Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

KIA NIRO

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Rafo
    Member
    • Nov 2019
    • 68

    Podla mna spotreba pri 130 a 140 je super.21kW -22na zimnych gumach a s kurenim na 20.Velmi vela robi teplota a vietor isiel som aj 24kW .Je tam moc veci co to meni....
    Mne sa javi prave kia ako najlepsie momentalne co sa tyka spotreby.Napr do prace mam 16km.bez kurenia na zimnych gumach 12.5 kW pri vonkajsej teplte 10.Pri 2 az 3 stupnoch 14.5kW.priemerna rychlost 80.
    Je to super auto dobre sme minuli tazko zarobene peniaze😉😆.Mame vsetci radost.

    Komentár

    • nick81
      Senior Member
      • Nov 2019
      • 534

      Pre tých, čo chcú kúpiť eNIRO som spísal nejaké postrehy z praxe. Plusy a nedostatky po 2.5 týždni používania a 4000km.
      Prípadne iným majiteľom eNIRA tam dám právo na zápis, nech aj oni napíšu svoje čo im vadí, alebo vítajú.

      https://docs.google.com/document/d/1...it?usp=sharing

      Komentár

    • nick81
      Senior Member
      • Nov 2019
      • 534

      Engineering mode pre 10.25" display .. Nezmakli ste to niekto? Skúsil som tento postup (je tam aj pre 10.25) na eNirovi nejde.
      https://www.oviradio.cz/hyundai-kia-...ering-mode-en/

      Waze je cez AA otras. Aj keď neviem či to pôjde natívne, lebo v menu nie je pripojiť na wifi (kvôli esim).

      Komentár

      • nick81
        Senior Member
        • Nov 2019
        • 534

        Kódujeme a ladíme ďalšie screeny... Zatiaľ sú také surové, ale spravilo sa v rámci kódu ešte kus refactoringu, skenovanie BLE zariadení v okolí... Čoskoro bude inštalácia zjednodušená na úroveň uploadu HEX súboru cez jedno EXE. Na ceste je ešte väčší 2.4" display, nech to nie je viazané len na tento jeden hardvér. Nevideli ste niekto náhodou niekde pár palcový OLED display s rozhraním SPI alebo I2C a rozlíškom aspoň 320x240? Všade nachádzam max. do 256x64px.

        Ak by ste to chceli portovať aj pre vaše iné auto (tj. nie Kona/eNiro), dajte vedieť. Pomôžem s tým.
        Neviete niekto, cez aký OBD AT command zistím typ/označenie auta?

        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	enirodashboard.jpg Videní:	2 Veľkosť:103,8 KB ID:	52779
        Naposledy upravené nick81; 30-03-2020, 13:33.

        Komentár


        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          development forum je domena vedla skus zaklopat tam

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          dango Dev kludne odignorovat :-) Chcel som len dat vediet, ze to konecne zas nabera obratky. Hlavne, ze som uz ochotny pomoct aktivne portovat aj na ine auta.. Doteraz som nechcel ine auta riesit.

        • palo47
          palo47 komentoval
          Upraviť komentár
          Skús pozrieť displeje pre e- biky.
      • nick81
        Senior Member
        • Nov 2019
        • 534

        Ak by ste si chceli pozrieť ako lietajú s napätím články v aute, viď video od 1:24. Každú sekundu sa to mení. Červené je min. zelené max. napäťie, biele sú hodnoty medzi. Resp. ak všetko biele, tak sú všetky zhodne.

        UPDATE: Takže zamknutím auta sa to celé vypne, otvorením zapne. Ak by ste chceli napájať DASH kameru len počas jazdy, tak tie miesta pre napájanie 12V v konzole so svetlom sú tie správne.

        Naposledy upravené nick81; 02-04-2020, 19:43.

        Komentár


        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Neviem ako v kii, ale v tesle sa napetia jednotlivych clankov odcitaju postupne, t.j. hodnoty pochadzaju z roznych casov. Cize rozdiely napeti jednotlivych clankov su pri zmenach vykonu ci rekuperacie v skutocnosti mensie ako namerane. Realne hodnoty sa daju namerat len pocas stabilneho vykonu von ci do baterie.

