Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Novy Nissan Leaf

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • curgali
    Member
    • Jul 2014
    • 310
    •   

    Leaf 2 po 8 mesiacoch a 30.000 km.

    Už mám na novom Leafe 2 po 8 mesiacoch najazdených 30.000 km a absolvovanú 1. servisnú prehliadku. Pri tejto príležitosti sa podelím pár riadkami so svojimi skúsenosťami. Nebudem tu písať o jazdách, keďže tie si môžete prečítať na mojom blogu EVadventure, ale pár porovnaní s Leafom 1. V prvom rade s radosťou konštatujem, že Leaf 2 veľmi dobre a bez vačšieho spomalenia nabíja na DC aj v mínusových teplotách. Pod 30 kW sa dostane až po 60% kapacity batérie. Z mojich príspevkov v minulosti viete, aké som mal problémy so spomalením nabíjania na Leafe 1 s 24kWh batériou. Jediná slabosť je už známa Rapidgate. Inak si užívam tepelný komfort v zime s väčšou batériou bez obmedzenia. S mrznutím v Leafe 1(kôli obave z dojazdu) je našťastie koniec. Spotrebu som mal v lete stabilne v priemere 12 kWh. Teraz v zime sa to pohybuje od 17,5 v novembri až 19,3 pri mínusových teplotách v decembri. Pri konštantnej rýchlosti 115 km(tachometrových na diaľnici s tempomatom a klímou nastavenou na 22 st.C) som mal medzi TN a TT spotrebu rovných 20 kWh. Vonk. teplota -4 snežilo. Toto som nameral na ceste do servisu. Inak ráno teplota batérie 20% stupnice po prvom nabíjaní v BA stúpla na 60 % a pri druhom DC nabíjaní v TN išla na 75% stupnice. Myslím si, že DC nabíjanie ráno pomôže batérii sa zohriať na optimálnu teplotu cca 50% stupnice a pri tejto teplote jazdím ja osobne celý deň. Na druhý deň sa to opakuje, čo si myslím pomáha životnosti batérie. Takto som používal aj Leaf 1 a prvá palička z desiatich bielych (ešte tam boli ďalšie 2 červené)degradácie baterky zhasla až po 100.000 km.
    Poďme k prvej servisnej prehliadke.
    Hodinová sadzba 50,4 €/hod.(1,2 hod)včetne DPH t.j... 60,48 €, Peľový filter... 31,18 €, drobnosti... 6€ a brzdová kvapalina ..18,73 €....Celkom: 116,39 € včetne DPH ( bez DPH ...96,99 €)
    Opýtal som sa technika, že načo sa tam mení po 8 mesiacoch a 30.000 km brzdová kvapalina, keď auto brzdí cca z 80% rekuperáciou elektromotorom. Že vraj je to nariadené z Nissanu.
    Čo už, aj servis a výrobca brzdovej kvapaliny musí z niečoho žiť, keď ľudia prejdú na elektromobilitu....

    PS: Nemá niekto záujem kúpiť zachovalú, skoro novú, veľmi málo používanú brzdovú kvapalinu?.....
    Naposledy upravené curgali; 13-01-2019, 16:16.

    Komentár


    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      Vdaka Oliver za info. Tu zimnu rychlost nabijania ti zavidim
      Brzdovku menit po tak kratkej dobe a km je nezmysel. Podla mna si to len interne tak nastavil konkretny servis, aby zarobili aspon nieco.
      Ja mam v serviske interval kazde dva roky. Realne znesie dvakrat tolko bez znamok degradacie.
      Tiez pelovy filter beriem ako NIssanacke zufalstvo aspon nieco zarobit Replika sa da zohnat za 4€ a posluzi rovnako. Uhlikova verzia je napr. aj na ebay za cca 6€.
      Neviem ako inde, ale v BA to maju potom osetrene uctovanim 10€/polozku prineseneho materialu. Takze kontrola mechanickych casti podvozku,resp. auta V NEZNACKOVOM servise + lacny pel. filter a dostanes sa aj v BA na 30€ za vsetko .........ja viem, len potom ako s tou zarukou
      Naposledy upravené milan84; 13-01-2019, 16:32.

    • curgali
      curgali komentoval
      Upraviť komentár
      Servis bol prevedený v značkovom servise v BA. Ale okolo 100 € + som platil vždy aj s Leafom 1. Oni to majú rovnaké aj v iných servisoch Nissan. Technik mi tvrdil, že výmenu kvapaliny po 30.000 km nariadil priamo výrobca Nissan bez ohľadu na to, či je to EV alebo fosil. Inak kedysi sa meral bod varu na brzdovej kvapaline a až potom sa menil bez ohľadu na km. Ale teraz je doba vymieňania.
      Naposledy upravené curgali; 13-01-2019, 16:48.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      To sa ale dostavame do bodu, kedy mozes takuto opravu odmietnut (rovnako ako ich vymenu "pozlateneho peloveho filtra") a nie je dovod prist o zaruku.
      Odovodnit sa to da velmi lahkou ci uz tvojim argumentom o rekuperacii ale hlavne tym, ze absentuje akykolvek test ci uz bod varu alebo percento vody v kvapaline.
      Len z ludskeho hladiska je to neprijemna situacia.... nic im nedame zarobit a este ich stahujeme
  • 1fisker
    Senior Member
    • Aug 2014
    • 1542
    •   

    Na Leafe 1 zvyknú odísť 2 dieliky po 100 tis. km, ročník 2011
    Naposledy upravené 1fisker; 14-01-2019, 10:59.

