Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

KIA NIRO

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • nick81
    Senior Member
    • Nov 2019
    • 534

    Včera sme testli Pezinok -> Košice a späť cez R1.. Vyrazili sme o 13tej a vrátili sa o 23 hod. Jazda veľmi svižná, bezpečná jazda bez obmedzovania.. Sumár taký, že v rámci SR nie je problém ísť s Nirom napr. na meeting BA-KE v určený čas. V Budči/Zvolene si dobiť do 72% (potom padá na 36kW) a prísť do KE. Celkovo sa oplatí dobíjať len do 72-74% kým rýchlosť nepadne na 36 a menej kW. Čakanie na chargeroch auto vynahradí potom na ceste živou/zábavnou jazdou.

    Do KE šóféroval Maroš, celý čas mal šport mód a späť v Normal ja. Šport som si zapínal pri predbiehaní. Zistili sme zas novú vec ohľadom limitu nabíjania. Baterky sme mali na všetkých UFC zahriate nad 25C. Budča nešla viac ako 31kW (evtronic ako posledne), tak sme sa presunuli na next-e free 50kW .. tam to išlo normálne 45-49kW..
    KE a Budča sever nás nepustila na plných 200A (75-77kW). Maroš analyzoval moje staršie videa, zistil že aj je bat.max value 35C a viac. Aktivuje sa obmedzenie na 180A
    Takže ďalšie kurvítko do skladačky . Kia/Hyundai by mohli kompletne prepracovať bat.management - skoky po 1A nie po 30tkach A = optimalizovať krivku, aby sa dalo ako tak rýchlo nabiť aspoň na 80 a nie 72%, predohrev./predchladenie baterky na ceste, resp. na stojane vylepšiť termo. A hlavne tie anomálie typu 31kW (90A) na Evtronic UFC a pod.
    Ak by ten bat.management bol lepší, to auto by nemalo na diaľkových trasách žiadnu chybu.

    13:12 Start Pezinok / 0km / soc 95%
    14:33-15:28 Budča UFC / 170km / soc 32->76%
    -> ufc = 31kW -> moved to 50kW (120A 45-49kW)
    17:50-18:31 Košice UFC / 210km / soc 17->73% (<=180A)
    20:54-21:37 Budča UFC / 211km / soc 10->72% (<=180A)
    22:39-22:48 Zeleneč D1 50kW / 139km / soc 12->20%
    23:13 Dest. Pezinok / 31km / soc 10%
    TOTAL 760km / 10:01 hrs (waze 8:20-9:00h) / -177,6kWh

    UPDATE VIDEO
    Naposledy upravené nick81; 27-04-2020, 09:29.

    Komentár


    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Potom ak by toto niekomu vadilo, treba mi dať vedieť. Aby som to sem nepísal. Info sú určené pre budúcich alebo čerstvých majiteľov. Ak niekto jazdí ten úsek na fosil, dal som tam časy, aby si vedel prepočítať podľa toho ako jazdí, ak chce EV, aby vedel cca aké ho čakajú zdržania. Mám auto 2 mesiace a stále sa dozvedám o nejakých obmedzeniach BMS Lebo nikde nie je o tom nič ..

    • Roman-ba
      Roman-ba komentoval
      Upraviť komentár
      Z tej Budče si.pokračoval do KE na Zvolen a spodkom,albocez Donovaly a vrchom?

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Roman-ba Spodkom sme isli okolo LC. Uz sa renderuje video, kde bude vidno viac info, aj nab.grafy.

    • ToMiLeaf
      ToMiLeaf komentoval
      Upraviť komentár
      Pekný trip, len tak sa nezáväzne povoziť bez termínov, bez hľadania dôvodu
      Fosil čas ti vypluje gMaps. Pre tvoju trasu by bol o cca 2 hodinky kratší. Keď toto u EV zmizne, dávam palec hore
      Celé to zabila skúsenosť s evtronicom. Presne ako som v inom vlákne naposledy písal...držia im tam rezervu 350 kW ale človek sa nakoniec musí nabiť na vedľajšej päťdesiatke Viva UFC....

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      ToMiLeaf nezáväzne improvizova teraz hned pk Budča free 50 a späť 120?😁

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Ďalší pokus.. Pezinok - Budča na 125kmh pri 17C .. 21.6kWh/100 a späť rovnaká rýchlosť ... 20.8kWh/100, teplota 10C .. 125kmh bola tacho (cca 118 gps), celý čas tempomat v normal mode, AC on. Budča.. Baterka bola na 25C, jeden blok na 24C, aj tak EVTronic išiel iba 31kW. Tak to opäť zachránila free 50kW next-e.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 to vyzera ze tam maju jasny tech problem alebo je obmedzena na nizky vykon.
      Napisem mojmu kontaktu do ZSE ci o tom vedia? 2x po sebe 31kW je malo.
      Na jesen som na tom istom stojane daval so Soulom 79kW !!

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 Dík, ak máš lepší kontakt pomohlo by to. Už 3x po sebe to za posledný týždeň to spravilo. Volal som raz na 24/7 a že nič žiadnu poruchu neevidujú, ani tip nevedel dať. Je to podozrivé lebo to zastropuje presne na 90A.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 Mam. Head of e-mobility. Komunikuje otvorene, dam vediet co odpise, je to seriozny pan.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 Ďakujem moc.
  • Taur
    Member
    • Dec 2019
    • 296
    •   

    @nick81 Kedze BA-KE je 404km, tak na meeting sa da prist nacas jednym vrzom, v KE sa pocas meetingu nabijes a ides zasa jednym vrzom spat. Bez zdrzovania na nabijackach po ceste. Ak uz teda by slo o cas. Aspon mne predajca tvrdil, ze v decembri s Konou v pohode urobil BA-PO vrchom co je 420km, cestovnych 120km/h dialnica, okresky predpisovo, ale s predbiehanim. Sestrske Niro by to malo podobne zvladnut, ci? A spodom je menej dialnic, tak uplne v pohode ak sa dodrziavaju limity. Priemerna spotreba Vam vysla vyse 25kwh co je dost, ale ved ste si isli uzit trip na otocku bez obmedzovania a bolo Vam jedno kde stojite na nabijacke.

