Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Hyundai Kona EV

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Roman-ba
    Member
    • Sep 2019
    • 104
    •   

    Na to si daj pozor, keď vymlátiš 12V batériu, nenaštaruješ a ani nabíjanie nespustíš. Mne sa to stalo, mam to vyskúšané. Kona má neduh od výroby-keď nedovrieš kufor, nijako to nezbadáš, normálne zamkneš aj svetlo v kabíne zhasne, len ráno neodíde š.. ​​​​​​. Musíš pripojiť štart káblami inú batériu alebo auto aspoň na pár minút. Keď potom spustíš nabíjanie veľké batérie, automaticky za začne nabíjať aj tá 12V.
    Konvicu by som asi riešil meničom 12/230V,a klasickú Konvicu do domácnosti, navyše budeš mat v aute 230V. Nikdy nevieš kedy sa to na dlhej ceste zíde.

    Komentár


    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Preto som sa pýtal, či má niekto skúsenosti s týmito vecami
      https://www.homedepot.com/p/DEWALT-1...EJ14/300385259

      Resp. iné čo ešte zvažujem, je vyhodiť ten AKU a dať tam LIFEPO4 - tie čo sa robia komplet ako replace Pb Aku. Zatiaľ by som mal Pb, a backup v aute LifePo4. Lacnejšie je to riešenie vyššie, len neviem či je to funkčné.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      S tou nahradou PB na LiFePo4 opatrne. Ked bude zmrznuta a DC-DC menic do nej pri zapnuti auta pusti nabijaci prud (lebo si mysli ze je to Pb) tak ju mozes v mraze odpisat. Ja som takto uvazoval, ze ju vymenim vo Fiatke (uspora vahy takmer 10 kg) ale vzdal som to kvoli tomuto riziku. DC-DC menic u Fiatky pusti do mierne vybitej 12V baterie az 30A. U Kony to nebude menej.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Roman-ba Toto to neporieši ten nedovretý kufor? Zapnúť v menu Auxiliary Battery Saver? https://www.youtube.com/watch?v=1rorGxxebL8
      Alebo je to na niečo iné?

    • Roman-ba
      Roman-ba komentoval
      Upraviť komentár
      Myslím že ten mód je určený na to, aby si batériu nevymlátil napríklad keď pri kempovaní dlhšie počúvaš rádio alebo niečo podobné. Nie je to určené na dlhodobé alebo permanentné použitie a po vypnutí a zapnutí zapaľovania sa to deaktivuje. Ja som najskôr myslel že žiarovka v kufri vybije batériu, tak som tam dal LED. To ale nepomohlo, v aute totiž ostane pod napätím elektronika, čo stráži - čo sa bude diať, keď ostal otvorený kufor. Je to od kórejcov krok späť, väčšina automobiliek má už dávno (aj 20 a viac rokov) úsporný Eko mód, ktorý po nejakom čase - cca 15 min. odpojí všetku nepotrebnú elektroniku aby sa predišlo vybitiu batérie.
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1378
    •      

    Pôvodne zverejnené od nick81 Pozrieť príspevky
    len DC-DC tam je poriesene uz kvoli DC stojanom, ktore si menia napatie pocas nabijania? Ci zle?
    odpovedal si si spravne, ze zle.... :-)))

    Pri DC nabijani je vystup DC stojana pripojeny rovno na bateriu elektromobilu (mozno cez nejake istenie a rele, ale v podstate priamo)
    Nabijaci prud (teda aj vykon) pri DC nabijani urcuje auto a DC stojan da v ramci svojich moznosti tolko, kolko auto pozaduje.

    AC nabijacka, ktora je v aute pri DC nabijani elektromobilu nerobi nic - je vypnuta.

    AC nabijacka v aute je spravidla stavana pre AC vstupne napetia od 100V do 250V . Musi si poradit s kazdym vstupnym napetim z tohto rozsahu a akceptovat navyse aj toleranciu +-10%. Pri kazdom vstupnom napeti dodava urcity vykon do baterie EV v DC forme.
    AC nabijacka v aute ma samozrejme nejake prudove obmedzenie na ktore je stavana, takze pri roznom vstupnom napeti dava rozny vykon.
    Ak povedzme 7kW jednofazovu nabijacku napajas 230V dostanes tych cca 7kW (alebo trochu menej), no keby si ju napajal 100V dostanes len cca 3kW. No nabijanie vzdy bude fungovat aj ked pri nizsom napeti nizsim vykonom.
    Dobry priklad pre zmenu napajacieho napetia je jednofazove nabijanie v US. Ako vieme US je "jednofazova" krajina a vsetky EV sa tam musia cez AC nabijat jednofazovo. No v US su k dispozicii dve napetia: 120V a 240V. Nabijacie kable aj wallboxy funguju pri 120V aj pri 240V, no pri nizsom napeti funguju polovicnym vykonom. Ze je v US frekvencia sietoveno napajania 60Hz a v EU 50Hz nema na nabijanie ziaden vplyv. Nabijacie kable, wallboxy aj nabijacky v EV... akceptuju rovnako 60Hz aj 50Hz.
    Treba si uvedomit, ze nabijaci kabel ci wallbox nerobi nic s AC napajanim, len ho doda (pripoji cez rele) na vstup nabijacky v aute.
    Preto je nespravne bezne zauzivane oznacovanie nabijacieho kabla (wallboxu alebo AC stlpika) nabijackou. Nie je to nabijacka, je to len kus kabla, krabicka s riadenim a rele ukoncene na oboch koncoch prislusnymi konektormi. Nabijacka je pri AC nabijani v aute.
    Naposledy upravené jux; 27-01-2020, 14:18.

