Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Polestar

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • JozkoPucik
    Member
    • Aug 2018
    • 132

    Polestar

    A máme tu ďaľší Tesla-killer, tento krát konkurencia Model 3

    https://www.polestar.com/de/cars/polestar-2

    Myslím, že je to Model 3 ako cez kopirák.
  • curgali
    Member
    • Jul 2014
    • 310
    •   

    #2
    Tento ,,Tesla-killer" bol oficialne predstavený 27.2.2019...a to je tak všetko z jeho ,, killeru"....

    Komentár

    • Wilo
      Member
      • May 2019
      • 337
      •      

      #3
      Preco to nazyvas Tesla-killer? Ziadny vyrobca tak svoje EV asi nikdy nenazval. Je to len dalsie EV do poctu co je plusovy bod pre zakaznika. Jedina skupina ludi co nazyvaju kazde druhe EV Tesla-killerom su media ktore maju nejaky fetis a zelaju si krach Tesly. A tak sa snazia kazdemu podsuvat svoje fantasmagorie o tom ako kazde nove auto zacvici s Teslou.

      Ak je nejake EV killerom tak snad ICE-killerom. Ale Tesla urcite nie je objekt vrazdy A uz duplom nie konkurencia. Konkurencia su spalovaky. Nie EV. Az budeme mat na ceste 50% EV tak sa mozme bavit o konkurencii medzi EV.
      Naposledy upravené Wilo; 07-10-2019, 22:31.

      Komentár

      • kayle
        Member
        • Nov 2017
        • 57

        #4
        Wilo to asi nepozeráš na správne stránky
        https://twitter.com/markbspiegel/
        https://twitter.com/teslacharts

        Ak nemáte čas, môžete si pozrieť aj historické zhrnutie najdôležitejších milníkov tu:
        https://twitter.com/BarkMSmeagol/
        https://twitter.com/teslahistorian

        Komentár

        • JozkoPucik
          Member
          • Aug 2018
          • 132

          #5
          Wilo ako píšeš to média ich tak nazývajú, ja sa s toho tiež smejem. Len už sa dá objednať a sú aj ceny. Smiešne je aj to, že je to naozaj kópia Modelu 3 a ešte by som povedal, že aj v horšom prevedení.

          Komentár

          • Wilo
            Member
            • May 2019
            • 337
            •      

            #6
            V com je to kopia TM3? Kazdy elektricky sedan bude odteraz kopiou Tesly? BMW 320 je kopiou Audi A4 2.0TDI? Oba su 4D sedany plus kombi variant. Oba maju podobny motor s podobnym vykonom. Oba maju podobne rozmery. To mozeme potom povedat ze vsetky sedany vratane TM3 su len kopiou prveho sedanu na svete s takouto karoseriou z roku 1913 - Hudson Hornet Trosku nerozumiem co chces povedat tym kopirakom.

            Formy karoserie su v automobilovom priemysle viac-menej fixne dane. Raz za cas niekto pride s novou formou a roznym uspechom ale TM3 nie je nova ani jedinecna co sa karoserie tyka. Technika je tiez viac-menej limitovana aktualne dostupnymi technologiami a je logicke ze premiovy vyrobca bude inklinovat k tym vykonnejsim rieseniam a lacnejsi vyrobca zas k dostupnejsim rieseniam. Ak mas ako vyrobca urcity budget na auto tak nemas aktualne tak vela moznosti aku velku baterku a aky vykonny motor tam dat. Trh ocakava urcity dojazd tak si viac menej viazany dat tam tych povinnych 60-80kWh a v ramci toho motor s prisluchajucim vykonom. Najvacsim rozdielom medzi modernymi autami zostava dizajn a ten je myslim dost osobity pre kazdeho aktualneho vyrobcu EV a neda sa pomylit s niecim inym. A cena je tiez vzdy porovnatelna v ramci kategorie lebo samozrejme nikto neda o 50% viac za kvazi rovnake auto a vyrobcovia neustale porovnavaju ceny konkurencie a upravuju svoje ceny. Ale tak to funguje v kazdom odvetvi

            Komentár

            • JozkoPucik
              Member
              • Aug 2018
              • 132

              #7
              Tam ide o to prevedenie. Zober si taký eGolf, to nie je ako Model 3, lebo stále má črty ICE auta. Motorový priestor je vyplnený a nie je prazdny ako pri Tesle. Baterka je v Kufri a nie na podlahe. Nemá veľký centrálny display atď. Aj iné autá to maju tak ako napríklad Kona či Ioniq

              Tesla navrhla isté črty, ktoré ostatný teraz preberajú. Taktiež sa to týka aerodynamiky. Ide hlavne o to, že Tesla to vymyslela hneď na začiatku, ostatný na to prichádzajú postupne, preto by sa dalo povedať, že to kopírujú.

              Komentár

              • dango
                Moderator
                Gold Member
                • Nov 2014
                • 693
                •   

                #8
                v ziadnom pripade Polestar2 nie je Tesla killer ani Model3 cez kopirak. Je to male sportove auto cinskej vyroby, kde dizajn robilo Volvo. Polestar2 vychadzal z Polestar1 - a oba auta su dosta hranate, proti oblemu dizajnu M3
                Naposledy upravené dango; 08-10-2019, 08:54.