    Komentár


    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Áno dá sa aj na 1 raz, ak sa neponáhľa. Spotreba v marci keď bolo -4, fúkal protivietor je spotreba aj pri 105kmh 25kWh/100. Dosť závisí od podmienok.
      Toto bolo na rýchlosť, vyskúšať si viac násobné nabíjanie 0-73% (do 80% nemá zmysel nabíjať, ak nie je čas). A testovať rýchlosť nabíjania pri zohrievaní baterky v šport móde. Inak ak ide niekto na otočku, je dosť rozdiel či pôjde 10 alebo 14 hod.
      Naposledy upravené nick81; 26-04-2020, 12:48.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Taur Netuším ako to ten predajca dal.. Chcelo by vedieť priemerku na celú trasu a viac info. Včera Červeník - Žilina D1 120 tach. / 115 gps .. 21 niečo.. spotreba. 16 to nebolo ani náhodou. Chcel som ešte cestu späť, lebo bracho si to vybral cez Žilina - Prievidza - Trenčín - TT - Častá bola okolo 16 (130 na D1).. Po PD išiel v šport móde. Ak sa kombinujú cesty, tak by sa to dalo. Alebo byť v 120 za niekým zavesený :-). Príp. kto máte Konu, mohli by sme niekedy ísť rovnaký úsek a podmienky spolu, aspoň by sme zistili aké sú rozdiely. Či to Kona výrazne natrie eNiru ..

    • Roman-ba
      Roman-ba komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 Ja som za, niekedy to môžme vyskúšať, tiež som zvedavý či a aký bude rozdiel. Ja idem vo štvrtok asi na otočku do TO, tak budem tiež sledovať spotrebu. Teraz tu po okolí do 100 km a bez kúrenia a klímy mám okolo 12,5. kWh..

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      za 12,5-13 teraz jazdim aj ja s mojim veteranom mesto/okresky. A dnes isla aj klima cely cas.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Tiež tak okolo 11-13 priemer (včera Častá/Trnava/Trakovice ... 12.2, AC on). Žilina - Prievidza cez Fačkovské 13.6 dynamicky v šport móde. Ideálne nejaký diaľničný úsek vybrať a tempomat, lebo takto mimo bude veľa faktorov na skreslenie..
      Naposledy upravené nick81; 28-04-2020, 21:55.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 Mozno to chce ineho sofera.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Taur Alebo iné auto

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Včera navečer Kona 120km/h na tempomate urobených 200 km z NM do LM po diaľnici bez zavesenia sa za nejaké vozidlo - priemer 15,4 kWh/100 km. Asi to bude autom a hlavne šoférom, tie 20-ky spotreby čo tu píše, mávam pri 140 km/h diaľnice. Nick81, asi chýba škola na menšom EV aby si sa naučil elektricky jazdiť.

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Nechcem sa miesat do toho ale co s tym ma sofer ked nastavis tempomat na dialnici? Spotreba by asi mala byt rovnaka nie? Ak teda nejdes polovicu cesty mimo dialnice tam by som to chapal

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko Čo môžem inak robiť na D1, ak je 120 a tempomat? Tie vyššie čísla sú čisto diaľničné úseky, aby neboli skreslené jazdou mimo D1. Po ZA kým skončila D1 nevieš koľko si mal? Priemerka trasy NM-LM je 85kmh, porovnavať to s čistou 120 nie je objektívne.
      Naposledy upravené nick81; 29-04-2020, 06:54.

    • ToMiLeaf
      ToMiLeaf komentoval
      Upraviť komentár
      Páni Vy ste znalci. Poraďte ako významne ovplyvniť spotrebu EV na diaľnici s tempomatom nastaveným na 120? Teda reálne idem niečo málo cez 110.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      ToMiLeaf Vypnes vsetky el. spotrebice, vyhadzes z auta zbytocnu zataz vratane spolucestujucich, sam schudnes zopar kg a pojdes nalacno ... A mozno si najst ekonomickejsiu rychlost pre konkretne auto, mozno je to 115, mozno 110.
      A mozno si zistit nulovy bod casovej straty pomalsou jazdou oproti viac casu nabijania kwh za vyssiu rychlost.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Jednoducho - vypnes tempomat a hla hned nizsia spotreba. Niet nad ludsku nohu s citom Tempomat zerie jak svina a s energiou naklada dost nerozumne. Vacsinou tlaci aj tam kde uz clovek predvidavo plachti. Slovensko je nastastie male takze nejaka unava nehra velka rolu. Pokial nejdes zrovna BA-KE.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      ToMiLeaf Veď to, že nijako. Už to to či sú mokré, alebo suché cesty, alebo fučí od zadu, protivietor pri 144 (gps) ani nehovorím. Spotreba je výrazne rôzna aj tom istom úseku s tým istým autom aj pri rovnakej rýchlosti. Preto neporovnávam, len chodím rôzne úseky v rôznych podmienkach aby ľudia čo chcú kúpiť auto videli že to nie je vždy len tých "ružových" napr. 16kWh na diaľniciach. Človek, ktorý nemal EV naozaj nevie čo môže čakať, lebo každý čo EV má tak to už radšej nespomenie :-D Na druhú stranu treba EV pochváliť, nie je problém ísť nejaké úseky aj za 9kWh/100 .. 30km .. potom stači isť svižnejšie pol kilometra a hneď je priemerka 11.5 .. Preto neriešiť... bežne sa šofér neobmedzuje. Ale poznať dolné a horné limity auta a v akých podmienkach sa čo dá čakať nie je na škodu. Napr. pre mňa boli prvé dlhé jazdy veľmi stresujúce .. rozdiel medzi jazdením v meste aj na diaľnici (bez obmedzovaní) bol 2násobný (220km vs 450 pri 100% v tom období). Teraz si idem bez plánovania na dlhší trip s rôznym profilom a rýchlosťami a viem čo to auto cca dá. Konečne žiadny stres... Aj keď s 10 tis km som stále len amatér na začiatku.
      Naposledy upravené nick81; 29-04-2020, 07:51.

    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 ma pravdu porovnavat to stale dokola nema zmysel. eNiro vie jazdit so spotrebou od 11kWh (mesto jar/leto) az po 35kWh (dialnica/zima/silny protivietor). Rovnako to je s BMW i3. Je tu prilis vela premennych a vzdy sa da ist pomalsie. Treba vediet ze do rychlosti 105km/h su tie auta mega usporne a to aj v zime, vsetko nad ide na vrub spotreby. Spalovaky tiez zeru rozdielne pro 110 a pri 130km/h a ak sa k tomu prida aj silny protivietor tak litriky navyse priskakuju veselo. Nabijacich stanic je cim dalej tym viac a to je podstatne. Este ich zopar postavit na dialnicnych odpocivadlach a bude to v pohode.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 Ale ved vsetko co pises rovnako ma vplyv na spotrebu aj pri ICE. I ked vyraznjesie v opacnom garde, mesto vs dialnica. Ale dazd, protivietor, tazka noha atd. zvysuje aj spotrebu benzinu na dialnici nielen EV.