    Komentár

    • jux
      jux
      Senior Member
      • Apr 2015
      • 1378
      •      

      Pôvodne zverejnené od dango Pozrieť príspevky
      a co tak ac/dc inverter s vystupom 230V, kludne modifikovany sinus
      2 kW DC12V/AC230V vazi cca 5 kg, s kablami viac, stoji viac ako 100 eur... Vlacit so sebou kvoli tomu menic, kanvicu a bohvie co este, potom odkrytovat bateriu a sachovat vonku s menicom a kanvicou ? Podla mna to nema zmysel.

      Komentár


      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Asi tak . Ešte bude do toho fujavica, alebo pršať. To už môžem rovno vyviesť 356V DC od spodu :-)

        Bjorn má tiež tu na 12V. Je to len na morálku a niečo zaliať zjesť. Tu s ňou šaškuje v Kone
        https://youtu.be/Ndk6819IqEw?t=1214
        Naposledy upravené nick81; 27-01-2020, 15:19.
    • SKolja
      Member
      • Dec 2018
      • 244
      •      

      nick81 Ja zvazujem nieco taketo: https://www.amazon.de/SUAOKI-Solarge...GQG4NMFDP388ES
      Je to sice o dost drahsie, ale zase omnoho vyuzitelnejsie. Mat to v kufri permanentne pripojene na 12V okruh tak sa ti udrzuje vzdy nabite a ked klakne 12V baterka, tak len prehodis privod do vystupu a nastartujes :-). Plus 220V/300W uz uzivi maly spotrebic (pripadne mensiu sipralu) + solar panel a moze sa ist kempovat ;-). Ak baterka vydrzi ako v aute 10 rokov, tak nie je co riesit :-)

      Komentár


      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Fajn kapacita Len nikde nevidím či je to LiFePo. Hmm Li-On nemá rad mrazy
        LifePo, LitiumTitan v pohode do -40. LTO 66160 má 30tis cyklov, to by ma prežilo , vysoké prúdy - zvažujem aj toto, že vyskladať 66160 články a pridať BMS. Resp. si z toho spraviť powerbanku
        Alebo iná vec .. Mám v e-biku baterku 300Wh (300eur).. Len pridam DC 48 na DC 12V a je to zadarmo ako backup na ceste. Tiež je to LiOn, čiže brať z domu len na dlhé trasy. Ale je to malé a ľahké.
        Inak brat má už 2 roky na diesely paralelne k Pb Aku pripojený LifePo4 batériu.. Lebo stále musel meniť baterku, kvôli štart/stop. Asi mal nejakú navyše, tak sa hral.. Tuším raz týždenne si ju vezme domov a nabije. A hovoril, že Pb Aku je v tom stave. To len FUI - podávam hmlisté možno nepresné info, len čo som zachytil Ak by to niekoho zaujímalo viac, vyspovedáme ho. :-D

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Trakčná baterka v aute iba 10 rokov? Nestraš ma Veď leafácka má 20-22 rokov.

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        Je to Li-Ion z baterkami INR18650-29E. V manuali pisu ze skladovat sa da od -25C do +55C, prevadzkove teploty su 0C-40C.
        Leaf sa vyraba necelych 10 rokov, zatial baterky drzia. Ci naozaj vydrzia 20rokov uvidime... ;-)
        Tato powerbanka/generator ma 10% spodny buffer ale nabija do plnej kapacity, ma len overcharge ochranu, takze zivotnost bude kusok nizsia.
        Naposledy upravené SKolja; 28-01-2020, 11:06.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Vraj baterky 1 generacie https://chargedevs.com/newswire/niss...last-22-years/
        Co je na tom pravda neviem.. Ale samozrejme hulvat znici baterku auta skor, ako clovek co sa o nu bude starat.
        Nevyzera zle ta powerbanka Dik za tip. Urcite to zvazim. Radsej nieco poriadne ako dat 150 eur za hlupost a nenastartovat.
    • nick81
      Senior Member
      • Nov 2019
      • 534

      Prišiel Frunk.. :-) http://www.frunk.at/en/Hyundai-Kona/

      Roman-ba Rasto Danada poslal som vam kontakt. Ostatní, ak chcete checknúť vo svojej Kone, len dajte vedieť.

      Tie 3D tlače mám ešte rozrobené, deti sú doma choré, tak im tu nechcem smradiť s ABS.
      Naposledy upravené nick81; 04-02-2020, 11:27.

      Komentár


      • EV_Future
        EV_Future komentoval
        Upraviť komentár
        vyzera to super, pozeram ze to predavaju aj pre e-Niro. Idem hned objednat. Ako dlho trvalo kym to prislo?

