Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

KIA NIRO

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • nick81
    Senior Member
    • Nov 2019
    • 534

    Odložím si sem poznámky z dneška, priebežne si ich budem dopisovať. Cca 10 hod. jazdenia na 145kmh tacho ~132-135 real. a UFC nabíjanie iba vo fáze max. výkonu. Vybratá UFC Beladice, dobíjanie do 53% kým to nepadne na 53kW, potom na TT otočka na exitD1 a späť. Cieľom je prevetrať auto pod dlhotrvajúcou vysokou záťažou tj. max. rýchl. nabíjania, a max. dovolená cestovná rýchlosť. Takýto test som ešte nerobil. Simulácia nejakého long tripu do Nemecka po diaľniciach pri 130+. Auto bude celý čas v ECO a klíma driver only 21.5C
    • Presun PK na beladice, SOC mám okolo 60%, TT-Beladice zdvíham rýchlosť na 145kmh tacho, dosť fučí
    • Príchod na štart s SOC okolo 35, dobíjam cca do 55. Neviem či bude 55 dosť na 1 kolečko. Potom zo ZSE doplnim aky cas som nabijal
    • Round 1, smer TT - 20% minuté z baterky, 1x malá zástavka. otočka TT, reštartol sa mi dash, nejaký problem s power
    • cesta späť 28% minuté, príchod z 8% SOC, rýchlosť stále rovnaká 145 tempomat, tiež 1x malá zástavka. Z tohoto smeru veľmi fučí protivietor. Baterka už má 35 stupňov a viac
    • Nabíjanie 2.. kvôli teplote bat. obmedzenie 180A, vonku je 25C, pri 28%, stále obmedzené, teplota chladiace kvapaliny baterky 21% - pridal som ďalšie údaje do grafu. Ale nevie to zraziť na 35, tak stále iba 180A. Pripomienka: Tu by sa hodilo nejaké predchladenie na trase Okruhy aircond, majú 46 a 72C nejako moc, idem skontrolovat kapotu Či frunk dnes radšej nevyložím. Je to tam ok. OBC je štandardne dosť teplý, ono to vyzerá tak, že zo sendviču OBC, Výkoná elektronika, a pod ňou motor, ide chladiaci/ohrievací okruh len cez OBC a motor. V časti s výkonovou elektronikou nevidím hadičky, ale možno som len slepý.
    • Ešte poz. celý prvý round pískala výkonová elektronika, bežne to robí v športe a vyšších rýchl. Sem som prišiel už 145 a nabíjal som 200A 75kW. Tak aj tento prvý celý prechod v ECO už pískal.
    • Round 2: smer TT -v TT opäť 36%, späť na Beladice na SOC 9%, teraz bez 2 krátkych ozástavok. Celú cestu opäť pišťali výkonové prvky. Chvíľamid menej, chvíľami viac. Po 240 km som z toho celkom ohučaný, taký vf tón. Skúsim ísť ďalšie kolo o 5kmh menej, a tak postupne znižovať. Teplota na TT bola na baterkach 40/41, pri točení 33/36, podarilo sa cestou trochu schladiť
    • Nabíjanie. Inak to predtym vypísalo nejakú chybu, pomohlo auto off/on . Teraz som ho rovno vypol, nabehlo bez problémov. Výkon opäť len 180A 66kW, škoda nejaké predchladnie na trase by sa hodilo. Okruh chladenia mal 25C na trase, že by sa tam nastavilo 20C, ak vie šofér že ide long trip v takýchto podmienkach.Predtým nabíjanie držalo až do 55% SOC 180A, väčšinou padá okolo 52-53.
    • Round3: smer TT, znižujem tempomat na 140kmh t./cca 132 gps. Hustejšia premávka, časté brzdenie/rozbeh, tam na 37%, a späť som prišiel z 12% soc, cca 3% soc úspora pri o 5km menej. VF tón už nebolo počuť pri 140 t.
    • Nabíjanie, auto som nevypínal, charger nabehol. opäť iba 180A 65kW
    • Round4: opäť 140, v smere na TT časté brzdenia a rozbehy. Údaje soc ako minule, už tak veľmi nefúka ako pri prvých 2.
    • Nabíjanie: 180A 66kw, plné parkovisko pri McD. A tým, že nemôžu byť dnu a všetci pri autách ta hučiaca bedňa púta dosť pozornosť, minule. v polovici ešte pustil naplno na nej vetrák, Horší od toho je už prúdový motor. Ja si zaleziem do auta a je ticho a nezávidím tým čo sú vonku. Ak bude "raz" 8 stojanov a všetky pôjdu, no comment. Na 70kW je to až moc hlučné. Všetko ostatné bez problémov. Auto nemá žiadny problém, okrem toho obmedznenia na 35C (180A).
    • Round 5: Free style, rôzne rýchlosti, príchod z 55->7% SOC, moduly baterky 37, 34, 37, 37 .. Tá 2 býva najchladnejšia, či je tam najmenšia izolácia, neviem. Pred D1 exit sa asi 1km stálo.
    • Nabíjanie, klasicky iba 180A, ale som na stojane 1, doteraz na 2, ..
    • Round 6 asi posledný. Musím to už pomaly zabaliť, skúsim nižšiu rýchlosť. Takže 120, tam to veľmi zo začiatku nešlo, bolo husto, potom už aj hej, od D1 tempomat 120 bez problémov. Cca 5 min strata je na 140, resp, 10 na 145, Čo je plus, ochladilo sa z 27 na 22 a pri 120 sa stihla baterka ochladiť pod 35,, ale iba prvých pár minút išlo na plných 200A .. potom to zas kvôli teplote padlo. Na tomto by mohol HK zapracovať, ohrev na 15, ohrev na 25 a predchladenie na ceste. Kvapalinový okruh bol off, zbytočne mal 30 stupňov, mohol krásne sťahovať teplotu na 20C.
    • Oveľa zaujímavejšia je spotreba, prišiel som sem z 55->23% (sa mi marí) soc čo voči 140kmh .. 55->9, alebo 145 55->8 je už dosť značné. Ale už posledné kolá nebol vetrisko.
    • Nabitie v tom obmedzenom UFC, z 8 na 55 = 47% kapacity je presne 30 min. 50 kw stojan nabíja cca 30% na 30 min.
    Predbežný sumár. Ak sa iďe z plnou baterkou z domu, kľudne valiť čo to dá. Aj ke len 1 hop do KE.. nabiť v Budči na 73 a ťahať.
    Ak sa idú stovky km, asi lepšie bude isť napr. tou 120.
    Dúfam, že HK zamaká na tých predhrevoch/chladení. Bola by to pecka, ak by to bolo v rámci upgradu firmware.
    Spravím potom video, mám šialene moc dát. Pred nabitím, video grafou, po nabití všetky stavy, keď som sa otáčal na D1 exit aj tam som všetko pofotil.
    Gramatiku pls ignorujte
    Naposledy upravené nick81; 10-05-2020, 19:16.

    Komentár


    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Trochu sa to vymklo... Beladice - TT D1 Exit 120 potom 125 13% baterky padlo, mal som 60% tak som to stocil na Zilinu, teraz nabijem 73 a este 190km mi chhyba .. Zilinu som isiel na 110 a aj spat asi, nech su usekove data aj pre 110. A potom uz koncim z jazdenim :-)

    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 super test, ja by som na tvojom mieste dal data dokopy a zaslal do KIE ze aha a ze nechvsa stym pls. vyhraju, ze autu uz z pohladu elektromobilistu vela k dokonalosti nechyba, doriesit chladenie ohrev baterky. I ked je ti dvojsecna zbran i3 udrziava teplotu clankov stale a na dojazde je to poznat. V zime ak si nepredhrejes baterku na kabli tak je to pre dojazd smrt. Ono zjavne by stacilo ak by sa elektronika o predohrev/ovhladenie postarala pred nabijanim. Zvysok postarom.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      mozeg nie je to kam zasielat. Kia vseobecny form, aj servis zatial neopovedali. Hentie testy som robil kvoli sebe. Ono nie je to strasne, ze by som si kvoli tomu auto zas nekupil, len preco by to nemohlo byt vyladene. Tych podmienok v bms je vela. Uplne by stacila moznost predohrev 15C, predohrev 25C a chladenie 20C na trase cez tlacidlo.Toto by vyriesilo vsetko. Uvidim ako zareaguju na garancke a ked nic, caka ma dlhodoby hacking CAN a vlastne riesenie.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Tu je video potom https://www.youtube.com/watch?v=YL0Gl-x1KNc
      Pri veľmi dlhých tripoch je úplne jedno aká je rýchlosť. Či 110 alebo 140.. ak sa aj nabíja v najrýchlejšom pásme (75% za 43 min.) tak jazdy sú cca 265/170km (na cca 70% rozsah SOC).. a priemerka je 81 vs 86kmh po započítaní nabíjania. Trochu vyššia sa dá dosiahúť dobíjaním do 55%, len to zas musia byť UFC od seba 120-130km. Samozrejme, ak sa ide z domu, či malo sa auto čas dobiť (hotel/DC pri dlhom obede) je to o niečom inom. Potom je logicky vyššia.
      Naposledy upravené nick81; 15-05-2020, 18:35.
  • nick81
    Senior Member
    • Nov 2019
    • 534

    Ak by ste niekedy potrebovali nutne na tripe dobiť 100% na DC :-). Tak takto vyzerajú záverečné rýchlosti nabíjania. Postačujúcich 25kW sa drží do ~92%. 14kW takmer do posl.percenta. Posledné percento na 6kW. Je to teda rýchlejšie ako na AC ak sa ponáhľate.

