Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

KIA NIRO

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Joe79
    Member
    • Sep 2018
    • 71
    •   

    #46
    Ja uz som to rozchodil... Cakam na dotacie

    Komentár

    • mozeg
      Member
      • Dec 2015
      • 439
      •   

      #47
      Mne v MotorCare oznamili ze pluginy aj EV verzia NIRO je vypredana na dva roky vopred a ze jich ani nebudu ponukat. Takze dostupnost pre Slovensko je EV NIRO v nedohladne. Pisem ako som dostal.

      Komentár


      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        vraj na rok 2020, uz nejaka alokacia mala byt

      • Joe79
        Joe79 komentoval
        Upraviť komentár
        No mozeg, tak to je teda info To aby sme isli na stanok Kia a zacali ich tam obliehat

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        paradox bude ako vzdy, ze pankovia a slecny v stanku budu toho vediet menej ako ktokolvek z nas.
        Verim, ze situacia nebude tak zufala. Aj Ioniq mal byt na rok vopred vypredany a nejake kusy sa nasli. Navse na jesen maju byt eNira uz na testy, tak snad maju aspon par kusov zaratanych pre nasu malu krajinu.

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        ...zalezi na sikovnosti importera, kolko kusov si prelobuje. Snad KMSS sa podari aspon 50ks na 2020
    • dango
      Moderator
      Gold Member
      • Nov 2014
      • 693
      •   

      #48
      Dnes na autosalone som sa pytal pana ohladom Nira par otazok. Silnym madarskym prizvukom mi nevedel odpovedat prakticky na nic. Jedine, co som z neho dostal, ze zaciatkom 2020 bude na Slovensku. Asi 2min rozhovor sa niesol v duchu odpovedi: neviem a zaciatkom 2020.

      Komentár


      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        okrem tesly a nissanu ti ziavne nikto nemysli vazne, a nissan to odflakol z hladiska technickeho dizajnu. je to skoda, vela automobiliek padne na hubu

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        to ja s Tomasom z mojelektromobil.sk sme skusali vytiahnut akekolvek info od pani-predajkyne a bolo to ziadl ako cez kopirak. Akurat sme dostali info, ze dva kusy ktore su na SVK by mali byt k dispo na testy na jesen t.r. Predaje este nevedia ani kedy ani za kolko. Uff...
        Ale auto je to idealne ako rodinna volba. Ten kufrisko obrovsky, priestoru habadej.

      • Joe79
        Joe79 komentoval
        Upraviť komentár
        Dakujem za info pani! Nic sa neda robit, pojdem ho kupit do Rakuska... Len tak zo srandy - na Autosalon sa chystam v piatok, tak sa skusim aj ja opytat

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        milan, "kufrisko obrovsky" vyzera trochu inac
        troska mi na NIROvi vadila vysoka podlaha pri sedeni vzadu, aj ked pri mojich 180cm miesta na hlavu aj nohy dost, nechcel by som tak cestovat dlhsie ako 3h

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        dango tak sharan a tento typ aut sa zial este v el. verzii nevyraba ked neratam teslu alebo dodavku Nv200.
        Ale ten kufor je vyrazne vacsi ako v Kone a aj tvarom,hlbkou,vyskou by si v tom bez problemov nabalil rodinu na dovolenku a este by miesto ostalo.
        Pod podlahou mas baterie, tam nie je miesto navyse sedel som vzadu aj v eSoule a tam je to take klasicke taxikarske. vysoky posed, miesta na kolena aj nad hlavou, ale trochu ako trestna lavica eSoul mi pride komfortnejsi, ale to su len take prve postrehy.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Kufor eNira je dlhsi ako v Kone, da sa tam nabalit o dve tasky viac. Ja za seba mozem povedat, ze aj do Kony sa v pohode nabalia 4 ludia a normalne cestuju. Ked chceme hovorit o obrovskom kufri, z beznych elektromobilov to má len Leaf 2, tam eNiro este vyrazne zaostava.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        pravda jest papierovo. Leaf ma 435 tusim bez subwoofera. Niro som nasiel narychlo len hybrid a ten ma 401. Pocitovo ale voci Leafu nezaostava a je to paradna velkost voci konkurentom.

