Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

KIA NIRO

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1378
    •      

    #61
    Aj vsetky moderne konzumentske klimy/TC su invertorove. Ma to vyznam tiez v postupnom nabehu, takze ziadne startovacie prudove spicky. Bolo to nutne hlavne v jednofazovom svete. Mame invertorove klimy s chladiacim vykonom 14kW, pritom su napajane jednou fazou s istenim 25A, pricom pri max vykone odoberaju 23A.

    Komentár

    • milan84
      Senior Member
      • Jun 2015
      • 853
      •   

      #62
      tak som sa zasa raz rozpisal
      https://www.mojelektromobil.sk/test-kia-eniro/
      Click image for larger version  Name:	IMG_20191022_110901.jpg Views:	224 Size:	115.5 KB ID:	43577

      Komentár


      • Joe79
        Joe79 komentoval
        Upraviť komentár
        Imaginarne vozidlo Jedine, ze by o par mesiacov automaticky zmenili zavaznu objednavku na verziu 2020

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        PR kie sa blislo. ani po troch dnoch nemam odpovede na otazky k dostupnosti a MY2020.
        smutny to pribeh, tento nezaujem ponukat toto auto.

      • Joe79
        Joe79 komentoval
        Upraviť komentár
        milan84 vdaka za snahu - inak, ceske PR Kia neoslovis? ked uz maju ten model s tepelnym cerpadlom

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Ale vsak to uz davno vieme ze Korejci nechcu predavat. Hodia par kosti plebsu nech vyzeraju ze su progresivni ale pri tom si madlia ruky nad predajmi Ceedu a SantaFe Ja ked som sa bol este zaciatkom roka pytat na dostupnost eNira tak predajca mi hned povedal ze nema informacie ale maju vyhodnu akciovu ponuku na Sportage ktory je o niekolko levelov vyssie za lepsiu cenu. Keby som bol zakaznik co chce auto a este nevie ake tak uz jazdim na spalovaku. To iste Hyundai na Autosalone v Inchebe. Som sa suchtal okolo vystavenej Kony a Ioniqa a hned mi daval do ruky katalog noveho SantaFe ze novy model pre tento rok a toto nech si nevsimam ze tie auta su aj tak nedostupne. Som sa otocil na mieste a isiel kade lahsie.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        ale vies co nechapem? preco potom korejci fakt kazdy elektromobil vyladia skoro k dokonalosti ! preco sa tak namahaju, spravia to tak dobre?
        mozno chcu len ziskat spatnu vazbu, nechcu zaspat vyvoj aby o par rokov ked uz budu ozaj musiet, stihali s aktualnym autom.
        Nie ako nissan, ktory sice chce predavat, ale zabudol sa v roku 2011.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        ceske PR neoslovim. Kiu som testoval pre mojelektromobil.sk a do redakcie nam ho pozicala SK Kia.
        Ak chcete niekto, mozte informacne napisat do CR kie, ze ako je to s tymi vybavami a co s rokom 2020.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Jednoducha odpoved. Oni tie auta neladia k dokonalosti. Oni urobia auto ktore navonok vyzera ako dokonale a tvari sa ako vymakane EV ale pritom nie je az tak doladene a ked sa pozries hlbsie tak zistis ze setrili a vela namahy si nedali. To je cinska taktika. Zabal kus plastu do akoze hodnotneho materialu a predavaj to ako luxus aj ked je to lacny plast. Aziati su v tomto majstri.

        Korejske EV tu mame kolko? 4-5 rokov ked zacal stary eSoul? Hromada casu na zhromazdenie dat a vyladenie. Ukaz mi Korejca co ma frunk. Aj napriek tomu ze je pod kapotou velke hovno a da sa to popratat. Aj maly frunk na kable a lekarnicku by bol plus. Ktory Korejec aktualne na trhu po tak dlhom case ma 3f nabijacku? Online pristup mimo USA? Teraz sa pomaly zobudzaju. Ktory Korejec ma od podlahy navrhnutu EV-dedicated karoseriu? Ani jeden. Vsetko su to 3v1 zdielacky v ramci setrenia. Len aby nemuseli investovat. Potom tu mame FWD kocepciu co nevie ani preniest vykon na cestu. Vnutorne usporiadanie? Ioniq sa zdal ze nastolil dobry trend. Potom prisla Kona a eNiro a zas ten stredovy tunel zvacsili a zastavali odkladaci priestor. Akonahle urobia nieco dobre musia to nasledne hned zabit len aby to nebolo prilis dobre. Nech nedavaju prilis vela dovodov na uprednostnenie EV pred spalovakom. Porovnaj si svetla korejskych EV a spalovacich alternativ. Zjavne maju Korejci technologiu lepsich svetiel ale modelom so zdielanou EV platformou sa vzdy ujdu tie horsie a slabsie svetla. Sedadla. Preco maju ich spalovaky k dispozicii plne elektricke vyhrievane aj ventilovane aj vyskovo nastavitelne obe sedadla? Vodic aj spolujazdec? EV su vzdy obmedzene. Bud je elektricke len jedno sedadlo. Alebo je len vodicovo vyskovo nastavitelne. Alebo nie su chladene. Alebo nemaju pamat. Proste stale ti nieco zoberu. Pri spalovaku ti daju vsetko. Nahoda? Vela z toho su naozaj lacne polozky. Preco maju ich spalovaky 2-zonovu klimu a ich EV len 1-zonovu? A takych veci najdes mrte. Oni ti proste nedaju vyladene EV ani keby peklo zmrzlo Compliance auta na znizenie emisii nech mozu predat viac SantaFeciek.

