Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Hyundai Kona EV

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • denial
    Member
    • Jun 2014
    • 322

    Pôvodne zverejnené od nick81 Pozrieť príspevky
    Vyšiel 40 min dokument ako spravila kona ev ten rekord (5731 n.m.v.)

    https://youtu.be/-km8WazwMxc
    este som to nepozeral cele, snazil som sa vygoglit, kolko KM vlastne presli a kolkokrat nabijali, aku mali spotrebu ... absolutne nikde sa o tychto info neda docitat
    viete to niekto?

    Komentár


    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      No tiez neviem.. Mne to skor pride zatial tak, ze si len Hyudai India robil PR / vylet .. Ist o 20 metrov vyssie ako posledny niekoho rekord.. Ak by bola cesta dalej isli by asi vyssie . O par km nizsie, normalne dediny cesty, a bezne kamiony a auta boli okolo nich. Ako dokument fajn, vidiet prostredie/miestnych/krajinu. O samotnom "rekorde" tam aj tam toho moc nebolo ..
      Naposledy upravené nick81; 13-02-2020, 14:27.
  • nick81
    Senior Member
    • Nov 2019
    • 534

    Skúsili sme dnes Frunka s Rasťom v jeho Kone 2020. Sedí tam v pohode.

    Tu je odkaz na fotky... https://photos.app.goo.gl/qvWtTde3qrf4GufG6

    EDIT: Ešte video https://www.youtube.com/watch?v=IK8rsCLs79Y

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	frunkľ2020.jpg Videní:	13 Veľkosť:165,6 KB ID:	50534
    Naposledy upravené nick81; 15-02-2020, 22:36. Dôvod: Pridané video

    Komentár


    • EV_Future
      EV_Future komentoval
      Upraviť komentár
      super to vyzera. Mali by Hyundai/KIA trochu prepracovat rozmiestnenie komponentov vpredu a dodavat auta s este vacsim frunkom uz od vyroby, neverim ze by to nedokazali, s kuskom snahy.
      Mne uz inak tiez dosiel frunk, iba 4 kalendarne dni od objednania. Teraz mi uz ostava len cakat 2 nekonecne tyzdne na auto

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Na e-up! nieco podobne neexistuje? Tam je asi velmi malo miesta...

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Catchcash co som zatial videl v kazdom EV nejake miesto pod kapotou je vacsie-ci mensie, ale vobec sa nezaoberaju jeho vyuzitim. Aspon na nabijacie kable a opravnu sadu pneu a povinnu vybavu, keby urobili ulozisko. Ale tradicne ich umiestnuju miesto rezervy pod dlazku kufra. A ked to clovek potrebuje, aby vykladal vsetku batozinu na cestu v dazdi. Tiez sa budem snazit zmajstrovat vpredu uloziska na tieto veci nech kupim co kupim.

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Tento obrazok co ma Kona vyzera celkom vyuzitelne ale pochybujem ze eup ma nieco taketo. Ked tak bude na jednej strane kusok volneho miesta, na druhej zase daco malicke. Neviem ci sa oplati mat vela takych malych kde nic nedas naozaj by sa tomu mohli trosku viac povenovat...

    • denial
      denial komentoval
      Upraviť komentár
      este by sa tam hodila plynova vzpera ...

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      denial Ked pride auto bude raz aj vzpera :-).. Zatial mi to nepride nutne, ked po tie veci budem chodit pod kapotu velmi ojedinele. Mam na zozname surnejsie TODO co musim este na prvy trip doriesit. Inak este nemam vyhrate.. Ked bude mat 11kW OBC inak stlpiky, tak mozem Frunka prerabat
  • nick81
    Senior Member
    • Nov 2019
    • 534

    Neriešili ste niekto v Kone podsvietenie nôh vpredu aj vzadu pre decká, projekčné svetlá na dverách? Z toho čo som pochopil to Kona nemá v základe.
    https://www.mobisparts.eu/de_de/custom/mobis_accessories_db/details.php?part_no=99650ADE20&brand=H&carmodel=10 9#
    Dopredu modré by mal byť diel 99650ADE20, biele 99650ADE20W. Taký sa dáva asi aj do i30, cena okolo 90eur Dali ste si to niekto montovať?
    Či montujete sami? Na tom mobisparts sú PDF návody napr.

    Zadný rad modré 99650ADE30 a 99650ADE30W biele. Tu sú napr. SK ceny
    http://www.motorbox.sk/data/motorbox...dai-i30-PD.pdf
    Osvetlenie priestoru pod nohami diódami LED (biele, prvý rad) 73,37 € 88,04 € 99650ADE20W 2017 štýl
    Osvetlenie priestoru pod nohami diódami LED (biele, druhý rad) 77,78 € 93,34 € 99650ADE30W 2017 štýl
    Osvetlenie priestoru pod nohami diódami LED (modré, prvý rad) 73,37 € 88,04 € 99650ADE20 2017 štýl
    Osvetlenie priestoru pod nohami diódami LED (modré, druhý rad) 77,78 € 93,34 € 99650ADE30 2017 štýl
    LED projekčné svetlá na dverách, logo Hyundai 76,10 € 91,32 € 99651ADE00H 2017 štýl
    ....
    Naposledy upravené nick81; 15-02-2020, 13:44.