        • jeeff
          jeeff komentoval
          Upraviť komentár
          jux, vdaka za info. Ja mam vdaka vymene emmc pamate na MCU v Tesle teraz dostupny dashboard kde vidim aj najnizsie napatie a najvyssie napatie clankov. Pri akceleracii dochadzalo k pomerne velkemu rozdielu (0,3-0,5 v), postupne odcitanie by to vysvetlovalo. Pri kludnej (dialnicnej) jazde mam rozdiely podla stavu nabitia do 0,06V.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          jeeff - ake mas rozdiely napeti clankov pri SC nabijani pri 50% SoC?
      • jeeff
        Member
        • Nov 2015
        • 192
        • lubos1519
        •   

        Nejdu mi pridat obrazky k odpovedi, tak pisem ako samostatny komentar, asi sme Off topic v KIA NIRO teme ;-)

        jux to neviem, mozem vyskusat pri najblizsom nabijani na SC to ale neviem kedy bude, vzhladom na situaciu s cestovanim. Ale napr. pri nabijani doma na 100% mam situaciu, ze max clanok uz ma 4.21v (cize prekracuje max napatie) a najslabsi ma 4.17V (pri vonkajsej teplote 1 stupen, bateria vtedy ukazovala 97%). Po vypnuti nabijania to hned padne dole (min 4,14 max 4,16V). Pri max nabiti je v klude rozdiel najvacsi, aj 0,06V, postupne ako sa bateria vybija rozdiel klesa.

        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG_6223.jpg
Videní:	554
Veľkosť:103,6 KB
ID:	52859Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG_6224.jpg
Videní:	486
Veľkosť:104,4 KB
ID:	52860
        Naposledy upravené jeeff; 01-04-2020, 08:44.

        Komentár


        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Aj mne sa to sprava pri 100% rovnako, max clanky 4,20V niekedy prebliknu 4,21. No rozdiel mam mensi, zrejme preto, lebo ked som to meral, zamerne som nabijal malym vykonom - len 6A
          na fazu, pricom som sa hral s kurenim, takze miestami vobec nenabijalo. Bateria mala dost casu na balancovanie.
          Aku mas bateriu? Ja mam 90tku. 85 a 90tky maju rovnaku technologiu, rovnaky pocet clankov, len 90-tka ma o chlp lepsiu chemiu clankov. 100vka ma lepsiu technologiu.

        • jeeff
          jeeff komentoval
          Upraviť komentár
          Ja mam 85 (mam sice D verziu ale bateriu mam z P verzie, kupoval som v 2016 kde 85 baterie koncili). Netvrdil by som, ze 90 ma lepsiu chemiu - ma vyssiu kapacitu ale je verejne potvrdene, ze ma vacsiu degradaciu, preto ked som kupoval v 2016 auto som nepriplacal za 90tkovu bateriu.. 100vka bateria je najlepsia, tam su vyriesene problemy 90tkovej chemie.

          Meral si niekedy ako ti pada napatie baterie pri akceleracii? Mna to dost sokovalo, ked som videl ako napatie clankov padne.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Pokles napetia je normalny, dolezite je aby bol co najmensi rozdiel medzi clankami.
          Skus podrzat do kopca povedzme 200kW povedzme 5 sekund, vtedy by malo zobrazovat spravny rozdiel napetia clankov.
      • Roman-ba
        Member
        • Sep 2019
        • 104
        •   

        Priatelia, len tak pre zaujímavosť, posielam foto batérie Hyundai / Kia 64kWh. Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Hyundai_Kia_Battery 1.jpg
Videní:	546
Veľkosť:127,8 KB
ID:	52980 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Hyundai_Kia_Battery 3.jpg
Videní:	480
Veľkosť:140,0 KB
ID:	52981 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Hyundai_Kia_Battery 2.jpg
Videní:	488
Veľkosť:148,5 KB
ID:	52982

        Komentár


        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Hyundai ma ineho dodavatela tak nemusi byt uplne navlas zhodna. Neviem ci su ine len clanky alebo aj trosku ina konstrukcia.

        • EV_Future
          EV_Future komentoval
          Upraviť komentár
          KIA odobera od SK Innovation, Hyundai od LG Chem pre Kony vyrabane v Korei, ale ceske Kony uz budu brat baterie tiez od SK Innovation, takze by to mali byt tie iste ako u Nira/Soulu.

          https://www.autoviny.sk/novinky/1208...a-dlhsi-dojazd
          Naposledy upravené EV_Future; 02-04-2020, 12:00. Dôvod: Vlozeny link na clanok

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          To znamena ze aj EU Konu cakaju tieto pravidelne vymeny chladiacej kvapaliny ako to je na eNire? No pekne. Z dazda pod odkvap. Este bude dopyt po sedom importe z Koreie za Konami s LG baterkami pockaj 😂

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo Uz som nabehal za 3 tyzdne 5 tis km a auto o chladiacej kvapaline zatial mlci :-) Tusim 4500km tam bol interval ze? Auto bolo podla datumov na krytkach vyrobene niekedy dec 19/jan 20. Frame vyzera byt zhodny s eNiroom. A ci su tam SKInnovation/LGChcem alebo nejake veci naviac... je to asi jedno. Nikto z nas to nebude asi na dvore rozoberat.
          Naposledy upravené nick81; 02-04-2020, 13:52.

