Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Hyundai Kona EV

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • melko
    Junior Member
    • Feb 2020
    • 11

    Ahojte, ceska stranka Hyundai zverejnila akcny cennik na Hyundai Kona Electric Czech edition.
    https://www.hyundai.cz/files/downloa...a-ev-akcni.pdf
    Myslim, ze je to celkom zaujimava ponuka. Myslite, ze sa oplati doviest auto z CR? Je to administrativne narocne, ak to chcem kupit ako sukromna osoba? Vdaka

    Komentár


    • curgali
      curgali komentoval
      Upraviť komentár
      Tak to je super cena a výbava ako naša electric+...ak neupraví SK Hyundai ceny tak sa budú dovážať z CZ.

    • EV_Future
      EV_Future komentoval
      Upraviť komentár
      Podla mna sa uz v tej cene prejavilo to, ze sa neimportuje auto z Korei (spolu s 10% clom). A hned to vyzera zaujimavejsie. Aj tie bonusy ako zimne pneu, Typ2 kabel a Wallbox zadarmo, vsetko super.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      co je sakra toto?
      ● Systém předehřevu akumulátoru

      ved v inej teme sa tu debatuje, ze to auto bateriu nezohrieva a preto trpi casto coldgate-om.

    • juris
      juris komentoval
      Upraviť komentár
      Tiez som na to pozeral. Tipoval by som ze to je iba ten "winter mode" co zapne predhrev len pri teplote pod -10°C. Rad by som sa ale mylil.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 To bude len to PTC v baterke..Vcera som sa potesil nasiel som toto https://www.hkona.com/ptc_heater_des...tion-1611.html
      Brutalne dobre je tam vsetko popisane, ale potom sklamanie.. je to len pre fosil konu. Tam je PTC na kurenie ak kvapalina nema vyssiu teplotu. Taketo servisne by chcelo zohnat na baterku v elektrickej kone, ci nire.
  • nick81
    Senior Member
    • Nov 2019
    • 534

    Pre zvedavcov zloženie baterky. Na tej url sa dá kliknut na prvý diagram, sú tam potom všetky diely a trubky pre chladiaci okruh mimo baterky pod kapotou. Obr je interaktívny, myš na číslach zobrazuje názvy cesty komponentov a tie majú samostatné podstránky. Ceny sú samozrejme prehnané .. 7500$ za 1 z 5 blokov s bateriami Chýba mi tam PTC ohrev v baterke.
    Takto sa dá popozerať celé auto.

    https://www.hyundaipartsdeal.com/par...iagram=3737512

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	resource.png Videní:	0 Veľkosť:107,0 KB ID:	53424
    Naposledy upravené nick81; 11-04-2020, 14:39.

    Komentár

    • nick81
      Senior Member
      • Nov 2019
      • 534

      V súvislosti s pomalým nabíjaním eNira na DC, som našiel tento článok. Keďže sa týka primárne Kony, tak dávam sem. Sú tam popísané podmienky, čo robí ešte Winter mód.
      Pomalé hodnoty DC nabíjania pri studenej baterke teda nie sú len pri 25 a 15°C na baterke. Ale aj nižšie.
      • aspoň 25°C na najstudenšom bloku 01 - 04 ,... plný výkon
      • aspoň15°C BMS povolí max 120A
      • aspoň 5°C povolí max 90A
      • aspoň 1°C povolí max 60A
      • <=0°C povolí max 40A