    Komentár


    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      nesuhlasim. So starymi bateriami to tak bolo, resp. aj horsie, ale tie od 8/2013 a hlavne posledne z roku 2015 su relativne drziaky. Poznam Leafa 2013 (okrem Oliverovho 2015), ktory ma cca 110.000 a chyba iba 1. Pritom to auto bolo tiez skoro nonstop na QC.

    • curgali
      curgali komentoval
      Upraviť komentár
      Mam foto mojho Leafu 1 kde je 100.000 km s plnymi 12 dielikmi včetne červených. Ale nemožem už tu davat foto lebo som si vyčerpal limit...môžem poslať na súkromny email každemu kto neverí....

    • Bejo
      Bejo komentoval
      Upraviť komentár
      Veríme... mne ukazuje tiez vsetky dieliky a uz ma 90tis. km...

      A výratanu kapacitu asi 25kwh
  • Ioniq
    Member
    • Jan 2017
    • 364

    Ktorý z Vás pretekárov to bol? Leaf2 BL718TG. Dobré promo pre elektromobilitu
    Plná čiara, nepoužívanie smeroviek, obiehanie v križovatke, jazda na červenú a ešte vytlačil chudáka šikmo za mnou do dodávky idúcej za mnou v mojom pruhu ako sa tam narval nasilu, našťastie to bol ťukanec bez akejkoľvek viditeľnej škody. Ak to boli črevné problémy tak chápem, že nechceš mať osraté gate, ale v klientskom centre máš bližšie záchod

    Komentár


    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Smerovku mal, proste sa zaradil do druhého pruhu, lebo ho dodávkar nechcel pustiť a nechcel prudko brzdiť keď nabehla oranžová, aby doňho niekto neťukol. To stálo za to vôbec dávať na YT ? To sú priestupky ako dáva Bazovský v teleráne.

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Och... isiel v tretom pruhu Tomasikovej (t.j. rovno). Nemal smerovku ani nic. Z nicoho nic si zmyslel, ze chce odbocit dolava (na ktoru mater potom bol v strednom ked tam ma pripajaci pruh asi 60m a za nim bolo UPLNE prazdno), mohol sa spravne zaradit davno pred tym. Vobec necitas co som napisal. On si vynutil pustenie do druheho pruhu tym, ze vytlacil auto do dodavky, bez smerovky. Tie auta sa ZRAZILI, aj ked ku skode nastastie nedoslo. Obaja vodici vystupili, vraj to budu riesit cez policiu, minimalne kvoli ohrozeniu. Na YouTube je to kvoli nim, chceli pre policiu zaznam. Potom sa to zmaze.

      Akoze neviem ako v tvojom bydlisku, ale ked niekto niekoho vytlaci do fyzickej kolizie s autom, a nasledne to da este na pana na cervenu, tak u mna osobne to je na poriadne po papuli. A papiere kym sa nenauci jazdit. Ale iny kraj iny mrav, v Novom Meste mate asi bezne vytlacat auta a jazdit na cervenu.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Mno, v dnesnej dobe kvalitnych kamier v autach sa taketo blbosti neoplati robit. Ja mam tiez zopar takychto zaberov ako sa na SK jazdi.

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Je kopec ludi co dava raz alebo dva krat do mesiaca zbierku ako sa jazdi a co natocili na cestach v CZ/SK. Na FB maju dokonca stranku Czech/Slovak dashcam. Ale na nete a YT je kopec videi hadam z celeho sveta a jedny naj su z Ruska.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      V štvrtej sekunde na videu smerovku vyhodil a ak do seba čukla dodávka s tou Daciou na konci videa, tak je to len chyba Dacie. Leaf išiel v inom pruhu. Na začiatku videa keď mal Leaf smerovku, slušný vodič ako ja (nie ako ten na Dacii), by ho pustil. Keď vidím, že niekto na križovatke sa chce preradiť, lebo nevidel radenie pruhov, čo je v BA ťažko vidieť, vždy to zakrýva nejaký autobus, tak nevidím dôvod nespomaliť. V NM sa jazdí slušne a tiež nikto hentam nevytláčal autá. Čo sa týka jazdenia, postrah sú značky BA a BL po Slovensku, nie NM. Nemusíš hneď pliesť do toho jednotlivé okresy, keď Ti chýbajú argumenty, ani na videu nič nie je.

