Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Hyundai Ioniq (H, PHEV, BEV)

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    Keďže tu spomíname domáce nabíjanie, nedá mi pripomenúť, že existuje niečo také ako zappi - inteligentný wallbox, ktorý má funkciu monitorovania prebytkov fotovoltaiky do siete a dokáže nabíjať aj plnými 32A, aj keď dom má istič napr. 3 x 25A. Jeden jeho režim je taký, že je možné nastaviť maximálnu hodnotu ističa prívodu prúdu k nemu a túto hodnotu odberu kombinuje s prebytkom odovzdávaným do siete a tým obchádza kapacitu ističa (samozrejme musí byť zapojený na tej fáze ako fotovoltaika). Toto poskytoval aj starší model, ktorý stál ako u nás normálne hlúpe wallboxy do 500€, ale bol jednofázový.
    Dobrou správou je, že majú nový model a je už je trojfázový a teda obslúži plnohodnotne aj Teslu. Bohužiaľ troška podražel na 800 € ale keď chodím po výstavách, stále som nenašiel tak dokonale zladený produkt s fotovoltaikou. Väčšina wallboxov je veľmi smart v tom, že sa dá pripojiť blbou appkou a pozerať nabíjanie a tým to končí.
    A multi-feature Electric Vehicle charging point. Zappi is the first charging point to maximise your property’s micro-generation of solar and wind energy.
    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      uz je 3f zappi? super, konecne
      dik za info
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    V piatok v Auto Pola som videl biely Ioniq s prestriekanou maskou na bielo BL426.. asi niekto odtiaľto ? Na živo to vyzeralo celkom dobre.

    Tiež tam mali jeden nový biely s Premium paketom - asi bude inzerát, oni tam predávajú tie cez H Promise.
    [priezvisko]@me.com

    Komentár

    • dango
      Moderator
      Gold Member
      • Nov 2014
      • 693
      •   

      šíííííííííííííííííííííít, ten novy Ioniq doje.../pokazili. Ved to aj Leaf sa nabija rychlejsie :/

      Komentár


      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        vieme dávno, preto sa teraz od Hyundai oplatí len Kona64, aj Kona 40 nabíja ako nový Ioniq (⅔ rýchlosti Kona64 alebo starého Ioniq-u).

        39kWh baterkové packy majú len dva moduly namiesto troch u 64kWh, preto ⅔ rýchlosť, lebo rýchlosť nabíjania jedného modulu zachovali

      • hudino
        hudino komentoval
        Upraviť komentár
        to je v prdeli a to som sa nan tesil

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Zostane v ponuke aj stara 28kWh verzia? To by bol tiez velmi zaujimavy kauf najma ak by znizili cenu. Bazarove kusy si mozno aj udrzia lepsiu cenu. Realna konkurencia Ioniqu co sa tyka priestoru a ceny aj tak stale absentuje.

        Respektivne len Leaf ale tam to uz zostane na tom ci planuje niekto castejsie dlhe trasy kvoli Rapidgate.
        Naposledy upravené Wilo; 05-09-2019, 14:08.

      • hudino
        hudino komentoval
        Upraviť komentár
        Mne sa v Leafe ovela horsie sedelo ako v Ioniqu.
        ono zase ked bude stacit pocas cesty 1x nabijanie tak je to v pohode. Je pravda ze teraz na Soule, ked sa nabijam, tak sa nestihnem napriklad ani naobedovat ... vsetko bude zalezat od ceny, 40k im zato neda nikto 35k mozno ano..., aj mne chyba takyto typ. Skoda vypada na fotkach ovela lepsie ako starsi model.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Pravdu povediac, na prímestské jazdy je Leaf lepší ako Ioniq. Ioniq je skvele vybavený sedan a dá sa sním ísť ďaleko, ale zasa do mesta ho Leaf 40 predčí tichosťou, výkonom a veľkosťou kufra. To aj u mňa zavážilo a aj keď som sa zbavil Ioniqa aj Leafa pred pár mesiacmi, teraz som manželka do mesta kúpil Leafa II.
        Keď človek chce adaptívny tempomat a hlavne priestor, ani moc nemá z čoho vyberať, tie ostatné bazárové ponuky za ceny o tretinu vyššie ako pred rokom, to asi ani nechcú predávať. Veď ceny eUp, Leaf I, 500e, to môže už len blázon kúpiť za to, čo na slovenských portáloch je ponúkané. Netreba pozerať len na baterku ale aj na morálnu zastaralosť ovládania, výbavy, ...