      https://www.insideevsforum.com/commu...ondensed.7977/

      Tired of getting frustrating charging rate on fast chargers (18-25 kW) under cold weather conditions, we got together a group of Kona owners to do some reverse engineering to understand when the battery heater activates. First thing to know, the BMS uses the temperature of lowest battery module in its logic to activate the battery heater. We found 3 conditions for the heater to activate:
      1. The battery heater will come On if the SOC is less than 33% and battery temp is -5 degC or less. It goes off when battery reaches 5 degC. This seems to be for conditionning the battery for an eventual stop to a fast DC charger. The Winter Mode needs to be active for this to happen.
      2. It will also be active when charging on 240v depending on battery temp as well. At -15 degC, it will engage around 82% soc. At 0 degC, it will engage around 91%. At 5 degC, activates around 93%. The Winter mode doesn't need to be active for this.
      3. The battery will be active on fast charger as well. In most conditions, it will heat the battery upto to 15 degC depending of the starting % SOC. The battery will continu heating due to the heat lost during charging.
      Good to know on fast chargers:
      Battery temp < 1 degC : max power 18 kW
      1 degC > Battery temp > 5 degC: max power 25 kW
      5 degC > Battery temp > 15 degC : max power 40 kW
      15 degC > Battery temp > 25 degC: max power 50 kW (50kW chargers) or 56 kW (>100kW chargers)
      Battery temp > 25 degC: max power > 70 kW (>100kW chargers)

      With battery temp as low as -20 degC, no heater activation was observed in other situations. It is believe that at much lower battery temp, the heater will activate to protect the battery. Minimum exterior temperature we had so far is about -25 degC.

      Komentár


      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Aj toto je doležitá info >> o pár postov ďalej..
        Confirmed this morning, battery heater is active on DC fast charger even without Winter Mode selected. So the only condition it makes a difference to select or not the Winter Mode, is when driving the Kona: it will activate at 33% soc and below with a battery temp less than -5deg. The Winter mode should be unselected if a fast charge is not required to get to destination. This way you are saving 2.5kW while you are below 33% soc.
    • Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 1314
      •   

      Dnes som bol v servise na druhej prehliadke a toť veľká aktualizácia máp, nielen nové mapové podklady ale zmenený vzhľad celej infotainmentovej aplikácie, pridaných množstvo tlačítiek na urýchlenie voľby rôznych funkcií. Doposiaľ najväčšia aktualizácia, čo som u Hyundai od 2017 postrehol.

      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG_1554.JPG
Videní:	717
Veľkosť:51,5 KB
ID:	53510

      Tak Koňáci (a možno aj Ioniqáči) tešte sa do servisu.
      Pripojené súbory
      [priezvisko]@me.com

      Komentár


      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Parada. Dali update sami od seba? Aku verziu ti dali?

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Ioniq to ma tiez co som cital

      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        Ako sa dozvies, ze je nejaka aktulaizacia? Daju ti vediet, alebo sa to da niekde najst? Ci len ked prides do servisu, tak ti to automaticky spravia, ked je nejaka novinka.
    • Roman-ba
      Member
      • Sep 2019
      • 104
      •   

      Dnes som umýval auto a po troch hodinách som si všimol že na prednej maske v znaku Hyundai svieti zelená kontrolka. Nikdy som si to nevšimol(vyzerá to ako kamera) tak som hneď utekal pozrieť do návodu čo to je. A vraj sa dobíja 12V batéria z veľkej.. Zaráža ma že som si to za celý čas nevšimol(auto mám 8 mesiacov a denne niekoľko krát prejdem okolo) a prečo sa potom batéria vybije keď nechám omylom nedovretý kufor..

      Komentár


      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Roman, nie to len info pri nabíjaní doma na AC, kedy je zopnuté relé v baterke, aby si mal info, že sa nabíja aj 12V? Keď je auto odstavené a otvorený kufor, relé v trakčnej je odpojené. Ako je to choré, lebo to už mohli dotiahnúť tak aby sa to zoplo. Keď vie UVO "prebudiť" baterku kvôli vyhriatiu/ochladeniu.

