Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Hyundai Kona EV

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • ICE666SVK
    Senior Member
    • Jul 2014
    • 1997

    #46
    https://autozurnal.ta3.com/hyundai-k...4bbYPGTHtNCDas

    Komentár


    • Maco7
      Maco7 komentoval
      Upraviť komentár
      Hej mozem potvrdit , vsetko co je popisane v teste je real . Tie letne Nexen pneu su fakt hlucnejsie , aj ked som ich pouzil iba chvilu , hned som prezul na zimne Nexen a tie su tichsie. Momentalne mam najazene na svojej Kone 64kW+ cez 2000km , jazdim s nou tyzden , teploty su okolo 0 az -3°C , kurenie mam nastavene na 22 - 23°C a priemernu spotrebu mam na tieto kilometre 18,3kWh/100km . Jazdim mesto , mimo mesto a dialnice, tak ako so spalovakom, na komfort mode . Zhruba 1/2 z 2000km su dialnice , 115-135 km/h . Mozem potvrdit ze v zakrutach to sedi velmi dobre ! Je to , ako by ste mali mensie GTRko . To zrychlenie je neskutocne, obiehate s radostou , citite ze tam mate riadny vykon. Nabijanie vacsinou praktizujem doma, na 400V , takze vyuzivam 7,3kW vnutornu nabijacku Kony . Od 20% do 100% sa my nabija cca 8h:10min. Takze ziadny problem . Vecer dam na nabijacku a rano je na 100% prichystana vyrazit. Verejne nabijacky vacsinou pouzivam od ZSE na program ECO (0,39€/kWh) na nich sa nabija Kona max rychlostou 47kW a pri dosiahnuti 73% baterie sa nabijanie spomaluje. S autom som velmi spokojny, komfort , vela vybavy , ten LFA autopilot funguje v kombinacii s adaptivnym tempomatom super! Doslova si uzivate , ako sa auto same riadi je to zabava . Co som si vsimol , oproti Ioniqu ma Kona lepsi radar , nakolko v Ioniqu ked bolo predo mnou auto a Ioniq sa riadil podla neho, adaptivny tempomat mi zacal zrychlovat ked bola slaba zakruta , akoby sa aut predomnou stratlo radaru z dosahu ! U Kony som si toho vsimol hned , ze aj ked ide do zakruty, tk stale sleduje a prisposobuje sa auto pred vami , co je super. Tak asi tolko s mojho pohladu vlastnika Kony , chystam sa tiez na par testov dojazdu , pri 90km/h, 110km/h , 130km/k , no pockam si na lepsie pocasie .

    • juks
      juks komentoval
      Upraviť komentár
      Maco7 Dobry prispevok, len drobne upresnenie:
      Napisal si:
      "Nabijanie vacsinou praktizujem doma, na 400V , takze vyuzivam 7,3kW vnutornu nabijacku Kony "
      No nespomenul si, ze Kona ma jednofazovu nabijacku.
      "na 400V" moze niekomu napovedat, ze KONA ma trojfazovu nabijacku, alebo dvojfazovu - ze nabija z medzifazoveho napetia, co nie je tak.

      Kona ma jednofazovu 230V/32A nabijacku a ak je zapojena na 32A trojfazovy wallbox alebo cez 32A 3f nabijaci kabel na 32A 3f cerveny petkolik, tak vzdy vyuziva len jednu fazu 230V oproti nulaku. Rovnako by mohla nabijat 32A/230V z modreho jednofazoveho 32A trojkolika.

    • Maco7
      Maco7 komentoval
      Upraviť komentár
      juks . Ano , nespomenul som, kona ma jednogfazovu nabijacku 7,3kW . Cize mam to zapojene na 3F 400V ale v podstate berie iba jednu fazu. A vybral som si taku fazu , ktora je najmenej zatazovana . Ano , rovnako moze byt napajana na 1F 32A trojkolik.

    • Hati
      Hati komentoval
      Upraviť komentár
      Prečo stále tie nové autá kyptia či kastrujú o poriadnu-aspoň 22kW palubnú nabíjačku. Na staršej tesle som mal 11kW a obmedzovalo ma to. 7,4kW... 🤥

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      To je ázijská úchylka, aby náhodou neurobili dokonalé EV, ktoré všetci uprednostnia pred spaľovákom. BMW to uz s i3 pochopili, detto Audi e-Tron.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      No, s tým e-tronom neviem, neviem.
      Urobiť EV so spotrebou 300 Wh/km a to v lete, je teda pre mna super fail.
      A ja som sa čudoval, prečo neudávajú žiadnu spotrebu nikde. Už viem...
      A to ešte nevieme iné veci, ktoré robia z EV dobre EV, ako chladenie a zohrievanie batérie, spotreba kúrenia v interiéri apod.
      Som na horách, vonku práve -10 C, aj tá Tesla žerie ako blázon.

    • juks
      juks komentoval
      Upraviť komentár
      Jednofazove nabijacky v autach pochadzajucich z "jednofazovych krajin" len hovoria o tom, ze ich vyrobcovia ignoruju potreby klientov z "trojfazovych krajin".
      Uz sme tu o tom diskutovali vela. Smutne bolo, ze aj mnohe europske EV mali (a niektore doteraz maju) len jednofazovu nabijacku. Zase mi neda nepripomenut, ze jedine tesla, ktora pochadza z "jednofazovej krajiny" od zaciatku ponuka v "trojfazovych krajinach" svoje EV s trojfazovymi nabijackami. Pritom EV s trojfazovou nabijackou mozno plnohodnotne pouzivat aj na jednofaz. Dalsim problemom jednofazovych 32A nabijaciek je, ze malokto ma doma k dispozicii 32A, takze ani tych 7kW vecsina doma nemoze vyuzit. Dalsi problem jednofazovych nabijaciek nastane, ked distribucky zacnu pytat peniaze za nerovnomerne zatazenie faz.