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        To suhlasim. Preto tvrdim ze aj po facelifte bude stale 28kWh Ioniq velmi pouzitelne auto a ani v roku 2020 nebude mat stale vela alternativ. A v urcitych pripadoch dokonca lepsi ako novy. V zasade ma skoro vsetko potrebne. Kedze vybava zostava takmer rovnaka tak najvacsi rozdiel bude rozstrel medzi kapacitou vs rychlostou nabijania. A online konektivita ktora je pre niekoho nosna a pre niekoho nie. Do mesta bude hatchback Leaf praktickejsi. Na dlhe trasy je lepsi Ioniq. Treba sadnut a zobrat co viac sedi a aky bude ucel pouzivania. Tiez CCS vs Chademo moze zamiesat karty. Aktualne to este nie je horuce ale raz pride zlom. Otazne je kedy ale bude to mat za par rokov vplyv na dalsi predaj jazdenky. Mne osobne na Leafe vadia prilis makke sedadla. Boli ma z toho chrbat a krize. Radsej mam pevnejsie. Ioniq je ok aj ked na Nemcov stale nema. Leaf zas jazdi sviznejsie a vdaka karoserii odvezie po sklopeni zadnych sedaciek aj chladnicku. Skor mi pride ozaj smutne ze na konci roka 2019 sme sa po 2 a pol roku od casu uvedenia prveho Ioniqa a Leafa 40kWh takmer nikam neposunuli. V zmysle tychto “veteranov” posobia novy Ioniq aj Leaf 62 priam komicky. Na papieri technologicky posun ale v reale minimalny rozdiel. V niektorych pripadoch priam spiatocka
    • milan84
      Senior Member
      • Jun 2015
      • 853
      •   

      no...a teraz si polozme otazku, ci to hyundai spravil len tak z pasie, alebo nechce aby to auto bolo lepsie a lepsie. Ktore z toho je pravdepodobnejsie?
      Keby mali v aktualnej generacii problemy s bateriami, chapal by som to obmedzenie rychlosti, ale kedze Ioniq ma podla skusenosti tu naj naj bateriu, ja v tom vidim konspiracne zasa sabotaz.

      Komentár


      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Ja si myslím, že to neurobili schválne. Potrebovali dať vyššiu kapacitu do toho istého miesta a museli použiť batériu s väčšou kapacitou ale horšími vlastnosťami ako maximálny nabíjací prúd. Toto je ⅔ časť batérie z KONY s kvapalinovým chladením, vidím tam technické dôvody, nie úmysel.

        Keby nechceli vyrábať EV, neurobia 71 kWh battery pack s kvapalinovým chladením do troch svojich vozidiel ale budú postupne pridávať 20 - 30 percent navyše každé dva roky k tým Ioniq-ovým 28kWh ako to robí napr. Nissan, BMW, eGolf.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        ale nemali potom radsej realne vyrabat stary ioniq dalej, pripadne lacnejsie? ked ako hviezdu vecera maju konu/niro?!
        Lebo tak, ako sa pri nissane prevalil rapidgate, postupne tento krok spat podla mna preperu na YT a dalsich zdrojoch vsetky relevantne media.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Ale veď sa to prepieralo už pomaly pred rokom, keď KONA 40kWh prvé razy nabíjala. Nie je to rapidgate, rýchlosť nezávisí na teplote batérie, je to proste vlastnosť tohto auta a dopredu sa o nej vie. Všade uvádzajú reálnu dobu nabíjania. A už vtedy hovorili, že facelift Ioniqu bude mať túto batériu z menšej Kony.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Miro poviem to po slovensky. Chapes ale, ze takto z toho dobreho Ioniqu, ktory sice mal malu bateriu ale nabil ju v pripade potreby za 20 minut, spravili auto "na hovno"?
        Ved kto chce cakat na nabijacke 50 minut na nabitie 10-80%? Ved to je (ak nie krok spat) tak minimalne preslapovanie na mieste. Prebehli 2 roky a pokrok realne takmer 0.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Dá sa povedať, že ho degradovali na prímestské EV ako Leaf, ale oproti nemu má stále výhodu CCS a rýchlosť rovnakú aj pri opakovanom rýchlonabíjaní.
        "na hovno" je len na dlhé cesty v zahraničí, kde sú dostupné ultra rýchle nabíjačky, na Slovensku to môže byť jedno a zatiaľ to neobmedzuje. Pamätám ako som Ioniqa nabíjal 33 kW na GW dokedy ich nevymenili za funkčné.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Ja by som sa recnicky opytal - potrebovali dat naozaj vyssiu kapacitu do toho isteho miesta a museli pouzit horsiu bateriu? Ako preco? Naozaj museli?

        Sam Hyundai priznal ze Ioniq bol taky sranda projekt aby sa otukali a otestovali co a ako. Zazrakom im to celkom vyslo na prvy pokus. Nasledne urobili Konu pri ktorej sa uz trosku viac snazili urobit veci korektne aj ked stale nie uplne dobre (predny nahon, zabordelovany frunk, konektivita). Otazka znie - preco drzat pri zivote auto ktore malo sluzit ako mulica a investovat do jeho dalsieho rozvoja nevhodnou technologiou? Kolko realne cakaju ze predaju novych Ioniqov vo svetle predajnych cisiel starej verzie? Dalsia otazka - pri vyvoji BEV platformy preco nepouzili modularny system ako neslavny VW ktory by im ponukol bezpracnu a lacnu moznost napasovania na takmer akukolvek karoseriu? A mohli mat vyrieseny aj Ioniq aj Konu aj SantaFe aj mestske micro aj nejaky hatchback proti Leafu/Golfu. Mne sa naskyta len taka odpoved ze nechcu. Automobilky zvyknu mysliet a planovat dopredu. Tato ich BEV platforma mi pride dost uzavreta a limitovana v dalsich moznostiach. A hlavne prilis mala na seriozne pouzitie. Hura mame 3 mestske crossovery (Kona, Niro, Soul) so specifickym dizajnom. Ideme pokorit EV svet. Oh wait...