    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      Taur mas pravdu s tym spalovakom len jeho vyhoda je ze to takto nikto nevnima nakolko kazdych 30-50km na dialnici ma benzinku. A tak stres z toho kde natankovat nie je pri spalovaku ako pri EV. Ked som bol v Afrike, jazdil som Landcruisera 3.0. so 180l nadrzou a poviem ti tiez to bol stres ked mi zasvietilo ze uz som jednu nadrz minul a idem uz len na jednu. Prostenebolo kde tankovat. A to iste je s nabijanim.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Taur ICE nemá problém na diaľniciach so spotrebou pri vysokých rýchlostiach. EV v tomto ani zďaleka nemá ešte na ICE. Navyše ICE hlásia rezervu oveľa skôr (desiaky KM) a natankuje sa za 5 min.. EV vyžaduje už dosť slušnú logistiku. Ak ma o 6 ráno vypluje v Hirtshals, Dánsko trajekt a potrebujem byť do večera doma. Tak s ICE tých 1500 km dám, a môžem si letieť max.rýchlosťou.. Pri EV v DE 170 nemôžem ísť, lebo potom môžem každých 100km tankovať na hodinu tak už nastupujú zložité prepočty, aby som nezabil čas, maximalizoval dojazd. Tu mi pri EV začne hlásiť auto vybite ak je 25km dojazdu a väčšinou v rádiuse 25km nemusí byť ani nabka, na diaľnici to znamená navyše ísť okamžite na min. rýchlosť. Lebo z 25km nebude ani 15
      Naposledy upravené nick81; 29-04-2020, 08:31.

    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 a preto mam silny pocit ze sa skor uchytia PLUG-In hybridy ako EV. V meste EV mimo kombinaciaô emisie minus 30-40%, servis drahsi-dva systemy ale strach z nenatankovania zmizne. Okrem toho vsetci co tu sme a jazdili aj malobaterkace sme skocili na velkobaterkace a to z jasneho dovodu. Ev nie su idealne ale su super. Trasy nad 1000km si clovek pozicia ICE.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      mozeg Ja zas nevidim ziadnu dlhodobu masovu buducnost hybridov. Zvysuju sa kapacity baterii aj rychlost nabijania a zahustuje sa siet nabiek. Ak v nedalekej buducnosti BEV nabijem za par minut (na urovni tankovania) na dalsich 600-1200km (podla triedy auta) co je uplne porovnatelne s dnesnymi spalovakmi, tak komu naco bude hybrid ???

    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      Taur suhlasim aj ja, len taku technologiu este nemame. Bude tak 5-10rokov v buducnosti a auta sa kuuju tu a teraz.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Taur ano lenze clanky o prevratnych patentoch a vyskumoch ruchlonabijania kde sa bateria dobije za 6 minut a dojazdoch cez 1000km citame uz par rokov a stale nikde nic. Stale sa hrame len s chemiou ale princip baterie zostava nezmeneny. Este aj nabijacie stojany daleko prevysuju technologicke moznosti baterii. Mame tu 350kW UFC a taka Tesla uz priskrcuje vykon nabijania starsich baterii lebo degradacia. A to Supercharger nie je vrcholom vykonu na trhu. Som zvedavy co bude po 3-4 rokoch s tymi eTronmi a Taycanmi. Ja by som sa kludne priklonil aj k 10 rokom alebo viac kym to zacne byt vsetko ako-tak pouzitelne pre uplne kazdeho. Ale to by chcelo fakt prist s niecim prevratnym. Hybridy tu budu este dlho kym nepride skutocna bateriova revolucia.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo Rec bola o tom co sa uchyti, cize o buducnosti, ja to chapem ze v najblizsich rokoch resp. desatrociach nie co sa bude predavat tento rok. Ak sa cita o tych betriovych technologiach uz roky, tak hadam po tych rokoch uz v najblizisch rokoch aj nieco pojde do masovej produkcie. Pokrok nezastavis, aj ked mu to trva. Staci ze niekto fakt zacne produkovat jedny z tych baterii z publikovanych clankov povedzme o rok o dva, alebo nech aj o 5 a BEV poskocia pouzitelnostou radovo a tym aj masovo. Pre koho potom bude hybrid ta skvela volba? Hybridy sa kam pohnu dalej? Akurat tak zvacsia bateriu, cize budu viac BEV ako HYB.
  • nick81
    Senior Member
    • Nov 2019
    • 534

    Postreh stock LKAS + SCC ... Včera sme D1 Hlohovec Exit - Žilina nechali auto s vypnutou ochranou na ošahávanie volantu (samozrejme pod extra zvýšeným dozorom). LKAS si to v pohode dal až do ZA (120 tach. celú cestu). Samozrejme pri predbiehaní bolo treba manuálne zasiahnúť a často si nechytil zmenu pruhu a išiel by mimo cestu. Hlavne v zákrutách. Ale noc úplne v pohode, nerobila problém. Celkom dobre točil aj zákruty R2 NR - ZV pri 125km, prakticky všetky, okrem tých úplne najprudších, tam by to šlo s nižšou rýchlosťou. Ale určte slepo nedôverovať, často stratí napr. pruhy (aj keď volant je zelený a točí, a nedá vedieť).. Ak vyletí cez pruh vráti volant do pozície 0 (nezapamätá si aktuálny stav), čo je celkom dosť nebezpečné v zákrutách pri vyšších rýchlostiach.
    Naposledy upravené nick81; 28-04-2020, 21:55.

    Komentár

    • nick81
      Senior Member
      • Nov 2019
      • 534

      Pôvodne zverejnené od mozeg Pozrieť príspevky
      preto mam silny pocit ze sa skor uchytia PLUG-In hybridy ako EV. V meste EV mimo kombinaciaô emisie minus 30-40%, servis drahsi-dva systemy ale strach z nenatankovania zmizne. Okrem toho vsetci co tu sme a jazdili aj malobaterkace sme skocili na velkobaterkace a to z jasneho dovodu. Ev nie su idealne ale su super. Trasy nad 1000km si clovek pozicia ICE
      mozeg Ja to tak bledo nevidím. EV s malou baterkou super ako 2. auto a kratšie dojazdy. Hlavné auto a veľkou jednoznačne, ale sú tu také a také obmedzenia, ľudia by mali vedieť aký je cca rozptyl spotreby, aké obmedzenia má BMS pri UFC a rôznych teplotách (nie že to výrobca ani do návodu nedá). Potom sa už človek zariadi. Viď tie posledné KE čo sme išli tam späť, rýchle efektívne nabitia, vysoká cestovná rýchlosť... Absolútne pohodlné ak človek vie s čím môže a nemôže rátať. Áno je tam to nabíjanie, ale zas ten čas sa dá využiť a cesta je bez prekvapení a vie že to bude v rozumnom pomere 1 hod za 4 hod jazdy.