      • Roman-ba
        Roman-ba komentoval
        Upraviť komentár
        Ale ja som nenabíjal,a to som vyčítal z návodu k autu. Kontrolka svieti ked sa dobíja 12V batéria alebo je časovačom spustené kúrenie/chladenie.
    • Etheriel
      Junior Member
      • Feb 2020
      • 8
      •   

      Ahojte,

      len chcem zozdielat info:
      Vcera sme boli prezuvat auto v Hyundai v Nitre a rovno nam nahrali aj novy software, vraj na to je zvolavacka, tak ak tu niekto mate Konicku 2020 odporucam zastavit sa v servise.

      Vysledok aktualizacie - dlhsi odhadovany dojazd, podla info z internetu bola v tjeto aktualizacii uprava baterymanagmentu ktory by mal znacne predlzit aj realny dojazd.

      Komentár


      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Nemáš pls aj nejaké čísla verzii aké dali?

      • Etheriel
        Etheriel komentoval
        Upraviť komentár
        Mam len toto: Recall:00D005 S/W upgrade (BMS, MCU, VCULDC, IGPM)

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Dik. Pozeral som na eniro do dealer modu, ale aj tak tam nie su verzie BMS / MCU atd. Nevadi. Snad sa aj u nas v kia takeho dockame. este 2500 km a mozem ist po 2 mesiacoch na 15tis garancku

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Písal mi človek z Bulharska, ktorý má Konu a eNiro Dashboard. Tiež mu upgradli SW. AUX mu ukazuje 255% .. ale to nie je podstatné. Horšie je, že sa mu vynulovali čítače CEC a CED (počty kWh od začiatku). Vyzerá to, že to schytala aj BMSka... Ten upgrade by mal vraj meniť aj nabíjaciu krivku. Dúfam, že k lepšiemu. Pošle mi graf potom z nabíjania.
        Naposledy upravené nick81; 02-06-2020, 09:32.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Ešte upresním k zvolávačke, týka sa to aj áut predchádzajúcich modelových ročníkov, nielen 2020. Majú to v systéme aj pre moju - model 2019.

        Po veľkom update infotainmentu (na pomery tradičných automobiliek) teraz update aj takýchto systémov pre zlepšenie dojazdu.

      • Roman-ba
        Roman-ba komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko Odkiaľ máš tú info o zvolávačke? Niečo mi ušlo alebo ma Hyundai "nezvoláva"?

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        v hocijakom servise povieš VIN a oni Ti nájdu na VIN čo tam máš

        proaktívne podľa mňa nezvolávajú, robia to príležitostne keď auto majú v servise na iný úkon alebo prehliadku
    • nick81
      Senior Member
      • Nov 2019
      • 534

      Komentár

      • Savi
        Gold Member
        • Dec 2019
        • 141
        • peter68691
        •   

        Kedze sa mi na Teslu Model 3 nechce cakat dalsi rok (uz cakam 3), zacinam velmi vazne uvazovat o Hyundai Kona. Ta Czech Edition je podla mna fantasticka ponuka. Vyjde to o vyse 10 000 eur lacnejsie ako Tesla Model 3 SR+ ked zapocitam aj naklady na dovezenie a prihlasenie, co mi pride ako dostatocna kompenzacia toho, ze nebudem mat TM3 (aj tak sa mi uz viac paci TMY, len Y tak skoro na SK nebude).
        So vsetkymi rozdielmi Kona/TM3 som asi uz oboznameny (aj vdaka vam tu na fore), len este rozmyslam aku bude mat Kona hodnotu po 2/3/4/5 rokoch. Myslite, ze si bude drzat cenu alebo pojde cena jazdenych oproti Teslam vyraznejsie dole?

        Komentár


        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          ja si myslim, ze cena sa bude drzat. Vid Ioniq. Menej jazdeny kus pod 20000 stale nehrozi. Castokrat tam zacinaju take, co maju najazdy 150000. S vedomostou, ze korejcie tie elektromobili robia vyborne a zatial su nedostatkovy tovar bude ta cena pre prveho majitela relativne priazniva.