        Ak by to naozaj mysleli s elektrifikaciou vazne tak urobia modularnu platformu na pouzitie v celom spektre svojej modelovej rady a zacnu to pustat zaradom v pouzitelnych karosarskych variantach s masovym dizajnom. Toto je take akoze hrajkanie sa. Zly pohon. Ziadne AWD napriek tomu ze cele ich BEV portfolio su zdvihnute krabice. Minimalna skalovatelnost baterii ako ma Tesla (s tym ze lacnejsia baterka prinasa so sebou velke negativum v nabijani o ktorom vyrobca velmi nehovori). Motorovy priestor zadrbany hadicami a kablami.

        Ja neviem mozno im krivdim ale neverim im nic Len to ze chcu predavat ropaky. Keby naozaj chceli tak urobia poriadne EV. Staci sa pozriet ako sa snazia v ropnom segmente a rozdiely su zjavne na prvy pohlad.
    • mozeg
      Member
      • Dec 2015
      • 439
      •   

      Ak to takto pojde dalej, tak uz vidim ako nakoniec kupime BMW i3 opat len s vacsou bateriou a vyssou vybavou. Vynikajuce SDI clanky v serii, teplotny manazment vymakany,vykonu az az. Nahodim folie, podlozky,rozsirenie kufra a veselo si frcime po Slovensku a okoli. Na dlhe trasy si poziciam spalovak.

      Sklamanie za sklamanim, viem ze sme early adopters ale takto len znechutia novacikov,problem za problemom.

      Niro a Kona uz skoro za cenu M3, teda Niro s cenovkou 47k tam uz aj je,uz sa asi viac kricat ani neda ze nekupujte to. Ioniq obmedzene nabijanie. ID3 v nedohladne.Leaf rapid gate a Chademo k tomu.

      Plug in hybridov ako safranu,Niro sa u nas uz ani neponuka.

      Ale napriektomu ludia okolo nas rozmyslaju o kupe EV a pytaju sa co ako. Suseda si aj rovno kupila i3 po nasom vzore.

      Ale co my uz spalovaka nechceme a vyberieme si z toho co trh ponuka. Moje detska uz spalovak ani poznat vlastne nebudu.
      😁😁😁😁

      Komentár


      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Ani moje vzdy ked idem na sluzobaku tak kvicia ze preco to tak huci a preco to tak smrdi Ked uz nic tak aspon nova generacia bude slusne nakopnuta definitivne zatrhnut spalovaky.

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        Este stale je mala ponuka aut. Jednoducho z 10 modelov si zial nedokaze kazdy vybrat a elektromobilita este dllllho tu nebude pre kazdeho, aj ked mnohi (napr Radovan na hybridnom fore) dokazuju, ze sa to aj pri sucasnej ponuke da. Ale sa to pre 99.9% obyvatelstva NEDA, pretoze vzdy sa najde zasadny argument, preco EV nie

      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        ostane to asi len zas na tesle, ked spravia fabriku v Europe tak vsetky automobilky sa bud prisposobia alebo pohoria. kto by nechcel model 3 / model y za 30 - 35 000? tam to podla mna za dva roky skonci, dovtedy leaf musi vydrzat s uvarenou bateriou Alebo to tesla uplne zabije s FSD a bude predavat iba velmi drahe taxiky / poskytovat robotaxi fleet

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        Ja dufam ze dalsia verzia o 2-3 roky spoji vyhody 28kW a 38kW modelu. Inak podobne ako spomina Teq, moje dalsie elektricke auto (ked dojazdim Ioniq) bude az Tesla model 3S+ dual motor :-D (kombi s pristrojovym panelom pred volantom ;-))

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Celkom pravdu nemate. Da sa kupit dost aut a aj ked maju nejake obmedzenia, z roka na rok je to lepsie. Pozrite sa do minulosti, co sa dalo kupit napr. pred dvoma rokmi.

        A vsetci cenovo porovnavate trojku, bohuzial aj ked korejske trojicky alebo Nissan stoja ako stoja, maju predajnu a servis na kazdom rohu a pri kupe sa aj davaju nejake pozorovatelnd zlavy a dlha zaruka. Vo financnom svetle je to je na menej ako dvoch tretinach modelu 3 a to pri porovnatelnom dojazde a vyssej vybave a bezproblemovom prihlaseni.