      EV majú zmysel, rovnako ako ICE. EV nie je pre každého a pre iných zas ICE . PHEV, HEV sú pre mňa 2 nezmysly.. HEV mám platiť o x tis viac, aby som v garáži nákup. centra nesmrdel? Alebo PHEV za cenu skoro EV a musel denne pichať do auta Type2 na dobitie pár 10 km.. + konštrukčne zložité 2 motorové kazítko.. Ale tvárme sa eko ..

      Komentár


      • EV_Future
        EV_Future komentoval
        Upraviť komentár
        akonahle by Kona/Niro ziskali bateriu NCM 712 (ktoru uz ma napr. Renault ZOE) namiesto sucasnej NCM622, tak je tam priestor na navysenie kapacity az na 80kWh. A to este nehovorim o NCM811, ktora sa odklada uz dva roky ale ma prist uz onedlho a umozni este dalsie cca 15% pridanie energetickej hustoty pri zachovani hmotnosti baterie. Uz nie sme daleko od momentu, kedy budu na vyber bud tazsie velkobaterkace s dlhym dojazdom (s priblizne rovnakou hmotnostou ako sucasne e-Niro, ale s WLTP dojazdom nad 600 km), alebo mestske short-range alternativy s kapacitou okolo 50kWh, ale lahsie ako doteraz, co umozni napr. znizit spotrebu energie, cize auta budu efektivnejsie.

        https://pushevs.com/2020/04/23/possi...-from-lg-chem/

        Ja v PHEV nevidim velku buducnost, bude to len taka vstupna brana do sveta EV pre ludi, co sa zbytocne boja ist do BEV. Sam som jazdil 2 roky na PHEV, ale po presedlani do e-Nira mi uz nedava PHEV vobec zmysel.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        EV_Future Nové Niro má SKInnovation, to by malo už dávať NCM811 (https://insideevs.com/news/352538/sk...m-811-q3-2019/).
        Ale neviem ako to zistiť. Part No baterky som si opísal, ale nikde nič zatiaľ a otvárať to neplánujem :-)

      • EV_Future
        EV_Future komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 Podla tohto clanku sa NCM811 vyuziva zatial len v Cine a do EU/USA mala dorazit zaciatkom tohto roka:
        https://www.greencarcongress.com/201...115-admas.html

        Podla mna e-Niro MY20 este stale ide na 622, kedze sa v technickych datach uvadza ta ista hmotnst baterie ako v MY19.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        EV_Future Baterka je vyrobená 17.12.2019 a na nálepke sú čínske znaky (nie koréjske). Auto išlo loďou z Korei, žiadne made in EU/USA. Ešte to nevzdávam.. Aj keď popravde je mi to jedno. Radšej nech je konzervatívna, vyskúšaná v praxi... bola stabilná, neexplodovala a dlho vydržala na 100%. Lebo týmto štylom jazdenia 10000km /2 mesiace skôr potrebujem SOH udržať
    • jux
      jux
      Senior Member
      • Apr 2015
      • 1378
      •      

      Pôvodne zverejnené od nick81 Pozrieť príspevky
      PHEV, HEV sú pre mňa 2 nezmysly
      Aj u mna su hybridy vsetkeho druhu nezmyslami. Komplikovana technologia, ktora v konecnom dosledku nie je bohvieakym prinosom a vedlajsim efektom sposobuje oneskorenie nastupu cistych BEV. Ak v konkretnej situacii nie je vhodne pouzitie BEV, tak radsej pouzit stary spalovak.
      Ved tie spalovaky co uz boli vyrobene treba nejako dojazdit dokedy pojdu so srotu.

      Komentár

      • Rafo
        Member
        • Nov 2019
        • 68

        Je to fajn 811 ale zivotnost je mensia ako pri 622 aspon tak som nasiel na webe takze som rad ze mame my 2019😆

        Komentár


        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Ti co mate BEV dlhsie.. SOH vam pri kolkych km padlo pod 100.0%?

        • Peterka
          Peterka komentoval
          Upraviť komentár
          U Hyundai (predpokladam ze aj Kia) SOH nezohladnuje stratu kapacity- aj po 100 000km je stale 100%. Niekde sme sa tu uz o tom bavili, ze je to pravdepodobne "zdravie baterie" v zmysle, ze bude vadny nejaky clanok. Nepocul som este o nikom, komu by to kleslo pod 100%

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Tu nás veľa relevantných dat z reálnych aut. https://storage.googleapis.com/geota...ion/index.html
      • Wilo
        Member
        • May 2019
        • 337
        •      

        HEV treba v prvom rade vnimat ako odpoved na mnoziace sa diesle v meste. A v tomto maju naozaj navrch a vzdy boli lepsim variantom co sa tyka emisii aj spolahlivosti. To sme boli vsak v rokoch 2000-2015 a doba odvtedy pokrocila. Teraz su uz do mesta lepsie EV. Stale vsak nepovazujem HEV za uplny nezmysel. Jasne ze to nie je optimalne. Ale ak niekto potrebuje male auto primarne na mestsky a primestsky presun a rozpocet neumoznuje nakup EV ktore su stale predrazene tak je to urcite lepsia kupa ako diesel ktory sa na kratke presuvanie vobec nehodi. Teraz sa uz nastastie od diesla v mestskych autach upusta. Taky Yaris Hybrid sa vsak da kupit za naozaj slusne peniaze a je to komplexne auto. Ked sa to porovna s mestskym CitigoE ktore stoji o 30% viac a mate tam riesenia z praveku ako klucik startovania, vyklopne okna a ine srandy tak pre vacsinu ludi bude volba jasna. Na kupu EV musite este stale byt presvedcenym fanusikom aby to davalo absolutny zmysel. Bud je EV “relativne” lacne ako Citigo alebo ZOE a je to zvnutra uz na prvy pohlad maximalne osidene len nech sa cena stlaci alebo mate uz technologie aj interier na urovni a zaplatite slusny nadstandard oproti spalovaku. Zalezi ci zakaznik berie auto len ako presuvadlo z bodu A do bodu B (vtedy lacne riesenia nevadia) alebo chce kupit aj nejaku “pocitovu hodnotu” a k autam ma trosku citovejsi vztah. A tam je to potom tazsie tromfnut spalovaky s aktualnou ponukou na EV trhu. Zas prichadza len osobne presvedcenie fanusikov 🤷‍♂️ Sam poznam x ludi co maju k autam uplne spotrebny pristup a beru ich len ako nutne zlo na presuvanie sa a na nicom im nezalezi. Ale oni maju na haku cele EV lebo si kupili Daciu za 8000€ a to netromfne bez dotacie ziadne EV ani ked pocitame s vlastnictvom na 7-8 rokov. A potom je ta kategoria fajnsmekerov co vnimaju vsetky materialy a tam je mimo iPace/EQC/eTron trh uplne prazdny a vydany napospas dinosaurom. Kym sa ceny EV nestlacia aj bez dotacii na prijatelnu uroven tak HEV aj PHEV budu stale davat zmysel. My elektromobilisti si o tom mozme mysliet svoje ale vacsina spotrebitelov rozmysla podstatne jednoduchsie