        • Roman-ba
          Roman-ba komentoval
          Upraviť komentár
          To sú zábery z pražsk=ho e-salonu, kde priamo na mieste rozobrali Konu, Hovoril mi pán, že batérie sú identické pre Hyundai Kona, Kia e-Niro a Soul. To bolo na začiatku decembra 2019. Možno už sú batérie odlišné.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Pan mal zjavne nastudovane Baterie boli od zaciatku odlisne pre Kiu a Hyundai. Skor by som povedal ze to bola asi baterka z buducej ceskej Kony. Ta uz vraj dostane rovnaku baterku ako eNiro. Co by aj davalo zmysel. Nemusia rozoberat auto ked dovezu z Nosovic len baterku.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Zo zvedavosti ako je tých 98 článkov rozdelených? 3 bloky sú vpredu, a 2 na sebe pod zadnými sedačkami. Ako počítam, v predných .. 3 rady po 2x10 = 60 článkov. Pod sedačkami 2x 8 hore, čiže asi bude 2x12 v spodnom rade? Teplotné senzory 01 - 04. Viete niekto, kde sú cca umiestnené ? 3 predne rady a 1 spoločný pre zadné 2 poschodia? A temperature inlet - teplota na prívode, môže to byť predná časť elektroniky?

        • Roman-ba
          Roman-ba komentoval
          Upraviť komentár
          Áno, tá tretia fotka je pohľad spredu, dole tá hadica je In - Out chladenia, ohrevu, napravo od toho je komunikačný a vedľa hlavný napájací konektor.
          Škoda že som nebol deň predtým, to mali vonku motor s príslušenstvom..
      • jux
        jux
        Senior Member
        • Apr 2015
        • 1378
        •      

        Pôvodne zverejnené od nick81 Pozrieť príspevky
        z som nabehal za 3 tyzdne 5 tis km a auto o chladiacej kvapaline zatial mlci :-) Tusim 4500km tam bol interval ze?
        V tom clanku bolo 4500mil, nie km... takze 7242km.

        Komentár


        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Dik, idem s autom lietat teda dalej :-D
      • nick81
        Senior Member
        • Nov 2019
        • 534

        Pre tých, čo Proclip nepoznajú. Konečne mi prišiel backend na Proclip na Niro 20. Tu vo videu sú fotky z backendu na center console. Už sa dá na Niro 20 kúpiť aj left side na ľavý stĺpik pri volante. Vtedy ešte nebol. Frontend používam active / napájaný pre môj typ tel. Aj keď bol drahý, ale stojí to za to... Takže len sa vloží telefón do koľajníc, sám sa napojí na konektor, nabíja QC3 a auto si hneď spustí Android auto. Je to veľmi pohodlné na časté vkladanie a vyberanie pri krátkych trasách. Na SR sa dajú objednať cez https://www.brodit.sk/, handluje to http://notebookshop.sk/

        PS: DARUJEM Mám navyše backendy na Hyundai Kona 2020 a Kia Ceed SW 2009 - oba nepoužité s neodlepenými pásikmi. Stačí si tam len dokúpiť frontend pre konkrétny telefón.

        Naposledy upravené nick81; 02-04-2020, 15:52.

        Komentár

        • Rafo
          Member
          • Nov 2019
          • 68

          Ty sa tušim vytešuješ viac ako ja😆 a to ja som tazky pripad ja sa s mojou aj rozpravam😆😉

          Komentár

          • dango
            Moderator
            Gold Member
            • Nov 2014
            • 693
            •   

            Cize dalsia novinka od importu. Svetlomodra farba (yacht blue) sa neda zadat ani do majovej vyroby a nie je garancia ani do bududcna. Vraj sa to uz viackrat stalo, ze farby z oficialneho konfiguratora proste boli nedostupne a po case ich vyhodili.
            .....a tak som objednavku zrusil. Navyse pauznute dotacie; to by boli ku*va kompromisy, ktore nemienim robit pre tak velkeho dinosaura, ako je Kia; dat plnu sumu za auto, ktore ledva na 80% splna poziadavky.
            Momentalneho dizla, co mam pozicaneho, kym pride eNiro (povodny zamer) budem musiet najneskor v auguste vratit, a tak idu do uzsieho vyberu i30 a Ceed.

            Komentár


            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              No do hája... Ale úplne ťa chápem.