    Tu je animácia z nabíjania od 1:44 min https://www.youtube.com/watch?v=KTLRlQv4694

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	dc100.jpg Videní:	0 Veľkosť:108,0 KB ID:	54680
    Naposledy upravené nick81; 12-05-2020, 05:51.

    Komentár

    • nick81
      Senior Member
      • Nov 2019
      • 534

      Inak tu vidno ako nie optimálne chodí chladenie baterky. Pozn: Toto je nová verzia, kde som pridal teplotu kvapaliny chladiaceho/vykurovacieho okruhu v baterke - to je to W: pod blokmi batérie. C1/C2 sú teploty v okruhoch klimatizácie, logujem to len kvôli analýze prepojenia týchto okruhov do okruhu batérie.
      • Jazda bola v 140, potom nižšia. Takže baterka bola zahriata. 50kW charger.
      • Nabíjanie ide na 125A až po 42% soc, kedy tepota batérie prekročí 38C, okamžite sa obmedzuje nabíjací výkon o 10A
      • Zapína sa chladiaci okruh baterky, ktorý ide ku koncu až na 16C, ale nestačí to na zníženie teploty pod 38C, a celý charging je od 42 do 73 zbytočne pomalší
      Ak nie na trase, stačilo trochu chladiť od začiatku nabíjania.

      5:40
      https://youtu.be/KTLRlQv4694?t=340

      Komentár


      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 pls. nech ce toto uz nejaky crowdfunding na appku pre android alebo ios? Mne by sa celkom pacilo mat apku alebo vyhodit ten entertainment system z eNira, nahodit tam nahradu s androidom a mat poruke vsetky taketo veci. Hyundai Kon, Nir, Ioniqou a eSoulov je po svete dost.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        mozeg Aut je sice relativne dost ale ludi co by to ocenili je asi malo. Vacsina Ioniqov a eSoulov su taxiky a tym to je uplne jedno. Vieden je tych taxikarskych Ioniqov plna rit (PHEV a BEV) a za volantom Turek ktoreho jedinym zaujmom je vycashovat ta. Z tych zostavajucich sukromnych a firemnych vozidiel imho 95% majitelov ani netusi ze bateria ma nejaku teplotu alebo ze throttluje pri vysokej alebo nizkej teplote. EV je spotrebak a fanusikov co idu do hlbky relativne malo. Neviem neviem ci by si vyzberal ciastku hodnu usilia. Keby si navrhol vyfuk na VW Golf ktory ma zvuk totozny s Ferrari tak vyzberas 100x viac penazi len od mladych zasranov v Europe

      • palo47
        palo47 komentoval
        Upraviť komentár
        Je to pekné ale ako píše Willo ocenia to len veľkí entuziatici techniky. Ja sa síce tiež medzi nich počítam ale nie som programátor a nemám toľko času sa tejto veci venovať.
        Ja používam na e-up OBD elm aplikáciu pre iOS, ktore umožnuje jednak pridávať zákaznícke PIDs a jednak vytvátať dashboardy až s 15 parametrami a tých dashboardov môže byť neobmedzene a potom len na iPhone môžem medzi nimi listovať. K tomu je kontinualny záznam zvoleného dashboardu s následným zobrazení v grafoch a exportom do csv.
        Zisťujem však, že konštruktéri e-up to urobili z môjho pohľadu optimálne. Mnohé veci sú však užitočne, VW je veľmi skúpy na voľne dostupné tech informácie a mdzi ľudmi kolujú dosť nesprávne až zavádzajúce informácie o baterii a nabíjani.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        mozeg Moja predstava je taká, aby mal infotainment aspoň pre pokročilejších používateľov v EV časti 1 údaj teplota min/max baterky. A potom 3 buttony - predhrev na 15 (50kW), predhrev 25 (UFC) a ochladenie na 24 (UFC/50kW). Nič viac netreba.Žiadne integrácie predhrevu do mapy ako má Tesla. Pokročilejší človek si pozrie teploty, vie že ide dlhú sériu UFC, alebo je vonku -5.. klikne si počas cesty čo potrebuje. Potom sú prípady ako že ideš na dojazd, a jednoducho takéto niečo počas jazdy robiť nechceš. Tie 3 buttony by boli pecka.

        Ideálne je, aby si to poriešila Kia/Hyudani priamo, ak nie potom niekto nech spraví appku a nainštalovať cez engineering mód (ešte nemám prístup pre 2020). A keď nič z toho nebude, ja to idem dlhodobo hackovať. Keď nájdem tie kódy, spravím to do menu eniro dashboardu, resp. do toho nového CAN dashboardu. To už bude najmenej. Chýbajú len kódy.

        Celý nový infotainment.. Pohrával som sa s tým na začiatku. Našiel som len tisícove HW, síce tam boli názvy ako openinfotainment. Vývoj a údrba takéhoto je šialene drahé. To by sa oplatilo robiť v rámci komunity ako obojživelné pre všetky autá. Toto neufinancujem, ani by ma to nebavilo

        Ale postupom času ako som si vyriešil veci vo vstavanom infot., tak tam veľa netreba a ak by to tam Kia Hyundai dal, bola by brutálna konkurečná výhoda. Stručne vypíšem
        Obrazovka pre pokročilých s info ako má dashboard (všetkých 5 obr) na optimalizáciu jazdenia spotreby / nabíjania, a tie tie 3 buttony na predhrev/ochladenie.
        Infotainment mi neprehráva youtube video z mobilu, toto by sa mi hodilo na cestách pre deti. Čiže nejaké DLNA / Chromecast. Je tam nejaká projekcia ale s Android to nejde.
        Možnosť editovania nabíjacích staníc, alebo niekam poslať zoznam na zapracovanie.. Je to tam dosť veľa neaktuálne a filtre = vylúčiť pri hľadaní napr. greenway, ak tam nemám flat, resp. AC only určite.
        Android auto nech ide podľa aktuálnej špecifikácie a nie je len na 2/3 obrazovky.
        Nič viac mi tam nechýba.

      • matchke
        matchke komentoval
        Upraviť komentár
        Wilo Like (kedze to inac nejde)

      • palo47
        palo47 komentoval
        Upraviť komentár
        Plne súhlasím, že jedinečo ma zmysel je teplota baterie a ak má aj teptotný manažmet, tak aj teplotná príprava baterie na rýchle nabijanie.
        Ja som ale zástanca elektroromobility len ako druhé auto pre mesto a okolie a s možnostou nabíjať v noci zo zásuvky. Na dialnice a dlhé vikendy je to len pre veľmi veľkých nadšencov, ktorí sú ochotní vzdat sa komfortu nezávislosti na nabíjacích staniciach.
        Žiaľ nedá sa očakávať, že na SK sa situácia v dohľadnej dobe citeľnejšie zlepši vzhladom na mizériu, ktorá nás očakáva. Skôr sa to reálne zhorši (viac e-aut, horšia údtžba .....).
        Naposledy upravené palo47; 12-05-2020, 10:21.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        palo47 Diaľkové jazdy zatiaľ nie sú problém. Ak je nabitá baterka a veľký dojazd, ušetrí sa v podstate 1 nabitie. 500 km sa dá prejsť s 2x UFC 40 min do 73% a diaľničná rýchlosť 130+ . Alebo na blind BA-KE a späť (760) .. 3x 40 min nabíjania do 73%. Nie je to 10 min na pumpe, ale dá sa to prežiť. Pri týchto mojich výbehoch bolo vždy všade prázdno. Okrem TT a Prešova, ale tam si nabíjajú autá na AC. Nikdy som zatiaľ nemal kolíziu, že by nebolo voľné DC.

      • ToMiLeaf
        ToMiLeaf komentoval
        Upraviť komentár
        Páni Good Point. Stále hovoríme o prieťahu jazdy z dôvodu nutnosti nabíjať napríklad na spomenutej trase BA>KE>BA o 120 minút. Sú to hrozivé čísla no stále uvažujeme, že prídem k nabke a nabíjam. Časom ale budem 2-3 v poradí...
        DC nabka nie je benzínka, ktorú postavím na konci ktorejkoľvek dediny a UFC s rezervou 1MW už vôbec nie.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        ToMiLeaf Kým som nemal EV, riešil som stále čo ak...Čo bude DC do Chorvátska plné, musím mať 22kW OBC, atď.. Toto bolo jedno z čo ak. Ak budem prvý krát 2-3 v poradí budem to riešiť. Ale to auto má také rezervy, že ak bude plná Budča, zanadávam a vrátim sa do Zvolena, alebo Beladice tak skočím do NR, kde ich je niekoľko. Na druhú stranu, kade chodím prázdno. Že sa im oplatí inštalovať za 30-100 tis. eur tie stojany, ktoré sa čas od času pokazia, žerú celkom dosť šťavy aj keď nikto nenabíja. Beladice, KE 4 stojany a čisto, max. 2 tam sme.
        Takže verím tomu, keď vzrastie počet aut, že budú pribúdať aj stojany.