        Komentár

        • nick81
          Senior Member
          • Nov 2019
          • 534

          Pôvodne zverejnené od Miroslav Rojko Pozrieť príspevky
          Včera navečer Kona 120km/h na tempomate urobených 200 km z NM do LM po diaľnici bez zavesenia sa za nejaké vozidlo - priemer 15,4 kWh/100 km. Asi to bude autom a hlavne šoférom, tie 20-ky spotreby čo tu píše, mávam pri 140 km/h diaľnice. Nick81, asi chýba škola na menšom EV aby si sa naučil elektricky jazdiť.
          Idem v rámci "bolestného" na kolečko PK-ZA-LM-BB-PK zmerať tú spotrebu Nira pri 120 medzi NM a LM .. Či je Niro taká tehla :-D Domov cez NT/Bystrú, ak by vás napadlo čo testnúť pri prechode cez kopec, alebo R1 napíšte.

          Komentár


          • ToMiLeaf
            ToMiLeaf komentoval
            Upraviť komentár
            nick81 Rád čítam výsledky tvojich testov a verím, že ľuďom uvažujúcim o Nire pomôžu pri rozhodovaní sa. Nechceš ale radšej testnúť dojazd auta pri bežnom dialničnom tempe (130GPS)? Povedzme, ako najrýchlejšie (legálne) viem urobiť úsek 400 km čisto dialnica. Aby som nebol obvinený z unreal situácie, povedzme, že idem niekoho zaviesť/vyzdvihnúť na letisko a mám to práve tých 400 km na otočku po dialnici. Tá 8 tisícová Dacia, čo spomína Wilo, to urobí za 3 hoďky

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            ToMiLeaf zas aby som uplne nefandil Dacii tak tych 8000€ sa tiez niekde prejavi. Napriklad pri 120+kmh sa tomu pri silnejsom protivetre odliepaju stierace od okna. Takze ak prsi a fuka oproti tak hovno vidis😂 a musis nechtiac spomalit na elektromobilovo-dazdovych 100-110kmh. Takze tiez 3 hodiny len za urcitych podmienok. Ale tak cielovka je svojska

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            16.5kWh/100 to dalo.Ale cely cas tempomat, aj v obci. Kazdy chvilku prsi, resp. usek NM - PB lialo a na D1 od Lipovca po LM silny protivietor. Tak si to este zopaknem niekedy. Postrehy ... TT - NM 17.7, NM - PB sa vysplhala priemerka na 21 ,,, prichodom do ZA som bol na 19.5 atd.. cize nie je dialnica ako dialnica.. kazdy usek je vyrazne iny. Ked sme isli do ZA pred par dnami. mali sme 21.6 a teraz som bol na 19.5 podmienky rovnake tempomat 120 a bolo rovnako prazdno.
            ToMiLeaf Dialnicnych 130 (aj gps) sme uz robili, resp. aj 144 (gps) to boli tie KE.. Treba si dat na odber moj YT kanal, kazdu chvilku tam davame nejake video. Sem nechcem vsetko pchat, lebo je ma tu uz moc Az si tu vadim Este mam na disku par min. tripov, len to dlho trva ten strih a rendering.
            Naposledy upravené nick81; 29-04-2020, 16:13.

          • dango
            dango komentoval
            Upraviť komentár
            ...a neozve sa

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            dango Sry, zbuchlo sa to narýchlo kým ešte anestetikum účinkovalo :-). Vyber si trasu a čas, dostaneš k náhrade.
            Naposledy upravené nick81; 30-04-2020, 06:22.

          • ivan32
            ivan32 komentoval
            Upraviť komentár
            nick81 ako ten YT kanál nájdeme? nick81 ťa nenachádza. Je to nejaký gamer.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            ivan32 Tu je .. https://www.youtube.com/channel/UCs_...xEm2oAg/videos

          • ivan32
            ivan32 komentoval
            Upraviť komentár
            nick81 vďaka

          • dango
            dango komentoval
            Upraviť komentár
            ivan32, aj nick81 je gamer/gambler :P
        • nick81
          Senior Member
          • Nov 2019
          • 534

          Ak by niekoho zaujímali dosahy ultrazvukov eNira. Stará Ceedka mi chytala veci z oveľa väčšej vzdialenosti. A s nirom som mal už pár krát na mále. Takže takéto to je. Vpredu začínajú reagovať pod 100cm, vzadu pod 115cm. Krajné vpredu a vzadu 70 cm. Pravý zadný 60 cm. Senzory sú iba 4ks vpredu a 4ks vzadu. Tie kraje sú teda dosť odfláknuté. Ak cúvam a točím sa, plot mi zachytilo dosť na tesno. Zadné radary mlčali, asi su len na objekty v pohybe. Taký ZOE má po 6ks, tie posledné má na boku na plast.kryte okolo kolies.
          Naposledy upravené nick81; 02-05-2020, 23:31.

          Komentár


          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            Kia ma celkovo parkovacie asistenty na takej zakladnej urovni. Mne napr chyba automaticka aktivacia senzorov pri nizkych rychlostiach. A kludne by som privital aj normalnych asistentov pozdlneho a normalneho parkovania.

          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            Zachvilu ludia zabudnu soferovat ked budu asistenti aj na zapnutie motora inac to automaticke spustenie senzorov je dvojsecna zbran. Stalo sa mi, ze mi predne senzory zacali pipat ked som isiel niekde pomaly a skoro som si cvrkol ze co sa deje

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            mozeg Predné mi väčinou začínajú pípať aj bez aktivácie, len tým že je tam dosah vpredu len meter tak je to dosť o ničom a niekedy zas akoby sa neaktivovali. Neviem sa na ne spoľahnúť. A musí byť zaradený prevod R/D. Minule som cúval, spúšťal sa z kopca na neutráli a boli ticho

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            Tiez si myslim, ze netreba asistentov na vsetko. Ludia sa potom na ne spoliehaju a ak to asistenti nezvladnu, alebo reaguju chybne ci maju poruchu, tak je to horsie ako keby neboli. Uz ked tak absolutny autopilot, alebo radsej nic ako otravne poloasistenty. Parkovacie senzori su fajn ked sa chcem dotlacit niekam na centimentre, alebo aby zachytili decko co sa mi ucupi za autom, takze mi staci ked reaguju na pol metra, na 2m ich nepotrebujem mam oci.
            V pruhu sa tiez viem udrzat, mrtvy uhol nemam ak mam spravne nastavene zrkadla a vzdy sa pozriem, odstup si tiez viem udrzat od auta. Sofer sa ma plne venovat riadeniu vozidla a premavke a nie vdaka spoliehaniu sa na asistentov hrat hty, pozerat filmy, sexovat, smskovat, licit sa a neviem co este.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Catchcash Cúvacie sú v pohode.. Keď začnú škriekať zadné bočné radary, alebo protikolízny Hlavne treba mať na pamäti slabé miesta asistentov. SCC radar je 100%, ale keď núdzovo brzdí a šofér si ho nechtiac vyradí ťuknutí do brzdy...