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        EV_Future
        22. 1. som objednal, zaplatil, 30.1 bol problem s adresou - kurier im to vratil, 4.2. prislo Cize cca 10 dni..
        Zatial aky mam z toho feeling, ten plast je to hmm dost makky a ohybny. Prevedenie v poho, na hranach tesnenie. Neda sa velmi tomu co vycitat
        Ale ak by som chcel klasicky plast box - lebo maju aj take tie standard verzie,, asi by som kupil profily, tu gumu a zbuchal si to sam low cost. Spodok je dost easy. Pri tejto premium verzii je fajn, ze vyuzije asi viac priestoru a dekel robi v podstate kapota auta. Spokojny som, uz len auto chyba :-D

      • EV_Future
        EV_Future komentoval
        Upraviť komentár
        dik. Mne zatial tiez chyba auto, ale ma prist niekedy v posledny februarovy tyzden. Takze frunk asi dojde skor.
        Dufam ze e-Niro MY20 nebude mat odlisne rozmiestnenie komponentov pod kapotou ako doterajsie e-Niro, lebo potom by frunk asi nepasoval Ale predpokladam ze to bude rovnake, Kona nema ziadnu zmenu vo verzii 2020.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        EV_Future Nevedeli mi povedat, ci to pojde na 2020. Ale ako som pisal vyssie, pani od nich pisala ze to dodavaju vo vacsich mnozstvach predajcovi, kde kupili Konu. Tak snad to pojde,... resp. v najhorsom to upravim podla potreby :-)

      • kayle
        kayle komentoval
        Upraviť komentár
        Pardón za mierny offtopic, máš aj psa (mačku)?
        Ja len že sa potom môžete prihlásiť do súťaže.
        https://twitter.com/search?q=%23Frun...=hashtag_click

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        kayle a maju tam ludia aj mikrovlnny generator, aby zvieratkam nebola zima?

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        kayle Iba dieťa :-)

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        Pls. Odmeraj vonkajsi a vnutorny priemer tych gumovych noziciek. Prepravka ktoru oni predavaju v prevedeni standard sroji do 10€. Zvysok zbucham sam. Dik r

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        mozeg ráno pomeriam a pošlem ti cez SS link na album s foto a rozmermi

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 super dik

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        Nikde bod maticami na tom frunku som si nevsimol podlozky proti uvolneniu. Pocase sa to pouvolnuje a bude sa musiet dotahovat.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        mozeg Mali by byt.. Su tam cca taketo samoistiace matky https://bike4u.cz/produkt/matice-m6-...i-4005?cid=289
        Potom tie gumove stlpiky,, z druhej strany je v tom AL profile zapusteny srob s 6 hranom. Asi len nejaky samorez. priamo do tej gumy.

      • Rasto Danada
        Rasto Danada komentoval
        Upraviť komentár
        ahoj, vdaka, videl som. Urcite sa ozvem.
    • nick81
      Senior Member
      • Nov 2019
      • 534

      Máte niekto pls objednanú Konu s 11kW? Dnes som dopytoval stav, lebo pred mesiacom bola info z importu, že bude zač.februára. A teraz info, že bude neskôr o 1 až 1.5 mesiaca. Bola to predajňou objednaná niekedy v októbri, čo mali ešte voľné a mala ísť do výroby v novembri, dodanie január/zač.februára. Ešte som sa ho vtedy pýtal či ten dátum koniec februára na zmluve myslí vážne.. tak ma presviedčal, že to bude skôr. Info v januári, že meškanie kvôli starším obj., a bude zač februára... ok to sa dá pochopiť. A teraz argument, že sa vyrábali najskôr 7.4kW a 11kW idú neskôr - toto nevedel import pred mesiacom ?
      Začínam byť z toho dosť sklamaný. Som si mohol radšej vyklikať vlastnú konfiguráciu a počkať, alebo objednať rovno eNiro/TM3.

      Komentár


      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Onboard charger je hneď prvý, keď sa dá po otvorení kapoty ten plastový kryt "motora" dole?

      • Roman-ba
        Roman-ba komentoval
        Upraviť komentár
        Ja by som len bol zvedavý ako ten importér pracuje. Ja som v septembri obehal predajcov v BA, všetci mi vtedy povedali že objednávky na Konu budú trvať 6-7 mesiacov. Nakoniec som v Komárne kúpil predvádzačku a tam mi predajca povedal že on má dodávky do dvoch mesiacov, občas mu príde auto aj do piatich týždňov. Asi ich tam nepredali veľa, ale aj tak sa tie časy dodávok značne líšia..

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        To je riadna somarina, ved nie je to tomu aziatovi jedno, ci tam da 7 alebo 11kW skatulu? Nema to na montaz auta ziaden vplyv

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        dango Som mal dost, ked predajca povedal, ze 7kW su k dispo Pritom ked si pozries YT z Ulsanu ci Nosovice, kazda karoseria na linke ma inu farbu, sedacky roznej farby = su individualne. Ako pises je to len iba skatula. Import mi napisal taku univerzalnu odpoved, ze nepoznaju presne moj pripad, ze ako je model uspesny sa nestiha a rozsiruju sa kapacity, preto vsetko meska a ze posuria centralu. Ale obchodnika identifikovali menom, tak dobre o mne vedia. To ze stihaju 7kW dodavat na importe ani nespomenuli. Hlavne cakal by som iny pristup... ked mi v januari povedia, ze bude zac februara, ze mi sami zavolaju, ze je problem. Nie, ze predajca 3 dni neodpovie na mail a potom az ked mu volam sa mi ospravedlnuje, ze musel zistit info. Presne to iste spravil v januari. A to chcem ten 22kW onboard, za mesiac nezistil k tomu ziadne info...

      • Peterka
        Peterka komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 nechcem ta strasit, ale ked este nie je ani vyrobena.... Ked bol moj Ioniq vyrobeny, dva tyzdne trvalo, kym sa dostal na lod- mam som link na jej trackovanie- z medzizastavkami na vykladku jej trvalo viac ako mesiac, kym prisla do Koperu, potom dva tyzdne prevoz do Lagermaxu a dalsie dva k predajcovi.....