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 Nebude toteraz coronou? Ludia a hlavne taxikari nejazdili. Ja som za posledne dva mesiace najazdil tak 100km. Normalne bez homeofficu by to boli tisice km. Ani ja som dva mesiace neobsadzoval ziadnu nabijacku. Ked zacne normalny rezim uz budem.
    • nick81
      Senior Member
      • Nov 2019
      • 534

      Ak máte Nira ročník 2020.. ani 200 eur Frunk box netreba ... Takto mám kufor už nejaký čas. Vysávač/kanvica, všetko tam vlezie aj s dojazdovkou. Cca 25cm na výšku priestor v strede pneu. Šírka 70cm. Káble v pohode.

      Naposledy upravené nick81; 12-05-2020, 18:57.

      Komentár

      • nick81
        Senior Member
        • Nov 2019
        • 534

        Zajtra idem na garančku. Mám sa opýtať pre vás nejakú info? Mám dlhý zoznam, ale prihodím aj vaše pripomienky. Nech je to na 1 kope.

        Komentár


        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          Ze ci je alebo nie je zvolavacka, ak ano zbehol by som aj ja pre zopar vylepseni. 😀

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          mozeg Čo chceš dojazd WLTP 520?

        • Roman-ba
          Roman-ba komentoval
          Upraviť komentár
          Skús z nich vymámiť ako vstúpiť do android engineerig módu :-)

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          520 dojazd uz mam 😁.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Pýtam sa na firmware/recall, že nevie, ale keď bude kolega to tam dá.. Nakoniec nebolo nič. Takže to čo má teraz Kona sa nás netýka, zatiaľ. Samo cez UVO sa to nevie.. "Som si myslel, keď Tesla... " :-D Začal som sypať otázky, ako to s tým zamykaním bežiaceho, predhrev, odpojenie pípania, predĺženie dosahu ultrazvukov, .. atď. Stále odpoveď iba že sa s tým nič nedá robíť, že to tak má auto spravené. Hovorím, že nech mi ten pípak odpoja, že nedá sa. . Po tom som to vzdal a na engineering som sa už radšej nepýtal. Príjem/pokladňa bola vonku cez okienko, k nikomu inému som sa nedostal. Garančka 15 tis. teda stála 32 eur, ale asi tam nič nerobili poriadne keď má auto 2 mesiace.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Ludia platia 50-100€/hod za kvalitneho psychiatra a ty si si mohol pokecat len za 32€. No neber to

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo 2 minúty Aj 200 by som im dal za engineering prístup .

        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          myslim, ze keby si im povedal, ze chces nejaku "tuning" dobre huciacu koncovku vyfuku, tak to by sa dalo

        • SKolja
          SKolja komentoval
          Upraviť komentár
          Chlapi, asi nezostava nic ine len urobit zraz rovno pred fabrikou, zavolat par novinarov co sa venuju problematike a mozno sa dostanete k niekomu kto ma dosah na vyvoj a engineering. Data co nazbieral nick81 stacia na celkom slusnu analyzu. Momentalne je predaj aut stylom predaj a zabudni a zvolavacky su len koli problemom z ktorych mozu plynut sudne spory. Z tohto ohladu je skoda ze zaruka je taka dlha, pretoze zmenou SW ("svojvolnym zasahom do vozidla") dostava automobilka paky na zakaznikov v pripade problemov.
          Na druhu stranu zase model pristupu Tesly tiez nie je uplne super ked nove funkcie aktivovane/zaplatene zakaznikom pri dalsom predaji zresetuju a mily majitel, kup si znova. ale momentalne ma Tesla tuna stale navrch.
          Asi tolko moj zbytocny komentar na tuto temu ;-)
          P.S.: mne by stacil niekde v menu prepinac: Termalny management baterie vypnuty/zapnuty-preferencia ochrany baterie/zapnuty-preferencia max nabijania (samozrejme v pripade hranicnych teplot by sa to preplo na ochranu baterie). Sice beham z Ioniqom iba okolo komina a sem-tam VIE-BA a rychlo/ultra nabijacku nepotrebujem ale clovek nikdy nevie a raz za rok by som to mozno vyuzil a usetril par minut...

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          SKolja Ešte nie ...EV mi od 70km píše žltú ikonu Chyba el.systému vozidla, vyhadzuje to náhodne a trvá do vypnutia auta. Niekedy po 300-500 km, dnes po garančke za 30km.. Stále mi to nevedia opraviť. Dnes zosnímali dáta a poslali ich niekam hore. Nerád by som bol, aby príčina nakoniec bola že chladenie bude napr. že teraz len až tak nestíha... Predhrev aj prechladenie by bodlo na trase. Ale pri nabíjaní uvidím či bude potom stíhať alebo nie.
          Točím tie videa, pozerá to prevažne zahraničie. Napr. nejaký nemecký novinár točil YT na soul a vidím 55kW na ufc, a má bundu Jasný prípad, že 25C na baterke nemá. Rovno tam píšem do komentára, kde je problém, ľudia si to začnú viac sledovať (aspoň cez torque) a násl. robiť tlak aj z iných krajín.... A veľmi nechcem byť nejaký burič/hejter a pod. Ja ako programátor celý život riešim nejaké problémy, takže mám to v povahe, fixovať čo sa fixnúť dá. Veľmi nádejne vyzerá dashboard, že by tam do roka tá funkcia mohla pribudnúť. Už skenujem postupne s novým projektom. Len po kúskoch, musím sa vrátiť aj späť ku práci.

        • SKolja
          SKolja komentoval
          Upraviť komentár
          nick81 Nemyslel som novinarov typu Markiza/Joj a protest s transparentmi, ale ludi z motoristickej branze, ktori by mohli pomoct sprostredkovat prvotny kontakt. Dufam ze tvoj problem rychlo vyriesia. Ked nie, tak treba poziadat o vymenu vozidla, porucha elektrickeho systemu vozidla je asi to najzavaznejsie co na BEV mozes mat ;-)
          Inak vdaka za tuto zasluznu pracu.
          P.S.: aj ja som zahranicny, dokonca cez proxy generujem pristupy skoro z celej EU

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          SKolja Viac dát z viacerých aut treba aj tak, nech je to má aspoň trochu profesionálnu úroveň. Chcel som písať o Nirovi články na mojelektromobil.sk, ale nereagujú (form/fb) na moju požiadavku na vytvorenie účtu (inšpirovaný článkami @milan84). Veci sú inak viac rozbehnuté... Elektrodad, Kona, dashboard, Nošovice. Len podrobnosti tu nemôžem písať, lebo proces nie je ukončený. Ďalšie čakanie na BEV nedám, kým mi nezakázali jazdiť, alebo nehorí... :-D
          Naposledy upravené nick81; 14-05-2020, 12:16.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Kvôli mojelektromobil napis SS na g211.
          Aky výkon ma ten predohrev batérie? U Tesly je to 9kW a stíha len tak tak keď sa zapne 5 km pred SC.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Jiri GrandPa Dík, napíšem. Výkon nepoznám, kvaplinový okruh okrem zost. tepla motora/silovej, vie použiť tepelné čerpadlo, resp. ohrev cez PTC. Ja viem cca 100km predtým ako budem nabíjať, takže čas na ohriatie je dosť veľký.. Teraz robím ohrev rýchlosťou 130+ resp. pár akcelerácií v športe tiež dobre vykúri baterku (stačí 40-50 km pred chargerom). Len zbytočne to znižuje dojazd.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Ešte upresním, lebo mi viacerí píšete SS.. Články som chcel písať primárne o tom aké je to fajn mať EV, nebáť sa toho, ako zmeniť myslenie z diesláka na EV a samozrejme o tom aký je parádny stroj. Také z praxe. Tento predhrev/chladenie .. o tom veľmi nie, je to veľmi okrajová vec ktorá sa týka len diaľkových trás. Takže to nie je až taká tragédia, strata "pár minút" na nabíjanie aby sa muselo na auto kydať.

        • SKolja
          SKolja komentoval
          Upraviť komentár
          nick81 a co takto Slovenska verzia Maddie Goes Electric (https://www.youtube.com/watch?v=9A4ytljB-jo), kde namiesto popularnej nic netusiacej moderatorky dat obycajneho chlapa co sa rozumie problematike? ;-). Ono je lepsie raz vidiet ako 10x citat.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          SKolja Podla mna idea je, ze ked to zvladne bloncka zvladne to hocikto. Divaci sa nestotoznia s technickym guru. Ked chces chlapa, tak radsej vidlaka so slamou z gumakov, ktory postupne v jednotlivych epizodach zvladne elektromobilitu od uplnej neznalosti, lebo je to lahsie ako orat s tarktorom.

