Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Jaguar I-PACE

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Peterka
    Member
    • May 2017
    • 196
    •      

    #31
    Ako je to potom u 100kW nabijacky? Ak je CCS 1 do 80kW, tak je zrejme CCS 2, ale potom co? Dokaze dat pri 400V 250A a pri 800V 125A?

    Komentár


    • nemo
      nemo komentoval
      Upraviť komentár
      80kW DC CCS v1.0 + 22kW AC = ~100kW

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Ako tam chceš tých 22 kW dostať keď nabíjaš DC?

    • Peterka
      Peterka komentoval
      Upraviť komentár
      Ja som to pochopil tak, ze 100kW stojan CCS1 dokaze dat 80kW cez DC a inemu autu sucasne 22kW cez AC
  • ICE666SVK
    Senior Member
    • Jul 2014
    • 1997

    #32
    https://uk.motor1.com/news/266361/ja...hannel-tunnel/
    Jaguar I-Pace presiel z Londyna do Bruselu na jednu plnu baterku, ktora bola nabita na 100%. V Bruseli mal este slusnu rezervu v baterke. V clanku ale nieje udaj, kolko ostalo v baterke a bol pouzity aj vlak v Eurotuneli.

    Vyjadenie Jaguaru:

    „Vieme, že naši zákazníci budú elektromobil využívať bez kompromisov. To je presne to, ako sme nový I-Pace navrhli – aby dosahoval výborný dojazd v reálnej premávke, nie len na papieri.“ Vyhlásil Stephen Boulter, manažér integrácie vozidiel Jaguaru. „Prejdením 229 míľ (368 kilometrov) z Londýna do Bruselu sme to dokázali. Batérii v tomto prípade zostalo ešte slušné množstvo energie.“

    OK tak podla videa 2:20min vlak pouzity nebol. Jaguar I-Pace presiel Eurotunel nejakou unikovou cestou a na konci tak ako Daliborko uvideol mu ostalo 8%=32km.


    Zdroj internet
    Naposledy upravené ICE666SVK; 21-09-2018, 10:57. Dôvod: Upresnenie a doplnenie informacii

    Komentár


    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      No jo, ta trasa vlaku je priblizne 50km ak isli z Folkestonu do Calais, takze realne presli 318km. To mi zas az tak ohromujuce nepride vzhladom na velkost baterie a fakt, ze v UK maju na dialnici limit max 112km/h. Ale forma karoserie si vyziada svoju dan. By ma zaujimalo, kam by dosli keby nepouzili vlak a mali by ist v kontinentalnej EU 130kmh. V kazdom pripade je tych 300-350km dojazdu urcite pouzitelnych a da sa s autom zit

    • Daliborko
      Daliborko komentoval
      Upraviť komentár
      Na YouTube je k tomu aj video a tam je na displeji vidno, že mu ostalo 8% a 32 km

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Čo sa týka dojazdu, je to nič nehovoriace video, lebo pozorne som ho celé pozrel a nie je tam ani zmienka o rýchlosti, akou išiel, ani jediný záber na tachometer. Lebo ak išiel 80-kou, tak to nie je žiadny zázrak, skôr o ničom a ak by išiel 120 - 130 diaľnicami, určite by sa záberom na rýchlosť pochválili.

      Bolo to vydané len preto, lebo médiami prebehlo to Španielsko, odvtedy to nikomu nedali do ruky a potrebovali napraviť reputáciu videom. Zasa čistý msarketing ako všetko okolo neho. Najprv som i-Pace hltal, ale všetky informácie čo o ňom postupne vyplávavajú na povrch, sú skôr demotivujúce.

      Stačí pozrieť na e-tron - podstatné trojfázové nabíjanie, väčšia baterka, väčšie auto a cena podobná (podľa toho akú výbavu uvádzali v štandarde u e-tron).

      Takže i-Pace ešte nikto reálne nekúpil a už je lepšie auto predstavené na trhu a možno začiatok predaja e-tron bude časovo podobný aj bez polročnej skoršej masírky Jaguaru.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      E-Tron rules... Aj keď ešte sme nevideli reálnu spotrebu. Aby to nebolo podobne...

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      So spotrebou na tom podobne bude, ale pri vacsom rozmere auta a s tymi vyhodami nabijania a samozrejme aj ked nie som Audi pozitivny, urcite spolahlivostou viac verim Audi ako Jaguaru, od ktoreho ani nepoznam model, ktory by bol chvaleny pre spolahlivost.