      Co sa tyka vykonu, na domace nabijanie (alebo inde, ked je dost casu) povazujem za optimalnu 11kW trojfazovu nabijacku. 22kW je fajn, no na dlhych cestach moc nepomoze, vtedy je podla mna pouzitelne len DC.
      Naposledy upravené jux; 16-12-2018, 08:02.

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Plny suhlas, tiez by som radsej uvital jednoduchu nabijacku 3x16A namiesto 1x32A. Ma to siroke vyuzitie, 16A istice su standardom takmer vsade, zasadne to neovplyvni chod zvysku domacnosti. Skoda, ze to odmietaju/nechcu pochopit aj vyrobcovia. Najma ked cena takehoto riesenia ani nie je financne narocna... v dobe 60kWh a vacsich baterii by to uz naozaj mal byt standard.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Sice je tema o Kone ale dodam, ze BMW to pochopilo a dalo 11 kW nabijanie uz zhruba pred 2 rokmi do i3.

    • matchke
      matchke komentoval
      Upraviť komentár
      Asi ich kyptia kvoli peniazom. Ak porovnam velkost nabijacky 1P s 16A a 3P s 32A. Je to riadny macko. Navyse tie 3P su drahsie (viac komponentov). Preto ked vychadzaju s predpokladu ze AC nabijas doma tak doma ma priemerny clovek jednu fazu do 32A. Kto chce rychle nabijanie tak len cez DC.

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      tak clovek si moze aj domov kupit slabsiu DC nabijacku, aurat ze to stoji 5000 evri

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      matchke Cena nabijacky rovnakeho vykonu 1f versus 3f nebude mat podstatne inu cenu. Suciastok bude sice viac, no zase stacia s mensim vykonom. Cladiaci vykon tiez bude rovnaky, pricom rozdelenie vykonu na viac vykonovych suciastok znamena rovnomernejsie, cize zjednodusene chladenie. Prikladom su nabijacky tesiel - EU aj US verzie su rovnake - teda trojfazove - len v US verzii maju spojene vstupy vsetkych troch faz aby nabijacka US tesly mohla byt napajana jednou fazou. EU tesly maju tu istu nabijacku zapojenu skutocne na trojfaz cez typ2. K EU teslam existuje k 3f/16A/11kW nabijaciemu kablu adapter na jednofaz 32A/7.2kW, cize cez 3-fazovy 11kW/16A moze tesla z jednofazu nabijat 7,2kW/32A. prave spojenim vsetkych troch faz v adapteri.

      Cize EV z jednofazovych krajin maju podla mna jednofazove nabijacky primarne preto, lebo maju jednofazovy rozvod elektriny a na ostatnych kaslu (okrem tesly).
      Jednu fazu 32A u nas nema nikto, take distribucna nedava - maximalny jednofaz je 25A.
      Naposledy upravené jux; 16-12-2018, 23:19.
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1378
    •      

    #47
    Nabijanie KONA na DBT nabijackach GW. Jednym slovom: nefunguje.
    Skusal som to na dvoch:
    Vcera v Tesku V Dubravke - zaciatok bol slubny prebehla inicializacia - vsetky 4 zelene zobaky...
    aj napisalo aku ma bateria kapacitu a ze kolko bude nabijat, potom o dve sekundy ze nabijanie ukoncene a error na nabijacke aj cervena okolo zasuvky na KONE.
    No tato nabijacka sa aspon dostala potom do normalneho stavu a zrejme dalej na nej mohol niekto dalsi nabijat.
    Horsie to dopadlo dnes na Starej Vajnorskej, po error sa to spravalo rovnako, no kona nezazala cervene okolo zasuvky, ale nabijacka potom zahlasila emergency .... hoci ja som to cervene tlacidlo nestlacal.
    Tak som zavolal na hotline GW, kazali mi stlacit cervene a potom ho vytiahnut - nieco sa resetlo, no vratilo sa to do rovnakeho zleho stavu pred jeho stlacenim.
    Potom clovek z GW skusil na dilaku nejaky tvrdsi reset a po cca 10 minutach bootovania sa nabka dostala do rovnakeho, zrejme normalneho stavu, ako ked som prisiel. Tak mi chlapik povedal, nech to skusim este raz, ze si z toho skopiruje log. Skoncilo to rovnako, tak sme sa rozlucili a ze to budu riesit.
    Takze to vyzera, ze KONE nemaju na DBT ziadnu sancu.

    Komentár


    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      a to tu bolo písané, že Kona ako jediná nabíja na starých DBT plnou rýchlosťou

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      nojo. DBT ma proste svoje dni. to uz vedia aj uzivatelia, aj GW.
      Ja som bol ten, co na tejto konkretnej nabke na st. vajnorskej nabijal na prvykrat 43kw konstantne.
      GW aspon problem priznava a snazi sa ho riesit, aj ked je to na dlho, lebo potrebuju spolupracu s vyrobcom, ktory tiez netusi ako to opravit.
      Narozdiel od toho ZSE robi mega akcie so Sajfom, kde vsetci sklonuju vykon 350kw a potom sa docitame, ze je to 35

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      V Ziline pri nissane sa mi este ani raz nestalo ze by ta nabijacka nesla, a to som to tam mal cca rok zadarmo tak som tam chodil ako na klavir.

