Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Audi e-tron

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • ICE666SVK
    Senior Member
    • Jul 2014
    • 1997

    #61
    Ved aj tu ho chvalili. Zapnut si zvuk vlastne ani netreba, lebo nepocut takmer nic, okrem sem tam pretocenym kolesam a vetra co tam bol.
     

    Komentár


    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      Elektrický tank
      No AUDI ešte čaká dlhá cesta kým všetko úplne vyladia a kým borci z IONITY postavia všade poriadne nabíjačky.
      Naposledy upravené cio; 15-05-2019, 19:18.
  • milan84
    Senior Member
    • Jun 2015
    • 853
    •   

    #62
    dnes som s etronom konecne jazdil po meste. zajtra rano ho vraciam, potom napisem spotrebu a nejake dalsie poznamky.
    Zazraky sa nekonaju, u mna sa skor potvrdzuje vseobecne sklamanie. Ale berte to ako moj subjektivny nazor, cloveka, ktory okusil Teslu ;-)

    Komentár

    • milan84
      Senior Member
      • Jun 2015
      • 853
      •   

      #63
      Idem doplnit slubene cisla z jazdy v meste. Podmienky mizerne-lejak, cca 7st, vsade stojace kolony, pohyb krokom.
      -Prevzatie auta v prievoze v BA, cesta k Eurovea,dalej cez palisady k Slavinu. Par km po Palisadach, presun na nabijacky k Freshmarketu, Lidl Trencianska,k Avionu 2x GW,cesta domov smer Dun.Luzna. Na druhy den rano z obce pri luznej do Prievozu v BA vratit auto.
      Spotreba pocas prvych 20km kedy su tam zapocitane kopce okolo Hradu bola cca 45kWh !! Neskor, ked som jazdil po rovine klesla na 37,2. Auto som doma vecer odparkoval v garazi s cislom 37,5kWh/100km po najazdeni cca 95km. Kurenie na 21 st, obcas vyhrev sedacky,stretavacky zapnute, ventilacia na minime. Dnes rano sa audi kratkodoba pamat vynulovala automaticky, takze kludna jazda po rovine z obce pri BA do prievozu = 33,8kWh.
      Celkovy priemer po troch dnoch v redakcii zahrnujuci vylet do Zvolena, stredajsiu jazdu redakcie v meste a moju vecernu jazdu v tazkych mestskych podmienkach a zapchach je 31,4 pri priemerke 43km/h a najazde 680km.
      Asi to nie je iba moj nazor, ze je to hotova katastrofa a ekvivalent pri spalovaku napr. takemu Cadillac Escalade.

      Jednu vec musim vyzdvihnut - rychlost nabijania. Testoval som ho na Delte, efacec, ABB a vsetky davali pocas 10-15min zastavok trvalo 49-50kW. Tymto je mozne, ze sa auto nabija podobne rychlo ako tesla na SC, lebo ta ku koncu ide rapidne pomalsie, kdezto audi podla kriviek z webu tlaci 50kW az do konca.

      Virtualne zrkadla su najvacsie zlo, nezmysel a adept na najhorsi vyrobok roka. V meste je to skoro nepouzitelne, ani po troch hodinach v aute som nedokazal odhadnut ako daleko je auto, ktore sa mi objavilo na displeji, jeho staticky obraz bez zmeny uhlu ked pohnem hlavou je hlavou tazko spracovatelny Tykadla navyse trcia velmi siroko do priestoru, fakt nevidim jediny dovod na priplatenie za tuto sprostost.
      Forma rekuperacie mi v tomto aute tiez vobec nevyhovuje. Kedze po pusteni pedalu plachti musite tuknut do brzdy, ked zacne fungovat rekuperacia (platnicky sa pripoja az pri silnejsom brzdeni) alebo vzdy po kazdom pusteni plynu natukat intenzitu rekuperacie padlami pod volantom.
      Etron nie, dakujem. Zaujal by tak pred 3-4 rokmi. Nie dnes, ked Tesla spravila uz niekolky update Xka aj Ska vr. motorov, baterii, sw.
      Mozno si to malokto uvedomuje, ale pri dobijani na 50kW nabkach treba uz pocitat pri ZSE s 3e poplatkom za parkovanie po hodine a v GW za 0,10€ za kazdu minutu po 45.minute. Nabijanie sa tak predrazi a hlavne GW vyrazne predrazuje toto nabitie.

      ...ale hlavne, ze to vie toto na vsetkych dverach :-P A vraj Falcondoor su blbost
      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG_20190515_182807.jpg
Videní:	715
Veľkosť:77,9 KB
ID:	37442
      Pripojené súbory
      Naposledy upravené milan84; 16-05-2019, 17:45.

      Komentár


      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Vidím, že musím konečne spraviť ten graf nabíjacieho výkonu Tesly na SC čo som zapisoval. S takou katastrofálnou spotrebou ani náhodou nenabijes rýchlejšie e-Tron na 80% vs. Tesla na SC pri 50 kW nabijacke. Lebo Tesla fici na maximum do nejakých 50% a 50 kW nabíja pri 76% SOC (mám najmenšiu batériu). A moja kombinovaná spotreba je 20 kWh/100 km.
        Naposledy upravené Jiri GrandPa; 16-05-2019, 20:36.

      • curgali
        curgali komentoval
        Upraviť komentár
        Takže u E-Trona neplati, že čím ideš pomalšie, tým má menšiu spotrebu?..Tak ako je to u všetkých ostatných BEV?...

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        curgali no podla tejto mojej kratkej skusenosti to auto popiera vsetky dobre zvyky elektromobility

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Ta spotreba je uplne katastrofalna. Ceny elektriny pojdu uz len hore a pri tej spotrebe eTronu to fakt bude financne ekvivalent nejakeho Escalade s velkou smadnou V8. Keby to necitam tak nikdy neuverim ze nejake osobne EV moze mat v meste spotrebu 45kwh na sto. Neviem ci sa smiat Audi za ich naskok vdaka technike alebo plakat nad stavom elektromobility kam sa dostala za tie roky. Nevidim jediny dovod preco ist do eTrona namiesto klasickej Q7. A ked sa niekto boji nizkoemisnych zon uz Q7 Plugin hybrid dava za tychto okolnosti vacsi zmysel. Celkom hanba. Audi sa tymto u mna odsunulo uplne mimo zaujmu a len ma utvrdili ze Tesla bude kupa ktora dava najvacsi zmysel.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        Wilo ako pisem tych 45 bol extrem ale realny v tomto pocasi a dopravnej situacii. keby som sadol di toho auta z roboty a siel cez cele mesto fakt niekde na kopec kde by som byval,bolo by to to iste. verim ze v lepsom pocasi by to romumne kleslo ale nemeno to nic na tom,ze aj pri pohynani sa a krokovom jazdeni to zerie aj obrubniky pri ceste.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        To mi je jasne ale stale. 45kwh/100km znamena pri programe ZSE Partner (0.29c/kwh DC) 13€ na 100km. To je ekvivalent spotreby 9.3 L/100km benzinu pri cene 1.4€/liter. Hybridne SUV chodia v meste za 7-8L a stoja polovicu. Aj ked tam zaratame komplexnost hybridneho ustrojenstva a naklady na prevadzku tak stale budu lacnejsie a realne sa kupa eTronu nikdy nevrati. Ked si este zoberieme ze je to Audi a SUV a ich normohodiny tak za servisnu prehliadku bude cena taka ze sa nebude rozdiel kupnej ceny a prevadzkovych nakladov casom zotierat ako pri beznych EV ale bude stagnovat alebo sa este viac prehlbovat.

        Bezne rozsirene EV stoja v takych podmienkach a pocasi priblizne 3-6€ na 100km. Doteraz som nepochopil zmysel existencie tohto auta a myslienkove pochody potencialneho kupca. Bud je to niekto kto sa do EV vobec nevyzna / je to jeho prve EV alebo je to dochodca ktory ma nekonecno casu a nevadi mu stravit na nabijacke viac casu ako na ceste. Nie je to ani pekne, ani lacne a pri tej spotrebe ani ekologicke. Dalsia zbytocna nemecka krabica.

