Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Audi e-tron

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • juris
    Member
    • Dec 2015
    • 42

    #31
    Neviem ci to sem uz niekto daval. Nemci spravili skvele porovnanie X vs eTron vs IPace. Nie ze by ma prekvapil vitaz, skor ma prekvapilo aky ma Tesla naskok.
     

    Komentár


    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      Ten test je okato urobený tak aby TMX vyšlo ako kráľ. Grafy sú naschvál neproporcionálne

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Je uplne jedno, ako su urobene grafy. Cisla nepustia.Ten test bol robeny tak, ze isli naraz, spolu.
      Spotreba e-tron 30 kWh/100 km !
      A X-ko 25 kWh/100 km.
      Pri sucasnej cene rychlonabijania je prevadzka drahsia ako s dieslom. A to je jednoducho uplne zle...

    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      Žiadna snaha u žiadnej automobilky nie je "úplne zle"
      Podľa mňa zle je napríklad to, ako sa k tomu stavajú koncerny FCA (FIAT a spol), PSA (Peugeot-Citroen), alebo FORD
      VW sa snaží, je to vidieť. To že má Tesla v niektorých oblastiach (pohon, baterky, SW, atď..) náskok je absolútne bez debaty, klobúk dole.
      My sme všetci iba zákazníci, to znamená že je SUPER ak sa automobilky snažia dosiahnuť čo najlepšie výsledky. Ja držím palce aj TESLE a aj AUDI.
      Čo hovorí v prospech AUDI ?
      - európska automobilka, európsky zákazník bude v popredí
      - dlhoročný výrobca áut, teda ešte sa to len neučia, ale dlhé roky vyrábajú autá. Samozrejme aj s mínusmi s tým spojenými. Držia sa fosílov 😢
      - veľká a silná servisná sieť
      - ich súperom je BMW, DEIMLER atď... nie TESLA
      Naposledy upravené cio; 24-02-2019, 21:39.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Ty asi budeš u Audi v PR, čo?

    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri GrandPa, neboj.👼
      Zhodou okolností, ja osobne jazdím momentálne na AUDI, ale neboj, som predovšetkým fanúšik elektromobility.
      TESLU nemám len pre to, že zatiaľ bohužiaľ nevyrobili pre mňa auto.
      TMX je moc drahé a vôbec sa mi vzhľadom nepáči, ale fakt že nie.
      TMS je nádherné, ale pre moje použitie príliš malé.
      Ak to pomôže v orientácii, v mojej firme máme elektro autá NISSAN e-NV200, KIA NIRO PLUG, KIA OPTIMA PLUG 😜
      Naposledy upravené cio; 24-02-2019, 21:38.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      To má napadlo hneď ráno keď som čítal tie tri príspevky od novoregistrovaneho. Ale hovorím si ako sa to vyvŕbi, lebo na tomto fóre som tento neduh ešte nevidel, skôr na CZ fórach o EV to je častejšie.
  • milan84
    Senior Member
    • Jun 2015
    • 853
    •   

    #32
    Trochu kontraproduktivne je mat elektricke auto, ktore ma ekvivalent obrovskej spotreby benzinoveho dinosaura. Uz Tesla X je poriadne hebedo a spotreba je teda taka, no objektivne povedane dost velka. Chapem, ze je to dan za velkost,vahu,luxus. Ale ak tri roky po tesle pridu dve luxusne automobilky, ktore ako dieru do sveta uvedu auto, ktore ma este vyrazne vyssiu spotrebu a kratsi dojazd.....a pytaju za to tolko peniaze. No, niekde bude chyba v systeme.
    Ale mozno je to len moj skresleny pohlad vdaka tomu, ze mody SUV som sa nikdy neplanoval zucastnit.
    Zoberte si situaciu o par rokov, ked free nabky nebudu a kvoli rozmachu elektromobilov budu operatori mat tendenciu skor zdrazovat sluzby, resp FLAT program uz nebude stacit. Vtedy moze prist situacia ako pri spalovakoch. Proste to vela zerie, tak o to nebude zaujem.
    Lebo je rozdiel ist 300km dialnicnu trasu s Ioniqom, ktory zerie vtedy 15 (sice s jednym dobitim) a s mastodontom Jaguar, Audi a mat spotrebu cez 30kWh100km.

    Komentár


    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Pravdu hovoris... ale fakt je ten, ze iPace ani e-Tron nemaju aktualne konkurenciu, takze ani nemaju potrebu cokolvek zlepsovat. TMX je uz ina, vacsia kategoria. Kona je zas maly prcek. Model Y je v nedohladne a tiez bude asi velkostne na urovni eNira. V systeme je chyba od chvile, ked zacala SUV mania. Velke neefektivne krabice, ktore realne nikto (malokto) nepotrebuje, ale kazdy ich chce. Svet aj zakaznik potrebuje, aby co najviac automobiliek naskocili na EV vlnu s co najsirsou paletou modelov. Ked bude zrazu vyber, zacne rozhodovat trh a pride enormny tlak na inovaciu a zlepsovanie. Dovtedy budeme rukojemnikmi nelogickych rozhodnuti a dizajnov automobiliek. Zatial co pri spalovakoch existuje nieco ako etalon, alebo spicka, kde sa chybu hladaju naozaj tazko, pri elektromobiloch proste dokonale auto nenajdes. Kazde ma svoju velku porciu problemov a nedostatkov, a uz je len na odolnosti nadsenca, kolko dokaze prehryznut.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      ale doplnim co vravis - podla mna tesla X je vnimana ako premia, etalon a aj preto prave Jaguar a Audi spravil cosi podobne, aj ked po svojom.
      Keby som bol clovek, ktory ma penazi habadej navyse a rozmyslam nad takymto nakladiakom, radsej by som uz došporil tych 10-15000 k Xku, alebo zobrel Xko nejaky rok-dva stare. Tesla ma v tej cene inovativne riesenia, o ktorych mozu akekolvek ine dinosaurie znacky len snivat.
      Vid pokus Audiny o nieco prelomove - zrkadla za 1700, ktore spravia dojadz +2km. Zrejme aj tesla uz davno pri vyvoji vedela zratat dve a dve a preto to neponuka a namiesto toho sa sustredi na efektivitu v inych parametroch

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Ciastocne, ale pre vela ludi je TMX uz privelka. A tiez ma kopec zbytocnych veci, vid Falcon Wings, ktore cele auto predrazia este viac ako kamerove zrkadla. Da sa povazovat za technologicky etalon, ale nie etalon v zmysle celeho auta. Spalovaciemu Porsche sa neda okrem ceny a faktu, ze nie je elektro vytknut snad nic. Prvotriedne materialy, spracovanie, starostlivost v servise, vykony, reputacia, spokojnost zakaznikov, vysoka miera individualizacie... TMX este vela veci chyba aby to bol etalon, jednooky kral medzi slepymi. Co pri troche stastia pride, len treba konkurenciu. Bez toho sa nepohne nikto a budeme stagnovat. Opytaj sa nejakeho bohateho Rusa alebo Cinana, ktore SUV mu pride prve na um ako to najlepsie. Tesla bude niekde na 20. mieste ak vobec...

    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      Už za nedlho bude dostatok Ulta nabíjačiek. Projekt NEXT-E ich má postaviť 7. IONITY má pridať dalšie kúsky. Bez toho samozrejme E-TRON nemá význam.
      Hračkárske nabíjačky 22KW sú nepoužiteľné. Jedine ak by človek chcel niekde stráviť veľa času. Navyše je potom nabíjačka dlho zablokovaná

    • juks
      juks komentoval
      Upraviť komentár
      cio Co si chcel povedat tym, ze "22kW nabijacka je nepouzitelna" ? Prave 22kW nabijacky elektromobiloch podstatne zvysuju ich uzitkovu hodnotu. AC nabijanie samozrejme nie je vhodne na dlhe trasy - na to su DC nabijacky. No 22kW wallboxy na parkoviskach v hoteloch, nakupnych centrach, pri kinach, v parkovacich domoch a podobne su dolezitou sucastou nabijacej infrastruktury hlavne pre tych, co nemaju moznost nabijat doma, v praci a podobne. AC nabijanie u mna tvori teraz cca 2/3 nabijanej energie, pretoze teslu uz nepouzivam na jazdenie po meste a blizkon okoli, dokedy som nemal i-MiEVa, AC nabijanie u mna bolo viac ako 80% energie dodanej do auta. Navyse AC wallboxy a stlpiky vecsinou su aj zrejme aj ostanu zadarmo, takze znizuju priemernu cenu nabijanej energie a AC nabijanie setri aj bateriu. Napr. 10ks 22kW tesla wallboxov v Auparku je hojne vyuzivanych, pretoze pocas nakupu, ci kina sa da nabit podstatnu cast kapacity baterie - samozrejme tym viac, cim vykonnejsiu nabijacku ma auto - tu je 22kW nabijacka idealna. No pri moznosti nocneho nabijania postacuje aj pre velkobaterkac aj 16kW nabijacka. Konkretne nabijacie praktiky jednotlivych majitelov EV su rozne, vyplyvaju z mnozstva vplyvov. Ja napriklad nabijam doma len 16A/11kW UMC dodanym k tesle nastavenym na 13A/9kW hoci mam v aute 17kW nabijacku. No na mnohych miestach kam chodim vyuzivam celych 17kW, preto je urcite vyhodne mat v aute cim vykonnejsiu nabijacku, pricom 22kW je idealne pre EV s bateriou okolo 100kW.

    • juks
      juks komentoval
      Upraviť komentár
      Ioniq S tym nazorom bohateho rusa si to uplne zabil...