        VW a BMW pri kupe nemaju nejake pozorovatelne zlavy, tam sa ide pomaly podla cennika a vybava vacsinou priplatkova, tie uz sa aj podla mna neoplatia nove. Navyse BMW je hned po roku tak vyrazne strata, ze to su vyhodene peniaze. Ved rocne i3 su pomaly za polovicu cennikovych cien.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        i3 sa da kupit s 20-40% zlavou. Najma posledne 2 roky to tak bolo najma na konci roka oktober-december. Predajca ma nejake kvoty co musi splnit a kedze EV az tak velmi nejdu tak tie zlavy su na konci roka sialene. Ja som svoju kupil so zlavou cca 34%. A to bola konfiguracia. Skladovky vedia ist lacnejsie.
    • milan84
      Senior Member
      • Jun 2015
      • 853
      •   

      ajaj, tak uz to zacina byt celkom poprask co sa tyka tych vyhod/nevyhod a rychlosti nabijania updatnuteho Ioniqa.
      https://www.youtube.com/watch?v=gh9n5Vq7mjw
      Aj bjorn by vahal ci nedat prednost aktualnej generacii, o diskusi pod videom nehovoriac. Ludia sa buria, ze preco aj hyundai robi krok spat a Ioniq v tejto verzii ako nove auto skoro straca zmysel.
      Priznam sa, ze som z pocinania korejcov trochu sklamany. Po uzasnom prvom Ioniqu a perfektnej Kone 64 teraz ubrali a zaradili neutral s lahkou nohou na brzde.

      Komentár


      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Niet sa co divit. Mame tu novy Tucson a facelift SantaFe. Tiez i30 Fastback (co je v podstate skoro rovnaka karoseria ako Ioniq). A Kia ma novu Ceed a Xceed. Treba smerovat predaje k novinkam nech nemaju inzineri pocit ze sa snazili zbytocne

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Nie je to najhorsie, u nas na Slovensku pri 50 kW nabijackach (realne 45 kW - vacsina ide takto) na Ioniqu nic nespoznat. Nezabudajte na jeho efektivitu - na nasich nabijackach sa nabije na viac km ako akekolvek ine auto, ktore nabija o 5 kW vacsin vykonom.

        Isiel som do Chorvatska, vsetky nove nabijacky co som videl, boli 50 kW na chorvatskych dialniciach. Na Sk mame jednu nad 50, v Polsku maju dve, zas nerobte z komara somara.

        A zasadne treba povedat, ze to nie je rapidgate. Opakovane nabija stale okolo 40kW, nema problem s teplotou baterky.

        Kazde auto ma svoje vyuzitie a napr.aj ten Leaf ked sa pouziva ako bezne auto - mesto a okolo mesta, max. 1 rychlonabijanie denne, tak funguje ako ma. Nezastavujme sa nad extremami ake skusa Bjorn - ist na Leafe 1000 km. Kazde auto ma svoje miesto na trhu. Leaf je najpriestrannejsie bezne EV.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        Miro Rojko ale sme v 21. storoci a vsetci nadsenci predpokladame, ze kazdy dalsi elektromobil bude parametrami uz len lepsi. Dnes by si si Leaf II tiez uz ako novy nekupil, lebo vies o rapidgate a tym padom aj zvysenej degradacii baterie. A je jedno, ci by si pomale nabijanie zazil 2x do roka alebo kazdy tyzden. Proste nie je dovod kupit nieco horsie za viac penazi. Zial. Novy Ioniq mi navyse na obrazkoch pripada z predu ako cinsky fake s tou novou maskou, ta sa im podla mna fakt nepodarila
        Je bezne kritizovane, ze sa montuju vylucne 50kW stojany. Hlavne ZSE, ktore ich posadilo desiatky len tento a minuly rok. To som zvedavy, ci to budu o dalsi rok,dva prerabat, alebo sa budeme stale tvarit, ze je bezne nabijat max 50kW. Pri aute za 40.000 ocakavam ze bude lepsie ako predchodca. To nie je jazdenka ako moj leaf, kde som ratal s obmedzeniami.

      • EV_Future
        EV_Future komentoval
        Upraviť komentár
        https://www.youtube.com/watch?v=GsWq_YrbDhs

        Do urovne nabitia 50% je rychlost tesne nad 40kW, od 50% klesne na 35kW, od 68% uz len 22kW (to uz je rychlost rapidgate Leaf, ktorou v podstate nema vyznam nabijat) a pozor, od 73% to klesne na 15kW !! To uz je ako keby auto oznamilo, ze padaj prec z tej nabijacky

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Aj tie malé modely od VW,Škoda budú mať okolo 40 kWh, proste tieto kapacity sú určené do mesta a tam sa predpokladá AC nabíjanie vo veľkej väčšine. Kto to nechápe, si ho nekúpi. Kto chce jazdiť dlhé trasy, má na výber iné drahšie autá. Je tu dosť veľký trh pre druhé auto do rodiny, na dochádzanie a Ioniq-ov bude nedostatok.
        Na kilometre nabíja lepšie ako väčšina súčasných EV na 50 kWh nabíjačkách, čo všetci pozeráte rýchlosť v kW. Teraz Porsche predstavil Taycan 270 kW nabíjanie a podľa predbežných EPA je na tom horšie ako eTron, čo sa týka spotreby a tým pádom aj Tesla S ho predbehne v rýchlosti dobíjania na km za čas aj pri 150 kW nabíjaní - a tiež tá krivka strmo klesá už okolo 50% SOC.