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        Offtopic: Spotreba porovnatelna so Schwarzeneggerovym Hummerom - http://www.kreiselelectric.com/blog/...ten-hummer-h1/ ktory robi udajne 300km so 100kWh bateriou ;-)

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        myslim ze audi to zabilo uz z principu. Dve tretiny (alebo polovica) vykonu ako Tesly, vyssia vaha, hlucne el. ustrojenstvo....aj ked prestane prsat, ja by som byval na rovine a nechodil cez mesto v case najvacsej zapchy....spotreba by bola mozno 33-35. Stale snad trojnasobok mensich efektivnych aut a vyrazne viac ako ucinnejsie, 7-miestne, LAHSIE a vykonnejsie Tesly. Na dnesne pomery to audi nezvladlo a ma tak 3- a aj to som privrel obe ucitelske oci.
        Jedine co mozem na obranu audi povedat, ze tri dni v celej redakcii, z toho jedno popoludnie u mna je velmi kratky cas na podrobne merania a je to teda len vypichnutie extremu, ktory vsak naznacuje, ze co sa sepka bude asi aj pravdive.
    • jux
      jux
      Senior Member
      • Apr 2015
      • 1378
      •      

      #64
      milan84 Dali sme nabijat etrona vo Zvolene na 50kW nabijacke, potom sme isli teslami na Kaskady, nabili tesly na 95% isli naspet do Zvolena a etron bol prave nabity - neviem sice presne na kolko, no etron mal na nabijanie viac casu o cestu teslami zo Zvolena na Kaskady a naspet, takze tesly na SC nabijaju zrejme rychlejsie ako etron na 50kWh.
      Navyse SC na Kaskadach mal mierne znizeny vykon. SC - nabijal moju 90-tku bateriu max 95kW, pritom v Auparku BA nabija moju 90-tku vykonom 110kW. Vladovu 100vku na Kaskadach tiez nabijal 95kW, no na SC v auparku BA mu zrejme nabija tak ako ma nabijat 100vku - teda 120kW.

      Komentár


      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        presne casy ma autozurnal poznacene. dnes som mu pozeral podla fotky z kaskad, o kolkej sme tam koncili.
        etron pisal po pripojeni tusim 1h40min. ked sme prisli, bol uz vypnuty, full. zobral 67kw. neviem ako presne ta ABB nabijacka odhadla ten cas a ci sme prisli tesne po vypnuti, alebo tam uz 20min auto len zavadzalo
        V idealnom pripade je SC jednoznacne rychlejsi, ale pri spomaleni je to mozno podobne alebo na zvazenie. Zas tesly mali viac vybite ked dosli k SC ako etron do ZV (percentualne) ak si dobre pamatam.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        takze z appky zse:
        etron zobral 67kW za 86minut. takze rychlejsie ako odhadovala nabijacka. Startoval na 22 percentach.
        voloda69 mal este vo ZV pri mekaci 19 percent ak mame dobre poznacene. nieco este minul cestou k SC. K nabijaniam je nejaka historia, kedy a ako dlho si nabijal? Odpajali sme o 13,30hod, ale neviem kedy ste chalani zapojili a zacali nabijat.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        do tretitce: jux a voloda69 ake pohotovostne hmotnosti mate zapisane v TP? etron ma napriek deklarovanych 2490kg v letakoch v TP az 2704kg !!

      • voloda69
        voloda69 komentoval
        Upraviť komentár
        Doma som mal 90% nabitu baterku, celkovo som spotreboval 59kWh, ale myslim ze pri mcdonalde vo Zvolene mi ukazovalo nieco okolo 25%, malo by to byt aj na videu, na fotke mam len zobrazeny dojazd 110km. na SC som nabil 74kWh. Nabijat zacal o 12:20.

      • voloda69
        voloda69 komentoval
        Upraviť komentár
        prevadzkova hmotnost (G) - 2.533 kg, najvacsia pripustna celkova hmotnost (F.1) - 3.079

      • voloda69
        voloda69 komentoval
        Upraviť komentár
        kombinovanu spotrebu za vsetkych 5.000km , co mam najazdene mam 23,8 kWh/100km.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        moja P90DL G=2514kg F.1=3071 kg. Volodova 100D ma o nieco tazsiu bateriu ale lahsi motor a ine sedadla stredneho radu.
        Dlhodobu spotrebu mam na P90DL po takmer 60 tis cca 28kWh/100km - no auto sa pouziva takmer vyhradne na dlhe trate a cca 10% bolo s tazkym privesom.
    • Wilo
      Member
      • May 2019
      • 337
      •      

      #65
      Electrek ma na webe zaujimavy graf nabijania elektromobilov. Audi tvrdi ze Supercharger V3 vyzera dobre na papieri ale v praxi je to zufale a Audi ma vhodnejsie nabijanie s plochou krivkou az do vysokych %. Nazor nech si kazdy spravi ale tych V3 chargerov este vela neni a dat malo tak je to skor take teoretizovanie asi. Na druhej strane ani Ionity nema este take silne zazemie mimo nemecka a holandska.

      Komentár


      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Audi má viac kW výkonu, ale spotrebu žalostnú. Tento graf by bolo dobré prerobiť na výkon nabíjania v "km" pri danom SOC, aby si Audi uvedomilo ako rýchlo nabíja. Môže byť rýchlejšie ako Tesla pri 80%, keď aj tak nabíja na menej km. Užívateľ ak mu aj nezáleží na peňaženke, zaujímajú km, ktoré si doplní.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Tak to mame prerobené. Bohužiaľ ani vyšší nabíjací príkon nekompenzuje tu spotrebu.

        https://cleantechnica.com/2019/05/17...n-audi-e-tron/
        Naposledy upravené Jiri GrandPa; 21-05-2019, 19:49.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Tak to je gol do vlastnej brany! Dobry nalez. Podla clanku su Audi skratka plagiatori co falsuju data a zavadzaju. Ostatne co cakat od firmy ktora roky obchadzala emisne testy a falsovala vysledky. Smutne.
    • Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 1314
      •   

      #66
      Na sutazi pravidelnosti (teda auta isli podobnym tempom) spotreba skoro trojnasobna ako Ioniq. 10,7 -> 27,5 kWh / 100 km. Je to vobec mozne ?
      [priezvisko]@me.com

      Komentár


      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Fraska menom eTron pokracuje. Zda sa ze uz aj ten vysmievany Jaguar ho zadupe do zeme. Paradoxne spotreba 90kwh na prejdenych 330km robi pri platenom DC nabijani eTrona na prevadzku drahsim ako nahodne dieslove SUV. Idu spravnou cestou Toto neni naskok vdaka technike ale 10 krokov vzad.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        A to im este Fia skratila trat, lebo by ju nepresli. Auta cez noc dobijaju 10A prudom z 230V, vsetkym to staci ale Audi protestovalo a skratili im trat o dve etapy.
    • cio
      cio
      Junior Member
      • Feb 2019
      • 21
      •      

      #67
      Tak som si konečne našiel čas a požičal som si E-TRON na celý víkend
      MÍNUSY:
      Áno auto skutočne pri malých rýchlostiach pri akcelerácii alebo rekuperácii jemne píska (v rýchlostiach 30-60 km/h). Ale počuť to iba ak je vypnutá muzika.
      Virtuálne spätné zrkadlá ma nijak neočarili, štandartné zrkadlá sú vhodnejšie.
      Trochu som ostal zaskočený z tuhosti riadenia, miestami to pôsobí ako by auto nemalo posilňovač riadenia, ešte musím zistiť kde sa to nastavuje.
      V navigácii zatiaľ stále žiadne nabíjacie stanice v SR - vraj sa na tom pracuje.
      Trochu zvláštne zatváranie a otváranie dverí, zatiaľ som tomu neporozumel. Niekoľko krát sa nám stalo že sme po nastúpení mali pootvorené dvere. Ale je to iba otázka zvyku ako dvere zatvárať.
      PLUSY:
      Z vozidla som ostal skutočne uveličený, jazdné vlastnosti, akcelerácia, presnosť riadenia, podvozok skutočne fantasticky eliminuje nerovnosti vozovky. Veľký palec hore.
      Akcelerácia je ohromujúca, rekuperácia skutočne v poriadku, režim plachtenia je veľmi príjemný. Každý koho som vozil po chvíli avizoval že mu je zle, že mám jazdiť normálnejšie.
      Dotykové panely reagujú výborne, celý systém sa ovláda veľmi príjemne.
      Typický AUDI interiér, presnosť, luxus, človek sa cíti ako v obývačke.
      Spotrebu, ktorú na vozidel hejteri veľmi pranierujú považujem za primeranú veľkosti a hmotnosti vozidla. Ak niekto čakal že auto bude behať na 15kW/100 km, tak je naivný.
      V rámci SR zájdem kde treba a ak pôjdem na dlhší trip tak sa dobíjaniu aj tak nevyhnem. Preto jediné čo skutočne pomôže je poriadna sieť Ultra chargerov. 40min sa dá posedieť pri káve a odpísať na e-maily. Existujúca sieť 50KW DC staníc je ale skutočne biedna. Ale týmto trpia všetci bez rozdielu, nie len AUDI. Riešením je rozšírenie siete nabíjačiek.
      Ak to má byť úplne v poriadku, u auta takejto veľkosti bude treba zvýšiť výkon DC nabíjania na 300KW. 150KW DC je fajn.
      11KW AC na doma je dostačujúce. AC 22KW by sa hodilo, ale jeho absencia nie je problém.
      ZHRNUTIE:
      Je zbytočné E-TRON porovnávať s autami TESLA, pochybujem že by niekto z TESLA presedlal do AUDI. To sa udeje podľa mňa len zriedkavo. (TESLA komunita to je ako ortodoxní židia, ktorí ostatných židov nepovažujú za dostatočných židov.... ja to nezmením)
      E-TRON treba porovnávať s bežnými vozidlami od AUDI alebo inými luxusnými vozidlami a v tomto teste auto obstálo. AUDI má ešte čo zlepšovať, dokonalé auto neexistuje, ale sú na dobrej ceste.
      Za všetko postreh mojej ženy "PÍSKANIE ? - oproti tomu ako hrkoce diesel v našej Q5-ke je to nič ..."
      Pre nás fanúšikov elektromobility je skutočne dobrá správa že už na tomto poli TESLA má na boj s ropákmi ďalšieho spolubojovníka.
      S elektromobilom sa zatiaľ nemôžeš ponáhľať, jazda na elektromobile je výsada a dobrodružstvo. A ešte to tak chvíľu ostane
      Click image for larger version  Name:	E-TRON_garaz.jpg Views:	0 Size:	94.8 KB ID:	37730