      Ja si myslim, ze pre vacsinu domacnosti je 11kW najidealnejsia nabijacka (ako to ma napr. Bmw i3). Ako u nas tak aj v Nemecku su istice najcastejsie 3x25 a tam 3x16 akurat pasuje. 1x32 je uz problem dostat do auta bez nejakych obmedzeni spotreby na jednej faze ak vobec ma niekto 3x32 alebo nebodaj viac. Ak aj ma, ma to kvoli elektrickemu kureniu a potrebuje to mat vyuzite nim.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Ak mas vyhovujuci kabel medzi ulicnym rozvadzacom a a tvojim hlavnym isticom (4x10 mm2 aspon) tak by ti distribucka mala vyhoviet. Ja som poziadal o vymenu 25 na 32 A istic a nebol vobec problem pre ZSE.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Problém to samozrejme nie je, zisťoval som prednedávnom, len treba nový istič, revíziu od nejakého razítkovača a požiadať distribučku o zaplombovanie.
      Skôr som to myslel tak, že keď je 3x16 rovno v aute, je to lepšie ako 1x32, lebo sa táto zmena robiť nemusí a ani táto zmena nie je pre 1x32 úplne dostačujúca, ešte treba presunúť odbery domácich spotrebičov na ďalšie dve fázy.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Tak to máš samozrejme pravdu. Ale u malobaterkáča ako je Fiatka (24 kWh) má to v skutočnosti vôbec netrápi že k nemu používam len 16A nabíjačku. Aj tak nabijem cca 15% za hodinu čo na nočné nabíjanie bohate stačí. Od apríla až do dnes som Fiatku nabijal (takmer) iba zo slnka lebo na behanie po BA dám denne v pohode 10 kWh do nej. Priemer bol tak 5 kWh na deň.
      Tých maximálnych 30A čo vie ťahať som použil za 9 mesiacov mozno 5x aj to na verejnej nabíjacke.
      Ako to máš ty s Leafom?

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Ja nabijam len cez 10A mobilný konektor a stačí mi to. Prevažne cez deň to je akurát má výkon fotovoltaiky (nemám k nej baterku) a občas aj v noci, ak ráno potrebujem 100%. Leafu pribudne za hodinu 6% a Ioniqu 7%, čo je na 10 až 15 km.
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    #33
    Inžinieri v Jaguári sa snažili, i-Pace "prekonal" Teslu X v spotrebe o 10 až 19%.

    To pri pomalom CCS nabíjaní ešte zvýrazňuje používateľský zážitok pri cestovaní, vďaka Jaguaru si môžete obzrieť dôkladnejšie všetko okolie nabíjačiek.
     
    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Tá spotreba i-Pace je skutočne strašná. Inak konečne video od Bjorna ktoré sa dalo dokukat do konca, a ani jedno shiiiit.
      Potvrdzuje moje pozorovanie Ska že ak ideš aj tak nabíjať, choď okolo 150 km/h lebo rýchlosť dobíjania je väčšia. Na druhej strane je dobre, že aj s i-Pacom sa dá vcelku švihať a tá optimálna rýchlosť nie je okolo 100.
      Dúfam že e-Tron nebude rovnaký fail.
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1378
    •      

    #34
    Smutne, zhorel I-Pace.
    A Jaguar I-PACE electric SUV caught on fire in the Netherlands last week while parked in a driveway. The cause of the fire is unknown and the automaker is investigating the event.

    Komentár


    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Ti to zobrali naozaj zhurta Tesle trvalo 4 roky, kým im spontánne vzbĺklo prvé auto počas toho, ako bolo zaparkované (nehody nepočítam). Páni z Jaguaru zrejme chceli mať v niečom prvenstvo, keď už utŕžili také fiasko s tým dojazdom a spotrebou
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1378
    •      

    #35
    Je tu niekto, co chce kupi i-Pace?. Na SK zatial ani neponukaju na i-Pace skusobne jazdy ale v US maju ponuku na financovanie v hociakej vyske (okrem dani a poplatkov) s nulovym urokom az do 60tich mesiacov.
    Sice tato ponuka financovania je obmedzena do max. objemu zdrojov na tuto akciu a len do konca marca, ale pripada mi to divne, ze auto vyrabane v Rakusku nasilu tlacia do US a do susednej krajiny ani nedaju predvadzaci kus.
    V EU predali minuly rok 6500 kusov i-Pace. No podla Mirovej statistiky na Slovensku do dec. 2019 nebol prihlaseny ziadny i-Pace.
    The sales of the Jaguar I-Pace, the British automaker’s first all-electric vehicle, haven’t been strong in the US, but the automaker is now offering 0% financing on the I-Pace as a spec…