        Najsmutnejsie na tom vsetkom je ze v aktualnej dobe staci aj polotovar na to aby si patril k top elektromobilom. Lebo ostatni su na tom porovnatelne alebo este horsie. Trosku dufam ze VW to nakopne s ID.3 a konkurencny tlak nastartuje inovacie a snahu vsetkych ostatnych. VW zvykne dodat uzivatelsky vyladene produkty aj ked mam trosku pochybnosti po tom co ukazali s eGolfom a eUPom Ale verim ze sa to pohne a bude rovnaky boj ako pri spalovakoch kde sa ide kazdy pretrhnut o najlepsi produkt.
    • Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 1314
      •   

      #63
      Pozerám európske predaje a nemyslím, že kórejci nechcú predávať. Veď po Tesla 3 a Zoe predali najviac čistých elektromobilov v Európe, viac ako Leaf alebo i3 alebo eGolf. Pozrite si túto štatistiku a keď spočítate Kona, Niro EV a Ioniq ...

      Milan škoda že si v článku nespomenul niečo aj pre nadšencov technológií ako inteligentnú rekuperáciu spojenú s plachtením, podržanie ľavého pádla pre zastevenie rekuperáciou bez potreby brzdového pedálu, asi nejlepšie vedenie v jazdnom pruhu, aj na cestách tretej triedy aj so slabou čiarou, kedy sa iné autá nechytajú, Kona (a predpokladám aj Niro) zobrazí ikonku volantu a točí, výborná vstavaná navigácia s online premávkou, radarmi, ... Tam je to u tohoto koncernu veľmi vpredu.

      Problémy s dodávkami (a priznajme si, že keby aj Niro bolo, tak s cenou) ide na triko slovenského importéra, nie automobilky. Nemyslím si, že pri produkcii nad 1000 kusov mesačne by si slovensko nenašlo väčšie kvóty ako jednotky kusov mesačne, predsa tu má Kia aj závod.

      Dôležité bude, čo sa dozvieme tento týždeň. Ak budú dotácie aj pre kúpu zo zahraničia, tak každý kto chce Niro, ho môže mať za dobrú cenu a môžeme kašlať na nejaké počty, čo si tu niekto neobjednával pre náš trh.
      The European plug-in electric market slowed down in August, but with a 15% increase year-over-year, it still keeps to the upwards trend.
      [priezvisko]@me.com

      Komentár

      • Wilo
        Member
        • May 2019
        • 337
        •      

        #64
        Lenze predajne cisla nehovoria nic o tom ci chces predavat alebo nie. Predajne cisla EV by mali vypovednu hodnotu keby sa dali do protivahy k dopytu po konkretnom modely a vyrobe ostatnych modelov plus vyrobnej kapacite zavodu.

        Ak predam koncernovo 20tis aut rocne a dopyt mam na dalsich 50tis aut a mam volnu kapacitu v zavode pripadne nerobim nic pre rozsirenie uz plnej kapacity tak nechcem predavat. Tesla postavila este aj stan v pusti len aby nakrmila dopyt. To je VOLA a MOTIVACIA nieco zmenit. Ak nastavim vyrobne kvoty tak aby akurat pokryli emisie z predaja spalovacich modelov ako tu uz bolo raz linkovane v jednom rozhovore tak to tiez nie je CHCIET predavat. Je to prisposobenie trhu aby sa vyhli pokutam ale aby si zaroven dalej hrali svoju hru. Dopyt po EV mohli odhadnut uz z Ioniqu ked museli zastavovat vyrobu. Nepoucili sa. Pripadne sa nechceli poucit. Cisla su lepsie ale stale sa nesnazia pokryt dopyt. Vyrabaju produkt ktory je postacujuci (nie vynimocny) v mnozstvach s ktorymi preplavaju byrokraciou (ale nevyniknu nad ostatnymi).

        Komentár

        • milan84
          Senior Member
          • Jun 2015
          • 853
          •   