      Naposledy upravené cio; 25-05-2019, 22:25.

      Komentár


      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        Na obrazku je konektor pomaleho nabijania?

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        cio uz vsetci vieme, ze si e-tron very positive Ale to, ako skalopevne sa snazis presvedcit seba aj nas, ze ta spotreba je v poriadku...to je uz za ciarou. Nikto necakal, ze to auto bude mat spotrebu 15. Ale uprimne - ja za seba som cakal, ze pokoria v efektivite teslu, lebo je to predsa AUDI - naskok vdaka technike. Ale ak etron pride na trh 4 roky po uvedeni Xka s rovnakou vahou, vyrazne nizsim vykonom a citelne vacsou spotrebou (ano, nie je to extremny rozdiel, ale citelny ano), tak to NIE JE ZVLADNUTE z hladiska vyvoja a je to pustene na trh len aby nieco bolo.
        Predstav si, ze v dnesnej dobe, ked Octavii tretej generacii zvoni umieracik a ma cca priemerku 5,5L, pride rovnako velky francuzsky model a bude mat spotrebu 7,5L. VSETCI ho ukrizuju, skitizuju, odsudia na nezaujem.

      • cio
        cio komentoval
        Upraviť komentár
        milan84 asi nie celkom omylom si prepočet na naftu zámerne nafúkol a zdeformoval a výsledok nie je proporcionálny. Ten rozdiel nie je ani zďaleka tak výrazný.
        Ľudia už roky rokúce kupujú luxusné značky vozidiel a spotreba ich až tak nevyrušuje. Nechajme ľudí rozhodnúť sa či chcú TESLA alebo iné EV.
        Mne ani trochu nevadí ak je niekto fanúšik TESLA, prečo by aj. Sú to výborné káry.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        cio - vieš po anglicky? Dam ti to sem ešte raz.
        https://cleantechnica.com/2019/05/17...n-audi-e-tron/
        Prečítaj si to a pochop že keďže e-Tron nie je auto pre jazdenie po meste tak tá obrovská spotreba je problém. Obzvlášť na SK kde mame len 50 kW nabíjačky.
        Na to aby som z Budce prišiel do Kosic mi skutočne 40 min nebude stačit.
        Bohuzial. Ja som sa na e-Tron tešil a chcel ho ale Vorsprung durch Technik sa nekonal a tak idem do Tesly Model 3.

      • cio
        cio komentoval
        Upraviť komentár
        Stránka cleantechnica je dlhodobo a slepo naklonená TESLE, tvoje narážky na angličtinu sú trápne
        Z Budče do Košíc to za 40min nedáš asi ani vrtuľníkom - prepáč nerozumiem ti
        Je to vzdialenosť 217km a auto to v pohode dá, v KE pekne nabiješ a vrátiš sa. Nerob paniku.
        K tomu že si si objednal TM3 ti gratulujem. Ak si sa tak rozhodol, isto vieš čo robíš. Aj TM3 isto cestu Budča - Košice zvládne - neboj
        ------------------------------------------------
        Ja si pekne na mojom E-TRON-e počkám kým sa nabije, vypijem kávičku, zjem rukolový šalát s mozzarelou, popracujem na NTB alebo zotriedim rodinné fotky z výletov, popočúvam môj krásny BANG & OLUFSEN a tým čo im to vadí nech aj rozdrapí
        Naposledy upravené cio; 26-05-2019, 21:33.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        cio tu spotrebu som dal samozrejme pre ilustraciu, asi vsetci pochopia, ale len ty si sa chytil
        Nechavam ludi nech kupia co chcu, ale myslim si, ze aj vdaka marketingu audi to dopadne asi takto: dobry den, chcel by som si vyskusat etron a mozno aj kupit. Predajca - zial, ziadny nemame a najblizsi rok je vypredane. Ale pozrite sa na nase modely Q7, Q8 a urcite si vyberiete
        tam sa k spotrebe ani nedostanu.
        Minuly tyzden som stretol jedneho funny pana, ktory robi rozne prepocty, vypocty pre automobilky....ako inak je to pan ING. a dal hlasku, ktora bude u mna dlho top: "z prostredia tesly viem, ze sa tesla etronu boji". nevedel som, ci sa mam zacat rehotat, plakat, ci to vobec komentovat.

      • cio
        cio komentoval
        Upraviť komentár
        Milý @milan84
        samozrejme že som sa chytil ... píšeš tu bludy tak som sa chytil. Blud je aj to že sa na auto čaká rok. Píšeš somariny, že sa nehanbíš. Čo ťa klepe že na také auto nemáš prachy alebo čo ? Tak ti pridám, nech ťa rozdrapí mám na celý víkend predvádzacieho E-TRONa v garáži. Zajtra ráno ho idem vrátiť. A nepracujem pre AUDI ani nič podobné. Som celkom bežný zákazník.
        Dnes som sa previezol na troch rôznych elektromobiloch a mám skutočne dobrú náladu tak som sa rozhodol že vám tu všetkým trochu podkúrim.
        Je komické sledovať ako všetkým neprajníkom vypína ističe z toho že už aj niekto iný vyrába EV.
        Pripadá mi to rovnako komické ako keď pred pár rokmi majitelia iPhone každému s iným mobilom vysvetľovali aký je mimo.
        Naposledy upravené cio; 26-05-2019, 21:50.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        Mily cio spolocne s kolegami z teslaclubu sa tesime tvojej dnesnej dobrej nalade, lebo s tvojimi prispevkami sme si uz uzili asi vsetci
        Nemam na etron, myslim,ze na to ma len hornych 5 alebo 10, to je fakt. Aj keby som mal, z principu nepodporim dieselgate znacku aj ked by to inym ludom nevadilo.
        Ja to vidim tak, ze somariny pises ty a naozaj citam medzi riadkami, ze si si ho objednal a tak sa snazis jeho nedostatky bagatelizovat a prehliadat. Sprava o vypredani a cakacej dobe je verejna info od importera Audi na Slovensku. Ak je nespravna, nech si tam spravia poriadok. Alebo tebe ako VIP audiclubinternational povedali nieco ine?
        Si na Teslaclube. Primarne su tu majitelia, obdivovatelia, fanusikovia Tesly. Dalej je tu skupina majitelov inych elektromobilov, ktori na svoje auto povedia chvalu aj na neho nakydaju ked si to zasluzi. A potom je tu jeden cio ktory zo zatial neznameho dovodu prezentuje audi ako vyborne auto uvedene na trh v spravnu chvilu bez problemom so zravostou, s idealnym terminom dodania a uplne skvelou cenou
        Bud uz prosim nereaguj (a nechaj nas,co nevieme zniest, ze uz aj iny vyrobovia robia elektromobil ) alebo bud pripraveny, ze sa tu pochytis asi s kazdym.
        zelam ti pekny vecer.