      • EV_Future
        EV_Future komentoval
        Upraviť komentár
        e-Niro ma kufor az 451 litrov, cize uplne najvacsi v porovnani s priamou konkurenciou (Leaf 425, Kona 332). Po sklopeni zadnych sedadiel az 1401 litrov (Leaf ma 1161, Kona 1114).

      • Joe79
        Joe79 komentoval
        Upraviť komentár
        Tak som sa vcera opytal - vysledok - cennik ma byt dostupny v septembri - po zavaznej objednavke by nemal byt problem s vyrobou a dorucenim...

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        no to s dodanim sa bije s ostatnymi info, ktore hlasia vypredane na minimalne rok, alebo info ze sa bude dat kupit az koncom 2020.
        Osobne si ale myslim, ze to dopadne ako s Konou. Nejake predzasoby a testovacky budu na okamzity odber a potom toho 3/4 roka cakacka ked pojde objednavka do vyroby.
    • ICE666SVK
      Senior Member
      • Jul 2014
      • 1997

      #49
      Kia e-Niro Electric
       

      Komentár

      • dango
        Moderator
        Gold Member
        • Nov 2014
        • 693
        •   

        #50
        Tak toto je pecka! Urobit kufor zo 450 litrov -> 560. To uz je na urovni mojho Golfu Variant
         

        Komentár


        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          To isté som robil v Kone, keď som sa balil na dovolenku, akurát tam nie sú plasty ale polystyrén, ktorý stačí vybrať.

          Aký dôvod má výrobca neurobiť rovno veľký kufor ale ho zmenšiť ? Veď aj v Leafe je kufor s takou vysokou nakladacou hranou, tak prečo Kona/eNiro majú prázdny priestor pod platom ? Aby mal aspoň jeden argument, prečo je spaľovák lepší ?

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          Takuto prerabku som uz videl na NIRO HEV. Unas sa vsak ta dvojita podlaha nedavala. Rovno mam kufor bez tej dvojitej podlahy a dole je rezerva. Neviem preco do zapadnej europy resp. do USA davali to dvojite dno.
      • Joe79
        Member
        • Sep 2018
        • 71
        •   

        #51
        Chlapi neviem najst, kde som cital jobovku, ze toto prve E-Niro sa u nas vobec nedostane do predaja, pretoze sa chysta nova verzia. Ta bude mat prerobeny podvozok, novy online infotainment, atd. Nema niekto link na tento clanok zo slovenskeho e-zinu? Dakujem

        Komentár


        • hudino
          hudino komentoval
          Upraviť komentár
          A bude mat i remote control... mas spravne info. Ale ani ta nova sa nezacne predavat asi nacas...

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          ak by to tak bolo, preco by novinarom aj verejnosti Kia slubovala od jesene testy a od jary predaj?

        • Pajtas
          Pajtas komentoval
          Upraviť komentár
          Asi 3 týždne dozadu parkovalo e-niro u nás v dome v podzemnej garáži, oblepené nálepkami v slovenčine a na SVK značkách, takže imho pôjde do predaja aj táto verzia.

        • EV_Future
          EV_Future komentoval
          Upraviť komentár
          podla mailu od predajcu by sa v septembri mali zverejnit ceny a spustit predaj. Takze uz o par tyzdnov bude zrejme, aka verzia sa bude u nas predavat, ci uz ta nova (ktora ma byt predstavena na domacom Korejskom trhu tiez niekedy v septembri), alebo to bude stale stara verzia bez appky a s malym displejom.

        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          Ano, zaciatkom septembra maju velku schodzu predajcovia s importerom, kde sa bude prezentovat aj cennik s vybavami pre e-niro. Okolo 15.9 uz to ma byt oficialne aj pre verejnost. Pre tento rok je vraj alokovanych 6ks

        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          6ks pre cele Slovensko?

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          Teq co sa ti nepaci,ved klasicke znacky predsa chcu uprimne a vo velkom predavat elektromobily ako tvrdia,ze? 🙃

        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          no jednoznacne...nad tym sa ani plakat neda

        • Joe79
          Joe79 komentoval
          Upraviť komentár
          Sest kusov? Fantazia. Ja by som si rad zavazne objednal tu novu verziu... Ale takymto sposobom skor bude mozne objednat TMY...
      • ICE666SVK
        Senior Member
        • Jul 2014
        • 1997

        #52
        Tak KIA spravila servisny interval po 1 roku alebo 15 000km ako u spalovaku, trochu nelogicke pri EV ten najazd km.
         