        • SKolja
          SKolja komentoval
          Upraviť komentár
          Taur beriem tvoj argument, ale podla mna este nie sme vo faze aby sa bloncky zaujimali o BEV. Podla mna teraz treba motivovat tych co sa ako tak problematike rozumeju (nemyslim elektrikarov a programatorov ale ludi co sa normalne zaujimaju o automobily a riesia aj ine parametre okrem farby/vzhladu a dojazu). Ked sa zoberu celkove naklady pre cloveka co si kupuje auto raz za 7-10 rokov, elektromobil je uz v mnozstve pripadov dobra volba. Nejaka fundovana osveta by nezaskodila. Keby to robila zena nebol by som proti, ale zatial to vyzera ze ich moc nie je.

        • Marcel Pavlík
          Marcel Pavlík komentoval
          Upraviť komentár
          to nie je bloncka ako taká, vyzerá to že stelesňuje typ EKO, pretože typovo veľmi podobná si buduje "vlastnými rukami" dom v prírode z miestnych materiálov ...

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          Predohrev na eNiro resp na tom 64kWh packu ma 2 kW. Zohrieva chladiacu kvapalinu nie samotne clanky.
      • Rafo
        Member
        • Nov 2019
        • 68

        Pozorujem ceny ev a som zvedavy aka bude trhova hodnota nasich 😉 tipujem 3 rocne 25 az 30 tisic teda dufam😁

        Komentár


        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Daj mi odhad na Citigo za takych 5 rokov najazdene cca 50tis km.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Podla toho v akom stave bude baterka :-) Celkom ma prekvapilo, ze davaju asi plnu kapacitu hned od zaciatku. Uvidime ako to bude padat.

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Ako myslis plnu kapacitu? Ved vyuzitelna je 32 a celkova 36.

          Idem diskutovat o tomto na citigo sekciu lebo sme offtopic som sa nechal zase uniest

        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          v novom cenniku pre Q2 ma eNiro akciu: Plna nadrz paliva ZDARMA - no nekup to.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Catchcash kuken sem https://www.youtube.com/watch?v=KTLRlQv4694 alebo o pár príspevkov vyššie obr.. Auto mi od 100% do 0% servuje cca 66.3-4kWh. Papierovo malo mať 64, fyzicky 67 aj niečo = myslené tak, že si necháva ako rezervu na ochranu baterky. Ale čítače v BMS zatiaľ ukazujú, že auto má k dispo celé.. Škoda že už mám 15 tis. Toto naprogramovať skôr a mať údaj zo začiatku. Ale nevadí. Mňa zaujíma hlavne rozdiel o rok, 2, 5, 10.. o koľko to poklesne.

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Jaj tak... Toto som nepozeral nech sa vyjadria ti co maju obd na upe
      • nick81
        Senior Member
        • Nov 2019
        • 534

        Konečne dorazilo. Som zvedavý ako sa s tým vyrovná eNIRO. Inak vkladá sa tam SIM, je to online spojené, aby to mohli vylepšovať. Podobne ako zbiera dáta Tesla.
        Priamo v settings je wifi tethering. Posádka má k dispozícií rovno wifinu.

        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	comma2_openpilot.jpg
Videní:	760
Veľkosť:70,7 KB
ID:	55159

        Komentár


        • SKolja
          SKolja komentoval
          Upraviť komentár
          nick81 repostnes link prosim?

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          SKolja Je na to hotový blog. https://teslaclub.sk/kia-eniro/53196...-pre-kia-eniro
          Budem priebežne dopisovať. Ak by ste to niekto objednávali tak sa dohodnite s comma, aby vám to dali do 2 zásielok. Nad 1000 eur (aj súkr.využitie treba zbytočne potom podať elektronicky JCD cez Špedičnú firmu, registrácia EORI čísla .. = ďalších +216 eur, mimo +274 eur (daň+CLO). Ale ešte počkajte či to vôbec pôjde a ako. Na Nirovi to ešte asi nikto nemal.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Toto bude inak dobre parádna vec. Cca 1-1.5 hod je inštalácia. Bol som sa previesť beladice, po okreskách. Tým, že je auto ofic. nepodporované tak funguje len ako dashcam cez vstavanú kameru. Ale detekuje auto pred sebou a kresli akoby zatáčalo. Na to, že je to telefón, tak tie algoritmy sú presne a rýchle. Tvár detekuje okamžite. Čiary kreslí lepšie ako LKAS v aute. Medzi dedinami auto nevedelo chytiť v protislnku ani keď boli obe čiary a tu s kamerkou v telefóne si zmaklo vyrobiť pomocnu aj keď tam bola len tráva. Ak sú kľučky (napr. tie ostrovčeky pred dedinou), krásne to dopočítalo celé S aj keď som bol nalepený na aute a pred ním išlo ďalšie. Všetko v reálnom čase. Ostáva posledná úloha, rozbehať to s Nirom...
      • nick81
        Senior Member
        • Nov 2019
        • 534

        Po 16 tis km zachytávam prvú zmenu SOH. Doteraz bolo 100%. Teraz mi pise 90.4. 2 Bajt z bms sa delí 10. Trochu dosť pokles na to ze baterka vydala nedávno cez 66 kW. Stretli ste sa s takýmto?

        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	_20200520_123540.JPG Videní:	0 Veľkosť:126,6 KB ID:	55169
        Naposledy upravené nick81; 20-05-2020, 11:46.

        Komentár


        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          neexistuje aby si mal SOH90. to je nejaky zly vypocet alebo data...

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          milan84 Jj,, to by bol veľký skok. Len som to sem napísal, či už si toto niekto nevšimol. Dal som nabiť auto na AC na 100%, uvidím ráno, aké bude SOH. 110% :-D

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Nestihol som .. presuvam na neskor, kvoli comma2. Dam potom vediet ci sa SOH upratalo.
      • nick81
        Senior Member
        • Nov 2019
        • 534

        S dango a KENNY sme si dali 500km kolečko konečne po troch dňoch rozbehaným openpilot 0.7.3. Drží pruhy, všade aj kde nie sú čiary.. aj na poľných cestách. Vôbec netreba ochytávať volant, sleduje vodiča cez kamery. Pri preraďovaní chytá hneď pruh, ešte aj sám k tomu navedie točením volantu. A hlavne, ak v prudkej zákrute nestíha točiť, tak drží volant ako vie a toči (+vypýta si pozornosť) a nevynuluje ho a nejde rovno. Jazdenie toto vs zabudované je neporovnateľné, ide s úplnou istotou. Must-have do každého ne-tesla auta, ktoré má sledovanie pruhov a adaptívny (aj do spaľovákov). Pošlem dnes pull request na fingerprint e-Nira.

        Ak by ste si chceli skúsiť pred kúpou, či ušetriť prachy (1400 namiesto 1760 eur), len sa ozvite. Pomôžem. A spravím jednoduchší navod, lebo ono je to na hodinu. Nemusíte sa už trápiť 3 dni ako ja a byť zahrabaný na discorde.


        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	opxx.jpg
Videní:	690
Veľkosť:60,6 KB
ID:	55292

        Komentár


        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Na citigo to asi nepojde co?

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Catchcash Všetko čo vie točiť volantom (LFA/LKAS). Ono sú tam komunitné podprojekty že to dávajú aj na staré autá,dorobia servo :-).
          Aha starý VW https://www.youtube.com/watch?v=2H81F9tKVYU
          Ak šoférovanie s LKAS/SCC bola ťažka pohoda, tak toto s C2/OP je level 2000. Niro už len nastavím konštanty, aby mohol prudšie zákruty vytáčať (teraz mám konfig z Kony) a z ARNE forku dotiahnúť, aby sa menila rýchlosť tempomatu podľa rozpoznaných značiek. To už bude ultra mega luxus.
          Naposledy upravené nick81; 23-05-2020, 17:50.

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          No tocit volantom vie ale iba parkrat predtym ako sa deaktivuje a aj to tocenie je take ze ta nedrzi v strede. Chapem tomu dobre ze toto to vie poriesit?

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Catchcash Treba ísť na Discord " comma.ai community " a je tam #volkswagen téma. Tam borcov opýtať. Tuším sa tam niekto pýtal na malé auta citigo/up.. LKAS tieto auta majú, čiže točenie volantom áno - to by sa dalo. ACC/SCC (adaptívny tempomat) - nie, kedže nemajú vpredu radar. V zdrojakoch je len Golf zatiaľ. Neviem ako moc je to kompatibilné s Citigo, či sa len pridá fingerprint auta ako u mňa na Nire, alebo či treba aj niečo kódovať.

