Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Hyundai Kona EV

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    #76


    Včera a dnes som odskúšajú aj starú DBT v Max Poprad, tam taktiež ide bez zaváhania plnou rýchlosťou na Kone (ako Ružomberok), takze trip z BA do Košíc sa dá severnou D1 urobiť bezplatným CCS. Dnes som išiel pri teplote okolo nuly z 15% do 70% stále naplno 110A, zvládali aj nabíjačka aj auto.

    Pre úplnosť dodávam, Žilina a Trenčín DBT Konu nepodporuje.
    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • EV_Future
      EV_Future komentoval
      Upraviť komentár
      v MAX Poprad je bezplatne CCS? Nieco mi uslo?

    • Peterka
      Peterka komentoval
      Upraviť komentár
      Vsetky CCS na GW DBT staniciach su uz dlhsi cas bezplatne, kvoli "znizenemu" vykonu. Kona je vynimocna, bud ide plnym vykonom alebo vobec :-D

      Edit: Info z Client Zone:
      Všetky CCS nabíjania na DBT staniciach sú od 17. septembra zadarmo
      Stanice: Bratislava, Dubrawa; Bratislava, Polus; Bratislava, Stará Vajnorská; Malacky, Tesco; Nitra, OC Max; Trnava-Modranka, empark; Piešťany, Aupark; Veľké Bierovce, Dalitrans; Púchov, Tesco; Žilina, Aupark; Volkovce, Motorest Zubor; Zvolen, Stop.Shop; Banská Bystrica, OC Europa; Ružomberok, Todos; Poprad, OC Max; Prešov, Tesco; Košice; Tesco; Košice; Aupark.
      Naposledy upravené Peterka; 11-02-2019, 08:28.

    • EV_Future
      EV_Future komentoval
      Upraviť komentár
      aha, dik.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      To už je úplne choré aby som vyberal nabíjačku podľa toho či “podporuje moje auto”.
      To sa mame s Modelom 3 a CCS na čo tešiť.

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Hlavne nechapem, kde ta “nekompatibilita” vznika. CCS stanovuje nejaky standard, ktory by malo auto splnat. Viete si predstavit, ze by bol rovnaky chaos s USB zariadeniami? To je uplne chore...

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Tie GW DBT boli povodne len na chademo, CCS je len dobastlene. Ked som mal pozicanu KONu, tak na oboch DBT v Bratislave KONA nabijat nesla tak, ze nabijacka kolabovala a bolo ju treba hard resetnut technikom na dialku. Je pozitivne, ze niektore DBT uz pre KONu funguju, takze to vyzera tak, ze technici GW nasli problem CCS na DBT a zrejme ho vyriesili. Na starych povodne len chademo nabijackach sa daju problemy este akceptovat, no na uplne novych superhypergiga nabijackach ako v Budci KONA a IONIQ nabijaju max 38kW, hoci by mali nabijat 70kW, je to veeeelkaaa hanba dodavatela nabijacky.

    • Peterka
      Peterka komentoval
      Upraviť komentár
      Pokial viem, tak GW svojich servisnych technikov nema, robi im to nejaka externa firma. Ohladom "nefunkcnosti" CCS portu na DBT sa GW stale neuspesne "hada" s francuzskym vyrobcom. Jednym z argumentov je, ze I3 na CCS nabija normalne. Ja tomu tiez nerozumiem- ak by to aj bolo autom, tak Kona a Ioniq su od jedneho vyrobcu a Ioniq vsade 32kW a Kona 44kW alebo vobec nic...

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Toto je tiez jeden z dovodov, preco asi nemame cakat nejaky rapidny vzostup elektromobility. Ked musia vodici okrem beznych nalezitosti spojenych s vlastnictvom EV riesit este aj kompatibilitu jednotlivych nabijaciek, tak to uz je na metal... mi zacina pripominat davne doby, ked sa v pocitacoch zacali udomacnovat CD mechaniky a napalovacky, a niektore mechaniky zrali iba niektore CDcka a uplne odmietali citat ine. Kupa novej znacky CD bola vzdy loteria, ci to pojde. teraz to zacina byt podobna loteria na ceste. Pridete k nabijacke a neviete, ci podporuje prave Vase auto... kam len toto speje.

      Myslienka Superchargerov v tomto duchu nadobuda este vacsi rozmer Stastni Teslaci...
  • SKolja
    Member
    • Dec 2018
    • 244
    •      

    #77
    Ak niekoha zaujimaju detaily o baterke a termalnom managemente v Kone (po anglicky): https://electricrevs.com/2018/12/20/...gement-design/

    Komentár


    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      super info, vdaka.
      Tu sa potvrdzuje uz skorsia info, ze Hyundai a Kia pouzivaju vyrobcov inych clankov. Myslite, ze je to kvoli cene? Pripadne kapacite, ze by LG chem nestihalo dodavat tak maju aj druheho dodavatela? Pri deklarovani rovnakeho pohonu, baterii a vsetkeho okolo je celkom zasadne zmenit vyrobcu clankov.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Ved tam pisu, ze chemia aj rozmer clankov su rovnake, len iny vyrobca. Je bezne, ze sa kupuju rovnake komponenty od roznych vyrobcov. Ked jeden dodavatel vylepsi komponent, od druheho sa ziada tiez vylepsenie, alebo znizenie ceny. Aj iphony sa vyrabaju vo viacerych cinskych/thaiwanskych fabrikach. Konkurencia je dobra.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      jux ved prave to, ze su deklarovane ako rovnake ale robia to ini vyrobcovia. O LG chem vieme uz dlho, tu druhu firmu poznam len par tyzdnov odkedy som zachytil tu info, ale to bude moja nevedomost.
      Konkurencia je dobra, ale neviem ci vramci rovnakeho produktu Co ak LG chem dokaze garantovat (a teraz trepnem priklad) 5 percent degradaciu po 5 rokoch a 100.000km ale druha firma nie a bude mat degradaciu dvojnasobnu? ALebo som paranoidny ?