          #65
          Miroslav Rojko uz teraz ma ten text 2 A4. Chcel som este vela veci spomenut, ale uz teraz je to dost dlhe a ludi to odradza. Napisal som ale, ze to ma vyborne fungujuci " autopilot" a kopu inych detailov. Rekperacia dostala tie pochvalu. samostatne som jej nevenoval odstavec, lebo je rozoberana aj v teste Soulu a starsieho Kony, co pisali ini redaktori.
          Wilo mozno mas pravdu, nepoznam moznosti vybavy spalovakov u korejcov. Ale som si isty, ze ak by tam dali vsetko co spominas, cena by bola uz uplne uletena. Takto este s dotaciou dava aj ekonomicky zmysel.
          Zasa malokto potrebuje uplnu top,top vybavu. Mne by akurat bodla dvojzonova klima, lebo zena si vzdy stazuje na silno nastavenu AC
          ale zato praktickejsie je pre mna, ze tam nabalim rodinu bez problemov, sedacka spolujazdca je vyskovo nastavitelna (prilad z mnohych) a TECHNICKY TO AUTO VYBORNE FUNGUJE AKO ELEKTROMOBIL.
          Tato debata sa da otocit aj proti tesle. Ako som pisal, trojka nema moznost vyhrevu volantu. Preco? Auto za 60 litrov? Nema normalny otvor na batozinu, takze je to o velkom kompromise. Preco? nechcu predavat? Duplovane v pripade tepelneho cerpadla.
          Korejci su na tom co sa tyka EV fakt velmi dobre aj ked maju veci, v ktorych treba zapracovat. To ale vsetci.
          Naposledy upravené milan84; 02-11-2019, 20:52.

          Komentár

          • milan84
            Senior Member
            • Jun 2015
            • 853
            •   

            #66
            Update k dodaniu auta:
            dnes som od vedenia Kie SR ziskal velmi strohu, ale aspon trochu pozitivnu info:
            "Zakaznici sa dockaju - na rok 2020 mame prideleny dostatok vozidiel. Len aby bola dotacia spustena :-) "

            skusam dalej zistit aky modelovy rok a aj co znamena "dostatok vozidiel" plus aka je teda doba dodania.

            Komentár


            • mozeg
              mozeg komentoval
              Upraviť komentár
              Budem len rad ak to prezistis. Dik r

            • dango
              dango komentoval
              Upraviť komentár
              skus prosim prezistit aj TC v M2020 pre SR; vdaka

            • Joe79
              Joe79 komentoval
              Upraviť komentár
              milan84 dik za poskytnute informacie

            • Joe79
              Joe79 komentoval
              Upraviť komentár
              Tak som sa v CR opytal cez formular:
              Dobry den, chcel by som sa opytat, ci bude v blizkej dobe k dispozicii aj faceliftova verzia vozidla Kia eNiro pre rok 2020. Mal by som zaujem o kupu tohto vozidla, kedze v CR mate k dispozicii model s tepelnym cerpadlom. Nova verzia ma v porovnani s existujucimmodelom online informacny system s moznostou ovladania kurenia a kontrolou nabijania. Na slovensku je problem s dostupnostou existujucej verzie, kde je dodacia doba 12 mesiacov. Dakujem za informacie

              Prisla odpoved:
              Dobrý den,
              děkujeme za kontaktování infolinky KIA MOTORS CZECH.
              Uvedený model e-Niro bude dostupný k objednávce od roku 2020, kdy ceník je již zveřejněný na našich webových stránkách.
              K jiným verzím vozidla Vám zaslat informace nemůžeme, jelikož nejsou oficiálně zveřejněny.

              Takze treba oslovit nejako ceskeho novinara, mozno bude mat viac moznosti...

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              no slovenske zastupenie na to komplet prdí. nemam ziadnu dalsiu info. Idem este hladat na Linkedin nejake schopne kontakty.
              Tymto padom ale-to co ti napisali vyzera, ze na SK mame to testovacie stary MY a aj preto ma nizsiu cenu a v CR naopak-uz rataju s novsou. ALe to len taky postreh, ktovie ci by to mohlo byt az tak pritiahnute za vlasy.

            • Joe79
              Joe79 komentoval
              Upraviť komentár
              milan84 ty vecny optimista dufam, ze mas pravdu a CZ Kia hovorila uz o novom modeli

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              uvidime. nasiel som este v mojich kontaktoch dvoch panov z europskej kie a napisal som zatial jednemu. Aj s poznamkou, ze na SK sa nevieme dopatrat k informaciam. Nechcem to vzdat, vzdy ma zaujimaju relevantne info a nie je normalne, ze Kia nekomunikuje.

            • mozeg
              mozeg komentoval
              Upraviť komentár
              Rozmyslal som este nad tym kurenim bez Tepelneho cerpadla. Pri 64kWh baterie to konieckoncov az tak vadit nebude.Lamat sa to bude az na ceste dlhsej ako 4hodiny kedy uz to moze sosnut viac ako 10kWh len na kurenie.
          • dango
            Moderator
            Gold Member
            • Nov 2014
            • 693
            •   

            #67
            Dostal som odpoved, ze M2020 bude mat TC vo vybave PLATINUM (co je sucasna a jedina pre e-Niro v SR) pre SR trh ! Kedy bude moznost objednania a teda aj dodacie lehoty nie je zname. Z aktualneho modelu je dostupnych cca 20 kusov a 2-3 kusy budu jazdit po SR vramci predvadzacich jazd.

            Komentár


            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              noo, to uz je rozumensia info. Takze pre SK ako krajne nezaujimavy region vyclenili starsi model Ale o 4000e lacnejsie ako v CR. A teda mozno skoro hned k odberu. Byt nadejnym klientom, asi by som sa aj nechal nahovorit.
              Dnes som dostal prislub od dalsieho pana z Kie, ze mi poslu ofic. odpovede k mojim otazkam. Uz som to riesil na Europskej urovni, ze sa neviem dopatrat k info
          • milan84
            Senior Member
            • Jun 2015
            • 853
            •   

            #68
            tak. konecne poriadnejsie info z KIE SR (ale to dalo prace....
            https://www.mojelektromobil.sk/test-kia-eniro/
            citajte na konci dolu doplnene.