      • kayle
        kayle komentoval
        Upraviť komentár
        Keď už spomínate Taycan, pokiaľ si človek nedokúpi pri Taycan-e nedokúpi 150kW nabíjanie, tak sa môže načakať. Totiž 270kW je len pri 800V, pri 400V je v základe len 50kW.

        https://twitter.com/robertvg/status/1169318347697246208
        https://www.caradvice.com.au/789624/...aycan-battery/

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        ale tie male krabicky od VW (eUP, CITIGO,..) nebudu stat 40 000 ako Ioniq! Tie su uz na pohlad auta do mesta. Bol by si sprosty dat za Ioniqa tolko penazi, aby si s nim jazdil v radiuse 100km, lebo na dlhsiu trasu na nabijacke sa aj dockas dochodku...
    • milan84
      Senior Member
      • Jun 2015
      • 853
      •   

      V 5:20 bjorn vravi,ze novy ioniq ma kvapalinove chladenie baterie? Toto som inde prehliadol. Fakt to zmenili zo vzduchu na kvapalinu?
      Ked som pozeral tie vykony, tak maximum tam mal na chvilu tusim 47kW. To moj veteran v idealnych teplotnych podmienkach nabija touto rychlostou vyrazne dlhsi cas. A naopak, 15kW od 3/4 nabitia je zhodne s mojim autom ked ma podchladenu bateriu.
      Takze Miro, nech je urcenie auta akekolvek, ak potrebujes ist dlhsiu trasu a teda chces dobit vramci cesty do 80-90 percent (lebo to potrebujes a je to bezne), tak mas smolu a stvrdnes na nabijacke.

      Komentár


      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        samozrejme má kvapalinu, je to až na 2 články totožná batéria z Kona 40 (alebo 2/3 z Kona 64)

        "nech je urcenie auta akekolvek, ak potrebujes ist dlhsiu trasu" - ak je určenie auta do mesta, tak na dlhu trasu nepôjdeš alebo ak pôjdeš, si si vedomý dlhšieho čakania o 10 minút

        ale sú to teoretické reči stále, viem ako sa starý Ioniq nabíjal na slovenských nabíjačkách, ak bude nový dostupný, v priamom porovnaní to do 90% nabíjania neurobí viac ako 10 minút, ale väčšinou menej

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        Inak z dost velkej casti suhlasim s Mirom. Bezny uzivatel ktory si Ioniqa kupi ani nic nespozna. Rapidgate to nie je a nakolko nas najblizsie roky stale caka 50kW obdobie nabijaciek bude to postacovat. Okrem toho ide o 40kWh bateriu (nic sialene velkd), tiez si myslim, ked sa nad tym viac zamyslim, ze 50kW nabijanie bude stacit. Cena nepusti a na toto obdobie zatial postacuje. Tieto auta sa nekupuju na dlhe pravidelne trasy, obcas 200km obcas 500km a raz za rok k moru 700km. To raz za rok ked je clovek aj tak na dovolenke to vydrzi, cestu si moze rozdelit na polovicu a ani nezbada ze ho to obmedzuje (nabija pri ubytku). My napr. ked ideme do HR alebo IT si cestu aj tak rozdelime a prespime po ceste niekde v polke, bez stresu a vzdy vidime nieco nove, proste sme na dovolenke tak naco sa stresovat. Na bezne pouzivanie to bude plne postacovat a bude to aj vhodne k bytovkam pretoze uz sa nebudu moct ludia vyhovarat ze nabijat kazdy treti den sa im nechce, nabiju raz do tyzdna pocas nakupu.

      • head
        head komentoval
        Upraviť komentár
        Podla mna je to Fail (s velkym F). Novsia verzia je horsia ako stara. Je to krok spat. Najma ked v buducnosti bude viac rychlejsich nabijaciek tak bude radost na ne cakat ked ich tam budu taketo nepodarky okupovat.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        ja vas chapem ludia, ale ak pindame na rapidgate Leafu tak ani tato "vychytavka" Ioniqu nie je na chvalu. To je proste objektivna vec.
        Podla mojich info by uz coskoro mali byt na SK moznosti rychlejsieho nabijania ako 50kw, od nasho starsieho operatora. Potom, ak si planujem cestu na vychod, sever...proste smerom kde taka nabijacka bude, tak to vie usetrit cas a je to krok vpred a ten sa vzdy rata.

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        Okrem toho myslim ze odpoved najdeme v type pouzitych clankov a ich zapojenia. Skusim pogooglit co tam presne je a ako je to zapojene.

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        V zasade je mi jedno kto na com jazdi. ja viem preco chcem EV dokonca aj ako jedine auto do rodiny. Ideu sirim nenasilne dalej. Ale ak niekto chce SUV s velkym objemom a emisiami musi pochopit ze musi aj cvakat za tento svoj konfort. CO2 dan, cestna dan, vyssie poistky. V podstate totozny system ako v Rakusku len s tym ze sa ceny prisposobia platom- dajme tomu 30% dole. To by bol poprask ze si ludia nemozu dovolit kupit staru 3l popelnicu z DE. Ale som zly, musim prestat. :-)
    • SKolja
      Member
      • Dec 2018
      • 244
      •      

