V čom by mohla byť KONA lepšia ako 3?
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Hyundai Kona EV
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
-
Urcite nieje lepsia Kona ako TM3. Len niektori youtuberi to tak tvrdia, ale skor by som povedal ze pre nich je lepsia , nie celkovo. TM3 je jedinecna , je nadupana technologiami a Autopilotom, taky nieje v ziadnom aute. TM3 spotreba a Kona a dojazd , to je asi jedine co sa da porovnavat.
-
Do Kony sa vela ludom lepsie nastupuje, ma vyvyseny posed a tym padom lepsi vyhlad z auta, ma praktickejsie vyuzitelny kufor, najma ked sklopis zadne sedadla, ma klimatizovane sedacky, nizsiu cenu a mensie rozmery, co sa hodi v centrach starsich miest, kde su uzke ulicky a boxy na parkovanie. A poistka bude tiez urcite nizsia.
Model 3 ma zase ine prednosti. Tie auta imho nie su vobec porovnatelne, je to uplne ina kategoria auta, ina velkost, cena. Ktokolvek ich porovnava tak podla mna nie uplne vie, co chce To je ako povedat, ze Skoda Kodiaq je lepsi Audi TT... uplne rozdielne auta na rozdielne pouzitie a kazde ma svoje prednosti
-
-
Ci je lepsia Kona alebo TM3, nie je jednoznacne. Samozrejme je TM3 kus auta, ale nezabudajte na vsetky neduhy Tesiel co sa tyka ostatnych popredajnych sluzieb a tiez prihlasenia. Tiez 20t€ navyse je dost za auto s horsou vybavou. Tesla ide svojou cestou a nie kazdemu to vyhovuje, preto chapem aj nazory, ze Kona je lepsia kupa ako TM3.
A aspon buducich par mesiacov to je v prospech Kona, lebo prve TM3 tu budu za pol roka, zatial co Kona-ci sa budu vozit v aute s najvacsim dojazdom okrem Tesiel s 100 kWh baterkou. A kedze jazdim teraz v zime dost, usetrene statie na nabijackach za to stoji. Po lyzovackach staci nabijat v cieli cesty, nie po ceste.
Pri prechode z Leaf 30 na Ioniq a nasledne aj Leaf 40 som citil kazdych 20 -30 km dojazdu ako velku pomoc pri planovani trasy a uspore casu, co to zrazu spravi,ked bude dojazd o 100% vacsi.[priezvisko]@me.com
- Likes 3
Komentár
-
Kona je INA nie lepsia ako TM3. Ak si aj preskocime kapitolu o dizajne, posede atd je tu mozno neprakticka vec, ktora moze skupine ludi vadit a to zvlasny nakladaci otvor do kufra na Tesle a takisto absencia budikov pred vodicom.
Ked s tym dosiel koncom 90. rokov napr Fiat, vsetci ho zvozili pod zem ze to je katastrofa a dnes nam to tesla serviruje ako uzasnu vec
Mne prijde ten interier (samozrejme zatial len z obrazkov) vizualne velmi lacny a tiez sa mi viac paci beznejsi, napr. ten od hyundai.
Ak kupcu zaujima len technika a vyvoj, tesla ma toho za sebou najviac a najviac aj ponuka.
-
Ak bude bezna jazda s EV ako so spalovakom aj na dlhe trate. Ak nebude sofer v stese, ze ci nabije niekde mimo domova a za rozumnu cenu. Ak budu normalne dodacie lehoty na EV ako su na spalovak. Ak aj cena za EV bude prijatelna. Tak potom sa uvidi kto ma navrh a o koho EV budu mat zakaznici zaujem a budu si ho kupovat. Ked sa bude EV kupovat viac ako doteraz ci uz vdaka podpore, alebo uz to bude vo viacerych veciach vyhodnejsie a ludia sa toho nebudu bat, tak je mozne, ze vela znacke oddanych majitelov si kupy EV verziu spalovakov na ktorych jazdia teraz. Uz pre skusenosti z minulosti.
Nerozumiem preco napriklad TM3 nema po vzore TMS vysuvatelne klucky a neberiem to ze chceli zrazit cenu TM3, ked z vonka su klucky, ktore zamrzaju a vo vnutri to otvara elektronika, ktoru TMS nema. Tak vonku to sfusovali a vo vnutri to je vybava, ktoru nema TMS ani TMX. Tesla nema clonu na panoramaticke strechy, ktore maju rozne ine lacnejsie modely konkurentov. A nemozete si vybrat pevnu strechu, lebo to neposkytuje.