            Komentár


            • Joe79
              Joe79 komentoval
              Upraviť komentár
              milan84 v mene vsektych, ktori cakali na tieto informacie, ti dakujem za vynalozene usilie
          • Joe79
            Member
            • Sep 2018
            • 71
            •   

            #69
            Na temu online infotainment v modeloch KIA
            https://fdrive.cz/clanky/pristi-rok-...odely-kia-4570

            Komentár

            • mozeg
              Member
              • Dec 2015
              • 439
              •   

              #70
              Mna by v celku zaujimalo co vlastne Niro 2019 ma co sa tyka teplotneho manazmentu baterie. Ci len chladenie alebo aj ohrev. Odporove kable kurenia by mali mat vykon az 5,5kW. Normalne vsak zozeru menej tak medzi 1,5-2kWh.

              Potom ci verzia s TC 2020 bude mat automaticky aj predohrev 2kW kablami pri minusovych teplotach alebo bude v aute kosa lebo TC bez predohrevu kablami toho pri minusovych teplotach moc nenamuti. A ci verzia s TC bude mat len chladenie baterie alebo aj ohrev.

              Moznosti je privela. Kable vykuria auto rychlejsie ako TC su blbuvzdorne a lacne. Ale zozeru 2 az 3x tolko co TC. Pri 64KWh bateriach to az taky disaster nebude.

              Uvidime co vlastne k nam poslu.

              Komentár


              • milan84
                milan84 komentoval
                Upraviť komentár
                na odpoved si musime pockat mozno aj rok. na eSoule som jedinykrat videl v sporebe energie "starostlivost o bateriu" ked som odchadzal z Budce kde som nabijal fakt plnym vykonom zohriatu bateriu. Pri dialnicnej rychlosti to najprv zralo 20 percent vsetkej energie, relativne rychlo to ale klesalo a rozmyslam, ale tusim to casom padlo uplne na nulu.
                Nepoznam odpoved na otazku ci a ako zohrieva bateriu ked auto nema TC. Ale snad tam je nejake odporove kurenie ako do kabiny. Predpokladal by som to.

              • jux
                jux komentoval
                Upraviť komentár
                Auta s TC maju tiez odporovy ohrev ako auta bez TC. Myslim, ze kvoli jednoduchosti bude vykon odporoveho ohrevu rovnaky v aute s TC ako v aute bez TC. TedaTC je v aute navyse. Kvoli komfortu to tak musi byt, lebo ked omrzne vonkajsi vymennik TC, tak TC nefunguje a musi fungovat priamy ohrev.

              • milan84
                milan84 komentoval
                Upraviť komentár
                cize predpokladas, ze nebude zmena v systeme vyhrev/chladenie baterie?!

              • jux
                jux komentoval
                Upraviť komentár
                Ano, myslim, ze by bolo zlozite a drahe to cele urobit inak kvoli TC.

              • mozeg
                mozeg komentoval
                Upraviť komentár
                I3 ma TC ale bateria sa zohrieva cez odporove kable a iba verzia s ohrevom sedaciek ma ohrev baterie. I3 udrziava teplotu baterie na 25C.

              • milan84
                milan84 komentoval
                Upraviť komentár
                no parada. co auto a konfiguracia, to ine riesenie. Chcelo by to nejakeho majitela 64kWh eSoulu alebo eNira a pozriet rano studenu baterku, co vravia cisla o spotrebe.
            • mozeg
              Member
              • Dec 2015
              • 439
              •   

              #71
              Tak som pogooglil a nasiel nasledovne o manazmente baterie 64kWh Kona/Niro:


              Takze USA verzia je bez ohrevu baterie. Kanada ma ohrev baterie.

              USA verzia kurenie kabiny 5,5kW odporovymi kablami. Kanada ma TČ.

              Bezohladu na absenciu ohrevu baterie, auto si vie zaobstarat pre bateriu teplo z elektromotora a silovej elektroniky. Nazvime to pre nase ucely pasivny ohrev baterie.

              V aute je teda teplotny manazmet rieseny sluckami a ventilmi-chladi/ohrieva sa iba to co sa naozaj potrebuje-co je super, ale je tu niekolko okruhov riadenych elektronikov co sa samozrejme moze dodrbat.