    • EV_Future
      EV_Future komentoval
      Upraviť komentár
      no tak SK Innovation urcite nie su ziadna druha liga, robia masivne investicie do tovarni po celom svete, po Madarskej tovarni nedavno oznamili 5 miliardovu investiciu v USA: https://electrek.co/2019/01/07/sk-in...a-gigafactory/
      Takze nebal by som sa o ich baterky v porovnani s LG Chem, urcite nebudu pozadu.
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    #78
    Reálny test Kony:

    V piatok večer pri 2 stupňoch a 100% SOC odchod od NM do LM, kde bolo 0 stupňov. Ráno v sobotu rozkurovanie auta a odchod z LM pri -2 st.C do Tatranskej Lomnice. Poobede odchod z Lomnice pri 10 st.C do Popradu a tam screenshot:

    Click image for larger version  Name:	19-02-16 14-43-25 0591.jpg Views:	0 Size:	73.8 KB ID:	33609

    Cestovanie 120 - 100 - 70 km/h, kúrenie na 22 stupňov a všetko jazda do kopca. Cestou naspäť "dole kopcom" spotreba o dosť menšia, celkovo po 700 km priemer 16,9 kwh/100 km. Keď v zime dá cez 300 km dialnice a to na sever, v lete to bude o 100 km viac. Ja som spokojný. Ioniq-u nemá o moc menšiu priemernú spotrebu v zime a väčšinovo po diaľnici. Na ňom som nabíjal v ZA a ešte v RK, aby som došiel do Lomnice, takže ušetrené dve nabíjania, 1 a pol hodiny času na DBT - veľká baterka má zmysel.

    V Poprade si za 1:07 hod. cucla 48,1 kWh (43,07 kW priemerný výkon na starej DBT, pričom od 73% išla len 25kW).
    Pripojené súbory
    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • curgali
      curgali komentoval
      Upraviť komentár
      Výborne..to už je auto aj na dlhšie cestovanie...myslím, že o rok dva tu bude viac podobných áut a aj cena pôjde nižšie vplyvom konkurencie...

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Na obrazku je ECO to si mal cely cas zapnuty aj na dialnici? Alebo....? A siel si sam, alebo vas bolo viac? Mal si nejaku batozinu? Pocasie? Nejaky vietor ci ine....?

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Jazdim stale na ECO, na vsetkych EV. Vyhovuje mi menej citlivy pedal akceleratora. Isli sme styria a plny kufor(co nie je az tak vela) batoziny.

    • curgali
      curgali komentoval
      Upraviť komentár
      Ja tiež jazdim stále na ECO. Len keď predvádzam auto alebo chcem nejakému fosilu ukázať, kde je jeho miesto (vzadu), tak ho vyradím...
  • Maco7
    Member
    • Nov 2018
    • 84
    •      

    #79
    Dnesny pracovny vylet na mojej Kone EV 64kWh z TT cez BB do Dolneho Kubina a spat , najazdenych 500km . Priemerka 20,2kWh /100km . Dialnice tempomat 138km/h , okresky 99km/h , mesto 59km/h - vychadza to zhruba 50%50 - kurenie na 22°C , rano 2°C , okolo obeda 13°C . Nabijal som - tam na Budci a spat na Mcdonalde v BB . Pouzivam navigaciu abetterrouteplanner na mobile, (skoda ze nejde v aute ) , nastavil som si vsetky parametre a vychadzalo to takmer na presno , podla toho sa da celkom super jazdit a nabijat som spokojny s tou navigaciou ...

    Komentár

    • jux
      jux
      Senior Member
      • Apr 2015
      • 1378
      •      

      #80
      Hyundai prekvapivo znizuje vyrobu elektromobilu kona. Koncom minuleho roka prekracovala mesacna vyroba 5000kusov, no v januari klesla vyroba cca na 3000 a vo februari na cca 2000 ks. Takze za prve dva mesiace 2019 vyrobili menej ako v decembri alebo novembri. Insideevs spekuluje, ci je za tym nedostatok baterii, alebo nieco ine.
      We're not sure what has caused the precipitous drop in Kona Electric production, but speculation is that it could be a battery supply issue.

      Komentár


      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Bud sa opakuje scenar s Ioniqom, alebo proste seru na EV To prve by ma prekvapilo, po ich predchadzajucich skusenostiach, po ktorych by sa mali poucit. To druhe by ma neprekvapilo vobec.
    • Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 1314
      •   

      #81
      Dôvody neznáme, ale veria si, nakoľko podľa niekoľkých kupcov v USA, si dealeri pýtajú prirážku k cenníkovej cene 5000$ a niekde dokonca 10000$, nakoľko o Konu je veľký záujem. Najprv v USA uverejnili výhodný cenník a potom vďaka prirážkam je drahšia ako model 3 (v nižších konfiguráciách), ale aj tak je vypredaná.
      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	53736356_10156810102416352_67079795661340672_o.jpg
Videní:	966
Veľkosť:68,9 KB
ID:	34918
      [priezvisko]@me.com

      Komentár


      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        cize este viac otazok...ked sa im tak dobre predava preco jej vyrabat menej, nechapem logike, jedine fakt nedostatok bateri

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Kona má celú platformu aj motor aj batérie rovnakú s KIA Soul a e-Niro. Viac by ozrejmili počty vyrobených kusov týchtomodelov, ja si myslím, že ide o nástup Soul a e-Nira a následné zdielanie komponentov pre tieto dva "sesterské" modely.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Je to stale stara pesnicka: Odsuvaju nastup elektromobility akymikolvek sposobmi. Cize ziadny trhovy princip. Zakladnou myslienkou vyrobcov je predavat to co chcu predavat oni, nie co chce zakaznik a co je dobre pre zakaznika a pre spolocnost vseobecne. Cize cim dalej tym sa viac potvrdzuje, ze jedinou cestou su donucovacie prostiriedky na urovni vlad a EU.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Pozri, staci urobit jednu vec - povedat, ze na EV sa neplati DPH, cestna dan apod. A stane sa to co Norsku, nemusis ani donucovat.
        Lenze to by u moci nesmeli byt vsade sami zlodeji. Slovenska vlade podporuje elektromobilitu HURAA.
        Realy?
        5 mio EUR? To co je za almuzna?? Uplne trapne. Kolko naleju do Novak a bani v Prievidzi?
        V piatok mali mladi co strajkovali uplnu pravdu - nerobi sa realne takmer NIC aby sa zvratila nie klimaticka zmena, ale klimaticka katastrofa.
        Kde je nejaka vysvetlovacia kampan? CO robi ministerstvo zivotneho prostredia (aha, riesi ako povolit co najvacsi vyrub lesov v narodnych parkoch).
        A pritom su fakty zname a stale ich pribuda a zacina to tym, co zerieme...
        Sorry nejako som sa rozohnil.
        Najvacsiu beznadej pocitujem pri diskuziach s mojimi (zvacsa inteligentnymi) priatelmi ktori sa ma snazia presvedcit, ze to nie je take zle, Parizska dohoda neplati, lebo USA ju zrusili, a co my tu zmozeme, ked v Indii su kravy a miliarda ludi... No jo...
        Naposledy upravené Jiri GrandPa; 18-03-2019, 10:28.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Jiri GrandPa ma pravdu, ale aj schvaleny material je prinosom, aj 5 milionov je dost - ved minule sa ani po predlzeni takych istych 5 milionov nevyuzilo. Cital si pripomienky klubu 500 k materialu - pri takom odpore "kapitanov priemyslu" k elektromobilite je aj schvaleny material velkym prinosom pre elektromobilitu. Cestnu dan elektromobily neplatia a prakticky sa neplati ani podstatna cast DPH za elektromobily, lebo podstatna vecsina EV sa kupuje na firmy - platcov DPH.