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      jux Preco? Viem, ze to nie su ludia uplnej moralnej cistoty, ale urcite veci vedia ocenit. Ako sa vyjadril raz jeden predstavitel Gazpromu, preco kupuju sluzobne auta len Mercedesy S - “Je to standard Gazpromu. The best or nothing.” Za ruskeho milionara si dosad futbalistu, cinskeho investora, arabskeho sejka alebo kohokolvek, pre ktoreho cena auta nerozhoduje. Nejdem rozoberat spravnost ich zmyslania, ale vo vacsine kruhov, kde sa hladi na znacku Teslu nenajdes. Ti ludia sa potrebuju pred okolim ukazat, ze maju na to, kupit si to najlepsie na trhu. V X5 by vyzerali ako supaci, ktorym sa prestalo darit

    • juks
      juks komentoval
      Upraviť komentár
      Ioniq Viem, co si chcel povedat, ved poznam tvoje nazory, len mi prislo usmevne, ze na pode tohto webu, kde ludia zmyslaju hlavne inovativne a ekologicky sa odvolavas na nazor skupinky ludi, ktorych nazory su na opacnom konci hodnotoveho rebricka a minimalne mna ich nazor vobec nezaujima.

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      To ano, mne su taki ludia tiez ukradnuty len som chcel povedat, ze stale nam tu chyba nejaka EV modla, dokonaly gral, ktory by ukazal, ze sa da urobit EV bez kompromisov, dotiahnute do dokonalosti, na ktore sa nebude dat povedat jedine zasadnejsie negativum. Svet spalovacich aut ma takych vela, EV zatial ziadne. Ale zas spalovaky maju vyse 100-rocny naskok v investiciach a ladeni. Musime len pockat
  • juks
    Member
    • May 2018
    • 53
    •      

    #33
    Planuje tu niekto kupit e-trona? boli ste ho okuknut?

    Komentár


    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Mozno ja, mam zaplatenu rezervacku, ale stale cakam na skusobne jazdy. Macky vo vreci nemam rad. Auto zatial v zasade splna moje poziadavky do bodky. Auto som uz fyzicky tiez presnoril

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Rezervacku nemam ale zvazujem. Uvidim ked to dostanem do ruky.

    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      Plánujem, ale najprv sa v ňom chcem previezť a dostať odpovede na pár otázok.
      Zaujíma ma ako bude fungovať APP-ka, diaľkové predhrievanie a chladenie a aj kopa iných drobných vecí.
      BJORN v Nórskom teste nebol schopný spustiť kúrenie počas nabíjania. 😢
      V základe je to ale super kára.
      -------------------------------------------------------------------------------------------------------
      8.3.2019 je v BA oficiálne predstavenie pre zákazníkov v SR. Mám pozvánku.
      Naposledy upravené cio; 24-02-2019, 21:43.

    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      No ja som sa rozhodol, idem ho kúpiť
      Urobili mi výborné podmienky

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Gratulacia, super, ze tu mame cloveka, co nam (dufajme) napise realne skusenosti z prvej ruky

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Gratulujem k rozhodnutiu, a tiez k odvahe kupit bez testovacej jazdy. To mne chyba Budes tu na fore asi prvy s eTronom. Ale budes urcite spokojny, vyzera velmi schopne.

    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      Práve som uhradil zálohu, verím že to dopadne dobre

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      cio vyborna ponuka znamena, ze ti spravili nejaku special cenu? beries nove auto co ide do vyroby, alebo nieco predobjednane?
      Verim, ze budes spokojny. Nezvazoval si radsej napr. rocnu teslu za tu cenu?
      Osobne by som mal problem podporit znacku, ktora mala dieselgate a zrazu je ta najzelensia Ale to je len subjektivny nazor.

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Gratulujem a kedy by si sa mohol dostat k autu? Aku mas dodaciu lehotu?

    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      Beriem úplne nové auto, je presne podľa mojej objednávky, všetko som si vybral, farbu, interiér, výbavu. Auto zatiaľ nemá bezdrôtové nabíjanie ani autopilota, to mi vadí. Ale zdá sa že tieto veci sú zatiaľ v nedohľadne.
      V prípadoch kedy v budúcnosti budem mať obavy o nabíjanie v cieli cesty a budem musieť plniť termín dojazdu, tak pôjdem na spaľováku.
      Firmu TESLA nesmierne obdivujem a Vážim si ich robotu aj misiu ktorú robia, ale TMX sa mi nepáči a veľmi sa kazí (majú to dvaja kamaráti a obaja majú obrovské problémy), TMS a TM3 je pre mňa malé (rodina). TMY je v nedohľadne.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      TMS je väčšie vnútri aj vonku ako e-tron. Vnútri podstatne. Osobne odskúšané.
      V TMS dáš 2 detské sedačky do Isofixu a štíhla mama vojde ešte medzi ne. V e-trone bohužiaľ nie.

    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      No ja som na TMS nejazdil iba som v ňom sedel - príde mi to ako malé auto, ale možno sa mýlim
      Kufor je podľa mňa malinký

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      cio mozes konkretizovat ake obrovske problemy maju tvoji kamarati s X-kami?

    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      Prepáč, neviem to presne, až tak som si to nezapametal, ale mali už aj vážne poruchy a kopu drobností.
      Obaja už mali pokazené zadné "krídla" (aspoň jedno)
      Parkovacie senzory a kopa iných drobností
      Auto vždy ostane vo Viedni na 3 týždne, z 8 nahlásených vecí 3 veci odstránia a vrátia mu auto že na zvyšok momentálne nemajú náhradné diely
      Všeobecne mi chalani povedali že ten prístup je NE-automobilový - obaja to berú ako nutnú rehoľu ak chceš mať TESLA CAR
      Každupádne ja mám NISSAN e-NV200 a o takýchto problémoch sa nám ani nesníva. Auto máme 2 roky a ani o ňom nevieme

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Ja mam TMX takmer 3 roky a 65 tis. km a mal som len nasledovne zavady:
      - nepekne faldy na oboch prednych sedadlach este z vyroby - menili vsetkym z tej serie
      - zvolavacka na parkovacie brezdy - menili vsetky z nepodarenej serie od Bremba.
      - Po 45 tisic mi menili hlucne predne poloosi - to je zrejme jedina realna porucha, ktora je na vsetkych Performace/Ludicrous X-kach pri castej agresivnej jazde, pricom prislubili, ze onedlho vraj budu k dispozicii redizajnovane predne poloosi, co zvladnu vykony P/L verzii - a ptom mi daju tie nove.
      - a este som si (zrejme) babranim do nastaveni pocas upgrade odpisal pocitac centralneho displeja. Auto jazdilo, len centralny displej dookola resetoval, cize napriklad nedala sa pustit klimatizacia, no automaticke svetla fungovali, takze auto bolo pojazdne, len bez klimatizacie/kurenia.

      prve 3 veci mi urobili pocas standardneho planovaneho servisu, ked som nechal auto v servise a dali mi vzdy nahradnu teslu.

      Poslednu vec - posahanu chceksumu v softveri ovladania centralneho displeja urobili na druhy den - aj vtedy mi dali nahradnu teslu - ale nemali volnu svoju, tak dali S75 z pozicovne.

      preco som mal auto v servise a ako dlho
      - prvy krat po dvoch mesiacoch kvoli objednanym zimnym gumam a nahlaseniu, ze chcem vymenit predne sedadla - dostal som nahradnu S85+ (1 den)
      - druhy krat cca po roku a 20tis km standardny servis pricom vymenili sedadla a parkovacie brzdy (a doladili kridlate dvere) vtedy som dostal nahradnu SP90D (3 dni)
      - treti krat po cca dvoch rokoch a 45 tis km - standardny servis a vymena prednych poloosi - ani som ich neziadal, aby poloosi vymenili - nezdalo sa mi to az take zle - no rozhodli sa, ze ich vymenia, Vtedy mi dali uplne novu nahradnu X100D - mala len 1000km (2 dni)
      - stvrty krat neplanovane - len som zavolal, ze mi dookola resetuje centralny dispej. Najprv sa to snazili urobit na dialku, no nedarilo sa im to, tak povedali, ze nech asap dovezem auto bez objednania. Tak som auto doviezol pred zaverecnou a zobral si nahradnu S75-ku - verziu bez vzduchoveho podvozku.
      4 dni - kvoli mne - auto stalo opravene v servise 3 dni.

      V podstate som sa vzdy tesil, ked som dal auto do servisu, lebo som si mohol poriadne pojazdit rozne nahradne tesly.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      jux a cio toto je presne ten rozdiel v ludoch niekto, kto ma skusenost s jednoduchsim nissanom by nechapal, ako ini mozu akceptovat male problemy tesly a naopak Majitel tesly zvyknuty na vsetko co auto ponuka by asi nemenil za elektrododavku Tesla je urcite viac o tom, ze jej fandime a na niektore veci preto pozerame inak.
      Ale fakt som zvedavy, ako vyladene je Audi. Ak bude mat muchy ako Tesla, ludia ich zozeru, lebo pod tou znackou chce kazdy dokonalost (aj ked od toho ma ta znacka na míle daleko )

    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      Samozrejme tu nejde o dokonalosť. Tí chlapi s tými TMX mi tiež povedali že si mám kúpiť TESLA, že tie problémy čo majú sú nič. Inak povedané je to ako ľudia čo majú APPLE veci, tiež majú určité nastavenie videnia sveta a iné veci nie sú ochotní vidieť. Že tie telefóny roky neboli vodotesné a mali aj iné vady. Samozrejme špičkovký SW atď..
      Ja samozrejme mám obavy čo ten E-TRON bude zač, je to samozrejme určitý otáznik, ale viem aký sú nemci. Tí keď si dačo zaumienia, tak za tým idú ako buldoci a na to vsádzam. Viete ako sa vraví "NEMEC JE KURVA"

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Mozes sa na to pozerat akokolvek, hlavne je, ze pocet typov EV sa nam pekne rozsiruje a tym aj moznosti, ze kazdy si skor vyberie co sa mu hodi a paci aj z EV segmentu.
      Len zopakujem obavu, ktora sa pravidelne opakuje - ci bude tych novych typov elektromobilov od zavedenych eutomobiliek aj skutocne dost, ze sa budu dat kupit a ci celu svoju EV ofenzivu nezabiju cenou.