    Komentár


    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Naco je dobre take osvetlenie noh? Ja som este nikdy nohy potme nehladal, Ci to len na paradu?

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Taur Keď idem k našim na dedinu, pri bytovkách na parkovisku vystupujem z auta od jesene do jari pravidelne do kaluže. Deckám keď tam niečo spadne pod sedačky, svietim si s telefónom. Takže prakticky aj na parádu :-)...
      Naposledy upravené nick81; 15-02-2020, 15:48.

    • Roman-ba
      Roman-ba komentoval
      Upraviť komentár
      Pekné ceny.. Ja som niečo podobné robil do predošlého auta (Citroen GranPicasso). Podsvietil som vnútorné kľúčky dverí, a priestor pod nohami. Kúpil som 1,5 m LED pásu s IP krytím, na kľučky som ho nalepil obojstrannou lepiacou páskou a pod sedadlami a prístrojovku som ich ešte poistil sťahovacími páskami celé to stálo cca 15 € a trvalo to asi dve hodiny. Je to len dizajnová záležitosť. Projekčné svetlá by museli byť na spodnej hrane spätných zrkadiel aby mali význm, lebo keď otvoríš dvere, už väčšinou nepotrebuješ svietiť na zem. Ale musím uznať že to ambientné osvetlenie interiéru má niečo do seba v akomkoľvek aute.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Roman-ba Povodne som niekde videl 250eur za row.. Toto mi pride este prijatelne na originalny diel. Predsa len tie waterproof na beznych pasikoch zltnu, resp. stavaju sa menej priehladne a pod. Ako nema to prioritu, zatial iba sondujem, ci to niekto riesil .. Dolezitejsie veci musim na Kone skor poriesit :-) S tou projekciou do spetaku dobry tip, na toto som vobec nemyslel.. Idealne mat asi obe :-)
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    Aj v zime keď je okolo nuly, sa na elektromobile jazdí len "na vzduch" . Išiel som z Jasnej do Mikuláša a potom 4 km naspäť do kopca, aj tak 20 km so spotrebou 0,0 kWh/100km.

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG_1484.JPG
Videní:	756
Veľkosť:108,1 KB
ID:	50625
    Pripojené súbory
    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      zamrzla ti "ručička"

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      Zaujimave by bolo zistit, ci vsetka potencialno/kineticka energia sla do baterie alebo kolko % sa prepalilo brzdami (pri studenom aute)

    • Rasto Danada
      Rasto Danada komentoval
      Upraviť komentár
      Ty brdo, ak by is to mal na 100km...
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    KONA Autopilot a upozorňovanie na držanie volantu

    Po 15 sekundách sa ozve jedno tiché pípnutie a výzva na displeji na uchytenie volantu.
    Po ďalších 12,5 sekundách sa ozve trvalé pípanie na chytenie volantu.
    Po ďalších 10 sekundách sa deaktivuje funkcia držania v jazdnom pruhu.

    Prakticky sa dá chytať volant raz za 27 sekúnd, teda skoro pol minúty bez zvukového obmedzovania alebo 37 sekúnd ak zvuky nevadia.

    Bola vyššie informácia o 10 sekundách, čo sa mi nezdali ale keďže som to nikdy nemeral stopkami, nechcel som oponovať. Toto sú časy namerané 5 krát so stopkami.

    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Prestat udrziavat auto v jazdnom pruhu sa mi zda najmenej bezpecna moznost. Skor by som cakal ze auto zastavi, ak sofer nechyta volant lebo mozno zaspal, ma infarkt, porazku, omdlel ... alebo len je nezodpovedny.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Vsak aj prave kvoli tomu dostali Korejci od redaktorov moto-magazinov kapky. Ked si v kritickom stave tak ta auto slahne do najblizsieho stromu - eutanazia nech sa netrapis Nemci zacnu plynule spomalovat az do uplneho bezpecneho zastavenia a vyhodia blikacky. Niektori dokonca zajdu co najblizsie k pravej ciare pripadne zavolaju cez eCall rovno zachranku. Adaptivny tempomat je samozrejme stale aktivny.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo Tak je to spravne. A ak nemal krticky stav, ale len trtkal, tak dostane k nahrade vyjazd zachrannych zloziek.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Dík za zmeranie časov. A kvalita LFA je v kone aká? Dá sa na to spoľahnúť všade? Cesty medzi dedinami a pod? Len posl.info ma desia - že cesty bez pruhov to nezvladá, resp. radšej mať vypnuté lebo potom auto stále pípa a pod. Trochu mi potom uchádza ten význam na čo zákazník pripláca za systémy, ktoré skôr len otravujú, resp. nedá sa na ne spoľahnúť. :-/ Neviem sa posledné dni zbaviť pocitu, že inštalácia Comma.ai a Openpilot bude po Frunkovi ďalšia priorita č. 1.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo Pochybujem, že tempomat v mojom starom diesly zastaví a dá blikačky To už je len taký bonus, infrakt nie je každý deň :-D
      A na D1 TT-BA je možno bezpečnejšie vyletieť z cesty ako zastaviť :-D
      Naposledy upravené nick81; 16-02-2020, 18:01.