      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        Jiri GrandPa mas plne pravo sa rozculovat...som na tom podobne. Vysvetlit mojim kolegom alebo rodine je boj hranicny s hadkou...Jednoducho to nechapu lebo rolu hraju penaze penaze penaze a potom komfort - ziadne EV nenatankujes za 5 minut a neprejdes potom vkuse 5555 kilometrov, ako keby to tak potrebuju vsetci robit...Jedina cesta je fakt brat si priklad z Norska kde sa proste velmi znevyhodnia klimu niciace produkty a spravanie - napr. to DPH odpustit, moj dalsi napad by bol dialnicne znamky zadarmo pre EV (docasne), potom na priklad Rakuska kde EV nemaju obmedznu rychlost na dialniciach ktore idu cez mesto (lebo nesmrdia) a jednoznacne vsade kde sa da stavat nabijacky, pomale na sidliskach (ako na zeleznej) a rychle na odpocivadlach. Cim skor tym lepsie, pred 10 rokmi bolo neskoro

      • hudino
        hudino komentoval
        Upraviť komentár
        Ked sa bavime o klime tak EV to je len jedna cast, to chce zmenit cely zivotny styl a proste len ta najjednoduchsia vec: NEPLYTVAT robi ludom obrovske problemy... ked nedokazeme ani toto, tak proste co chceme? ... len vymriet je mi to luto kvoli mojim detom, neviem co bude o 30 rokov.
    • jux
      jux
      Senior Member
      • Apr 2015
      • 1378
      •      

      #82
      Teq Jiri GrandPa Chapem vasu flustrovanost z postojov niektorych aj celkom inteligentnych ludi. No treba len postupne vychovavat, neda sa postupovat rychle, je to proti ludskej prirodzenosti, lenivosti a zotrvacnosti. Potrebuje to cas. Ja osobne by som si tiez v sucasnej situacii nekupil elektromobil, keby som nemal moznost nabijat doma. Chybajuca nabijacia infrastruktura na parkoviskach je preto podla mna zakladnou podmienkou na rozsirenie elektromobility pre tych co nemaju moznost nabijat doma. No presvecit na elektromobilitu tych, co maju moznost nabijat doma je uz velmi jednoduche.

      Ked som vcera vecer dostal mail z autoscout24 s ponukou i-MiEVa 12 tiskm, 8/2015 za 7800 eur, az sa mi nechcelo verit ze je mozna taka dobra ponuka. Dnes rano uz bol predany :-)))
      https://www.autoscout24.de/angebote/...tion-v2-offers

      Komentár


      • Joe79
        Joe79 komentoval
        Upraviť komentár
        Pani plne vas chapem, som na tom rovnako. Od 5.12. najazdenych 6400km bez moznosti nabijat niekde pri panelaku. Znami len krutia hlavou a hladaju priciny preco sa to neda. Ja sa uz tesim ako pojdem z Ioniqom do Prahy a potom do Vodic A pritom si staci uvedomit, ze ked sadnes do auta tak ti zacal vikend/dovolenka, slovom veget.
        jux plne si to vystihol ten stav spolocnosti...

      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        da sa to aj tak, pokial ostane pomer rychlonabijaciek na pocet aut, o to lahsie keby mas nejak 400 km dojazdu (model 3, kona, eniro...) tak chodis v priemere raz to tyzdna na hodinu niekde "dotankovat" Vobec v tom nevidim problem a uz vobec nie argument preco nie EV

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Podmienka nabijania doma je hlavne pre malobaterkace. Prides domov zastrcis, ides prec vytiahnes (aby bolo jasne: konektor do a z auta)

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        nabijanie doma je len plus. nie povinnost. ani pri malobaterkacoch. Keby som nenabijal doma, nabijam v praci. Ci uz na sluzobke v druhom meste, alebo v BA. Na oboch je tato moznost. A keby ani to, vyuzivam free nabky pravidelne s doplnanim platenych. Stale vyrazne lacnejsie ako tankovat benzin,.
        Alebo niekto z vas chodi tankovat benzin domov? ;-)

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        jux ty chces spravit zbierku tych aut? co su ti tri auta celkovo malo?

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        U nas v rodine pouzivame rozne typy aut podla potreby - 7 vodicov na 8 aut, Zatial len 3 z nich su EV.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        My mame pomer 3:7 Tohto roku bude 4:7.

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        S takym Ioniqom alebo Leafom sa da pre BA majitelov bez problemov fungovat aj bez moznosti domaceho nabijania, moznosti free nabijania je tu ozaj neurekom. Ja osobne nabijam doma len cca 10-15% energie, zbytok je mimo domu, z toho 90% je free nabijanie v ramci BA. Takze uplne v pohode aj s malobaterkacom. Ale to je BA a okolie. Trosku viac na sever alebo vychod to uz asi bude zasadnejsia prekazka, ak nema dotycny dom.

      • Peter A
        Peter A komentoval
        Upraviť komentár
        Za seba mozem povedat ze bez nabijania doma si neviem predstavit pouzivanie malobaterkaca ani v Bratislave, jazdit po Bratislave a hladat kde je volna bezplatna nabijacka je casovo narocne ak sa k nejakej nahodou dostanem je tam obsadene alebo nefunguje a nabijanie na platenych nabijackach vychadza pre Leaf prvej generacie cenovo porovnatelne s tankovanim benzinu, o casovej strate pri nabijani v zime nehovoriac.Napriek tomu som s elektrickym pohonom nadmieru spokojný a svoje rozhodnutie kupit elektromobil nelutujem.