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 Clovece niesi nejaky narocny? Ides u nich minut dakych 40tis eur, alebo kolko a cakas, ze Ta koli takym drobnym budu obskakovat? Maj trocha sudnosti, takych co im takto pchaju prachy maju cely poradovnik. Mas poslusne cakat kym prides na rad a neotravovat nemiestnymi otazkami, ktore by
        z ich strany vyzadovali nejaku snahu ci nebodaj cinnost.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Peterka Ach jo. A to som sa ho pýtal, či nebude vyrobená nakoniec v Nošoviciach? Že v Kórei.. Kebyže mám aspoň nejaké reálne info, nie útržky kde sa predajca aj import rozchádzajú. Ten link na tracking si dostal hneď po objednaní, či neskôr? Od marca sa majú robiť tie upgradované s lepším dojazdom. Aj to ma minie. Hlavne, že od Vianoc mi na záhrade bliká wallbox :-D
    • nick81
      Senior Member
      • Nov 2019
      • 534

      Hmm, dnes je už asi všetko už hotové (kona/eniro/esoul) https://evobd2.com/

      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	evobd2-dash-soh.jpg
Videní:	688
Veľkosť:67,2 KB
ID:	49958

      Komentár

      • Miroslav Rojko
        Senior Member
        • Nov 2016
        • 1314
        •   

        Nórska automobilová federácia testovala dojazd EV na dlhom roadtripe v 4 až -6 stupňoch a porovnávala zhodu s WLTP. Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	85182826_10221607092306881_1269841827347824640_n.jpg Videní:	0 Veľkosť:72,4 KB ID:	50023
        Pripojené súbory
        [priezvisko]@me.com

        Komentár


        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Prekvapili ma VW trojicky vzhladom na to, ze nemaju teplotny manazment baterie. I ked je zvlastne ze su medzi nimi rozdieli ked je to to iste (i ked vlastne km maju rovnake, len up si uvadza mensi dojazd wltp). Tiez je zuijimavy rozdiel Kona vs Niro/Soul ked su to sesterske modely.
          Naposledy upravené Taur; 09-02-2020, 08:09.

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Ani som nevedel ake uzasne auto som kupil

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Catchcash Nekric hop kym ti nepreskoci, niesi Nor. Da sa vylucit ze export do Skandinavie nema nejaku extra zimnu vybavu? napr. nejaku extra tepelnu izolaciu baterie. Tiez zalezi ako robili test v tej zime, ci startovali z vyhriatej garaze, alebo s cez noc vonku premrznutymi autami. Ci mali vsetky auta rovnake podmienky ....

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Tak u nas este tuto zimu poriadne nemrzlo ale tak uvidime, podla mna to bude v pohode

        • jeeff
          jeeff komentoval
          Upraviť komentár
          A nie je to prave zle, ak dosiahli 90% tak to znamena, ze auto v podstate nema ziaden teplotny manazment baterie? Teda 10% minuli mozno na kurenie v kabine, alebo nieco podobne.

          Ci mame ocakavat zazraky, ze pri -6 nebude spotreba ziadno znizena a teda na ohrev baterie nebude nic minute?

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          jeeff Hovorim o tom, ze auta bez ohrievania baterie dosiahli rovnakych (alebo lepsie) cca 90% ako auta s ohrevom. Mozno pri -20C by bol efekt ohrevu vyraznejsi.

        • juris
          juris komentoval
          Upraviť komentár
          Tento test je velmi pravdivy. Mame v rodine Konu aj Model 3 a ten dojazd je +- naozaj rovnaky. V zime a pri jazdach mesto/medzi mesto ma Kona rovnaky alebo aj lepsi dojazd ako Tesla vdaka uspornejsiemu kureniu tepelnym cerpadlom. V lete a pri dialnicnych rychlostiach ma lepsi dojazd Tesla vdaka aerodynamike. Ak by som to mal zhrnut tak Kona je ovela lepsia kupa z pohladu cena/vykon. Tesla je stylovka s par peknymi featurkami ako supercharging a skvely infotaiment atd. Ci to ale stoji za ten rozdiel v cene cca 20k je pre kazdeho na zvazenie.

        • Savi
          Savi komentoval
          Upraviť komentár
          Rozdiel v cene zakladnych modelov Kona a TM3 je 13k a nie 20k. Ci zle pozeram? A v TM3 mas za tie prachy viac ako len supercharging a infotainment.
          Ale suhlasim, ze v cene do 40k je Kona pravdepodobne najlepsie BEV ake sa da teraz kupit. Ak by som nekupoval TM3, kupil by som Konu.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Miro mozes dat link na ten zdroj? Zaujimaju ma podmienky testovania. Myslim, ze WLTP nijako nezohladnuje spotrebu na kurenie, lebo je to metodika spolocna aj pre spalovaky.
          Lebo rozdiely v tych % WLTP mozu byt sposobene aj tym, aka je tepelne pohoda v kabine. Kazde auto ju ma inu pri rovnako nastavenej teplote.
          Poznam to z porovnania TMS a TM3. Pri rovnako nastavenej teplote 22 stupnov je v TMS pri mraze vonku tepelna pohoda o nieco horsia ako v TM3 (ale moze to byt aj tym, ze TMS je o 3 roky starsia). Pocitovo kuri za mrazu TM3 pri rovnako nastavenej teplote podstatne lepsie ako TMS.
          Cize kurenie v TM3 zerie podla mna v % spotreby viac ako v TMS. To vysvetluje aj to preco je % WLTP horsie u TM3.
          Pre mna je spotreba TM3 v zime dost sklamanie, rozdiel v spotrebe medzi TM3 a TMS nie je v zime ani 10%, na rozdiel od leta kedy je to 25% (a to je TMS vyrazne tazsia!). Ale faktom je, ze maju rozdielne pneumatiky.