        Komentár


        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          My s Hyundai-mi sme zvyknutí ale čo už, aj pri spaľovíkoch Kia účtuje často a draho servis, niekde musí nahánať dlhšiu záruku.

        • Bejo
          Bejo komentoval
          Upraviť komentár
          Presne Miro... my mame servis na Ioniqi takmer raz mesacne...
      • EV_Future
        Member
        • Mar 2018
        • 74
        •      

        #53
        Tak uz je konfigurator pre eNiro dostupny na slovenskej stranke KIA, jedina vybava Platinum 64kWh za velmi lakavych 42580 EUR, priplatky su mozne iba 3: metalicka farba, Sound pack a Leather pack, maximalna cena so vsetkymi priplatkovymi vybavami je 44860 EUR. Podla predajcu je vyclenenych priblizne 20 kusov s dodanim januar 2020.

        Komentár


        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          takze o 1700 lacnejsie ako papierova cena Kony 64. bez priplatkov. A ma to LED stretavacky v standarde. znie to fajn.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          postrehy:
          majú aj cenník Soula a tam je dvojzónová klíma
          eNiro má "len" 8" displej, myslel som že nielen Kona 2020 a eSoul 2020 ale aj eNiro dostane 10,25"

        • hudino
          hudino komentoval
          Upraviť komentár
          v tom konfiguratore je stara verzia e-Niro, nie model 2020

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          ano, pravda. Sam som zvedavy, ci chcu vypredat rovno 20ks ktore asi maju nejak uz pridelne a uprostred buduceho roka zas zastavia vyrobu a objednavky podobne ako pri Kone. No a neskor zvysia cenu a pustia to ako novinku 2020

        • Joe79
          Joe79 komentoval
          Upraviť komentár
          Tak povinna otazka pre zastupcov Kia v Nitre - kedy sa bude dat predobjednat model 2020. Nebude tych 20ks nahodou uz novsich? 10,5" displej, 11kW palubna nabijacka, online infotainment, atd...
          Naposledy upravené Joe79; 02-10-2019, 20:29.

        • hudino
          hudino komentoval
          Upraviť komentár
          JJ tam sa toho dozvies , od hostesiek

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Aby to nebolo tak ze to su “stare” kusy co sa nepredaju na zapade lebo tam chcu uz len verziu 2020 tak to navezu k nam lebo maju istotu ze tu predaju aj odpad (cim nechcem povedat ze aktualna verzia eNira je odpad). A modernizovanu verziu 2020 dostaneme s velkou pompou dakedy v 2021.

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          zato embečku si uz mozes dnes kupit pomaly MY2022
          myslim, ze niru nehrozi, ze by sa nepredalo tak to poslu k nam. Skor boli dane nejake kvoty a zial az teraz sa to z roznych dovodov dostava k nam. Tak ako pri vsetkych EV, sme asi posledna krajina kam nieco pride :-/

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          na 11kW nabíjačku sa až tak neteším, v cenníku Kony na 2020 nie je v základe ani v najvyššej výbave ale za príplatok 600€ a to už je suma za hranou pre jej prínos mne

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          Tak to je good sprava. 42k je dobra cena. 8 dotacia a ridinne auto za super cenu.
      • milan84
        Senior Member
        • Jun 2015
        • 853
        •   

        #54
        Pristalo mi na tri dni doma eNiro, budem pisat test. Ak vas nieco konkretne zaujima, piste.
        Uputali ma dve absurdity.
        K autu je len 10A 220V kabel !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! pri eSoul pred dvoma tyzdnami bol 12a. Miroslav Rojko ty mas tiez 12 ku Kone, vsak?!
        Auto, napriek tomu, ze je mega priestranne vo vsetkych smeroch ma tak nepochopitelne zle ukotvene zamky bezp.pasov, ze je skoro nemozne pripnut tri autosedacky (podsedaky). Uz pri Soule to bol oriesok, dufal som, ze vacsi surodenec to bude mat vyriesene lepsie, ale kdezeeeee. bieda. Inak by to bol priam dokonaly elektromobil.

        Komentár


        • head
          head komentoval
          Upraviť komentár
          Aj Ioniq ma 10A kabel. Ku modelu X som dostal 13A, ale tiez yo nie je ziadna vyhra lebo to je len na jednu fazu.