              Ak je v aute namontovany aj dodatocny ohrev baterie o vykone 2kW pouziva sa az pri minusovych teplotach alebo ak sa v MENU povoli Zimny mod. Samotny ohrievac baterie je mimo baterie a ohrieva inak "chladiacu kvapalinu" pred vstupom do baterie.


              zdroj: https://electricrevs.com/2018/12/20/exclusive-details-on-hyundais-new-battery-thermal-management-design/

              zdroj obrazkov: https://electricrevs.com/2018/12/20/exclusive-details-on-hyundais-new-battery-thermal-management-design/



              Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	3loops.PNG
Videní:	689
Veľkosť:146,8 KB
ID:	44246

              Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Kona loops.PNG
Videní:	707
Veľkosť:107,1 KB
ID:	44247
              Pripojené súbory

              Komentár

              • mozeg
                Member
                • Dec 2015
                • 439
                •   

                #72
                Takze nakolko je mozne miernym hackom do systemu infotainmentu nainstalovat apky tretej strany rozhodol som sa postnut navod. myslim ze to plati aj pre KONU EV. V hybridnej verzii NIRA to fungovalo skvele. POZOR: vsetko na vlastne riziko.
                Hyundai/KIA infotainment- doinštalovanie aplikácií waze/Youtube/VLC

                Ahojte dávam do pléna krátky návod ako si doinštalovať android aplikácie do infotainmentu Hyundai/KIA bežiaceho na Android systéme. Vyskúšané na KIA NIRO HEV 2017.
                POZOR: návod je bez záruky a používate ho na vlastné riziko. Autor za nič nezodpovedá.
                Neinštalujte do systému žiadne launchery alebo sa nepokúšajte „rootnuť“ infotainment. Dodatočné klávesnice tiež neinštalujte, proste nič čo môže meniť bežiaci systém samotný. Voľných je zhruba 1,3GB ale neodporúča sa zaplniť to celé. Všetko v engineering mode (EM) nechajte tak ako je nemeňte nič čo nie je uvedené v tomto návode a/alebo videonávode.

                Príprava USB kľúča:
                Naformátujte USB kľúč na FAT32. Z netu napr. apk mirror a pod si stiahnite nasledujuce apky:
                FILE MANAGER
                Easy Touch
                SoundAbout
                Youtube Vanced (xda developers)
                VLC lite
                Eyes free orientation
                Následne bežte do auta a ideme na to:

                VIDEO NÁVOD celej inštalácie a nastavení (videonávod):
                https://www.youtube.com/watch?v=4y2A...ature=youtu.be

                PÍSOMNÝ NÁVOD

                KAPITOLA I ENGINEERING MODE („EM“)
                Ako sa dostať do engineering módu
                Nastavenia/System info
                5x kliknúť rýchlo za sebou na prázdnu plochu displeja naľavo od možnosti Update a 1x na pravom dolnom okraji obrazovky(rýchlo za sebou bez výraznej prestávky).
                Objaví sa Engineering mode.
                Ak Vám to nefunguje vyskúšajte pls. iné návody ako sa dostať do EM na YouTube.
                Napr.: https://www.youtube.com/watch?v=KZF2yn6kAAk

                KAPITOLA II INŠTALÁCIA Z CUDZÍCH ZDROJOV a FILE MANAGER

                V EM :

                Android settings -> Security and activate Unknown resources (povolíte inštaláciu z neznámych zdrojov)
                Stlačte HOME tlačidlo a znova spustite EM.
                Potom choďte sem:
                Engineering mode -> All Applications -> Browser
                Zadajte do BROSERU/Prehliadaca nasledujúcu adresu:
                file:///storage/usb0/file.apk a stlačte OK.
                Nainštalujte z kľúča FILE MANAGER

                KAPITOLA III INŠTALÁCIA APLIKÁCIÍ

                Vo FILE MANAGEROVI uvidíte všetky aplikácie na USB kľúči.

                APP 1: EASY TOUCH
                Nainštalujte EasyTouch („ET“). Po inštalácii stlačte OPEN/Otvoriť a po prehratí DEMA stlačte GO.
                Aktivujte funkciu Easy Touch button (Biela Bodka na hlavnej brazovke-bude to také pod MENU). Aplikácia ET sa zobrazí vodorovne, nebudťe v strese je to OK.
                Stlačte tlačidlo DOMOV/HOME. Stlačte na domovskej obrazovke ET tlačidlo a otvorí sa vám okienko. V ňom vidíme, že máme HOME a BACK tlačidlo. Dlhým podržaním na ktorejkoľvek ikone (napr. THEMES) sa vie zmeniť ikona a odkaz. Dajte „x“ na THEMES a objavi sa Vam „+“ stlačte a vyberte APPku-v tomto prípade FILE MANAGERA. Zmeňte ktorú chcete tak aby ste mali odkaz na EM (choose app- Done!). Kliknite kdekoľvek na zatvorenie okna. Znova vyvolajte okno, šuchnite po obrazovke do ľava a otvorte Android settings -> Special abilities -> Services EasyTouch – ON.

                APP2: SOUND FIX
                Aby nám appky fungovali aj po zvukovej stránke kedykoľvek nie len v MEDIA mode je nutné nainštalovať SoundAbout.
                Stlačte ET tlačidlo, šúcahajte po dislepji a najdite FILE MANAGER, otvorte USB disk a nainštalujte aplikáciu Sound About („SA“). Otvorte SA. Vyberte MEDIA AUDIO-Wired Headphones. Kliknite na ET tlačidlo a potom na BACK/späť.
                Reštartujte Multimedialny systém: stlačte reset v SD card slote alebo vypnite zapnite ACC alebo otvorte a zatvorte vodičove dvere a počkajte 5 minút. Zvuk by mal ísť.