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Adaptivny mi je jasne ze by nesiel skusim to pokukat dik ale asi aj tak by som za to 1500€ nedal ked s tym chodim len po meste a okoli a max na chatu. Toto ma asi najvacsi vyznam na diaľnice

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Catchcash Tu je zoznam supported, unsupported a long term .. https://community.comma.ai/wiki/index.php/Volkswagen
          Citigo 2011 je na long term. Ale možno to niekto zmákol. Hocikto si vie forknúť projekt a ty použijes len jeho fork. Nie každý dáva späť na zapracovanie pull requesty.

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Ja rad soferujem usetrim

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Tiež rád šoférujem ... Je to L2 asistent

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Vyzera to super to bol len vtip teda to ze rad soferujem to nie na prve auto do rodiny by som to dal v pohode ale nie na mestske auto kde by to bolo 15% ceny vozidla

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Auto sa nabíja pri bráne na wallboxe.. SSHčko z domu na c2 v aute, zmena 1 čísla .. git pull & reboot a automatické prechádzanie do pruhu pri vyhodení blinkra aktivované. Čisté scifi toto.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Skúsil som v noci v prietrži openpilot (300 km / D1). Bočný vietor/hustý lejak/noc/zákruty/obiehanie cez bliker. Stabilne držalo, PB-TT takmer úplne bez zásahu. Tu som podrobnejšie popísal do blogu. https://teslaclub.sk/kia-eniro/53196...-pre-kia-eniro

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          chalani, stracam sa, tak len pre ujasnenie, co to vlastne je:
          -"telefon", ktory pouziva snimace a kamery z auta a s vlastnym software potom zariadi, ze auto je "autopilot" ??

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          milan84 Sranda je to ze to co je v aute je tiez L2.Tesla je tiez len L2 ... a absolutne sa neda porovnavat L2 co je v komercnych autach vs Tesla a Openpilot. Je to uplne ina liga.

          V skratke ano. "Mobil"/raspberry/ubuntu PC.. beží tam "openpilot" napisany v Pythone. Medzi tymto "PC" a autom je krabicka "PANDA" kde je nizkourovnovy kod v C+. Panda musi zabranit takym veciam ako je prudke ztrhnutie volantu vo vysokej rychlosti, ak by bola v openpilotovi chyba. Iba toci volantom (zamena LKAS) a pridava ubera plyn (zamena SCC), Ak je auto napr. Hyundai i30 automat, ktory ma SCC len od istej rychlosti, da sa pridat kablik do jednotky MDPS a auto vtedy zacne fungovat v celkom rozsahu od 0kmh. Niro take nepotrebovalo. Atd.. Vsetko zavisi od auta.. kolko ma moznosti, kamier, senzorov. A co uzivatel chce.

          Komercny projekt s ISO/postupmi/testovanim/fixtivne auta roznych znaciek dokonca jazdia aj v simulatore a podla toho ci "prejdu". Zbieraju online data - video/can a vyhodnocuje sa to. Resp v noci sa cez wifi uploaduje.. Uz s desiatkami milionov prejdenych km. Je za tym Geoge Hotz (https://en.wikipedia.org/wiki/George_Hotz). O tohoto to robi lepsie samozrejme uz len Tesla.
          Ale na druhu stranu je to L2, cize nepotrebujem aby mi ukazovalo okolo auta rozpoznane bicykle a dodavky. Jedna sa primarne len o LKAS (tocenie volantom) a adaptivny/prediktivny tempomat a na to predna kamera a radar z auta staci. Funguje to bombovo.
          Naposledy upravené nick81; 24-05-2020, 13:37.

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          vdaka za vysvetlenie. Takze mas doma uz neznackovu Teslu Dojazdom, autopilotom skoro dorovnane, uz len dizajn

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          milan84 Zostáva už len tuning :-D Ale nie, má to všetko čo má auto mať. Moje testovanie a vylepšenia sú na konci..

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Má doma lepší autopilot ako Tesla, lebo Tesla je v Európe cez regulátora nútená znižovať funkčnosť svojho systému a tiež si netrúfne pre širokú verejnosť dať to čo ešte vyžaduje trochu logického myslenia na kontrolu. Preto takéto nezávislé startupy s otvoreným kódom (ktorý môže byť zmenený a skompilovaný), budú vždy napred. Ale meno geohot mne ako pamätníkovi prvého jailbreaku pre iPhone hovorí, že to nebude len nejaký dočasný úlet.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Miroslav Rojko Geohot na tom maká už roky. Veľmi pôsobivé boli jeho videá, napr. 3D projekcia ulice a okolia z radaru auta. Tuším to chcel mať kompletne komerčné, len asi narazil na lobby/regulácie. On by to rád mal aj ako default v autách, ale automobilky ho čo som pochopil ignorujú. Preto kód potom otvorili a hw predávajú. Súperenie s Teslou nie. Je to pre všetky autá, dávajú si to aj do starších Tesiel. Čím viac senzorov auto má, tým je to lepšie.
          Ale nič tomu na Nirovi/Kone nechýba. SSC radar dokonale stráži priestor pred autom a konečne L2 LKAS, ktorý sa nesnaží posádku zabiť
      • nick81
        Senior Member
        • Nov 2019
        • 534

        Pôvodne zverejnené od milan84 Pozrieť príspevky
        neexistuje aby si mal SOH90. to je nejaky zly vypocet alebo data...
        Presne ako si písal milan84
        Spravil som tretí prechod od 100 do 4%.. odhadovaná kapacita je stále rovnaká 66.3kWh. BMS asi hrabe, ale nevadí, pokiaľ je tam šťava.
        Pozn. 110kmh tacho v prietrži.. spotreba +6 až +10kWh/100km.. Okolo 16 inak je pri tejto rýchlosti na rovnakej trase.

        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	consumption.jpg
Videní:	702
Veľkosť:84,2 KB
ID:	55333

        Komentár


        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          ale ked ti sedia vsetky ostatne cisla, preco by prave SOH auto vypocitavalo zle? Realne sa zhodneme, ze degradacia bude pri tvojom aute blizka k nule.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          milan84 Začalo to robiť po garančke a kvôli chybe "EV" čo mi občas píše tam odpájali a pripájali všetko. Možno to má súvis s tým problémom. Spokojný som s tými baterkami, nech im to takto dlho vydrží.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Dnes som spravil dalšie meranie pri 28500km. 15000 km 66.3 kWh, 22000 65.8 kWh, 2850 65.3.kWh .. celkom to padá .. ale nie je to meranie v labáku.. Ešte po garančke dám 1 prechod na kontrolu v nižšej rýchlosti.. Bolo dnes dosť plno na D1 a zas som sa ponáhľal.
      • nick81
        Senior Member
        • Nov 2019
        • 534

        Dnešný trip PK-NM-PK. Diaľnica prakticky bez zásahu do riadenia.

        Komentár


        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          na obiehanie treba smerovku normálne alebo stačí aj trojblik ?

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Miroslav Rojko Trojblik nestačí, zvykne sa vrátiť späť. Napr. pri obiehaní cyklistu to funguje takto. Skúšali sme na 3 prúde cez 2 pruhy naraz.. zastaví sa po prvom presune, treba potom vypnúť blinker. Nehrozí teda, že by vyletel cez krajnicu po ne-vypnutí blinkra. Default je Auto LCA vypnuté, ale je to 1 číslo. Keď chalani dokončia EV zmeny v mastri (každým dňom), pôjdem potom ladiť aj toto auto LCA. Lebo na môj vkus čaka dlho cca 5sec a potom tak prudšie vyštartuje zmena pruhu. Pri mokrej vozovke sa mi stalo 2 z ~20 krát, že sa akoby šmykol a vrátil sa späť. Na suchej nie je problém ani v zákrutách a dole kopec. Ale toto sa fixne, že začne skôr (2-3s) a pomalšie kontinuálne bude preraďovať (sú tam na to konštanty). Ešte potom v prudkých zákrutách povoliť +15/20% točenie, lebo nestíha najprudšie točiť. Potom to bude bez výhrad.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          To cakanie na zmenu je prave dane europskou legislativou. Tesla to musela podla nich tiez dodrbat v EU. Ale tusim je ten limit 2 sekundy a 5 sekund je na dokoncenie manevru.
          To natocenie volantu 15-20% tiez nie je koser podla momentalnej legislativy.
          Otazka je, co spravi poistovna ked s tymto zariadenim na palube havarujes (bez ohladu na pricinu)...