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          ale tu mi to pride ako nieco zamenene, nie originalne. Ioniq ma mensiu bateriu a vzdy mal 10A.
          Ked ma Kona a novy Soul 12A, nie je dovod aby hierarchicky vyssie auto malo slabsiu moznost nabijania.

        • jeeff
          jeeff komentoval
          Upraviť komentár
          head - k modelu X si dostal jedno fazovy Tesla UMC. Ten je max 32A, standardne si mal dostat 13A schuko zasuvku a modry 16A adapter. Ja tento UMC na Model 3 pouzivam na 16A, mam v garazi dorobenu modru 16A zasuvku. Da sa dokupit modry 32A adapter, vtedy sa da pouzivat na 32A (jedno fazovo).

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Áno, Kona má mobilný konektor nastaviteľný s tlačítkom na 8A, 10A a 12A. Ale Kia je v hierarchii koncernu pod značkou Hyundai, vždy musí mať niečo trocha horšie.

        • head
          head komentoval
          Upraviť komentár
          jeeff diky za upresnenie!

        • SKolja
          SKolja komentoval
          Upraviť komentár
          head Ja som k Ioniqu (AT) dostal mobilnu 12A nabijacku prepinatelnu tlacidlom na 8/10/12A. Presne taka ista bola aj v Kone co som mal pozicanu.

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          tak mozno som uplny korejsky amater ale napriek tlacitku na pribalenom zariadeni s nim akurat tak nabijanie vypnem. ani ked drzim,nejde nic prepnut. nastavit nizsiu hodnotu sa mi da len v menu auta. navod v aute nie je.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          head - tu sme to riesili:
          https://teslaclub.sk/forum/tesla-mot...7026#post37026

        • SKolja
          SKolja komentoval
          Upraviť komentár
          milan84 U mna to funguje takto: https://youtu.be/URRUeeDmiIM?t=177 mozno je problem v nabijacke

        • ToMiLeaf
          ToMiLeaf komentoval
          Upraviť komentár
          10A je na klasickú domovú zásuvku s napätím 230V tak akurát. Nájde sa síce na nich hodnota 16A, ale to by som bral niečo ako špičkový výkon, nie trvalý kedy tam mám auto pichnuté aj 10 hodín. Bral by som to ako nejaké bezpečnostné obmedzenie od výrobcu

        • head
          head komentoval
          Upraviť komentár
          Ja ked nabijam u starej mamy zo starej asi 40-50 rocnej zasuvky tak to obmedzujem na 7A lebo inac sa ta zasuvka moc zohrieva . Doma kym som nemal wall connector som vzdy nabijal 10A a na zasuvke nebolo citit nic.

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          Mna napriklad zaujima casovy rozdiel pri nabijani z 50kw a 100kW nabijacky. povedzme z 10% na 80%.A akej je auto farby. u man horuci kandidat na kupu.

        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          mozeg pozri si bjornov roadtrip, ma video kde siel len na 50 kW do svedska. Pokial nabijas castejsie, resp. pohybujes sa medzi 5 - 60% tak nabijas priemerne 70 kW rychlostou, verzus 50 kW je to dost lepsie. zalezi ale ci musis zachdzat, ci su nabijakcy dost na husto po ceste atd atd..moze sa stat ze sa viac oplati nabijat hodinu na 50 kW
      • milan84
        Senior Member
        • Jun 2015
        • 853
        •   

        #55
        Ide to !!! SKolja dik za link. Problem je, ze treba najprv dat do siete, potom nastavit kratkym podrzanim gombika a az potom zapojit auto. Pocas nabijania to nejde nastavvoat. Je to cudne, lebo 16A nastavovaci kabel co mam k Leafu s tym nema problem kedykolvek.
        A co sa tyka zazate...tych 12A je uplne v pohode. Ja castokrat pouzivam plny vykon - 16A na Leaf ked potrebujem cez den dobit a ist dalej. Kabel je na dotyk teplejsi ale ziadny iny problem. Ono bude rozdiel nejake stare rozvody v budovach a novostavby.