            • ToMiLeaf
              ToMiLeaf komentoval
              Upraviť komentár
              Zrušená objednávka kvôli farbe? Dotácie budú podľa iného vlákna chodiť jún/júl, toho by som sa nebál.
              Tie požiadavky, to je individuálne. Človek musí počítať, že prechodom na EV sa zrejme bude musieť vzdať nárokov. Ja som tiež prechodom z HEV na EV v podstate prestal robiť dlhšie tripy. Kde sú tie časy, keď človek sadol do HEV a len tak z nudy sa išiel na víkend previezť 1300 km a vrátil sa vysmiaty s priemerkou 3,9.
              Jazdenie v EV beriem skôr ako vnútorné presvedčenie o tejto filozofii než splnenie požiadaviek na auto.

            • Taur
              Taur komentoval
              Upraviť komentár
              To vazne? Z nudy jazdit 1300km? Tak to som rad ze som sa nikdy este nenudil. Viem si predstavit ze nejakym sportiakom, alebo vykonnym EV by som sa siel vysantit pre zabavu na nejaku zaujimavu okresku, ale aby som soferoval 1300km, len aby som zabil cas to nikdy. A keby som uz tak mal ist tak EV by vobec nevadilo, spojim dva v jednom. Pocas nabijania budem citat knihu, alebo si pozriem film/serial. Kludne by som este aj pomaly AC nabijal. Pripadne sa da prejst a pozriet okolie ...

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              ToMiLeaf Popravde.. Danga chápem. Mal z môjho enira dosť údajov. Išiel v ňom trasu akože za rodinou na východ. Ja som EV predsvedčený, ale je tu jeden faktor na ktorý musím brať ohľad a tým je rodina a 2.5 ročné dieťa. EV sa často vykreslujú o kúsok lepšie ako sú. Napr. keď si porovnám Konu/Nira čo je v dojazde okrem Tesly prakticky špička v dojazde, tak odtiaľ potiaľ. Diaľnice ma veľmi sklamali.. aby som chodil 90kmh po R1 a zbytočne si ohrozoval rodinu / strácal čas pomalou jazdou. No nie je to ono.. pri 130kmh to cucá teraz 28-30kWh/100km. Čiže na 200km vymlátim v pohode celú batériu, ktorú na trase nemôžem ani doplna nabíjať, lebo čakať od 75% do 100% ďalšiu hodinu, to deckám nevysvetlím .. takže skôr to vyzerá na nabíjanie každých 150 km. Čo je dosť sila pri mašine s bežným dojazdom 400+. Ďalšia vec, z 5 pokusov nabíjať na UFC išiel len jeden ako mal. Aj to niro nemá 100kW ako všade píšu, ale max 77kW nabíjanie, ktoré navyše u nás ani nie sú, alebo idú (možno len ) na Nirovi zatiaľ všelijako. Ja som sa tiež išiel previesť na D1/R1 na 2 hod.. Nakoniec som prišiel domov za 3.5. Rodina mi volala, že kde som tak dlho :-D Ale nedám ho preč ani za svet. Aj keď ta predstava návratu z víkendu v zime s malým dieťaťom a každú chvíľu niekde 40 min stáť, no uvidím aká bude realita.

            • mozeg
              mozeg komentoval
              Upraviť komentár
              No ja mam detska 4 a 2r. Mali sme i3 60Ah, pri 200km trase trebalo 2x stat po 10min max. 130km/h sa ist nedalo max 115 ideal 105-110km/h. Vedel som ze dalsie EV musi mat co najvacsiu baterku, k fosilaku uz cesta nebola. Tak mame 64kWh eNiro a spokojnost. Najcastestejsie z dlhych tras mam 200km trasu. K nasim co je 500km chodim tak 2x za rok takze pohoda aj statie na nabijanie, 1x dovolenka 640-800km a to aj tak nerobime na jeden zatah a delime si cestu zhruba na polovicu. Robili sme to aj spalovakom, je to lepsie ako stat vvtych sialenych kolonach. Takze my sme s eNiro velmi spokojni.

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              mozeg Akurat som v beladiciach. PK - Beladice po TT 110kmh a na R1 125kmh (realna gps). Okolo 20kWh/100 spotreba, teplota 17C. Budem asi pisat do ZSE, na soc 42% ...52kW ... 60% nabijam 55kwh Co sa tyka mojich jazd, tak ja pendlujem cely rok PK + 15km .. pre mna je toto auto idealne. Diesel fakt trpel pri roznasani deti a tych kratkych jazdach. Tie dialkove trasy,, tiez ich mame dost malo. Len jednoducho nesmiem lietat 130+, hlavne aby bolo vela UFC a fungovali s enirom. soc 65% a padlo na 41kW...