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Neviem kade chodis a kde hladas, ale ja nabijem v 99% vzdy a vsade kam pridem. Nemusim ani aktivne hladat, behat a zachadzat mimo trasy 😮 doma nabijam ozaj len v zime, aby som nemusel skrabat sklo - zapichnem auto a nastavim casovac na nabijanie pol hodinu pred mojim odjazdom. To v podstate ani nenabijam, vacsina energie sa aj tak minie na rozmrazenie a predkurenie. V lete nenabijam doma takmer vobec. Drviva vacsina nabijania je v meste na bezplatnych pomalych AC nabijackach pocas prace, vybavovania uradov a nakupov. A to ani nebyvam v BA, dochadzam kazdy den 15km tam a 15km spat. Nefunkcnu AC nabijacku som uz nezazil velmi dlho, a obsadenost sa mi zatial vyhyba. Doteraz som nabil vzdy a vsade, aj napriek zle parkujucim exotom

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Ioniq netvrdim, ze to nejde, mozno sa to da, ale ja som prilis lenivy na to aby som nabijal inde ako doma ked nemusim. Moja zena ani zatial nevie ako by inde nabijala a zatial jej to ani nechcem komplikovat... som rad ze uz dokaze rano vytiahnut konektor a vecer zasunut, ked ma menej v baterii ako bude dalsi den potrebovat. NIekedy, ked musime ist teslou neplanovane dalej, zbehneme do Auparku dobit na SC, pretoze doma udrzujeme v tesle 60 - 70%. No neplanovane vyjazdy byvaju velmi vynimocne.
        Drobcov, s ktorymi jazdime denne, nabijame tiez len doma podla potreby - niekedy len kazdy treti den, niekedy aj 2x denne.

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Tak to beriem. Ono ja mam stastie, ze mam dobre umiestnene nabijacie body v blizkosti firmy a vsetkych miest, v ktorych sa v priebehu mojho dna pohybujem. Takze nabijanie mimo domu je pre mna v podstate tym “lenivejsim” variantom, zoberiem kabel z wallboxu, zasuniem a idem prec. Doma musim vytiahnut kabel z kufra, zapichnut do zastrcky, nasledne zase zbalit kabel atd. Zbytocna otrava, ktora ma zmysel len v zime Ale kazdy mame iny denny ritual takze chapem aj tvoj pohlad na vec. Keby som mal doma wallbox, mozno by to vyzeralo inac, ale aktualne mi to pride ako vyhodene peniaze ked mozem nabijanie riesit pocas pracovnej doby.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Ioniq nabijaci kabel doma nevyberam, je zaveseny na "hadicovom" drziaku. Vsetky 3 auta maju svoje nabijacie kable na drziaku tam kde parkuju. Drobce maju typ1, takze ak by som chcel nabijat mimo domu na AC, musim (okrem auparku kde je aj t1 ) vytiahnut z auta t2/t1 kabel. Ty nemusis, lebo mas t2.
    • mozeg
      Member
      • Dec 2015
      • 439
      •   

      #83
      My mame do mesta a okolia i3, palubna je 3,7kW Ja osobne si neviem predstavit nabijanie bez moznosti nabit doma. Auto vyuziva primarne manzelka a okrem nakupakov, kde zvacsa dojde aj tak nabita si neviem predstavit ze bude hladat nabijacku, davat si rukavice, strkat kabe a potom ho nezabudnut vytiahnut, no chance. A to doma zatial nemam natiahnutu zasuvku k parkovacke a taham predlzovacku a nabijam iba 9A aby nahodou. Cele je to opruz-uz len nemat na wallboxe kabel a vyberat a strkat ho do a z auta.

      Komentár

      • Miroslav Rojko
        Senior Member
        • Nov 2016
        • 1314
        •   

        #84
        zasa vyhrala KONA
        Automobilky nás ohromují stovkami kilometrů, které jejich elektromobily ujedou na jedno nabití. Britští What Car? vypracovali metodiku, která měří dojezd za přesně stanovených podmínek, které lépe odpovídají reálnému provozu. Metodika
        [priezvisko]@me.com

        Komentár


        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Miro, ze sa nehanbis davat sem taky smiesny a tendencny clanok, a ze zasa vyhrala Kona, ked LR 3ku ani Sku do testu nezobrali. To akoby som urobil test medzi trojcatami a poviem, ze vyhral i-MiEV a na zaklade toho by som tvrdil, ze je to EV s najdlhsim dojazdom.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Nestačí že vyhrala nad 14 ďalšími autami ? LR 3 by bola pred ňou, ale u nás sa nepredáva, tak jej chyba. A o 100kWh S-ku a X-ku som aproximáciou veľkosti baterky podľa dojazdu S 75 a priamoohrevom namiesto TC a vyššou hmotnosťou názoru, že v tých podmienkach by boli tesne za Konou.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          A Konu mozem kde kupit? A dodavka 2021?

        • juris
          juris komentoval
          Upraviť komentár
          Zohnat Konu na Slovensku nie je problem. V Januari som objednaval 2ks, cakacia doba cca 4 mesiace.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Vazne? Tak potom klobuk dole, lebo na zapade furt placu ako sa nevedia Kony dockat ako Hyundai znizil vyrobu.
          Naposledy upravené Jiri GrandPa; 25-03-2019, 11:35.

        • Ioniq
          Ioniq komentoval
          Upraviť komentár
          Tak hlavne by bolo fajn uviest, ci sa jednalo o uplne novu objednavku zadanu cerstvo do vyroby, alebo to boli auta, ktore uz boli vo vyrobe/vyrobene a predajca ich mal objednane uz pol roka dozadu. Bez toho je ta informacia bez uzitocnej hodnoty Mne tiez prisiel Ioniq do 2 mesiacov po objednani, ale predajca ho mal objednany este 4 mesiace pred tym a len som stastne uchmatol davno zadany kus. Vela dalsich ludi co objednavalo v rovnaky cas ako ja cakalo 9 mesiacov.

          V kazdom pripade je to trosku divny test, kedze tam v podstate chyba najdolezitejsie auto roku 2018/2019, o ktorom sa uz dlho hovori, ze ma byt zlomovym prvkom v rozmachu elektromobility na celom svete - Model 3. A tiez vyber Tesiel je daky zvlastne ucelovy. TMX pouzili 100kWh, ale TMS len verziu 75, a pritom ta TMS100D ma citelne vacsi dojazd ako TMX. Ako keby schvalne nechceli, aby mala akakolvek Tesla prilis dobry vysledok. Vacsiu baterku venovali TMX, kde ten dojazd brzdi hmotnost a tvar auta, a tomu lahsiemu modelu dali slabsiu baterku. Rozdiely v dojazde medzi Top3 (Niro, Kona, iPace) su v ramci statistickej odchylky, a kedze WhatCar je britsky, potrebovali za kazdu cenu udrzat iPace v Top3. Tak okliestili Teslu. V opacnom pripade by v Top3 skoncila TM3, TMS100 a Kona a to uz sa nehodi do kramu
          Naposledy upravené Ioniq; 23-03-2019, 15:02.