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Taur Mne sa na ceed už pár krát hodilo, že cuvacie mali väčší dosah. Ľudia na sídlisku si často nevšimnú ak niekto cúva. Ak decká idú pri autách a zrazu sú len za.. Aj mi zachránili zadok, tým že Ceed SW je veľká krava a dozadu nie je zrovna dobrý výhlad, som si v niekedy nevšimol malé auto atď.. Či bol deň/tma/snežilo, vždy spoľahlivo reagovali a s dobrým dosahom. 1.15m vzadu je pri nire dosť málo, na to že auto dá meter rýchlo, kým sa uráči pípať a ja zareagujem je neskoro. Ale zas, viem že dosah je malý, dám si extra pozor.

          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            Tak ja take auto nemam co by malo take vychytavky cize sa neviem fundovane vyjadrit

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Catchcash V Seicente bol super výhľad na všetky strany a vliezlo všade. Citigo je na tom asi rovnako Mne sa tieto veľké kravy, hlavne na sídlisku medzi 2 ďalšie kravy parkujú dosť zle.

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            tak Seicento malo dve veci, ktore uz dnes asi nestretneme.
            -cierne plastove velke narazniky
            -mini rozmery
            S tym som zaparkoval kdekolvek a bozkavanie murikov za mnou a predo mnou bolo bezne
            ...to je jedna z mala veci, ktora mi pri aktualnej generacii aut chyba EV nevynimajuc.
            V Leafe som si ani za 2r nezvykol iba na kameru bez senzorov. Ale domontovat tam tie gombiky z estet. hladiska nechcem.

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            milan84 Skrabance od bozkavania murikov ti esteticky nevadia, ale gombiky hej? Zaujimave.

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            skrabance mi nevadili samozrejme na ciernom drsnom narazniku Seicenta s leafom si vzdy nechavam rezervu a este ani raz som nesiel na dotyk.

          • ToMiLeaf
            ToMiLeaf komentoval
            Upraviť komentár
            360° kamera na nezaplatenie
        • nick81
          Senior Member
          • Nov 2019
          • 534

          Budča Juh - UFC od 3%.
          • Baterku som si zahrial na 25+ diaľničnou rýchlosťou .. V Častej mala 19C, na po príchode 26-28C. Hneď po spustení išlo UFC naplno. Tento hack teda chodí.
          • Pri 43% dosiahol blok 35C, tým pádom sa zaplo obmedzenie 180A. Čiže treba chodiť s baterkou okolo 25C.. aby mala čo naviac času do 35C .. Neviem potvrdiť, či sa za nejakých podmienok (vysoká vonk. teplota) zapne aktívne ochladzovanie. Uvidíme v lete.
          • Skúsil, som otvoriť kapotu, či to tam moc neprehrieva.. Nič.. teplota rástla
          • Vonku 11C, ale zapol som si potom klímu na najstudenšie ako sa dalo.. Opať nič. Takže manažment baterky mal na saláme. Nesnaží sa baterku veľmi chladiť, a žiadne klímy, vetranie kapotou nepomáha.
          • Napriek tomu od 3-73% trvalo presne 43 min. Čo je celkom v pohode (očakávané)... Len treba chodiť s max. vybitou baterkou na UFC
          • Spotreba Budča - Trnava 25.2kWh pri 140tach./132gps

          Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	budca-juh-3.jpg Videní:	0 Veľkosť:88,9 KB ID:	54231
          Naposledy upravené nick81; 05-05-2020, 05:11.

          Komentár


          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            Pls. hral si sa s tym predohrevom na tlacidlo. Lebo bateria ma 3 slucky chladenia/kurenia vedia ist dokonca separatne alebo vedia vyuzivat aj teplo s motora,invertora a elektroniky.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            mozeg Zatiaľ nie.. Nemám ešte CAN kódy pre ovládanie chladiacej sústavy... Potrebujem odchytiť priamo celý CAN. Preto štartujem projekt https://teslaclub.sk/kia-eniro/54255...niro-dashboard .. Cca o 2 týždne mi SK shop doručí prevodník. A potom bude ťažky dlhý vývoj .. budem robiť nové nástroje, ktoré osnímajú celé auto, a budu hľadať automaticky diferencie. Plus potom dohľadávať manuálne.. A skúšať pokus omyl.. Uvidím ako to ufinancujem. Dosť nákladne je to. Chcelo by to ďalších ľudí čo by pomáhali hľadať, skúšať. V tomto tempe očakávam cca za 3/4 roka / rok že by to mohlo byť.. + do toho tie videa / jazdy žerú brutal čas + openpilot asi budem ladiť na eNira a vylepšovať. Konečne sa našiel Nie len Wuchan mal mesiac blackout s doručovaním, ale aj USPS v Los Angeles.
            Predohrev zatiaľ robím jazdou, s tým, že dashboard ukazuje teplotu. Ak treba ohriať viac.. dám šport a počúvam smažiace sa tranzistory :-D Toto chodí spoľahlivo, kým nie je zima a veľké mrazy
            Naposledy upravené nick81; 07-05-2020, 22:23.
        • nick81
          Senior Member
          • Nov 2019
          • 534

          Degradácia baterky. Prvý nastrel.

          Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	degradacia.jpg Videní:	0 Veľkosť:30,5 KB ID:	54336
          Naposledy upravené nick81; 06-05-2020, 20:48.

          Komentár


          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Degradacia batérie? No, neviem či správne chápem tvoje pojmy.
            Môžem sa spýtať na čo ti tá tabuľka hore je? SOC sa ráta nejakým algoritmom ktorý má každá automobilka iný a neberie sa len napätie ale samozrejme aj prúd a jeho prvá derivácia (gradient).

