Dnes som cital celkom dobre napisanu pozitivnu recenziu. Ak ma niekto zaujem tak tu.
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Hyundai Kona EV
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Teraz cez sviatky som trochu porobil take orientacne testy spotreby na Hyundai Kona EV+ 64kWh , zimny cas, sychravo a teplota 0-3°C pri rychlostiach 95km/h , 110km/h, 120km/h, 135km/h a dal do tabulky . Mozno sa dakomu zidu tieto orientacne hodnoty spotreby . Ak budu dalsie , doplnim. Samozrejme je na zimakoch1 BildNaposledy upravené Maco7; 05-01-2019, 17:52.
- Likes 3
Komentár
-
To ma potešilo, tak to je veľmi dobrá spotreba, teraz v zime aj Ioniq berie o dosť viac, je to len 10 - 15% viac oproti môjmu Ioniq-u na zimákoch s kúrením na 22 stupňov. Je to o dosť lepšie ako Leaf 2.
-
Miroslav Rojko A samozrejme je Kona na zimakoch tiez , som zabudol napisat , doplnim. Teraz mam nabehane okolo 4000km , mam ju 3 tyzdne, a priemerka na tych 4000km v zimnom obdobi je 19,3 kWh / 100km. Tu som nevynuloval od kupy auta. Tu vynulujem az ked bude teplo a nebude treba pustat kurenie , tak mi ukaze celkovu priemerku na leto
-
Miroslav Rojko a vies prosim vycislit aku mas spotrebu na Ioniqu mezdi mesto + mesto (a zapchy ), proste bez dialnice? Ja mam na Souly teraz v zime 16-18kWh/100 teraz v zime. Zavisi to od toho ake su zapchy... nejak by som chcel v lete byt pod 14 kWh/100. Na dialnici nejazdim, mam to ako primestske vozidlo.
-
Pytas sa sice Mira, ale snad mozem odpovedat aj ja. Moja spotreba na Ioniqu bola v "lete" t.j. za cele minule obdobie letne pneu 13,5kWh/100 km, pocas aktualneho obdobia "zimne pneu" mam 16,7kWh/100km. To samotne cislo ale nema velku vypovednu hodnotu. Chcelo by to tabulku, ako urobil Maco- spotrebu za "presnych" podmienok, minimalne aspon priemernu rychlost. Moja rovnaka cesta do prace Vajnory-Stupava (cca 40km) podla situacie na obchvate BA trva 30-70 minut. Je aj dost rozdiel, ci potrebujem rano rozmrazit namrazu na oknach... V decembri sa mi podarilo prejst tuto cestu pri zhruba rovnakej vonkajsej teplote za 14kWh/100km aj za 19kWh/100km
-
Peterka, dakujem za odpoved. No tabulky su jedna vec, ale zase ja mam radsej hodnoty z realneho prostredia, tak ako auto realne uzivame. a presne ako si napisal bud to mas za 14 alebo za 19 kWh / 100 a zavisi od situacie (ktore sa proste stavaju a su ). a preto nam sluzi dlhodoby priemer k tomu hodnoteniu. Pre mna je toto viac vypovedna hodnota ako tabulka s konstatnou rychlostou... Takze spotrebu nemam az tak zlu. denne prejdem 40-60km. Inak praveze myslim ze do zimy je EV uplne super. Pretoze rozmrazenie okna je prakticky hned, vykurenie tiez ihned... to je oproti spalovakom obrovska vyhoda. Skoda ze tu nemame appky ako v USA na predohrev....
-
KONA ma 4 rezimi. Eco+ (ten odstavi klimu a kurenie) Eco, confort,sport. Pouzivam hodne eco rezim. Pedal je menej citlivy , neberie sa auto do vysokych otacok, nie je take agresivne.. Ale vsetky rezimi sa daju nakonfigurovat uzivatelom v menu. Rychlost v tabulke ACC su tachometrove rychlosti na Kone.
-
Ja som bol na tom trosku lepsie 16km, priemerna rychlost 38km/h a priemerna spotreba 18.1kWh Zasnezena cesta je vzdy fajn. A to som si rano o 7:30 odhrabal auto... ked som o 8:30 odchadzal z domu, musel som odhrabavat znova a bolo tam toho 3x viac ako nasnezilo za celu noc Zima ako sa patri
-
Peterka - to si mohol ist cez Babu.
-
Tak pridam aj ja dnesok. cesta len 25km. priemerku neviem, ale tiez 10min stojaca zapcha kvoli nehode, potom pomale presuvanie, v meste uz vsetko ok. cesta 60min. vonku 0°C. Spotreba 17.4 kWh / 100km. Ale vychadzal som z garaze (tam je 14 °C) to asi robi vela.
