok ako sú na Slovensku ste pri cene Tesly ešte nič nevyhrali.
            Je to všetko budúcnosť, ktorej sa asi my postarší už možno nedožijeme.

            Komentár


            • Radovan
              Radovan komentoval
              Upraviť komentár
              Budu Vám oponovat pane kolego, SC sice zatím na Slovensku nejsou, ale Teslu lze s adaptérem dobíjet i na CHAdeMU a s dalším adaptérem z 5kolíku 400V 16A nebo 32A. Rovněž mají Tesly kabel na Mennekes typ 2, takže dobijí i z těchto stojanů a zásuvek. Není nikdy nutné dobíjet vůz do plna, snad jen před plánovanou dlouhou cestou. Takže stačí v době lyžovačky Teslu dát do zásuvky a odpoledne zase frčíte zpět, cestou můžete taky dobít.

              Já a žena popojíždíme Peugeotem Ion (papírový dojezd 150 km, skutečný letní 120-130 km, s klimatizací okolo 100 km, s topením naplno 80 km) většinou jen po městě a běžně dobíjíme při zastávkách pár hodin v obchodních centrech, pár hodin na nabíječce ČEZu, pár hodin v práci mezi různými přejezdy. Prostě k využití času, kdy auto stojí plus možnosti, které tito poskytovatelé nabízejí. Většina navíc proud zdarma a parkování po určitý čas také.

              Jen občas nabíjíme Ion z nuly do plna, přes celou směnu v práci nebo nočním proudem doma. Dobíjel jsem tak za posledních 14 dní jen 3x. Jednou přes noc doma (přijeli jsme večer s dojezdem 7 km a čekal nás další perný den), jednou v práci po 2 dnech ježdění bez nabíjení (přijel jsem dojezdem 0 km a svítící želvou, tedy omezeným výkonem a vypnutými spotřebiči typu topení) a naposledy dnes, kdy jsme ráno jeli ve 4 lidech z domu se 14 km dojezdu do centra a tam nyní auto je se 4 km dojezdu na nabíječce ČEZu, do odpoledne dobijeme naplno.

              Doma mám jednoduchou 230V 16A zásuvku v garáži, díky standardně dodávanému kabelu k autu ale využiju jen 10A. V zásuvce zastrčeny spínací hodiny se zásuvkou a nastaveny na noční proud 22-06 hodin každý den. Takže jen dojedu do garáže, mrknu na displej a buď auto napojím kabelem do zásuvky nebo ne. Nabíjení se pak spustí automaticky až nočním proudem.

            • ICE666SVK
              ICE666SVK komentoval
              Upraviť komentár
              No takto googlemaps mi ukazal toto v BA nabijem Teslu naplno a prejdem do BB co je podla mapy 212km a tam to na Kapitulskej nabijem a to nehovorim, ze sa to da nabit este aj vo Zvolene. Sice potrebujem RFID cip kartu, ale nabijem to. No a ved to nemusim nabijat na plno. Cez Donovaly prejdem do LM a tu, kde sa ubytujem, tak je moznost nabit auto. Kolko to budem nabijat, ked budem v chate ubytovany tak za par hodin sa to nabije. No a potom lyzujem v Jasnej v pohode. Keby som mal elektomobil, akoze zatial nemam, tak hladam ubytovanie kde sa nabijat da. Nie?

              No a este jedna vec, nepoznam cloveka lyziara, ktory by siel na jeden den na lyzovacku a trepal by sa z BA do Jasnej. Blavak skor pojde do Rakuska, lebo to ma blizsie ak to ma byt kratky cas. Nik nepojde rano autom cez 200km a vecer naspat zase 200 km a este medzi tim sa lyzovat. Sorry, ale to nedava zmysel.
              Naposledy upravené ICE666SVK; 11-12-2014, 18:09.
          • 1fisker
            Senior Member
            • Aug 2014
            • 1542
            •   

            #8
            Nie, bolo to myslené, že sa niekto vyberie na 1 deň z BA do Jasnej na lyžovačku. Tesla sa na Chademo nabíjať nedá, už to tu bolo rozoberané v inej téme. 16A Tesle moc nepomôže, to by tam strávil niekoľko hodín.
            Škoda pán Radovan, že nereagujete na moje maily, napísal by som vám o veciach viac, také ktoré tu verejne rozoberať nechcem.
            Naposledy upravené 1fisker; 11-12-2014, 17:59.

            Komentár


            • ICE666SVK
              ICE666SVK komentoval
              Upraviť komentár
              Na jednodnovu lyzovacku sa chodi na kratke trasy, ktore by zvladal aj Nissan Leaf. Kim sa clovek lyzuje, tak sa auto nabija. Dnes mozno science fiction, zajtra realita. V buducnosti si take strediska ako je Jasna, Chopok Juh, Donovaly nebudu moct dovolit nemat na parkoviskach nabijacky a nebude treba chademo ani supercharger, kedze lyzovacky bude bud niekloko hodinova, to znamena, ze clovek je z okolia, alebo vykendova. Takze schudo ci 16A Mennekes, ziaden problem. Tesla ma redukciu, alebo adapter na chademo nabijacku a nedavno sa zverejnila sprava, ze by pre Ameriku mohla byt uvolnena v buducom roku. A akonahle sa zacne predavat v Amerike, tak tlak Europskych zakanikov bude velky a zacne sa predavat aj v Europe. Mimochodom vo videach Bjorna su zaberi tusim vo Francuzku nabijal na Chademo, ktore malo aj Mennekes. A Greenway je vybaveny 380 V
              zásuvkou 11 kW.
              Naposledy upravené ICE666SVK; 11-12-2014, 19:11.