      • cio
        cio komentoval
        Upraviť komentár
        Milanko ja sa tu už s nikým nepochytím. Všetci fanatický fanúšikovia TESLA a ich pajtáši na NISSANE ktorí si TESLA nemôžu dovoliť ma nemôžu už vyviezť z rovnováhy. Už sa na vás iba smejem
        ---------------------------------------------
        Áno TESLA a aj AUDI je pre tých čo majú prachy. Pre ľudí čo majú prachov menej, je tu škoda CITYGO iV alebo LEAF. TESLA zatiaľ nedokáže vyrábať auto za 16.000,-€
        DIESELGATE je už stará somarina a dnes to už nikoho nezaujíma. Nájdi si dačo iné a výživnejšie, do čoho budeš kopať
        Naposledy upravené cio; 26-05-2019, 22:14.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        No ty si nám tu fakt chýbal. Čo je trápne na tom keď sa pýtam ci vieš po anglicky? Je pekne že vieš. A tvoj jediný komentár je že Cleantechnica je pro Tesla? A tie fakty čo?
        Je to márne s tebou diskutovať k veci, už to robiť nebudem.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        cio a prosim ta preco sem este chodis a stale prispievas, ked si tu nenasiel svoju krvnu skupinu a vsetci sme tu fanatici ?
        Dieselgate je stare, tak ok, to sa vlastne zabudne, alebo skutok sa nestal? Tak som dal novsiu - stale hovorim, ze je to neefektivne auto. Aj s tym si ma poslal dokelu
        prosim, skus stranku audiclubinternational.sk alebo .com
        am si asi skor najdes kolegov, ktori ta potlapkaju po ramene, ze si si dobre auto zajednal
        Peace, dalej uz fakt nema za mna zmysel reagovat.

      • cio
        cio komentoval
        Upraviť komentár
        milan84 ale veď ja už viem že toto je vlákno "kopni si do E-TRON ako vládzeš" - občas sa sem na tú vašu zoologickú chodím pozrieť aby som sa zasmial nad tým ako sa poniektorí boja toho že aj iní už vyrábajú EV CARs.
        Ani dnes ste ma nesklamali
        ------------------------------------------------------------------
        Našťastie je tu aj kopa normálnych ľudí, takže ty ma neznechutíš.
        Nie, ja nepotrebujem stránku ONANUJ S AUDI AKO VIEŠ. Ja som fanúšikom čistých technológií a elektromobility a ak sa jej bude venovať aj samotný BP, SHELL alebo aj Donald Trump, tak sa budem snažiť veci vidieť triezvo. Len hlupák nemení názor, alebo nedokáže priznať že sa mýlil.
        VW sa ospravedlnili, zaplatili pokuty, prepustili vinníkov a niektorí už sedia v base. Ja verím že VW skutočne obrátilo kormidlo a ide dobrým smerom.
        Naposledy upravené cio; 26-05-2019, 22:55.

      • cio
        cio komentoval
        Upraviť komentár
        ICE666SVK - áno toto je fotka pravej strany E-TRON na strane spolujazdca. Tam je iba konektor TYPE2. Indikácia blikania na zeleno indikuje nabíjanie na 220V. Zajtra ráno o 9:00 idem testovať nabíjanie na Budči. Určite sem dám aj fotky
    • Wilo
      Member
      • May 2019
      • 337
      •      

      #68
      Pôvodne zverejnené od cio Pozrieť príspevky
      Existujúca sieť 50KW DC staníc je ale skutočne biedna. Ale týmto trpia všetci bez rozdielu, nie len AUDI.
      Kto su vsetci? Ja poznam len Jaguar iPace co tym trpi. Tesla ma svoje SC ktore idu 120kW a vyssie. Ostatne EV na trhu sa nabiju na existujucich nabijackach za 30-50minut na uspokojivy dojazd.

      Komentár


      • cio
        cio komentoval
        Upraviť komentár
        Myslíš tie 2 SC v BA a na Kaskádach ? Akože ak ideš do Košíc alebo smerom na ŽIlinu, tak kde budeš nabíjať ?
        Nechápem na čo chytráčiš. Môžeš byť len rád že ti tú TM3 už dajú CCS konektorom aby si mohol nabíjať aj inde. Ostatné siete ti nabíjať dovolia. Nie ako TESLA na ktorej nabiješ iba TESLA. Čas ukáže ktorý postup je správny

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        cio Bolo by prijemnejsie, keby bolo viac SC na Slovensku, no aj dvoma sa da existovat. SC su urcene na dlhe trasy a v cieli sa pocita s pomalym nabijanim, takze pokrytie SC na SK je. Ked sa zo Slovenska vydas nabitou teslou hociktorym smerom okrem vychodu, tak to zvladnes do hociakeho ciela v EU len pomocou SC. Koncepcia, kde stavaju v malom okruhu na viacerych miestach po jednom stojane je uplne nanic. Mimochodom mal som teslu uz v case, ked na SK nebol ziaden SC.

      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        Tak tie stojany co su po jednom tu kritizuju vsetci aj ty co EV maju aj ty co EV este nemaju. Tesla ma podmienky z ktorych sa aj ine znacky budu moct nabijat na SC ale musia sa tie znacky, podielat na vystavbe. Oni sa ale vyjadrili, ze oni vyrabaju len auta a o nabijacky sa maju postarat iny. Ak si dobre pamatam. Myslenie petrolejakov, ktory sa zabudli v case. Pokial ide o EV eru, tak Tesla nastavila latku a je tam, kde sa inym automobilkam nejak nechce. Proste vyraba len EV a aby sa im auta predavali, tak musela vytvorit svoju vlastnu siet. A ukazuje sa, ze je to spravna cesta, lebo maju to vyladene aj na stavajuce modeli aj na buduce. Oni maju tu spatnu vazbu hned. Ani Ionity nieje siet, ktora bude davat spatnu vazbu tak rychlo, ako to ma Tesla s SC. Je kopec nabijaciek ale vo vacsine sa stavaju dalej len 50kW. Tych ultra je malo. Netusim, ci sa da len nejakou preprabkou (mysleno vymenim creva) zvysit vykon tych 50kW na vyssie, alebo sa musi vymenit cela nabijacka + doriesit vykon, aby bol vyssi. Riesenim by mohla byt aj kombinacia viac rychlonabijaciek, kde sa da nabit viac EV + baterky nieco ako powerwall a strieska s fotovotaickymi konektormi. Proste na dnesne vykony EV na rychlonabijackach z baterkami 64+ je to uz malo.
        Naposledy upravené ICE666SVK; 26-05-2019, 10:46.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        cio uz to tu bolo rozoberane. Preco by Tesla, ktora vsetko toto iniciovala, spustila, naliala a nalieva dalej do SC neskutocne peniaze mala nechat ludi, co kupia rovnako draheho etrona, jaguara aby vyuzivali (hoci aj platene za elektrinu) ich knowhow. ?

      • cio
        cio komentoval
        Upraviť komentár
        NA ČO ? No keď na nič iné, tak preto aby dostali za nabíjanie peniaze a teda aby na tom zarobili a znížili stratu spoločnosti TESLA. Elektrika je za facku oproti tomu ako draho sa dá predať na nabíjačke. Nabíjanie je a aj bude veľmi dobrý biznis.
        Ak sa rýchlo nespamätajú, tak sa to celé skončí zle a to bude pre celý segment EV veľmi zlá správa. A hádam si nebudeme klamať že situácia nie je vážna.
        ---------------------------------------------
        A KNOW-HOW ? v oblasti nabíjačiek ? To sranduješ ? Veď to je brnkačka...
        Je komické sledovať ako niektorí z Vás nechápu že tu nejde o TESLA ale o to aby na cestách bolo čo najviac EV. Nechápem ako môže byť niekto tak natvrdlý a myslieť si že všetky EV majú byť iba TESLA je to smutné akí ste zahľadení do seba
        A tu je info o inštalácii pár stoviek TRITIUM 350kW https://insideevs.com/news/350822/tr...-order-ionity/
        Naposledy upravené cio; 26-05-2019, 21:55.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Neviem ci som nieco prehliadol ale som sa nedockal priamej odpovede tak sa pytam znova. Kto su ti “vsetci” co trpia na 50kW nabijackach? Poznam len iPace a eTron.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Myslim, ze kazde nabijanie nad 40 minut je pre dlhe trasy problematicke. Takze pre dlhe trasy su 50kW nabijacky malo pre kazdy velkobaterkac nad 50kWh.
        KONU som nabijal z cca 10% do 90% v Budci 70 minut a to bolo uz za ciarou (vtedy bola nabijacka pre KONU este len na 39kW).
        Ked jazdim dialkove trasy smerom na zapad, nabijam spravidla okolo pol hodiny, len ked mam iny dvovod na dlhsiu prestavku, tak nabijam dlhsie.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        jux Ano ale Kona sa z principu neoplati nabijat nad 70% lebo tam uz nie je obmedzena nabijackou ale svojou ochranou. Okolo 60-70% zacina uz sama prudko spomalovat a je jedno ci je na 50kW alebo 350kW nabijacke. Bude nabijat rovnako rychlo od 70% do 90%. Tak sa drzme povodneho stanoviska ktore tu zaznelo ze 50kW nabijackami trpia vsetci. Ja stale nechapem kto su ti vsetci. Leaf viac ako 50kWh nepoberie. Ioniq, Kona a eNiro sice podporuju 70kW ale rozdiely oproti 50kW uz nie su tak velke a nabijanie 30-40min na 50kW ich vsetkych nabije dostatocne na pokracovanie v ceste. i3 sa tiez na 50kW nabije za pol hodinku. eGolf a eUP tiez viac nezvladnu. Zoe ma len AC. Tesla ma sice len 2 SC na SK ale su umiestnene sposobom ze umoznuju cestovanie napriec celym SK bez zbytocneho obmedzovania. A staci ze vystrcis paty par km na zapad a mas SC jak nakadenych vsade. Takze argument o 50kW nabijacke uplne o nicom.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Kona spomalí pri 73% na 37 kW výkonu, čo nie je až také spomalenie oproti 45 kW, ktorými nabíja na tzv. 50 kW nabíjačkách, ktoré dávajú tak 45 kW.