-
Tu je príklad k popisu juxa. Keď nahodis do navigačného cieľ, Tesla vyráta spotrebu pozdĺž trate a ukáže ti takýto graf. Tá šedá krivka je pokles SOC pri normovanej spotrebe, konštantnej pre daný model. Zelena je potom realita. Ak ideš úspornejšie Tesla preráta predikciu a upraví krivku. Ak nie, je samozrejme zelena krivka pod šedou. Dá sa na to na 95% spoľahnúť a chodiť na dlhej trase od SC k SC podľa toho.
Ziadna veľká veda ale toto robí Teslu Teslou.
Naposledy upravené Jiri GrandPa; 05-01-2019, 18:12.
- Likes 3
Komentár
-
Maco7 Ja som si do Torque doprogramoval PID, ktory pocita spotrebu za poslednych 5min jazdy a z neho aktualny dojazd. Sledujem ho ale iba pri jazdach na dlhsie vzdialenosti. V Ioniqu to pomoze, pri 64kWh baterke by som to asi nepotreboval :-)
-
tak urcite, ze je to plus, ale predsa aj Hyundai a aj Nissan maju aplikaciu, kde si vies vypocitat spotrebu podla teploty, stupani atd. Akurat to nemas v aute vramci "pristrojovky" ale musis to natukat doma pred jazdou v PC.
Ale aj tak predsa teslaci nemozte ist len podla toho, ved staci hodinova zapcha s nutnostou kurenia a dojazd je zas niekde inde nie? Chapem, ze to je pomoc, ale neveril by som tomu az tak.
-
milan84 - samozrejme, ze ked sa stane co pises je to problem. Ale prave preto je super, ze to vidis, ako ti klesa dojazdove % tam, kam si chcel ist, a ked to zacne byt kriticke s tym, aby si vobec prisiel, tak ti auto zacne pisat, ze mas ist max urcitou rychlostou aby si tam prisiel, a ak to aj dalej klesa pod 0% v cieli, tak ti napise ze musis nabit aby si prisiel a prepocita ti trasu cez najblizsi SC. Funguje to super v zap. Europe, u nas je to samozrejme problem, lebo su len 2.
Keby si podla toho spravil niekolko tisic km ako ja, tak by si tomu verit zacal
-
A Tesla to ma asi len na svoju siet tie vypocty v aute co pise Jiri GrandPa. Fungovalo by to aj u nas, keby auto vedelo vyratat aj nabijacie body co mas v aute mimo Tesly? Tesla tusim vie vyratat dlhu trasu cez SC aj z nutnymi zastavkami na nabijanie, teda kolko casu musis stravit na SC, aby si sa dostal k dalsiemu SC az do konca cielovej trasy.
-
Áno. Tu poslednú vetu máš do bodky správne. Samozrejme ten čas nabíjania potrebný na nabíjanie aby si prišiel do ďalšieho bodu nabíjania (alebo konečného cieľa) je závislý na tom s akým SOC tam prídeš, či s takým ako je predpoklad alebo menej/viac.
Samozrejme ten výpočet %SOC v cieli funguje vždy. Ten nový výpočet trasy cez SC ak je treba funguje len vtedy, ak nejaký po ceste máš. Iné nabíjacie body ako SC do úvahy nevie zobrať, aj keď ich auto pozná, lebo už som tam bol.
Tesla totiž uloží každú súradnicu, na ktorej sa nabijala, do svojej DB a ponúkne ju na mape vždy keď zvolim na mape zobrazenie nabijaciek v okoli.
-
Podla manualu ku Kone by auto malo pri zadani ciela do navigacie, preratat dojazd auta na zaklade danej trasy(namiesto odhadu na zaklade predoseho jazdenia). Skusali ste to niekto ako to funguje?
Maco7?
Komentár
-
juris K novej EV Kone som dostal iba manual od fosilaka , ze nemaju zatial k dispozicii ziaden manual k EV Kone . Na webe som si stiahol anglicky , tak postupne to studujem a skusam. Skusim poriesit aj to , co si spomenul . Len ma stve , ze mapa je tam neaktualna, nabijacky len Greenway , no musim to nastudovat ako a co...
-
Mne na Ioniqu ukazuje aj viacere ZSE nabijacky, a to som nikdy nedaval aktualizovat mapy. Vyroba 2/2017.