    Komentár


    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Autostyl TN ma na nete inzerat na iPace uz 4 mesiace, a ani zmienka o dostupnosti alebo ze to je na objednavku. Inzerat bol 16/2 aj aktualizovany. Mozno maju predvadzacku, moze si niekto zavolat ak sa o auto zaujima.
      Tiez jeden predajca Jagu zo zapadneho Slovenska mal v decembri inzerat na ihned dostupny iPace. Inzerat uz neexistuje, aj ked to neznamena, ze auto zostalo na SK. Ta statistika nie je uplne presna, opakovane sme tu na fore nasli vozidla, z ktorych niektore boli u nas registrovane aj vyse roka a neboli tam uvedene. Netusim ako je ta databaza aktualizovana, ale chyby su a vzdy sa mozu pritrafit...

      V kazdom pripade mi tiez pride pristup Jaguaru divny. Je logicke, ze US trh bude pre nich klucovy, ale predajne cisla v EU nie su vobec zle. Ked to porovnam s Ioniqom a este aj cenovo, tak iPace stoji 3x viac a predalo sa ich len o nejaku tretinu menej.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Vidíš to. Na toho som aj zabudol. Bol som taký šokovaný z tej spotreby, že som ho rovno zavrhol ale teraz keď sa ukazuje, že e-tron je na tom ešte horšie, asi by nebolo od veci ho ísť pozrieť. Neviete či ho vo Viedni majú?

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Keď som volal s Greenway medzičasom, hovorili že už majú jedného alebo dvoch zákazníkov, čo si uviedli iPace pri registrácii. Ale že môžu to byť aj zahraniční, nepamätali si či s SK značkou.

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri GrandPa Ja som tiez trosku ozivil aj moznost Jaguaru. Po dizajnovej stranke sa mi paci asi najviac zo vsetkych aktualnych EV na trhu. Zo spotreby som bol povodne zhrozeny, ale ked som si neskor presiel moju cestovatelsku rutinu, tak som zrazu zistil, ze mi ta spotreba vobec nevadi. Jedine z coho mam obavy su (ne)spolahlivost cohokolvek od Jaguar Land Rover. Uprimne nemam s novymi Jaguarmi skusenost, ale starsie modely boli hrozne, a Range Rover je pohroma na kolesach aj v aktualnej forme. Plus ta spomalenost infotainmentu, neviem ci to uz vyriesili, resp. ci sa to vobec da vyriesit. Lebo ta odozva na dotyk bola podla videi ako z roku 2001. V kazdom pripade cakam primarne na e-Trona a potom sa uvidi.

    • Komat44
      Komat44 komentoval
      Upraviť komentár
      hmmm, ja som mal range rover sport prvej generacie, 2.7d 6valec, daval som mu zabrat a nikdy ma nenechal v stichu. o RR sa vseobecne vravi ze vzdy ti bude blikat trubit bliakat kricat s nejakou chybou, ale nikdy sa nepokazi tak ze by si nedosiel u mna to platilo na 100%, dokonca s tymi chybovymi hlaskami to vobec nebolo nejako dramaticke. jediny stres som mal ked mi odisiel pneu podvozok, tusim v top auto BA mi zaspievali ze sa musia vymenit vsetky 4 vankuse a bude to za 8000 eur. tak som si nasiel na nete chalaniska co tieto veci riesi vo svojom servise, vymenil mi tam 4 ventily a cele to stalo tusim 100..

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Komat44 pre teba je uz hotova dodavka

      http://www.auto.cz/abt-e-transporter...ktricky-127745

      VW e-Transporter so 74,6kWh baterkou, gratis k tomu mas vyrazny tuning paket aby si sa citil mlado

    • Komat44
      Komat44 komentoval
      Upraviť komentár
      Ioniq tak urciteeee 😂👍 keby som tak vedel ci sa realne dockam toho e-buzzu, tak by som aj nad tymto zacal dumat. Len pravdu povediac, do hentakej krabice by som cakal ze do podlahy hravo dostanu aspon 100ku bateriu a tym padom sa dostaneme na 500 km dojazd.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Komat44 500km je prilis optimisticke. 500km z 100kWh pri takej hranatej karoserii mozno max do 70km/h.
      90vkou mozno 400km a 130tkou mozno skoncis uz niekde pri 250km. A to vsetko bez kurenia - tak velka skrina si zoberie aj na kurenie podstatne viac ako najzravejsie dnesne EV.