        Ale táto téma začala o inom - o tej obrovskej spotrebe, ktorá robí nabíjanie na kilometre úplne trápnym pre eTron, nie nabíjací výkon. Lebo KONA sa aj nad 73% pri 37kW výkone nabije za minutu na výrazne viacej kilometrov ako eTron.

        Aby sme boli objektívni, je to podobné ako keď Tesla nemala supercharger na strednom Slovensku a teslák s X-kom by sa nabíjal cez Chademo Adaptér. Tie kilometre / čas boli síce trocha lepšie ako eTron, ale tiež to nebolo na nejaké pohodlné cestovanie.

        Treba porovnávať porovnateľné - na koľko kilometrov sa nabije auto, nie akým výkonom nabíja. To je pre cestovanie podstatné. veď aj Ioniq sa nabíja na starých DBT 33kW výkonom na raz také kilometre ako eTron na najvýkonnejších 50 kW nabíjačkách a o to tu ide. Že na iných autách netreba stráviť hodinu nabíjania na ďalších 100 km jazdy.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko Dakujem za upresnenie. Niet nad priamu skusenost majitela. Fakt je ten co si presne pomenoval. 30 minut stravenych na nabijacke znamena pre Hyundai dalsich 150-200km dojazdu. Pri eTrone a jeho spotrebe to bude 50-100km v zavislosti od rocneho obdobia a pocasia a to uz sa clovek stava naozaj otrokom auta a kabla. Zima -8C a plust na dialnici so snezenim a realne tam bude 30minut DC /50km jazdy. To nie je uz ani smutne ani usmevne.

      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        Wilo mas pravdu, ale len malo ludi potrebuje denne cestovat 300 a viac km (dojazd etronu)
        cize vacsinu casu by si mal nabijat tam kde parkujes a nie si otrokom nicoho, akurat si priplatis za spotrebovanu energiu.

        tych par krat do roku co vacsina ludi cestuje dlhsie sa da bez ujmy na zdravi prezit a pockat kym sa aj taky etron nabije...je to stale elektromobil ktory je neporovnatelne lepsi ako spalovacie popelnice.

      • hudino
        hudino komentoval
        Upraviť komentár
        Teq ano, ale Hyundai, Kia, Nissan ... to mame auta za 40 niektore aj za 30 tis., a tu sa bavime o aute za cca 100 tis., je nezmysel mat auto za 100 tis. na behanie okolo mesta. (samozrejme okrem horneho 0,5% obyvatelov ), takze by som povedal ze to auto by malo primarne sluzit na nabehanie co najviac KM (sluzobne cesty, rodinne dovolenky) a tam to proste drhne... ale tak je to ich prve EV, pridu dalsie, pride FL a bude to OK.

      • cio
        cio komentoval
        Upraviť komentár
        hudino pre niekoho kto si nevie predstaviť kúpu auta za 100.000 € je to len ťažké pochopiť. (Je jedno či je to EV alebo FOSIL) Ale ako vidíš, deje sa to. Takí ľudia existujú a nie je ich málo.
        Výhoda áut ako E-TRON alebo TMX je v tom že na tom môžeš ísť na ryby, na poľovačku, na chatu, na bycikel, k moru, do opery, za biznisom a aj na nákupy. Človek s takým autom získa rešpekt okolia vo svojich kruhoch a ešte má aj radosť.
        Ľudia čo si také auto kúpia, vedia veľmi dobre prečo to robia a aj majú predstavu kedy to auto predajú a hlavne za koľko. Ver tomu že na tom až tak nekrvácajú ako sa to na prvý pohľad zdá. To je stručná odpoveď.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        ziskaju rešpekt tym, ze kupia auto za sto litrov? asi som staromodny aj v mojom relativne mladom veku.

      • hudino
        hudino komentoval
        Upraviť komentár
        cio doteraz som sa nezapaj do debaty, ale cital som ju. Myslel som ze ti krivdia. Ale asi mas hodnoty posunute trosku inak. Samozrejme je to kazdeho vec. Ja som len pridal nazor ze mi pride divne aby ma auto za 100 tis. v nieco obmedzovalo. A mna by to dlhe nabijanie (zapricenene vysokou spotrebou) omedzovalo...
        ale ako pises, ja si neviem predstavit auto za 100 tis. takze proste riesim nieco co ti kupujuci neriesia. Ale ak mi to ma posunut hodnoty takto... tak si to ani nikdy nechcem zazit, zostanem vo svojej triede, kde sa citim dobre

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Ze respekt okolia Vidis a ja idem vymenit 150tis GLS 63S za nieco co puta menej negativnej pozornosti lebo sa citim ako zlodej a celkom dobre sa da citat v ociach ludi co si o tom aute myslia. Kazdy ma rozne nastavene priority a zivotne ciele. Dako som zil v domnienke ze clovek si ziskava respekt a uznanie za svoje skutky a to co v zivote dokazal a komu pomohol. Ale vidim ze v dnesnej dobe uz staci tak malo ako kupit si drahe auto. Mile zistenie.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Ono zalezi, v akej krajine zijes. V USA to plati, lebo sa automaticky predpoklada, ze si tie prachy zarobil poctivou robotou (whatever that means). Vo vychodnej Europe, sa automaticky predpoklada, ze si tie prachy ziskal nepoctivo, a bohuzial nie neodovodnene.

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        Na Slovensku sa udomacnilo ze auto je status. Chvalabohu ze Ja uz som sa oslobodil od statusovych veci typu auta a pod. Zivot je o pocitoch, ak sa cio citi dobre v aute za 100litrov jeho vec, podla mna sa tie prachy daju uzit aj lepsie ako za krabicu na kolesach co ma ma doviest z bodu A do bodu B. V zapadnej europe auto statusom nie je dokonca kopec ludi auta nema lebo ho nepotrebuju a nevidia v nom pridanu hodnotu. Ja osobne sa tesim na dobu ked sa bude cvakat za CO2 a bude dan z luxusnych aut tak ako je to na zapade, konecne budu mat tie auta iba ludia ktori si ich mozu realne dovolit a zmiznu z ciest stare luxusne popelnice produkujuce tony svinstva a ich majitelia sa mozno zobudia ze ked si na to nevedia zaplatit ani havarijku ze to nepotrebuju. Ale ako hovorim zivot je o pocitoch a ten kto na to naozaj ma tak nech si kupi aj vzducholod, je to jeho vec.