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      v RK na DBT sa nabijala KONA pocas novinarskeho testu a slo to... Zeby rozdielne FW (???)

    • Peterka
      Peterka komentoval
      Upraviť komentár
      Teq DBT ma problemy iba s dorobenym CCS, chademo ide vacsinou OK
      Nejako to suvisi aj s autom, v Poluse uz dlhsie DBT na CCS hlasi "emergency error" a neda sa nabit- teda mne Ioniq. GW to testovalo s UP-om a tam to ide vraj bez problemov..
      Naposledy upravené Peterka; 20-12-2018, 09:51.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      V tom Poluse aj mne ide Ioniq, len o tom nabíjačka nevie. Síce píše emergency error, ale na niekoľký pokus začne nabíjať a displej sa tvári, že nič nerobí.

      Konektor sa dá odpojiť až pri dobití na 94%, keď auto uvolní zámok, lebo nabíjačka nevie že nabíja. Malo to aj výhodu, keď neboli DBT CCS zadarmo - nechodil účet, lebo nikto nevedel, že sa tam nabíjalo.
  • Radkovanko
    Junior Member
    • Nov 2017
    • 21

    #48
    zo skusenosti s i3 na dbt ccs ... nabijacka dokaze vygenerovat lubovolny stav v lubovolnom case uplne nahodne. Raz sa mi podarilo v NR nabit do plna iba s 1 prerusenim, alebo v PN sa mi chytila na 27 krat vzdy s vypnutim po minute (co ale ine ako skusat ked je dojazd 5km)

    Komentár

    • jux
      jux
      Senior Member
      • Apr 2015
      • 1378
      •      

      #49
      Mal som KONA EV 3 dni a najazdil som na nom takmer 1000km, cca tretinu po meste, tretinu po okreskach a tretinu po dialnici.
      Komu sa nechce citat dlhy prispevok, tak staci povedat: KONA je vyborny elektromobil, v svojej cenovej hladine podla mna urcite zatial najlepsi, aky sa da kupit.
      Nebudem vymenovavat ziadne pozitivne vlastnosti, v kontexte vyssienapisaneho je to zbytocne, lebo takmer vsetko je v poriadku.
      Popisem tu to, co sa mi na KONA EV nepaci, alebo co by mohlo byt urobene lepsie alebo inak - vsetko z mojho velmi subjektivneho pohladu.
      Samozrejme niekomu inemu sa moze pacit to, co sa mne nepaci.

      Najprv vonkajsok.
      Velka celna plocha a fejkovy gril sa mi nepacia, no zrejme to bol umysel, aby sa KONA electric moc neodlisovala od ostatnych KONA verzii.
      Predok auta je cely na moj vkus velmi velky a vysoky. Zabera velku cast inak dost kratkeho auta. Po otvoreni kapoty je jasne, ze ti co navrhovali umiestnenie jednotlivych agregatov mali velky problem priestor vyplnit a aj tak sa v KONA EV vozi pod kapotou prilis vela vzduchu. Najviac to vidno na vysku - kapota by kludne mohla byt o 10 az 15 centimetrov nizsie aj v sucasnom priestorovo velmi neefektivnom usporiadani agregatov.

      Pracovisko vodica:
      Nepaci sa mi masivny stredovy panel, ktory sa este smerom dopredu rozsiruje a je na moj vkus vysoky. Tlacidla v jeho zadnej casti sa mi uspesne viac krat podarilo stlacit omylom - podla mna by v zadnej casti stredoveho panelu ziadne tlacidla nemali byt. Vseobecne je v KONA na na moj vkus prilis vela mechanickych tlacidiel, spinacov a prepinacov. Mam pocit, ze akoby chceli ukazat, ze Tesla nema na tlacidla, tak my ich dame do nasho auta o to viac. Dotykovy displej ma okolo seba zbytocne hruby okraj a tiez kopu mechanickych tlacidiel - nechapem preco tam musia byt, ked displej je dotykovy - radsej mohli dat vecsi dotykovy displej.

      Funkcionalita:
      Po prichode k autu sa odklopia zrkadla, ale nechapem preco sa aj neodomknu dvere - na odomknuie dveri treba stlacit cierne tlacidla na kluckach dveri, ktore su ale len na prednych dverach.
      Odomknut sa samozrejme da aj dialkovym,
      Ze treba zapnut auto tlacidlom power by som este prekusol, ale preco ho treba tlacidlom power este aj vypnut je uz na mna moc. Pravidelne sa mi stavalo, ze som chcel odist od auta a zamknut dialkovym, no auto zacalo jacat, ze zamknut sa neda, tak som musel znova otvorit dvere, nasmatrat tlacidlo power a auto vypnut - az potom zavriet dvere a zamknut dialkovym.
      Otravovali ma dve funkcie, ktore su po kazdom zapnuti auta aktivovane: Idiotsky umely zvuk a tiez asistent udrziavania v pruhu. Vzdy som ich po zapnuti auta musel vypinat. Tiez sa mi vzdy po zapnuti preplo nastavenie rekuperacie a jazdny rezim. Nemal som chut a cas studovat, ci sa nieco z toho da nakonfigurovat napevno aby bolo po restarte tak ako predtym.
      KONA HUD ma neoslovil, mal som problem so zaostrovanim oci.
      Predikcia dojazdu je fajn v meste a okreskach, no na dialnici pri tachometrovych 140 a realnych 134 je spotreba podstatne vyssia ako auto predpoklada.

