V Australii premava na 3km trati upraveny 70 tonovy elektricky vlak pre 70 pasazierov s solarnymi panelmi na streche.
Dalsie solarne panely su na stanici. Za nieco vyse rok prepravili 100tisic pasazierov.
Vlak pochadzajuci z roku 1949 mal povodne dva dizlove motory, jeden zachovali ako backup. Bateria vo vlaku ma 77kWh,
Panely na streche vlaku maju 6,5kW, panely na streche stanice maju 30kW. Pokial svieti slnko obe polia vyprodukuju do 150kWh elektriny denne.
Vlak jazdi tie 3km tam a 3km spet 9 krat denne. Trat ma len male prevysenia. Kolajove vozidla maju maly valivy odpor, takze rekuperaciou sa vracia dost energie do baterii. Vlak jazdi relativne pomaly - trat 3 km prejde cca za 10 minut. Panely produkuju viac energie ako je potrebnych na prevadzku vlaku, takze za prvy rok prevadzky vlaku dodali do siete 60 tisic kWh elektriny. Pri idealnych letnych podmienkach staci na prevadzku vlaku energia ziskana len z panelov umiestnenych na vlaku a ciastocne z baterie, takze cely den ani netreba napojit kabel a dobijat z panelov na stanici . V pripade potreby sa baterie vlaku doplnia podobne ako u elektromobilu - na videu je vidno dva typ2 konektory, jeden na videu zapajali.
Dalsie solarne panely su na stanici. Za nieco vyse rok prepravili 100tisic pasazierov.
Vlak pochadzajuci z roku 1949 mal povodne dva dizlove motory, jeden zachovali ako backup. Bateria vo vlaku ma 77kWh,
Panely na streche vlaku maju 6,5kW, panely na streche stanice maju 30kW. Pokial svieti slnko obe polia vyprodukuju do 150kWh elektriny denne.
Vlak jazdi tie 3km tam a 3km spet 9 krat denne. Trat ma len male prevysenia. Kolajove vozidla maju maly valivy odpor, takze rekuperaciou sa vracia dost energie do baterii. Vlak jazdi relativne pomaly - trat 3 km prejde cca za 10 minut. Panely produkuju viac energie ako je potrebnych na prevadzku vlaku, takze za prvy rok prevadzky vlaku dodali do siete 60 tisic kWh elektriny. Pri idealnych letnych podmienkach staci na prevadzku vlaku energia ziskana len z panelov umiestnenych na vlaku a ciastocne z baterie, takze cely den ani netreba napojit kabel a dobijat z panelov na stanici . V pripade potreby sa baterie vlaku doplnia podobne ako u elektromobilu - na videu je vidno dva typ2 konektory, jeden na videu zapajali.
Komentár