-
Tie vysúvacie kľučky boli jedna z dvoch najkazovejších vecí na Tesle (podľa majiteľov, ja som len počúval keď sme o tom hovorili, tak ma nekamenujte) a preto pri Tesla 3 a jej vyrobených počtoch sa chceli vyhnúť takýmto poruchám. Otváranie vyžaduje mierne sa to naučiť, prvé razy je také zvláštne, treba aj vedieť kde trafiť prstom na zatlačenie, ale uvidíme až od reakcií majiteľov, či sa dá na to zvyknúť. Trčiaca kľučka ako na bežných autách je určite "user friendly" ale Tesla sa chce odlíšiť a mať krajší dizajn a lepšiu aerodynamiku.
-
No neviem ci by som mal nervy na tie klucky na TM3 , ako zamrzaju a riadne, aj s oknami maju v zime problemi , nakolko okna nemaju ram . No asi toto auto nie je moc friendly zo zimou a pre chladnejsie krajiny . https://youtu.be/JIADZHLHGL0?t=24 ale ze vydali nejaky update koli tomu ze zamrzali a nevedel si sa dostat do vnutra, myslim ze sa auto predohreje a fuka z vnutra na tie dvere aby sa rozmrzli alebo take daco.. ale neviem ci to robi same , ked zisti velky mraz alebo to musis pusti cez mobil ...Naposledy upravené Maco7; 25-11-2018, 13:39.
-
Na druhej strane na obranu tesly treba povedat, ze aj dnes ak viac v noci prituhne, auto stoji vonku a nema osetrene gumove tesnenia, byva problem sa do auta dostat a to nemusi mat ani špeci klucky a bezramove okna.
Oni to postupne vychytaju. Budte radi, ze nie nas trh je "beta tester"
-
No klima, ktora ma byt otocena a fukat na tie dvere vraj nieje velmi ucina podla toho co pisali na sk ci cz strankach. Tak urcite to vychytaju a problem zo zamrzanim v zime moze mat kazde auto. Co sa tika kluciek, tak tie vysuvatelne snad uz vychytane maju u TMSka. Inac nik sa tu na klucky u TMS z sk ci cz majitelov nestazoval. To neznamena, ze nebol problem. Tie motorceky na centralne alebo aj na okna su uzavrete v plaste a vo dverach su vystavene ci mrazom alebo horucavam a ci je tam este nejaka izolacia vo dverach neviem.
-
Ja mam najmensiu bateriu na Sku, ktora sa dnes predava, a aj v zime pri mrazoch dam 300 km minimalne, v lete okolo 330 km, s buferom este tak 20-30 km. Cize realne, na dojdenie. Ergo - nemam problem prist aj na dlhej trase vcelku rozumne. Do Svajcu robim 900 km s troma nabijaniami (podla toho ci su zapchy v Bavorsku alebo nie) za zhruba 10 hodin.Predtym mi to trvalo asi 9 hodin so spalovakom, lebo aj vtedy som poceste apon 2x stal, nie som robot co dokaze sediet za volantom viac ako 3 hodiny v kuse (bejvavalo...)
Nabijane na SC zadarmo, stres nemam . Takze to iste mozete ocakavat (a lepsie samozrejme co sa tyka dojazdu) s Modelom 3.
-
Uz prestante ospevovat tu Konu, lebo sa rozplacem, ze mam objednany "len" Ioniq. Inak Maco7 gratulujem ku kupe, ja som tolko "stastia" nemal. Vsade 6-10 mesiacov...
Komentár
-
Veď som tu písal, že je ešte jedna voľná, nebolo treba čakať, len rýchle reagovať.
-
no dobre ale Ioniq je lacnejsi, a nie je to zle auto.... Ja som si kupil jazdeneho Soula, ten sa mi vosiel do rozpoctu, viem ze KONA je uplne inde, ale nemam skoro 2x tolko penazi. A kedze dojazdovo mi postaci fakt na 99% ciest, tak som uuuuplne spoko
-
Zase banovat nemusis. Soul EV ma viac-menej totoznu techniku so sesterskymi modelmi, tam su vacsie rozdiely fakt len v baterii. Soul je na svoj vek stale schopnym autom. A povedal by som, ze Soul bude priestorovo na tom lepsie ako Kona, ta je fakt malicka, aj ked sa to zvonka nezda. U mna je v tejto cenovej hladine a kategorii mestskych crossoverov favoritom asi Kia Niro EV. Je priestrannejsi a vacsi ako Kona, zas nie prilis velky do mesta, lepsi tvar aj velkost kufra, technika totozna a cena plus-minus asi tiez. Akurat dodanie bude podstatne neskor... a to tu uz dovtedy bude TM3.