        • Ioniq
          Ioniq komentoval
          Upraviť komentár
          A este jedno specifikum britskeho testu, ktory ho robi v zasade nepouzitelnym v kontinentalnej EU. Max rychlost maju 112km/h. Nech to zopakuju pri beznejsich EU rychlostiach 50/90/130 a poradie by sa podstatne zmenilo si myslim Ale ako hovorim, potrebovali tam pretlacit iPace.

        • juris
          juris komentoval
          Upraviť komentár
          Tak pre upresnenie. Objednavali sme v Januari 2 auta ktore boli zadane importerom/dealerom do vyroby este v Decembri. Bol vyber asi zo 6 alebo 7 aut. V pripade ze by sa nam ziadne z nich nepacilo a chceli by sme si vyskladat ine, dealer vravel o cakacke cca 6 mesiacov. Ono to vyzera tak ze Hyundai ma pre kazdu krajinu vyhradenu nejaku kapacitu. Napr. v anglicku uz sa tento rok auto neda ani objednat.
          Naposledy upravené juris; 24-03-2019, 01:30.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Viem že všetci sa točíte okolo Tesla (ktorú nám Other Europe Elon nepredá), ale v teste je niekoľko vecí, ktoré stoja za povšimnutie. Test treba brať tak, že ide o klasické denné dochádzanie do práce mimomesto (nie všetky km na jeden raz) a preto podľa mňa presnejšie vypovedá ako všetky tie ostatné doajzdové testy.

          Leaf 40 má väčší dojazd ako Ioniq pri týchto rýchlostiach, čo mám aj ja skúsenosť. Ioniq ho poráža až pri dialničných rýchlostiach alebo v zime.

          Kona 39 je výrazne lepšia ako Leaf 40.

          Pravda o Golfe.

          Toto sú veci, ktoré by si mohli všimnúť potenciálni kupci bežných EV a je prínosný.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          ja som na KONA čakal 2 mesiace a že si človek musí vybrať z niekoľkých vopred objednaných, nie je taký problém, východné značky majú pár výbavových stupňov, nie je to ako u západných susedov, kde Vás natiahnu na každej výbavovej hovadine na pät stranovom príplatkovom cenníku a dealeri majú predobjednané úplne nezmyelné výbavy

        • SKolja
          SKolja komentoval
          Upraviť komentár
          Ja som v Rakusku cakal na jednu prvych Kon od Maja kedy predajcovia mali moznost objednat prve kusy, testovacej jazdy sme sa dockali v Oktobri a kedze sa nam zdala mala, nakoniec sme zobrali Ioniq z predobjednanych kusov a cakali sme uz "iba" necelych 8 tyzdnov (predajca predobjednava z 6 mesacnym predstihom). Na ciste zakaznicke objednavky minimalna cakacia doba 9 mesiacov na obe auta.
      • Rasto Danada
        Junior Member
        • Mar 2019
        • 16

        #85
        Dobry den vsetkym. Rozhodol som sa pre kupu Kony EV. Riesim v predstihu nabijanie doma (RD). Prezeral som kadeake wall boxy atd. Mam v tom vsak zmatok. Moze mi prosim niekto z Vas poradit/ma nasmerovat? Mam na fasade domu vyvedenu pripojku 400V/16A. Mojim cielom je auto nabit cez noc aj v pripade, ze bude takmer vybite. Vopred vdaka

        Komentár


        • juris
          juris komentoval
          Upraviť komentár
          Kona vie nabijat bohuzial len jedofazovo takze ti tych 400V pri 16A nepomoze. Bud si zabezpecis pripojku 400/32A a z toho si vie Kona zobrat 7.4kw z jednej fazy alebo ak napojis akykolvek wallbox na tu pripojku co mas tak si KONA vezme len 3.7kw.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          KONA Ti bude nabíjať 2,7kWh rýchlosťou s tým mobilným konektorom, čo k nej dostaneš. To znamená nabitie z 0 na 100% za 25 hodín. Ale to je extrém, nikdy ju nevybiješ do 0% a tie časy budú kratšie. Kolegovia tu niekoľkokrát písali o WallBoxe, ktorý dokáže urobiť z dvoch fáz (z dvojej 400V/16A) jednu silnejšiu aj za cenu väčších strát, pohľadaj v témach o nabíjaní. Myslím že to bolo okolo 28A a vtedy by si nabil z 0 na 100% za 10 hodín.

          Ale na začiatok by som Ti odporúčal k tvojej 400 zásuvke kúpiť za pár € redukciu na klasickú zásuvku 230V (aby si mohol zasunúť konektor dodávaný k autu) a pár týždňov vyskúšať nabíjať len tým ako Ti to pri Tvojich nájazdoch postačuje. Z mojej skúsenosti viem, že nikdy nevybijem do 0% a teda aj "pomalé" nabíjanie mi stačí a pred dlhšou cestou vždy nabijem do 100%.

          Vyvaruj sa kúpy klasických wallboxov 32A ako sa všade odporúča, pravdepodobne na to nemáš domový istič a zbytočne by si investoval za čiastočné riešenie predtým ako si ozrejmíš, čo potrebuješ a čo Ti pôjde plnou rýchlosťou.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Da sa to vyriesit viacerymi sposobmi.
          Aky mas hlavny istic do domu?
          Ake vodice mas od hlavneho rozvadzaca k 3f/16A zasuvke na fasade?
          Aky istic je na privode k tej zasuvke?

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Vitaj v komunite.
          Máš niekoľko možností. V každom prípade však zober pri robeni rozhodnutia jednu vec - nerobíš prípravu pre Konu, ale pre budúcnosť. Lebo ku spalovaku sa už nevrátiš. A za rok/dva tvoja žena bude chcieť EV tiež keď zisti ako sa s tým suoer jazdi.
          Tá súčasná kapacita čo tam máš je by ti stačila za predpokladu, že
          A. Na tej 1 fáze na ktorú si zapojíš nabíjačku nie je pripojené nič iné. T. J. môžeš využiť plných 16A = 3.7 kW
          B. Nepotrebuješ pravidelne nabíjať cez noc “do plna”
          Za 10 hodin nabiješ takto polovicu kapacity batérie.