    • Roman-ba
      Roman-ba komentoval
      Upraviť komentár
      Ja som tých 10 sekúnd dával iba odhadom, nikdy som to so stopkami nemeral. Vyskúšal som ale na diaľnici čo znamená deaktivácia funkcie držania v jazdnom pruhu. Auto nejde plynule v pruhu ale začne sa pohybovať od stredovej čiary ku krajnici a späť. Po cca troch kilometroch ma to ale prestalo baviť, hlavne to vyzeralo ako keby som mal vypité.. V každom prípade je to celé nezmysel, rozumnejšie by bolo, keby auto plynule zašlo ku krajnici a začalo brzdiť. Takto - keď vodič naozaj zaspí, tak nech sa poriadne rozbilje..

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 Keby mali davat do aut len systemy ktore funguju spolahlivo aj na slovenskych okreskach, vela by ich nebolo. Ved oni nerobia auta na cesty so zanedbanou udrzbou. Tam kde je cesta s normalne namalovanymi pruhom stredovym aj pri krajnici to funguje. Je mu jedno ci je to dialnica, okreska alebo polna cesta s pruhami. Ale kde nic nieje ani cert neberie.
  • Rasto Danada
    Junior Member
    • Mar 2019
    • 16

    Ja som bol v celku prekvapeny na ceste z Talianska, zaciatkom februara. Teplota od 4-15 stupnov celzia, bezvetrie, slnecno. Takmer cela cesta po dialnici, bez obmedzeni. Start v Siusi allo sciliar cez Insbruck, Salzburg, Linz, Vieden, Samorin do Hornych Salib. Zimne obutie (koef.val.odporu C), stresny nosic s boxom Thule Dynamic - try sady lyzi a vsetko okolo toho, dvaj dospely, jeden takmer dospely. Isiel som rychlostami podla znaciek/limitov. Celkovo aj so zachadzkami som presiel 752km so spotrebou 18,8kWh na sto.... Nejde mi vlozit fotka.... Poradte, ak to niekoho zaujima teda..

    Komentár


    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      s truhlou sa dostat na 19 na 100 je neuveritelne..

    • Rasto Danada
      Rasto Danada komentoval
      Upraviť komentár
      V lete cestu zopakujem, po tej istej trase. Som zvedavy...

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      s boxom, nalozeny, na zimnych a 18,8 ??? :-O je to vobec mozne?

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      To auto je po tejto stránke úplne parádne. Zimné máš 215/55R17 H KRISALP HP3 XL KLEBER?
      Naposledy upravené nick81; 17-02-2020, 06:16.

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      Podla spotreby a ABRP by to malo byt na 2 nabijania - tak to bolo aj u teba? Kde a ako si nabijal? (operator, sposob autorizacie)

    • Rasto Danada
      Rasto Danada komentoval
      Upraviť komentár
      Zimne pneu mam 215/55R17 98V XL FR SPEED-GRIP 3 Semperit. Odporucam, vyborna trakcia za sucha/mokra/snehu. A tak sa zda, ze vedia byt aj usporne..

    • Rasto Danada
      Rasto Danada komentoval
      Upraviť komentár
      Nabijal som celkovo 2,5 krat. Dovodom bolo to, ze som rano z penzionu, v ktoreho garazi som mal dohodnute nabijanie, odchadzal s dojazdom okolo 200km . A to preto, ze som si vecer neskontroloval rozvinutie predlzovacky. Nabijanie nastavene na 12A na origo kabli. Nabil som tak 20-30km. Zial, vypla tepelna postka na predlzovacke (bubon 25m). Potom som nabijał v Hall in Tirol Lidl, DC nabijacka CCS/Chademo, zadarmo.. Do asi 90%. Potom dalsie nabijanie som mal naplanovane na Smatrics-e, od ktorych mam kartu. Asi 80km pred Viednou. Zlakal ma vsak dalsi Lidl, presne neviem kde. Bolo to asi 90km pred Viednou. Odtial sme odisli s asi 60% akumulatora (prisiel panko na Tesle, nakupit v Lidli). Nakoniec som nachvilu nabijał za Viednou na Ionity - Ost Autobahn, Gottlesburn. Chcel som tam nabijat na Smatrics-e (je o nieco lacnejsi eko po novom Ionity). Nabijala sa tam i3-ka. Tam som to strcil na Ionity za 0,79EUR/kWh . 29,6 kWh za 23,46 EUR. Mnam. A domov som cez Samorin prisiel s dojazdom 53 km ako vidno nizsie na obrazku.

    • Rasto Danada
      Rasto Danada komentoval
      Upraviť komentár
      Este k Ionity, tam je autorizacia iba cez aplikaciu po registracii.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Rasto Danada Som z toho trochu mimo. Na eshopoch majú Semperity valivý E. Tieto nižšie mi ponúkol predajca. Nechápem prečo majú lacnejšie lepšie parametre. V zátvorke poradie - valivý odpor / brzdenie za mokra.
      215/55R17 V WP71 WINTERCRAFT XL KUMHO (C/C niekde C/E)
      215/55R17 H KRISALP HP3 XL KLEBER (C/B)
      215/55R17 V SPEED-GRIP 3 XL FR SEMPERIT (E/C)
      215/55R17 V SOTTOZERO 3 XL PIRELLI (E/B)

    • Rasto Danada
      Rasto Danada komentoval
      Upraviť komentár
      Ano, mas pravdu, je to tak s tymi koeficientami. Po mojich skusenostiach, aj z minulych rokov, sa vsak rad "spolahnem" na odporucania. A aj tento krat som spokojny Tieto Semperit-y na vacsine asfaltov nepocujem. Preklzy sa vo vacsine pripadov nekonaju. Spokojnost. Letne pneu, ktore prisli s autom, pojdu do sveta.. S nimi je to auto "polovicne". Jazdil som s nimi asi 10 dni po prevzati auta v decembri, aj v teplotach nad 10 stupnov. Nie je o co stat.... Ponukol som ich znamym na spalovaky s polovicnymi Nm. Tam by mohli byt viac OK...