            • Radovan
              Radovan komentoval
              Upraviť komentár
              Emaily nedorazily, na kterou adresu mi je posíláte? Zkuste prosím privatemesage zdejšího fóra, tady to funguje.
          • teslafan
            Member
            • Mar 2014
            • 102

            #9
            Pôvodne zverejnené od leaf Pozrieť príspevky
            Vie mi niekto povedať načo je dobrá Tesla napr. v zimnom období, keď podľa Bjorna je dojazd okolo 250 km? Predstavte si, že by chcel niekto z BA ísť lyžovať do Jasnej na 1 deň. Na Chademo nabíjačkách to nenabije a v Jasnej tiež nie. Jedine ak by mu niekto poskytol zásuvku po ceste na pomalé nabíjanie, lenže to by sa lyžovačka predĺžila na 2 dni a náklady na ubytovanie....Ak by to vôbec na pomalých nabíjačkách dokázal nabiť tak, aby sa mohol vrátiť do 2 dní vrátiť do Bratislavy
            Za daných podmienok ako sú na Slovensku ste pri cene Tesly ešte nič nevyhrali.
            Je to všetko budúcnosť, ktorej sa asi my postarší už možno nedožijeme.
            Zvláštne, že toto píše niekto kto strávil na tomto fóre už niekoľko mesiacov, čakal by som trošku viac znalostí. Do Jasnej z Blavy je to okolo 300 km. To sa dá spraviť aj v zime keby sa išlo s premávkou, podľa predpisov. Toto čo tu píšeš sa skôr hodí na Nissan Leaf ale nie na Tesla Model S. Model S má kopec možností:

            Možnosť 1 - 32A.
            Modelu S (keby chcel po diaľnici ísť rýchlejšie ako premávka) by stačilo sa zastaviť na hodinku na obed na Salaši Krajinka. Za ten čas tam dobije 108 km reálneho dojazdu (cez 32A zásuvku), čo by bolo viac než treba do cieľa. Ale kľudne by mohol nabiť aj v Trenčíne (až 3 možnosti), vo Zvolene, v Banskej Bystrici, komu by sa chcelo isť druhou stranou.

            Možnosť 2 - rýchlonabíjačky.
            Model S sa samozrejme dá nabiť aj cez CHAdeMO, a tých je cestou do Jasnej mrte. Majiteľovi Model S (ak sa trošku viac ponáhľa) sa stačí zastaviť buď v Auparku, Žilina alebo v Europa, Banská Bysrtica (alebo 7 iných rýchlo nabíjacích miest po ceste). Za 30 minút, kým zje narýchlo nejaký fastfood (normálny obed by nestihol), nabije tiež vyše 100 km a ide ďalej. CHAdeMO adaptér sa už bežne predáva v Japonsku, a o pár týždňov bude aj v EU.

            Možnosť 3 - Supernabíjačky.
            Kto sa ponáhľa trošku viac, v Žiline aj vo Zvolene budú už o pár mesiacov Supernabíjačky. Majiteľ Modelu S sa ledva stihne vycikať a bude mať nabité tiež okolo 100 km a môže ísť až do cieľa.

            V Jasnej stačí len obvolať všetky hotely, penzióny a vždy sa niekto nájde kto má zásuvku. Cez 32A zásuvku sa za také 3 hodinky Model S nabije. Ani sa nestihne dolyžovať a auto pekne predhriaté cez mobilnú aplikáciu bude nabité čakať na majiteľa pripravené na cestu späť.

            Pôvodne zverejnené od leaf Pozrieť príspevky
            Tesla sa na Chademo nabíjať nedá, už to tu bolo rozoberané v inej téme.
            Toto nie je pravda. Tesla sa dá nabiť cez CHAdeMO. To že v EU bude adaptér dostupný až o nejaké 4 týždne, neznamená, že sa nedá cez CHAdeMO Model S nabiť.

            Pôvodne zverejnené od leaf Pozrieť príspevky
            16A Tesle moc nepomôže, to by tam strávil niekoľko hodín.
            A toto sa nečudujem, že si to myslí niekto s Nissan Leaf. Model S sa dá pomerne rýchlo nabiť aj na takejto zásuvke. V Jasnej počas lyžovania by sa do tých 4-5 hodín Model S dobil tiež. Model S má totiž výkonnú palubnú nabíjačku o výkone až 22 kW, takže so 16A zásuvky dokáže využiť maximum - 3 fázy, 16A. Zato Nissan Leaf má štandardne len takú malú hračkársku 3,5 kW 1-fázovou palubnú nabíjačku. To je jak na posmech. Tu si proste výrobca robí so svojích zákazníkov riadnu srandu. Leaf by za ten istý čas nabil len asi štvrtinu z toho čo by nabil Model S na 16A zásuvke. Takže Leaf, keď chce rýchlo nabiť, je odkázaný len na rýchlonabíjačky. Zato Tesle by stačilo mať všade 32A zásuvky a nabije auto dostatočne rýchlo (asi 6x rýchlejšie ako Nissan Leaf). To je tiež obrovská výhoda Modelu S oproti ostatným elektromobilom, čo si málokto uvedomuje.