-
Hm, tak uz ostava cakat len na Niro EV. http://www.hybrid.cz/nissan-odklada-...snove-skandalu
-
MiroR ja som nahejtoval Ioniq , ty si nan strasne citlivy... ti bude smutno ak ho das prec ked pride KONA . Myslel som to presne tak ze kupou Ioniqa urobil tiez dobre... Ja kupou SOULu tiez, ja potrebujem cisto len jazdit mesto a okolo mesta, Ioniq som zvazoval ale pre mna neprakticky (nizky) a zbytocne dlhy.
-
-
Tak uz sme doma na nabijacke . Este , prepis a hotovo. Prve dojmi - zatial super, dobre nasadanie, tichy chod (ale na letnych , co boli k tomu to bolo trochu hlucnejsie , ale zalezi aj na type cesty ) , pohodlne, celkom priestranne, v zadu detska sedacka a manzelka. Interier je bledy, celkom fajn. Zrychlenie na sport rezime nenormalne silne ! az pretaca kolesa, no a dost to aj taha do stran, ked sa tomu dupne na podlahu. Ale to nepotrebujem, jazdim zatial na ECO alebo Comfort. Viem ze sila je tam , ak ju budem potrebovat , je k dispozicii. Zatial info o spotrebe nemam, malo najazdenych km,. Ale cez vikend skusim potestovat .5 Fotky
- Likes 5
Komentár
-
Pekna masinka, gratulujem! Vitaj medzi "osvietenymi ". Mala rada - precitaj si nieco na fore o nabijani a "taktike" nabijania. Nech ti dlho vydrzi bez degradacie baterie.
-
Maco7 velmi strucne zhrnutie :
paradoxne rychlonabijanie je pre bateriu lepsie ako pomale, hlavne v zime, idealne je 0.5 - 1C cize pri 64kWh kone to je 32-64 kW.
taktiez nikdy nenechavat bateriu stat na 100 % State Of Charge (SOH) - level nabitia, ked uz ides na dlhu cestu, nastav si casovac tak, ze odides ked sa bateria nabije. Inac ked je auto zaparkovane, tak idealne na chladnom mieste a okolo polovice SOC - 40-60%. Na kone sa to da nastavit, aby nenabijala viac. A ako posledne, bateria vydrzi najviac cyklov ked budes jazdit medzi 20%-80% SOC, alebo este lepsie 30-70% SOC, ale to uz nie je velky rozdiel, a zas paradoxne raz za cas (za mesiac) treba bateriu co najviac vybit a nabit - nemusi to byt urobene za jeden den, bateria sa musi raz za zas uplne vybit a nabit, aby Battery Management System vedel / naucil kde je 0 a kde 100%, inac sa ti moze stat ze auto necakane zabudne ze je vybite / nabite - nahle ti padne SOC pocas jazdy. Stat sa to moze / nemusi ale naco riskovatNaposledy upravené Teq; 07-12-2018, 20:02.
-
Teq v podstate suhlas az na par veci:
- Rychlonabijanie amortizuje bateriu, cim menej rychlonabijania, tym viac bateria vydrzi. Pri nabijani 20/80 sa clanky nebalancuju.
- Raz za mesiac ci dva (podla toho kolko jazdis a kolko nabijas na DC) treba bateriu nabit na 100%, pri konci nabijania pomaly na AC hlavne preto, aby sa clanky zrovnali - zrovnavaju sa len pri konci nabijania - tesne pri 100%.
Na DC nemaju cas sa zrovnat. Po nabiti na 100% hned jazdit. Ja nabijam cez AC na 100% vzdy pred vecsou cestou, ked predpokladam vela DC nabijani za sebou.
- Pri castom nabijani na DC a pri razantnej jazde a rekuperacii sa clanky rozchadzaju viac a moze sa stat, ze sa bateria ani neda nabit na 100% pre nezrovnane clanky. Vtedy treba nabit niekolkokrat na AC na 100% a opakovane hned trochu vybit.