Ale uz viackrat sa mi aktualizovala sama. Mam podozrenie, ze ta Hyundai navigacia si sama stiahne nejake ciastkove aktualizacie ked sa pripojis k internetu v mobile. Inac si neviem predstavit tie svojvolne zmeny... v lete 2017 zacala sama od seba jeden den zobrazovat 3D modely niektorych budov a mostov v BA, pred tym to nerobila. Neskor si natiahla GW nabijacky. Potom ZSE. Aj dialnicu D1 tie neexistujuce useky. Len neviem ci staci pripojenie mobilu cez BT, alebo treba vytvorit wifi hotspot.
-
Ioniq No skusim sa na to zamerat, ukazuje mi aj 3D , ale tie nabijacky , no musim to odsledovat. Ked parkujem doma, tak je pripojena na WIFI , ked jazdim autom , tak je pripojena cez zdielanu wifi s mobilu... no uvidime, skusim sa na to zamerat a sledovat. Vdaka za tip
-
-
E-Pedal u Hyundai - pri podrzani laveho padla viac ako 1/2 sekundy sa aktivuje mód, kedy auto úplne zastaví po uvolnení pedálu akcelerátora. O tomto som zo žiadneho videa nevedel, je to super a ešte viac super bynto bolo, keby to dali cez software aktualizáciu aj do Ioniq-u. V meste je e-pedal veľmi pomáhajúci.
- Likes 2
Komentár
-
HYUNDAI KONA EV - PORUCHA !! Dnes mi na palubovke zasvietil oranzovy vystrazny trojuholnik - "Skontrolujte el. system vozidla EV ! " ???? - Check electric vehicle system . Nestretli ste sa s tym uz niekde na Ioniqu EV ?? Auto je nepojazdne, neda sa zvolit D , R , N po stlaceni brzdy ... prikladam foto . Co by to mohlo byt ??1 Bild
Komentár
-
Pozrel som manual a k tejto chybovej hlaske bohuzail hovori iba o tom, ze treba zobrat auto do servisu. V ramci 5r. zaruky by si mal mat asistenciu a odtah do najblizsieho servisu a dalsie sluzby zdarma ak sa nemylim. Drzim palce a urcite napis ako to dopadlo.
-
Že si predtým niekde stál a niekoho čakal so zapnutými spotrebičmi ale nie motorom ? Auto spustené bez stlačeného brzdového pedálu ?
-
Miroslav Rojko - Nie , nestal som , auto bolo vypnute pred domom a zaparkovane . Isiel som ho preparkovat do dvora , sadol, nastatoval , zaradil R a cuval som do dvora. Potom som zastavil , chcel prepnut do D , ze sa posuniem dopredu trochu a uz nic neslo stlacit a prepnut . Dokonca ani P , parking. Tak som zhasol auto , pockal chvilu , nastartoval znova a uz to vypisalo chybu "Skontrolujte el. system vozidla EV " . Nedalo sa nic zaradit , ani dopredu , ani dozadu , proste nic, tlacidla nereagovali. Auto bolo nabite na 68% , malá autobateria mala 12,43V .
-
Tak potom nie to čo som mal ja a zistil, že je to najčastejšia porucha u Ioniq-ov. Tiež to malo tuto hlašku a bola to 12V batéria, ktorá sa dobíja len keď je auto vypnuté (alebo zapnuté aj s motorom) a v nejakých menej častých intervaloch. Stačilo hodinu počkať.
-
Problem odstraneny !! Tak nakoniec som odpojil 12V bateriu ako pisal @Teg a pomohlo !!! Takze stacilo odpojit bateriu, pockat chvilu a zapojit spat. Asi sa to resetlo a ide to!! No ale aj tak ked pojdem na zvolavacku do BA dam to prezriet. Zatial to ide bez poruchy a bez hlasky! Som rad ze som to spojazdnil a dakujem uzivatelom za pomocne rady.
-
Maco7 spojazdnit si to spojazdnil, ale zajtra byt tebou servis navstivim a dam si spravit diagnostiku aj ked je mozne, ze odpojenim baterky si chybu zmazal. ALe mas istotu, ze sa ti to zajtra, alebo aj neskorsie nestane a co horsie mimo dvora. Mas to v zaruke a vlastne si to uz aj ohlasil, takze ja by som riesil v pondelok urcite servis. Pre istotu.
-
Kona má aj UTILITY MODE pre dlhodobé používanie spotrebičov z 12V zásuviek alebo rádia, vyhrevu atď. - aktivuje sa v menu palubného počítača tlačidlami na volante.