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      V tej dodavke je tolko miesta, ze si tam moze dat propanovu bombu a kurit plynom

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Alebo rovno vodikovu :-(
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    #36
    Bieda Jaguaru (a e-tron) v priamom zrovnani s Tesla X.
    With new premium electric SUVs hitting the market, Tesla is seeing some competition, but that competition is also highlighting Tesla’s incredible lead when it comes to efficiency. Now a third…
    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      A to TMX ma tych 90kWh len papierovych. Realnych vyuzitelnych je len cca 80kWh. A kedze TMX s touto bateriou sa uz davnejsie nevyraba, tak v teste museli pouzit starsiu 90kWh TMX uz s ciastocne degradovanou bateriou. Mali este napisat ktore auto malo kolko najazdene a ako bolo stare.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      veď to tam uvádzajú, že sa už 90 nevyrába a použili staršiu

      čo ma ale prekvapilo, že Audi kvôli tomu, aby sa nabíjalo 150kW-tmi, necháva až 15% batérie mŕtvej, mimo použiteľnosti, to sa mi zdá dosť a mali by skôr dať na výber ako Tesla, že sa dá nabiť aj tá časť občas napr. na dlhú cestu alebo ako u Ioniq-u, že pri AC pomalom domácom nabíjaní ju sprístupniť na použitie

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      a to si zoberte, že by iPace porovnávali s modelom S (keďže iPace od SUV má ďaleko), aký výsledok by to bol potom

      tá dialnica od Mníchova na severovýchod je skoro rovina, jazdil som tam, dovolím si tvrdiť, že Kona 64 pri 120 km/h ako šli, by nechala obe dve autá zahanbené a to tretie tesne za sebou - môžete povedať, že je o meter menšia ako X, ale aj baterku má o dosť menšiu

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Kona je mini auto v porovnani s X. Tym padom je aj dost lahsia (aj kvoli tej mensej baterii) a tym padom ma logicky mensiu spotrebu. Ale ze je to vydarene auto za velmi dobru cenu je samozrejme pravda.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Jazdil som na KONA 3 dni a odhadujem, ze Kona ma pri realnej 130tke porovnatelnu spotrebu ako TMX. Bolo by to treba presne zmerat za rovnakych podmienok. TMX tiez nechava nepouzitelnu cast baterie, no len 4kWh.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      KONA ma rovnaky koeficient odporu vzduchu ako i-Pace 0,29, a kedze e-Tron ma 0,27 a TMX 0,25, tak cim sa jazdi rychlejsie, tym je TMX efektivnejsia.
      Samozrejme v hre je aj celna plocha, ale 0,29 sa u KONA urcite pri vecsich rychlostiach dost prejavi.

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Tak uplnou biedou by som to nenazval. 270km pri 120kmh je stale dojazd, ktory bohate postacuje drvivej vacsine vodicov, a najma v interieri, ku ktoremu sa Tesla ani Hyundai nepriblizia. Kto potrebuje pravidelne chodit dlhsie trasy, ma na vyber ine auta. Pre nadsencov znacky Audi alebo Jaguar je to decentny vstup do segmentu EV. Zostava verit, ze tymto naberu skusenosti a dalsie modely budu este lepsie. Treba si zobrat, ze Tesla ma niekolko rocny technologicky naskok. A prve EV Hyundaiu tiez nebolo uplne idealne, ani druhe (Soul EV, Ioniq), az pri tretom to doladili.
  • ICE666SVK
    Senior Member
    • Jul 2014
    • 1997

    #37
    Tato recenzia je v cestine od ceskeho elektromobilistu.
     

    Komentár

    • Ioniq
      Member
      • Jan 2017
      • 364

      #38
      Tak sa zda, ze s tym iPaceom to nakoniec nie je az take zle. V meste je efektivnejsi ako TMX (asi hmotnost), a zerie viac len na dlhych cestach (aerodynamika?). Ako mestsky crossover len s prilezitostnym dlhsim cestovanim je to nakoniec lepsia, uspornejsia a lacnejsia alternativa ako Tesla. Pri pravidelnych dialniciach sa karta razom obrati v prospech TMX.
       