          Tiez by som pri tvojom vybere zvolil korejca. Trojku uznavam za vsetko co ponuka, ale na velkost strednej triedy je draha a ten cenovy rozdiel voci korejcom je velky.
          Y bude ina pesnicka, ale ako pises.....kym pride, zostarneme.
      • nick81
        Senior Member
        • Nov 2019
        • 534

        Ešte aj sem pre Vás Kona-ci, keďže je to kompatibilné.

        Mám super správu. Podarilo sa mi dokončiť dashboard v1.4. Už sa dá flashnúť cez flashtool priamo binárky a v menu sa len napáruje OBD BLE4. Inštaláciu zvládne už hocikto.
        https://github.com/nickn17/enirodashboard
        Čo viem, minimálne 6 ľudí to používa a 2x už inštalovali cez flasher.
        Potvrdenú mám funkčnosť Kia eNiro 2019, eNiro 2020 aj na Hyundai Kona EV.

        Komentár

        • curgali
          Member
          • Jul 2014
          • 310
          •   

          Neviem či ste si všimli, ale Hyundai Kona Electric 64kWh CZECH EDITION v CZ nestoji 1.099.990 ale 1.149.990...zdražili o 50.000 CZK...dlho im ta super cena nevydržala..žeby im slovenský importer dohovoril?....

          Komentár

          • melko
            Junior Member
            • Feb 2020
            • 11

            Tiež som si to všimol, 50 000 CZK je celkom dosť ... Možno zohľadnili pokles kurzu CZK/EUR.

            Komentár


            • curgali
              curgali komentoval
              Upraviť komentár
              Pokles kurzu je tu dlho a držali to doteraz. Ale aj tak to vychádza na 42.360 € so Slovenskou DPH, čo je výrazne menej ako Slovenský Electric + 47.080 € s porovnateľnou skoro rovnakou výbavou....a to dostanes este k tomu v CZ wallbox za 1.000 €..
              Naposledy upravené curgali; 01-06-2020, 15:01.
          • Miroslav Rojko
            Senior Member
            • Nov 2016
            • 1314
            •   

            Dnes na novom ultrachargreri Brno - Vankovka.

            75 kW výkon a na tom istom stojane sa nabíja ešte Leaf cez Chademo
            [priezvisko]@me.com

            Komentár


            • dango
              dango komentoval
              Upraviť komentár
              v Bjornovych videach som videl, ze Delta ma 150kW nabijacky so zdielanym vykonom. Kable z oboch stran - cize nabijanie 2 aut sucasne so zdielanymi 150kW. Konecne...

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              ano, je to vyhoda Delty voci konkurenii. Toto GWI vyslo a tieto nabijacie miesta su zarukou, ze nabijes aj ked tam niekto iny taha nejake kW.
              Dokonca orig. 50kW Delty to maju tiez a aj tam sa vykon deli.

            • dango
              dango komentoval
              Upraviť komentár
              no pockaj, ale ma GWI takyto stojan niekde u nas? Kde su 4 kable, cize 2x dvojkombinacie? Co znamena sucasne nabijanie aj 2xCCs pripadne 2x chademo

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              pockaj, sme sa nepochopili. Na SK su vsetky Delty take, ze vedia nabijat dve auta naraz. Uprimne, nie som si isty, ci teoreticky nie az tri na vsetky konektory. ...tema do TT na ich ludi.
              Stojany, z ktorych by islo 2x CCS a 2x Chademo tu nemame.
          • Roman-ba
            Member
            • Sep 2019
            • 104
            •   

            Ahojte, dnes som si všimol (keďže sa auto ešte nabíjalo) že teplota tej prenosnej nabíjačky a hlavne ten krátky prívodný kábel od zásuvky a aj Shuko koncovka 230V je dosť teplý. Odmeral som to a má to okolo 41 stupňov. Teraz mám v garáži kde nabíjam okolo 27 stupňov, čo tiež nie je málo, len ma to prekvapilo. Nabíjam 10 A. Ak nabíjate niekto tou prenosnou nabíjačkou, nevšimli ste si niekedy či je ten kábel teplý a či to tak má byť? Väčšinou odpájam kábel až keď je auto nabité tak som si to nikdy nevšimol..