      Rychlost nabijania je tragicka, keby to bolo aspon dimenzovane tak aby vyuzivalo dostupnu infrastrukturu (0-90% na 50kW) tak by sa to dalo pochopit. Uvidime co sa casom dozvieme, but sa tu niekde setrilo alebo je nejaky problem s bateriami a takymto sposobom sa snazia znizit pocet plnych cyklov pri rychlonabijani a predlzit zivotnost.
      Sam pouzivam Ioniq ako druhe auto na dochadzanie do prace (nabijam doma) a prave rychlost nabijania je to co kompenzuje velkost baterie/dojazd. Nabijam 1-2x do tyzdna a ked sa mi nahodou stalo ze som potreboval v priebehu dna urgentne dobit (2-3x do roka), tak som si skocil do Lidla kupit cerstve pecivo (alebo hocikde inde na rychlonabijacku vo Viedni) a za 15 mam dobite.
      Z pomalsim nabijanim bude clove musiet castejsie dobijat aby mal v aute vzdy dostatocnu rezervu.
      Samozrejme pre ludi co sa nikam neponahlaju a jazdia stale tu istu trasu to nie je ziaden problem a znizenu rychlost nabijania nepocitia.
      Nechapem preco neurobili Ioniq v 2 verziach tak ako Konu. Dufam ze to budu hodnotit v kazdej recenzii negativne (zatial som videl 3 a vsade je to zasadny problem) a Hyundai sa spamata a vo facelifte nabijanie vrati na predchadzajucu uroven.

      Komentár

      • mozeg
        Member
        • Dec 2015
        • 439
        •   

        Co ja vnimam pozitivne na Hyundai a KIA je free update map a firmwaru v multitaimente. Ak ak to zabudnu spravit tak sa to da spravit aj doma cez SD kartu.

        Komentár

        • Teq
          Teq
          Member
          • Nov 2017
          • 240
          •   

          N druhej strane ta bateria v ioniqu vydrzi 3 auta, sak sa v priemere nenabija ani na 1C
          Divne, vzdy som bol v tom zeby sa EV bateria mala nabijat aspon na 2C a potom je setko v pohode

          Komentár


          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Bateria v Ioniqu sa prave nabija voci ostatnym EV dost velkym C, ma dost malu kapacitu, pozri moju tabulku:
            https://teslaclub.sk/forum/v%C5%A1eo...2739#post22739

          • Teq
            Teq komentoval
            Upraviť komentár
            myslel som ten novy, stary bude mat zrejme vyssiu degradaciu, ten co testoval bjorn mal tusim 8-9%, co je viac ako moj LEAF co ma 69 000 km a 93.5% povodnej kapacity (a teda vobec ho nesetrim)
        • Wilo
          Member
          • May 2019
          • 337
          •      

          Stary Ioniq pekne zahviezdil v poslednom Bjornovom 1000km teste. Na 1000km bol len o 1 hodinu pomalsi ako 4x drahsia TMS P85 a noveho Leafa nechal zahanbeneho v kute. Velmi slusny vysledok. Plus mal najazdenych 90.000+ km a ani nejaku postrehnutelnu degradaciu nebadat podla tych dojazdov.
           

          Komentár


          • Teq
            Teq komentoval
            Upraviť komentár
            veru je to vydarene auto, banujem ze som oblicku nepredal a nedal 10 000 viac za auto...na druhej strane je to dost stresujuce a nebude to pre bezneho cloveka jazdiaceho dlhe trasy, teda pokial nebude na kazdom odpocivadle nabijacia stanica so 4ma stojanmi a platbou cez kreditnu kartu (nieco ako IONITY)

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Tak Norsko z nas tak skoro asi nebude to je pravda

          • Teq
            Teq komentoval
            Upraviť komentár
            pritom je to ta najlepsia cesta...naco tlacit 100 kWh baterie a nicit cesty / tlmice / gumy zbytocnou vahou, radsej spravit poriadnu infraskuturu a staci aj ovela mensie baterie a cesty si mozme spiemnit zdavou zastavkou na nabitie auta a kavickou / obedom

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            Teq tiez si myslim ze baterky do 50kWh stacia z nad hlavu pre vacsinu obyvatelstva.

          • hudino
            hudino komentoval
            Upraviť komentár
            50kWh je v pohode, pretoze sa da ist cca 2 hod na dialnici vkuse. pri 28 resp. 38 sa to neda.... myslim tym normalnou predpisovou rychlostou a nie 110km/h. Cakam s cim pride Mazda, ked to Hyundai takto zazdil.

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Stacili by keby ludia rozmyslali racionalne a kupovali auto podla skutocnej potreby. Lenze v dnesnej dobe musi mat kazdy velke SUV lebo denne stahuju chladnicky a pracky plus tie 2 cesty rocne s plnym autom na lyzovacku/k moru. Proste musia byt pripraveni na nastrahy velkomesta a civilizacie A teraz si predstav takuto 2-tonovu krabicu na kolesach s aerodynamikou babickinej skrine s 50kWh bateriou. By v zime stal na kazdej nabijacke cestou

          • Teq
            Teq komentoval
            Upraviť komentár
            50-60 kWh je zlata stredna cesta, s energetickou hustotou aku mame teraz. SUV sa podla mna kupuju aj preto lebo este nemame ziadny EV "kombik" alebo station wagon. 40 kWh LEAF ma slsuny priestor ale aj rapidgate

          • Bejo
            Bejo komentoval
            Upraviť komentár
            U mna zostava 28ka Ioniq asi naj elekteoauto. K uplne neobmedzujucemu vyuzitiu chyba uz len hustejsia siet nabijaciek... ale aj to bude... viem si predstavit napr. pri ceste KE-BA 2x 20 min pauzu... teraz to robim s jednou 30-40 min... pri dvoch by som nemusel obmedzovat sposob jazdy...