      Komentár


      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Auto do mesta ako vyšité /s

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        No ano, Fiat500 to nie je Ale taky je teraz trend, kuk garaz v Auparku a tych aut, ktore maju do 4200mm dlzky tam napocitas menej ako SUVciek a kade akych inych oblud Pripadne ked ma rodina len jedno auto, je to fajn alternativa. Nie dokonala, ale pri jednom aute musis robit kompromisy.

      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        do mesta je najlepsi bicykel, ale ludia aj tak jazdia na autach hlavne ze je o EV a nesmrdi
    • Marcel Pavlík
      Member
      • Apr 2016
      • 138

      #39
      http://www.hybrid.cz/essox-do-konce-...-elektromobilu
      Akční nabídka je určena firemním klientům Komerční banky. Například při financování elektrického Jaguar I-Pace získají klienti voucher v hodnotě 100 tisíc Kč na nákup Battery Boxu s domácí nabíječkou od OIG Power, která je v exkluzivním designu navrženém předním českým designérským studiem Olgoj Chorchoj.

      Komentár

      • ICE666SVK
        Senior Member
        • Jul 2014
        • 1997

        #40
         

        Komentár

        • milan84
          Senior Member
          • Jun 2015
          • 853
          •   

          #41
          Mal som na 24h pozicany Ipace. Povodne som nan mal nazor, ze to je skarede, neefektivne-neusporne auto. Po jazde som zistil, ze je to nie prave najkrajsie, zrave ale USPORNEJSIE ako etron, chybajuca trojfaza pre Wallbox je strela do vlastneho kolena a na Teslu nema nech si hovori kto chce co chce
          Zrychlenie brutal - 4,8s som nameral aj ja. Ta sekunda k dobru voci etronu sa nezda, ale je to citit. Hlavne ten prvotny odpich, ta reakcia je okamzita bez akekokolvek oneskorenia. Podvozok aj bez vzduchu uplne v pohode, jazda prijemna, z auta relativne dobre vidiet vdaka klasickym zrkadlam, vybornej 360st. kamere okolo auta. Ovladanie-ergonomia podobna ako v audi, aj tu som si na niektore veci za ten kratky cas nezvykol. Vizualne ale interier menej strohy-chladny ako etron.
          Dojazdy a spotreba co som nameral za ten kratky cas:
          132kmh tempomat dialnica, klima auto na 21, eco rezim = 28kWh/100 = cca 300km realny dojazd (sedi s alikvotnou prejdenou castou)
          112kmh tempomat dialnica klima auto na 21, eco rezim = 22kWh/100 = cca 380km realny dojazd (sedi s alikvotnou prejdenou castou)
          Cez mesto som sa vecer preplachtil za cca 16kWh a nad 30 som nemal spotrebu ani v usekoch, kde som viackrat skusal zrychlenie.
          Isiel som s tym do TN kde som stravil priejnych 1,5h na 50kw nabijacke Bol som zvedavy na krivku nabijania. Znizovat pod 50kW to zacalo niekedy pri 90 percentach, 95 este davalo cca 24kW. Az posledne 1-2 percenta boli 4-6kW. Takze na tychto beznych nabijackach vyuzitie rovnake ako audi.
          Podrobnejsi test-aj video bude samozrejme v autozurnale s Misom Karpatom. Toto su moje kratke skusenosti.
          Naposledy upravené milan84; 01-09-2019, 20:25.

          Komentár


          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Tak imho iPace je aktualne najkrajsie elektricke SUV (ak sa to tak da nazvat) na trhu. Aj ked vnimanie dizajnu je subjektivna zalezitost. Ten bocny profil spolu s mensou dlzkou a kratke previsy - britsky dizajn v tom najlepsom svetle. Podla mna tiez najkrajsi model z aktualneho jaguarieho portfolia. Skoda tej palubnej nabijacky. To trosku nedali. Este zostava dufat ze pride nejaky upgrade. Aj eTron, EQC a Kona prisli najprv so slabsou nabijackou a az neskor silnejsou. Trpezlivost sa niekedy vyplaca
        • kayle
          Member
          • Nov 2017
          • 57

          #42
          Tak už aj Jaguar je v klube "obmedzujeme výrobu, nieto dosť bateriek"
          https://www.thetimes.co.uk/article/j...ages-7jhbhnmsh

          Komentár


          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            pri Jaguári by sa dalo povedať aj že nie je dosť menej znalých kupujúcich

          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            Preco je taky velky problem s bateriami momentalne? Je nejaky vyrazne zvyseny narast predaja BEV alebo je za tym nieco ine?