      Opakujem, auto je vyborne a vybral som tu len to co sa mi nepaci. Je to moj subjektivny pohlad, nestudoval som navod, takze nieco sa mozno da inak nastavit, chcel som vyuzit maximum casu na jazdenie.


      Komentár


      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Na idiotsky zvuk plati lacne riesenie s Ioniqu - zaseknut tlacitko HUD je taky smatlacky, nikdy som nepochopil toto riesenie so sklickom, bud to premietam priamo na celne sklo ako premia a udaje mam realne “akoby na ceste” alebo sa do toho nepustam. Nepoznam popravde jedineho cloveka, ktory by toto lacne riesenie kvitoval a vsetci to vypinaju/sklapaju. Predny grill a tlacitko power su veci, ktore su tam podla mna kvoli zakaznikom. Vacsine ludi sa pacia tradicne tvary a chcu trosku “splynut” s premavkou okolo, startovacie tlacitko je nieco, na co su ludia nauceni po dlhe roky. Ale je pravda, ze priestor pod prednou kapotou je rieseny neefektivne. Kludne to mohli trosku upratat a urobit tam mensi frunk.

        Tlacitka mne paradoxne velmi vyhovuju a kym to bude mozne, uprednostnim ich pred dotykovym displejom. Viem, ze tato doba sa pomaly krati, a osobne mi bude chybat Mam to zapamatane a po slepiacky trafim na vsetko co chcem, takze ma to zbytocne nerozptyluje, a hlavne tu funkciu ovladam hned, nepotrebujem patrat dakde v menu a pozerat sa, ci spravne klikam atd. Na displej na spravne tlacitko bez pozerania netrafim, Neo zo mna zial nebude...

        Btw, v Kone som az tak detailne neskumal menu, ale na Ioniqu sa da asistent udrziavania jazdy v pruhu vypnut permanentne. Je treba to vsak natukat v palubnom pocitaci. Tlacitkom sa to da nasledne docasne zapnut, po vypnuti auta sa to zas vypne.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        jux - máš nejaké reálne dojazdové dáta? Boli by zaujimave v terajšom počasí.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Jiri GrandPa Z auta sa toho vela priamo neda vycitat, robi len denny pocet kilometrov a k tomu priemer kWh/100km. Mozno sa daju niekde najst podrobnejsie data, nehladal som. Jazdil som mix, takze ked mi vecer po 300km ukazovalo 22kWh/100km pri jemne minusovych teplotach, tak sa z toho neda moc vydedukovat.
        Na dialnici zerie vela, ale to sa dalo ocakavat - vysoke s velkou celnou plochou a useknuty zadok.... Z BA som vyrazil s dojazdom 310km, do Budce cca 190km som dorazil s 15km dojazdom, pritom po Trnavu som isiel tach 120 (gps 115), potom tach 140 (gps 134).

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Hmm, 50% odchylka dojazdu na dialnici je celkom masaker (dosiel 190+15km a mal dojst o 105km viac) a rychlost nebola zavratna. Dan za SUV formu :-/ V EV menu sa vies dopracovat k aktualnej spotrebe motora, klimy/kurenia a ostatnej elektroniky. Kolko % baterie si mal pri odchode z BA pri predikcii 310km?

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Ta tabulka s aktualnymi spotrebami sa mi sprvoti pacila, no lepsie by boli nejake priemery. Percenta motor/klima/elektronika/starostl.o bat. su fajn, no pozrel som to 2x potom ma to len rozptylovalo. Chcel som to sledovat pocas nabijania, no vtedy to nefunguje.
        Kapacitu som pri dojazde 310 nepozeral, isiel som dynamicky, teplota vnutri 23. Nechcelo sa mi robit nejake merania, kopa ich je vselikde po nete. Chcel som ziskat co najviac pocit z auta - nechcel som sa rozptylovat statistikami, fotkami, videami.
    • Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 1314
      •   

      #50
      Ja som mal to štastie, že mi jux dovolil sa tiež odviesť.

      HUD je naozaj strašne svietivý a farebný, ťahá oči jak hovado, ale podľa Bjornovho videa všetko ide v menu nastaviť - aj meniť farby ikoniek aj písmen aj jas. Podľa mňa pri podstatnom znížení jasu to až tak zlé nebude, ale ukáže až dlhodobá skúsenosť.

      Jux-ove postrehy som bral tak, že je zvyknutý na Teslu - tlačítka, štartovanie, to všetko je v Tesle riešené jednoduchšie a keď je na to zvyknutý, samozrejme je na mieste ako napísal, že to ide aj lepšie urobiť. Mne to nevadí, ja som z Ioniq-u vlastne presadol do skoro rovnakého auta a tlačítka sú aj rovnako rozmiestnené.