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Rasto Danada Tiež si nechám poradiť, internet znesie všetko Ak sa to bude ešte dať, tak to vymením tiež za tie.

    • Rasto Danada
      Rasto Danada komentoval
      Upraviť komentár
      Kludne vezmi Semeprit-y od predajcu, odporucam, mam tie iste, akurat som ich kupoval inde. Mam na nich dodnes 8,4k km.Jazdil som na vselicom (Michelin, GY, BF, ale aj kadeaky lowend). V kazdom pripade, urcite zosilnene (XL). Da sa na obuti usetrit aj takych, cojaviem, 100EUR. Otazka znie, ci to stoja za to. Zdaleka nie som bohac, zial , ale....

    • Rasto Danada
      Rasto Danada komentoval
      Upraviť komentár
      Otazka je, s akymi letnymi pneu Ti auto pride. Hovoril si, ked sme sa stretli, ze bude zmena za nejake Michelin-y. Za ake? Nevies?

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Rasto Danada Podľa NO PR sa majú od marca robiť tie nové Kony s lepším dojazdom - Micheliny. Tá moja by už mohla byť aj hotová Tak o tom ani nesnívam... Ale to nevadí, nech pride hocijaká...

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      Od marca lepsi dojazd na zaklade coho? Nieco som prehliadol

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      dango Napr. tu.. https://www.teslamagazin.sk/hyundai-...jazd-zvysenie/ Okrem pneu sa špekuluje, že budú namiesto NCM622 novšie NCM811

    • Roman-ba
      Roman-ba komentoval
      Upraviť komentár
      Tak to máš fantastickú spotrebu.Ja som bol v januári na Kubínskej Holi, 3,5 človeka, na streche truhla cca 70kg, spotreba 25 kWh. Z BA do ZA som prišiel s 30 km dojazdom. Je pravda že bolo okolo nuly. Zajtra idem tak isto naložený do MT tak som na tú spotrebu zvedavý, Predsa len je o 10 stupňov viac..
  • Rasto Danada
    Junior Member
    • Mar 2019
    • 16

    Tak este foto po tom Taliansku, koli doveryhodnosti
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG_0669.jpg
Videní:	656
Veľkosť:82,9 KB
ID:	50672

    Komentár

    • jux
      jux
      Senior Member
      • Apr 2015
      • 1378
      •      

      Pôvodne zverejnené od Rasto Danada Pozrieť príspevky
      Zial, vypla tepelna postka na predlzovacke (bubon 25m)
      ZIAL vypla? To myslis vazne? Ved prave naopak, mal si velke stastie, ze vypla tepelna poistka na bubni a mal si velke stastie ze to bol budon co ma tepelnu poistku. Ak by bol bez nej, rano si mohol skontrolovat len ohorene zvysky svojho auta.

      Ved tu na webe dookola opakujeme, ze nabijat elektromobil cez akekolvek predlzovacky je oficialne zakazane a keby ti pri takom nabijani zhorelo auto, nedostanes od poistovne nic a zaplatis aj pripadnu skodu na budove, kde bolo auto.
      Tiez tu dookola opakujeme, ze ak chces nabijat cez predlzovacku, tak musis velmi dobre vediet co robis a musis si byt vedomy pripadnych nasledkov.
      Tu dal Jiri GrandPa pekny popis s termofotkami co sa stane pri nabijani cez zvinutu bubnovu predlzovacku.
      https://teslaclub.sk/forum/v%C5%A1eo...uvky#post14713
      Aky prierez mal ten predlzovackovy kabel. Na nabijanie EV z shuko zasuvky (aj pri 10 az 13A) treba zasadne pouzivat co najkratsiu predlzovacku s prierezom 2,5mm2. Predlzovacka skrutena na bubni je uplne najhorsie co sa da vymysliet.

      Komentár


      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Koľko je inak optimálne nosiť so sebou kábla? Max. 10 metrov napr. nestačí?

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        U kazdeho moze byt optimalne nieco ine.
        Podla mna kazdy EV ma mat nabijaciu vybavu podla nabijacky v aute.
        Mam 3f nabijacku,16.5kW, tak mam v aute 3f vybavu pre plny vykon 16,5kW, pricom mam redukcie na vsetky pouzivane 5 a 4 kolikove zasuvky a samozrejme mam aj redukciu na shuko. Ak poskladam vsetky moje kable (aj typ2 kabel vo funkcii predlzovacky), tak mam k dispozicii spolu dlzku 25m.
        Vsetko mam vyrabane svojpomocne s gumovych kablov, tak aby to korespondovalo s nabijackou v aute. Nabijacka v aute je 16.5 kW(24A) co nie je standard (standard je 11kW t.j.16A a 22kW t.j.32A). Standardna vybava na 16.5kW, ktora sa da kupit je na 32A s 6mm2 zilami, no na 24A staci 4mm2, takze mam:
        1. 10m 3f predlzovacka 5x4mm2
        2. 10m 3f nabijaci kabel (s inchanet elektronikou) s 4mm2 zilami
        3. 5m typ2/typ2 kabel s zilami 4mm2
        4. redukcia typ2/typ2 na spojenie vystupu z nabijacieho kabla na vstup typ2/typ2 kabla