          • hudino
            hudino komentoval
            Upraviť komentár
            ale KE - BA u Ioniqu 28 kWh bez obmedzovania rychlosti na 2 nabitia das mozno v lete, v zime nie...

          • Joe79
            Joe79 komentoval
            Upraviť komentár
            hudino - 3 nabitia, 2 budu malo, pokial sa nechces na Ioniqu 28kWh obmedzovat.

          • hudino
            hudino komentoval
            Upraviť komentár
            Joe79 kolko ma spotrebu pri 140km/hod na tachometri ?
        • hudino
          Member
          • Jul 2017
          • 37
          •   

          Viete mi prosim napista ti co mate Ioniqy, ked jazdite dlhsie trasy a musite nabijat DC, pri kolkych % zostavajucej kapacity zvacsa nabijate? (asi nieco medzi 10-20%) Chcem si dokladne prepocitat o kolko sa predlzi cestovanie na dlhsie trasy s 38 kWh Ioniqom. Nemyslim ze to bude az take strasne....

          Komentár


          • Peterka
            Peterka komentoval
            Upraviť komentár
            Ja mam dost "specialnu strategiu", kvoli moznej obsadenosti/poruche nabijacky si nechavam pokial sa da rezervu na dojazd k dalsej, takze nabijam niekedy uz pri 30-40%. Nemyslim si, ze to spomalenie nabijania pri 38kWh baterke bude nejake vyznamne. Pokial bude mat novy Ioniq BlueLink a ovladanie cez appku, moznost nastavenia percent na ukoncenie nabijania a podobne vylepsenia ako ma Kona, tak to urcite prevazi tych obcasnych par minut cakania na nabijacke naviac.

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Toto mi poslal kolega s Ioniqom z minulej soboty:

            “9% SOC prichod Velke Bierovce. 19.54kWh / 21minut @ priemer 60kW na upgradnutej Delte. Nabijal do cca 80%. Plna rychlost takmer pocas celej doby.”

            Nie som si isty ci ten novy Ioniq vobec pojme 60kW. Ked to Bjorn testoval tak sa to motalo dlhodobo okolo 3x kW ako na starych problemovych DBT. To by znamenalo aj takmer 2x dlhsi cas na nabijacke za symbolicke zvysenie dojazdu vacsou bateriou. Asi bude dost zalezat aj na hustote pokrytia nabijackami, ci ti tych extra 50km nieco pomoze alebo nie. Ale vyhody budu imho velmi prilezitostne a v specifickej situacii. Vyznam rychlosti nabijania krasne predviedol eTron v Bjornovom teste. Sice o 20% horsia spotreba a dojazd ako TMX ale vdaka rychlejsiemu nabijaniu rovnaky cas na 1000km.

          • Peterka
            Peterka komentoval
            Upraviť komentár
            Nie zeby som neveril, ale naozaj dava Delta v Dalitranse viac ako 50kW? Nikde som to nevidel, ani GW sa s tym nechvalil...

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Peterka Mam aj screenshot ale forum mi odmieta dovolit nahrat fotku Ale ano Delta v DaliTranse je pustena minimalne na 60kW ak nie aj viac.

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            hej, Dalitrans a Delta vie aktualne dat aj viac Pisem @AdamGWI nech prezradi kolko a co moze Bude to pozitivna info.

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            Adam GWI je adresat.
            blbne mi odosielanie a pozeranie prispevkov. Same errory to tu vyhadzuje

          • Adam GWI
            Adam GWI komentoval
            Upraviť komentár
            este to nikde neohlasujeme, nakolko na tejto lokalite stale testujeme a nastavenia menime zo dna na den. Stav z dnesneho dna je taky, ze zo siete do Delta nabijacky ide 50kW a z baterie (Grid/Watt booster) dalsich 50kW. Takze pri dobrej konstelacii sa tu da nabijat az 100kW. Ale ako pisem, este stale menime nastavenia zo dna na den, takze ak by ste chceli na to spoliehat, tak neodporucam Dobra sprava je, ze do par tyzdnov by tato nabijacka mala ist stale vysokym vykonom

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            100kW je vyborna sprava dakujeme za info Toto moze byt aj pre Teslakov celkom zaujimava nahrada trosku slabsieho a drahsieho Superchargera. Aj ked to asi nie vzdy pojde max vykonom kym to doladite.