      Môj pozitívny postreh je predný náhon, čo som počul od dosť novinárov vytýkané a síce preklzovanie kolies alebo ťahanie do strán. Vyskúšal som niekoľko zrýchlení z rýchlosti od 50, 60 aj pri vyššej a musím povedať, že k žiadnemu preklzovaniu na normálnom asfalte tam nedochádza. Prepol som SPORT režim, samozrejme stlačil na kick-down a auto sa bralo krásne dopredu a na rovnej ceste žiadne ťahanie volantu. Zrýchlenie by som prirovnal k 150 hp Leaf-u, viditeľnejšie živšie to nebolo ale to je kvôli hmotnosti, predsa len je to ťažšie auto.

      Moje dojmy sú veľmi pozitívne a ak dá raz taký dojazd ako Ioniq, čo by mala dať, je to veľký skok. Dokonca bola presne v tej farebnej kombinácií (Tangerine comet a strecha Black Panther a čierny interiér) ako mne objednaná ide ľoďou z Kórei.

      Ďakujem za zvezenie a potvrdzujem, že je to skvelé auto.
      Naposledy upravené Miroslav Rojko; 20-12-2018, 17:31.
      [priezvisko]@me.com

      Komentár


      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko
        Miro takze ty ides tiez do Kony ? Namiesto jedneho z dvoch aktualnych vozítok?
        Ked si skusal tu akceleraciu, boli tam nejake zimaky a sucha cesta?
        Lebo vsetci co sme to kritizovali (ja som bol medzi nimi) to skusali za sucha na tych letnych Nexen ci co to tam davaju a tam to proste hrabalo stale.

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Mne to tiez hrabalo na letnych a suchej ceste. Ale to bude ten isty pribeh ako Ioniq. Seriove letne ekogumy Michelin Energy Saver su proste sracky, rovnako ako tie Nexeny... na zimnych Continentaloch to hrabe podstatne menej. Tu celkovo nechapem, preco Hyundai zvolil taketo podradne cinske gumy. Aj v testoch Nexeny kde tu prekvapia, ale vacsinou pohoria. U mna by to islo prec hned prvy den.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        To hrabanie je tam ešte menšie ako na Ioniq-u. Kona má 17-ky gumy a 215-ky pneu, bolo to cítiť na jamách, že to až tak do nich nevhuplo ako na Ioniq-u a tiež na roztočenie bolo treba väčšiu silu. Keďže som stotožnený s Hyundai ovládaním, vedel som nastaviť a pozrieť systém protipreklzu a športový mód, aby nezasahovali. Jux sedel vedľa mňa, videl že ani nezahrabali. Len sa bál aby som to neoškrel niekde, že nejdem plynulo - no ale ja som furt niečo skúšal, pridával a brzdil alebo rekuperoval, nie som taký zlý šofér.

        Čo sa týka pneumatík, veď čím mäkšia zmes, tým väčší valivý odpor, takže samozrejme že ekologická guma nedrží tak ako neekologická, to je daň za lepšiu spotrebu, nie je to od značky. Michelin robí aj pneu, ktoré majú horší odpor. Už kedysi keď elektromobily ešte neboli, boli eko gumy ktoré znížili spotrebu o jedno dve deci ale mali o dosť horšie výsledky prilnavosti.

        Tento neduh sa so zväčšujúcimi baterkami bude dať odstrániť klasickými pneu, keďže pri väčšej baterke až tak na pár percentách vo väčšine situácií už nezáleží. Ja som podobné zažíval pri BMW, stále strkajú na nové autá runflat - ové pneu, sú tie autá potom udrncané, tvrdé, stačí pneu zodrať a dať normálne a zrazu si hovorím - veď mám nové lepšie a pohodlnšie auto. Človek sa cíti, že pohodlnosťou skočil z triedy 3 na 5 alebo z 1 na 3 a to len vďaka tomu, že tam dá normálne pneu.

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        No jo, problem je, ze tie ekogumy podla samotneho vyrobcu zlepsuju spotrebu o dake 2-3%, co je v zasade nepostrehnutelne. Ono to ma asi vyznam pri laboratornych testoch pocas homologacie, ked potrebuje vyrobca stlacit flotilove emisie CO2, tam sa pocita kazdy jeden gram. Ale ci mam v realnej premavke spotrebu 13.5kWh/100km alebo 13.77kWh/100km ani nepostrehnem, to je na Ioniqu rozdiel 4km dojazdu. A to nestoji za riziko, ze sa na tie gumy neda spolahnut, lebo ked pride krizova situacia tak nepodrzia. A vela krat nepodrzia ani v beznych situaciach na ceste, kvoli 4km dojazdu. Moja narazka na znacku bola ta, ze Nexen ma problem vyrobit aj dobru “normalnu” gumu, nielen eko, a vela klasickych Nexen gum sa sprava este horsie ako tie Michelinovske eko nepodarky. Nikdy som nepochopil setrenie na pneumatikach, tie 4 male obdlznicky ktore su v kontakte s cestou je to jedine, co nas na ceste drzi a malo by to mat prioritu pred cimkolvek inym. Zase keby auto stalo v nakupe o 100€ viac za poriadne gumy, nikto by si to nevsimol ani by sa nad tym nepozastavil.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Pri vypnutej trakcnej kontrole Kona s zimnymi hrabala na mokrom asfalte, na suchom hladkom asfalte v idealne priamom smere pri teplote okolo 0 nehrabala. No stacila nerovnost alebo natocenie volantu mimo priameho smeru - hned zacala hrabat a rozkmitala sa na strany. Pri zapnutej trakcnej kontrole len presmykli kolesa a obmedzovac vykonu zapracoval. Najviac bolo citit obmedzovac na snehu do kopca - pedal na podlahe a auto sa pomalicky rozbiehalo - kde-tu presmyklo, ale rozbiehalo sa. Predny nahon sa tak sprava, je to v poriadku.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        V Leafe 2 ten volant ťahá oveľa viac, na 200 koní to bolo veľmi jemné. Samozrejme oproti zadokolkam to je rozdiel.
    • Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 1314
      •   