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Dalsia obet LG Chemu Neviem neviem ako chce VW zacat chrlit tie IDcka ked korejci skrtia vsetkych vyrobcov.

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Pôvodne zverejnené od Catchcash Pozrieť príspevky
            Preco je taky velky problem s bateriami momentalne
            Catchcash - to "momentalne" daj z tej vety prec a mas to spravne. Aj Tesla ma dodacie lehoty definovane poctom vyrobenych baterii. Vzdy to tak bolo a vzdy to tak bude.

          • hudino
            hudino komentoval
            Upraviť komentár
            to by aj mna zaujimalo ako pri sucasnom prtavom objeme vyroby bateriek sa uz objavuju tieto problemy. Zeby tazka surovin?, tiez by ma zaujimalo co je hlavna pricina... ale asi to bude vsetko dohromady.. (velky dopyt, malo surovin, malo pracovnej sily = tovarni na vyrobu)

          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            Tak aby som cakal koli baterke 3/4 roka na auto sa mi zda celkom dost :/

          • kayle
            kayle komentoval
            Upraviť komentár
            Catchcash tak pokiaľ je pravda čo sa píše, tak nie je dostatočná kapacita na výrobu článkov, lebo záujem stúpa.
            A podľa mňa čiastočne to ešte zhoršuje, že čo auto-značka, to iný rozmer článkov.
        • E-Up!
          Member
          • May 2020
          • 87
          •   

          #43
          Na krátky čas som mal možnosť otestovať 3 ročný Jaguar I-Pace. Menšie zhrnutie servisných nákladov vrátane degradácie akumulátora po prejdení 100 000 km nájde v článku:

          https://www.techbox.sk/v-akom-stave-...nas-prekvapil/

          Komentár


          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            fuuha, 11 percent za tri roky a 100000km je celkom pruser. Aj vzhladom na to, ze auto sa nabija ledva vykonmi okolo 1C v maximalnom peaku.
            Porovnajme si to s nick81 a jeho eNirom, pripadne Konami, ktore su tu na fore zaznamenane.

            Este by ma zaujimalo, ako odborne a na zaklade akych hodnot vyhodnocuje ta špeci diagnostika tento pokles. Uz sa vo svete vie, ze hviezdickovanie alebo len nejaka forma ulozenej kapacity nie je vsetko a ine formy merani mozu priniest iny vysledok.
            Dnes sa mi do ruk dostala zauijmava krabicka Aviloo. Chystam sa s nim odmerat moje auto a uvidim co to povie.

            PS: 1h prace za 250€ ??? No nekup to. Fajnove auto, krasne, rychle, ale takyto nezmysel...

          • E-Up!
            E-Up! komentoval
            Upraviť komentár
            Čo je 11 percent veľa alebo málo je na zvážení. Čo však čítam skúsenosti majiteľov VW ID, kde po 40 000 km je bežná degradácia viac ako 5 %, tak to nie až také strašné. Nick81 má ukážkovú degradáciu ale zároveň aj starostlivosť o akumulátor, a 1,5 % po 75 000 km nie je pravidlom pri každom eNire alebo Kone electric. Myslím, že je to dosť individuálne, nájdu sa aj majitelia TM3 s degradáciou podobnou ako pri spomínanom Jaguare. Tento I-Pace nemal zrovna ukážkový prístup k starostlivosti o akumulátor.

            Výsledok kapacity je na základe meraní a vyhodnotenia diagnostického prístroja JLR. Pri porovnaní s hodnotami na základe prejdenej vzdialenosti a dojazdu boli rozdiely minimálne.

            Servisná prehliadka nie je tvorená len prácou, zabudol si na kabínový filter a brzdovú kvapalinu. Cena práce predstavuje polovicu zo spomínanej sumy, čo pri prémiových značkách nie je vysoká suma.