      Leaf vyhodil smerovku, ale biela Dacia ho nemohla pustiť a musela pridávať do križovatky, aby sa náhodou nezaradil pred ňu. A ako tak pridával a tlačil sa na dodávku pred ním, tak nedobrzdil, Leaf s tým nič nemá.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      ICE666SVK - daj si odber na tento seriál

      https://www.stream.cz/porady/mistri-volantu

      tam sa naozaj niečo deje

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko boze citaj... Dacia ani dodavka s tym nema nic, netukli sa. Tukli sa auta, ktore su sikmo vpravo za mnou, na kamere ani nie su! Leaf bol v tretom pruhu, normalne prasacky vytlacil auto v druhom pruhu do prveho (mojho) pruhu, kde sa tie dve auta zrazili, a Leaf pokracoval na cervenu dalej. Dacia ho mozno nepustila, ale nedava to vodicovi Leafu pravo ohrozit cudzieho ucastnika. Keby tam bol cyklista tak je mrtvy. Preco komentujes ked nechapes co pisem? Bol som tam, videl som co sa stalo. Ty na zaklade 14 sekund, ktore zobrazuju akurat jazdu na cervenu a nie to, co sa dialo vzadu, branis vodica Leafu ako keby si to soferoval ty... a pritom nemas ani potuchy co sa tam stalo. Dodavku ani Daciu do toho netahaj. Tym sa nic nestalo. Akurat nepustili Leaf do svojho pruhu, ale podla zakona ani nemuseli, je tam plna ciara, Leaf sa mal zaradit skor...

      A okresy do toho netaham ako si myslis, aj tento Leaf ma BL znacku. Nesudim na zaklade okresov. V konecnom dosledku, v BA byva cele Slovensko od vychodniarov az po zapad a polka firiem k tomu, a znacka nevypoveda vobec nic. Reagoval som na to, ze krvopotnr obhajujes vytlacanie z cesty a jazdu na cervenu, a vinu hadzes na inych vodicov, tak ze ci to je u Vas bezne. Lebo neviem, ale v BA ani tam odkial som ja to urcite bezne nie je.
      Naposledy upravené Ioniq; 14-02-2019, 19:24.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Tak ho nepustili tí za Daciou a tukli sa, lebo nemohli sekundu pockat. Ja ho obhajujem preto, lebo viem ako sa spravaju na cestach vodici. Proste nepustia ani za boha a tentoraz na absenciu tolerancie (ano, nad ramec zakona) doplatili.

      Na videu je jasne vidiet, ze smerovku dal na urovni dodavky, nepustila ho Dacia a kedze henti boli za nou, z daleka videli, ze chce menit smer.

      Vies kolko krat mi niekto vojde do pruhu a kolkokrat musim aj prudko brzdit ? Treba situaciu okolo seba sledovat komplexne, nielen vidiet svoj pruh a ja mam pravo prednosti a hotovo. Keby som sa tlacil ako ... vsade kde mam pravo, uz som havaroval dvadsatkrat. A register mam od 15 rokov co jazdim na aute, cisty - ani jedna sposobena nehoda.

      Jasne je vidiet ze smerovku vyhodil a ten ho mal pustit, aj ked isiel cez plnu a nic by sa nestalo. Keby plnu nechcel prejst, nevyhodi smerovku. Dalo sa predvidat, ze zmeni pruh.
      Naposledy upravené Miroslav Rojko; 14-02-2019, 20:50.

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Nie zla uvaha, ale bolo tam jedno jedine auto. Keby rovnako pockal 3 sekundy Leaf, auto za nim by preslo a on by sa mohol spokojne zaradit kam chcel. To ze mal na zaciatku smerovku neznamena na tej krizovatke nic. Uplne bezne tam maju rovno iduce auta zapnutu zabudnutu smerovku, najma ti, co odbacaju z Ivanskej od Slovnaftky a auto im ju nevypne, oni si nevsimnu. Keby tam kazdy spomaloval a zastavoval, skolabuje tam doprava. Netreba spoliehat na smerovku, treba jazdit slusne a opatrne. To, ze ma niekto nepusti, mi nedava pravo ohrozit ho a jazdit na cervenu. Ak ma niekto problem s trpezlivostou a agresivitou, nepatri mu auto do ruk, je to svojim sposobom zbran.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      kolegovia, s pustanim (nad ramec zakona) to je zle a bude este horsie. Ale nie preto, ze by niekto nezniesol prepustenie svojho miesta, ale preto ze to zneuzivaju rozni hnupi, ktori predbehnu kolonu a potom na slusaka zacnu niekde akoze omylom odbocovat. Vsetci si domyslime, o aku skupinu ludi a ake auta to robia najcastejsie.
      Tento incident patri zial k tym beznym ,ked arogantny vodic leafu porusil pravidla a ostatni neboli ochotni nechat ho predbehnut.
      Takze 1:1 ?
      Od cias, co soferujem elektrikcu som o 50 percent kludnejsi vodic, jazdim pomalsie a snazim sa nad takychto zcasti povzniest, lebo by som od nervov pukol.
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    Dnes som prvýkrát nabijal AC dlhšie na Leafe a vyzerá to, že má len 6kW palubnú nabíjačka, nie 6,6 ani 7,2. A využiteľná kapacita baterky je najviac 35kWh (ak nepočítam straty internej nabíjačky), lebo takto vyzeralo trojhodinové nabíjanie od 37 do 88%.
    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      no mal by si papierovo tahat urcite viac. Ja mam ofic. 3,6 a na wallboxoch to dava trvalo 3,3 a to iste aj so 16A 220V kablom. Cez 3300W sa nedostanem.
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    Prvá prehliadka na Leafe po 1 roku (alebo 30000 km), 71 € - všetko spolu aj s kontrolou karosérie a peľovým filtrom.