Toto Ioniq ešte nemal a vtedy sa 12V baterka dobíja z veľkej baterky aj bez zapnutého motora. To si Hyundai asi zobral príklad z Tesly , tá má myslím ten camper mode ?[priezvisko]@me.com
- Likes 2
Komentár
-
Camper mode je dlhodobe kurenie/klimatizovanie pri vypnutom aute urcene na spanie v aute. Dobijanie 12V baterie je v tesle automaticke - ked 12V poklesne na 12,3V, tak sa dobije konstantnym napetim 13,9V - vid moje merania 12V.
https://teslaclub.sk/forum/tesla-mot...4603#post14603
a dalej.
-
Dnes som spravil test KONA EV+ 64kWh pri tempomate - 135km/h (tachometer ) 130km/h gps -priemerna spotreba 24,8kWh/100km , D1 , Dolna Streda - B.Bystrica a spat , prejdenych 261km , kurenie na 21°C , vonku teplota 3°C , dialnica sucho/mokra..1 BildNaposledy upravené Maco7; 29-01-2019, 17:23.
- Likes 3
Komentár
-
Ono sa to velmi porovnavat neda, eTron je “trosku” vacsi zatial co do Kony das 2 dospelych a 2 deti, plus do kufra 2 cestovne tasky, do eTronu narves 4 dospelakov plus adolescenta vzadu do stredu, a 6-8 kufrov. Plus 4x4, dva motory si vzdy cucnu viac ako jeden. Velkost si zial vyberie svoju dan. Na svoju velkostnu a hmotnostnu kategoriu, a to co vsetjo ponuka na palube, na tom eTron nie je vobec zle. A hlavne vie nabijat 2x rychlejsie ako Kona, co po dobudovani infrastruktury kompletne zmaze rozdiel v spotrebe. Budca ideeeeees
-
Maco7 - Odkiaľ máš ten údaj o spotrebe eTronu?
-
Jiri GrandPa Dnes Bjorn zverejnil ETron range winter test pri 95km/h . https://youtu.be/ucPJy0JnNLo
-
No, tak e-tron bye bye. Bohužiaľ som to očakával, že tá spotreba bude katastrofalna. Odmietam jazdiť po diaľnici 95km/h. Už 120 km/h čo jazdím teraz v zime ma mrle zeru.
Mám za sebou 1000 km okruh po SK. Záťaž cca 300 kg.
Diaľničný priemer 105 km/h sneženie. Teplota okolo 0.
Napriek tomu Model S spotreba 230 Wh/km. S batériou 75kWh ( o 25% menej!) dam v pohode rovnakých 330 km.Naposledy upravené Jiri GrandPa; 30-01-2019, 07:08.
-
jux - za koľko jazdiš teraz v zime po diaľnici s X kom?
-
Jiri GrandPa Na znamych trasach som uz davnejsie prestal spotrebu sledovat. Posledne som ju sledoval, ked som jazdil v decembri dlhe trasy s tazkym privesom. Po dialnici jazdim vecsinou kratke trasy okolo 200km, tak nabijam do 80 - 90 % a idem co to da (vecsinou nastavenych 134).
Keby sa zacala znizovat vypocitana rezerva, jednoducho spomalim.
-
Jiri GrandPa Myslim, ze dobre grafy spotreby Ska a Xka pri roznych teplotach su v clanku z minuleho roka na Cleantechnica, kde su zozbierane udaje od mnozstva pouzivatelov abetterrouteplanner. https://cleantechnica.com/2018/07/15...rature-graphs/
-
Jirko popozeraj dalsie grafy a porovnania na stranke abrp... Su tam aj ine auta.
zaujalo ma porovnanie s 3-kou.
https://forum.abetterrouteplanner.co...-and-charging/
-
Jiri GrandPa - nie si sam koho pri 90-100km/h na dialnici mrle zeru
-
- Likes 3
Komentár
-
a mame tu aj pokracovanie:
https://www.youtube.com/watch?v=9zru-3QRIK8
Velmi ma uputala zaverecna cast, kde obe auta blikaju smerovkami. Kona ma podla videa v smerovkach ziarovku, kdezto ENiro LEDKY. Je to paradox, lebo pokial viem, Kona ma LED stretavacky a v Kii sa nedaju ani zakupit (asi hierarchia v koncerne). Tak mi tu logiku vysvetlite
Ale ozaj sa mi paci to eniro. Keby som na to mal, uplne vazne by som postaval pred Kiou, kym pride prvy testovaci kus. Fakt solidne rodinne auto a navyse aj pekne (subjektivne sa mi dizajn Kony teda vobec nepaci).