-
jux tym prvym bodom by som si nebol tak isty...zalezi asi na viacerych veciach...sledoval som to detailne len pri Leafoch, ale tie ktore nabijali prevazne pomaly, hlavne L1 v US (110 V) boli na tom zdaleka najhorsie. DC nabijanie moze setrit bateriu aj vedlajsich efektom, a to ze malokedy je nabijacka tak blizko domu aby clovek dosiel a mal 100%, alebo aby nabijal tak dhlo na vysoke SOC.
-
Teq - trafil si to. Tesly, ktoré nabíjajú výlučne na SC majú zvyčajne batériu v lepšom stave ako tie nabíjané rôzne. Dôvod je z veľkou pravdepodobnosťou ten, že tieto auta takmer nikdy nenabijaju do 100% a málokedy nad 90%.
Ale pravdu má aj jux. Rýchlonabíjanie je jednoznačne pre batériu škodlivejšie ako pomalé ALE záleží na tých ostatných faktoroch (SOC, teplota batérie, kvalita chladenia), či sa prejaví ako plus alebo mínus v globále.
-
Ked podla vas rychlonabijanie baterii neskodi, preco potom tesla po urcitom mnozstve rychlonabijani (tusim cca 300 plnych rychlonabijani) znizi vykon nabijania cca na 4/5 a nikdy viac nedovoli nabijat takym vykonom ako povodne?
https://electrek.co/2017/05/07/tesla...umber-charges/
-
jux to je pravda, tych 120 kW co dava tesla je uz fakt seriozne rychlonabijanie, myslel som skor na klasicke 40-45kW DC nabijacky, tie by nemali velkym, kvapalinou chladenim bateriam nejak skodit, mozno skor naopak. Na svojom leafe pozorujem hlavne v zime, ze to bateri skor prospieva, naopak v lete skor nabijam v noci ked bateria vychladne pomaly. Isto ale existuje nejaka nirvana medzi tym, chcelo by to lepsie palubne nabijacky . Keby mam ja Konu a je v blizkosti ZSE, asi si zaplatim flat program a nabijam 80-90% len tam
-
Teq Este by ma zaujimalo , aky typ baterie pouziva KONA . Tesly S a X maju clanky Li-ion 18650, TM3 ma 21700 vylepsene , tam sa da presne urcit charakteristika nabijania , ako pises 0,6C je tusim max pre nabijanie , ale tesla puziva tusim Panasonic 18650 baterie? Kona neviem aky typ pouziva , ale sa mi zda ze tie "sackove" tie by mali byt max 1C .
-
jux - myslim, že toto je tak komplexný problém s toľkými premennými, že jednoznačný záver ťažko spraviť. Je jasne že veľký prúd Zohreje jednotlivé články výrazne a napriek aktívnemu chladeniu môže prísť k jeho poškodeniu. Na druhej strane aj pomalé nabíjanie Ak to niekto preháňa a nabíja často nad 90% tiež batérií neprospieva. Najlepšie je asi to striedať.
Komentár
-
tak aj ja som nazoru, ze DC nabijanie (vacsinove) vobec nemusi byt tak zle, ako sa predpoklada. Ako ale pise Jiri je to komplexny problem.
Ja mam teraz v zime SOH pri skoro dennom nabijani na DC o 9 percent vyssie ako v lete ked som nabijal na DC vyrazne menej. Uvidime dalsie leto, ako to bude klesat, ale teraz po DC nabijani do tych 80-85 percent a naslednej jazde 50km mam vsetky hodnoty v Leafspy vyssie (GIDS,Ah,SOH...).
Myslim ze zaklad je nedrzat baterku pravidelne dlhodobo na full a v teple ju neprehrievat ked netreba. Ci uz nabijem vecer do plna a cestujem az rano, alebo ci bateriu odparkujem s 20 alebo 40 percent....toto je uz na mna privela Auto ma sluzit a toto su fakt skoro zanedbatelne rozdiely.
Komentár
-
Tiez si treba pozriet ake je vo vasom aute napetie na clankoch pri 100% SOC a aku chemiu maju clanky.
U tesly 100% znamena 4,185V na clanku, no pri trojcatach je to len 4,095V. Takze trojcata sa kludne mozu nabijat na 100%. hoci kazdy krat a mozu sa aj nechat na 100% nabite.