      #51
      Podrobnosti o akumulátore v Hyundai KONA:
      Hyundai's new 2019 Kona Electric, with its 64 kWh battery and an EPA-rated 258 miles of range, has gotten many positive initial reviews but until now we haven't known much about some important aspects of its internal powertrain design. We knew the basic size, shape, and layout of the pack. We were pretty sure the…
      [priezvisko]@me.com

      Komentár

      • juris
        Member
        • Dec 2015
        • 42

        #52
        Viete o nejakom dealerovi ktory ma k dispozicii Konu EV ako predvadzacie vozidlo aby som si ju mohol vyskusat? Diky

        Komentár


        • Maco7
          Maco7 komentoval
          Upraviť komentár
          Myslim ze Autopolis BA v Petrzalke ma jednu Konu EV - predvadzacku.
      • Maco7
        Member
        • Nov 2018
        • 84
        •      

        #53
        Trochu som sa pohrabal na webe a nasiel som PIDs pre Konu EV a Niro. Maju totozne baterie podla vstkeho. Do Torque pro som nahodil tieti PiDs a spojil a ukazuje mi celkom podrobne parametre ohladne baterii a auta. Celkom dobre zobrazenie aktualnych parametrov jednotlivych baterii 96S. Zobrazuje aj teplotu baterie a teplotu chladiacej kvapaliny.. a mnoho dalsieho.

        Komentár

        • Maco7
          Member
          • Nov 2018
          • 84
          •      

          #54
          Dnes som sa vybral spravit taky maly test na Hyundai Kona EV+ 64kW , dialnica z Dolnej Stredy do Povazskej Bystrice a spat , rychlost na tempomate 120km/h . Dlzka trasy 272km podla google maps . Bolo 7°C , kurenie nastavene na 21°C na sofera, jazdny rezim ECO, baterie na zaciatku mali teplotu 7°C . po prejdenych 100km smerom na PB som mal priemerku 21,9kWh/100km , baterie sa zohriali na 15°C . Na 140km , to som sa uz otocil v PB a siel spat , pretoze zacal neskutocny lejak ! a boli 4°C , som mal priemerku 22kWh/100km . , baterie 19°C . posledny zaznam mam s 245km , priemerka vysla na 21,6kWh/100km a teplota baterie sa vysplhala na 22°C . (tie teploty som sledoval cez apku Torque pro a PIDy mam na Konu EV + NIRO. ) Takze v podstate , taky priemer spotreby pri 120km/h a prejdenej vzdialenosti 250km vysiel na 21,6kWh/100km (22kWh zaokruhlene Potom s 10% som sa radsej stavil na nabijacke ZSE v McDonalds Trnava a nabijal som 20min, co som stihol ist na WC , kupit si kavu a dat cigu - po 20 min nabijania stupla teplota baterii na 30°C , rychlost nabijania od zaciatku 10% bola 45kW . Takze asi tolko ...

          Komentár

          • juris
            Member
            • Dec 2015
            • 42

            #55
            Diky za uzitocne info, zaujimalo by ma co to zerie pri 140km/h tachometrovych. Ak by si vedel niekedy otestovat, bol by som ti vdacny. Dneska som sa bol povozit v Autopolise BA, tak ako si poradil. Celkom sa mi to auto pacilo, za tu cenu je to momentalne asi bezkonkurencne EV.

            Komentár


            • Maco7
              Maco7 komentoval
              Upraviť komentár
              juris . Skusim spravit aj pri 135km/h , aj pri 140km/h . Dnes som siel asi 20km na tempomate 140km/h a na tych 20km to ukazovalo 25 kWh/100.. (mozno to bude nieco okolo toho) ale je to kratka vzdialenost . Ak budem mat nieco nove , hned to sem dam. Konu EV+ 64kWh mam 3tyzdne a najazdene 3100km , mne sa paci , je pohodlna, dobre sedi na ceste , plna vybava , no pre mna super ! Je to take mensie GTR-ko .. ked chcem silu a rychlost, je tam... a skutocne velmi dobre taha .. Pre mna super EV auto .
          • Maco7
            Member
            • Nov 2018
            • 84
            •      

            #56
            Test KONA EV+ 64kWh , 135km/h tempomat, trasa 150km, priemer vysiel na na 25,5kWh / 100km. CS-Slovnaft Dolna Streda - Piestany - Nitra - CS-Slovnaf Dolna Streda - vonkajsia teplota +5°C , bateria +5°C , kurenie len na sofera 21°C zapnute a aj vyhrievanie sedadla sofera zapnute na 1. stupen. Priemer na tych 150km pri 135km/h vysiel na 25,5kWh / 100km . Bateria sa ohrievala postupne po prejdenych 35km na 9°C, po 55km na 12°C , po 85km na 16°C , po 125km na 21°C po 150km uz mala 22°C . Pocasie sychrave a prsalo celu cestu..

            Komentár


            • juris
              juris komentoval
              Upraviť komentár
              Super info. Tak mi to vychadza ze v pripade cisto dialnicneho cestovania baterka vydrzi na prvych 200km a potom kazdych 150km dobijat do tych 74% kde uz klesa nabijaci vykon.