    Pre porovnanie:

    Hyundai Ioniq - prehliadka s výmenou peľ. filtra a kontrolou karosérie 100 €, pričom interval je 15000 km, nie 30000 km.

    Počúval som od Leaf-akov, ako je servis drahý, ale podobne ako pri Hyundai, asi záleží ktorý servis.

    V nedeľu som išiel z Liptovského Mikuláša a po 205 km (režim 120 - 100 - 60 km/h) mi doma ostalo ešte 20% baterky a 65 km dojazdu. Ostal som milo prekvapený. Leafu sa nepáči 140-ka, ako som chodil a pri 120-ke dialničnej (a tých úsekoch mimo dialnice čo sú tam) je to už celkom dobrý dojazd.
    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • voloda69
      voloda69 komentoval
      Upraviť komentár
      Ja idem dneska, som zvedavy aka teda bude vysledna cena. OK, tak vysledna cena bola 0 EUR, pretoze mame 5 rokov servis zadarmo :-)
      Naposledy upravené voloda69; 26-04-2019, 08:30.

    • hudino
      hudino komentoval
      Upraviť komentár
      Ahoj, narvem do leafa2 dozadu 3 detske sedacky ? , inak SW update nejak pomohol pri rapidgate, alebo proste este je len jar tak to nejde zistit...?

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      hudino ano das tam tri. vid moj clanok na mojelektromobil.sk
      samozrejme nie isofix.
      leaf 1 a 2 maju vnut.rozmery rovnake co sa sirky tyka
  • curgali
    Member
    • Jul 2014
    • 310
    •   

    Alexander Štefuca ma pozval na test Nissan Leaf 2.

    https://www.youtube.com/watch?v=GByaUasSa-M
    Naposledy upravené curgali; 28-05-2019, 19:18.

    Komentár


    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      Oliever ty tv hviezda
      ako si k Stefucovi dostal? To ste natacali asi dost daleko dozadu podla zimnych bund a nenamalovanych boxov pred Kauflandom.
      Velka skoda, ze alex vobec nepochopil zmysel elektromobilu a z 23minut asi 5 venuje tomu, ako mu interier nepripada za 42.000 Navyse to v jeho podani vyznelo, ako by Leaf II bola super cerstvo pecena novinka.
      Oliver, rapidgate si preco nespomenul? cenzurovali ta?

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 zle sa pitas. Spitaj sa curgali co vo videu nebolo, ale sa o tom debatilo a on by to tam dal. Mozno sa mali porovnat oba LEAFi, ak tam bol rozdiel, ci by mu tam sedadla nesmakovali.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      ved som oslovil Olivera = curgali

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Alex Štefuca to zhrnul celkom vystizne. Nebol zamerany proti, len povedal ze treba zmenit zivotny styl a to aj ja hovorim kazdemu, kto sa ma to pyta. Velmi pekna recenzia, Oliver zhrnul skusenosti a Štefuca mal poznamku aj z pohľadu viditelnej hodnoty. Bolo to vyvazene a pravdive.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      Miro, ale kto nema prehlad a vidi to video, nadobudne dojem, ze Leaf stoji 42.000 a ze je to snad jedine elektricke auto

    • curgali
      curgali komentoval
      Upraviť komentár
      Polovicu rozhovoru vystrihol, asi sa mu to nezmestilo do obvyklého času. Prebrali sme toho dosť okolo elektromobility. Aj rapidgate a iné veci....

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      curgali nebud skupy na slovo ako sa k tebe dostal? poznali ste sa uz predtym? Nechcel uz nissan viac haniť, alebo tam rapidgate nedal, lebo je to uz odbornejsia diskusia, na ktoru si netrufol? A preco vlastne testoval Leafa dva roky po uvedeni, ked po nom vacsina insiderov uz ani nestekne?