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Jiri GrandPa Dík za reakciu. Nechcem jazdiť bez "rúk". Zodpovedný som ja a život mám iba 1. To čo je vstavané v aute je vyslovene nebezpečné. Zapína sa to automaticky štartom. Skracuje zákruty cez stredovú čiaru a je jedno, že ide oproti autobus. Alebo v polovici prudkej zákruty pustí volant a ide rovno. Aj chovanie volantu je úplne iné, nereaguje tak citlivo na zásahy vodiča. Ale chalanom som hovoril, že bežíme na DEV, a eniro asi ešte nikto nemal. Nech tomu proste neveria a nespoliehajú sa na to. Zmena pruhu. Časy sú ok.. Len ja chodím plynulejšie medzi pruhmi, lebo jednoducho takto prudko meniť smer v daždi alebo snehu nie je úplne bezpečné. Vyštartuje zmenu moc prudko, dobeh je už v pohode plynulý. Volant +10-20% .. "So there are some stock limitations, like the steering torque, that openpilot doesn't bypass" Z toho nič asi nebude, ale to nevadí, nepotrebujem FSD, iba spoľahlivé L2.
          Havária/poistka, neviem čo bude. Ešte nikdy som ani nehavaroval. Ale live sa odosielajú všetky CAN data/obraz/parametre openpilota, resp. sú lokálne. Vidno tam úplne všetko, aké boli parametre každý moment, kto točil, obraz atd.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Neboj nič aj Tesla mala zo začiatku ako na S tak aj na 3 svoje muchy. Najslávnejšie je fantómové prudké brzdenie keď si zrazu autopilot zmyslí, že ten nákladiak čo kde vo vedľajšom pruhu ide do teba. To keď spraví tak na SK diaľnici kde chodia ľudia 10 metrov za sebou je z toho reťazovka ako vyšitá.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Jiri GrandPa Prudké brzdenia som mal našťastie iba v obci (cca 1ks/1000 km), ale tiež mať za sebou kamión tak sa asi . V týmto novým už 1500 km a nič.. Ak OP prepísal SCC tak celkom dobre. Vyzerá že prepojili LKAS s SCC.. napr. kľukatú Cajlu v PK po oboch stranách rôzne zapratanú vozidlami. A OP si veselo kľučkuje a AEB je ticho. Ale vypnuté nie je, skúsil som pred kruháčom natesno dobrzdiť za kamiónom a reagovalo ako má.

        • 1fisker
          1fisker komentoval
          Upraviť komentár
          Dalo by sa pre nás, ktorí sme nechodili do školy vysvetliť tie skratky? OP, SSC, LKAS, AEB.......

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          1fisker okrem OP - Openpilot, sú to všetko asistenčné systémy auta
          SCC - Smart cruise control - adaptívny tempomat
          LKAS - Lane Keeping Assist System - Systémudržiavania v jazdnom pruhu (LFA - line forward assistant)
          LDWS - Line departure warning system - Upozornenie prekročenia pruhu
          AEB - Autonomous Emergency Braking, protikolízny sytém + FCA - Forward colission assistent (FCA začne pípať ak hrozí kolízia a AEB prudko brzdí)
          ....
          Fungujú nezávisle.. Napr. zabudovaný LKAS si občas prekračuje čiary a zabudovaný LDWS mu pípa

        • 1fisker
          1fisker komentoval
          Upraviť komentár
          No ďakujem, ale asi by som tomu neveril. Nechať sa na dôchodku zabiť v aute, to nie. Radšej si to budem kontrolovať sám.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          1fisker Ja tiež neverím systémom, lebo ich programujem :-)

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Heh :-) Podpora semafórov v Arne forku :-) To chcem
          https://www.youtube.com/watch?v=zq1N0DrH4m8
          https://www.youtube.com/watch?v=2KRcVATPFAU
      • nick81
        Senior Member
        • Nov 2019
        • 534

        YT fan z Portugalska mi písal, že pozná dve Nira, ktoré majú 30 tis.km a že im tam dali nejaký nový firmware. A brzdenie rekuperáciou je 2x slabšie. Evidujete takéto niečo na vašich?

        Inak mám 17500 km.. čo sme minule zdielali ten článok o tej drahej chladiacej kvapaline do baterky (výmena každých 4500 mil tam tušim bola). Tak je to u mňa negatívne. Pekne chladí na nabkách.
        Naposledy upravené nick81; 25-05-2020, 17:59.

        Komentár


        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          nebude to tym, ze korejci zistili, ze 150kW tlacit do baterky na par sekund je "nebezpecne" ? a stlacili to na 77, ako pri DC nabijani?

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          dango Zrútil by sa mi svet, ak by prestalo brzdiť SCC. Potom kupujem už iba koňa :-D

        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          nick81 aj dokonalo najdokonalejsia tesla s velkym T rekuperuje okolo 60kW v dokonalo najdokonalejsej tesle s velkym T model 3 to skryli a mas iba posuvajucu ciarku

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          dango - musim ta sklamat, Model 3 ani zdaleka nie je najlepsia Tesla. Model S je vyrazne pohodlnejsi, ovela menej skace na nasich tankodromoch (aj vdaka vzduchovemu perovaniu) a realna spotreba Ska sa vyrazne priblizuje tej normovanej, na rozdiel od 3.
          Pre mna je Trojka trochu sklamanie, ale akceptujem fakt ze stoji o 30% menej.

        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          a preto nemam Teslu, lebo dobra a pekna je iba model S a na to nemam

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          Ja som zatial na eNire videl rekuperaciu max. 72kW.
      • Wilo
        Member
        • May 2019
        • 337
        •      

        nick81 klobuk dole pred tvojim zapalom pre vec je ozaj skoda ze usilie ludi ako ty nepadne na urodnu podu lebo automobilky si pojdu svoje a nechcu pocuvat. Rad by som sa dozil doby ked budu vsetky automobilky otvorenejsie spolupracovat s nadsencami a flexibilne vylepsovat auta v zmysle zistenych dat.

        Len taka recnicka otazka - ako je mozne ze tu mame takyto relativne jednoduchy software v globale za par susnov. Vyvinuty a vyladeny jednotlivcami a v zasade skvelo fungujuci a upravitelny. Kompatibilny s takmer akymkolvek autom. A vyrobcovia nam tu stale podsuvaju tie ich parodie na asistentov jazdy v pruhu, adaptivne tempomaty a protikolizne systemy ktore su udajne vyladene na statisicoch kilometrov a navrhnute vyvojovymi strediskami velkych firiem za tazke prachy. Niekedy mam fakt pocit ze si robi niekto srandu a skusa co je este zakaznik ochotny strpiet a kolko za to zaplati.

        Komentár


        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Zápal už skončil .. :-). Robil som tieto veci pre seba, nie automobilky alebo youtube. Ja už viem o aute čo som potreboval, už sa len starať aby baterka vydržala čo naviac KM a zvolniť tempo. Zistiť presné teploty #coldgate #rapidgate pre BMS, či kapacitu baterky bolo dosť nákladné, neuplatím to už v tomto tempe ďalej.

          Openpilot ... nič som nespravil. Len som zobral čo je a pridal fingerprint auta. Geohot a ľudia okolo si to celé odmakali. Môj eniro commit je už v ofic.HKG, o nejaký čas keď bude v produkcií. Misia splnená .. V produkcií je to len kúpiť HW a zapnúť kvačku "community features" v nastaveniach. Žiadne SSH a github. Kto bude chcieť, si to nainštaluje. Ten je v aute fakt špičkový.

          Byť automobilka, to nie je také easy. Podpora takého raspberry je stále alfa verzia, že by to bolo v aute. Ladí sa a rieši. Len nedávno bola vonku 0.4 verzia (polotovar).. a posledný rok sú masívne vylepšenia s každým buildom. Automobilky si to určite všimnú, len tie procesy integrácie sú náročné. Nemôžu tam dať predsa RPI. Musí to byť priemyselná mašina, ktorá zvládne spoľahlivo všetky teploty a vlhkosti.
          Naposledy upravené nick81; 26-05-2020, 04:58.
      • nick81
        Senior Member
        • Nov 2019
        • 534

        Pôvodne zverejnené od 1fisker Pozrieť príspevky
        No ďakujem, ale asi by som tomu neveril. Nechať sa na dôchodku zabiť v aute, to nie. Radšej si to budem kontrolovať sám.

        1fisker Malá ukažka z praxe ako skvelo fungujú tie skratky SCC/FCA/AEB :-). Ak je šofér zladený s autom a vie, že stačení brzdy sa vyradí pomerne dosť prudké brzdenie SCC. Treba vtedy chladnokrvne stlačiť brzdu na podlahu zapojí sa motor aj normálne brzdy. Ak bolo brzdenie slabšie ako SCC... následovalo by už len AEB, len tam by mohli byť zbytočné škody. Toto si inak treba dosť nacvičiť, lebo SCC zvláda fakt prudké brzdenia a všetko vždy ubrzdí. Ale potom je veľmi veľmi zle keď človek v strese tukne do brzdy :-D.

        Dve autá predomnou, 90tka. Ten predomnou nečakal, že tam bude ten prvý náhle odbočovať k rezervám PHM. Asi sa zobudil neskoro a potom to už išlo. Mne zavadzal výhľadom ten predomnou, ten to ubrzdil na chlp. SCC radar reagoval okamžite, do toho FCA (pípanie) nastavené na early reakcie. Už som videl, že to SCC motorom auto nedá, brzdou som si ho vypol a na podlahu.. BMW za mnou tiež dostalo zabrať

        Naposledy upravené nick81; 28-05-2020, 19:10.