    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      Ja som presvedčený že trend je neúprosný a nestanovuje ho ani SR, ani EÚ ale trend je celosvetový.
      Zmeny v energetike a mobilite sú nevyhnutné a nezvratné. Samozrejme bude to kopa ľudí sabotovať, už dnes sme toho svedkami.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      tie sabotaze od automobiliek a ropnych spolocnosti este len pridu. Toto je nic. Ked budu ludia ziadat aspon 1/3-1/2 aut elektrickych a zacnu prichadzat o sekundarne prijmy z toho vyplyvajuce, to len budeme pozerat...
      Myslim si osobne, ze budu bezne napr. naschval velmi dlhe doby dodania ND. Uz teraz nissan takto bojkotuje vyrobu eNV200. Na spatne zrkadlo sme cakali skoro mesiac !!!! Na diely do interieru tri tyzdne... smutne
      Uvidime ci audi bude brat etron ako ostatne modely a tomu prisposobi a bude drzat dostupny servis.

    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      Otázkou je či je to bojkotovanie alebo to že v rámci tých automobiliek je to stále iba ako folklór.
      Ja som z blízka sledoval vývoj v NISSAN a aj v AUDI a je to takmer totožné.
      Je komické a aj smutné pozerať sa na to ako všetci tí ľudia čo boli naučení roky rokúce opakovať dookola naučené frázy zrazu nevedia kam z konopí.
      Samozrejme čsť výnimkám, sú tam ľudia ktorí naozaj chápu že to je trend ktorým sa treba uberať. Ale stále sú v menšine.
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    #34
     
    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Audi je ťažšie ako o tridsať čísel dlhší model X. Veľa komponentov má zo spaľovakov Audi, podľa Jána je dokonca iPace s hliníkovou karosériou navrhnuté lepšie ako EV od začiatku. Medzi riadkami sa mi zdalo, že e-trón sa mu až tak nepáči, aj keď sa musel snažiť ho vychváliť, keď už mal výlet do Abu Dhabi od Audi zaplatený.
  • cio
    cio
    Junior Member
    • Feb 2019
    • 21
    •      

    #35
    Tak boli sme na AUDI business lunch v River Park HOTEL v BA
    Boli tam aj borci zo ZSE. Vyspovedal som ich
    Nebudem tu vypisovať všetky všeobecne známe fakty ako je dojazd a podobne
    Tu sú poznatky:
    • prvé kusy v SR odovzdajú o 3 mesiace
    • alokácia pre SR na rok 2019, je 80-100 ks
    • žiadne auto nemá ešte značky v SR, nie je možné mať skúšobnú jazdu, majú ale 1 kus na nemeckých číslach a ten jazdí
    • je vidno že celé slovenské AUDI je z toho hore nohami
    • v aute nie je zatiaľ vidno žiadne nabíjacie stanice vo východnej európe, termín doriešenia - do leta. Pridávať ich môže iba AUDI v Nemecku
    • v SR už plnohodnotne funguje ONLINE APPKA. Chlapík mal pripárované vystavené auto ku aplikácii myAUDI v iPhone
    • Funkcie APPKY: poloha vozidla, stav baterky, plánovanie nabíjania, plánovanie vykúrenia a vychladenia, a iné drobnosti. Nie je možné vozidlo zablokovať ani zastaviť počas jazdy
    • auto a baterky je možné vykúriť a chladiť (pripraviť na jazdu) na diaľku aj keď je pripojené na kábel
    • veľmi ma mrzí že nebolo ani slovo povedané o otázkach autonómnej jazdy. doteraz neviem či auto dokáže prispôsobiť adaptívny tempomat podľa MAX rýchlosti ktorú udáva na danom mieste navigácia. Mercedes a TESLA to už vie.
    NEXT-E
    • projekt na výstavbu nabíjačiek NEXT-E má iba celkový deadline, koniec roka 2020. Žiadny iný termín ani priebežný plán výstavby nie je verejne komunikovaný
    • partnerstvo s TESLA zatiaľ neuvažujú
    • aj u AUDI, bude na začiatok nutné mať viacero kariet (ZSE, Greenway, IONITY, atď..) roaming ešte len chystajú, termín roamingu je daný zo strany EÚ, teda 2020
    • nabíjačka na Budči v tejto chvíli nefunguje. na kábli je problém s chladením. spustenie o 10 dní
    • potvrdilo sa mi, že nabíjači nechcú spolupracovať, teda roaming bude iba donútenie zo strany EÚ. (zase som raz rád že existuje EÚ)
    Naposledy upravené cio; 09-03-2019, 20:55.

    Komentár

    • Jiri GrandPa
      Senior Member
      • Dec 2016
      • 707
      • viera8131
      •      

      #36
      Kedze bol cio rychlejsi, dam sem len zopar doplnujucich informacii. Akciu poriadal generalny importer Porsche Interauto a cela akcia bola dost vydarena. Bolo vidno, ze sa na nu predajcovia slusne pripravili, mal som zopar technickych otazok, na ktore vedeli dobre reagovat.V podstate je to auto kvalitou spracovania interieru jednoznacne najlepsie EV v akom som doteraz sedel (ale to som ocakaval)

      Z prezentacie sme sa moc noveho, co bysme nevedeli nedozvedeli az na "rozdelenie" energie v baterii, ako ju chape auto:

      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG_5580.JPG
Videní:	1094
Veľkosť:164,2 KB
ID:	34608


      Vsimnite si, ze auto neberie do uvahy pri vypocte dojazdu "na spodu" az 16% baterie, pricom k 8% sa uzivatel vobec nedostane. Toto jednoznacne svedci malom subore dat o spravani sa clankova a ich degradacii. Skoda, ze sa ani vynimocne neda dostat k hornym 4%.
      Prekvapuje ma ta konzervativnost v nizkych urovniach napatia lebo je vseobecne znamen za na degradaciu ma ovela vacsi vplyv ked bateria ostane dlho nabita na maximum, nez ked sa vybije aj kvoli tomu, ze pri vybite ma kazdy snahu ju hned zase dobit (teda mal by mat) aspon na tych 20%.
      No ale na druhej strane to dava sancu, ze s narastajucim poctom aut sa tento spodny "buffer" zmensi.

      Este zopar technickych o baterii:

      Clanok
      Pouch
      60Ah
      3,67V

      Modul
      12 clankov na Modul
      4 clanky paralelne, 3 tieto v serii -> 3s4p
      4 x 60Ah -> 240Ah
      3 x 3,67V v rade -> ~11V na Modul

      Bateria
      36 Modulov kazdy s 12 clankami -> 432 celkovo clankov / 108s4p
      36 Modulov s 11V -> 396V celkovo
      396V x 240Ah -> ~95kWh
      699kg
      1,63m x 0,34m x 2,28m (S x V x D)

      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	audi-e-tron-3.jpg
Videní:	1006
Veľkosť:121,8 KB
ID:	34609

      Komentár

      • ICE666SVK
        Senior Member
        • Jul 2014
        • 1997

        #37
        Audi etron v BA
         

        Komentár

        • jux
          jux
          Senior Member
          • Apr 2015
          • 1378
          •      

          #38
          etron zomrel po 500 km.
          https://twitter.com/oyvindstensby/st...33410729627648

          Komentár


          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            no joooo, ved je predsa tak lahke vyrobit elektromobil, ze ? Co taka Tesla vie, ich naskok 10r je nic )) Este budeme vela asi citat podobnych info s postupnym rozmnozovanim elektro aut od beznych automobiliek.
            A ako sa vsetci smiali a smeju z Tesly.... Som zvedavy, ako budu ludia reagovat ak to bude bezne prave u inej premiovej znacky.

          • Ioniq
            Ioniq komentoval
            Upraviť komentár
            Ufff, to mi pripomina moje patalie s BMW. Odvtedy som sa poucil, nikdy nekupovat uplne nove auto. Vzdy pockat aspon 1 rok kym vyzehlia vsetky chyby, bugy a nedostatky. Stale to moze byt len izolovany pripad, uvidime co bude. V kazdom pripade dost blba reklama

          • kayle
            kayle komentoval
            Upraviť komentár
            Asi časť softvéru bola outsourcovaná do microsoftu
            https://www.tek.no/artikler/enkelte-...ldinger/462405

            Pre istotu nenechávajte etron 12h pripojený na AC, lebo si prečítate snáď väčšinu chybových hlášok čo tam je.
            Ale malo by pomôcť "vypnúť zapalovanie, zamknúť dvere a počkať 15 minút a potom bude všetko fungovať ako má."

            Zas aby som nebol negatívny, tak už vraj existuje update pre autá kde sa chyba objaví.
        • Jiri GrandPa
          Senior Member
          • Dec 2016
          • 707
          • viera8131
          •      

          #39
          e-tron víkend.
          Dúfam, že bude čas napísať dlhší report.
          Zatiaľ to vyzerá až prekvapivo dosť dobre....

          Komentár


          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            etron je vraj na Slovensku vypredany. 20ks a dopyt neuticha. Zaroven novinarom ponukaju na test "az" na tri dni... zvlastna filozofia.

          • dango
            dango komentoval
            Upraviť komentár
            Jirko, cakame na report a dojmy

          • dango
            dango komentoval
            Upraviť komentár
            ach, je to v blogoch. OK, ignoruj
        • ICE666SVK
          Senior Member
          • Jul 2014
          • 1997

          #40
           

          Komentár

          • Ioniq
            Member
            • Jan 2017
            • 364

            #41
            Tak som si cez vikend uz aj ja konecne odskusal e-Trona. Po prvotnom nadseni ma vsak schladila jedna zasadna vec, ktoru nepovedal ani predajca ani ambasador. Audi e-Tron je aktualne len s 11kW jednofazovou nabijackou, trojfaz zatial nie je, v dohladnej dobe ani nebude a nikto nevie kedy bude k dispozicii. Seriously?

            Preco zas niekto predava polotovar? Jedna faza pri 90kWh baterke? Nie som elektrikar, ale to je naozaj taky obrovsky problem hodit do auta 3f nabijacku namiesto 1f?