        • juris
          juris komentoval
          Upraviť komentár
          Savi Kona Electric vo vybave electric+ a priplatkovej farbe ma pred pol rokom vysla po fleetovej zlave presne o 20k menej ako Model 3 AWD v priplatkovej farbe od priekupnika z nemecka. Dnes ked sa uz da objednat oficialne z konfiguratora je to asi o nieco menej ale stale to bude asi 17k vdaka zlave v Hyundai (tusim nejakych 12% to bolo a davali ju kazdemu kto ma vo firme uz nejake auto, nemuselo to by Hyundai). Vsetky ceny bez DPH

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Pôvodne zverejnené od Taur Pozrieť príspevky
          Prekvapili ma VW trojicky vzhladom na to, ze nemaju teplotny manazment baterie.
          Ako si predstavujes, ze teplotny manazment baterie ovplyvnuje vysledky tohto testu? Lebo IMHO - vobec.

        • Roman-ba
          Roman-ba komentoval
          Upraviť komentár
          Na jednej strane ma teší, že sa moje auto umiestnilo na prvom mieste, no zároveň pochybujem o tom ako test prebiehal. Keďže je v Nórsku chladnejšie ako u nás, asi testy prebiehali v mestskom cykle alebo v zápchach, lebo ja mám teraz dojazd mimo mesto cca 350 km. V nedeľu som bol na otočku v Brne, bolo to 320 km a došiel som len tak-tak(po diaľnici 125 km/h s tempomatom). Po meste je teraz dojazd 380 - 390 km, ale so všetkým komfortom (kúrenie, svetlá, rádio atď).
          Keď som v septembri Konu kupoval, raz sa mi podarilo nabiť na dojazd 504 km!. Takže v zmiešanom cykle bude údaj z tabuľky pravdivý. Úplný extrém bol a cesta na lyžovačku - plne obasadení s 80 kg truhlou na strechce sme prešli sotva 210 km. Ale inak s autom veeeľká spokojnoisť.

        • Savi
          Savi komentoval
          Upraviť komentár
          juris Dakujem. Ja som pozeral len cennikove ceny a modely, ktore sa zmestia do limitu dotacie.

        • ToMiLeaf
          ToMiLeaf komentoval
          Upraviť komentár
          Drobná korekcia za Leaf 40 kWh...
          Výrobca uvádza spotrebu 20,6 kWh/100 km a túto používam aj v účtovníctve. Čiže ak beriem využiteľnú kapacitu batérie 36 kWh, tak je to dojazd cca 175 km. A to všetko podľa výrobcu.
          Tým pádom v tabuľke nie 77%, ale cca 120%.
          Tých dojazdov 270 kombinovane, resp. 389 v meste by som sa moc nedržal...
          Naposledy upravené ToMiLeaf; 09-02-2020, 12:33.

        • demo
          demo komentoval
          Upraviť komentár
          Jiri GrandPa Pred jazdou zohriata baterka poskytne v zime o 5-10 percent viac energie.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Pôvodne zverejnené od juris Pozrieť príspevky
          Tento test je velmi pravdivy. Mame v rodine Konu aj Model 3 a ten dojazd je +- naozaj rovnaky. V zime a pri jazdach mesto/medzi mesto ma Kona rovnaky alebo aj lepsi dojazd ako Tesla vdaka uspornejsiemu kureniu tepelnym cerpadlom. V lete a pri dialnicnych rychlostiach ma lepsi dojazd Tesla vdaka aerodynamike. Ak by som to mal zhrnut tak Kona je ovela lepsia kupa z pohladu cena/vykon. Tesla je stylovka s par peknymi featurkami ako supercharging a skvely infotaiment atd. Ci to ale stoji za ten rozdiel v cene cca 20k je pre kazdeho na zvazenie.
          Tak hlavne TM3 je o kategoriu vacsie auto. Ma to AWD a 2-3x lepsie papierove vykony. Korejci maju problem preniest na cestu aj tych 200k. Co som skusal aj Ioniq aj Konu tak to hrabe pri kazdom plnom plyne. Ak je mokro tak duplom a prudky rozbeh z mokrej krizovatky je priam komicky. Ten cenovy rozdiel je v automobilovom svete praveze dost nizky a TM3 tu posobi fakt ako vypredajovy mega-deal. 180k spalovacia KONA 1.6T stoji 21tis a ekvivalent Tesly by bola asi BMW M3 co mas 80tis+. Rozdiel 60.000 EUR. Ten rozdiel 17-20tis EUR pri baterkacoch je vskutku smiesny. Ale ak ma niekto budget prave tych 40tis EUR tak potom je Kona fakt skvela kupa.