        Komentár


        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Preto Tesla dokaze vyhodnotit aj to auto pre ním. Sú videá na internete, mne to pomohlo raz a faktom je že som nechápal prečo zrazu brzdí. Reagovalo to skôr než som ja zaregistroval že ten prečo mnou veľmi prudko brzdí. Ale už táto funkcionalita je super a keby ju malo každé auto je po retazovych nehodách.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Jiri GrandPa Protikolízny AEB má žena aj na lacnom Yarise. Neviem či to dnes nie je už povinná výbava aut. Akurát tam sú len stereo kamery bez radaru. Tu vlastne zareagoval ako prvý SCC - adapt. tempomat. Kým šofér dostane signál do hlavy a presunie nohu na brzdu, SCC si už brzdí. Ale pekná súhra ako všetko išlo postupne a šofér dostal upozornenie aj čas. Hlavne, že sa nič nestalo. Po tomto zvážim väčší odstup tempomatu. V meste je 1 z 4 akurát, 2 už necháva veľkú medzeru. Ale tu mimo mesta je asi lepšie dávať viac.
          Tesla nemala nejaké phantom braking? Mali ste to už niekto?

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          nick81 Jirko nehovori o standardnom AEB, ked auto brzdi na zaklade spomalovania auta pred nim, ale na zaklade spomalovania dalsieho auta vpredu, ktore vodic ani kamery nevidia. Spomalovane dalsieho auta odhali len radar pomocou odrazov. Na tesle to funguje dobre, no v prvom momente to vodic tesly povazuje za phantom braking, az potom ked zacne brzdit aj auto pred nim si uvedomi preco. Tesla ma 3 nastavitelne urovne citlivosti AEB. Vecsinou pouzivam stredny, lebo najcitlivejsi pri dynamickej jazde, mysickovani a malych odstupoch moze zareagovat aj ked nechcem. Skutocny phantom braking som nezazil, ked brzdilo na prvy pohlad bezdovodne - vzdy sa ukazalo, ze dovod bol.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          jux Celkom mi nie je jasne ako radar moze "vidiet" aj cez prekazku. Tp by uz davno na videnie cez steny pouzivali radar a nepotrebovali by termoviziu. Alebo aj policajti by mohli merat obauto atd. Nezda sa mi to fyzikalne mozne. Este v pripade ze spomaluje kamion pred UPom tak mozno, ale naopak neuverim.
          Nebude to nahodou tak, ze radar zbada spomalovanie auta priamo pred tebpu skor nez ty, uz ked spomaluje ubranim plynu a ty zbadas az ked slapne aj na brzdu a rozsvietia sa brzdovky, alebo to spomalenie je uz vyrazne?

        • ivan32
          ivan32 komentoval
          Upraviť komentár
          Taur signál sa odráža od zeme pod autom pred tebou. Tak povedal Musk. Videá na youtube to potvdzujú.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          ivan32 Môže byť, že odrazom pod autom. Len to už je hra so "šumom" .. Na súradniciach pod autom dostám občas vzdialenosti ďalej za ním. Veľkú prioritu by som tomu nedával, lebo potom zbytočne bude brzdiť aj kde nemá. Napr. SCC často zbytočne pribrzdí, pritom auto pred dáva dlho blinker a je čas, že stihane odbočiť.. Nevyhodnotí blinkre .. Toto ak sa udeje v aute pred.. zbytočne by Tesla brzdila na základe toho pred - vidí len radar ale nevidí jeho blinkre, keď druhý stíha a teda nie je treba ani pribrzdiť. Hocijaký radar stíha včas zabrzdiť už na základe prvého auta. Len je to zbytočný náklad za 1000-1500eur aby sa to dávalo aj do lacných aut.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          ivan32 To fakt? Ved tam musi byt tooolko odrazov kdejakych. Nechce sa mi verit. Ked mas link na tie videa poruke, tak posun.
          nick81 Tak ked vidim cez sklo brzdovky predosleho auta brzdim aj ja. Ja sledujem pri soferovani x aut pred sebou, aj za sebou. Na to co vidim aj ja nepotrebujem asistenta. Aj predvidavost a vypoctovy vektorovy vykon mam hadam tiez aspon taky ako Tesla. Casom ked uz bude komunikacia medzi autami, ze auto za zakrutou kam ja nevidim oznami mojmu ze brzdi to zacne mat pre mna vyznam. Dovtedy sa budem spoliehat na seba.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          nechcem opravovať majiteľov Tesla ale čo ja som to v minulosti sledoval, išlo o kamerové záznamy, nie radarové a šumy

          Tesla je dosť široká a bočné kamery umiestnené na Tesle vidia aj pred auto pred ňou, lebo sú proste úplne na boku. A podľa týchto kamerových záznamov Autopilot reaguje na autá viac vpredu pred tým autom, za ktorým Tesla ide.

          Nie je to žiadne lúštenie odrazov a šumov radaru, veď predsa Tesla je známa tým, že sa sústredí na kamerové rozpoznávanie na rozdiel od konkurencie, ktorá sa spolieha na drahšie lidary.

          Boli tam ukážky zo záznamu kamier, kde boli zvýraznené tie prekážky, ako to dávala Tesla kedysi do youtube videí. Pár rokov dozadu tých záznamov bolo dosť o tom, ako Tesla bočnou kamerou vidí viac dopredu ako vodič sediaci za vozidlom. Bohužiaľ keď začala Tesla zaznamenávať svoju jazdu vandalov pri státí, už je net plný videí týchto blbostí ako niekto prešiel kľúčom a iné a tých pár videí z týchto situácií sa stratí.
          Naposledy upravené Miroslav Rojko; 29-05-2020, 08:14.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Taur Presne.. treba sledovať cestu a spolupracovať s autopilotom/openpilotom. Určite sa nespoliehať na nič. Ale sú okrajové prípady ako krabica pred tebou s tmavými sklami. Kde to jednoducho nejde. Skôr inak ako obstrel pod autom, by som vyhodnocoval ak to auto pred autom vyjde z obrysu toho prvého. Toto je podstatne spoľahlivejšie ako sa čarovať s odrazmi.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          https://www.youtube.com/watch?v=APnN2mClkmk

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Ja nechodim v zakryte za autom predomnou, drzim si poziciu, tak aby som videl aj auta pred nim a neraz ked vidim situaciu pred nim uberam plyn skor nez sa spamata vodic auta priamo predo mnou. Takze ked on zacne prudko brzdit uz mam distanc. Ja sa fakt pri jazde venujem len soferovaniu s ocami na stopkach, preto mi rozne asistenty jazdy pridu obmedzujuce a vacsinou aj menej schopne a pre mna zbytocne. Samozrejme nic proti ABS a ESP tie pomahaju. Ale je fakt ze som este nejazdil Teslou, mozno raz prakticka skusenost zmeni moj nazor a zacnem ju ucitevat aj ja.

        • ivan32
          ivan32 komentoval
          Upraviť komentár
          Taur Už som to video našiel ale jux bol rýchlejší. Je to presne to čo som mal na mysli.

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          jux co to video ma ukazovat? Lebo rychlost sa zacala znizovat ovela neskor po tom ako bolo vidno cez skla auta ze to pred nim brzdi.

        • ivan32
          ivan32 komentoval
          Upraviť komentár
          Catchcash pozeral si so zapnutým zvukom?

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          ivan32 nie moje baby isli von na prechadzku tak mi ide po dlhej dobe spotify cez repraky teraz som si to pustil ale pipat zacalo tiez az potom, ako bolo vidiet volnym okom ze auto vpredu brzdi. Ten v tej Corse ci co je to asi spal...

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          ivan32 Trochu neskoro tá Tesla reagovala.. 3 sekundy od brzdových svetiel toho predtým. Aj brzdiť začala až pri pípaní. Ak sa ide na vizuál, šofér by tiež brzdil ak by dával pozor.
          Taur Súhlasím, že treba jazdiť vizuálne lebo systémy majú slabiny. To že sa adaptívny tempomat zruší brzdou je ok, ale ak adaptívny núdzovo brzdí, nemal by ho dovoliť dotykom na brzdu zrušiť, ale iba povoliť extra brzdenie. Ale iné autá to môžu mať lepšie. Na druhu stranu počítač je stroj.. ak sa zladí šofér vs tieto sytémy, dá sa z toho vyťažiť viac. SCC koľko krát zareaguje oveľa skôr, alebo napr. v hmle či dážď/noc vidí "lepšie". Open pilot aj s tou trápnou mobilnou kamerkou mal cez sklo lepší obraz ako ja vizuálne. Pri prietrži som videl iba kúsok pred auto a nevidel ani čiary, kraj cesty.
          Naposledy upravené nick81; 29-05-2020, 09:25.

        • jeeff
          jeeff komentoval
          Upraviť komentár
          TESLA to skutocne robi radarom, upravu spravili po prvej smrtelnej nehode. Dohodli sa vtedy este s Bosch, teraz uz maju radary od Continental na low level pristupe. Po tej smrtelnej nehode im dal bosch pristup a overili, ze dokazu "bouncnut" signal popod auto pred vami.