            Inac auto pekne, neskutocne tiche, v nicom tichsom som doteraz nesedel. Interier uplna spicka co sa da z aktualnej ponuky EV dostat. Vykon ma trosku sklamal, chyba tomu ta naliehavost Tesly. Samotna hodnota zrychlenia nie je zla, ale chyba tomu poriadny kopanec do chrbta. Je to ako taka vykonna benzinova atmosfera, ide to rychlo a zamatovo jemne, ale nema to ten efekt turbo-dieslu, ktory ti natlaci oblicky do criev pri kick-downe

            Ale ta nabijacka je uplny fail. V tomto konfigu u mna absolutny dealbreaker.

            Komentár


            • jeeff
              jeeff komentoval
              Upraviť komentár
              To zrychlenie je presne ako som pisal aj ja, je to slabota ;-)

              To ze tam je 1f nabijacka s vykonom 11kW sa mi nezda. To by po jednej faze muselo ist 45A a to nie je sanca, to by musel byt mega hruby kabel.

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Ioniq - je to trojfazove, 16A na fazu. 22 kW bude az koncom roka v konfigu. Napriek 11 kW to cez noc dobijes.

            • head
              head komentoval
              Upraviť komentár
              3 fazy 11kw je podla mna OK. Avsak 1 faza to by bolo pekne o nicom.

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Nabijal som to mojim MK. Ma to 3 fazove nabijanie. End of story.

            • Ioniq
              Ioniq komentoval
              Upraviť komentár
              Eeee, som to doplietol, 3f je, ale len 16A. Ano mas pravdu V kazdom pripade je to imho malo, a naozaj nechapem, preco tam pri tej kapacite nedali rovno 32A /22kW.

              Edit: a len kvoli novemu autu som si dal urobit wallbox, ktory ma 3x25A a v minulosti kupil 3f Type2 kabel, nech to mozem vyuzivat naplno, kedze Ioniq je len prestupna stanica. Teraz by mi ten wallbox bol prakticky na dve veci a skoda silnejsieho istenia.
              Naposledy upravené Ioniq; 15-04-2019, 09:10.

            • Ioniq
              Ioniq komentoval
              Upraviť komentár
              Len ked to dam do perspektivy - na Ioniqu nabijem za 2 hodiny na AC wallboxe 100-110km dojazdu. Na eTrone mi na testovacej trase, kde mam s Ioniqom 123Wh/km vysla spotreba 294Wh/km. Co znamena aspon 3 hodiny nabijania. Rovnaka teplota, nastavenie kurenia a rychlost. Proste nie... Vyssiu spotrebu viem tolerovat, ak je kompenzovana aj rychlejsim nabijanim, som pri premii pripraveny priplatit za vyssie naklady. Ale nie cas So silnejsou 22kW nabijackou to uz bude komplexne auto.

            • dango
              dango komentoval
              Upraviť komentár
              kto je ambasador ???

            • cio
              cio komentoval
              Upraviť komentár
              Áno je to bohužiaľ pravda. Momentálne predávaná varianta má iba 11KW palubnú nabíjačku (dá sa povedať že je to výkon vstavaného 3F usmerňovača)
              Samozrejme 11kW musí byť na 3fázy (47A na 1 fázu 230V nie je možné odoberať)
              Ako to ja chápem, 22KW AC je veľmi potrebné v prípade divokého folklórneho nabíjania kadetade cez 3F zásuvku (dedinská zásuvka na zváračku, miešačku alebo mláťačku), ale vo všeobecnosti budúcnosť rýchlo nabíjania je v DC. Našťastie sieť DC CCS nabíjačiek už rastie a pomaly sa končí doba elektromobility ako koníčka pre zanietencov (na ktorú sa bude pekne a romanticky spomínať) ale práve naopak:
              PRODUKČNÁ, KOMERČNÁ A HLAVNE JEDNODUCHÁ forma dopravy aj pre ženy a technické antitalenty

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              cio - Neviem, ci uz jazdis na EV (tipujem, ze nie) ale mylis sa. 80% vsetkeho nabijania sa robi doma. Zvlast u auta s velkou bateriou. Lebo zabijat cas na nabijacke (u e-tronu nabijes na ZSE alebo GW nabijacke iba zhruba 150 km/h, aj to len v lete) ta po case prestane bavit. ALe dobre, s 11 kWh sa da prezit. Akonahle ovsem budes mat situaciu, ze prides domov z cesty "prazdny" a za 2-3 hodiny potrebujes zase vyrazit, tak ten rozdiel co dobijes na 11 alebo 22 kW je priepastny.
              Ked bude po kazdych 100 km nabijacka so 150 kW a aspon 4 stojanmi, to bude situacia ina, ale to si este pockame...
              A ked hovoris o zenach - ta moja, nema problem prist domov a zastrcit konektor do auta (uz jazdime len na EV). IST niekam nabijat, aby bola "ready"na zajtra sa jej este nepodarilo .
              EDIT: A druhy dovod preco nabijat doma - je to zhruba za tretinovu cenu v porovnani s komercnou DC stanicou;
              Naposledy upravené Jiri GrandPa; 15-04-2019, 16:42.

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Moja zena ani nevie, ako by nabijala inde ako doma a to, ze existuju aj DC nabijacky som jej este neprezradil. Aj ked sa uz pytala, ze naco je ten druhy "dekel nadrze" - tak som to nejak zahovoril. Trojcata maju dva "dekle nadrze", vpravo na AC typ1, vlavo na DC chademo.

            • voloda69
              voloda69 komentoval
              Upraviť komentár
              My sme tiez uz plne elektrifikovany, akurat momentalne si musime prehadzovat kabel (mame zatial len jeden) :-)

            • Ioniq
              Ioniq komentoval
              Upraviť komentár
              To je to o com pisem, aj ked som to domotal. 11kW je strasne slabe. Keby to malo 50kWh baterku a spotrebu 200Wh/km tak si poviem, ze ok. Ale pri 90kWh a tej obrovskej spotrebe... v Auparku sa to bude dobijat 10 hodin 😂 Dakujem neprosim. A najma vykonna nabijacka ma dalsie plus - pri gratis nabijani cez ZSE AC (program Partner a vyssie), pripadne stojany v Bille, Auparku atd, sa oplati vyuzit. Hodinova navsteva supermarketu znamena v tomto pripade 12% vs 24% baterky, a to je rozdiel. 4 hodiny gratis parkovania v Auparku (s vernostnou kartou) znamena 90% nabitie, t.j. fullka, v pripade slabsej nabijacky to nebude ani 50% baterky. Oplati sa pockat na silnejsiu nabijacku. Hlavne tazko povedat, ako sa budu hybat ceny. Ale ja predpokladam, ze s rozmachom elektromobility a stupajucimi cenami za elektrinu moze DC este podrazit, a prave AC bude prioritnym sposobom nabijania pre vacsinu ludi. A tu padne silnejsia nabijacka vhod.

              Btw, moja zena tiez netusi, ako funguju DC stojany, ale aspon vie, ze existuju a na co su V Auparku aj doma kabel vie zapichnut, ale nikdy to nerobi. Povazuje to za moju starost, rovnako ako tankovanie jej spalovaku 😂 Ale uz tuzobne cakam na Peugeot e208, odpadnu mi aspon navstevy pumpy. A teraz ked mame uz wallbox a nemusim riesit predlzovacku, tak snad sa nauci aj nabijat doma.

            • Teq
              Teq komentoval
              Upraviť komentár
              no veru, nase krajsie polovicky maju niekedy problem s tym hrubym DC kablom, tie HPC chladene su este hrubsie. Napriek tomu som minule leto poslal svokru s LEAFom do BA s tym, ze musi nabijat a sla sama. Nidky pred tym to nerobila a zvladla to bravurne, a to este ani nevie pouzivat GPS a v BA sa casto krat strati Ked musis tak musis. Moja zena vie ako DC funguje a aj vie ze ked niekto nabija na AC mozeme sa my na DC, dokonca vie aj zapojit / odpojit kabel, akurat to robi obojrucne a dava poriadne zabrat zivotnosti portu / kabla, ale to by chcelo len cvik

            • cio
              cio komentoval
              Upraviť komentár
              No viditeľne ste ma nepochopili, ale nevadí. Už na začiatku commentu som uviedol že to je škoda že je tam iba 11kW.
              Elektromobil mám, a nie 80% ale 100% ho nabíjam doma.
              Nabíjanie cez AC 22kW a lá "AUPARK" je samozrejme lacnejšie, ja nemienim chodiť do Aupuarku len pre to že je tam lacné nabíjanie. AC nabíjanie je určené naozaj na doma a tam 11kW postačuje. Ak bude treba niekam okamžite vyraziť, sieť rýchlych dobíjačiek to určite porieši. Pomerne slušne hustá sieť DC ultra dobíjačiek je podľa mňa na spadnutie, nepohrdnem ani DC 40kW.
              Ak chceme poukázať na vec ktorá ma skutočne na E-TRON-e ŠTVE, tak v aute v mapách nie sú žiadne nabíjačky mimo IONITY. A nie je možné si ich ani ručne doklikať a to je podľa mňa prúser ako HROM, v aute 2019 za 100 litrí budem mať pripevnený mobil s APK-ou ZSE. To je skutočný prúser

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              No jo. V oblasti SW tam bude tých pruserov asi viac. Ale to sa dá našťastie riešiť. Snáď na tom zapracujú.

            • cio
              cio komentoval
              Upraviť komentár
              No v to dúfam aj ja a aj importér. Dušovali sa že od nich nemci pýtali zoznam a že už komunikujú s GreenWay aj so ZSE. Tak som zvedavý.
              Tradičné automobilky nevyhnutne musia pochopiť že SW bude hrať oveľa vyššiu ako boli doteraz zvyknutí

            • Ioniq
              Ioniq komentoval
              Upraviť komentár
              Aspon mas moznost pouzit aj appku ineho prevadzkovatela DC nabijania na najdenie nabijacky, a nepripravis sa o user-experience s ich appkou 😂 A ja osobne si nemyslim, ze AC je urcene len na doma. Spravne naplanovane AC nabijanie je pouzitelne aj na dlhej ceste, ked to spojis s obedom. A prave to padne vhod silna nabijacka. Napriklad na Ioniqu je DC nabijanie pocas obeda nepouzitelne, lebo zapichnes auto, odides do restiky, vyberies si z menu, a ked ti donesu pitie tak uz mas nabite, a musis sa zase trtkat von aby si to odpojil a neblokoval A to este nie si ani najedeny. Rozumne AC nabijanie moze byt pouzitelne aj na dlhej ceste a zaroven ti to usetri penazenku a mozno aj zdravie baterky.