            Komentár


            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              41 stupnov je este normalna prevadzkova teplota. 10A prenasa 2,3kW - to nie je malo pri trvalom zatazeni. Pri vysokej vonkajsej teplote, nebodaj na slnku sa moze zohriat aj na viac ako 50 stupnov.
              Pre istotu si skontroluj dotiahnutie kontaktov v zasuvke. Dnes vsetci setria, zrejme dali na privod len 1,5mm2 vodic - podla normy na 10A vyhovuje, no bude sa trochu hriat.

            • Roman-ba
              Roman-ba komentoval
              Upraviť komentár
              Kontakty samozrejme dotiahnem a skontrolujem. Kábel bude dostatočný, keďže som elektrikár, urobil som si to sám a poriadne 3x 2,5 trvale potiahne 25A. Len ma to prekvapilo, že to tak hreje.

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Myslel som kabel medzi shuko a elektronikou nabijacieho kabla. Ten byva slabsi (1.5mm2) Kabel od elektroniky k autu byva silnejsi. Na 10A nabijacich kabloch co som dostal k i-MiEV-om bola cast od shuko po elektroniku 1,5 ale od elektroniky po auto uz 2,5mm2. Tak som aj ten kusok od shuko po elektroniku vymenil za 2,5 - gumenny.

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              S tou 2.5 na 25A trvale neviem, neviem. Jedine ak voľne lanká v trúbke.
          • nick81
            Senior Member
            • Nov 2019
            • 534

            Nabíjacie grafy na 50kW a 100kW stojane na Kone po upgradnutej BMS (z Bulharska). V podstate klasika, zhodné s Nirom. 50kW ťahal do 78%, Pri 100kW mu to padlo na 90A už pri 73%. Stále nevieme čím to je spôsobené. Teraz v lete mi pri UFC ide dole až pri 78%. Tá 100kW na začiatku je hneď obmedzená, pri štarte mal 34C na baterke, tak stačil už len stupeň. Aj vám by sa hodil predhrev/ochladenie na trase. Neviem čo tým upgradom presne vylepšili. Graf vyzerá byť štandardný, alebo sa len dotiahol na úroveň 2020 Kona/Niro.

            PS: Ten 100kW je skoro bez rozptylu, čistá čiara. To som ešte nevidel. Ak by ste chceli niekto timelapse videí na analýzu, dajte vedieť SS.

            Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	50kw.jpg Videní:	0 Veľkosť:80,0 KB ID:	57022
            Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	100kw.jpg Videní:	0 Veľkosť:79,2 KB ID:	57023
            Naposledy upravené nick81; 22-06-2020, 07:12.

            Komentár

            • nick81
              Senior Member
              • Nov 2019
              • 534

              Roman-ba Dávam to sem, nech sa to nestratí. Pre Kona EV 2019 & comma two devkit sa objednáva prepojovací kábel (harness) "Hyundai G". Foto čo sme dnes spravili, sedia s tabuľkou.
              https://docs.google.com/spreadsheets...Y1o/edit#gid=0
              https://github.com/commaai/openpilot...ai-Kia-Genesis
              https://comma.ai/shop/products/comma-two-devkit
              Inak na parkovisku sa to samé upgradlo cez GUI - aj ten HKG community repozitár. Tak netreba mať žiadne špeciálne znalosti.

              Komentár


              • nick81
                nick81 komentoval
                Upraviť komentár
                Sakra.. 2x Nira a 2 rozne LKAS kamery aj konektory. Vzdy si treba otvorit pred kupou kryt a podla konektora kupovat..
            Pracuje...
            X