                APP3: YOUTUBE (VANCED)
                Stlačte ET a vyberte FILE MANAGER. Zvoľte USB a nainštalujte YouTube Vanced. Otvorte ET okno a spravte skratku (cez to „+“ ako predtým) pre YouTube Vanced


                APP4: VLC Player
                Stlačte ET a vyberte FILE MANAGER. Zvoľte USB a nainštalujte VLC lite
                Chodťe do VLC/ VLC Settings (Nastavenia) -> Hardware acceleration (Hard. akcelerácia) – Full acceleration Settings-nastavte ju. V ET okne si urobte skratku („+“) na VLC. A môžete pozerať čo chcete z USB alebo SD Karty.

                APPXY. Už si nainštalujte čo chcete len nie Launchre alebo klavesnice a pod. proste nič čo mení samotný bežiaci systém. Waze funguje tiež. V prípade wazu musí byť auto napojené na internet cez WIFI HOTSPOT. Odporúčanie je aj: Eyes free orientation aplikácia a dať fullscreen auto.






                Komentár


                • Roman-ba
                  Roman-ba komentoval
                  Upraviť komentár
                  Skúšal niekto z Vás tento postup ako nainštalovať aplikácie do infotainmentu?
                  Ja s tým zápasím už tretí deň, a neviem sa dostať do toho módu Android settings..
                  Do engineering mode sa dostanem bez problémov..Vie niekto poradiť?

                • mozeg
                  mozeg komentoval
                  Upraviť komentár
                  Daj si zobrazit vsetky apky.

                • Roman-ba
                  Roman-ba komentoval
                  Upraviť komentár
                  Asi som Ťa nepochopil, kde a ako si mám zobraziť všetky apky? ja sa neviem dostať do toho android nastavenia, cez tú obrayovku kde sa nastavuje šetrič a typ hodín. Tam následne treba povoliť apky tretích strán a nainštalovať File manager, alebo sa mýlim?

                • mozeg
                  mozeg komentoval
                  Upraviť komentár
                  Roman najprv sa treba dostat do toho servisneho menu/engineeeing mod.

                  Ak nefunguje uvedeny posrup treba pozriet dalsie na youtube. Kia Hyundai menia postup vstupu po updatoch.

                  Nasledne v engineering mode mozes povolit instalacie apiek tretich stran.

                • mozeg
                  mozeg komentoval
                  Upraviť komentár
                  Roman-ba pls natoc video kde sa seknes. A posli mi ho cez Viber alebo whatsapp. Tel. Cislo posielam v PM.

                • Komat44
                  Komat44 komentoval
                  Upraviť komentár
                  Roman-ba mam to na ioniqu skoro rok, isiel som podla tohoto videa krok za krokom a vsetko sa nainstalovalo na prvy pokus a do dnes bezproblemovo funguje. Video je tusim z nejakej kia optima ale funguje univerzalne pre kia/hyundai.. https://youtu.be/4y2A9SLDBh0

                • mozeg
                  mozeg komentoval
                  Upraviť komentár
                  Ja som to pouzival na KIA NIRO HEV a vsetko ficalo.
              • dango
                Moderator
                Gold Member
                • Nov 2014
                • 693
                •   

                #73
                Model 2020 bude mat vo "vsetkych vybavach" palubnu 11kW nabijacku.

                Komentár


                • milan84
                  milan84 komentoval
                  Upraviť komentár
                  toto popiera logiku. Kona - na stupienkoch umiestnena vyssie ju ma len za priplatok 600e ku ktorejkolvek vybave. Je to zasa jedna z tych info, co predajcovia kvalitne zistili u importera?

                • Joe79
                  Joe79 komentoval
                  Upraviť komentár
                  OLEEE!!! Akurat kedy???!!!

                • milan84
                  milan84 komentoval
                  Upraviť komentár
                  v cenniku to uz je - kuk ich web.

                • dango
                  dango komentoval
                  Upraviť komentár
                  je to vraj zo vcerajsieho mitingu s importerom....

                • Joe79
                  Joe79 komentoval
                  Upraviť komentár
                  milan84 lutujem, je tam cennik platny od 1.10.2019 a je tam stale nabijacka 7,4kW. V uvode sa pise ze to je modelovy rok 2019. https://www.kia.com/content/dam/kwcm...1_10_final.pdf

                  Kiez by si mal pravdu a vyhodili by cennik aj pre modelovy rok 2020, hned objednam...
                  Naposledy upravené Joe79; 22-11-2019, 12:57.

                • mozeg
                  mozeg komentoval
                  Upraviť komentár
                  Pre mna ci je to 7,4kW alebo 11kw je jedno. Aj tak 80% casu budem nabijat max 12A. :-)

                • jux
                  jux komentoval
                  Upraviť komentár
                  podstatny rozdiel je nabijat 12A jednofazovo (2760W) a trojfazovo (8280W)

                • mozeg
                  mozeg komentoval
                  Upraviť komentár
                  jux rozumiem vyhodam len napr. pre mna to dealbraker nie je.zil som so 7,2kw naijackou pri i3 a80% cau som siel na 9A jednofazovo. iba na verejnch nabkach plnou 7,2kW.