            • Taur
              Taur komentoval
              Upraviť komentár
              nick81 A co chces pisat ZSE? Ze tvoje Niro slabo nabija? Ved tu niekto pisal ze s e-tronom tam nabijal 150kw. Niru pisu DC max 77kw, priemer 64kw aj to asi za optimalnych podmienok. 17C je teplota prostredia ci teplota baterie?

            • Roman-ba
              Roman-ba komentoval
              Upraviť komentár
              Ja robím väčšinou tiež okolo 100 - 120 km denne vrámci práce, ale mne Kona plne vyhovuje. Dva krát som bol aj s rodinou (dve deti) v zime na lyžovačke, plne naložený aj s truhlou na streche. Áno, treba rátať v zime a za tých podmienok s dojazdom okolo 200 km, ale v pohode som to zakaždým dal s jednou prestávkou na nabitie a obed s kávou. Nikdy som sa nedostal do situácie že by som musel kvôli nabíjaniu stáť, vždy to bola prestávka na oddych a občerstvenie kedy som aj nabíjal. Jediný rozdiel oproti predošlým cestám so spaľovákom bol v tom, že som po diaľnici nešiel 135 ale iba 125. Najskôr som myslel že ma budú všetci predbiehať, ale na moje prekvapenie som zďaleka nebol najpomalší. A časový rozdiel na 200 km bol 6-7 minút. Takže za mňa pohoda. Ešte som zvedavý aké bude cestovanie v lete, ale momentálne asi pôjdeme - nikam vzhľadom na obmedzenia. Ak sa mi podarí v lete prísť do Prahy z BA, splní sa mi sen a môžem prehlásiť, že EV je na bežné používanie úplne v pohode. Za mňa teda palec hore.

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Tých 200 km v zime Ti asi robí rakva na streche, ja v zime chodím na Tatry každé dva týždne a dáva mi to okolo 300 km.
              Dialnica 120km/h, ak je pod nulou, tak po nejakej rýchlej dodávke pri tempomate na najbližšie. Vždy sa na nejakú vysokú dodávku nalepím čo ide okolo 120 a to dokáže urobiť pár kWh/100km na dlhej trase.

            • dango
              dango komentoval
              Upraviť komentár
              ToMiLeaf predstav si, ze ano, aj ta farba tam zohrala rolu. Nie som odkazany tolerovat maniere ci uz dinosaurov a uz vonkoncom nie Tesly. Doba socializmu sa skoncila, kedy bol clovek rad za akukolvek mb-cku, co sa mu usla. nick81 natahoval Hyundai s 11kW OBC, vykaslal sa im na hlavu a vzal auto od "konkurencie". Ja ked som si zaumienil yacht blue (oficialna z konfiguratora), tak nech mi ju proste dodaju alebo nech idu do riti. A za dalsie, nebudem trapit rodinu 5 mesiacov do roka, kedy je vysoka spotreba a v cieli nemam moznost nabitia (AC) a najblizsia DC nabijacka je 60km. Pri aute za 46 000 chcem mat pokoj. A tych penazi veru nemam plne vankuse, ze neviem, co s nimi. Kupim nakoniec Daciu za 12 000 a bude pokoj....

            • dango
              dango komentoval
              Upraviť komentár
              Ak by som bol sam, nemal by som s autom ziaden problem, vyhovovalo by mi. Dokonca uz som mal aj na male kupit Ioniq hned, ked sa zjavil. Ti, co ma poznaju vedia, ze som masochista a boli casy, kedy som si na Gentoo aj OpenOffice kompiloval Lenze vysoka spotreba + colgate + na prd nabijacia infrastruktura + nemoznost vyrobenia farby aku chcem + vysoka cena + pauznute dotacie + zeny v aute = odlozena kupa
          • mozeg
            Member
            • Dec 2015
            • 439
            •   

            Pôvodne zverejnené od dango Pozrieť príspevky
            Cize dalsia novinka od importu. Svetlomodra farba (yacht blue) sa neda zadat ani do majovej vyroby a nie je garancia ani do bududcna. Vraj sa to uz viackrat stalo, ze farby z oficialneho konfiguratora proste boli nedostupne a po case ich vyhodili.
            .....a tak som objednavku zrusil. Navyse pauznute dotacie; to by boli ku*va kompromisy, ktore nemienim robit pre tak velkeho dinosaura, ako je Kia; dat plnu sumu za auto, ktore ledva na 80% splna poziadavky.
            Momentalneho dizla, co mam pozicaneho, kym pride eNiro (povodny zamer) budem musiet najneskor v auguste vratit, a tak idu do uzsieho vyberu i30 a Ceed.
            Hybris alebo plug in hybrid neprichadza do uvahy?