        Komentár


        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Pozor tiez na novostavby: v zachvate setrenia mnohi developeri pouzivaju pre zasuvkove rozvody 1,5mm2 vodice a 13A istice.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Šak čo by nie keď EU smernice prikazujú maximálne odbery vysávača alebo varnej kanvice pod 2kW.
          Čo je OK ale iné smernice prikazujú budovať pri domoch nabíjacie miesta alebo minimálne prípravu na ne. Ale to už im nevonia.

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          Ja pouzivam na nabijanie 1,5mm2 vodic a nastavim 9A (mam moznost 6A/9A/12A-nastavuje sa v aute nie na nabijacej kocke) a kabel sa vobec nezahrieva a ani zasuvka.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Ved hej, to je +- presne. Zjednodusene je vzdy 6A na 1mm2. Ale ja som hovoril o rozvode pre zasuvky v stenach.
      • milan84
        Senior Member
        • Jun 2015
        • 853
        •   

        #56
        Pripravujem clanok o eNire, a tak si prechadzam fotky. Dnes som narazil na rozdiel, ktory by som rad skonzultoval s dalsimi majitelmi niektorej z trojiciek.
        Na mojej fotke si vsimnite lavu cast obrazku - za svetlom-pri vnutronej strane blatnika je diera, je tam priestor. Potom si pozrite napr. toto video zo zahranicia a tam je akysi dalsi rozvod klimatizacie s dalsim plastovym kritom.
        Najprv mi trklo, ze ci klasika na Slovensko posielaju nejaku ochudobnenu vybavu. Potom som si myslel, ze je to verzia s ventilovanymi sedackami - teda asi jedinym priplatkom moznym u nas. Je mozne, ze to potrebuje nejake dalsie zariadenie, resp. rozvod tohto okruhu. Idu do toho masivne klimatizacne trubky. No ked som pozrel znova video "electro dad" tak zariadenie tam je a ventilaciu sedaciek nema.
        Maco7 pripadne Miroslav Rojko mate na konach elektricku vodicovu sedacku? Ta sa kombinuje (aspon pri kii) ventilaciou oboch prednych a nie len vyhrevom. Mate tam to zariadenie?
        eSoul to mal rovnako ako eNiro.
        https://www.youtube.com/watch?v=da-nMUpJS9U&t=2824s
        tak čo to? alebo je to len novsi MY ?
        Pripojené súbory
        Naposledy upravené milan84; 25-10-2019, 18:30.

        Komentár


        • Maco7
          Maco7 komentoval
          Upraviť komentár
          Ja mam obe elektricke sedacky , bez ventilacie a s vyhrievanim...
      • Maco7
        Member
        • Nov 2018
        • 84
        •      

        #57
        milan84 Tu som ti to prave odfotil , pozri si to

        Komentár


        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          Maco7 diky !! takze ty to tam mas a podla prispevkov nizsie je to prave tepelne cerpadlo.
      • Wilo
        Member
        • May 2019
        • 337
        •      

        #58
        Nemoze tam byt miesto pre tepelne cerpadlo? Mozno ta predvadzacka ho nema?

        Komentár


        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo bingo ! dobry postreh. To bude ono. Niekde som vygooglil, zevraj napr. ani FR auta ho nemaju ako krajina s miernym podnebim. To by som chapal aj u nas (i ked je to skor setrenie na nespravnom mieste), ale YT electrodad mal auto v CR, predpokladam cesku verziu a ma ho tam !
          To je CR uz severska krajina ? Zda sa mi, ze v tom samotny vyrobca ma bordel.
          Detto Macova Kona. Ma tepelne cerpadlo len za to, ze Hyundai je v hierarchii drahsi, premiovejsi model?
          Nasiel som aj fotky z testovacej bielej Kony. Tiez je to tam.
          https://www.youtube.com/watch?v=8V42SsoGLrM

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Nemyslim ze to ma nieco s podnebim. To budu konkretne specifika trhu. Ak ma pamat neklame tak toto sa pred 2 rokmi rozoberalo s Ioniqom. Slovenska verzia mala tepelne cerpadlo standardne. Kanadska verzia ho nemala ale dalo sa priplatit ako samostatny prvok vybavy. Britska verzia ho nemala a nedalo sa ani priplatit. A takto to mali rozne krajiny vseliako zadelene. Zato obe krajiny mali priplatkove stresne okno ktore na Slovensku ani neexistuje. Slovensko malo sedy cumak. Britania a Kanada tiez. Holandsko malo na vyber sedy matny alebo cierny leskly a stresne okno v zaklade. Je v tom uplny gulas a netusim co tym Korejci sleduju. Kazda krajina uplne ina vybava. Aj v CZ mali uplne ine prvky vybavy a niektore z SK veci sa tam nedali ani priplatit a to by si povedal ze sme postaveni na rovnaku uroven v ramci strednej EU. Diletanti sikmooki...