Takze nie je 100% ako 100%... u kazdeho EV je to ine a navyse aj rozne chemie clankov znasaju nabitie a ponechanie na napeti blizkom k ich maximu rozne.
Cize nabijanie je este komplexnejsi problem ako si vecsina elektromobilistov uvedomuje.
Nakoniec je zrejme najlepsi pouzivatelsky pristup - nabijam ako potrebujem pri dodrzani zakladnych pravidiel. Lebo nie sme otroci nasich aut, oni su nasi.... Ale to nam nebrani o tom diskutovat a snazit sa vediet o problematike co najviac.Naposledy upravené jux; 08-12-2018, 14:49.
- Likes 3
Komentár
-
Clanok o tom ako nabijat model 3: https://cleantechnica.com/2018/12/07...ttery-healthy/
V kratkosti: kludne nabijat na 90% kazdu noc.
Inac ja to teraz v zime s Ioniqom neriesim a nabijam na 100% kazdu noc. Nechce sa mi totizto nastavovat si budik a v noci to odpajat .
Komentár
-
Ja nabijam ioniq vacsinou pocas dna v praci. Ak som potreboval pocas noci a nechcel mat rano 100%, pouzil som original mobilny konektor prepnuty na 6A- ten za celu noc nenabije doplna. Vozim aj jednoduchu programovatelnu zasuvku, ktorou viem urobit oneskorene zapnutie alebo nastavene vypnutie. Akurat treba spocitat, na kolko hodin to nastavit.
-
Tak zle ako zle, nemyslim ze to bude az tak drasticke ako sa hovori. Ak by to bolo nejako sialene skodlive, tak by museli byt domace bateriove uloziska pripojene k FEV uz davno mrtve, solar ti nedava vzdy optimalny prud a pri dlhodobom zlom pocasi by to bolo utrpenie. To iste hybridy. Stare pouzivali NiMH, ale nove uz maju rovnake LiONky ako EV, a pri hybride je to dobijanie tiez take chaoticke a nevies ho ani ovplyvnit. Raz kratke sajby pri prudkom rekupe, potom omrvinky amperov pocas beznej jazdy. Viem, ze Leaf 1 trpel pomalym nabijanim, ale Leaf je Leaf, to auto opakovane popiera inziniersku racionalitu a logiku, a za benchmark by som ho preto nepovazoval je niekede nejaky realny dlhodoby test, ako vplyva pomale nabijanie na zdravie baterie NORMALNEHO elektromobilu, v ktorom nemali prsty technici Nissanu?
-
Teq Pokial je bateria chladna, nabijanie malym vykonom jej neublizuje, no je to neekonomicke, pretoze cim mensim vykonom sa nabija, tym percentualne menej elektriny z tej co pride zo siete, sa dostane do baterie .
Auto ma pri nabijani nejaku konstantnu, na nabijacom vykone nezavislu spotrebu a aj samotna nabijacka v aute bude pri velmi malom nabijacom vykone menej efektivna ako pri vykone blizkom maximu.
-
Ioniq sice casovac nabijania ma, ale nastavuje sa "cas odchodu" a na par pokusov som nezistil, ako to funguje, vzdy to zacalo nabijat akosi inak a v "case odchodu" bol SoC rozny
edit: head ak nastavujes casovac automatickeho vykurovania, je to spolu s casovacom nabijania, mohol by si vyskumat, ako to vlastne funguje :-DNaposledy upravené Peterka; 08-12-2018, 23:03.
-
Ioniq ved v tom nastaveni casovaca mas dve volby: 1. nabit ihned a 2. nabit podla planu. "Ihned" je jasne, ale "podla planu" ked nastavujes cas odchodu som zatial nepochopil, v navode k autu to presne vysvetlene nie je. Teda bavim sa o Ioniqu, Konu som v tomto smere neskumal
-
OffpeakTime- nizky tarif- sa nastavuje (zaskrtava) zvlast. Ja som myslel, ze ked nastavim cas odchodu, nabijanie zacne tak, aby v case odchodu bolo 100%. Logicky teda ak je cas odchodu skor ako cas do plneho nabitia, nabijanie zacne hned. Ked je nabijanie "odlozene", blika stredne modre svetlo na indikatore za prednym sklom a nenabija. Kedysi som to chvilu testoval, ale spravalo sa to vzdy inak. Kedze to nepotrebujem, netestoval som to dokladnejsie. Je to dost otrava nastavovat to stale v aute. Mozno je to aj chyba "firmveru", az budem mat novsi, mozno sa s tym este skusim opat pohrat.