            Komentár


            • dango
              dango komentoval
              Upraviť komentár
              Hybrid nie, lebo vsetky moje kratke trasy maju aspon 15km s minimom "brzdeni", cize tam by bol elektromotor nevyuzity. A PHEV je mackopes, ktory ti vezme z kufra a viem, ze po mesiaci by ma kazdy den 2x otvarat klapku a pchat tam kabel prestalo bavit.
          • nick81
            Senior Member
            • Nov 2019
            • 534

            Som sa nudil na záhrade Tak som trochu rozoberal auto.

            Tu v odkaze sú komplet všetky fotky v plnej kvalite, neskôr pridám video.
            https://photos.app.goo.gl/yD6jJZnWPquDFDPT9
            • Na foto je presne typ rezervy, ak by niekto tiež zvažoval.
            • Rozobral som tie plastové boxy v v kufri. Sú tam 3 kusy, podľa potreby sa dá dať preč napr. iba časť
            • Typ baterky pod vozidlom.. Celkom čerstvá, vyrobená 17.12.2019. Podľa part number sa zatiaľ nedá nič vygoogliť, chcel som vedieť viac (články a pod.).
            • Odmotoval zadné sedačky (vzadu 2x skrutka, vpredu treba vycvaknúť na 2 miestach smerom hore, odpojiť jeden konektor). Potom dá spraviť plocha od kufra úplne do roviny. Ak sa nedajú späť tie skrutky, dá sa to rýchlo vyberať v pohode od sedačiek.
            • Max. poloha predných sedačiek na ležanie. Auto som mal zaparkované trochu do kopca, celkom pohodlné na spánok
            • Plastový plynový pedál... čo je to za trend?
            UPDATE: Prikladám ešte video


            Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	eniroseats.jpg Videní:	0 Veľkosť:107,8 KB ID:	53086
            Naposledy upravené nick81; 04-04-2020, 20:31.

            Komentár


            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              Dnes sa mi zišlo,že som nedal na sedák zadných sedadiel tie 2 šróby. Zacvaknuté sú len tie 2 zámky vpredu. Viezol som rozmery 161x45x23 cm. Predná sedačka spolujazdca úplne dopredu, sedák som teda za minútu mal vybratý. Zložil do roviny a v pohode to tam vošlo, ešte nejaké cm ostali, kufor normálne zatvorený. No na starý Ceed SW to nemá.. ale som rád, že vošlo
          • nick81
            Senior Member
            • Nov 2019
            • 534

            Pôvodne zverejnené od Taur Pozrieť príspevky
            A co chces pisat ZSE? Ze tvoje Niro slabo nabija?
            Taur Pozri graf ako to lietalo teraz v Beladiciach.. Z 6 UFC za mesiac .. 3 takto robili, 2x boli off, jedine UFC v KE islo takto ako je v odkaze (nie cely cas optimalne a sedelo to s krivkou z Fastned-u https://teslaclub.sk/forum/všeobecné...2265#post52265
            Hlavne, ze vyrobca sa ohana 100kW DC. Tych 75 je ok.., ale chodit na UFC a platit viac kvoli pasmu 20% SOC kedy mam 75 mi pride dost blbe. Alebo ako teraz, kde mam vacsinu 42 potom sa to uraci na 55..

            Preco do ZSE pisat. Lebo pan od nich mi vtedy pisal, ze ak by to bude blbnut, ze mam dat vediet. A to je divne, ze eTron si dava 150kW, a tu to takto lieta. Auto tieto skoky nerobi, takze predpokladam, ze oni energiu riadia na zaklade nejakej komunikacie s autom a pri enirovi moze byt nejaky problem (ABB a eNIRO).

            Anyway 50kW nabijacky - ZSE zacne 4x(napr. 45) a postupne stupa na 49.. A pri 73% zleti na 35.. Minule som bol pri MAX Nitra Greenway a ona si konstatne drzala 49kW od prveho momentu. Cize nieco bude s tou komunikaciou.

            Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	nabijanie_beladice_2020-04-04-1540_eniro_2.jpg
Videní:	464
Veľkosť:178,5 KB
ID:	53094

            Komentár


            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              To bude skôr autom, mne pri 9 stupňoch vonku robilo štvrtok na 90kW GreenWay Ružomberok to isté. Dal som sa na ultra za 49 centov aby som rýchle nabil a nakoniec do 50% SOC som išiel 42kW a potom 55kW, dokedy som to vypol.
              V noci trocha mrzlo v Mikuláši a auto tam bolo celú noc, baterka sa nestihla zohriať tých 20 km po Ružomberok, na dialnici som neletel. Predpokladám, že to bude Coldgate aj u Teba aj u mňa, ešte musí pár stupňov vonku pridať a bude to na 75kW ako to má byť.