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo hej, ioniq bol tiez nadivoko. Tam to ale bolo priamo aj odstupnovane dvoma ci troma vybavami. Trend, electric a pod. Tu ma najviac zarazilo, ze v CR to tepelne cerpadlo proste ma a u nas nie. Tiez v zahranici maju moznost si priplatit stresne okno, co u nas neexistuje.
          Na druhej strane CZ eNiro vychazda po prepocte na 47000 co je skoro identicke s nemeckou cenou. V standarde maju (u nas priplatkovu) JBL sustavu a tep. cerpadlo je tam vyslovene napisane.
          Myslim si, ze by mali nechat nejaky zaklad a taketo veci nechat na ludoch, o co maju zaujem a chcu si priplatit.

        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          Tak SVK verzia nebude mat TC, ani 230 menic ani par drobnosti, co dali do CZ konfiguracie. Ale treba to brat tak, ze pre model 2020 sa to bude upravovat, cize este nadej tam je mat TC v nasej verzii (aj ked v priplatku)

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          tych detailov tam naozaj zopar bude. SVK verzia ma aj krajsie farebne zladene tie velke plasty okolo vnutornych kluciek a napriklad ma obe predne okna s funkciou automatickeho dovierania. CZ verzia je ako Leaf - iba vodic je VIP
          Na druhu stranu u nas je ofic. cennik postaveny cca o 4500€ lacnejsie ako prepocet v CR. Uprimne sa divim Kii, ze tolko moznosti mixuje a nema nejaky zaklad a zvysok na objednavku hoci aj za cenu dlhsieho cakania.

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          Tak to ze nebude tepelne cerpdalo je zla sprava. Tie odporove kable vedia zozrat aj 4kWh(aspon take mal mercedes B). Ono to cerpadlo velmi pomaha tak do 5-8°C,potom sa zopinaju a pomahaju odporove kable. Rovnako to je aj v pripade domovych TC vzduch-voda, tam je pritomny el. Kotol.

        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          To ano, je to velka skoda chybajuceho TC. Ale mame nadej, ze pre model 2020 to KIA SK zaradi. Nevieme, ake maju COP krivky TC v autach, no moje doma ani pri -20 nedoplo el.spiralu

        • Joe79
          Joe79 komentoval
          Upraviť komentár
          Chlapi a su nejake info, ze kedy bude k dispozicii moznost zavazne objednat verziu 2020 eNira?
      • jux
        jux
        Senior Member
        • Apr 2015
        • 1378
        •      

        #59
        Tepelne cerpadlo je osobitny agregat? Nie je to tak, ako na beznych klimach s kurenim, ze sa pre kompresor klimy len trojcestnymi ventilmi otoci funkcionalita vyparniku a chladica?

        Komentár


        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Pozrel som poriadnejsie to foto - nie je tam kompresor tepelneho cerpadla, ale su to komponenty, co umoznuju prepinanie kompresora klimy do funkcie tepelneho cerpadla.

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          ano, to to je skor nejaka zmeska ventilov a inych suciastok, ktore nejakym sposobom presmeruju teplo/chlad v klime naopak. Podobne je to na mojom Leafe. Ked v zime zapnem AC, mozem dat kurenie aj naplno a nekuri. Az ked pustim Heat. Vtedy ma AC na svedomi len to, ze sa mi nerosia okna.
          Cize je to skor asi marketingovy pojem, kedze bezne tepelne cerpadla v domoch (ja viem, tam je to zem-vzduch) stoja radovo tisice eur.
          Zaujimave je, ze to Niro pri cca 2/3 nabiti a pusteni kurenia zobralo z celkoveho dojadzu len okolo 20km co je pri radiuse cez 400 nic.
          jux tesla pocita dojazd s kurenim ci ako? tam sa to meni, ked zopnes spiralu?