          • Joe79
            Joe79 komentoval
            Upraviť komentár
            hudino za mna potvrdzujem strategiu 6 az 20%. Tych 6% to je krizova situacia, kedy nefunguje nabijacka, kde som planoval nabijat, alebo miniem exit na HR dialnici a nabijam az na dalsej, akurat ze vypocet dojazdu neberie do uvahy prevysenie. (Poznamka: BA-Vodice 12 hodin)
        • SKolja
          Member
          • Dec 2018
          • 244
          •      

          Jazdite uz niekto na "neoriginalnych" ne-ECO pneumatikach? O kolko sa znizil dojazd? Ak je to niekde medzi 5-10% tak asi pri najblizsom prezuvani dam nove letne, lebo to preklzovanie pri rozbiehani na mokrom povrchu/ prachu zacina trosku vadit ;-).
          Na zimnych to drzi o trochu lepsie.

          Komentár


          • head
            head komentoval
            Upraviť komentár
            Ja som dal Ioniqa na nejake continentaly na jar. Dojazd neriesim, tak cisla ti neviem dat, ale tipujem, ze to bude do 5-10%. Co sa preklzovania tyka tak preklzovat to bude stale, mozno len o trochu menej. Ja som to menil tiez kvoli preklzovaniu a cakal som od toho viac.

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Len gumami to nevyriesis. To je od podlahy vadna koncepcia podvozku a pohonu. Predny nahon a lahky predok. Mozno nejake gumy sirky 225 by to vyriesili ale take tam nedas. Ioniq je na kludnu a pohodovu jazdu.

          • SKolja
            SKolja komentoval
            Upraviť komentár
            Wilo, jasne ze Ioniq nie je pretekarske auto, jazdim pohodovo, ale vadi mi ze pri zaradovani sa v krizovatke do prudu vozidiel ked sem tam treba pridat trocha viac tak trocha preklzne vonkajsie koleso a nato trakcna kontrola uberie vykon. Keby chvilku podrzalo, nie je problem vobec. To chvilkove osmirglovanie pneumatiky by ma vobec netrapilo.

          • Joe79
            Joe79 komentoval
            Upraviť komentár
            SKolja ano mam neoriginal disky aj pneumatiky - Denzel 6,5x16, nahradne TPMS snimace, Continental Wintercontact TS 860 205x55R16. Radsej nech auto sedi na ceste, nabijat mam kde
        • Jiri GrandPa
          Senior Member
          • Dec 2016
          • 707
          • viera8131
          •      

          Pôvodne zverejnené od Wilo Pozrieť príspevky
          100kW je vyborna Toto moze byt aj pre Teslakov celkom zaujimava nahrada trosku slabsieho a drahsieho Superchargera.
          Urcite je to výborná správa na ceste severnou trasou ale SC nie je ani slabší ani drahší.
          SC v Sielnici dáva až 146 kW a stojí 0.28€ za kWh. Uvidíme ako dlho...

          Komentár


          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Som to zle sformuloval a nestastne to vypadlo. Samozrejme som ten GW myslel ako slabsiu a drahsiu alternativu
        • Wilo
          Member
          • May 2019
          • 337
          •      

          Uz tu mame prvu lastovicku Niekto odtialto alebo importerske?

          Komentár


          • dango
            dango komentoval
            Upraviť komentár
            v CZ uz su na vypozicanie, ale s tym nabijanim ziadna slava. Nad 70% je to uz na slucku, cize realne vyuzijes aj tak iba kapacitu stareho Ioniqa. Cize jazdenie bez sebatryznenia je 1 nabijanie, ~350km zatah; co samozrejme vacsine musi stacit. Ale stale na "cestu do Chorvatska" to zial nie je

          • hudino
            hudino komentoval
            Upraviť komentár
            dango, no neviem. ja som zistil ze mam s deckami vzdy zastavku aspon hodinu, naposledy hodinu a pol. To vies dostat 3 decka z preliezok, na WC, napojit. nasytit, znova ich dostat z preliezok, nalozit a hodka a pol vcudu
            vlastne to nabijanie je moc rychle

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            hudino ja mam len 2 decka a male ale hovoris mi z duse. Aj ked ideme k moru kazda zastavka min. Hodinu. 😂

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            no ...som jediny, komu sa v tejto farbe ani najmenej to auto nepaci? ta nova grafika svetiel, "zvrasnena" predna maska, strasne kolesa a zaklincovane farbou.

          • hudino
            hudino komentoval
            Upraviť komentár
            je to subjektivne, mne sa tento FL paci ovela viac ako model predtym, ale napaci sa mi cena

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Mne sa novy Ioniq tiez nepaci ale v tejto cervenej vyzeral prekvapivo dobre. Je to blba fotka ale v skutocnosti bola ta cervena trosku hlbsia. Urcite lepsia farba ako ta debilna oranzova co davali na povodny Ioniq. “Stary Ioniq” vyzeral ozaj dobre v zakladnej bielej ktora mu slusela a bola elegantna. Novy vyzera v bielej asi najhorsie. V bielej vystupi ta clenita maska aj svetla a denne LEDky a vyzera to ako Bane z tretieho Batmana. V tejto cervenej imho podstatne lepsie lebo ciastocne odputava pozornost od toho cumaku. Este som zvedavy ako to vypali v ciernej. Odtiene striebornej a sedej bude tradicna nuda ako vsade. Neviem ci je planovana aj modra?
        Pracuje...
        X