          Mna skor prekvapily rozdiely medzi Kona vs eNiro vs eSoul. Aerodynamika a vaha urobia svoje ale necakal som az taky markantny vplyv. Este zostava otazka ktora tu uz bola spomenuta - nikde sa nepise ci mali auta tepelne cerpadlo. Kona ho ma myslim standardne. eNiro len v urcitych pripadoch. Ak bol testovany kus bez TC tak su tie vysledky trosku zavadzajuce. Ak ho Kie mali tak potom ma vaha a aerodynamika brutalny vplyv na dojazd.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Jiri GrandPa Nuz asi naivne ocakavam (aj na zaklade reci predajcov) ze beteria s teplotnym menezmentom operujuca v optimalnejsich telotnych podmienkach ako bateria bez chladenia/ohrievania podava lepsi vykon. Ci to ma vplyv len na rychlonabijanie?

        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          Taur TMS ma zmysel ked testujes dojazd bez nabijania len ak si vies baterku "predhriat", tepla baterka vs studena je fakt rozdiel 10-20% na dojazde, pri mojom LEAFe aj viac...TMS ma zmysel hlavne pri trasach kde musis nabijat, tam ma cenu zlata. Kona ho sice ma ale podla testov co som videl nesiaha tesle ani po paty.
      • denial
        Member
        • Jun 2014
        • 322

        Maly rozdiel medzi e-UP, Citigo a Mii bude hlavne asi v pouzitych kolesach, R14, R15, R16 ?

        Vacsi rozdiel medzi Konou a Nirom/Soulom bude asi v absencii tepelneho cerpadla?

        Tesla vysla v tomto teste dost biedne...

        https://www.naf.no/forbrukertester/g...e-elbiltesten/

        https://www.naf.no/elbil/aktuelt/elbiltest/

        nepisu tam nic o priemernej rychlosti v teste
        ale v norsku maju na dialnici max 110 kmh

        150 km/h on a motor road under perfect conditions is enough to land you in jail for at least 18 days – unconditionally.

        Komentár

        • Miroslav Rojko
          Senior Member
          • Nov 2016
          • 1314
          •   

          Výhoda Kony oproti iným značkám mimo kórejcov nie je len v tepelnom čerpadle, napr. môj Nissan Leaf s menšími kolesami a tepelným čerpadlom a menšou hmotnosťou má od 10 % do 20% väčšiu spotrebu ako Kona pri tých istých podmienkach, rýchlostiach. Čím kratšie vzdialenosti, tým je rozdiel väčší. Kona musí mať aj efektívnejšie motory.

          A prečo Kia s rovnakou batériou, pohonom, elektronikou má horší dojazd ? Aurodynamika, tepelné čerpadlo.

          Tiež nezabúdajte, že aj podľa Bjornovho testovania sa kórejské trojičky dodávajú s 65kWh použiteľných, čo po pol roku klesne na 64 kWh použiteľných na rozdiel od Tesly a iných, ktorí uvádzajú celkovú kapacitu. Takže rozdiel medzi AWD Tesla a Kona je len 5kWh, pričom Tesla nemá TČ. A áno, rozdiel medzi Kona v plnej výbave a Model 3 AWD je 20 tisíc, lebo k cene Tesly treba prirátať všetky možné poplatky za dovoz a prihlásenie, zatiaľ čo u Hyundai ešte dajú príjemnú fleet zľavu. Mňa stále svrbí peňaženka skúsiť Model 3, ale rozum a skúsenosti mi vravia, že keď je problém s nejakou vecou na začiatku (nemožnosť normálnej kúpy na SK), bude problém stále. Už sa mi to veľakrát potvrdilo. V cene Kony sú zarátané aj náklady na dealerstvá a dokumenty na SK, to všetko Tesla obchádza priamym predajom. A ďalšou vecou sú servisné náklady a náklady na poistenie, čo rozdiel ceny ešte zväčší.
          [priezvisko]@me.com

          Komentár


          • leo
            leo komentoval
            Upraviť komentár
            Múdro píšeš, ale keď.. Tesla je furt len Tesla ;-)

          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            Hlavne tesla 3 je o triedu vyssie nie? Ved to je ovela vacsie auto

          • demo
            demo komentoval
            Upraviť komentár
            Banana box test: https://youtu.be/2OM1UsEAPe4?t=187
            Je tam TM3, eNiro aj Kona. Kona vychádza veľkostne rovnako ako TM3, okrem toho posledného boxu, ktorý je vo "frunk"-u.
            Naposledy upravené demo; 09-02-2020, 20:28.

          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            Myslel som aj interier ale zaujimave dik za link. Na druhej strane aj ten predny kufor mozes vyuzivat ked tam je a neni to vsetko len o krabiciach. Bezne nechodim na dovolenku pobaleny v krabiciach Je pravda ze niekedy aj velky kufor je nanic vyuzitelny.

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Krabice nie su vsetko. Zalezi aj kolko mas miesta na kolena atd. Krabice su zaujimave pre toho co vozi len naklad.
        • Catchcash
          Member
          • Dec 2019
          • 170
          •   

          Este som v tom nesedel. Nie je tam malo miesta? Interier si nemyslim ze bude problem ale skor batozina. Auto s tymto dojazdom je v pohode aj na dlhsie trasy kde potrebuje clovek viac veci a pride mi nejaky maly ten kufor

          Komentár


          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            To je subjektivne. Ak mas male deti potrebujuce sedacky tak tam malo miesta je. Mojim detom by som musel odrezat nohy Ak mas vacsie deti s podsedakom alebo uplne bez tak je to v pohode. Kufor je mensi ale da sa vyuzit do vysky. Zas zalezi od toho co prevazas. Ak mad len tasky a kufre tak je to ok a naskladas to pekne na seba. Ak vezies nieco krehkejsie co sa nemoze stohovat tak tam nedas skoro nic. Treba skusit a zvazit podla svojich potrieb
        • nick81
          Senior Member
          • Nov 2019
          • 534

          FYI OpenPilot už aj na Kona electric (ale asi len ručne skompilovaný, oficiálne Konu zatiaľ nepodporujú).
          https://www.youtube.com/watch?v=9IQk3KZF7AI
          https://www.youtube.com/watch?v=EDpYZLMRoT8
          https://github.com/commaai/openpilot

          Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	openpilot.jpg
Videní:	471
Veľkosť:47,1 KB
ID:	50111
          Naposledy upravené nick81; 10-02-2020, 10:51.