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Na tesle sa nie je nieco ako "heat", nastavuje sa len teplota, dojazd sa samozrejme meni podla toho aka je vonku teplota a aku nastavis teplotu vnutri. Da sa este sachovat s manualnym nastavenim kadecoho a uspornym rezimom, ked kuri len polovicnym vykonom. Pouzivam len neusporny rezim a auto nastavenie. Na vypocet spotreby podla navigacie zrejme tesla pouziva vselico mozne, da sa na to spolahnut

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          Jux ma pravdu pouziva sa trojcestny ventil.

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          Milan 84 z dojazdu ti z najvacsou pravdepodobnostou upudlo tak malo iba preto lebo je vonku 15+ a nie je zamracene. V zime rataj spotrebu kurenia na zaciatku 4kWh a potom kontinualne vzhladom na velkost vnutorneho priestoru tak 2kWh. Takze tam ti to sezere aj 80-100km z dojazdu.

        • hudino
          hudino komentoval
          Upraviť komentár
          Podla cennika e-Niro bude mat tepelne cerpadlo: https://www.kia.com/content/dam/kwcm...o_EV_cenik.pdf. A divil by som sa keby nemalo. Aj moj 30 kW Soul ho ma. Aj novy e-Soul ho ma...

          Len toto novinarske auto co tu teraz je, tak ktovie pre aky trh bolo urcene, ale nemozete to brat ako vzor. Ked proste je v oficialnom cenniku tepelne cerpadlo, tak tam bude... a bolo aj v predchadzajucich modeloch.

        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          hudino, otvoril si CZ cennik, tam TC je. U nas ani e-Soul TC nema

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          tak tak. pozrel som si ofic. stranky CZ a SK verzii. cesi maju obsiahlejsiu brozuru, kde automaticky plosne spominaju TC.
          u nas sa tvarime, ze nic take v aute nema byt.
          Ma ho nielen stary Soul ale aj moj veteran Leaf v prostrednej vybave !!

        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          A bola mi podozriva tato nizka cena oproti CZ/AT/DE trhu. Aspon keby to bolo v priplatkovej, to by som ocenil viac ako JBL. Na tie 128kbps mp3ky mi stacia aj repro z telefonov od Tesla Stropkov

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          presne tak. JBL sice hra dobre, ale prdednostnejsie by mi bolo heat pump. Aj za cenu solo priplatku.

        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          Pritom tam kompresor je pre beh klimy a riadenie TMS baterie, cize pridat dalsi ventil je len zalezitost par šušňov, aby to aj vedelo kurit do kabiny

        • hudino
          hudino komentoval
          Upraviť komentár
          pardon, fakt som si to otvoril v CZ strankach ... takze po Hyundai (kvoli novemu Ioniqu) ma uz stve aj KIA

        • Joe79
          Joe79 komentoval
          Upraviť komentár
          hudino vitaj v klube

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Pridať trojcestný ventil aj u Leafa Acenta stálo ako zimný balík (s výhrevom sedadiel) 1050 €. Až teraz to dávajú v základe.

          Ale pri aute nad 40000€ a ešte kórejskej značky nejako obmedzovať výbavu a nedať plnú ako to robí Hyundai, je už trocha čudné. Nejako im stúplo v Kia sebavedomie.

        • SKolja
          SKolja komentoval
          Upraviť komentár
          Toto je naozaj dost velky fail, treba to spominat v kazdej recenzii a hadam sa Kia spamata a prida tepelne cerpadlo aspon do cenninku ako volitelnu polozku. Na druhu stranu mozno ma Kia nejaky supercomputer na predikciu klimatickej zmeny a zakial sa auta zacnu realne dodavat, budeme tu mat pocasie ako v grecku ;-)

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Tepelne cerpadlo v aute pracuje vo velmi tazkych podmienkach, je to ine ako stacionarne tepelne cerpadlo na vykurovanie domu. Tepelne cerpadlo funguje v aute dobre pri teplotach nad nulou, kedy odhadom usetri polovicu az 3/4 energie. Pri teplotach blizkych nule staci dazd sneh, alebo aj zvysena vlhkost a vyparnik tepelneho cerpadla omrzne a jeho efektivita klesa k nule a aj tak treba kurit spiralami. Pri minusovych teplotach a nizkej vlhkosti moze este ako tak fungovat, no kazda vlhkost ci sneh podstatne znizi jeho efektivitu. Pri velkych kapacitach baterii potreba tepelneho cerpadla nie je az taka kriticka Zlozitost systemu s tepelnycm cerpadlom ma vplyv nielen na cenu ale pribudne aj vaha a komplexnost systemu chladenia/kurenia. V nasich zemepisnych sirkach a juznejsie by som mal radsej za navysenu cenu o nieco vecsiu bateriu :-)))