          Bez zmeny inštalácie (navýšenie kapacity istica a novej kabeláže) máš možnosť kúpiť transformátor ktorý bude mat primárne vinutie na 400V a sekundárne na 230V. Ten primár zapojiť medzi dve fázy 400V/16A a na sekundárnej strane máš 230V/32A k dispozícii.
          Vie ti dodať napr. firma Elsim z Rimavské Soboty. Cena bola tuším okolo 400€.
          Naposledy upravené Jiri GrandPa; 25-03-2019, 07:01.

        • jabko
          jabko komentoval
          Upraviť komentár
          Zdravím, podobný problém som riešil pred kúpou nissanu Leaf 40kWh. Mal som štastie a podarilo sa mi zohnať používanú UPS APC Smart UPS 8000XLI, je to Upska s dvojitou konverziou ktorá dokáže urobiť s 3 fáz jednu fázu, samozrejme so stratou. Max vystupný výkon je uvádzaný 6400W. Ja som skúšal nabíjať prúdom 27A, teda cca 6200W. Váži 110 kg. Pretože mne postačuje pomalé jednofázové nabíjanie, nemám veľký denný nájazd, posuniem ju niekomu komu sa hodí viac. Napíšte súkromnú správu. Som od Prešova

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Skoda, že sa to nedá spraviť ako v Amerike. Tam jednoducho zapoja medzi dve fázy, lebo medzifázové napätie je tam 220V.
          Naposledy upravené Jiri GrandPa; 25-03-2019, 07:05.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Americke riesenie by bolo aj u nas fajn, keby jednofazove nabijacky u nas zvladali nielen 230V, ale aj 400V - tak ako v US zvladaju 120V aj 240V.
          Jednofazove nabijacky v EV su spravidla stavane na rozsah napeti 100V az 250V, teda napetia, ktore su pouzivane v "jednofazovych" krajinach.
          Keby mali jednofazove nabijacky zvysene prevadzkove napetie az do (povedzme) 450V, tak by sa dali pouzivat aj u nas na medzifazove napetie a pri rovnakom prudovom zatazeni by mali takmer dvoknasobny vykon.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Máš na mysli “jednofazove nabíjačky zabudované v autách”.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Samozrejme, ved jednofazove nabijacky elektromobilov su len v zabudovane v elektromobiloch.
          Ako znali veci, musime pracovat na tom, aby sa nabijacie kable a wallboxy nenazyvali nabijackami, lebo to nie je pravda. Nabijacie kable a wallboxy sluzia len na inteligentne prepojenie AC napajania budovy na AC vstup nabijacky v elektromobile. Wallboxy a nabijacie kable nerobia nic s napajacim napetim, len ho prepoja cez rele smerom do elektromobilu (a neprepoja, alebo odpoja ak je nieco v neporiadku)
      • Rasto Danada
        Junior Member
        • Mar 2019
        • 16

        #86
        Kabel vyzera na 2,5mm, domovy istic mam 32A, a fasadna zasuvka je na zamostatnom 16A istici. vdaka

        Komentár


        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          ked je to 5x2.5mm2, tak tam viac ako 16A ozaj nepustaj holt, budes si musiet vystacit s 3,7kW
      • Rasto Danada
        Junior Member
        • Mar 2019
        • 16

        #87
        hm, vdaka. Este ma napadlo k parkovisku dat urobit pripojku z hlavneho rozvadzaca na plote.... Zistim u dodavatela elektriny (v mojom pripade ZSE), co by to obnasalo. 3,7kW je veru malo.

        Komentár


        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          druhy, podruzny kabel by nemal byt problem natiahnut; potrhas len "blombu", za znova preplombovanie si ZSDIS pyta okolo 19 eur.
          Potom len pozor na nepretazenie hlavneho istica, ked das plny vykon do auta + na danej faze pustis kurenie, rychlovarnu kanvicu, indukciu alebo ruru

        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          sa stazujeme na nase 3.7 kW - 16A / 230V zasuvky zatial co amici si musia niekedy vystacit s 110 V :-) Podla mna musi byt dost 3.7 kW, pokial fakt clovek nejazdi 200 km denne

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          presne tak. amici su chudaci nie my. Mne sa divili v robote, ked som zaparkoval Leafa doma, ze nemam 6kw palubnu nabijacku. Nemam s tym vobec problem (samozrejme ze by to bolo plus, ale nemam ju). V noci spim aj tak zvycajne cely cas, polovica ma nezachrani a chademo je na kazdom kroku

        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          milan84 presne tak...ja som uvazoval nad kupou 16V kabla z ciny za 250 eur, ale vykaslal som sa na to a nabijam na 8-9A - 2 - 2.2 kW a staci mi to

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Amici maju na vyber, bud nabijaju 120V alebo 240V, navyse maju k dispozicii ovela vecsie prudy ako u nas, takze pre nich je jednofazova nabijacka 32A idealna, da im 7,2kW a to staci aj pre strednobaterkac. Uvedomte si, ze amici nabijaju tesly doma na jednofaze 240V, takze prudy su podstatne vecsie ako u nas, ale to nie je problem, lebo maju len jednofaz, takze pre napajanie baraku musia mat cca 3nasobny istic na oboch 120V vetvach, ktore na svojich koncoch maju 240V.

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          jux ako ze si mozu vybrat? podla statu ci ako? ved tie casy na dobitie maleho Leafu cez 120V zneju az ako urazka
          A co myslis pod tym "vacsie prudy"? Ved nejake A= nejake konkretne kW. Co som nepochopil ?

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Bezne je mat 80 A istic na nabijacku na medzi fazovom napati 220 V. T.j. 17.6 kW na JEDNEJ faze (v nasom ponimani).
      • Rasto Danada
        Junior Member
        • Mar 2019
        • 16

        #88
        Uvidim, otestujem najprv to, co je - teda bez akychkolvek uprav na elektroinstalacii. Jazdim denne tak 130-140km. Vacsinou po rovnakej trase GA-BA. Par kilometrov v BA, a naspat. Obcas nejaky dlhsi vyjazd. Mesacne okolo 4000 km. Uvidime... Ak auto pripojim vecer okolo 18:00 na zasuvku, do 7-8:00 by to mohlo dat (pri 230V/16A) takych 100-120km. Pocitam spravne?