    • curgali
      curgali komentoval
      Upraviť komentár
      On prevádzkuje stránku Topspeed aj s Marošom Čabakom.Pod clánkami o elektromobiloch sa tam odbavovali všelijakí hejteri. Tak som im tam odpovedal a vyvracal tie ich bludy a nevýhody BEV a všimol si ma M.Čabák. Napísal mi, že keď budú testovat Leafa 2, tak či som ochotný byť pri tom. Tak som odpísal, že áno. Pol roka sa neozvali, až teraz sa ozval priamo Alexander Štefuca. Tak sme to takouto formou natočili. Ale ako som písal. Polovica materiálu sa tam nedostala z časových dôvodov....Oni asi jediný pozívajú aj majiteľov k tým testovaným BEV. vid. test Tesly model 3.
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    Tesla mení autopilot hardware pre tých, čo majú zaplatený FSd a hľa, tu niekto pise, že aj v Nissane menia nové verzie hardware. Nepostrehol som, že by sa tam niečo upgradovalo:

    Vymenený predný radar za novú generáciu, vymenený dažďový a svetelný senzor(autorizovaný servis).

    http://www.autobazar.eu/sk/card.php?id=13737847
    [priezvisko]@me.com

    Komentár

    • Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 1314
      •   

      Nissan vylepšil mobilnú aplikáciu Nissan Connect EV (alebo Carwings niekedy). Vyhodil možnosť zistenia polohy auta.Namiesto toho aby popracovali na rýchlosti, kedy zisťovanie hocijakého stavu (baterky, klímy) trvá neskutočne dlho, aj minutu, tak ešte vyhodia funkčnosť.
      [priezvisko]@me.com

      Komentár


      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        ano ale dali tam vypocet trasy

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Dali presmerovanie na web, kde sa da pocitat trasa. Ale to tam bolo cez menu aj predtym.
    • curgali
      Member
      • Jul 2014
      • 310
      •   

      Leaf 2 po 16 mesiacoch a 60.000 km.

      Tak na Leafe 2 mám už najazdených 60.000 km a druhú prehliadku, ktorú som absolvoval v Žiline. Musím napísať, že je to najlacnejšia servisná prehliadka v mojej motoristickej histórii. Stála len 58 euro včetne DPH. Ako vždy v Žiline mi vyčistili interiér, vymenili peľový filter a skontrolovali batériu. Hneď na úvod som im povedal, že nechcem, aby mi po 7 mesiacoch a minimálnom používaní bŕzd /brzdím rekuperáciou motora/ menili brzdovú kvapalinu. Moju argumentáciu prijali a súhlasili. Ak by nebolo Rapidgate, tak by bola 100% spokojnosť. Na záver príspevku malé zhrnutie:

      Najazdené za 1 rok a 4 mesiace:.......................................... ..............................60.000 km
      Priemerná spotreba za celý čas včetne zimy:............................................. .............13,8 kWh/100km
      Závady žiadne:........................................... .................................................. ........... 0 euro
      PZP poistenie za 2 r................................................. ...............................................190 euro
      Pneumatiky zimne 1 sada .................................................. ...................................130 euro bez DPH
      Prehliadky servis 2 x :................................................. ............................97 + 48 = 145 euro bez DPH
      DC nabíjanie: Freecharging...................................... .................................................. 0 euro
      AC nabíjanie: Crikvenica +garáž............................................ ....................................20 euro

      Celkové náklady:.......................................... .................................................. ........485 euro
      Naposledy upravené curgali; 26-09-2019, 06:55.

      Komentár


      • jaron
        jaron komentoval
        Upraviť komentár
        Parada....295€ verz. 5 500-6 000 € ak by si mal spalovak,ak som dobre počítal .A ako je na tom bateria?

      • EV_Future
        EV_Future komentoval
        Upraviť komentár
        ak mozem, 2 otazky:
        1. AC nabijanie dokopy iba za 20 EUR - mas doma elektrinu zadarmo, alebo su za tym solarne panely?
        2. Poistenie do nakladov vobec neratas? Havarijna u drahych elektromobilov by teoreticky mala byt o par stoviek vyssia ako u porovnatelneho spalovaku, ktory stoji o polovicu menej. Ale tiez nemusi, zalezi od poistovne.

      • curgali
        curgali komentoval
        Upraviť komentár
        Na PZP som zabudol. Pridane do nakladov. Havarijne nemam. Nabíjam len DC. Platene AC som pouzil len v Crikvenici pri mojom tripe do Chorvátska a par krát, keď som potreboval dotlacit do 100% na zásuvke v garáži./ Garážujem výnimočne,keďže ju mám od bytu 700 m /...Ostatné AC nabíjanie bolo Free či už v mestách alebo u známych a príbuzných na návšteve. Degradácia batérie cca 7 % odhad podľa natlačenej energie do batérie a dojazdu.
        Naposledy upravené curgali; 26-09-2019, 07:07.

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        Zimne pneu za 130e mi tiez nejak nesedi. Alebo to su len 2 predne pneu? A zadne nechavas letne celorocne?

      • hudino
        hudino komentoval
        Upraviť komentár
        Tu degradaciu mas zmeranu presne?, podla mna to je dost vela. Spotreba 13,8 aj so zimou je zase super..., ake cesty chodis?

      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        hudino na mojom 30 kWh LEAFe mam tiez 7% degradaciu po 69 000 km (93% SOH podla LEAF spy)

      • curgali
        curgali komentoval
        Upraviť komentár
        Zimne som kupoval Matador za 38 euro/kus Vtedy bola taka akcia. Ak bude potrebne doložim faktúru....Letné pôvodne.