        polozku 4. mozno vypustit ak si vyrobis typ2/typ2 kabel so skratenym vstupnym typ2 konektorom, no skratenim plastu konektora stratis funkciu zamykania.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Asi by sme tu mali vytvoriť nejaký prilepený “dobrovoľne povinný” príspevok pre nových čitateľov fóra s témou desatora domáceho nabíjania.

      • Catchcash
        Catchcash komentoval
        Upraviť komentár
        Ja som vsetko poctivo precital aj pozrel zabery z termokamery Zaujima ma ale, ci mozem za predpokladu ze mam dost hrube predlzovacie kable dimenzovane na to aby taky prud zvladali dlhodobo, pouzit v akejkolvek (rozumnej dlzke). Konkretne v mojom pripade chcem nabijat z obycajnej zasuvky 230V ale auto viem zastavit najblizsie cca 20-30m (este som to nemeral).

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        Ja nosim so sebou predlzku 3x2,5mm2 o dlzke 8m
        Klasicku tovarensku nabijacku max. nabijaci prud 12A
        a 3F typ2/typ2 kabel 22kW- to je ale zbytocne, bral by som 1F 7,2kW bude to spratnejsie. Zastavam teda teoriu ze kazde EV ma mat presne ten svoj Typ2/Typ2 podla palubnej nabijacky.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        30 metrov je dost, no myslim, ze gumovy 2,5mm2 bude v poriadku aj pri dlzke 30m.
        bud tento:
        https://www.hagard.sk/produkty/kabel...-5-guma-cierny
        alebo lepsie jeho mechanicky odolnejsiu verziu:
        https://www.hagard.sk/produkty/kabel...-5-guma-cierny

        koncovky daj tiez gumove, napriklad tieto:
        https://www.hagard.sk/produkty/vidli...va-ip44-cierna
        https://www.hagard.sk/produkty/zasuv...anzetou-cierna

      • Catchcash
        Catchcash komentoval
        Upraviť komentár
        Bude to blizsie k tym 20m asi a z toho cast bude kabel co bude k autu cize realne to budem predlzovat mozno o 10-15m "iba" (podla dlzky kabla v aute). V kazdom pripade dakujem za tipy najskor premeriam a potom sa rozhodnem co a ako chcel som len vediet ci to nebude nejaky neprekonatelny problem

      • Roman-ba
        Roman-ba komentoval
        Upraviť komentár
        Ja som si urobil vodeodolný 10m predlžovák gumený 3x2,5. Spolu s originálnou nabíjačkou mám tak dosah 16 m. Ako elektrikár môže zodpovedne povedať že kábel 3x2,5. je zaťažitelný 16 A trvale. Takže 12A čo je maximum nabíjačky ku Kone je úplne v pohode, pre pokoj v duši však na hoteloch a penzionoch nabíjam na 10A (nikto nevie v akom stave majú oni elektroinštaláciu. Zatiaľ som nemal nikdy problém. Práve zajtra idem na lyžovačku k Martinu tak uvidím, ako mi tam budú vedieť vyjsť v ústrety ohľadom nabíjania.
        @Catchcash: Myslím si že do 20 m dlžky v tom priereze by nemal byť problém, len by som dodržal to ,aby bol kábel gumený.
        Naposledy upravené Roman-ba; 18-02-2020, 14:53.

      • Catchcash
        Catchcash komentoval
        Upraviť komentár
        Tak ja budem mat iba 10A kabel cize som uplne v pohode

      • head
        head komentoval
        Upraviť komentár
        Ja som uz nabijal aj cez 50m predlzovacku. Ak sa nemylim tak v rozvinutom stave bola nadimenzovana na 16A, ja som pre istotu nabijal na 9A asi 30 hodin )

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Ak sa mi podari zdvojit 11kW onboard charger, tak sa Frunk box pod kapotu nezmesti a pri 5x6mm2 vodicoch bude plny aj ten maly kufor :-D.
        Pri 11kW Frunk ostane a tym, ze staci 5x2.5mm2, bude tam kopec miesta este aj na ine veci. Zacina to byt celkom dilema ci vobec ist do 22kW. Hyundai asi rozhodne podla toho co si vypytaju za pridavny OBC. Aj ked potom tahat 22kW na viac ako 5 metrov je v mojom pripade asi hovadina. 22kW mat max len koncovy Type2-Type2. A zvysok staci do 1-3x16A

      • Rasto Danada
        Rasto Danada komentoval
        Upraviť komentár
        Nestastne som to sformuloval. Je dobre, ze poistka vypla, samozrejme.... Ucim sa kazdy den. A vdaka za komentar. Myslim to uprimne..
    • melko
      Junior Member
      • Feb 2020
      • 11

      Ahojte, vazne rozmyslam o kupe Kony. Kedze niekolko aut maju predajcovia na sklade, resp. na ceste, da sa kupit auto v podstate aj bez cakania. Rozmyslam ale, ci nie je lepsie pockat na auta vyrobene v CR od 03/2020, kedy by mali mat Kony dlhsi dojazd (WLTP 484 km) a vraj aj nejake technicke vylepsenia. Ma niekto blizsie informacie? Oplati sa cakat do cca 7-8/2020, kedy by mi dodali auto, ktore teraz objednam?
      Naposledy upravené melko; 19-02-2020, 07:37.