-
Dnes som nabijal Konu z 21% do 100% na domacej nabijacke na AC400V 3F . Po pripojeni mi ukazalo na palubovke do plneho nabytia 9h:10min a po nabijti na nabijacke ukazovalo celkovy cas nabijania 8hod:8min a natlacenú energiu 55,2kWh .2 Fotky
Komentár
-
Az taky velky rozdiel v odhadovanom case sa mi nepozdava, nezmenil si pocas nabijania velkost prudu? Ze si zacal na 25A a prepol na 32A? Prepokladam ze aj Kona to robi rovnako ako Ioniq- zostavajuci cas nabijania spocita podla vykonu hned pri spusteni nabijania a po zmene nabijacieho prudu cas neaktualizuje, resp. mozno az po niekolkych hodinach
-
Praveze Ioniq meni odhadovany cas. Ja ked znizim na nabijacke prud zo 16A na 10A tak sa ni displeji zobrazi zmena cas do 30 sekund. Rovnako ked zmenis nastavenie nabijania priamo v aute na redukovany alebo minimalny prud, tiez sa zmena prejavi do par sekund. Ale po case som zistil, ze zle vypocitava dobijanie poslednych 5-7%, a tam asi vznikaju tieto odchylky. V algoritme na vypocet casu ma zjavne nastaveny nizsi prud, ako v skutocnosti tych poslednych par % ide do auta. Ked idem do 100%, absolutne vzdy mi skonci o 20-40minut skor ako je odhad na displeji,
-
Ak zmenim v aute, tak ano. Ale ak zmenim na wallboxe, tak nie. Resp. smerom hore (ked zvysim prud) tak nie. Teda aspon u mna, ty mas tusim novsi "firmware", ja mam stale ten povodny. Co som zistoval u importera, vraj to co sa robi SD kartou aktualizuje iba mapy a obrazovku infotainmentu. Preto vraj predajcovia tvrdia, ze upgrade firmveru nemaju, lebo ozaj ziadny nie je. Treba ziadat aktualizaciu map :-D
-
Chcem sa spytat ci existuje nejaka aplikacia pre ioniq alebo konu pre android, kde si mozem na dialku pozriet v mobile stav nabijania popripade stav auta? Zatial som nic na webe nenasiel.
Komentár
-
Kona to este nema?? Pre americky trh su Ioniq aj Kona vybavene SIM kartou a BlueLink aplikaciou, cez ktoru mozes dialkovo pustat kurenie/klimu, skontrolovat stav baterie alebo odomknut auto. Do Europy sa toto zial nedostalo. V roku 2019 ma byt mensi facelift (skor technicky ako dizajnovy) pre Ioniq a online konektivita mala byt jednou z noviniek pre EU trh, teda 2019 Ioniqy by uz mali byt s online pripojenim. Som myslel, ze do Kony to uz dali automaticky. Zrejme az buducorocna produkcia Kony to bude mat, majitelia 2018 odidu s dlhym nosom
-
Podla mna je to sucastou strategie, aby to ludia moc nekupovali.
-
Maco7 Riesenie dialkoveho sledovania nabijania existuje, ale je trochu zlozitejsie: poptrebujes OBDII bluetooth adapter a nejaky stary smartfon, ktory bude v aute. Na nom appka EVnotify cez bluetooth vycita parametre nabijania a posle ich na server. EVnotify naistalujes aj na svoj mobil- ten bude citat a zobrazovat data zo serveru.
Vazne ti dali prirucku ku spalovacej Kone?? Aj ked este nemaju EV SK verziu, minimalne anglicku by mali dat..
-
Peterka Hej vazne! Iba uzivatelsky manual k fosilakom nic o EV ani v anglictine. Ale Eng manual som si uz stiahol z webu. Tak tam sa aspon docitam a prelozim si co potrebujem vediet. Ten konektor bl OBFII si asi kupim , na alze to maju v ponuke. Teraz v tomto case mam priemerku na 578km a 18,3kWh/100km. Ono este ani niesu minusove teploty a kurenie berie na zaciatku cez 3kW - 4kW.. a to mam nastavene len na 20°C. Pocas jazdy ked sa nahreje tak berie okolo 0,4kW na kurenie.
-
Komentár