              Pri e-Trone je to samozrejme ine, tam DC nabijanie na tom slovenskom standarde 44-48kW trva 2 hodiny tak tam je casu na zvys.

            • cio
              cio komentoval
              Upraviť komentár
              Áno, bohužiaľ ešte niekoľko rokov to bude tak že človek bude po nabití musieť uvoľňovať nabíjacie miesto.
              Práve pre to pre mňa je alternatívou iba 150kW charger tak aby som to nabil kým sa vyštím, vypijem kávu a urobím pár drepov a frčím preč.
              Lokality do ktorých chodím najčastejšie buď otočím bez nabíjania alebo poriešim cez DC-150.
              Plánovaná sieť ultra chargerov z pohľadu IONITY, NEXT-E a GreenWay pre mňa vypadá nádejne. Skutočne som presvedčený že VW a spol do toho šliapnu. Ja momentálnu éru AC nabíjana "zadarmo" popri jedle a podobne, považujem za pioniersku éru. Asi ako keď som mal v roku 1998 ako jediný v celom našom meste Internet cez dial UP. Keď som sa na to pozrel v roku 2002 tak som sa iba smial. Čo je oproti tomu internet v roku 2019 snáď nepotrebuje ani komentár.

            • Ioniq
              Ioniq komentoval
              Upraviť komentár
              Je to mozne, buducnost ukaze. Ale osobne si myslim, ze AC nabijanie nikdy nestrati na vyzname, a v buducnosti bude mat este vacsi vyznam ako doteraz Nabijanie cez lampy, na parkovisku, pred uradmi, proste vsade Ale uvidime...

            • cio
              cio komentoval
              Upraviť komentár
              Isteže, treba si ale uvedomiť aké káble idú k tým lampám. Často 1F, prierez MAX 16A a viacero lámp za sebou na 1 kábli. Pri výstavbe sa nepočítalo s väčšou záťažou. Svetlo - najmenšia záťaž aká je možná.
              Chránička cez ktorú by bolo možné kábel vymeniť tam nie je. Tadeto cesta nevedie. Skôr si myslím že sa budú parkoviská rozkopávať a káble sa budú pokladať úplne na novo. Je to biznis ako každý iný. A keďže sa jedná o biznis s energiou, tak je veľmi lukratívny.
              Treba ešte niečo dodať ?

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              cio co je to prierez 16A? K lampam ide vzdy trojfaz - kvoli rovnomernemu zatazeniu a aby nulakom tiekol co najmensi prud. Prierez vodica minimalne 10mm2 - ani nie kvoli odoberanemu vykonu, ale kvoli mechanickym vlastnostiam potrebnym pre kabel ulozeny v zemi. Navyse zapojenie lamp je vzdy zokruhovane, takze kazda lampa ma privod z dvoch stran. 2x3x10mm2 dokaze preniest takmer 100kW Pri inteligentnom riadeni sa takou lampovou sekciou da nabijat 10 aj viac elektromobilov.

            • cio
              cio komentoval
              Upraviť komentár
              No ako kde. V našom meste rozhodne nie. Všade kde rekonštruovali lampy sa šetrilo a dávali tam úsporné svietidlá. Darmo som kompetentných upozorňoval a žiadal aby tam dali aspoň chráničku. Nehrozí.
              Staré lampy s hliníkovými káblami neriešim.
              Tu pomôže iba to že ľudia budú chcieť kupovať elektro autá a začnú tlačiť na to aby ich mali kde nabíjať. Zvyšok je už iba kšeft. Tak ako všetko. Elektromobilita ešte chvíľu bude pieskovisko pre pár zapálených odborníkov a fanúšikov (takých ako ty alebo ja) ale potom sa z toho stane neľútostný biznis a boj o energiu a prachy

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Usporne svietidla neznamenaju slabsie vodice. Robil som vystavbu inzinierskych sieti pre 50 pozemkov, svietidla 20 kusov po 50W teda spolu odber 1kW, pricom vodice ako som pisal - dvojity trojfaz 10mm2, cize vodice zvladnu cca 100-nasobok toho co potrebuju svetla.

            • cio
              cio komentoval
              Upraviť komentár
              Milý jux, nerobme tu z toho technické pojednanie, diskusné fórum na to vôbec nie je vhodné. A chytanie za slovíčka je detinské. Snažil som sa to povedať jednoducho aby to každý pochopil.
              Alebo chcete aby sme skončili pri teórii točivého elektromagnetického poľa alebo pri spínanom reluktančnom motore, alebo pri synchrónnom s permanentnými magnetmi , alebo radšej o generatorickom chode alebo o čo Vám ide ? Chceme si tu pokvákať o výkonových meničoch alebo o dôvodoch prečo TESLA používa synchrónne motory a AUDI asynchrónne ? A NA ČO BY TO BOLO AKOŽE DOBRÉ ? NA NIČ !
              Mám z toho štátnice a živím sa tým - a už dávno nemontujem.
              Sám ste ukázal že vodiče ku lampám sú dimenzované horko ťažko na napájanie svetiel a ak tam zavesíte iba 1 WALLBOX s príkonom aspoň 11 kW tak je po paráde. Wall-Boxy musia byť postupne pri každom parkovacom mieste a musí ich byť veľa,a musia na to začať masovo tlačiť obyčajní ľudia. Ale najprv musí cena elektromobilov poriadne klesnúť aby ich začal pospolitý ľud kupovať a to bude najskôr o 2-3 roky. Na to že vozidlá kupujú nadšenci alebo niektoré úspešné firmy každý kašle a budí to skôr závisť ako ochotu pomôcť. To predsa nie je ťažké pochopiť.
              Tak tu prosím prestaňme rojčiť a balamutiť menej znalých o nabíjaní cez lampy, ktoré budú musieť svietiť celý deň
              Naposledy upravené cio; 21-04-2019, 14:17.

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              No neviem. Si tu nový ale nejako tu tuším trepeš ty.
              Prečo bysme nemohli diskutovať o technických detailoch??
              Toto je technické fórum. Na hovadiny je Facebook.

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Sranda, ja nie som elektrikar, ale viem ze ked kupujem kable, tak na 16A istic treba 2,5mm2 a je to zasuvkovy okruh a na svetla staci 10A a 1,5 mm2 prierez. Prierez si vzdy pytam v obchode v mm2, nie v A. To by statnicou potvrdeny elektrikar sa mal vyjadrovat aspon tak ako ja laik, co pochytil len par veci od majstrov, ked som nieco daval robit. Takze nenazval by som to nejake vyzadovanie moc technickych detailov ale zakladne veci co sa ucia na fyzike na zakladnej skole, kde sa ucia jednotky a k comu prisluchaju. Ved to tu potom citaju aj ini a mozu sa to naucit nespravne pomenovat. Ako ked si niekto myli kW a kWh ( aj mne sa to stavalo ale Julo ma vzdy opravil a uz si davam pozor a tak to ma byt).

            • Ioniq
              Ioniq komentoval
              Upraviť komentár
              Ale ved prave ta technicka diskusia je tu na tom vsetkom to najzaujimavejsie. Keby sa tu rozoberali blbosti, aky vyznam by toto forum malo? Na to je Facebook, ako povedal Jiri. Toto forum je skvele prave preto, ze sa tu objavuju technicke detaily, a prave tieto detaily su velakrat rozhodujucim faktorom, ktory stoji za kupou toho alebo onoho EV. Keby sme mali kupovat len na zaklade udajov a tlacovych sprav vyrobcov tak dakujem pekne. Prave vdaka tomuto foru a hromade dalsich webov vieme, ze Leaf2 je jedna velka katastrofa co sa techniky tyka. Vieme, ze Kona a eNiro maju coldgate, aj to, ze TM3 ma lepsie baterie ako TMS/X a co vsetko to prinasa. Vieme, ze v Audi odflakli nabijacku a v Jaguare este viac. Pozname nabijaciu krivku jednotlivych modelov, co nam ako majitelom pomaha v planovani cesty a efektivnom vyuziti casu na nabijacke, resp. v optimalnom skrateni casu nabijania tak, aby sme tam zbytocne netrcali ak to uz nie je casovo vyhodne. Takisto domace FVE, uloziska, dimenzovanie kablov pre wallbox atd. To vsetko su cenne informacie, ktore pomahaju najma nam laikom a nemusime ich zhanat na x dalsich miestach.

              To ze su EV drahe a musia zlacniet uz davno vieme my aj vsetci ostatni, nepotrebujeme to tu rozoberat. A takisto vsetci vedia, ze sa musi zlepsit infrastruktura.

              PS: a nahodou debata, preco Audi pouzilo async motory a Tesla pouziva synchrony je celkom zaujimava, co to sa uz na nete o tom popisalo. Pretoze aj taketo technicke podrobnosti vela krat napovedaju o tom, ako si dany vyrobca dava zalezat na konkretnej technike, co tym sleduje a ake to ma implikacie pre buduceho majitela. V neposlednej rade je to indikator, ako velmi automobilke zalezi na dodavke spolahliveho a odladeneho stroja pre spokojnost zakaznika, pripadne ci ide automobilke len o predaj, a je im uplne jedno co dodaju. A tu mam pocit, ze si to Audi zbytocne skomplikovalo na ukor zakaznika.