      Komentár


      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Vsetko co maju na sklade maju len 1 fazove 7.2kW onboard chargery. Zvaz si podla toho, kde chces primarne nabijat. Potom ju uz tak lahko nezamenis (ako nahradny diel je na hyundai parts za 3-7 tis eur - to je cena za 7.2kW, 11kW tam este vobec nemaju). Ak budes mat po ruke len 16A fuz, tak budes namiesto 7.2kW nabijat iba3.6kW,, tj. namiesto 6 hod budes nabijat 18h. V aute mas navyse nabijaci kabel iba do 12A, takze este par hodin pridaj. Ak chces primarne nabijat doma, lepsie je priplatit 600e za 11kW OBC a cakat. Blizsie info k Nosoviciam, ani k tym vylepseniam nemam. :-( Len co je v PR.
        Naposledy upravené nick81; 20-02-2020, 09:36.

      • melko
        melko komentoval
        Upraviť komentár
        Dakujem za upozornenie na 1 fazovu 7,2 kW nabijacku. Nabijat chcem hlavne doma, kde mam v garazi zatial len klasicku 230V zasuvku. Neviem, ci budem dorabat 3 fazovu zasuvku (najazdim len cca 50km denne), ale asi je dobre pre istotu mysliet na buducnost a objednat si auto s 10,5 kW OBC.
        Nechce sa mi cakat na auto pol roka, ale asi to bude rozumnejsie a mozno pridaju aj nejake dalsie vylepsenia.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Ono asi dost zalezi ako surne potrebujes auto. Ak vies do leta pockat a mas na com jazdit tak ja by som pockal. Pol rok ubehne ako voda. Auto bude vyladenejsie s lepsou nabijackou a lepsim dojazdom. Takisto snad konecne pridaju tu online konektivitu alebo aspon predpripravu. Bez vsetkych tych veci sa da zit ale v ramci buduceho predaja rychlejsie a vyhodnejsie predas novsi a lepsi model. Raz to auto budes chciet vymenit.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Je mozne, ze nebudes cakat ani pol roka. Korea zdvojnasobila produkciu a Nosovice ked este nabehnu s 80tis rocne, tak tie mnozstva budu viac nez slusne a kvoli emisnym limitom bude mat mozno EU zakaznik prednost.

      • melko
        melko komentoval
        Upraviť komentár
        Auto mam, viem pockat na nove. Povodne som chcel cakat na VW ID3, co by mozno nebolo ani do konca tohto roka...
        Dakujem, presvedcili ste ma, ale cakanie bude tazke 😊

      • Rasto Danada
        Rasto Danada komentoval
        Upraviť komentár
        Ak najazdis denne 50km, a nebude to inak, 600EUR za 3f 11kW su vyhodene peniaze. Ja najazdim medzi 130-180km denne. Zatial cakam na vymenu istica z 3x25A na 3x32A, aby som mohol nabijat na 1f cca 7kW. Aktualne nabijam 3kW, docasne. A takmer vzdy rano odchadzam s plnou baterkou. Vychadza mi to na 12-13h nabijania pri taktomto najazde. 50 km dojazdu nabijes pri 10A zo standardnej zasuvky (istenej 16A), teda pri 2,3kW, za, povedzme 7-8 hodin. Skusenejsi mozno opravia.... A tolko asi auto v noci u Teba parkuje. Predpokladam.

      • leo
        leo komentoval
        Upraviť komentár
        2,3 kW za 7 hod zodpovedá dojazdu skôr až cca. 100 km pri cca 16 kWh/100km.
        Inak ak píšeš o Kone 64 kWh, tak sa mi zdá byť zbytočné pri takom nájazde nabíjať každý deň do plna, pošetríš batériu, ak nebudeš nabíjať doplna..