                Komentár

                • JozkoPucik
                  Member
                  • Aug 2018
                  • 132

                  #9
                  Ten Tesla killer je vtip, nemyslím si, že by také niečo mohlo v tejto dobe prísť.

                  Komentár

                  • Miroslav Rojko
                    Senior Member
                    • Nov 2016
                    • 1314
                    •   

                    #10
                    Keď tu chcete spomínať Tesla killer, spomente si na predstavovanie Jaguar i-Pace a jeho porovnávanie s X - a ako to dopadlo. Žravejší, menší s pomalším nabíjaním a jednofázovou nabíjačkou. Všetko podstatné zle. A to bolo rečí o prvom konkurentovi Tesla.
                    [priezvisko]@me.com

                    Komentár

                    • Wilo
                      Member
                      • May 2019
                      • 337
                      •      

                      #11
                      JozkoPucik ale to nie je o preberani. To je normalna evolucia. eGolf aj Hyundaie maju preto zapratanu kapotu lebo su to zdielane kasne s ICE a vyrobca to jednoducho odflakol lebo sa mu nechcelo stracat s EV viac casu ako treba. Nic viac nic menej.

                      Priestor pod kapotou mal uz stary Renault Clio V6 ktory mal motor za zadnymi sedackami a teda vzadu mal mensi kufor a pod kapotou frunk. Znamena to ze Tesla kopiruje Renault? Oni s tym prisli skor A v historii automobilizmu najdes viac prikladov. Detto baterky v podlahe. Toto je nieco co existovalo uz dlho pred Teslou akurat ze v inych odvetviach (motokary, modelarstvo). Tesla toho az tak vela nevymyslela aby ju niekto kopiroval. Co Tesla urobila je ze zobrala vsetky dobre veci z roznych oblasti ktore nahadzala do auta a dokazala ich ucinne stmelit do velmi prepracovaneho celku hned od zaciatku. Zatial co ostatni to aplikuju ciastkovo lebo sa venuju popri tom aj spalovakom a potrebuju mat zjednotenu vyrobu. A cele to podporili velmi slusnym softwarom. Samozrejme nechcem povedat ze by neboli inovativni. Mnohe veci vylepsili a zdokonalili. Ale podstata nie je taka ze by ich musel niekto kopirovat. A toto Volvo uz urcite nie.

                      Komentár

                      • JozkoPucik
                        Member
                        • Aug 2018
                        • 132

                        #12
                        Toto je ináč na tom to najzaujímavejšie, že keď teda použili tú istú "kasňu" tak prečo stojí to auto tak veľa? Ľudia očakávali od veľkých značiek, že práve od nich to bude lacnejšie, ale práve naopak. Kona stojí od 15 000,- ale EV verzia, ktorá je skoro identická 45 000,- preto nemajú podľa mňa až taký úspech.

                        Komentár

                        • hudino
                          Member
                          • Jul 2017
                          • 37
                          •   

                          #13
                          JozkoPucik cenu urcuje predsa dopyt... a pozor nepozeraj na SR a CR trh... a ukaz mi ostatne trhy kde nemaju vybookovane kapacity vyroby...

                          Komentár

                          • ICE666SVK
                            Senior Member
                            • Jul 2014
                            • 1997

                            #14
                            Kona spalovacia zakladna verzia ide od 14 590€ a Kona elektricka zakladna verzia ide od 35 490€ akurat, ze to nie su rovnako vybavene auta. A nejde len o motor ale aj dalsie veci. Tak si sprav cenu z rovnakou vybavou a potom zisti aky je tam rozdiel. Ked zakaznikovi povedia, toto je od 15K a toto je od 35K ale o vybave nic nepovedia a on hladi na cenu a nie na vybavu, tak....

                            Komentár

                            • Wilo
                              Member
                              • May 2019
                              • 337
                              •      

                              #15
                              Ked porovname Ioniq BEV vs i30 Sportback co je v zasade rovnaka velkost aj tvar karoserie aj vykon motora tak tam bol pri rovnakej/podobnej vybave rozdiel okolo 12tis€ (25tis vs 37tis). Automobilky hovoria ze cenu navysuju baterie.

                              Podla Bloombergu bola v 2017/2018 cena lithiovych bateri na urovni cca $200/kWh. Ak ma Ioniq nejakych 31-32kWh tak to mame cca $6200. Ale predpokladam ze to bude surova cena tak treba este pripocitat nejake naklady na obal baterie a chladenie (ak je). Kabelaz, palubna nabijacka, menice. K Ioniqu treba pripocitat asi clo a dopravu kedze ide z Korey. i30 sa vyraba v CZ. Teoreticky by sa to po konverzii mohlo vysplhat dakde k 12tis€. Otazne je kde je ta uspora za chybajuci motor, prevodovku, vyfuk a vsetko okolo. Ale ako bolo spomenute. Cenu urcuje trh. Ked niekto zaplati 35tis, cena bude 35tis. Ak 45 tak 45. Vsetko ma taku cenu kolko su ludia ochotni zaplatit.

                              Komentár

                              Pracuje...
                              X