          Komentár


          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Roman-ba Pls ako sa chova adaptivny tempomat na Kone? Ked si v kolone a auto zastavi, samo sa rozbehne? Ci treba dat pedal?
            https://www.youtube.com/watch?v=-FDvGJFpQ8Y

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Koho by to zaujímalo tu je pozvánka do skupiny na discord https://discordapp.com/invite/avCJxEX
            Je tam aj sekcia Hyundai/Kia .. Takže chodí to na všetkých autách s LKAS/LFA. Podporuje to starší EON aj nový Comma 2 hardvér. S tým, že časom majú byť Harness (kábliky) aj pre Hyundai na ich shope, alebo si zatiaľ spraviť. Na tej skupine poradia aj so zapojením a typom konektorov.
            Naposledy upravené nick81; 12-02-2020, 13:49.

          • Roman-ba
            Roman-ba komentoval
            Upraviť komentár
            nick81 Kým sa kolóna aspoň čiastočne hýbe, ide všetko samostatne. Keď zastaví auto pred Tebou, zastaví aj Kona. Keď sa do 3-4 sekúnd auto pred Tebou pohne, rozbehne sa aj Kona. Potom Ti na prístrojovke napíše hlášku že auto pred Tebou sa rozbehlo. Vtedy stačí buď ťuknúť do pedálu alebo zatlačiť tlačidlo na volante. Funguje to ale super, je to rýchlo návykové a ja to po Bratislave používam skoro celý deň. Na diaľnici zas funguje jazda v pruhoch, ale musíš držať volant alebo ho chytiť raz za 10 sekúnd. V opačnom prípade ťa upozorní aby si dal ruky na volant. Ak tak neurobíš za ďalších 10 sekúnd začne pípať a upozorňovať. Ak ani potom nechytíš volant, vypne sa asistent jazdy v pruhu. Na diaľnici to znamená že auto prestane ísť plynule rovno ale začne kmitať od stredovej čiary po krajnicu a späť. Celkovo je ale jazda s tými asistentami veľmi príjemná a návyková. Ja keď sadnem do manželkinho auta,
            už mi to chýba.. Ak by si chcel skúsiť, daj vedieť, môžme sa stretnúť. Kľudne prídem aj do PK.
            Naposledy upravené Roman-ba; 12-02-2020, 17:05.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Roman-ba Tak na to sa teším. Tých 10 sekúnd. Pri dlhých trasách to nie je otravné? Udržanie pruhu funguje aj na vozovkách bez čiar?

          • Roman-ba
            Roman-ba komentoval
            Upraviť komentár
            Nie, na ceste bez čiar nefunguje, nič nevidí. Aj okresky kde chýbajú krajnice a je len stredová čiara sú problém, Kona neprejde do protismeru ale zato do jarku vletí s radosťou :-)..Výborne funguje systém kde sú obe čiary, nemusia byť ani extra viditeľné a funguje aj na dočasnom oranžovom alebo žltom značení.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Roman-ba Hmm čim viac info o comma2 mám, tým viac sa mi to páči. Nahradí v aute len LKAS/LFA, resp. SCC (podľa typu auta). Fajn je, že všetky ostatné systémy ostávajú plne funkčné - protikolízny/chodci, mŕtvy uhol atď. Comma2 sa napojí na zbernicu auta a používa priamo jeho radary/kamery. Mám kontakt na týpka čo spraví káblik pre Konu. Pekne sa integruje do auta, zapína sa cez volant. Jazda 100 míl bez zásahu na volant: https://www.youtube.com/watch?v=mgAbfr42oI8 + funguje aj na cestach bez pruhov. Vodič sleduje cez IR kameru či pozerá na cestu, tak netreba chytať volant. Samozrejme počkám na Konu, vyskúšam to vstavané pri dlhých trasách. Možno to bude dostatočne návykové.
            Naposledy upravené nick81; 13-02-2020, 14:32.

          • Roman-ba
            Roman-ba komentoval
            Upraviť komentár
            No to je celkom zaujímavé, len neviem či by som chcel zasahovať do zbernice auta a do jeho systémov riadenia. A celkom som nepochopil - to je nejaký počítač, riadiaca jednotka alebo aplikácia,či ako to celé funguje?
            Ja som skôr chcel do infotainmentu doinštalovať nejaké aplikácie ale sa neviem dostať do Engeneerig módu. Asi mám moc nový firmware.. Sledujem to aj na nete, či sa niekde niekto neobjaví čo by to vedel urobiť ale zatiaľ nič..