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            11-12 mal moj Leaf po 4 rokoch. A to je technologicky "odpad" ked to tak mozem nazvat. Ano, aj Teslaci maju niektori taketo vysoke cisla. Vela sa to tu riesilo, mam pocit, ze sa uzavrel vysledok ze verzie LR z USA. Ani stare Ska,Xka a ani novsie modely tento pruser uz neopakuju.
            Na tie ID som okrem YT Batterylife nenasiel nejake hodnoverne udaje. Podla mna tam je chyba,ze auto nema deklarovanu kapacitu a kazdy s nou rata. Uvidime.
            Spat k Jaguaru. Mercedes ma tusim ceny okolo 80-100na hodinu. Ale pravdou je, ze neviem ci aj elektricke, alebo len spalovaky.
            Ked si zoberieme 125e polovicu pri tomto aute, to znamena ze ten pelovy filter stoji vyse 100e ??? Pretoze brzdovka aj keby bola pozlatena, tak zvysnych 25e na nu musi postacovat

          • E-Up!
            E-Up! komentoval
            Upraviť komentár
            Ak si dobre pamätám, tak aj tu na fóre niektor spomínal, že po 37 000 km má s ID 3 degradáciu blížiacu sa k 5 %. Samozrejme je otázne ako sa to bude správať v nasledujúcich rokoch. Volkswagen pristupuje zvláštne k udávaniu využiteľnej kapacity akumulátora a nie je to len problém rady I.D. prípade Enyaq pri Škode. Na e-upe som miesto uvádzaných 32,3 kWh mal pri novom aute necelých 28 kWh, je to dosť veľký rozdiel.

            Dnes je v móde niekoľkonásobne navýšiť cenu Nh. Je dosť bežné, že benzínový up má Nh 40 EURO a elektrický 90 EURO. Napr. na Citroen e-C4 dokáže byť Nh 100 EURO ako pre Jaguar .

            Peľový filter na I-Pace stojí cca 70 EURO, brzdová kvapalina cca 40 EURO. Sú to výrobcom stanovené ceny, alternatívne diely určite kúpiš lacnejšie, originálne nemyslím.

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            70e za pelak....to je maso ako by povedali bratia z CR.
            eC4 ma 70€ /Nh, prva garancka 99e, totalny vysmech majitelom. A to je bez peloveho filtra !

          • E-Up!
            E-Up! komentoval
            Upraviť komentár
            Peľový filter na e-up tiež nie je lacný, 40 EURO nie je málo na tak malé auto. Koľko stojí na Teslu?
            S Citroenom to nie je až tak strašné, prvý servis ma stál 85 EURO aj s peľovým filtrom

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            tak to si mal asi mimo bratislavske ceny.
            Na TM3 je tusim original okolo 25e, podobne ako repliky.

          • E-Up!
            E-Up! komentoval
            Upraviť komentár
            Volkswagen má interval pri ID 2 roky bez obmedzenia kilometrov? Ako budú posudzovať záruku ak prvá výmena kabínového filtra bude realizovaná po 2 rokoch a 150 000 km a odíde napríklad ventilátor kúrenia? Je to síce extrémny príklad, nie nereálny

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            Ano, VW si pyta sam prehliadku po 2r. Resp majitelia co maju nad 30000 ziadne pozvanie do servisu zatial od auta nedostali. Ventilator odide, lebo sa opotrebuju uhliky, zastane na vysuchanom mieste, zatecie atd. Este som nezazil vadny ventilator, kde by na vine bol pelovy filter to by musel byt zabetonovany, uplne nepriedusny aby ho odpalil.
            Kopa ludi pelovy nemeni ani po xy rokoch a velkych porciach km. Zial.

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            milan84 cena garancky 250€ je podla mna na premiu vyborna, pokial ta prehliadka skutocne trva tu 1 hodinu ako bolo pisane v clanku.

            Netusim ake su aktualne ceny napr. Korejcov, ale posledny “zaznam” v tunajsom Kona fore hovori o 144€ za malu prehliadku.

            Jaguar interval 34.000km = 750€ pri 102.000km

            Hyundai interval 15.000km = 1008€ pri 105.000km

            A to tam este nepocitam pri Hyundai extra peniaze za velku prehliadku (kazda druha) plus pripadne vymena chladiacej kvapaliny, nesledujem ci sa tym furt vyhrazaju ci ako.