          Bezne automobilky sa teda spoliehaju na body, ktore im vracia radar, tesla priamo ziskava low level signal z radaru a sama si modeluje data:

          https://www.tesla.com/blog/upgrading...ng-world-radar

          https://electrek.co/2016/09/11/elon-...-front-of-you/

          Pri takomto brzdeni aj na displeyi auta vidis ako cervene auto pred tebou.

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Co sa neda autonomnym systemom uptriet je rychlost reakcie, ktora je neporovnatelne rychlejsia ako pri ludoch. Niekedy aj ten zlomok sekundy moze zabranit nehode alebo aspon zmiernit nasledky. Cely system este vyladit aby bola idealna spolupraca stroj - clovek a bude to urcite bezpecnejsie ako sam sofer. Ako hovori nick81 v zlom pocasi je to obrovska vyhoda. Tesla je v tomto smere samozrejme najdalej aj ked aj ostatne automobilky na tom pracuju. Paci sa mi napriklad nocne videnie co ma Peugeot.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          jeeff Tesla to má jednoducho najlepšie . Len stále je to len systém a netreba sa mu úplne odovzdávať. Ľudský mozog predsa len spracováva podstate viac dát. Ale je to fascinujúce aké veci sú už autá schopné sami robiť a ako to pomáha bezpečnosti.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Hm, Elon vravi ze signal bounce okolo auta, aj pod ak nema auto prilis nizku svetlu vysku. Teda vravi ze by to malo fungovat aj pod 6inch mozno aj menej. Asi to maju stavane na SUV a US pickupy, lebo 6inch je 15,24cm, ale bezne EU auta maju menej ako 15cm svetlu vysku. Ja ked dvihnem podvozok max do hornej polohy tak ma 14,5, standartne 12cm, pri vyssej rychlosti resp. v sport mode mi klesne na 9cm. To uz asi nepodstrelia.
          V US asi mavaju vyssie svetle vysky na ktorych to ladili.

        • kayle
          kayle komentoval
          Upraviť komentár
          nick81 "Ľudský mozog predsa len spracováva podstate viac dát" to tak trocha je jeden z problémov, že rieši všetko od telefonátu až po výhľad na okolité kopce, nie len dopravu.

          Mierne späť téme, rozhovor s George Hotz (comma ai) - https://www.youtube.com/watch?v=FIbvt4_InyU
          Ešte som to nepozeral, až bude viac času.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          kayle Človek aj asistenti majú slabé miesta. Ak niekto niekto považuje L2 Tesly za "self drive" a púšťa si filmy, alebo autor FSD nazýva v článku magazínu Level 5.Tak je to viac ako smutné. Či predstaviteľ automobilky zahlási že do 2 rokov bude L5? Alebo lietajúce autonómne taxi? Väčšie sprostosti nekecajú ani politici. Detto, keď sa niekto venuje viac telefónu ako ceste.
          Ale v princípe mozog má k dispozícií podstate viac dát o prostredí, nie je obmedzený len na senzory auta. Intuíciu nikdy nebude mať žiadny hardvér, vníma stres vodičov okolo... Lebo piatok po práci.. Vie že napr. od úseku X sa to už uvoľní. Veci ako "udržia" ma tieto ojazdené pneu, pri takto silnom vetre a rýchlosti xxx na ceste. Alebo ak je zúžená cesta/havária, signály medzi šoférmi keď sa púšťajú racionálne tak, aby sa cesta nezapchala úplne. Toto som mal na mysli.. Snažíme sa robiť dokonalý L5.. ale to nebude za 7000,, ale za stovky. Pričom načo .... keď mozog a jednoduchší asistenti spravia rovnako dobrú službu a bezpečnú jazdu.
          Naposledy upravené nick81; 29-05-2020, 12:42.

        • kayle
          kayle komentoval
          Upraviť komentár
          To že sú to teraz LEN asistenčné systémy sa nepriem. A kto to používa ako plneautonóne by si zaslúžil trstenicou. Len to myslím tak, že stroj robí to, čo sa mu povie. Áno, keď sa mu zle povie, tak zle urobí, ale robí to kľudne aj 24h denne a nenechá sa rozptyľovať. Či už stopárkou, alebo únavou, alebo ... ("milión" vecí by sa dalo napísať)
          Predpokladám že 100% tieto systémy nebudú asi nikdy, ale (aspoň to tak vidím) časom určite budú lepšie ako polovica vodičov na ceste.
          Pretože (tu použijem citát ... Neviem či je naozaj zo Švejka, alebo nie, ale sa hodí) "Lidé jsou různí, povětšinou hovada."

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          kayle Ako píšeš.. Ľudia nie sú 100%, ani tieto systémy nikdy nebudú 100%.. Ale keď sa obaja spoja, prečo z toho nevyžmýkať o pár % viac. Toto má reálny zmysel. Väčšina šoférov jazdí desiatky rokov a nemali napr. na 500 000 km havárku. Úprimne, žiadne FSD toto nedá lepšie.. max. tak rovnako ale to bude o 10-20 rokov a nie o 2. Ak nemá ísť ako slimák 10kmh

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Chlapi nechápem jednu vec. Všetci ste evidentne rozumní ľudia.
          Keď vam majiteľ Tesly ktorý s nou denne jazdi “nejaký ten pátek” povie že toto mu funguje tak a tak a robí to takýmto princípom prečo máte stále potrebu to spochybňovať? Ani my čo to sem píšeme a tu Teslu mame nie sme technickí analfabeti. Ved predsa keď niečo nepoznám tak to neznamená že to neexistuje.
          Nie že by ma to iritovalo lebo nie som slepý fanúšik v mojom veku ale robíte zo seba tak trochu ....
          Inak dobrá diskusia sa zvrhne do nejakého dokazovania prečo je Tesla lepšia a argumenty prečo to tak nemôže fungovať.
          Ale k veci;
          To vyhodnocovanie ob jedno auto spredu je skutočne robené radarom a funguje aj pri Fabii pred tebou. Bočné kamery nepozerajú dopredu ale dozadu šikmo. A naviac moje Sko ma len jednu kameru.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Jiri GrandPa Ospravedlňujem sa za seba.. Len ako programátora ma zaujíma spoľahlivosť a chyby systémov. Bežný radar tiež niekedy pekne čaruje, že šofér nechápe prečo brzdí a bol na to dôvod. Tiež ako taký nikdy nezlyhal... Sú to čierne skrinky s krásnym PR. Tesla to má určite o niečo lepšie. Nešlo tu o porovnávanie, ale že každý systém má svoje slabé miesta. Netreba sa slepo spoliehať na žiadny z nich. Aj tak v závere je dôležité len to ubrzdiť a je jedno či je to Tesla, alebo staré auto bez ničoho.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Inak pýtal si sa na to fantómové brzdenie. Tu je rozdiel či je auto s AP1 (elektronika AP od Mobile Eye) alebo AP2 ( tu je SW a elektronika od Tesly). S AP1 sa mi to nestalo nikdy a to je 6 rokov stará technológia (aj keď rokmi vylepšovaná).
          U AP2 komplet od Tesly to bola zo začiatku riadna katastrofa. Mám trojku niečo cez 8 mesiacov a niekedy okolo Vianoc 2019 to niekedy robilo neskutočné až vyslovene nebezpečne veci. Išiel si po diaľnici povedľa nákladiaku a zrazu auto duplo na brzdu tak že bez pasu by si si rozbil nos o volant. Stalo sa mi to 2x. Ale nerobilo to pri zapnutom AP ale stačilo zapnúť adaptívny tempomat. Boli ľudia čo v tom obdobi jazdili len “ručne”. Zaujímavé bolo že to nerobilo každé auto, napriek tomu že mali rovnaký SW.
          A niektoré to robilo viac a niektoré (ako moje) len výnimočne. Ale podľa mna to nespôsoboval radar ale kamery. V tých mojich dvoch prípadoch predo mnou auto nebolo. Tesla totižto nepoužíva pre ACC (adaptiv cruise control) len ten radar ale zapája všetky kamery. Preto aj tie videá úhybných manévrov keď sa z boku blíži kolízia ukazujú že netreba mat zapnuty AP, ono je to aktívne nejako stalo. Samozrejme Tesla vôbec nezverejňuje ako sú tieto veci vôbec urobené.
          Našťastie už to opravili a fantomove brzdenie aj u AP2 je minulosťou.
      • nick81
        Senior Member
        • Nov 2019
        • 534

        Posledné testovanie ..."na idiota".. prechod cez Pezinskú Babu, Záhorie pod Malými Karpatami, Buková.. Vidieť sú limity volantu na rôznych cestách, kde sa dá spoľahnúť a kde nie.



        UPDATE: Ešte normálne šoférovanie

        Naposledy upravené nick81; 30-05-2020, 07:37.

        Komentár

        Pracuje...
        X