            • Ioniq
              Ioniq komentoval
              Upraviť komentár
              Hmm, na dialnici to nedojde az o tolko brutalne dalej ako Ioniq, aerodynamika a hmotnost robia divy. Ale je tam vacsia komfortna rezerva. 64kWh verzia sa zda byt v kazdom pripade jediny pouzitelny variant. Ta slabsia 39kWh bateria neprejde za tychto podmienok ani 150km, co je dost bieda.

            • Joe79
              Joe79 komentoval
              Upraviť komentár
              Tak to dufam, ze dojde! Lebo s Ioniqom dojdem ledva z BA Dubravky do TN Zlatoviec aj to musim ist max. 100 a usek BA-TT 90 za kamionom a nesmie prsat/snezit...

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Jednoduchá pomoc. Namiesto 135 chod 125. Rozdiel v dobe dojazdu pár minút, rozdiel v spotrebe dosť veľký.
          • Joe79
            Member
            • Sep 2018
            • 71
            •   

            #57
            Jiri GrandPa - tak taku odvahu som este nemal... Miestami 110, vynimocne pri predbiehani 120, aby som neblokoval pravy pruh. Ale na tempomate 100-105km/h. Je mozne, ze niekde robim nieco zle...

            Komentár


            • Ioniq
              Ioniq komentoval
              Upraviť komentár
              Tak to robis nieco zle. BA-TT 90kmh a potom TT-TN 100kmh, takym tempom by si aj do Ziliny dosiel... ja chodim bezne tych 125kmh ako pisal Jiri, a z Hainburgu do TN pridem este s 15-25% baterky podla pocasia. Ale nikdy nepouzivam tempomat, ten je podla mna najvacsim zrutom lebo nevyuziva efektivne plachtenie a rekuperaciu, nonstop tlaci na pilu... alebo zresetuj baterku jej vymlatenim a potom nabitim na 100%.

            • Joe79
              Joe79 komentoval
              Upraviť komentár
              Ioniq - Bateria sa nabije na max dojazd 204km. Tempomat moze byt problem, lebo ten pouzivam spolu s adaptivnou funkciou - hlavne za tym kamionom Este to pocasie moze byt problem, kedze naposledy mrzlo a prsalo a to bez kurenia velmo nejde Ako to tu uz v inom vlakne ktosi pisal - problem je pravdepodobne medzi sedackou a volantom

            • Ioniq
              Ioniq komentoval
              Upraviť komentár
              No skus, lebo z BA do TN jednoducho musis dojst bez vacsieho obmedzovania aj keby traktory padali

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Ja chodím niekoľkokrát mesačne z domu do BA nejakých 115 km, čo je o 10 km menej ako do Trenčína a do BA prichádzam s baterkou okolo 40% a opačne z BA hore okolo 30%. Teraz v zime mám po jazde o 10-15% SOC nižšie a to pri rýchlosti 140 km/h tachometrových po Trnavu a 120 od Trnavy.
              Nechápem ako môžeš nedôjsť. Pri 100 km/h po kamiónoch musíš urobiť cez 200 km aj teraz.
              Nemal by si si dať skontrolovať baterku ? Nemáš nejakú výrobnú vadu ?

            • Teq
              Teq komentoval
              Upraviť komentár
              Miroslav Rojko 40% SOC po 115 km a 140 km/h tacho?
              Trocha matematiky - cize na 115 km spotrebujes 16.8 kWh pri rychlosti 140 km/h - cize mas priemernu spotrebu 146 wh/km ?
              to mi pride nerealne...

            • Ioniq
              Ioniq komentoval
              Upraviť komentár
              Preco by to bolo nerealne? Mirove cisla plus minus sedia, mozem potvrdit, som na tom podobne ak idem 140 tacho (co je v reali trosku menej), ale vacsinou pulzujem medzi 125-130kmh. Akurat za dazda spomalim na 120kmh lebo tam sa fakt neoplati pretlacat s prirodou...

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Teq áno, tak nejako to vychádza priemerná, pripočítaj, že dialnica nie je od domu po dom ale nejakých 30 km je so spotrebou malou ako prípoj na dialnicu a po Bratislave

            • Teq
              Teq komentoval
              Upraviť komentár
              Miroslav Rojko potom ano, ked je priemerna rychllost ovela mensia.
          • Maco7
            Member
            • Nov 2018
            • 84
            •      

            #58
            Dnes do rana som nabijal Konu EV+ 64kWh na domacej nabijacke 1F 32A na 100% . Bateria na zaciatku mala 12% (cize nejakych 8kWh ) , nabijanie ukazovalo na zaciatku 9h40min a tlacilo okolo 7kW. Rano na nabijacke (myslim elektromer na AC nabijacom kabli) som mal tieto udaje : natlacilo 61,66kWh a dobijanie trvalo 9h5min. Cize moze byt ze bateria ma 70kWh skutocnu velkost? ( co my vychadza z 12% je asi 8kWh + to co natlacilo 61,66kWh je okolo 70kWh ?? ) moze byt?
            Naposledy upravené Maco7; 31-12-2018, 14:34.