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              Miroslav Rojko Dnes vonku bolo 17C. Po príchode 42% na stojan mali bloky batérie teply 19C/17C/17C/20C, heater 18C, inlet 18C
              Po ukončení nabíjania v 89% mali 29C/26C/27C/28C, heater 20C, Inlet 22C. Neviem či toto bude coldgate. Pred mesiacom KE OC galéria bolo vonku 1C. Po prichode mala baterka 12C, počas nabíjania 23, 26, 29C (v priebehu nabíjania bola max rýchlost 77kW, podľa grafu Fastned).
              Naposledy upravené nick81; 04-04-2020, 19:42.

            • juris
              juris komentoval
              Upraviť komentár
              Je to coldgate, aj z vlastnych skusenosti s Konou aj z videi co mam napozerane. Vydrz do leta a potom uvidis, malo by to slapat tak ako je to v tom grafe Fastned.

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              juris Aha .. fúha.. Prvé čo mi napadá.. Ako to fixnem? Alebo prečo to doteraz nefixla Kona/Kia, keď už sú 2 roky na trhu.
              A to na grafe 60% - 67% SOC pád na 40-42kW,, a potom návrat späť.. aj to je coldgate?

            • juris
              juris komentoval
              Upraviť komentár
              Nejak sa mi zda se som niekde cital o teplote baterie 24°C na zaciatku nabijania (ruku do ohna ale za to cislo nedam). Vtedy by mala BMS pustit maximum podla tej Fastned krivky. To kolisanie okolo tych 60% ti neviem presne povedat, to by asi nemalo robit.

              Preco to hyundai/kia nefixne to netusim. Ohrev baterky to podla toho co som cital dokaze, ale vyuziva sa to vraj len pri extra nizkych teplotach (-10 a menej).

            • mozeg
              mozeg komentoval
              Upraviť komentár
              juris eNiro ma primarny ohrev baterie zo zbytkoveho tepla. Nie vsetky verzie maju dodatocny ohrev "chladiacej" kvapaliny 2kW dohrevom.Ten sa vsak zapina az pri vyraznych minusovych teplotach. Ja mozem potvrdit ze teraz v zime to tlacilo max. 53kW vykonom. Uvidime leto.

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              Tak toto je dobrý s...t. ((( Reklamovali ste to niekto v servise? Keď sa to porovná s Teslou či Etronom. Oni si zohrievajú baterku na 24C? Tj. či je to nutné aby sa baterka neničila, alebo je to len vec elektroniky BMS, že tam má takúto podmienku? Nechápem ako môžu takto predajcovia odrbávať s tou 100kW DC :-( Skúsim spraviť viac tých meraní. Aj v celom rozsahu a logovať aj teploty modulov. Doteraz som netušil, že nejaký coldgate vôbec existuje. Toto žene asi ani nevysvetlím.

            • Taur
              Taur komentoval
              Upraviť komentár
              nick81 Prosim ta ty kde si vzal tych 100kw pre Niro? Ja prvy krat som o tom pocul od teba. Pokial viem 100kw ma 208 a Corsa z nepremiovych. Niro/Soul/Kona som vzdy registroval tych 75/77kw, pripadne starsie verzie resp. pri mensej baterii 50kw .
              A inak aj pri up/citygo uvadzaju 40kw a teraz v chlade su vraj radi ked dosiahnu 30, ale skor 22-26kw sa im to vraj pohybuje.
              Naposledy upravené Taur; 05-04-2020, 07:48.

            • mozeg
              mozeg komentoval
              Upraviť komentár
              nick81 oni netvrdili ze nabija 100kW ale ze ako rychlo sa nabije na 100kW nabijacke. Strop je 80kW pretoze inak by uz museli byt ine vodice resp aj v aute by museli byt chladene kvapalinou rovnako ako na 100kW nabijackach. A to by uz cena poskocila. Ja to beriem tak ze som usetril 8000€ oproti M3 a vzhladom na to ze dotacie su v nedohladne som spravil dobre. Auto som kupoval ako nepodnikatel bez odpoctu DPH a teda ak by som kupil M3 za 50k€ uz by somnju aj musel predavat. Takze mam eNiro so vsetkymi neduhmi ale som spokojny. Velkost, sedenie, decka vzadu okopavujuce sedadla a pod. Ja som spokojny.