                • ToMiLeaf
                  ToMiLeaf komentoval
                  Upraviť komentár
                  Je to o tom v akom prostredí sa človek pohybuje. Ja mám trebars v okolí 3*16A WB. Dnes tam nabijam niečo málo cez 3 kW. S týmto by to bolo 11kW, čiže nie je o čom.

                • Joe79
                  Joe79 komentoval
                  Upraviť komentár
                  Modelovy rok 2020 nie je iba o nabijacke 11kW, ale aj o online infotainmente s DO a nebodaj aj tepelnom cerpadle... Na zaklade skusenosti s Ioniqom mozem povedat, ze je dost rozdiel nabijat na dialnici AC 6,4kW alebo 11kW, ked na tej nabijacke nefunguje DC nabijanie. (stastie bolo, ze na tej dialnici v protismere bola ta DC nabijacka funkcna - odmoriste Ljubescica - a izlaz bol v obidvoch smeroch velmi blizko )

                • mozeg
                  mozeg komentoval
                  Upraviť komentár
                  So spustenim online infotaimentu sa na slovensku rata az 2021. TC je fajn ake pri 64kWh baterii to az taky disaster nie je a teplo je hned. Mne 11kW nabijacka nebude chybat. Takze nemienim cakat kvoli 10palcovemu displeju, TC 8-10mesiacov na dodanie. Ale to je moj nazor. R

                • milan84
                  milan84 komentoval
                  Upraviť komentár
                  Joe79 pockaj,asi sme sa nepochopili. Ja vravim, ze kona aj v novom MY ma vzdy trojfazu len za priplatok. Preto mi nedava zmysel, aby "nizsia kia" mala v standarde a pripade vo viac. vybavach.
                  https://www.hyundai.sk/konfigurator/...ariant_id=1076
                  naklikaj si electric+ atd. mas to tusim na tretej strane.

                • mozeg
                  mozeg komentoval
                  Upraviť komentár
                  Joe79 a prave preto prichadzam k nabijackam s min 20km rezervou. 😁 okrem toho porovnavat 28kWh a 64kWh je uz riadny rozdiel. Ja sa tesim ci uz zvolim eNiro alebo M3.
                  Naposledy upravené mozeg; 22-11-2019, 18:35.

                • mozeg
                  mozeg komentoval
                  Upraviť komentár
                  Ale 2020 s TC bude mat urcite vyssiu cenu ako bez TC 2019. Staci si pozriet okolite krajiny. V At stoji rolko co Tesla M3.

                • milan84
                  milan84 komentoval
                  Upraviť komentár
                  ano, na to som upozornoval aj ja a aj v teste.
                  kto chce lacne Niro a este aj uplatnit dotaciu, nemoze lipnut na cerpadle, aplikacii a dalsich veciach.
                  Takto je to vyborna ponuka. Po zdrazeni (uvidime na kolko) to bude opat raz ratanie na cistom papieri ci sa nepreklopia vahy na stranu ineho auta.
                  Teraz je rozdiel medzi Nirom a Soulom cca 1300e co je zanedbatelne a automaticky ma vyznam Niro. Potom to mozno bude menej kanibalizacne vramci portfolia.

                • Joe79
                  Joe79 komentoval
                  Upraviť komentár
                  milan84 - jaaaaj Ty o Kone a ja o Nire Jasne, som vo vlakne Niro, tak mi uniklo o com som komentoval prispevok - mea culpa.

                • Joe79
                  Joe79 komentoval
                  Upraviť komentár
                  mozeg - Ioniq som jazdil, tak mam realne skusenosti - dojazd 20km ako rezerva sa mi zdalo niekedy aj malo, ale nastastie som vzdy dosiel k fungujucej DC nabijacke, alebo k inej forme nabitia Inak presne tak isto rozmyslam aj ja bud TM3 alebo eNiro (povodne som chcel s Ionikom vydrzat az do prichodu TMY, ale co uz - z poistovne prislo, ze to bude totalna skoda )
              • milan84
                Senior Member
                • Jun 2015
                • 853
                •   

                #74
                Dnesna tech toppic:
                neplanovane sa mi pod zadkom objavila dnes opat Kia eSoul s ktorou som uz jazdil. Spravil som si s nou skoro kazdodennu sluzobnu cestu BA-TT-BA.
                vynulovane pri zlatych pieskoch pri 80kmh, "odpocet" spraveny pri zjazde z D1 na TT. Cize skoro na meter presne ako doteraz prvykrat s Nirom aj Soulom. Rychlost 112tacho,auto zatazene rovnako.
                Vonku okolo 8stupnov, heat na 21,5-22. Auto uz malo zimne gumy. Spotreba tam 21,1, spat cca 20,7.
                T.j asi o 4kWh viac ako ked som siel s oboma autami bez kurenia a v len trochu teplejsom pocasi. S Nirom som tu istu trasu daval +-ako so soulom za cca 17kWh. Niro uz malo tiez zimne gumy, takze tie maju len ozaj minimalny vplyv.
                ani tento Soul nema TC, takze to asi bude cele prave o vyhrievani kabiny. Celu cestu som sledovatl spotrebu energie, ziadny ohrev sa nekonal, starostlivost o bateriu pisalo 0.
                Fakt by ma zaujimalo v tomto pocasi rovnake auto s TC.