            Takže už za daných podmienok ako sú, Model S to ma vyhraté. S Modelom S je tá budúcnosť už dnes.

            Komentár

            • Juro
              Administrator
              Gold Member
              • Mar 2014
              • 2208
              • juraj1702
              •   

              #10
              Wow, normálne mám nutkanie túto trasu BA-Jasná vyskúšať na Tesle a spraviť z toho video. Aj s lyžovaním, len aby som sa na kopci nedohlušil.
              Niekto z BA na Tesle čo by mal záujem?
              Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
              Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

              Komentár


              • ICE666SVK
                ICE666SVK komentoval
                Upraviť komentár
                Dobry napad. A zoberte este niekoho kdo bude robit videa druhou kamerou, aby bola vidiet aj cesta aj palubovka, kde by bola rychlost, zostatok km do uplneho vybitia a spotreby. A na nabijackach pripojenie kabla aj odpojenie a asi kolko to trvalo, kolko sa nabijalo, to uricte bude vela ludi zaujimat. Ja osobne by som uvital dake videa slovneske ci ceske, kde su jazdy z elektomobilom a nemusi to byt len Tesla. Hlavne take prejazdy kopcov by ma zaujimali. Trebarz Donovaly a podobne.
            • ICE666SVK
              Senior Member
              • Jul 2014
              • 1997

              #11
              Pôvodne zverejnené od teslafan Pozrieť príspevky
              Kto sa ponáhľa trošku viac, v Žiline aj vo Zvolene budú už o pár mesiacov Supernabíjačky. Majiteľ Modelu S sa ledva stihne vycikať a bude mať nabité tiež okolo 100 km a môže ísť až do cieľa.
              Viem, ze tie bodky na mape su len orientacne a ze v BA by to bol momentalne zbytocny luxus, ale skade mas informaciu o Ziline a Zvolene?

              Komentár

              • MravecSK
                Member
                • May 2014
                • 214

                #12
                V ktorom videu Bjorn tvrdi ze dojazd v zime je okolo 250km? A vlastne kto z majitelov vobec tvrdi, ze zimny dojazd je 250km? Ak je nejaky takyto link, rad si to pozriem. Vo videu co venoval zimnemu dojazdu, presiel 375km ak sa nemylim a este mal cca dlasich 30km rezervu.

                Komentár

                • 1fisker
                  Senior Member
                  • Aug 2014
                  • 1542
                  •   

                  #13
                  A ako chcete nabíjať Teslu na Chademo, keď k tomu nie je konektor? Veď sami píšete, že bude dostupný až budúci rok? Možno....Píšme to, čo je, a nie čo bude!
                  Neviem kto by chcel kdesi v zime stáť hodinu a nabíjať na pomalej nabíjačke namiesto toho, any lyžoval? A koľko toho nabije na 32A? Skoro nič. Na spiatočnej ceste by musel zase kdesi stáť a nabíjať, takže nakoniec by dohromady cesta aj s nabíjaním trvala dlšie ako lyžovačka.
                  Všetko je to zbožné želanie. Ak Bjorn prejde v zime 375 km a v aute aj kúri, tak klobúk dolu, chlapík, ale tomu neverím. Keď išiel do Dánska na zraz, nabíjal každú chvíľu. Tie dojazdy sú len teória.
                  Netvrdím, že sa s Teslou nedá jazdiť, ale tiež má svoje obmedzenia a to si treba priznať. Za tie peniaze....no neviem.
                  Keď bude na Slovensku aspoň 10 superchargerov, potom sa bude dať bez obmedzení jazdiť.

                  Komentár

                  • MravecSK
                    Member
                    • May 2014
                    • 214

                    #14
                    K videu v Dansku si treba pozriet useky po ktorych nabijal a rychlosti resp "spotreby" ktore robil. Bjorn ma dojazdy zdokumentovane pomaly az puntickarsky, dalsich zdrojov je natube vela, aj ked uz nie tak dobre spracovanych.
                     

                    Komentár

                    • drobco
                      Member
                      • Oct 2014
                      • 64

                      #15
                      Keď idem z Košíc na lyžovačku tak idem na Plejsy, ktoré sú len 50 km od Košíc. A Sedlo v Tatrách 120 km. Keď človek ide do Tatier tak už strávi aspoň víkend a v noci dobije aj do plna.Kto chce hľadá riešenia, kto nechce hľadá dôvody. Čím skôr sa na Slovensku zobudíme, tak tým skôr budeme mať aj superchargre. Pracujem na tom aby mi čím skôr model S parkoval pred barákom.

                      Komentár

                      Pracuje...
                      X