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              Taur asi nikde. 75kW by bolo úplne dostatočných.... Je to ako píše mozeg

            • Taur
              Taur komentoval
              Upraviť komentár
              nick81 Logicky musis to brat s rezervou. Tak ako u ICE pri spotrebe ci zrychleni papierove hodnoty v beznej premavke nedosiahnes, tak aj pre nabijanie v prospektoch udavaju pekne znejuci max vykon za optimalnych podmienok a nie priemerny vykon. Ja to vidim tak, ze zatial do povinnej vybavvy EV patri kniha, karty, clovece, sach ...

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              Taur Ako ja fandím EV. S eNirom som spokojný, len mi chvíľku trvalo kým som zistil, čo je to coldgate. A tiež že nemôžem lietať 135 po R1.. Ale nakoniec to do mozgu prišlo . Ale je rozdiel aj na 50kW, či to ide konštantne na 49kW, alebo začína na 42kW a smeruje k 49.. Alebo či UFC ide na 35, keď mohla ísť 70..Od auta za 46tis. čakam, že to pôjde normálne. Idem to teda merať podrobnejšie, ak aby sa dal pred chargerom donútiť PTC v baterke, aby ju ohrial na potrebnú hodnotu (tých 24C) bolo by to plus na dlhších cestách.

            • Taur
              Taur komentoval
              Upraviť komentár
              nick81 rozloz ohnik pod autom pred nabijanim. Radsej sa mentalne nastav na dlhsi cas nabijania, lebo v letnych horucavach zas bude bateria prehriata. Malokedy bude bateria v optimalnej teplote. To je ako s kabriom u nas, je len par dni do roka ked sa da ozaj uzit si ho. Bud je chladno, alebo pecie slnko. Malo dni ked je dost teplo a pod mrakom, aby nebol inetrier rozpaleny a netrebalo sa chranit pred slnkom pri jazdfe ...

            • juris
              juris komentoval
              Upraviť komentár
              Teplejsie nevadi lebo chladenie to ma dostatocne takze prehrievanie sa nastastie nekona. Jedine co pomoze proti tomu coldgatu je dlha jazda dialnicnou rychlostou, cim rychlejsie tym lepsie. Mimochodom coldgatom trpi aj Model 3 akurat o nieco menej, plus jeho inteligentna navigacia spusti ohrev baterky ked sa zada ako ciel supercharger. V zime na to ale tiez potrebuje trochu dlhsiu jazdu na zahriatie, inak nepusti full vykon do baterky.

              Takze ano, pri Kone/Nire je to trochu vyraznejsie ale nie je to vynimka, robi to vacsina aut.

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              Som na Beladiciach prisiel som s 8%, baterky boli okolo 30C, hned to ide 68kW,, takze mate uplnu pravdu. Som zvedavy na ten skok po 60C ci bude. Tocim novy graf, bude video celeho priebehu. + v realnom case hodnoty teplo min/max/inlet/heater
          • Wilo
            Member
            • May 2019
            • 337
            •      

            Tu je nabijaci graf pre eNiro. Minimalne do 70% SOC by mal ist aspon 60kW. Ale je to ovplyvnene teplotou. eNiro aj Kona trpia celkom dost coldgate-om. Je problem tie baterky efektivne zahriat. Na YouTube je toho mraky. S tym zial ZSE nepomoze. Uz sa nam blizi leto tak som schvalne zvedavy na vysledky ked bude vonku stabilnych 30-35. Ci to bude rovnaka tragedia alebo lepsia.

            Komentár


            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              V ZSE OC galeria nam to od 35% soc sedelo skoro na chlp s FASTNEDom. Dalsie 3 pokusy (2x Beladice s odstupom 30 dni, Budca smer BA).. horsie ako na 50kW .. zacalo nabijat s 42kW.. dlho bolo 42kW.. a potom skok na 55.. To napr. ta v KE nerobila. Ci je to rovnake zelezo, alebo maju rozdielny SW neviem. Uvidim co bude robit IONITY, aj ked tieto pri Senci budu tiez od ABB.
              Naposledy upravené nick81; 04-04-2020, 18:25.

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Tak uz chapem, preco ZSE aj CEZ aj eON furt stavaju len 50 kW nabijacky - sak to ine auta okrem Tesiel a Audi vobec nepotrebuju. Tesla ma SC, Audi Ionity a ti, co chcu auta za polovicnu cenu musia holt nabijat pomalsie /s.
              Proste nesprzene EV za normalnejsiu cenu (ala Kia, Huyndai) sa zatial nekona ...

            • mozeg
              mozeg komentoval
              Upraviť komentár
              @Jiri Grand Pa Ja ked somnpocitak max nabijaci prud pre M3 SR+ tak mi vyslo 100kW a tlacia do toho 150-175kW nechapem ale uvidime kolkokrat je nastavene v BMS taketo nabijanie, cas ukaze.
          Pracuje...
          X