-
Nie nie, aj eNiro vies objednat s full-LED svetlami. Tie prve testy bola daka divna vybava, v EU cennikoch uz LEDky su Celkovo je eNiro lepsi kauf, cenovy rozdiel minimalny a je tam podstatne viac miesta. Na zadnych sedadlach sa odvezie uz aj dospelak a kufor to ma vacsi a lepsie vyuzitelny. Hierarchicky kedysi bolo, ze Hyundai bol vyssie, ale uz neplati. V poslednej dobe dostava Kia viac priestoru. Zo sportovych aut ma Hyundai i30-tky s R4, Kia dostala rovno Stinger s V6. V luxusnom segmente ma Kia limuzinu K900, Hyundai nic. Delegovali to na Genesis. Hyundai robi i30 ako klasicky hatchback, kombi alebo liftback. Kia dostala pre Ceed hned Shooting Brake, co je celosvetovo dost specificka forma karoserie, ktora nikdy netrhala predaje, a je skor otazkou prestize. Kia ma v mnohych krajinach lepsiu zaruku ako Hyundai. Jediny polo-sportovy model co Hyundai ma je i30 s N-Line paketom. Kia ma tie GT pakety pre Ceed, Optimu aj Sportage. Kia ma aj viac pluginov. Podla mna uz Hyundai pochopil, ze s tym logom maju akurat na konzervativnu znacku, akurat i30N prekvapil. To najlepsie ide do Genesisu. Potom do Kie, ktora sa orientuje na mladsich a sportovejsich vodicov, Hyundai je zial v hierarchi az posledny. S troskou prehanania by sa to dalo porovnat s VW Group Genesis - Bentley, Kia - Audi a Hyundai - VW/Skoda.
-
Ioniq mas pravdu s tymi LED svetlami, prave som pozrel ten rakusky cennik v inom vlakne. A je to vyborna sprava.
Osobne zatial bez realnej skusenosti mi na papieri vychadza prave eNiro ako najrozumenjsie rodinne elektro auto. Ma to aj priestor, aj paradny dojazd, cena polovicna oproti tesle X (aj to len v zaklade). Parada. Snad raz....
-
KONA - mobilný konektor
Potešilo ma, že ku Kone dodávajú silnejší mobilný konektor 12A, nabíjanie je o 20% rýchlejšie, Kona píše 2,7kW. Ale prečo nie je s ním kompatibilný aj Ioniq ? Dnes som skúsil, že dám Ioniq nabíjať rýchlejšie a nič. Zabliká tromi svetielkami a končí.
Ioniq mobilný konektor 9A (10A oficiálne) - nabíja Ioniq, Leaf aj Konu,
Leaf mobilný konektor 10A - nabíja Ioniq, Leaf aj Konu.[priezvisko]@me.com
- Likes 1
Komentár
-
Vyzerá rovnako ako od Ioniqa, len namiesto písmen H M L má 12 10 8 - stupne výkonu.
-
Miroslav Rojko ale nie je to nastavitelne, ze?! to tam len vidno "zaslepene" ako ine moznosti.
-
uvolnil sa mi mobilny konektor 1f 32A 400v 5kolik (CEE) na typ2, moznost presrobovat aj suko zasuvku 220v, nastavenie nabijacieho vykonu 10,16,20,24,32A cez nfc karticku, realne na 32A nabija 7,2 kw za hodku. Poslite spravu ak mate zaujem
-
Podla BN posledneho videa #55 Road trip whit Hyunfai KONA part 2 https://www.youtube.com/watch?v=1U-cKYXcljQ (6:07 a 16:50 Ionity a 22:56 VeeFil 50kW), ten konektor vpredu zrovna nieje dobre umiesteny. Na Ionity mu to zobralo asi 52€ po asi 5tich pokusoch a nenabil. Potom siel uplne inde, kde mal rovnaky problem, ale nakoniec nabil. Krytka zasnezena a primrznuta a nedala sa hned odtorit. Dnuka mal tiez sneh a bolo to primrznute. Asi to bolo aj lenivostou uzivatela si to po skonceny nabijania ocistit a nasledne riadne zavriet. Ale uzivatelovi to moze pekne zneprijemnit cestu.
Komentár
-
Bol som navstíviť spolužiaka, ktorý je šéfom predaja Hyundai v TN. Povedal mi, že objednali jednu Konu 64kWh. O 2 mesiace bude tu. Ak by mal niekto záujem, môže si ju rezervovať sám, alebo nech mi napíše a skočím s ním urobiť rezerváciu...
- Likes 2
Komentár
-
curgali - ked som preberal Ioniq tak mi pan predajca spominal, ze je objednana Plynie mi 6 mesacna viazanost na zakaz predaja Ioniq-a kvoli fleetovej zlave... Tak az neskor. Ale na testovacej jazde som sa dohodol... Buduci tyzden idem do TN, tak sa Ti mozem ozvat. Pozrieme, aku vybavu objednali
Komentár