        Komentár


        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          Pokial viem Kona ma 12A kabel dodany s autom - to mas 2.7 kW vykon cize za 8 hodin 21 kWh - to je dost na 130 km normalnej jazdy. Mozes si kupit 16A kabel a potom mas aj rezervu, len potom ako hovoria ostatny dat pozor aby si nic ine na tej zasuvke nemal pripojene.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Od večera šiestej do rána siedmej Ti dá KONA 150 km dialničnej jazdy alebo 220 km normálnej mestskej a mimomestkej.
          Preto som Ti písal, že nechaj tak ako máš, nabíjaj s tým čo Ti dajú k autu a potom uvidíš.

        • Rasto Danada
          Rasto Danada komentoval
          Upraviť komentár
          Vdaka za upresnenie, tych 150, potazmo 220km je optimistickych.
      • jux
        jux
        Senior Member
        • Apr 2015
        • 1378
        •      

        #89
        milan84 dam to sem, lebo treba obrazok:
        Domy v US maju v izbach zasuvky 120V, v kuchyni, garazi, pracovni a podobne maju okrem 120V zasuviek na male spotrebice aj zasuvky 240V na velke spotrebice (ohrievace, susicky, umyvacky a podobne)
        Takze EV mozu nabijat z 120V alebo z 240V, pricom do domu su zavedene dva privody 120V a jeden 240V zlozeny z tych dvoch 120V privodov. Je uplne bezne, ze maju na tych dvoch 120V privodoch 100A istice - to je vykonovo cca ekvivalent nasho 32A 3f privodu.
        hovori sa tomu 120 / 240V Single Phase 3 Wire (1P3W)
        "Many areas, such as the US, which use (nominally) 120 V, make use of three-wire, split-phase 240 V systems to supply large appliances. In this system a 240 V supply has a centre-tapped neutral to give two 120 V supplies which can also supply 240 V to loads connected between the two line wires. "

        Komentár


        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Bezne na to maju nahodene pracky a susicky.
      • denial
        Member
        • Jun 2014
        • 322

        #90
        Dobry vecer,

        zapisujete si niekto s Konou 64 spotrebu na spritmonitore alebo viete povedat kolko eur Vas vyjde nabijanie na 100 km jazdy zvacsa po dialnici pri 130+?

        Pre porovnanie na diesli mam za posledny rok Spritkosten: 9,35 EUR/100km

        Je tam nejaky velky rozdiel v cene pri nabijani doma a na nabijackach pri ceste/v meste; na SK a v CZ/AT/DE ?

        Vdaka

        Komentár


        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          Rozdiel je obrovsky a velmi zalezi na cene za kWh aku mas doma. Podla bjornoveho dialnicneho testu mozes pocitat s 19 kWh / 100 km. Na SK nebyvam ale moji rodicia platia cca 17 centov za kWh - to mas 3.23 eur / 100 km.
          Nabijanie na ceste je totalna dzungla, ak cestujes casto dlhe trasy mozes si predplatit pausaly - platis mesacne x eur a potom mas zlavu na nabijanie - ZSE to ma 9 eur na mesiac a potom 29 centov za kWh - to mas 5.5 eur / 100 km za rychlonabijanie, je tam aj moznost pomaleho AC nabijania - 3 hodiny zadarno 7.2 kW palubna nabijacka za 3 hodiny da nieco okolo 21 kWh (vzdy treba pocitat so stratami pri nabijanie cca 8%)
          DE / CZ nepoznam, byvam v AT a tu si mozes za zapatit pausal - 15 eur na mesiac a potom nabijas za 20 centov na minutu - tu je minutova tarifikacia nie za kWh a rychlost nabijania zavisi od tepoty baterie a stavu nabitia, takze to len tazko preratam. V priemere by si ale mal nabit 40 kWh za max 50 minut - cize 10 eur za 40 kWh je velmi zhruba 4.7 eura / 100 km + teda cena za ten pausal, zalezi kolko robis km za mesiac, maju este jeden pausal - 50 eur na mesiac a potom nabijas za 5 centov na minutu - to sa moze oplatit este viac, zalezi na danej situaci.
          Naposledy upravené Teq; 28-03-2019, 06:58.

        • ICE666SVK
          ICE666SVK komentoval
          Upraviť komentár
          Pocuj a to rakusanom nevadi platit za minuty? Ked pri nabijani si neviem realne vyratat kolko ma to bude stat, lebo na dlzku nabijana vplyva kopec faktorov? Kde este vsade je minutova tarifikacia v Europe? Inac to uz racej zaplatim nejaku sumu trebarz 8€ a nabijem trebarz 50kWh. Ak to este Ionity ma. To sa mi vidi ferovejsie. Proste zaplatis presne stanovenu sumu a pokial sa neodpojis, tak sa cena nezmeni. Neviem ako to ale je, ked sa prerusi nabijanie pre nejaky problem.
          Naposledy upravené ICE666SVK; 28-03-2019, 14:43.

        • hudino
          hudino komentoval
          Upraviť komentár
          Prave som sa registroval na EON drive v CR, a tu maju cenu 3 Kč / kWh to znamena pri 19 kWh/100km. ta to vyjde cca 2.2 Eur / 100km, ale to je bez strat samozrejme... ale tych stanic maju zatial v ČR malo . Napriklad ČEZ ma ceny dvoj-nasobne... proste je to chaos ako pise Teq

        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          ICE666SVK nevadi im to, viem este ze v Norsku maju na minuty...ono to ma svoje vyhody - ludia su motivovany neblokovat nabijacku. Mne sa to celkom paci.
          hudino pokial viem tak straty pri DC nabijani znasa poskytovatel, nabijacka mera realne kolko kWh natlacis do baterie a to potom zapocita. Pri AC je to mozno inak, to neviem, tam su minimalne straty na palubnej nabijacke.