            Mne pride ten Jaguar lacny, a Hyundai ako slusna kasicka. Chcelo by to vidiet servisny cennik pri inych opravach, ci tiez uctuju 250€/NH alebo to maju len taku sadzbu kvoli garanckam.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            250€ za prehliadku sa mi pri Jaguar nezda tak prehnane u tejto znacky, z vlastnej skusenosti korejci vedia popytat tiez vela, ci uz celkovo za prehliadku alebo za servisnu hodinu.
            Degradacia je tak na urovni NCA bateriek z Freemontu niektorych majitelov ale nezabudajme, Tesla pri tej degradaciii pusta 250kW nabijaci prud pri mensej baterke oproti Jaguaru, ktory po navyseni dava cez 100kw a velkodusne po dvoch rokoch pridal trojfazovu nabijacku do auta za cennikovych 80000€. Tiez ten infotainment museli nejako hasit, co reagoval ako 8bitovy pocitac z 90-tych rokov.

            Zaverom by som spomenul, ze o kvalitach tohoto auta a vlastnostiach/cene aku namixovali, hovori aj pocet, kolko ich stretavame na cestach. Pre mna je udalost stretnut mozno raz za rok i-Pace na slovenskej ceste. Aj tato tu v clanku podla polepov predpokladam je nejaka predvadzacka, co si predajca, kde pracuje e-Up ako prijimaci technik, nechal, lebo ju nedokazal za tri roky predat. Ved minuly rok sa rocnych predvadzaciek na inz.portaloch dealeri zbavovali po 50 tis.€, o desiatky percent pod predajne ceny, ani tak som toto auto neskusil, neveril som, ze by som sa toho dokazal zbavit potom.

          • dango
            dango komentoval
            Upraviť komentár
            milan84 ta Aviloo krabicka je taky predrazeny EVDash od nick81 - az mam pocit, ci fesaci neokopirovali Lubosovu pracu a len to pekne zabalili

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            dango je to dost mozne. Mam to pozicane, uvidim co mi to pri Leafe vyhlasi. Lebo tu mam relativne presny leaf spy.
            Sranda je, ze toto sa tvari ako univerzalne, ze to zvladne vsetky auta. Lubos zatial vela inych znaciek nerozchodil. Ale primarne asi kvoli casovej narocnosti a nedostupnosti auta na dlhodobe merania.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            milan84 Ja som si potreboval vyriešiť len Niro. Otvoril som kód pre komunitu, aby si mohli pridať svoju funkčnosť, či nové autá. Nech nemusia robiť projekt od nuly. Nie je žiaľ v mojich silách platiť stále celý vývoj. Už mi to zožralo dosť peňazí :-)
        • E-Up!
          Member
          • May 2020
          • 87
          •   

          #44
          Koľko stojí servis na ID? Smola, že neponúkajú predĺženú záruku už v základe tak ako Škoda.

          Komentár


          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            neviem, este nikto z okolia nebol ....na rozdiel od toho citronu, ktory sa hlasil prvykrat uz po 12500km. Ako za cias Felicie.
            Skoda je ale v kazdej urovni vybavy drahsia, takze tam je ta zaruka

          • E-Up!
            E-Up! komentoval
            Upraviť komentár
            Citroën vychádza zo spaľovacej verzie, rovnako sú nastavené servisné intervaly až na tu prvú kontrolu pri 12 500. Náklady na servis počas 100 000 km budú polovičné v porovnaní s Hyundaiom ako písal Vilo vyššie. VW ID 3 bude na servisných nákladoch lacnejšie rozdiel v cene auta je však obrovský v porovnaní s Citroenom.

          • jeeff
            jeeff komentoval
            Upraviť komentár
            Na porovnanie: bol som teraz (prvy) krat s TM3 LR v Prahe, v podstate som chcel vymenit len filter a spravit kontrolu auta. Auto mam 3 roky, najazdenych 45.000 km. Filter stal 750 CZK, praca 208 CZK. K tomu mi robili (na moju ziadost) kontrolu na zdvihaku, to stalo dalsich 1355 CZK. Ceny su bez DPH, v eur som platil 116,93 eur s DPH (z coho polovica je ta kontrola podvozka). Intervaly nie su predpisane, ani ziaden servis. Odporucili mi, aby som do roka prisiel (konci mi 4 rocna zaruka) na vymenu ramien v podvozku, co spravia zdarma vramci zaruky.

          • dango
            dango komentoval
            Upraviť komentár
            Zaciatkom roka 2021 mali stanoveny servis na okolo 88 bez DPH (~100 eur s DPH) po 2r bez obmedzenia KM. Kolko to bude teraz neviem
        Pracuje...
        X