            Komentár


            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              "rano na nabijacke som mal tieto udaje" - myslis elektromer na AC nabijacom kabli?
              Ak ano, je to uplne v poriadku. Realne si nabil okolo 55kWh, pretoze nabijanie nikdy nie je bezstratove - pri nabijani stratis cca 10% v nabijacke auta a v procese nabijania baterie, tiez spotreba auta v case nabijania je zaratana na elektromeri, no to su tiez straty. Cim slabsim vykonom nabijas, tym je nabijanie menej efektivne, lebo spotreba elektroniky auta pri nabijani je konstantna. Na konci nabijania mozno nabijalo/balancovalo aj hodinu velmi malym vykonom - vtedy boli straty podstatne vecsie ako 10%, mozno viac ako polovica.

              Aj na DC nabijacke platis za energiu, ktora vstupoje do DC nabijacky, tam su tiez komplet straty cca 10% aj ked nabijanie trva podstatne kratsie.
              Ale aj tak sa oplati nabijat doma malym vykonom co najviac, lebo to setri bateriu.
              Naposledy upravené jux; 31-12-2018, 15:15.

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Tie straty internej nabíjačky sú o dosť väčšie ako 10%, keď sme to tu viacerí preberali v minulosti a sledovali, tak na DC rýchlonabíjačkách to vychádzalo 8% a doma mobilným konektorom (9A dáva Hyundai) cez 15%. Wallbox bude niečo medzi tým, keďže mu dáva viac Amprérov ale určite minimálne 13%.
              Maco7 veľa informácií nájdeš keď si pozrieš staršie príspevky

            • Maco7
              Maco7 komentoval
              Upraviť komentár
              jux Vdaka , opravene

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Miroslav Rojko ved som napisal, ze cim mensi nabijaci vykon, tym vecsie straty, ked 9A znamena 15% strat, 32A moze byt kludne na tych cca 10%. Maco7 moze zmerat rozdiel presnejsie nabuduce, ked nastavi povedzme 10A namiesto tych 32A..

            • dango
              dango komentoval
              Upraviť komentár
              Maco7 presne o tomto som ti pisal v SS - o tych stratach pri roznych nabijacich prudoch
          • Peterka
            Member
            • May 2017
            • 196
            •      

            #59
            Myslel som, ze Rasto Chvala sa vyzna... ale to tvrdenie v 16:40 min ma sokovalo: "nabijacka v aute plus rychlonabijacka v stojane daju Kone 22 kilowathodin za hodinu, takze za hodinu nabijete 120km dojazdu a do plnej kapacity za 3 hodiny"...
            Naposledy upravené Peterka; 01-01-2019, 20:37.

            Komentár


            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              hej aj som mu to tam slusne napisal, ze to doplietol ale je to urcite lepsie ako tie starsie testy jeho kolegu. tam to bolo piate cez deviate.

            • Teq
              Teq komentoval
              Upraviť komentár
              som zvedavy kedy konecne to nejaky slovensky novinar nepopletie ...

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              ojoooj. to si este pockame. Problem je, ze novinar je tvor rovnajuci sa beznemu soferovi, akurat vie porovnat vela aut a ma najazdenych viac km ako bezny motorista. Ale o technike akehokolvek druhu nema sajnu. Len sa vozi, porovna vybavy, subjektivne dojmy z jazd a pekne to obkeca. Ale zial to technicke poznanie im skoro vsetkym chyba a je to potom vidno. Ved ak tyzden pred električkou behal na Touaregu kde mal masaznu sedacku a auto mu reagovalo na gestá, nemozme cakat, ze bude rozumiet zrazu elektrikarskym pojmom o kabloch, amperoch atd To je ina kapitola a aj ja som po dlhom obdobi nasavania stale neisty ked citam o troch alebo jednej faze a pod

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Najviac ma irituju novotvary ako kWh za hodinu....
              bud hovori o vykone v kW, alebo o energii v kWh, v podstate sa mi nepaci ani energia vyjadrena kilometrami, lebo je viazana na konkretne auto, sposob jazdy a ine vplyvy, no na to som si nejako zvykol, aj ked to odmietam pouzivat.
          • Maco7
            Member
            • Nov 2018
            • 84
            •      

            #60
            Tak dnes do rana som nabijal Konu EV+ 64kWh na domacej nabijacke 1F 20A na 100% . Bateria na zaciatku mala 42% (cize nejakych 27kWh ) , nabijanie ukazovalo na zaciatku 10h50min a tlacilo okolo 4,2kW, na nabijacom kabli som nastavil prud na max 20A . Rano na nabijacke (myslim elektromer na AC nabijacom kabli) som mal tieto udaje : natlacilo 42,6kWh a dobijanie trvalo 10h15min. Cize zasa to vyslo podobne, do 70kWh , ak nacitam , co my vychadza z 42% je asi 27kWh + to co natlacilo 42,6kWh je okolo 69,6kWh .
            Naposledy upravené Maco7; 03-01-2019, 07:46.

            Komentár


            • Peterka
              Peterka komentoval
              Upraviť komentár
              pisal si, ze mas spojazdnene Torque pro, pozri pred a po nabijani hodnotu CEC- cumulative energy charged a uvidis, kolko kWh ti pribudlo v baterke a podla toho uvidis straty

              edit: prepac, ale ta hrubka .."co mY vychadza".. mi strasne kole oci, a mas ju aj v prispevku zo Silvestra
              Naposledy upravené Peterka; 03-01-2019, 09:34.

            • Radkovanko
              Radkovanko komentoval
              Upraviť komentár
              Zo skusenosti na tej nabijacke moze byt aj 10% strata - alebo iny rozdiel
          Pracuje...
          X