            • cio
              cio komentoval
              Upraviť komentár
              Pozrite, ja nestojím o konfrontáciu ale hlupáka zo mňa robiť nemusíte. Je Vás presila, kľudne si do mňa kopnite. Každopádne na vec samotnú mám opačný názor ako jux. Nikoho som neurážal, tak isto si neprajem aby mi tu Jiri GrandPa písal že trepem.
              ----------------------------------------
              Ja som to ako technické fórum nebral a ani neberiem, ale nech sa páči:
              1. Lampy svietia iba keď sa zotmie ako chcete nabíjať cez deň. Jediné riešenie by bolo všetky dotknuté lampy opatriť stykačom a diaľkovo ovládať. Technické riešenie bude veľké podľa mňa to do lampy nevtesnáš (hovorím o ostatných lampách v sérii kde nebude nabíjačka), je to kazivé, a samozrejme to nie je lacné.
              2. Nikde som sa nestretol s tým že by to niekto chcel alebo plánoval masovo robiť. Prečo asi. Že by ropná lobby ?
              ----------------------------------------
              Celá táto malicherná diskusia o "priereze 16A" iba dokazuje aká je situácia skutočne zlá. Namiesto toho aby sme držali po spolu a dokazovali ropákom ako sa mýlia, hádame a urážame sa medzi sebou. Je to také Slovenské ...
              Ospravedlňujem sa všetkým koho som zmiatol prierezom 16A, určite si už budem dávať lepší pozor, vidím že tu poniektorí na to iba striehnu
              Naposledy upravené cio; 21-04-2019, 19:34.

            • dango
              dango komentoval
              Upraviť komentár
              cio nabijat z lamp sa zatial este da, pri tomto pocte elektromobilov. Do dalsich rokov bude treba rozkopavku, ale to nebude problem, kedze ani operatori sa nevedeli dohodnut pri 1 rozkopani ulic, aby si kazdy polozil svoju optiku > a tak sa ulice rozkopavaju na niekolkokrat, vzdy len "pre jedneho" ..a o tom, ze hlinik v lampach? ZSDIS aj v dnesnej dobe este stale do novych ulic dava 4x10mm HLINIK
          • jux
            jux
            Senior Member
            • Apr 2015
            • 1378
            •      

            #42
            cio nemozem nazareagovat na vyslovene zavadzanie: citali ste vobec poriadne moj prispevok?
            Tu je citat, co ste napisali o mojom prispevku:
            "Sám ste ukázal že vodiče ku lampám sú dimenzované horko ťažko na napájanie svetiel a ak tam zavesíte iba 1 WALLBOX s príkonom aspoň 11 kW tak je po paráde."

            Kde som taketo nieco tvrdi? Napisal som, ze vodice k lampam su predimenzovane takmer 100 krat

            Zopakujem fakty: 20 svetiel po 50Watt na 15tich stlpoch znamena 1kW spotreby pre svetla. Tycto 15 stlpov je pripojenych k rozvadzacu dva krat stvorvodic 10mm2 plus zemniaci pas - vsetko do kruhu. Takze z rozvadzaca vychadzaju dva trojfazove 10mm2 vodice a do kruhu prepajaju vsetky stlpy. Nebudem to tu pocitat exaktne, pretoze zalezi nielen na prieteze, ale aj na dlzke vodica. Standardne jeden 3f 10mm2 medeny vodic zvladne cca 63A, t.j cca 43kW. Mame k dispozicii dva take vodice, takze mame k dispozicii cca 80kW, takze tych 11kW wallboxov by mohlo byt bez riadenia sedem, s riadenim kludne aj 15. A je jedno, ci sa bude nabijat cez den, alebo v noci, lebo ten 1kW na svetla je nezaujimavy.

            Komentár


            • cio
              cio komentoval
              Upraviť komentár
              Prepáčte, ja som lampy s 3x10mm2 káblom pripojené ešte nevidel. Samozrejme nie som odborník na lampy, pripúšťam že to tak niekde môže byť.
              -----------------------------------
              Neviem si predstaviť že by lampy svietili celý deň. To by pospolitý ľud nezvládol. Ropákom a demagógom voda na mlyn. To je nepriechodné

            • 1fisker
              1fisker komentoval
              Upraviť komentár
              Čítam túto diskusiu, som totálny laik, ale naozaj lampy cez deň vypínajú. Aj som sa na to raz pýtal odborníka, nie je to cez deň pod prúdom, takže nabíjať by sa nedalo. Riešiť sa to dá, ale ako písal cio, bolo by to drahé riešenie

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              no ja som videl uz niekolko fotiek zo sveta, ako v lampe je zabudovany konektor a cez den sa tam auto nabija. nie je to nic zvlastne. Uz nie je na tych fotkach vidno, ci svieti aj lampa, alebo je to nastavene inak.
              A tiez zapinanie lamp je nejak casovo nastavene, nie? Velakrat ked sa nieco s elektrinou v okoli preraba, lampy v niektorych usekoch svietia, takze sa to da odfiltrovat aj v sucastnom stave. Neviem ci to maju ako vedlajsi efekt, poruchu, alebo naschval aby videli co je pod prudom.

            • 1fisker
              1fisker komentoval
              Upraviť komentár
              No vlastne píšeme mimo tému, asi by bolo dobré to presunúť, alebo vytvoriť novú tému. Toto je téma Audi e-tron

            • cio
              cio komentoval
              Upraviť komentár
              Lampy cez deň svietia iba ak ich diagnostikujú - opravujú
              Súhlasím že diskusia o lampách sem napatrí

            • 1fisker
              1fisker komentoval
              Upraviť komentár
              Nepatrí, lebo sme v téme Audi
          • cio
            cio
            Junior Member
            • Feb 2019
            • 21
            •      

            #43
            Nadškrtla sa otázka asynchrónny vs synchrónny motor s peremanentnými magnetmi.
            O typ použitého motora v aute podľa mňa až tak nejde. Oveľa väčšia výzva sú baterky ich manažment a nabíjanie. Motor je brnkačka.
            Je to trošku zložitejšia debata, ale budiž. Tu je môj názor, nie som univerzitný docent, iba obyčajný inžinier:
            Odborne sa nehovorí o motore ale o stroji, nakoľko motor a generátor (rekuperácia) je ten istý stroj len v inom režime.
            ------------------------------------
            Synchrónne stroje používajú zdá sa všetci okrem AUDI
            Výhody synchrónnych strojov oproti asynchrónnym:
            - dá sa veľmi presne regulovať krok a tempo - ale to v elektromobilite nie je žiadaná funkcia
            - pri nízkych otáčkach majú vysoký moment (pozitívny vplyv na zrýchlenie)
            - z pohľadu veľkosti stroja (pre laikov "veľkosť motora") majú oproti asynchrónnym vyšší moment a teda vyšší výkon
            - majú ľahší a dynamickejší prechod do generatorického chodu,
            Nevýhody:
            - cena (vzácne prvky do magnetov - pokiaľ viem je ich nedostatok a väčšina je v krajinách ako Rusko a Čína, magnet do rotora je skutočne technicky ťažké vyrobiť)
            - celkovo zložitejšie technické riešenie (stator, rotor, riadenie)
            - drahšia riadiaca a výkonová elektronika, treba dávať veľký pozor na preťaženie - môže vypadnúť so synchronizácie
            - schopnosť fungovať v generatorickom chode (rekuperácia) determinuje iba magnetické pole magnetov, nie je možné dodatočné elektrické budenie
            - permanentný magnet časom degraduje
            -----------------------------------------
            Výhody asynchrónu oproti synchrónu:
            - výrazne lepšie znáša prudké zmeny záťaže a v podstate mu to nevadí, nemôže vypadnúť so synchronizácie, lebo je asynchrónny, ma sklz (rotor má iné otáčky ako točivé magnetické pole ktoré generuje menič).
            - výrazne lacnejší
            - ľahšie sa vyrába
            - ľahšie sa reguluje, lebo môže mať sklz
            - keďže môže mať sklz výrazne lepšie znáša preťaženie (vôbec mu to nevadí)
            - v generatorickom chode je možné dodatočné elektrické budenie a teda zvýšiť schopnosť brzdiť a rekuperovať
            - predpokladá sa dlhšia bezproblémová životnosť
            Nevýhody:
            - pri nízkych otáčkach majú menší moment (vplyv na zrýchlenie)
            - pokiaľ viem, stroj musí byť väčší
            - pri vyšších výkonoch musí mať na rotore krúžky a kefy, do rotora sa pustí jednosmerný prúd na vytvorenie statického elektromagneckého poľa (náhrada oproti permanentným magnetom, ktoré tvoria magnetické pole)
            - technicky trošku zložitejší generatorický chod, určite využívajú dodatočné budenie na rotore. Toto sa robí ľahko, tým istým budením ako pri štarte, životnosť by mohla byť obrovská. De facto by sa jednalo o hybrid medzi asynchrónnym a synchrónnym strojom s elektricky budeným rotorom. Myslím si že išli touto cestou. Určite to zanedlho niekto rozoberie a dozvieme sa odpoveď (TESLA)
            -------------------------------
            Zhrnutie:
            Z uvedeného vyplýva že stroj v AUDI asi nie je čistokrvný asynchrón ako v miešačke na betón. V motorickom chode sa chová ako asynchrón, a v generatorickom ako synchrón s elektricky budeným rotorom.
            Presné odpovede nám dá len čas.
            Naposledy upravené cio; 21-04-2019, 21:16.

            Komentár


            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Super príspevok.

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Este by som doplnil, ze asynchronny motor ma v priemere vecsiu spotrebu ale da sa lahko vyrobit viac vykonny pri lepsom pomere vykon/vaha. Preto teraz Tesla pouziva v TM3 kombinaciu - predny motor asynchronny, zadny s permanentnymi magnetmi. V S a X su oba motory asynchronne, no facelift S a X ma dostat motory novej konstrukcie - nie je zatial jasne presne ake, no zrejme budu efektivnejsie vyuziuc skusenosti z vyvoja motorov pre TM3 a Tesla semi.