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        Este som chcel jedu vec: "Nie je dôležité ako znášame chudobu, pretože tú musia znášať všetci, ale ako znášame bohatstvo" . Teda tak nejako to je. :-)

      • cio
        cio komentoval
        Upraviť komentár
        mozeg so všetkým čo píšeš sa dá súhlasiť.
        Len si skús uvedomiť že keby si prišiel do Mongolska a povedal im, že si ideš kúpiť auto za 25.000,-€ tak by na teba pozerali podobne ako ty na človeka, čo za auto vyvalí 100 litrí. Tým chcem povedať že to je individuálna vec, nemá to nič so Slovenskom.
        To že niekto má auto za 40 a niekto za 100 neznamená že nemôžu byť kamaráti.
        PS: poznám baby čo vyvalia za kabelku 4000,-€
        Naposledy upravené cio; 28-05-2019, 10:44.
    • cio
      cio
      Junior Member
      • Feb 2019
      • 21
      •      

      #69
      Keďže som teda E-TRON positiv, tak tu sú fotky áut čo mi dnes stáli pred firmou , dali nám to na celý deň.

      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	KIA_EV_3.jpg
Videní:	483
Veľkosť:74,1 KB
ID:	37769

      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	KIA_EV_2.jpg
Videní:	525
Veľkosť:75,8 KB
ID:	37768

      EV vozidlá od KIA majú ešte svoje rezervy ale je vidno že riadne makajú.
      Takže som mal na porovnanie E-TRON, KIA e-NIRO, KIA SOUL.
      Môžete začať hejtovať aj do rozdrapenia
      Naposledy upravené cio; 26-05-2019, 20:37.

      Komentár


      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        Tak ja sa opytam aky bol e-Niro?

      • cio
        cio komentoval
        Upraviť komentár
        64kWh eNiro je pri jazde veľmi podobný NIRO plug in hybridu (ten máme vo firme s dlhodobou spotrebou 1.8l /100km).
        e-NIRO zrýchľuje znateľne lepšie ako hybrid. Zaujímavé je že autíčko neustále hrá taký zvuk ako zo star-treku, počuť ho aj vo vnútri aj von.
        PLUSY: slušný dojazd cca 360km, výborná rekuperácia aj s pádlami pod volantom, vinikajúci a prehľadný infotainment ktorý ponúka množstvo štatistík pre fajnšmekrov o spôsobe jazdy a nekladaní s energiou na jazdu, chladenie, kúrenie, svetlo, muziku atď..., veľmi solídne jazdné vlastnosti (trochu to pláva). Samozrejme neskutočná akcelerácia ako vo formule. nemerali sme spotrebu ale deklarovaný dojazd auto dodržalo.
        MÍNUSY: šasi vozidla ešte z varianty na spaľovací motor, rýchle nabíjanie DC iba 50KW, keď sa pozrieš pod auto - trčia tam boxy s baterkami, báli sme sa ísť do terénu, nemá to mobilnú APKU - chýba online spojenie.
        ZHRNUTIE: v tejto konfigurácii sa ani nebude predávať, je to iba demo kus. Predaj začne až v roku 2020. Vraj tomu dajú komplet nové šasi ušité už iba na EV, pribudne mobil APKA a rýchlejšie DC nabíjanie.
        Nemám informácie o tepelnom manažmente batérií, ale auto sme nešetrili a nebol žiadny problém.
        Ak zachovajú cenu ako sľubujú tak to bude výborné autíčko, zvažujem jeho kúpu do firemnej flotily.
        --------------------------------------------------
        KIA SOUL
        auto je po technickej stránke podobné NIRO-vi.
        Z vonku má trošku zvláštny neurópsky dizajn, ale z vnútra je výrazne krajšie a zdalo sa nám že má lepšie jazdné vlastnosti. Je skutočne pohodlnejšie.
        Má oveľa menší kufor ako NIRO, lebo je tam zvýšená podlaha.
        Naposledy upravené cio; 27-05-2019, 20:39.

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        Ok dakujem za kratke zhrnutie, mam HEV verziu a som nadmieru spokojny. EV mame BMW i3 a uz chceme prejst iba na EV verziu aut, na nase cestovanie do 200km a parkrat okolo 300km to staci, 64kwh bateria bude urcite postacovat na 95% vsetkych nasich ciest. Kupit sa da v AT a predvadzacky su za dobre ceny.
        Naposledy upravené mozeg; 27-05-2019, 11:17.

      • Joe79
        Joe79 komentoval
        Upraviť komentár
        cio dakujem za informacie. poznamka: Takze na Autosalone ti sasovia v Kia stanku asi netusili, ze sa to auto predavat nebude - tvrdili ze cennik a objednavky sa budu dat robit uz v septembri... Neva, minimalne za tu appku to stoji. (Teda pokial neprekvapi Tesla s Y a predajom other Europe)
    • Wilo
      Member
      • May 2019
      • 337
      •      

      #70
      Boze cio si fakt myslis ze ti niekto zavidi? Kolko mas rokov? 24? Myslim ze vacsina ludi na tomto fore je uz vo veku (alebo davno za vekom) ked beru auto ako sposob presuvania sa z bodu A do bodu B co mozno najefektivnejsim sposobom bez zbytocnych prestojov a komplikacii vzhladom na fakt ze mnohi mame aj deti. A je uplne jedno ci ma ta krabica na kapote znak Skoda, Hyundai, Audi alebo Tesla. Chcem sa dostat do ciela co mozno najrychlejsie. Bodka.

      Ak si myslis ze pri nameranej LETNEJ spotrebe za SUCHA pri 120km/h 308Wh/km co robi dojazd 270km aby si potom cakal 1:40hod na nabijacke je co zavidiet tak ta necham v tom. A to budes este jeden z najpomalsich ucastnikov premavky na dialnici. Ak pojdes aspon tabulkovych 130km/h a zacne nebodaj prsat alebo snezit tak budes rad ak prejdes 200km. Na mensich a podstatne lahsich autach ako i3, Ioniq alebo Leaf klesa za dazda dojazd o 25-40%. Ale prosim bud hrdym majitelom. Pokial to tebe vyhovuje tak je vsetko ok. Mne a zda sa ze ani vacsine ostatnych ludi to nevyhovuje a neboli by ochotni toto podstupit. Ja mam male deti a ak by som mal kazdych 200-250km stat na takmer dvojhodinove nabijanie tak ma zozeru oni, manzelka a aj moja trpezlivost. Nemam ani tolko rodinnych fotiek aby som mal vo triedit. Pri tejto spotrebe by mi dosli po mesiaci. Som rad za kazde ciste auto. Sam chodim dlhe trasy na spalovaku a i3 mam len do mesta. Ale odtial potial a pokial mi auto nemoze garantovat aspon 300km dojazd dialnicnou rychlostou tak to pre mna nie je pouzitelne auto. A zavist s tym nic nema. Ale prajem ti vela stastnych km a vela trpezlivosti na nabijackach. Kazde EV sa pocita.

      Komentár


      • cio
        cio komentoval
        Upraviť komentár
        Wilo, nie absolútne nejde o závidenie. Len som chcel niektorým TESLA maniakom ukázať zrkadlo. U niekoho sa to podarilo. U niekoho menej.
        V každom prípade ja mám vo firme už 3 električky od 2 rôznych výrobcov a na tvoje strašenie nenaskočím.
        Ak sa BMW i3 tvojej ženy takto chová tak je to škoda. Snáď ti TM3 urobí viac radosti.
        Ja mám za sebou víkend vozenia na E-TRONE a keď som dnes ráno nasadol do mojej Q5 tak som mal pocit že je to pokazené auto. Asi tak ...
        Naposledy upravené cio; 27-05-2019, 20:55.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Ja som mal podobny pocit, ked som presadol z mojej 3-rocnej X-ky do noveho e-trona...
        Mal so problem sa s nim pohnut, netusil som, ze treba dva krat stlacit start. :-)))

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Nemusis na nic skakat. Ani nie je v mojom umysle nikoho strasit. Len vyjadrujem svoje 7 rocne skusenosti s dennou prevadzkou elektromobilu. A to som si presiel Leafom, Teslou MS (este za cias ked tu nebol Supercharger) aj i3. A vsetky sa chovali plus minus rovnako v danych podmienkach tak netusim preco by sa mal eTron chovat inac. Ale mozno nemecky inzinier vymyslel sposob ako “poroucit vetru a desti” a obchadzaju fyzikalne zakony aerodynamiky a trenia. Nakoniec som aj tak skoncil pri rodinnom spalovacom aute a EV len do mesta lebo vtedajsia situacia ma prilis obmedzovala. Teraz je uz lepsia infrastruktura a stale rastie. Je cas prejst na celoelektricku domacnost.