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        leo Otázka, je či sa pošetrí batéria pri 2.3kW. Baterky je optimálne nabíjať aspoň 0.1C. Čiže pri Kone aspoň tých 6.7kW. Vychádzam z info od ElektroDad, neviem potvrdiť praxou :-) Preto idem po tej 11kW, nemusím meniť na chate 3x25A na 3x32A, 60% dobijem za 3.5 hod. Pri dome sa dá prísť s vybitou neskoro v noci a skoro ráno ísť na služobku na východ komfortne s plnou. Zároveň je tam tá možnosť zdvojenia 11kW na 22kW, čo v roku 2025/2030 pri 15-100 tis EV, a xxx tis PHEV bude podľa mňa nutnosť. Na dlhších výletoch, ak budú plné DC odpadne zložitá logistika hľadania voľnej DC. Na hocijakej AC výrazne kratšie dobijem auto (tu už tá 2x11kW má reálny zmysel). 2 hod. sa dá prežiť a potom pokračovať.. Pri nocovaní nevadí 7kW, ale cez deň stáť niekde 6-9-13 hod,.. kvôli 360-400 km a potom zas.. ďalších.. Treba tiež rátať znížený dojazd v zime a degradáciu po 10 rokoch (častejšie nabíjanie).
        PS: Je rozdiel či dom/panelák, či len auto na nejaký rádius, alebo ako prvé auto občas aj na dlhé trasy a čo hlavne bude o 3-5-10 rokov, keď bude plno BEV/PHEV. DC stojany sú drahé na vybudovanie - a teraz sú dotované. Takže potom sa to prejaví na drahšej cene/kWh, a AC bude mať väčší zmysel aj na cestách. A to si neviem predstaviť veľké nárazovky ako Vinobranie 2030, kde teraz nie je kde parkovať v celom meste. Stojany budú full na xx km ..
        Ale 11kW som ešte nevidel jedinú foto s Kona EV. Moja mešká kvôli 11kW ... 4 mesiace, tak neviem či vôbec to majú hotové :-D Ale všade už rok PR aj s 2x11
        Naposledy upravené nick81; 20-02-2020, 09:35.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Treba brat do uvahy aj ekonomicky aspekt. Niekde sa tu objavilo v starsich prispevkoch meranie kde bolo potvrdene ze nabijanie nizkym vykonom malo vacsie straty ako nabijanie vyssim vykonom. Takze za zivotnost auta zaplatis za taketo “setrne” nabijanie v skutocnosti viac. To ci to bude zrovna 600€ je asi individualne od frekvencie nabijania, tarify a dlzky vlastnictva auta. Neviem ci to nebolo prave vo vlakne o Ioniqu. Idem to skusit mrknut ci si dobre pamatam.

      • melko
        melko komentoval
        Upraviť komentár
        Vychadza mi, že by mi teoreticky stacila slabsia Kona 39kWh s 1F nabijackou, cim by som dost usetril. Urcite ale pojdem do 64kWh a pravdepodobne aj s 10,5kW OBC. Nic tym nepokazim a myslim, ze je to rozumnejsia volba napriek 600 € za nabijacku. Nerozumiem elektrike, ale myslim, ze pre elektroinstalaciu v dome je tiez 3x16A bezpecnejsie ako 1x32A (co sa mozno u mna ani neda zrealizovat). Vsetkym dakujem za cenne rady.

      • Roman-ba
        Roman-ba komentoval
        Upraviť komentár
        melko : myslím že 39,2 kWh Konu ani nie je možné kúpiť - mne predajca povedal že sa asi ani na SK nevozia,nakoľko je tam tak malý cenový rozdiel oproti 64 kWh že by to nikto nechcel. A z vlastnej skúsenosti môžem povedať že väčší dojazd je lepší.Určite to nevyužiješ každý deň, ale keď ho z času na čas máš k dispozící je to super. Ja som mal predtým dojazd 120 km a nedá sa to porovnať čo sa komfortu týka.
        Naposledy upravené Roman-ba; 20-02-2020, 21:10.
    • nick81
      Senior Member
      • Nov 2019
      • 534

      V navode je takyto zamok. Nejake tenke je to na to aby to fyzicky odpojilo trakcnu bateriu ako ten switch pod zadnymi sedackami. Neviete co to presne robi? Ci to len elektricky odpoji bateriu od sveta, alebo zahaji elektronika baterie aj nejake protiopatrenia v pripade vysokej teploty a pod. Iba zo zvedavosti. Ci je to hlavne pre servisaka, alebo pomohlo by poziarnikom v pripade hasenia, ak by to pouzivatel pred ich prichodom stihol rozpojit.

      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	interlock.jpg Videní:	0 Veľkosť:95,0 KB ID:	50877
      Naposledy upravené nick81; 19-02-2020, 11:57.

      Komentár


      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Tento kablik odpojenim prerusi kontrolny obvod, co pri poruchach rozneho druhu neumozni zopnutie rele vnutri baterie a tak ostane 400V cast izolovana. Switch pod sedackami je dalsia moznost odpojenia 400V.
        V kontrolnom obvode je napriklad zaradeny aj narazovy senzor, ktory pri jeho aktivovani tiez sposobi odizolovanie 400V.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        jux dik za info. Dobre vediet🙂
    • jux
      jux
      Senior Member
      • Apr 2015
      • 1378
      •      

      Tu je principialna schema 400V baterie, je to konkretne bateria i-MiEV-a, no vsetky baterie BEV su podobne. Maju vnutri bezpecnostny odpinac (to pod sedadlom), maju rele na izolovanie 400V od vonkajsku baterie a tiez istenie 400V.

      Komentár


      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Super. Potom vlastne pri hocijakom servise staci odpojit tento pod kapotou a netreba vymontovavat zadne sedacky. Parada

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Technicky zrejme ano, lenze kazdy EV ma svoju servisnu proceduru, ktoru treba dodrzovat. Teoreticky sa moze pri poruche "zlepit" vykonove rele v baterii. Ked vyrobca instaloval mechanicky odpajac, mal na to zrejme technicke alebo legislativne dovody. Mechanicky odpajac jednoznacne prerusi 400V.
        No existuju aj auta, co nemaju ziaden mechanicky odpajac na 400V. Napriklad tesly maju len ten prerusovac kontrolneho obvodu (first reposnder loop), mechanicky odpajac 400V nemaju.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        jux Súhlas, 400V netreba podceňovať. A jednosmerných 400V už absolútne nie.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        jux Ked tak pozeram na tu schemu. Toto je vlastne ten dovod, ked 12V baterka umrie, ze auto je dead aj ked trakcna plna lebo vlastne nema co zopnut to rele?
    • jux
      jux
      Senior Member
      • Apr 2015
      • 1378
      •      