            • cio
              cio komentoval
              Upraviť komentár
              Ďakujem za uznanie.
              Ja si osobne myslím že všetci výrobcovia postupne prejdu k takzvane cudzobudenému stroju. Je to technicky ťažšie ale má to oveľa väčšie možnosti riadenia momentu (výkonu) Výkon = otáčky * moment. A to ako v motorickom aj generatorickom chode.
              A keďže nemec je vychcaný, tak išiel do tohto stroja.
              Keď Feri Porsche vyrábal pre Hitlera za II. vojny tanky, tak mu vyrobil diesel-elektrický (skoro hybridný) prototyp. Bohužiaľ v bojových podmienkach sa neosvedčil, jednoduchosť v prípade opravy a aj vstupná cena bola dôležitejšia ako nízka spotreba

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Takze odteraz uz aj S a X maju kombinaciu motorov dvoch konstrukcii. No narozdiel od TM3, kde predny motor je indukcny a zadny s permanentnymi magnetmi, nove S a X to maju naopak - zadny motor je indukcny a predny s permanentnymi magnetmi.
              "Pairing a permanent magnet motor in the front with an induction motor in the rear enables unparalleled range and performance at all times. The net effect is a more than 10% improvement in range, with efficiency improvements in both directions as energy flows out of the battery during acceleration and back into the battery through regenerative braking"
              Takze etron ma odteraz este vecsi problem so spotrebou voci TMX.

            • Peterka
              Peterka komentoval
              Upraviť komentár
              Zaujimave informacie... napriek tomu ze som elektrikar a rozdiel medzi spominanymi typmi elektromotorov viem, nikdy som sa nad tym v suvislosti s elektromobilmi nezamyslal.
              jux Nevies nahodou, aky motor ma Ioniq, ked je jeho "pohon" taky efektivny?

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Ioniq ma podobne ako vecsina EV motor s permanentnymi magnetmi. Indukcne ma (resp. mala) povodne len tesla, potom etron. Ak si dobre pametam, ziadne ine auta nemaju indukcne motory. Aj vsetky ostatne bateriove vozidla (skutre, motocykle a ine vozitka) pouzivaju PM. Konstrukcie motorov s PM byvaju rozne a niekedy dost divoke - napr. i3 ma velmi zaujimavy motor. Tesla zacala robit indukcne motory lebo chcela vylucit pouzitie magnetov, no pre menej vykonne motory su magnety zatial nepostradatelne - len s nimi sa da dosiahnut dobra efektivita. Aj ked vsetky motory elektromobilov maju dobru efektivitu a dobry priebek krutiaceho momentu v celom rozsahu, motory EV maju este dost priestoru na zlepsenie.
              Napr. niektore formule-e este stale pouzivaju prevodovku, lebo s nou maju lepsi priebeh ako bez nej - niektore pouzivaju dva motory roznej konstrukcie v jednom motore, kvoli lepsiemu priebehu a celkovej efektivite. Tesla tiez teraz, ked ma vo vsetkych autach dva rozne motory, moze lepsie ladit efektivitu.
              Tesla pri TM3 uz pouzila dozadu sPM, dopredu indukcny. Teraz maju aj TMS a X kombinacou - ale s PM je vpredu a indukcny je vzadu. Zrejme je neefektivne, alebo drahe vyrobit vysokovykonny motor dozadu pre S a X v verzii s PM. Pokial viem zatial ziadne ine EV okrem tesly nepouziva jeden indukcny a jeden s PM. Pripominam, ze vsetky motory EV (s PM alebo bez), inych bateriovych vozidiel a aj napr. bateriovych kosaciek su trojfazove s invertorom.

            • cio
              cio komentoval
              Upraviť komentár
              O tom že tým smerom ide aj TESLA som nevedel. Potvrdzuje to trend odklonu od motorov s permanentným magnetom. Ak je v lokomotívach 3F motor, tak vždy cudzobudený, nikdy nie z PM.
              Teda polemika že AUDI ide zlou cestou bola neopodstatnená.
          • jux
            jux
            Senior Member
            • Apr 2015
            • 1378
            •      

            #44
            Spolu s novou motorizaciou TMS a TMX dostali obe auta vykonnejsie nabijanie, pricom baterie ostali rovnake:
            "Paired with the new more efficient drivetrain design, Model S and Model X are now capable of achieving 200 kW on V3 Superchargers and 145 kW on V2 Superchargers."
            Dalo sa cakat, ze tesla vzhladom na vykonne nabijanie etrona zvysi nabijaci vykon S a X, no nepredpokladal som, ze to zvladnu tak rychle a s povodnou bateriou. Cize uz sa pekne ukazuje, ze konkurencia uz aj u elektromobilov pekne akceleruje inovacie. Audi si na rade - cim skor vylepsi pohon, nech je to zaujimave.

            Komentár


            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Nepatrí to pod Teslu tému?

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Ano mozno by to malo byt inde, len vzdy mam problem davat nieco co sa tyka TMS aj TMX do temy TMS alebo TMX, pretoze temu, kde sa hovori o oboch vecsich teslach tu vlasne ani nemame - bolo by treba vytvorit novu temu a to s ami nechce.
              Preto som to zamontoval do temy etrona, lebo som sa snazil novu motorizaciu velkych tesiel a ich nabijanie potovnat s etronom - a to nejaku logiku ma.

            • Ioniq
              Ioniq komentoval
              Upraviť komentár
              Konkurencia bola vzdy motorom inovacie. Tu je aj vidno, ze Tesla to mohla vylepsit uz davno, ale neboli nikym tlaceni. Jedina skoda, ze konkurencia Tesly je stale taka trosku jalova a nie je tam este plny tlak a motivacia. Neviem ako vy, ale ja sa celkom tesim az ten konkurencny boj naplno prepukne Prospeje to vsetkym stranam a najma nam zakaznikom.

            • cio
              cio komentoval
              Upraviť komentár
              Ioniq úplný súhlas. Tesle buď večná sláva, ale ako každý aj oni potrebujú konkurenčný tlak.
              Ja sám som prekvapený ako VW začalo makať (včítanie AUDI, PORSCHE) - samozrejme majú riadne problémy. Ale majú takú silu že oni to pretlačia. Určite presmerujú všetok výskum do elektromobility.
              Oveľa viac som si sľuboval od Japoncov (PANASONIC, NISSAN, TOYOTA) ale tí sú slabí ako guma na gatiach. Iba chytráčia.
              Kórejci začali tiež riadne šliapať, ale tak ako všetci trpia pôrodnými bolesťami.
              V každom prípade všetkým čo sa snažia veľký potlesk.
              Veľmi som smutný z prístupu FCA (FIAT/CHRYSLER)

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              koncern Fiat je zial odpisany v EU uplne a tymto pristupom zhasne aj v USA. Tam kde su ich dostalo minule vedenie a toto nove s tym nerobi vobec nic.
              Nesuhlasim, ze VW zacalo makat. Zacalo pustat hlasky a studie. Koho zaujima ich prehlasenie, kolko aut budu mat do 2030 elektrickych? To je hrach na stenu. Aktualne maju eup,egolf,ecrafter a teraz sa trapia s etronom. Prave vykladne skrine to nie su. Mozno az na etron, ale ten este musi prezit novorodenecku žltačku

            • Ioniq
              Ioniq komentoval
              Upraviť komentár
              Vykladna skrina VW je Porsche Taycan. Tam vidno, ze dali asi maximum a nebali sa experimentovat s novymi vecami ako 800V sustava. Ale tak Porsche bolo hierarchicky vzdy na spici tak sa niet co cudovat. Trosku som dufal, ze eTron bude odvaznejsi a viac sa priblizi technike pouzitej v Porsche, ale zostal ako slabsi prevareny caj. Stale sa vsak da pit, narozdiel od frasky eUP

              A Japoncov by som uplne nezatracoval ani nepodcenoval. To, ze o nich nepocujeme nie je nic neobvykle. Osobne si myslim, ze Toyota sa este zapoji zaujimavym sposobom. Oni boli vzdy rozvazni a nikdy nedali na trh polotovar, narozdiel od Europanov. Ich filozofia je, ze radsej pockat a prist neskor, ale s dokonalym produktom, ako to uponahlat a prist s polotovarom ako VW. Potom sme svedkami, ze nam tu behaju eGolfy s aj bez CCS, eTrony so slabsimi aj silnejsimi nabijackami, i3ky s tepelnymi cerpadlami aj bez atd. Mozno sa mylim, a odflaknu to, ale v Toyote neboli nikdy blbi. Aj Lexus prisiel bez ohlasenia a velkej pompy, zrazu sa zjavil a vytrel v USA kocura celej nemeckej premii. A udrzal si v USA prim doteraz. To, ze dominuju v rebricku spolahlivosti uz desiatky rokov asi netreba ani spominat Nenaskocili ani na vlnu dieslov a pekne si isli svoje s hybridmi. Prejavilo so to teraz ked prisla do platnosti Euro 6d Temp, vsetkym europanom popadali predaje, lebo sa spoliehali, ze to este prelobbuju a udrzia stare diesle. Najviac pohorel predajne prave Renault a VW. Nestalo sa, a profitovali z toho Japonci a Korejci, ktori sa usilovne pripravovali niekolko rokov

              Aj ked Toyota je z Japoncov asi jedina schopna. Mazda si bude razit svoje so svojim hybridnym dieslom spalujucim benzin, kedze tam natlacili vsetky financie. A Nissan/Mitsubishi su priskrteni Renaultom a uz su len odleskom svojej minulej slavy. Ja by som v kazdom pripade tych sikmacov nepodcenoval, imho VW bude mat este problem.

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Japonske auta sme mali vzdy zastupene takmer polovicou nasej rodinnej flotily. Mali sme viacere nissany, hondy a teraz mame 2 mitsubishi i-MiEV. Japonske auta su vyrobene dokladne a poctivo. To, ze Honda aj Toyota zatial ignoruju ciste elektromobily je sice smutne, ale zrejme je to preto, ze nechcu ist do ziadneho rizika a excell im zatial vychadza s terajsim statusquo. A mitsubishi by som nezatracoval vobec. Maju velmi dobre predaje takmer dokonaleho PHEV Outlander, pritom automobilova divizia je v obrovskej vsekomoznevyrabajucej firme Mitsubishi len popoluskou. Zrejme preto aj ten gruppensex automobilovej casti MItsubishi s Nissanom a Renaultom.
              Ja by som tiez bol rad, keby bolo viac cistych EV od renomovanych sutomobiliek, no vsetko chce svoj vyvoj.