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Roman-ba Openpilot je OS na githube https://openpilot.comma.ai/, jedno na com bezi. Takto ho mal vyvojar v 2015 vs dnesok https://pbs.twimg.com/media/EO19tL5U4AAMjne.jpg
            http://comma.ai/ zacala robit HW, predchadzajuca verzia EON vyzadovala medzikusy - panda, giraffe, ext.gps a pod.. Tato najnovsia je jednoduchsia na zapojenie a vsetko v sebe. Pri spetaku len otvoris krytku vypojis konektor do kamier v aute + pridas medzikus + 1 kabel potiahnes na odb (odtial si to cuca tusim iba 12V). Nastavis, nakalibrujes a ides. Primarne sa vyvija na Honda/Toyota/... - ako maju vyvojari auta. Ale v repozitari je uz pull request na Hyundai/Kia/Genesis - novych 8 aut, kde aj priamo Kona.. Tie auta uz mali na forkoch openpilotu od 2018, konecne to ide do mastera. Special Hyundai/Kia chvalili ze ma celkom dobre otvoreny hardver (radar, ...) co je v aute. Zasah do auta minimalny a hocikedy to vies dat prec/vypnut. Tesla s Openpilot ... https://www.youtube.com/watch?v=f1Kb...youtu.be&t=151
            Zatial to chcem na hranie, ak Kona 2020 nahodou neprekvapi.
            Naposledy upravené nick81; 13-02-2020, 22:11.
        • nick81
          Senior Member
          • Nov 2019
          • 534

          Vyšiel 40 min dokument ako spravila kona ev ten rekord (5731 n.m.v.)

          https://youtu.be/-km8WazwMxc

          Komentár

          • dango
            Moderator
            Gold Member
            • Nov 2014
            • 693
            •   

            nick81 mozno by toto bolo pre teba zaujimave:
             

            Komentár


            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              Dikes. OVMS ma bug Na kone/enire vymlati do 3 dni 12V baterku Ale celkovo OVMS mi pride zbytocne, ked ma auto Bluelink. Na zaciatok mi bude uplne stacit android s EVSoulSpy / ODB2 mam aj teraz na Ceedke - len kvoli udajom ako teplota baterky/balans clankov. A neskor by som rad na tento styl https://evobd2.com/, ale asi si spravim podobne z toho ESP32 TTGO co mam, lebo mam trochu ine predstavy (dat na 1 obrazovku vsetko dolezite + obrazovka s clankami baterie), nech to velmi neotravuje
              Openpilot zatial este nie, kym z toho typka z Korei nedostanem ake accessories tam treba este kupit a co vsetko mu na aute vyplo .. On tam nema na videu najnovsi comma two hardver. Tak ani nemam zaruku, ze by isiel. Ale do buducna to vyzera dobre.. Posledne verzie maju uz lane changing, auto ta neotravuje s pipanim - chyt volant. Ak to raz bude vediet to co Etron s tym prediktivnym tempomatom, tak to beriem hned. Viac netreba
              Naposledy upravené nick81; 12-02-2020, 12:01.

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              OVMS používa aj predávajúci ten Kony, čo je teraz na autobazar.sk z východu červená - má to na obrázkoch k inzerátu. Písal som mu čo to má a dal link zrovna na OVMS a tiež ich eshop, kde je uvedené, čo je potrebné pre eNiro/Kona. Nepísal, že to nejde, tak asi to pre Kony je funkčné.

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              Miroslav Rojko Z tejto info vychádzam o tej baterke https://docs.openvehicles.com/en/lat...-battery-drain, resp. programátor EVSoulSpy mi to tiež písal, že to kúpil, ale musel to kvôli tomu vypojiť. Môže to byť problém iba hw verzie 3, že budí stále auto v standby móde. Podobné info píše https://evobd2.com/ - niektoré odb2 adaptéry robia na Kone/eNiro to isté.
              Naposledy upravené nick81; 12-02-2020, 13:51.

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              nick81 ja Ti neprotirečím, že nevymláti baterku len som tu uviedol že to niekto na Slovensku reálne má

            • Roman-ba
              Roman-ba komentoval
              Upraviť komentár
              Pekná vec je to, len mi príde zbytočné vedieť stav auta keď je niekde zaparkované. Keď z auta odchádzam, viem asi aký mám stav batérie a ako asi bude teplo. Neviem čo iné by ma ešte mohlo zaujímať pri odstavenom aute. Pri jazde používam Torque Pro, ten mi ukazuje úplne všetky informácie o aute za jazdy. Navyše tak ako som už niekde písal, Kona pri zle dovretom kufri batériu za noc spoľahlivo vymláti (kórejci ešte asi nevynašli Eko mód keď sa po čase nečinnosti všetko v aute vypne), tak neviem ako by sa správalo takéto zariadenie trvalo pripojené na batériu..

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Napríklad si skontrolovať či auto nabíja, veľa krát sa stane že niekto úmyselne stlačí emergency alebo nabíjačka dá error alebo proste príde a odpojí. Tiež záznam polohy nie je na zahodenie (aj keď na polohu sú škatuľky za 20€ s gsm).
          • nick81
            Senior Member
            • Nov 2019
            • 534

            TTGO čo mám doma som zavrhol. Má len128x128px 1.44". Evobd2.com používa malý 1.14" 240x320px TTGO ~8$. Našiel som väčší 2.2" 240x320px rovno v boxe. Takto nejako si cca predstavujem základnú obrazovku.

            Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	ttgo.jpg Videní:	0 Veľkosť:58,7 KB ID:	50331
            Naposledy upravené nick81; 12-02-2020, 22:59.

            Komentár

            Pracuje...
            X