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        Akonahle prsi a fuci a este treba kurit a nepostacuje na to teplo z baterie a elekrromotora zopinaju sa pridavne odporove kable a tie zeru ako tela, kludne prikon aj 4kW. Pri etrone to nebude inak. Naposledy som siel s i3 60Ah do Prievidze, prsalo a fucalo cez 50km/h dojazd siel vyrazne dole, dve nabijania po 10minut to vyriesili. Fyziku clovek neodrbe a etron na tom inak nebude. Napriektomu nam i3 staci na tulanie mestom a okolim. Do mesta by som uz ani velke auto nechcel, za mna je to blud mat v meste velku kravu.
        Naposledy upravené mozeg; 28-05-2019, 11:22.
    • jux
      jux
      Senior Member
      • Apr 2015
      • 1378
      •      

      #71
      Wilo ... ako hovori klasik, kazdy nahradeny spalovak sa pocita. Takze aj ked ma cio niekdedy dost specificke nazory, patri do nasej rodiny elektromobilistov a aj ked s nim v niektorych veciach niektori z nas nesuhlasia. Chcel by som nas vsetkych, vratane jeho poziadat, aby sme nepouzivali osobne invektivy, pretoze nemaju ziadnu informacnu hodnotu a nepomahaju nasmu spolocnemu cielu, pre ktory tato stranka existuje - rozsirovanie vedomosti o elektromobilite a podpore smerovania dopravy k elektrickej.

      Fakt, ze tento web nesie meno jedneho vyrobcu elektromobilov este neznamena, ze tu maju diskutovat len majitelia a sympatizanti tesly.
      Preto treba opakovane podakovat Jurovi, ze prevadzkuje tento web.
      Kedze plati, ze aj negativny zaujem je zaujem, tak by sme si bez emocii mali vypocut aj nazory s ktorymi nesuhlasime a argumentovat vecne a slusne.

      Komentár


      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        THIS! Treba menej pouzivat pridavne mena ... Niekedy je lepsie napisany prispevok neodoslat a nechat to na dalsi den. Ked to potom precitas bez emocii zisits, ze to je lepsie trochu upravit. Som rad, ze diskuzie tu nie su v style a duchu ako na hybrid.cz. Tam je to totalna zumpa v poslednej dobe. Tak si to neskrabme .
        Naposledy upravené Jiri GrandPa; 27-05-2019, 09:46.

      • cio
        cio komentoval
        Upraviť komentár
        Som rád že JUX ustúpil z konfrontačného tónu. So všetkým čo píšete súhlasím

      • Joe79
        Joe79 komentoval
        Upraviť komentár
        Suhlas s @Jiri GranPa - treba reagovat az ked emocie opadnu... a ta diskusia na spominanej stranka - to je fakt des!

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        cio Az na to, ze text: "Som rád že JUX ustúpil z konfrontačného tónu" je stale konfrontacny a hlavne nepravdivy
    • Rasto6
      Member
      • May 2019
      • 45
      •      

      #72
      Ako som písal rozhodujem sa medzi e-tronom a Tmx a hlásim sa že, ak tu nebude sieť min. 150 kW nabíjaciek ( našťastie sú avizované min 4 do konca roka), tak budem na 50 kW trpieť rsp. dovtedy nič z toho neobjednam.

      Komentár


      • Peterka
        Peterka komentoval
        Upraviť komentár
        Ja mam trochu obavy, ze 150kW stojany pokial budu funkcne (nie ako Budca) budu dost vytazene a riziko obsadeneho stojanu a tym padom cakania navyse bude dost vysoke, ak tu zacnu behat aj TM3-jky. Aj ja s malobaterkacom Ioniq radsej pojdem tam, predsa len 70kW je viac ako 45 a kazda usetrena minuta sa pocita. Nie zeby som sa ponahlal ci nahanal, ale taka je realita. Jedine zeby tu boli viacstojanove "huby", ale to sa na SK myslim este nacakame.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Kde maju byt tie 150 kW nabijacky?

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Este sa moze stat, ze nabijanie na 150kW nabijackach prepocitane na kWh bude drahsie ako na 50kW. Podobne ako je drahsie 50kW voci AC.

      • cio
        cio komentoval
        Upraviť komentár
        Myslím si že to bude skôr naopak, pri nabíjaní 50kW nad 1h účtujú väčšinou parkovné. Pri 150kW budeš do 1h určite vybavený

      • Peterka
        Peterka komentoval
        Upraviť komentár
        jux to myslel zrejme tak, ze cena za kWh moze zavisiet od nabijacieho vykonu. Napr. do 50kW 39c/kWh, 50-100kW 45c/kWh, nad 100kW 50c/kWh....

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        ked vidime, ako sa ZSe trapi s ich prvou ultrafast a ktovie kedy bude druha na strane oproti..... ked (ne)vidime, ako v tomto pokrocil GW tak mam aj ja strach o realne nabijanie tychto aut.
    • Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 1314
      •   

      #73
      Záchranou eTronu môžu byť 150kW stojany. Pri 99% SOC nabíjal ešte 51 kW výkonom. Keď sú poriadne stojany, tak nabíja viac ako Tesla. Takže na 150 kW síce bude stáť jazda raz toľko za elektrinu ako bežné stojany, ale aspoň nabije toľko km za minutu ako Ioniq alebo Kona.

      Bjorn asi číta našu diskusiu hneď reagoval:
       
      [priezvisko]@me.com

      Komentár


      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Dobre porovnanie. Ma 2 chybicky - Model X dnes nabija max 140 kW (ale povedal, ze je to 2 roky stare video) a za B ako vodica ma nie az tak zaujimaju % ale doplneny dojazd.

        Z diskuzie pod videom:
        E-tron usable battery is 83 KWh.
        100% charge in 43 min. At 225 wh/km it means 369 km range.
        In a Model X with a consumption of 200 wh/km you need 74 KWh to get the same range. It took 45 min for the Tesla to charge 74 KWh.
        So... 43 min vs 45 min... (Consumption estimate from what Bjorn said yesterday in e tron range test)
        Dovolte mi dodat, ze tieto spotreby su tak akurat na okreskach kde nepredpokladam, ze budem potrebovat 150 kW nabijacku. Dalej pise:

        EDIT Considering consumption at highway speed (120 km/h). From nextmove video:
        - Model X 248 wh/km
        - e-tron 305 wh/km e-tron 83 KWh = 272 km --> 67 kWh with Model X = 39 min
        43 min vs 39 min

        Takze v podstate su tie auta co sa tyka rychlosti dojdenia do ciela dlheho tripu porovnatelne, vacsia kapacita baterie a mensia spotreba moze Xko posunut v sutazi dopredu tak, ze napr na 1000 km nebude nabijat 3x ale len 2x.
        Este aby tu tie CCS viacstojanove nabijacky o vykone 150 kW stali a vsetci budu happy .

      • cio
        cio komentoval
        Upraviť komentár
        Bjorn dal zase zaujímavý pohľad na vec. On je pacient
        Na aute sa nechodí stále 1000km ale ak to nastane, tak sa rýchle nabíjačky hodia. SUPER je to že sa konečne zjednotili konektory a TESLY vďaka šikovným radukciám budú môcť čerpať aj mimo sieť SC.
        Ja osobne mám štatisticky 98% tripov do 300km. Ak by som išiel služobne ďalej (Praha, Kijev, Mníchov ...), tak buď to budem brať ako objavovateľský výlet a pôjdem na EV alebo ak pôjde o čas a garanciu dojazdu na určené meisto a čas, požičiam si zatiaľ spaľováka. a to aj keby som mal TMX. Tak to robia moji kamaráti čo majú TMS/TMX. E-TRON je na tom tak isto. Nedá sa na tom ponáhľať ďalej ako 250km.

      • head
        head komentoval
        Upraviť komentár
        Netreba zabudat na to ze najnovsie S a X by mali mat max. nabijaci vykon 200 kW na v3 superchargroch a este lepsi dojazd. Tym sa hranica medzi X a e-tronom zvacsuje. Sice tu momentalne ziadne v3 superchargre nemame, ale pridava to vyhodu obom autam (S a X) a urobi ich to v buducnosti viac relevantnymi.

      • cio
        cio komentoval
        Upraviť komentár
        áno samozrejme. Zákazníci TESLA sa môžu poďakovať AUDI. Konečne sa začali medzi sebou skutočne biť. A ešte keď ich začne ničiť DAIMLER, to bude rajská hudba pre nás fanúšikov.
        Budúci rok si to začnú rozdávať aj vo FORMULA E. To bude paseka
        Naposledy upravené cio; 29-05-2019, 11:31.

      • Marcel Pavlík
        Marcel Pavlík komentoval
        Upraviť komentár
        "Na aute sa nechodí stále 1000km"
        lenže presne toto je hlavná zbraň odporcov elektriny. všetci potrebujú mať aspoň tisíckm prejsť bez prestávky.
        samozrejme o riadok neskôr to upravia.