      • curgali
        curgali komentoval
        Upraviť komentár
        Jazdím eco 80 - 95. V lete mám bežne spotrebu aj pod 11 kWh/100km. Nenulujem dlhodobú spotrebu v palubnom počítači, preto viem koľko mám priemer. Väčšinou jazdim okresné cesty a mesto. Ale aj dlhšie cesty mám priemer v lete 11,5. V zime sa to pri mínusových teplotách vyšplhá 17-20 kWh/100km.

      • ivan32
        ivan32 komentoval
        Upraviť komentár
        A tie Matadorky boli ok? Vieš krúťák od nuly...

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Aj ja som mám Matadorky, za podobnú cenu a na Ioniqu v pohode a Leafe tiež. Všetci tu vypisovali aké continental a neviem čo za sumy pomaly trojnásobné kupovali, ale na dojazde to urobí koľko, 5 km ? A čo sa týka vlastností, držia lepšie ako ECO Micheliny od výroby.

      • jaron
        jaron komentoval
        Upraviť komentár
        Nevedno ako sú na tom so stratou kapacity EV ako Ionic,bmw i3 atd...

      • hudino
        hudino komentoval
        Upraviť komentár
        Ja nemam OBD na Souly. a ani by sa mi to nechcelo z toho zistovat. Vychazdam len z udajov ked napriklad ujdem 200km, kolko auto spotrebovalo, kolko km mi este ostalo a kolko ukazuje baterky... resp. proste len matematicky si to vypocitam a vychadza mi ze stale mam plnu kapacitu 30 kWh , pri 70 tis km. ale nabijam 95% len doma AC... mozno je to tym.

      • hudino
        hudino komentoval
        Upraviť komentár
        Ja nemam OBD na Souly. a ani by sa mi to nechcelo z toho zistovat. Vychazdam len z udajov ked napriklad ujdem 200km, kolko auto spotrebovalo, kolko km mi este ostalo a kolko ukazuje baterky... resp. proste si to len matematicky vypocitam a vychadza mi ze stale mam plnu kapacitu 30 kWh , pri 70 tis km. ale nabijam 95% len doma AC... mozno je to tym

      • curgali
        curgali komentoval
        Upraviť komentár
        Matador kupujem už 10 rokov. Spokojnosť. Pri plnom zrýchlení prešmykujem na akýchkoľvek gumách aj na Michelinkách..

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        Starata kapacity BMW i3- Tu je to naozaj tazko urcit. Po 5 rokoch stale ukazuje full vyuzitelnu kapacitu. Dojazd tiez neklesol. BMW robi aj reinicializaciu bateria. ak uz nevie vybalancovat palubny balancer (auto ukazuje napr. 13,5kWh vyuzitelnej kappa)tak napoja bateriu/auto na SW a vybalancuju inak. Vacsinou sa to vrati na 95-100% kapacity. Vsetko je o type pouzitych clankoch, sposobe zapojenia a o teplotnom manazmente.

      • ToMiLeaf
        ToMiLeaf komentoval
        Upraviť komentár
        Taktiež Leaf 2 po 1,5 roku a 13 500 km podľa LeafSpy SoH 95,44%; podľa ukazovateľa na palubnom samozrejme 100%. Inak ako sa dá zistiť kondícia batérie na základe dojazdu??? Pri 100% nabítí mám dojazd podľa palubného PC jeden deň 230 km a druhý deň 302 km...

      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        ToMiLeaf podla dojazdu jedine pri tesle, LEAF to dynamicky pocita. mozes len nabit auto na 100%, ist na skoro na 0% a potom nabit, idealne pomalou kludnou jazdou. Potom podla nabitych kWh vidis aku mas kapacitu baterie

      • hudino
        hudino komentoval
        Upraviť komentár
        No podla spotreby, prejdenych km a ubytku % baterie...,
        alebo inak povedane keby som mal spotrebu 15kWh a prejdem 200km tak by mala mat kapacitu 30 kWh nie?

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        ale ved v Leafspy vidime vsetci kapacitu, ktoru ma auto ako maximalnu nie?! ...samozrejme po dotlaceni do plna aj s balancovanim

      • EVan
        EVan komentoval
        Upraviť komentár
        hudino tiež som to takto na Soule počítal a vychádzalo mi to vždy pomerne presne. Občas som to kontroloval, že som nabil na 100% a jazdil podľa možnosti čo najbližšie k 0% a keď som spočítal tak ako ty, celkom dobre to sedelo. Ale teda nie som si istý, že či pri všetkých EV toto funguje rovnako (a celkom by ma to aj zaujímalo)
    • ToMiLeaf
      Member
      • Jul 2019
      • 38
      •   

      Páni, čiste teoreticky, je možné s Leafom 40kWh, ktorý má (imho) 6,6 kW palubnú nabíjačku, odobrať na AC stojane počas 65 minút bez zapnutého HVAC 7,5 kWh elektriny?

      Komentár


      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Ano, lebo stojan meria energiu dodanu do auta ale auto energiu dodanu do baterie. A tam mas pri konverzii z AC na DC straty (vacsinou okolo 10%).