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Jiri GrandPa Cieľom by malo byť meranie degradácie. Tj. odmeria sa od 100% po 5% .. jednolivé úseky po 10%. Systém si osníma čítače CEC a CED v BMS v sekunde pri zmene hodnoty SOC x0%-> y9%. Opakovaním merania by po čase mala vyskočiť orientačná degradácia. Tj. koľko kWh sa spotrebovalo pri SOC 99->4% (95% úsek). Zatiaľ sa s tým len hrám. Možno je to blbosť a možno z toho niečo bude. Potrebujem viac dát.
            Toto zahŕňa rekuperáciu, pridám tam ešte bez.. lebo.. tie 5ky dole som išie už mimo diaľnice a sa dosť rekuperovalo, lebo som mal šport, aby som vymlátil baterku po 10%. Ak máš nejaký nápad, uvítam.
            Inak mám prejdených 12500km. a nabilo/vypilo sa cca 2.5MWh. Keď som mal 3% SOC na Budci. Rozdiel charged discharged bol 136kWh.. Takže vyzerá, že nepresnosť čítačov je cca 130kWh pri 2.5MWh. Alebo sa 130kWh niekam vytratilo .. a neprešlo cez čítač discharged.

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Rozdiel charged - discharged je tzv. Coulombic eficiency.
            To je niečo čo neovplyvnis lebo je to dane vlastnosťami článkov a áno z toho sa dá usudzovať na degradáciu batérie.
            Pogoogli. Trocha fyziky nikoho nezabije ;-).

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Zas tá fyzika Alebo sa vykašlať na auto a vratiť sa späť ku práci

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            Nepotrebujes na to vediet plnu kapacitu clankov a nie len vyuzitelnu?

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            mozeg Auto mi neda pri jazdeni plnu kapacitu. Kedze si drzi rezervu aby sa chranila baterka. A jazdit pod 2-3% SOC dufam nikdy nebudem. Ja budem merat iba diferenciu pre opakovane merania. Tie by mali ukazat pokles v case, resp. stabilne cisla, nesmie to nahodne lietat . Dnes som isiel 60->5% len po vybiti som este kodoval, ale vyzera to nadejnejsie ako vcera, stacilo len oddelit CEC a CED .. Lebo na obr je aj rekuperacia. Ale mam stale vela otazok, tak rano chcem o 4 vstat a ist SOC 100->5% .. a snad uz budem o kusok mudrejsi... Je to ako s tym dashboardom.. clovek 1-2 tyzdne koduje len na prazdno nejaku viziu.. ktora nemusi vyjst a je velke riziko ze nie.. Dashboard sa podaril nakoniec viac ako dobre a to uz otvorili uplne nove moznosti co tam este dat.
        • nick81
          Senior Member
          • Nov 2019
          • 534

          dango pre vás včera natočil praktické video ako v Nire previesť aj väčšie veci. Pozn. pre nemajiteľov. Štandardne Niro/Kona nevie dať do roviny zadné sedadlá.
          Škoda, že zadný sedák nie je tiež delený 40/60 ako pri starej Ceed-ke. 2 osoby by mohli ísť za seba a dalo by sa využiť plných 185cm. Takto sedel zbytočne vpredu ako sardinka. Ale misia splnená, previezli sme.

          Komentár


          • JurekH
            JurekH komentoval
            Upraviť komentár
            dango Mozem sa prosim spytat, odkial mate rohoz do kufra? Mam rovnake auto a asi by sa mi tiez zisla. Dakujem

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            JurekH dango sa len viezol .. Je to orig z Kia (cca okolo 60 eur to bolo).. kupoval som na tuhovskej, ale mam to uz prec.. Zavadzia mi to, ked chcem ist do spodneho priestoru (chodim tam casto).. Idealne by bolo len potiahnut nejakym igelitom to klasicke skladacie dno.. Toto sa aj trochu blbo vybera kvoli krajom.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            na Kone je delený zadný sedák 40/60

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Miroslav Rojko Spodná časť? A dá sa vybrať?

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Miroslav Rojko O nej som písal .. Kona aj Niro nevie dať bez vybratia spodnej časti plochu do roviny.. V ceedke bol delený aj spodok a veľmi ľahko sa dala vybrať len daná časť..

          • Roman-ba
            Roman-ba komentoval
            Upraviť komentár
            JurekH ja som si v predajni Gumon kúpil na metráž 3mm hrubú gumu tzv "peniažkovinu" a presne som to vyrezal do kufra. Mám to už asi v ôsmom aute a je to to najlepšie čo v kufri môže byť, Nezničiteľné, ľahko udržiavateľné a aj po mnohých rokoch a drsnom zaobchádzaní estetické. Prikladám link: http://www.vjk.sk/detail-produktu/78...m-hrubka-3-mm/
        • nick81
          Senior Member
          • Nov 2019
          • 534

          Predchádzajúci obr. som vymazal, lebo tam chýbal prvý 10% SOC úsek a letel som s prudkými akceleráciami a brzdením..

          V noci sme spravili v kľude od 100%. Tempomat 120kmh/112gps. Dávali sme veľký pozor, aby nabíjanie/vybíjanie batérie neprekračovalo 0.5C baterky. Tj. nezrýchlovalo sa prudko a nebrzdilo. Zlaté Piesky BA - ZA - PN. Celú cestu 120, a od 29% SOC do PN 90kmh, pred PN zas 120. Rozdiel CED čítačov pri 99% a 4% (95%) + dopočítané 0-5% z posl. 5-10% úseku, rekuperácie CEC boli 0,7+0.4 fiktivna z posl. úseku.

          CED 67,5 - CEC 1,1 = 66,4kWH

          Toto je nová verzia, ktorá berie rozdiel zač/koniec CED, pridal som ODO, kWh/100km pre úsek. Viazané na reálnu 112kmh rýchlosť/nie tú skreslenú z tacho.

          A tiež pozrite rozptyl spotreby od 19.4 po 25.4 v závislosti od terénu pri tej istej rýchlosti. Skoro 25%!. Preto nejaké porovnávania medzi majiteľmi aut sú nezmyselné, ak nie sú rovnaké podmienky.



          Naposledy upravené nick81; 09-05-2020, 09:04.

          Komentár

          • mozeg
            Member
            • Dec 2015
            • 439
            •   

            No mne to proste vychadza tak ze cely problem neteslackych vyrobcov je nezbieranie dat s automobilov a od toho sa vyvyjajuce softverove vylepsenia. eNiro, Kona, ioniq su toho prikladom.

            Predohrev pred nabijanim, neoprimalizovana krivka nabijania(vacsie skoky som nevidel), nevyuzivanie vyskovych prevyseni hoc v mape su (hybrid Niro vyuziva pracu z vyskovymi rozdielmi a pred kopcom viac narekuperuje) a pod.