                Komentár


                • dango
                  dango komentoval
                  Upraviť komentár
                  pri pouziti TC by bola spotreba o 2kWh/100km menej
                  Naposledy upravené dango; 22-11-2019, 21:41. Dôvod: upravena jednotka

                • milan84
                  milan84 komentoval
                  Upraviť komentár
                  myslis 2kWh
                  v tomto je Nissan lepsi - ten pise relativne s okamzitou platnostou presne cisla, kolko zerie klima, motor, ostatne. Viem tak, ze bezne s TC udrzujem interier za 200-300W, ked nabieha tak cca 1500-1700, ale to len chvilku.
                  Korejsky kamos ukazuje len nezmyselne percentualne delenie, kolko berie motor, elektrika, starostlivost o bateriu a "klimatizacia" aj v pripade kurenia. Nie je mi znamy akym vypoctom to robi, ale ukazuje to uplne bludy. Chvilu tretinu vsetkej spotreby, potom to zacne klesat na 20,10 percent. a potom 7. Nic to ale nehorovi o realnej spotrebe.

                • mozeg
                  mozeg komentoval
                  Upraviť komentár
                  milan84 urcite neukazuje spotrebu wo W ? Ked som mal kedysi pozicany SoulEv ukazoval spotrebu aktualnu a vo Wh. Neda sa v nastaveniach prepnut na ine ukazovanie?

                • mozeg
                  mozeg komentoval
                  Upraviť komentár
                  dango mne sa nezda zeby to malo spotrebu na kurenie 2kWh. To by si mal v aute saunu. Na zaciatku to vali naplno a potom to spadne dole a vyrazne. Ak to porovnam s TC tak dajme romu ak ma TC spotrebu 500Wh tak kable budu na urovni 1000Wh max 1,5kWh. Zober si ze v aute zapnes radiator o vykone 2kW. I ked izolacia auta je horsia ako v miestnosti ale za to mensi priestor. Az pri minus 10 a viac si viem predstavit ze ti bude zrat 1,5kWh a viac. To uz sa zapne aj ohrev baterie.

                • milan84
                  milan84 komentoval
                  Upraviť komentár
                  mozeg ukazuje ju v kW, takze som len zmenil jednotku. Kuk napr. tu.
                  https://www.google.com/search?q=niss...cVOd7zD4ZWb5M:
              • dango
                Moderator
                Gold Member
                • Nov 2014
                • 693
                •   

                #75
                GARAZ TV:
                 

                Komentár


                • milan84
                  milan84 komentoval
                  Upraviť komentár
                  nie som si isty, ci to stoji za to, aby som im spravik ciarku medzi zhliadnutiami. Je to zasa odveci alebo nieco normalne?

                • ivan32
                  ivan32 komentoval
                  Upraviť komentár
                  milan84 je tam pár vecí čo by sa dali upresniť ale hodnotím to pozitívne.

                • dango
                  dango komentoval
                  Upraviť komentár
                  Rasto Chvala ma dobre videa. Par nepresnosti tam je, ale inac dobre video. Take neutralne, objektivne. Ziadny fanatizmus pre ani proti

                • Wilo
                  Wilo komentoval
                  Upraviť komentár
                  Ano je to celkom vyvazene. Jedine co je diskutabilne je ta vymena baterie. Pri nakladoch rataju s vymenou po 9 rokoch co moze aj nemusi nastat. Tak stary (ich slovami) “korejsky crep na baterky” este na ceste nie je

                • milan84
                  milan84 komentoval
                  Upraviť komentár
                  tak som som si to teda pozrel. Je pravda, ze uz mal aj horsie video o elektromobiloch, ale aj toto bolo tendencne. Povedal A, nepovedal B. Hlavne pri tych cenach na ZSE. Sluzba urcena na nabijanie cestou. Melie tam o 40c, ale realne vacsina ma 0,29 a to sa uz da.
                  Tiez o tych emisiach, ze by sa dalo diskutovat. Ved elektromobil nie je len o cene jazdenia, ale hlavne o zmene myslenia a o tom, ze nesmrdim v meste, kde mi zije rodina. Kedy to uz tato skupina ludi pochopi?

                  dango opravim ta. Rasto maval dobre videa a clanky. Odkedy to robi s tymto kolegom, robia z toho show s malo pouztelnymi informaciami a serioznost klesa k mrazu.

                • dango
                  dango komentoval
                  Upraviť komentár
                  Kedze je to pretekar, tak beriem jeho reportaze co sa tyka jazdnych vlastnosti ako najhodnovernejsie zo vsetkych novinarov Ked pretekar povie, ze podvozok je dobry, tak sakra musi byt dobry

                • ToMiLeaf
                  ToMiLeaf komentoval
                  Upraviť komentár
                  Dobrý na pretekanie no už nemusí byť dobrý na komfortné vozenie si zadku. 😉
              Pracuje...
              X