        • SKolja
          SKolja komentoval
          Upraviť komentár
          V AT pri nabijani doma (Verbund) vychadza 1kWh na ~18,4Centa, na casovanych nabijackach bez pausalu to vychadza zhruba na dvojnasobok.
          Ionity ma svojich standartnych 8€ za nabitie.
          Platba za cas pripojenia ma svoje vyhody, ludia neblokuju nabijacky na pomale dobijanie poslednych 15-20%, akurat my co nemame k autu appku na sledovanie stavu (Hyundai/Kia v Europe) s tym mame trochu problem ;-)

        • ICE666SVK
          ICE666SVK komentoval
          Upraviť komentár
          To je taky na h*vn* argument. A este aj totalna blbost. Ja to vidim tak, ze ak je nabijacka, ktora ma napisane DC vykon 50kW, tak tam chcem vidiet tych 50kW nabijanci vykon a nie 38 a podobne bludy pri dodrzani tych postupov trebarz nabijanie z 20-80% spravne zahriata baterka a ziadne zdielanie nabijania. Je mi jasne, ze ked je tam napisane 50kW tak nabijacka je dimenzovana na viac. Keby dala aj 45-47 tak je to OK. Ale ked je menej tak si myslim, ze ma prevadzkar chce osidit o peniaze pri minutovej tarifikacii. Keby to bola kWh tarifikacia, tak mam pevnu cenu za 1kWh a mam naklady, ktore si viem pri ceste pekne vyratat a nezalezi, kolko bude ukazovat vykon ci 38 alebo viac. Je take alibisticke napisat vedla nabijacky ako som to uz videl nabijanie do 45 minut a podobne a dat tam poplatok za nabijanie naviac. Pritom staci, ze nabijacku obmedzim do nabitia 80% kapacity a nik nebude tam dlhsie nabijat. Je jasne, ze ci pride k autu a odpoji sa a preprarkuje alebo odide, aby neblokoval nabijacku je uplne ina vec. Ale ak vidim, ze nabijanie je spoplatnene na minuty a nie kWh a vykon je 38kW aj ked na nabijacke je 50kW, tak si myslim, to co som napisal vyssie.

        • Peterka
          Peterka komentoval
          Upraviť komentár
          S tym vykonom je to takto: 50kW znamena, ze pri napati 400V vie dat prud 125A. Ak je napatie baterie nizsie, logicky je aj nabijaci vykon nizsi a postupne rastie. Ak zacinam nabijat Ioniq a nabijaci prud je 125A, je to "spravna" 50kW nabijacka, podla urovne vybitia baterie zacinam na cca 40kW a vykon postupne rastie na cca 48kW, az kym nezacne auto znizovat nabijaci prud a tym aj vykon. Ak by si chcel realne vidiet tych 50kW, musel by si mat auto s bateriou, ktora sa vie pri napati 400V nabijat prudom 125A. GW DBT stojany na CCS Ioniqu davaju max cca 90A, co je okolo 32kW

        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          ICE666SVK zalezi velmi od auta...taky golf ti bude davat 38 kW skoro celu dobu ale taky moj LEAF zacina niekde na 44 a ide az do 49 kW.
          Mne to teda nevadi, ked bude nabijaciek viac (nie jeden stojan kazdych 80 km) tak moze byt kWh tarifikacia.
          SKolja to mas teda dobre blby pausal, mna stoji kWh 0.125 Eur

        • ICE666SVK
          ICE666SVK komentoval
          Upraviť komentár
          No vidis a toto je problem. Ja nie som elektrikar a co bolo v skole na fyzike bolo hodne davno a velmi okrajovo. Jux mi vysvetlil ako dostanem z hodnoty trebarz 190Wh/1km hodnuotu kolko je to za kWh/100km, cize 19.0kWh/100km. CIze spotrebu si vyratat uz viem. Ale pri nabijacke som vedel o vykone v kW a nejake A - Ampere, V - Volty, W - Watty a co je este v elektrike som neriesil. Cize pre mna by bolo teraz asi take info kolko da dana nabijacka, ze pridem ku nej z konkretnym autom a zistim a odsledujem si to na mieste. A vcul buc múdri a vyber si podla toho EV. A zaplat zan majland a cakaj niekolko mesiacov. Potom konecne pride a zistis dojazd, rychlost nabijania, kable k tomu ci Wallboxy a budes asi prekvapeny, ale ci milo ci nemilo to je individualne. A potom si zober, ze mas niekoho prehovorit kto jazdi na spalovaku k EV. Tak to bude tazke. Ked uvidi kopec ????? tak to nekupi. Aj na nete aj tu na fore je kopec veci, ale aj kopec offtopicov, cez ktore sa musi kazdy preluskat a skor ako by sa dostal k tomu co potrebuje, tak to vzda.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Teq - To je Koncová cena alebo len cena energie ?
          Ak koncová u koho?

        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          Jiri GrandPa to je moje minulorcne zuctovanie ked som menil providera vydelene poctom kWh ...
          screenshot v dalsion prispevku.

        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          ICE666SVK nie je to az taka tragedia, moderne EV (ehm, okrem nisanu) maju teplotny menezment baterie a vedia sa normalne nabijat idealnou rychlostou, zaujmat to moze cloveka asi len ked kupuje jazdenku.

        • Ioniq
          Ioniq komentoval
          Upraviť komentár
          To je teda dost blba cena. Ja mam u EVN konecnu cenu cca 0.153€/kWh, a to mam uplne obycajny pausal bez akejkolvek viazanosti, aj ked starsi, teraz uz v ponuke nie je.

          Od koho beries elektrinu Teq ?

        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          Ioniq easy green energy GmbH & Co KG, Quellenstraße 51-55, 1100 Wien, service@easygreenenergy.at
          100% hydropower

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          pozor, spominane DBTčka (uz zacala vymena za normalne stojany) su ofic. 44kW ! Ako tu citam, okrem nas Leafistov maju problem zohriat na idalnu teplotu aj hyundaisti a auto resp. bateria potrebuje ozaj skoro tabulkove hodnoty, aby nabijala plnym vykonom.
          Pri plateni za minuty by som s mojim auto mohol ist asi tak max. do Trnavy a dalej nie, lebo od 60-70 percent mi to ide ako v lete na saniach do baterie a to by som platil ako za poriadny benzinovy 6valec

        • Ioniq
          Ioniq komentoval
          Upraviť komentár
          Problemom DBT je len teplota? To sa mi nezda. Mne to ide cca 34kWh bezohladu na to, ci tam pridem a je to moje prve nabijanie dna, a rovnako to islo aj ked som sa na DBT stavil cestou z Prahy po 3 DC nabijaniach a zahriatou bateriou 🤔 Mal som za to, ze je to cisto zalezitost nejakej nekompatibility.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Teplota problémom nie je. Napríklad v RK keď prepnem z Delta na DBT alebo naopak, stále rovnako DBT nejde. Tiež nezáleží na teplote nabíjačky - či mrazy alebo horka, vždy pomaly.
      Pracuje...
      X