Leaf 2 po 8 mesiacoch a 30.000 km.
Už mám na novom Leafe 2 po 8 mesiacoch najazdených 30.000 km a absolvovanú 1. servisnú prehliadku. Pri tejto príležitosti sa podelím pár riadkami so svojimi skúsenosťami. Nebudem tu písať o jazdách, keďže tie si môžete prečítať na mojom blogu EVadventure, ale pár porovnaní s Leafom 1. V prvom rade s radosťou konštatujem, že Leaf 2 veľmi dobre a bez vačšieho spomalenia nabíja na DC aj v mínusových teplotách. Pod 30 kW sa dostane až po 60% kapacity batérie. Z mojich príspevkov v minulosti viete, aké som mal problémy so spomalením nabíjania na Leafe 1 s 24kWh batériou. Jediná slabosť je už známa Rapidgate. Inak si užívam tepelný komfort v zime s väčšou batériou bez obmedzenia. S mrznutím v Leafe 1(kôli obave z dojazdu) je našťastie koniec. Spotrebu som mal v lete stabilne v priemere 12 kWh. Teraz v zime sa to pohybuje od 17,5 v novembri až 19,3 pri mínusových teplotách v decembri. Pri konštantnej rýchlosti 115 km(tachometrových na diaľnici s tempomatom a klímou nastavenou na 22 st.C) som mal medzi TN a TT spotrebu rovných 20 kWh. Vonk. teplota -4 snežilo. Toto som nameral na ceste do servisu. Inak ráno teplota batérie 20% stupnice po prvom nabíjaní v BA stúpla na 60 % a pri druhom DC nabíjaní v TN išla na 75% stupnice. Myslím si, že DC nabíjanie ráno pomôže batérii sa zohriať na optimálnu teplotu cca 50% stupnice a pri tejto teplote jazdím ja osobne celý deň. Na druhý deň sa to opakuje, čo si myslím pomáha životnosti batérie. Takto som používal aj Leaf 1 a prvá palička z desiatich bielych (ešte tam boli ďalšie 2 červené)degradácie baterky zhasla až po 100.000 km.
Poďme k prvej servisnej prehliadke.
Hodinová sadzba 50,4 €/hod.(1,2 hod)včetne DPH t.j... 60,48 €, Peľový filter... 31,18 €, drobnosti... 6€ a brzdová kvapalina ..18,73 €....Celkom: 116,39 € včetne DPH ( bez DPH ...96,99 €)
Opýtal som sa technika, že načo sa tam mení po 8 mesiacoch a 30.000 km brzdová kvapalina, keď auto brzdí cca z 80% rekuperáciou elektromotorom. Že vraj je to nariadené z Nissanu.
Čo už, aj servis a výrobca brzdovej kvapaliny musí z niečoho žiť, keď ľudia prejdú na elektromobilitu....
PS: Nemá niekto záujem kúpiť zachovalú, skoro novú, veľmi málo používanú brzdovú kvapalinu?.....
Už mám na novom Leafe 2 po 8 mesiacoch najazdených 30.000 km a absolvovanú 1. servisnú prehliadku. Pri tejto príležitosti sa podelím pár riadkami so svojimi skúsenosťami. Nebudem tu písať o jazdách, keďže tie si môžete prečítať na mojom blogu EVadventure, ale pár porovnaní s Leafom 1. V prvom rade s radosťou konštatujem, že Leaf 2 veľmi dobre a bez vačšieho spomalenia nabíja na DC aj v mínusových teplotách. Pod 30 kW sa dostane až po 60% kapacity batérie. Z mojich príspevkov v minulosti viete, aké som mal problémy so spomalením nabíjania na Leafe 1 s 24kWh batériou. Jediná slabosť je už známa Rapidgate. Inak si užívam tepelný komfort v zime s väčšou batériou bez obmedzenia. S mrznutím v Leafe 1(kôli obave z dojazdu) je našťastie koniec. Spotrebu som mal v lete stabilne v priemere 12 kWh. Teraz v zime sa to pohybuje od 17,5 v novembri až 19,3 pri mínusových teplotách v decembri. Pri konštantnej rýchlosti 115 km(tachometrových na diaľnici s tempomatom a klímou nastavenou na 22 st.C) som mal medzi TN a TT spotrebu rovných 20 kWh. Vonk. teplota -4 snežilo. Toto som nameral na ceste do servisu. Inak ráno teplota batérie 20% stupnice po prvom nabíjaní v BA stúpla na 60 % a pri druhom DC nabíjaní v TN išla na 75% stupnice. Myslím si, že DC nabíjanie ráno pomôže batérii sa zohriať na optimálnu teplotu cca 50% stupnice a pri tejto teplote jazdím ja osobne celý deň. Na druhý deň sa to opakuje, čo si myslím pomáha životnosti batérie. Takto som používal aj Leaf 1 a prvá palička z desiatich bielych (ešte tam boli ďalšie 2 červené)degradácie baterky zhasla až po 100.000 km.
Poďme k prvej servisnej prehliadke.
Hodinová sadzba 50,4 €/hod.(1,2 hod)včetne DPH t.j... 60,48 €, Peľový filter... 31,18 €, drobnosti... 6€ a brzdová kvapalina ..18,73 €....Celkom: 116,39 € včetne DPH ( bez DPH ...96,99 €)
Opýtal som sa technika, že načo sa tam mení po 8 mesiacoch a 30.000 km brzdová kvapalina, keď auto brzdí cca z 80% rekuperáciou elektromotorom. Že vraj je to nariadené z Nissanu.
Čo už, aj servis a výrobca brzdovej kvapaliny musí z niečoho žiť, keď ľudia prejdú na elektromobilitu....
PS: Nemá niekto záujem kúpiť zachovalú, skoro novú, veľmi málo používanú brzdovú kvapalinu?.....
Komentár