        • EV_Future
          EV_Future komentoval
          Upraviť komentár
          aktualne sa predava MY19, v pocte iba 21 kusov. Viem si velmi dobre predstavit, ze KIA povodne tuto verziu u nas ani vobec nechcela predavat, kedze niekedy v decembri uz ma prist MY20. Ale asi boli uz dost silne tlaky na co najskorsi predaj, tak je dost mozne, ze iba presmerovali tychto smiesnych 21 kusov z ineho trhu, na ktorom uz predavaju dlhsie a kde tepelne cerpadlo nie je potrebne (napr. Spanielsko). Podla mna v novej verzii na rok 2020 to uz bude ine, tam uz asi pojde realna konfiguracia vhodna pre nas trh - aj s tepelnym cerpadlom. Ale to je cele len moja domnienka, skutocnost moze byt ina

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          Vsetky tepelne cerpadla ci uz v aute alebo v domacnostiach pri teplotach pod 7C prestavaju byt efektivne. Ich SCOOP pada prudko dole a zacinaju sa zopinat predohrevy vzduchu alebo elektricke kotly (domace tepelne cerpadla). Vymeniky zamrzaju a ide to do kytek. v aute vzhladom na velkost vymenikov a dalsich komponentov je SCOOP horsi ako pri domacich TC. nikde som sa vsak nedocital o kolko. Z praxe vsak vidime ze to zerie o 30-50% menej ako v pripade odporovych kablov. Kable maju S/COOP 1 takze budeme niekde na urovni 2-2,3 SCOOP. Domace TC vzduch/voda maju SCOOP od 3 vyssie. problem je ze nejde len o vyhrev kabiny ale aj Baterie- to zerie dalsie kWh.

          Takze na konci dna pri ceste 200km v ZIME, mi ubudne 6kWh (bateria a kurenie kabiny), pri 400km 12kWh (k tomu Zimne gumy). Ak beriem ze pojdem po dialnici v ZIME 120km/h spotreba niekde na urovni 20-25kWh a mam 64kWh pouzitelnych tak na konci dna neprejdem viac ako 250km po dialnici. Alebo sa mylim.

        • hudino
          hudino komentoval
          Upraviť komentár
          mozeg no neviem, mne sa zda ze TC mi funguje tak priblizne do 0°C. Napriklad dnes v +4°C mi rano zralo cca 0.4 kWh. Ale isiel so z garaze (+18 C).
          jux - kedze teploty pod 0 su u nas pravidelne cca 3 mesiace, ja preferujem radsej TC ako vacsiu bateriu. Samozrejme najlepsie je mat oboje

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          hudino zalezi ake mas TC. ale treba si uvedomit ze pri 0C vyjde z vymenika vzduch o -4C a uz zacina zamrzat. TC vycucne 4C zo vzduchu a zvysok pridava z tepla kompresora+elektromotora+baterie (ak ma co samozrejme). A ak to nestaci tak prikuri odporovymi kablami.

        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          Nemozeme vediet, ci do aut davaju invertorovy kompresor a ku*va drahy frekvencny menic na jeho chod alebo ide stylom domacej chladnicky 0/100% (on/off). Tie lepsie domace TC si otvorenim expanzneho ventilu na spiatocke vedia pekne regulovat, kedy uz bude dochadzat k namrzaniu

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Vsetky kompresory klimy/TC v EV su invertorove, vzdy treba z DC vyrobit 3faz AC a ked uz musia vyrobit 3-faz, tak uz je minimalny rozdiel aby vyrobili aj variabilnu frekvenciu.
      • milan84
        Senior Member
        • Jun 2015
        • 853
        •   

        #60
        zajtra vecer asi pojde online moj test, hodim vam sem link.
        este cakam na nejake info z importu kia okrajovo aj k tepelnemu cerpadlu

        Komentár

        Pracuje...
        X