              Inak Mitsubishi vyrobilo prvy skutocny seriovy elektromobil - trojcata, takze svoje zasluhy maju. Vyroba bezi od roku 2009 doteraz a je to teda najdlhsie seriovo vyrabany elektromobil. Nevyrobilo sa ho, ani sa nevyraba zavratne mnozstvo - radovo 10 tisic rocne, ale stale je to slusne mnozstvo v porovnani s poctami EV inych renomovanych automobiliek. Je stale v ponuke a hlavne v japonsku ma svoje miesto v kategorii KEI CAR.
              Viaceri tvrdia, ze outlander PHEV pouziva dlhodobo overenu techniku z i-MiEV-a a preto je kvalitnym a bezproblemovym PHEV.

            • cio
              cio komentoval
              Upraviť komentár
              V celej diskusii sa ale neustále opomína fakt že najväčší problém boli a aj sú baterky a ich manažment.
              Opakujem - pohonné ústrojenstvo je brnkačka oproti dodávateľskému peklu v oblasti batérií.
              To je podľa mňa skutočný dôvod prečo TOYOTA a spol čakajú. A to je aj dôvod prečo sa TESLA aj VW rozhodli robiť si to sami.
              Samozrejme TESLA ako prvá určila trend, tak ako skoro vo všetkom čo sa EV týka.
          • jux
            jux
            Senior Member
            • Apr 2015
            • 1378
            •      

            #45
            Pani, kto ste jazdili na etrone, nevadi vam hluk motorov/invertorov? Mne vadi velmi a na etrone je ho pocut takmer pri kazdej rychlosti, akurat pri vecsich rychlostiach a na hrbolatom asfalte/betone ho prehlusi zvuk zvonku. Podobne hlucne motory/invertory mali prve teslaS zadnokolky. Na novsich teslach motory/invertory pocut len pri maximalnej akceleracii, pri kludnej jazde len tesne okolo 50km/h. Na kamerovych zrkadlach etrona sa mi nepacilo, ze pri cuvani nesklopia obraz aby bolo vidno spodky zadnych kolies. Kamery a hlavne ich drziaky sa mi zdaju moc mohutne a moc vysunute mimo auto.

            Komentár


            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              No, tiché auto to nie je. Moja žena keď to počula zvonku to popisala ako odchádzajúci trolejbus .
              Ale rádio to v pohode zakryje takze mi to nevadilo.

            • cio
              cio komentoval
              Upraviť komentár
              jux - to je ale príšerné auto
              To si fakt na tom aute nenašiel nejakú poriadnu chybu ?
              Sklamal si ma, čakal som od teba naozaj viac.
              Naposledy upravené cio; 08-05-2019, 21:41.

            • Wilo
              Wilo komentoval
              Upraviť komentár
              Moc mohutne? Tak lepsie ako nejake sparatka ktore sa zlomia pri silnejsom buchnuti dverami nie? Ja som len opakovane cital ze sa v nich nafigu odhaduje vzdialenost lebo je to akoby 2D obraz vsetci hovoria ze klasicke zrkadlo je sto krat lepsie a tieto nestoja ani za polovicny priplatok. Ale preco stracat slova na neefektivnu a uzranu krabicu od smradwagenu. Mna by skor strasili tie posledne zvesti ze maju dost velky problem uchladit baterie a nikto nevie ako sa to prejavi na zivotnosti.

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              cio o ostatnom tu bolo pisane... No v skutocnosti je to este lenivejsie ako som na zaklade komentarov predpokladal.
              Nechcel so to sem davat - pokazit sa moze vsetko a audi nie je vynimka, no ked ti bolo malo, tento kus od distributora ma pokazeny kryt nabijacieho konektora - samovolne sa pocas jazdy otvara a cele 3 hodiny co sme jazdili pipalo, ze je kryt otvoreny aj ked bol zatvoreny.
              Testoval som jeho nabijanie v garazi teslackym UMC - tym povodnym 3f/11kW.
              Nabija, no samozrejme len 3,5kW, lebo etron ma jednofazovu nabijacku.

            • cio
              cio komentoval
              Upraviť komentár
              Fú, kryt konektora -skutočná katastrofa
              No možno ak by si použil nabíjačku z mobilu NOKIA 3310, tak by to dalo iba 1W
              --------------------------------------
              jux - keďže ti to zdá sa pomalšie zapaľuje a nepochopil si moju iróniu tak to dám po lopate:
              NAŠIEL SI NA TOM MIZERNOM AUTE AJ NEJAKÉ POZITÍVUM ?

            • head
              head komentoval
              Upraviť komentár
              Cio klidek, na tvoje urazanie tu nie je nikto zvedavy. A mimochodom co tu predvadzas nie je ironia ale sarkazmus.

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              cio - ty kokos napísať niekomu, koho vôbec nepoznáš, že mu to pomalšie zapaluje je celkom za ciarou, nemyslis?
              Naposledy upravené Jiri GrandPa; 09-05-2019, 01:42.

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              jux - e-Tron jednofazovu nabijacku nemá. Nabíja max 11kW na 3 fázach. Čo je ovšem dosť pomalé na takú veľkú batériu a veľkú spotrebu.

            • jeeff
              jeeff komentoval
              Upraviť komentár
              jux Mna prekvapili presne tie veci co o nich pises, "pistanie" auta aj pri malej rychlosti (neda sa rozhodne hovorit, ze auto nepocut, az som mal pocit, ze to je nejaka EU regulacia) a absolutne slaba akceleracia (chyba tam to trhnutie na zaciatku, ono sa to rozbieha ako bezny benzinak). Auto som mal s beznymi zrkadlami, takze kamery hodnotit neviem.

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              cio Co si myslis, ze som nepochopil? - ved nie som vcerajsi a mas tu uz dost komentarov, casto reagujes relativne prchko.
              Ja som len trosku pridal, no v ramci faktov a chytil si sa :-)
              Osobne invektivy su zbytocne. Keby sme sa rozpravali zoci-voci urcite by si reagoval jemnejsie.
              Myslim, ze ma tu uz ludia poznaju, som rad kazdemu elektrickemu vozidlu co sa objavi na trhu a snazim sa kazde vyskusat osobne.
              O pozitivach spravidla nepisem, tie maju byt samozrejme, hlavne v premiovom segmente. Verim ze etron si najde dost zakaznikov, hlavne u majitelov audi. Len je skoda, ze inak vysoko premiovy elektromobil v niektorych veciach este nedotiahli.

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              jeeff To pistanie sa mi zda pocut viac od zadneho motora a pocut ho aj nad 20km/h - to nebude ten umely zvuk co budu musiet mat nove elektromobily dane na trh tusim po lete tohto roku.

            • cio
              cio komentoval
              Upraviť komentár
              Pozrite sa boys jux a Jiri GrandPa.
              Nepáči sa mi ak niekto vypichuje iba negatíva a nechce vidieť veci v celkovom obraze. Mätie tým ostatných čitateľov a takých čo sa menej vyznajú. Na niekoho to platí na niekoho už menej
              Nafukovať problém s krytkou na nabíjacom porte - to ťa nie je hodné, milý jux
              -------------------------------
              Aj keď som presvedčený že jux odbornosť má a teda že nečerpá informácie iba z článkov preložených cez google translator, bohužiaľ, som tu už viac krát videl, ako jux robil podľa mňa príliš rýchle a negatívne úsudky. Som rád že Jiri GrandPa uviedol informáciu s nabíjačkou na pravú mieru, teda že e-tron dokáže nabíjať 11kW AC, čím považujem kauzu za uzavretú.
              -------------------------------
              Nesúhlasím ani s tým, že pozitívna vlastnosť je samozrejmosť. Je potrebné o nich diskutovať, lebo inak to vyznie že dané auto je nepodarok. Všetci sa radi dozvieme o jednotlivých rozdielnych detailoch medzi E-TRON a TESLA cars od ľudí ktorí to dokážu porovnať. Ale myslím si že úsudky majú byť nezaujaté a s nadhľadom. Inak to nemá žiadnu hodnotu.
              -------------------------------
              Sarkazmus (gréc. sarkadzein - zatínať do mäsa) je uštipačný, bezohľadný, zraňujúci výsmech sprevádzaný cynickým autoritatívnym postojom. Zvyčajne vyjadruje aj pohŕdanie. Na rozdiel od irónie, ktorá chce byť pochopená, sarkazmus komunikáciu skôr prerušuje a odmieta.
              Skutočne som nechcel byť sarkastický, ak sa to tak niekomu zdalo tak pardón
              -------------------------------
              Voziť som sa ešte nestihol, na pišťanie som zvedavý, v každom prípade čakám že to bude porovnateľné s KIA alebo NISSAN. Moja skúsenosť s týmito vecami je taká že oveľa väčší problém je hluk od prúdiaceho vzduchu a hlučnosť kolies. Uvidíme.
              -- KONIEC HLÁSENIA --
              Svetu mier a pouličným lampám obvzlášť
              Naposledy upravené cio; 09-05-2019, 16:34.

            • nemo
              nemo komentoval
              Upraviť komentár
              cio Tiez ma dokazu nastvat neobjektivne a zaujate clanky ktore zdoraznuju negativa a pozitiva su ignorovane. Media su plne clankov tohto typu. Od studovanych novinarov a redakcnej rady s etickym kodexom, je normalne vyzadovat poriadnu rovinarcinu. Ale tu na fore to vobec neplati. Kazdy si tu pise svoj vlastny nazor alebo skusenosti bez toho aby musel cokolvek dokazovat alebo zdrojovat. Toto je forum! Preco nenapises vlastny nazor alebo vlastnu skusenost s eTronom? Mna zaujima nazor juxa a rad si precitam aj ten tvoj.
          Pracuje...
          X