            Clanky 622 co ma Niro a Kona su casom odskusane a neverim ze vyrobva nema data co je najlepsie a k tomu nejaka rezerva a optimalizacia je na svete. Urvite musi mat koncern H&K tieto data tak preco neoptimalizovat.

            Ak Tesla vyroby zmenseny Model Y za cenu do 35k€ s DPH tak to bude predajny megahit dovtedy uvidime.

            Potrebujeme vsak nabijaciu infrastrukturu. Mne osobne by stacilo ak by sa masovo rozsirili 3,7kW nabijacky po stlpoch verejneho osvetlenia.

            Komentár


            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              Etheriel Písal v Kona téme, že dostal teraz SW upgrade (BMS, MCU, VCULDC, IGPM). Nedá sa povedať, že by nič nerobili. Len pre Kia/Hyndai robí asi sw Mobis, tým že live dáta doteraz nezbierali .. musia viac testovať oni bez nasadením. To je ďalší dôvod, že potom update rieši veľa vecí. Tesla má násobne viac predaných vozov a časť testov prenáša na ľudí a oveľa väčšiu vzorku áut po celkom svete. Cez live vedia updatovať po menších častiach a robiť A/B. Ale HK teraz keď majú UVO vôbec nič nebráni robiť toto isté. Takže je len otázka kedy sa to zlomí aj u iných výrobcov. A potom ďalší problém, že ľudia nerobia tlak. Viď problem predhrevu .. Bjorn stručne popísal, aha zima, Kona/Niro a aj Jaguar pomaly nabíja a tam to končí. Nejde s PR autom hlbšie. Potom treba nahnevaných ľudí z NZ ktorý zložito vytrackujú presné teploty, ale tiež nenašli všetky.. To vytrackovanie podmienok používateľom je veľmi nákladné :/. A okrem NZ na fórach nenádeme nič.. Iba na forách zúfale hlášky "pomaly nabíja". Viď. aj mne sa tu písalo na začiatku, že chcem moc / ochrana baterky a ušetrím 5-15 min atď. Väčšina ľudí nerobí diaľkové trasy, tak sa s tým "nejako" zmieria. A potom si kúpia Teslu

            • 1fisker
              1fisker komentoval
              Upraviť komentár
              "Ak Tesla vyroby zmenseny Model Y za cenu do 35k€ s DPH tak to bude predajny megahit dovtedy uvidime."
              Naozaj sú ľudia ešte takíto optimisti? Závidím takú povahu. Ja som realista a zostávam pri zemi.
              Ak sledujeme vývoj Tesly od začiatku a propagované ceny budúcich áut, tak nám vychádza na základe minulosti nasledovné:
              Cena Y v Európe bude 50-60 tis. eur.

            • Taur
              Taur komentoval
              Upraviť komentár
              1fisker Ja som ho pochopil, tak ze mensiu verziu modelu Y, ako dalsi model v nizsej triede, nieze Y bude za 35k.

            • dango
              dango komentoval
              Upraviť komentár
              ziadne auto od Tesly nebude za 35k

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              dango Nie len Tesla, ani Kona nebude veľmi lacnejšia. Kým je odbyt a nestíhajú vyrábať prečo by mali dávať dole cenu. Či už Tesla alebo niekto iný.
          • nick81
            Senior Member
            • Nov 2019
            • 534

            Šialená presnosť...

            Dnes: Baterka zo 100% do 4% ... Rýchlosť 140kmh t. ... Využiteľná kapacita batérie 100%... 66.3kWh
            photos.app.goo.gl/TAH5TuWNQG5msLodA

            Včera: to iste, Rýchlosť 120kmh t. 1/5 trasy cca na 90.... Využiteľná kapacita ... 66.4kWh
            photos.app.goo.gl/JwhH2o5P2334qcYh6

            Tak toto sa na meranie degradácie viac ako použiteľné. Plus po novom úsekové štatistiky s priemerkou...

            UPDATE: Video z akcie https://www.youtube.com/watch?v=KTLRlQv4694
            Naposledy upravené nick81; 12-05-2020, 05:32.

            Komentár


            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              pockaj, takze tvrdis ze 66,4 je nominalna kapacita? Alebo vyuzitelna a je to viac ako uvadza vyrobca?
              nerozumiem tym cislam.

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              milan84 66.3-66.4kWh mám cca využiteľnú kapacitu pri tempomate na diaľnici. A toto isté keď budem opäkovať kaźdý rok, tak by mal vedieť rátať pokles kapacity. Mám zatiaľ len 2 plné prechody na diaľnici 120 a 140kmh. Potrebujem viac dát od jazdenia po dedinách po agresívnu jazdu na R1 s prudkými brzdeniami a opalmi (nad 2C). Neviem zatiaľ ako moc to môže lietať. Baterka asi pri agresívnej jazde nedá plných 66kWh, ale bude to menej. Momentálne viem, že ked sa vyberiem na D1 o rok, 2, 3. A budem mať speed medzi 120-140 tempomat, tak dostanem celkom presné čislo, ktoré viem porovnať s dneškom/včerajškom.. PS: Opakujem, že rozsah 0..5% sa počíta fiktívne z 5-10% intervalu. Ja len reálne odjazdím od 100 do 4% SOC - Hneď ako sa 5% zmení na 4% test je kompletný. Degradácia mi bude bohato stačiť ak bude s presnosťou na celé kWh. Zatiaľ z tých dát, ktoré mám teraz je to o kus presnejšie. Ono ja som si neosnímal auto na začiatku, keďže som to vyvinul až včera.. 13 tis už môže byt nejaký mini pokles .. Ale to mi až tak nevadí. Nejde o život.
              Peterka Aspoň to môžem porovnávať zo SOH údajom z BMS či neklame :-D
              Naposledy upravené nick81; 09-05-2020, 22:59.

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              ale preco by potom uvadzal vyrobca vyuzitelnu 64 ?

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              Je to jedno ci 64 alebo 67, pri agresivnej jazde to moze byt napr. len 62 .. LiOn baterky maju nejake parametre, charakteristiky, vlastnosti. A treba s tym zit. Navy 64 je binarna sustava 1,2,4,8,16,32,64,128... resp. kombinacie 32+16,= 48, 96=48+48, aby nebol chaos,, tak sa snazia drzat tohoto.
              Mne je naozaj jedno kolko, chcem vediet potom pri beznom jazdeni ako moc bude degrad baterka, ked budem napr auto predavat. Taketo agresivne 15tis za 2.5 mes uz nebude. Prvych 15 tis som si chcel len auto osahat.
          Pracuje...
          X