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        wallbox alebo aka nabijacka?
        efacec mal bug a mne sa podarilo na jaguari zobrat podla stojanu 65kWh za 60min ak si dobre pamatam. ale pri ac to mozu byt spominane straty.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Pri AC nabíjaní sú straty v aute, nie na stojane. Niečo tam nesedí, mne na Leafe 2 ako píšem vyššie https://teslaclub.sk/forum/všeobecné...6055#post36055 , nameralo na +- desatinu presne tých 6kW odber zo stojanu. Za 65 minút to môže byť 6,5kWh, ak Leaf 1 nemá lepšiu internú nabíjačku ako Leaf 2.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        A kto tu pise o stratach na stojane?

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Keďže má 6kW nabíjačku v aute, je logické že sú to straty v stojane alebo nepresné meranie stojanu (podľa mňa).

        Alebo si máme myslieť, že auto s 32A 7,2kW nabíjačkou vlastne berie 35A a vyráža ističe s kapacitou 32A na domoch, lebo má 15% straty ? Pri interných nabíjačkách v autách sa zakaždým uvádza príkon a zatiaľ som nevidel nikde napísané alebo odfotené od niejakých testerov, že je to inak.

      • ToMiLeaf
        ToMiLeaf komentoval
        Upraviť komentár
        milan84 Bolo to na novej Delte od GW.

        Typ konektora: Type2 Cable
        Doba nabíjania: 01:05 h
        Spotreba energie: 7.44 kWh

        Priemerne teda 6,87 kW.

        Pár dní predtým:
        Typ konektora: Type2 Cable
        Doba nabíjania: 00:19 h
        Spotreba energie: 2.19 kWh

        Priemerne 6,92 kW.

        Bude to teda zrejme tými spomínanými stratami meniča
        Naposledy upravené ToMiLeaf; 24-11-2019, 15:17.
    • curgali
      Member
      • Jul 2014
      • 310
      •   

      Leaf 2 po 2 rokoch 3 mesiacoch a 90.000 km.

      Tak na Leafe 2 mám už najazdených 90.000 km a tretiu prehliadku, ktorú som absolvoval v Žiline. Stála 68 euro plus DPH.
      Ako vždy v Žiline mi vyčistili interiér a umyli exteriér, vymenili peľový filter a skontrolovali batériu.
      Auto jazdí tak ako Leaf 1 bez poruchy. Na záver príspevku malé zhrnutie:

      Najazdené za 2 rok a 3 mesiace:.......................................... ......................... 90.000 km
      Priemerná spotreba za celý čas včetne zimy:./ jazdim eco/................................13,5 kWh/100km
      Poruchy žiadne:........................................... .................................................. ..... 0 euro
      Pneumatiky zimne 1 sada / letne su stále povodné/.........................................130 euro bez DPH
      Prehliadky servis 3 x :................................................. ...............97 + 48 +68= 213 euro bez DPH
      DC nabíjanie: Freecharging...................................... .......................................... 0 euro
      AC nabíjanie: Crikvenica +garáž ........................................... ..........................27 euro


      Celkové prevádzkové náklady:.......................................... ..............................370 euro

      Porovnanie s VW Golf 1,4 TSI ktorý som mal predtým:

      Pneumatiky zimne 1 sada …………………………………………………... 130 euro
      Prehliadky servis / bez brzdoveho oblozenia-nepamatam si cenu/..3 x 180 = 540 euro
      Benzín: …………………………………..….90.000 : 100 x 5,5 L x 1,2 € = 5.940 euro

      Celkové prevádzkové náklady: …………………………………………… 6.610 euro

      Úspora za 2 roky a 3mesiace /minimálne/.................................................. 6,240 euro
      Naposledy upravené curgali; 03-08-2020, 23:51.

      Komentár


      • Catchcash
        Catchcash komentoval
        Upraviť komentár
        ty nabijas iba na free nabijackach po cely cas co mas auto?

      • Priusák
        Priusák komentoval
        Upraviť komentár
        Priznám sa, že až takto do detailov som svoj dnes už bývalý Leaf2 nesledoval ale pamätám si:

        Priemerka po roku a 17 000 km bola podľa PP 15,1 kWh/100km.
        Sada zimných pneu na samostatných 16" alu diskoch +- 500,- €.
        DC nabíjanie v cene 0,40 €/kWh pri diaľničnej spotrebe 25 kWh/100km sa rovnalo nákladu 10 € na prejdenie 100 km.
        AC nabíjanie ak doma tak s DD1 (na DD2 som nemal odber) v cene 0,19 €/kWh, inak komerčné za 0,20 €/kWh. Pri letnej spotrebe 13 kWh/100km teda náklad cca 2,5 €/100km, v zime povedzme 4€, priemer teda niekde okolo 3,2 €/100km.
        Ročné priemerné náklady na samotné premiestňovanie (okresky/dialnice pol na pol) sa teda cca 6,5 €/100km - ekvivalent spotreby 5 litrov/100km pri cene paliva 1,3 €/l.
        Servis v podobe jednej garančky cca 100€.

