Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Elektricke trajekty

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1378
    •      

    Elektricke trajekty

    Elektromobilita sa zacina udomacnovat aj na vode.
    Uz v minulosti sa vyrabali elektricke lodky a lode, hlavne pre prevadzku na extremne chranenych jazerach.
    Elektromobilita v lodiach je dnes efektivna pri plavbe cca do jednej hodiny, takze sa objavilo dost projektov, kde prerabaju stare dieselove lode na cisto elektricku bateriovu prevadzku.

    napr v Stokholme: http://www.wired.com/2014/04/stockholm-electric-ferry/
    dlzka: 75foot = 22,86m
    100 pasazierov, 10 min nabijanie, trasa plavby 1 hodina
    pohon 335kW diesel bol nahradeny dvoma 125kW elektromotormi
    Baterie 180kWh NiMH
    max. rychlost 9 uzlov=16,7km/h

    No zacinaju aj moderne projekty budovania cisto elektrickych trajektov na "zelenej luke".
    Norska vlada zadala projekt a vysledkom su cisto elektricke trajekty.

    Trajekt "Ampere" pre 120 aut a 360 pasaziarov
    Katamaran z hlinika dlzka 80m, sirka 20m
    10 minutove nabijanie na kazdom brehu pocas vyjazdu/najazdu aut a vystupovania/nastupovania pasazierov,
    trasu plavby 5,7 km prekona trajekt za cca 20 minut, denne 34 krat, max. rychlost 10 uzlov = 18,52km/h (20 minut plavba a 10 minut nabijanie)
    Kapacita baterii na lodi 1MWh, kapacita baterii na oboch brehoch po 410kWh, napatie 900V, akumulatory Corvus LiPo, vaha 1Mwh baterii na lodi je 10 ton.
    (kvoli linearnemu zatazovaniu elektrickej rozvodnej siete sa pomaly nabijaju baterie na brehu a potom sa rychle (za 10 minut) z nich "preleje" elektrina do akumulatorov na lodi)
    Na lodi su dva elektromotory po 450kW na plavbu (v kazdom plavaku jeden) plus po dva elektromotory v kazdom plavaku vpredu a vzadu na manevrovanie v pristave.
    Vyroba prvej lode tohto typu bola ukoncena v oktobri 2014 a do prevadzky isla v maji 2015. medzitym boli vyrobene dalsie dve, ktore su uz v prevadzke
    Na videu vidiet aj automaticke napojenie na nabijanie.
    V jednom clanku (posledna linka) trajekt nazvali Tesla mora (The Tesla of the sea)

    http://www.siemens.com/innovation/en...c-ferries.html
    http://files7.webydo.com/42/421998/U...ac32adada1.pdf
    http://corvus-energy.com/Projects.html
    http://eboatingworld.com/welcome-amp...-ferry-photos/
    https://www.youtube.com/watch?v=a6Lp-qV9ZJU
    http://www.na-weekly.com/featured/the-tesla-of-the-sea/ Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	electric-ferry-ampere.jpg
Videní:	57
Veľkosť:86,6 KB
ID:	6348
    Naposledy upravené jux; 16-11-2015, 16:21.
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1378
    •      

    #2
    Fully Charged video o riecnej elektrickej lodke ALFASTREET ENERGY 23C v Londyne na Temzi. Max rychlost lodky je 10mil/h,(16km/h). Nemalo zmysel stavat tu lodku rychlejsiu, lebo na Temzi je obmedzenie na 8km/h.
    Elektromotor Aquamot 7,8 kW. Dlzka 7.80 m, sirka: 2.42 m, napatie baterii 48V, baterie AGM Silicon 260 Ah 4ks, t.j cca 12kWh.
    Energia v bateriach je asi na 8 hodin jazdy (asi rychlostou tych 8km/h, lebo plnym vykonom by boli baterie vybite za 1,5 hodiny)
     
    Naposledy upravené jux; 23-07-2016, 09:51.

    Komentár

    Pracuje...
    X