      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        Pri normalnej jazde podla mna ziadne auto neda 1000km na jedno natankovanie.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        to nevadi, ale elektromobil predsa musi, nie?!

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Moje aktuálne spalovacie auto dáva cez 1000 km bežne. Keď výjazdím nádrž úplne - dojazd 0 km, vojde tam 65 litrov paliva, čo je pomaly 1100 km. (BMW 318d)

      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        A to pri rychlostiach mesto od 0 do 50km/h, obec 90km/h a dialnica 130km/h? Alebo zvolnis pedal a musis sa snazit aby si to dal?

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Vôbec sa nesnažím. Spotrebu som sledoval dlhodobo podľa tankovaní, za 100000 km mám 5,7 l / 100 km a to som nikdy nechodil na spotrebu. Napr. Chorvátsko 150 diaľnica urobím na nádrž 900 km, po Slovensku keď je diaľnic tretina nádrže, tak je to cez 1000 km vždy. Výhodou nafty je, že tam nie je vôbec rozptyl spotreby viac ako liter, liter a pol podľa jazdného štýlu. Najviac 6,7 žerie pri diaľničnej 150, inak vždy menej a teda 1000-cku dá.

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        VW golf 1.6TDi, DSG7, na 50l som presiel 1000-1180km. S hybridom Kia Niro davam na 40l 850-1000km.

      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        Ja som dal z WV Polo 1.4 benzin rok vyroby 96 ked mi odisiel palivomer a zle som si to odsledoval cca 900km a nieco a to je tiez spotreba 6 a 6.5l a nadrz 45l bola natankovana po hrdlo. Sciplo mi to 100m pred CS.

      • curgali
        curgali komentoval
        Upraviť komentár
        Ja som to tu uz raz pisal pred rokmi. Peugeot 308 HDI : TN - Rabac Chorvatsko a spat ..1553 km na jednu 60 l nádrž. Diaľnicne tempo 100 - 110 km/hod....priemerna spotreba 3,86 l.....2 ludia + batožina...

      • cio
        cio komentoval
        Upraviť komentár
        Nie som si istý čo sa táto diskusia uberá správnym smerom.
        Ja nie som zástanca jazdy 1000km na 1 šupu aj keď sa to na spaľováku dá, rád občas zastavujem. Keď som mal 25 tak som sa naháňal ako pes, dnes si cestu užívam.
        Elektromobilita ide tým smerom že na dlhé tripy sa bude musieť zastavovať a nabíjať. Aj keď to je iba strednodobý horizont. Mladí ľudia už chcú cestovať inak. Bohužiaľ vo východnej európe máme verejnú dopravu v katastrofálnom stave (vlak, bus atď..)
        Ja by som najradšej k moru išiel rýchlovlakom a na mieste si požičal elektrické vozítko niečo na štýl TWIZZY. Ale to je iba sen
    • cio
      cio
      Junior Member
      • Feb 2019
      • 21
      •      

      #74
      Tak tu je sľúbené foto z ultra nabíjačky Budča.
      Neviem prečo ale nabíjalo to "iba" 97kW. Možno pre to, že auto bolo nabité na 72% a v settingoch som nastavil max nabitie na 80%.
      Potom som si ešte zazávodil na diaľnici a E-TRON som bol vrátiť. O 3 týždne ho budem mať na víkend znovu.
      PS: Keď som ho vrátil a sadol si do naftovej Q5 tak som mal prvých 5km pocit že auto je pokazené. Iba toľko
      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	E-TRON_Budca.jpg
Videní:	484
Veľkosť:144,2 KB
ID:	37825

      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	E-TRON_97kW.jpg
Videní:	436
Veľkosť:91,1 KB
ID:	37826

      Komentár


      • cio
        cio komentoval
        Upraviť komentár
        *

      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        BB ma vlastny etron? Cakal som BA ci BL znacku. Skoda, ze si nemal nejakych 20 alebo 30%, ze co by to dalo.

      • cio
        cio komentoval
        Upraviť komentár
        áno, aj mňa to mrzí že som tam neprišiel viac vybitý
        podľa môjho infe je BB AUDI druhé najväčšie v celej SR
    • mozeg
      Member
      • Dec 2015
      • 439
      •   

      #75
      No ja to zatial vidim takto. Audi spravilo MVP-minimul valiable produkt (PREMIOVY). Skusilo ako to pojde a vyslo z toho krasny SUV automobil. Interier prepracovany a kvalitny asi momentalne to naj co sa da najst. Pohonne ustrojenstvo tak akurat. Nabijanie prisposobene stavu techniky a teda dostatocne. Spotreba plus/minus ako ine porovnatelne SUV EV v rovnakej hmotnostnej kategorii. Rozlozenie vahy 50:50, usmev na tvari :-).

      Spatne zrkadielka: moc chvali na ne od vas nepocut, ale pokial ja viem mali by to byt spatne zrkadla, ktore mal ich koncept XL1 (pokial sa nemylim), bol aj v premavke a testovali ich dost dlho. Myslim ze sa s nimi treba trocha pohrat nakolko by mali vediet viac veci ako obycajne zrkadla: (i) vedia sa sklopit nizsie pri cuvani, aby bolo vidiet obrubniky a zadne koleso (ano ma to aj BMW na klasickych sklach), (ii) pri jazde nad 90km/h by malo byt vidiet viac veci a vacsia cast premavky za sebou-odzoomovanie a pod, (iii) zoom/odzoomovanie. Skusal ich niekto viac podrobne?

      Spotreba: vaha auta je brutalna, Xko je na tom obdobne. 83kWh vyuzitelnej kapacity indikuje plnu kapacitu niekde na urovni 90-100kWh. Skor by ma zaujimala kde by vedeli usetrit na hmotnosti povedzme 100-300kg (odlahcene sedadla, oplechovanie a pod.). Jaj hned by som ho reverznym inzinieringom vykuchal :-).

      Informacny system: Kazdy musi uznat ze zobrazovanie a "hladkanie" displeja je na velmi vysokej urovni a vsetko reaguje bleskovo a je prehladne-proste VAG info systme(eGOLF je na tom podobne).

      Myslim ze sa pri tvorbe vela naucili a z prevadzky zozbieraju dalsie skusenosti a bude to len lepsie a lepsie. Btw.: jedine co cakam je kedy sa dodrbe to otvaranie a zatvaranie nabijacieho socketu-sneh a mraz a mozno sa neotvori, ale je to efekt jak sfina. :-)

      A myslim ze prave v Europe sa bude predavat fajn.

      Komentár


      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Jasne ze sa v Europe predava fajn. Na Slovensku vsetky auta co importer rezervoval (do 100) uz su predane, cize cakacka min 8 mesiacov ak nechces nieco co je na sklade (akoze nie je).

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Keď je o tých spätných zrkadlách - máme dve oči a zrkadlo odráža obraz pre každé oko zvlášť, preto aj cez zrkadlo vidíme 3D a vieme odhadnúť vzdialenosť objektov za nami. Už vo viacerých recenziách som videl ako kritizovali práve absenciu odhadu vzdialenosti auta za. Nevyskúšal som, neviem, ale niečo na tom bude.

        Že sa niečo predáva fajn, ešte neznamená, že je to dobré. Ľudia čo tomu nerozumejú, veria značke.

        Na druhej strane ak je predaných do 100 kusov, to je viac ako Tesiel v podobnej cene za prvých 5 rokov čo sa dali u nás doviezť.

        V Amerike existuje zaujímavá štatistika každoročne sledovaná a to, koľko sa predá ročných áut. Hovorí o tom, ako ľudia naleteli na marketing a mali prehnané očakávania z nového auta a schladilo ich jeho používanie. Väčšinou vyhráva trojkové BMW ale aj Audi a ostatné nemecké prémie nezaostávajú. Je to aj o zložitých cenníkoch - v showroome a predvádzačky s maximálnou výbavou, potom po kúpe za normálnu cenu príde realita) ale aj o očakávaní hodnoty za vysokú cenu.

      • cio
        cio komentoval
        Upraviť komentár
        Viac menej súhlasím s tým čo napísal @mozeg.
        Že sú autá vypredané je výborná správa, zdvihne to cenu môjho E-TRON-a
        Všetci nech rýchlo navýšia výrobu bateriek aby sa to hýbalo šup šup šup
        PS: auto sa dá objednať s normálnymi zrkadlami. Ja som si ho objednal s obyčajnými.
        Naposledy upravené cio; 28-05-2019, 15:31.
    Pracuje...
    X