      Pôvodne zverejnené od nick81 Pozrieť príspevky
      ked 12V baterka umrie, ze auto je dead aj ked trakcna plna lebo vlastne nema co zopnut to rele?
      Vsetky riadiace systemy EV pracuju na 12V, takze ked umrie 12V bateria nefunguje nic. Aj ked je v 400V baterii kopa energie, bez 12V ju nie je mozne dostat von.
      No staci relativne mala pomocna bateria - len na rozbeh elektroniky a zopnutie hlavneho 400V rele. Potom uz hned ozije DC/DC menic, zacne napajat 12V spotrebice a dobijat 12V bateriu. Pomocna bateria sa moze odpojit hned ako ozije DC/DC menic, no auto sa musi nejaky cas nechat zapnute, aby sa dobila 12V bateria.
      Ako pomocnu bateriu na rozbehnutie elektroniky a menica staci pouzit hociaku 12V bateriu - aj celkom malu, napr. 5Ah.

      Komentár

      • Roman-ba
        Member
        • Sep 2019
        • 104
        •   

        Presne tak ako píše Jux: mne nechali po otvorený kufor a do rána bola 12V batéria mŕtva. Stačilo pripojiť cez štart káble inú všetko hneď ožilo a za 5 minút sa batéria dobila zo 400 Voltove natoľko, že bolo zas všetko OK

        Komentár


        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Roman-ba Ja, že si ty zle zabuchol. To ti spravil servis? Kona to nejako neindikuje na displeji, že nie je zatvorený? jux 5Ah dobrý nápad. Len potom, keď tam začne rvať DC2DC ~30Ah ustojí to? Aj keď možno je tam nejaká pauza kým sa po štarte aktivuje DC2DC dobíjanie. Skúsim to potom zistiť. Inak s Rasto Danada sme v jeho Kone zapojili ELM327 (nejaký neznačkový) čo mi chodí v Kia, ale moc živo sa SoulEvSpy netváril. Vôbec nič o článkoch baterky... Tak o pár dní očakávam https://evobd2.com/ (option Kona 2020 / Ioniq 2020) + ich doporučený OBD adaptér. Ak si niekto budete chcieť skúsiť pred kúpou, bude to k dispo.
          Naposledy upravené nick81; 20-02-2020, 19:55.
      • Roman-ba
        Member
        • Sep 2019
        • 104
        •   

        Manželka viezla nejakého pána, a ten jej vrámci galantnosti zobral batožinu a zle zatvoril kufor. Inak Kona nijako nesignalizuje zle dovretý kufor-aj svetlo v kabíne zhasne aj sa zamkne. Z kufra svetlo cez plato nevidieť a tu kontrolku na prístrojové si nevšimneš..

        Inak ELM som kupoval z Alzy za 15€ a v Kone spoľahlivo funguje. Ak by niekto chcel skúsiť nie je problém. Ja vidím cez 120 údajov z auta.

        Komentár


        • leo
          leo komentoval
          Upraviť komentár
          Kufor je tusim vseobecny problem Kony, aj kolega s tym zapasi.
          Tusim som aj pocul, ze je to kvoli poddimenzovanemu podvozku vychadzajuceho o spalovaka a kvoli hmotnosti baterie sa tam skrucaju nejake diely. Neviem, ci tomu uplne verim ale daco pravdy na tom mozno moze byt..

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Roman, tak isto sa chova moja Kia Ceed SW. Tiez zhasne zamkne, ale potom v nejakych intervaloch pri zle dovretom kufri hulaka aspon alarm. Alza dobre vediet, a mas ELM pripojeny stale? Nevyslaha ti 12V po par dnoch?
          Naposledy upravené nick81; 20-02-2020, 21:08.

        • Roman-ba
          Roman-ba komentoval
          Upraviť komentár
          Raz som to nechal omylom zapojené v aute 2 dni a nebol problém.Ale inak to využívam len na dlhších cestách. Kupoval som to hlavne pre to,aby som z času na čas vedel pozrieť ako sú jednotlivé články batérie vybalancované. Keď by sa náhodou vyskytla nejaká anonália, hneď pobežím do servisu. Lítiové články keď sa rozbalancujú, kaskádovite začnú degradovať ďalšie články. Dá sa tak zabrániť väčšiemu poškodeniu celej batérie. Samozrejme to bude prichádzať do úvahy neskôr pri vyššom nájazde kilometrov.
      • jux
        jux
        Senior Member
        • Apr 2015
        • 1378
        •      

        Pôvodne zverejnené od nick81 Pozrieť príspevky
        Len potom, keď tam začne rvať DC2DC ~30Ah ustojí to?
        DC/DC menic nabija potom obe paralelne zapojene baterie konstantnym napetim. Externa sa nestacila vybit, takze jej nabijanie urcite nemoze ublizit, to skor povodna vybita bude nabijana vecsim prudom, lebo bola vybita. No jej to tiez nemoze ublizit - musi byt na to stavana.

        Komentár

        Pracuje...
        X