        Dnes...PHV prvých 3 000 km (3 tankovania) podľa bločkov za tankovanie a nabíjanie 4,-€/100km. Nabíjanie na AC rýchlosťou 1%/minúta. 800 km pri tempe 130 km/h nie je s nádržou na 43l problém.

      • curgali
        curgali komentoval
        Upraviť komentár
        Ano cca 95 % DC....
    • milan84
      Senior Member
      • Jun 2015
      • 853
      •   

      pozeram tak cenniky nissanu a zistujem, ze Nissan sa uchylil opat k ponuke zakladnej Accenta s 3,6kW nabijackou :-O
      Ked si pozriem nemecky cennik, cena rovnakeho auta je 29 233,95 €. Neviem vsak zistit ci to je standard. cena alebo tam zaratavaju automaticky ten ich BAFA bonus od statu.
      Vyznate sa v tom niekto?
      https://www.nissan.de/fahrzeuge/neuw...GINhkX4/engine

      Komentár


      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        To je bez BAFA dotacie. Ked sa preklikas dalej na financovanie tak je to tam rozpisane detailne.

        Cena: 29.234€
        Akciová zľava: 3.523€
        Cena vozidla po zľave: 25.711€

        Akontácia: 5.000€
        Zvyšná suma: 20.711€
        Splátky: 47x 189€
        Úroky: 1.99% p.a.
        Konečná cena vozidla na odkúpenie po skončení úveru: 13.185€

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        pockaj, cize kolko je podla teba kupna cena ich zakladneho Leafu? ked pride auslander a chce kupit auto?

      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        dpc to je lacnejsie pre nemcov ako moj leaf ktory splacam rodicom po 250 evri na mesiac

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Ak zoberies skladovku do 30. septembra tak 25.711€. Pokial ta ponuka nie je striktne viazana na financne sluzby (leasing). Ten poskytuje priamo Nissan Bank a moze sa stat ze nizku cenu alebo zlavu kompenzuju na urokoch (ktore su tak ci tak nizke).

        Otazne by teda bolo ci je to aj pre Auslandera. Napriklad slovenski dileri zvyknu pytat na uplatnenie fleetovej zlavy technicke preukazy aspon k dalsim 2 autam. Ale tu je priamo napisane ze ponuka plati len pre Privat Kunden tak pokial nemaju nejaku inu poziadavku ktora by to viazala na nemeckeho rezidenta tak by to mohol byt zaujimavy kauf. Najma ak ma niekto schvalenu dotaciu. Leaf za 17.500€ by bola fakt mega kupa 🤷‍♂️ To uz atakuje oholene Citigo.

      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        cena je to fajn ale koli chademo portu by som uz ziadneho leafa nechcel

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Na Slovensku by som Chademo ako az taky problem nevidel ak by to malo byt auto do mesta alebo na vnutrostatne presuny. Sme mala krajina kde ta 40kWh bateria staci a zasadne ta neobmedzuje. A existujuca siet nabijaciek podporuje (zatial) stale aj Chademo.

        Co to urobi s cenou za 5-6 rokov je druha otazka Osobne by som si nikdy ziadny Nissan nekupil pre ine dovody ale tak ak niekomu nevadia ostatne preslapy vyrobcu tak je to ozaj dobra ponuka.

      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        v rakusku kde zijem je uz chademo dobre na ustupe...ccs rastie ako huby po dazdi a ja stale musim na tie iste 5 rocne nabijacky ist, v pri jednej som dokonca dostal zihadlo, lebo v nej bolo osie hniezdo Zajtra idem 400 km ku Wortersee a musim nabijat kazdych 80 km aby som si bol isty ze dojdem - musim mat rezervny dojazd keby nabijacka nejde, lebo skoro vzdy je len po jednom stojane...
    • denial
      Member
      • Jun 2014
      • 322

      Tukanec z Ruska

      https://youtu.be/gASOjSNTTIQ?t=320

      Komentár

      • sector
        Junior Member
        • Dec 2016
        • 13

        Ahojte,

        mam par mesiacov Nissan Leaf (r.v. 2019, 40 kWh baterka). PC mi ukazuje dost divnu spotrebu na kratsie trasy, ako hovori klasik, to mi nevychadza :-)

        Trasa 1: 13,4 km
        Zozralo baterie: 9% (cca 3,6 kWh)
        Spotreba podla PC: 18,4 kWh
        Spotreba podla % baterie: 26,8 kWh (30% viac ako PC)

        Trasa 2: 13,8 km
        Zozralo baterie: 8% (cca 3,2 kWh)
        Spotreba podla PC: 16,6 kWh
        Spotreba podla % baterie: 23,2 kWh (30% viac ako PC)

        Auto ma 13000km a zdravie baterky je 94% (SOH).

        Chcem sa spytat na vase skusenosti ako vam to ukazuje.

        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	jazda1-13km-spotreba--2.jpg
Videní:	275
Veľkosť:122,4 KB
ID:	80725 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	jazda2-14km-spotreba--2.jpg
Videní:	396
Veľkosť:91,6 KB
ID:	80724

        Komentár

        Pracuje...
        X