Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

VW ID.3

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Vilo
    Member
    • Sep 2017
    • 129
    •   

    #31
    Neviem ako relevantne je toto pre náš trh, keďže sa to týka Írska, ale ak podobné bude platiť aj u nás, tak je to auto opäť o čosi zaujímavejšie:
    https://www.youtube.com/watch?v=eRT8SXntrRE
    Zhrunie zaujímavých info:
    - cena ID 3 Plus je tam uvedená do 45k€* - môže to znamenať buď, že v Írsku bude auto lacnejšie ako u nás, alebo že u nás reálne nebude stáť viac ako 45k€
    - VW prichádza so špeciálnym financovaním ušitým na mieru pre toto auto - mohlo by to riešiť problém s obmedzením politikov, ktorí rozhodli, že len boháči dostanú dotáciu (nie autá na lízing)
    - zadarmo 2000kWh prvý rok platí nie len v sieti Ionity, ale aj v partnerských sietiach. V súčastnosti Ionity nemám tuším žiadnu nabíjačku na území SR, čo robí tento benefit dosť slabým, ale ak by sa ten benefit dal využiť aj v sieti ZSE a GW, tak by to bol už zaujímavý benefit.


    *Francúzske ceny tiež hovoria o 45k€
    Naposledy upravené Vilo; 10-12-2019, 02:16.

    Komentár

    • ivan32
      Member
      • Sep 2014
      • 178
      •   

      #32
      Tak už asi vieme prečo VW robí ID3 na sklad a nedodáva ich. Majú problémy so softvérom čo je prekvapivé lebo podvodný softvér do dízlov zvládli bez chyby.
      https://ww.electrek.co/2019/12/19/vo...introductions/

      Komentár


      • Vilo
        Vilo komentoval
        Upraviť komentár
        Keby ten SW zvládli bez chyby, tak by im na ten "podvod" neprišli. Všetky veľké automobilky to robili a verím, že stále robia, len to lepšie maskujú/robia to menej agresívne/majú zaplatených správnych ľudí na správnych miestach.

      • Vilo
        Vilo komentoval
        Upraviť komentár
        Tak som čítal o tých SW problémoch a je to tak, že preto vyrábajú autá na sklad, pretože vedeli, že potrebujú ešte stráviť mesiace na vývoji SW a od začiatku plánovali SW po dokončení manuálne nahrať do všetkých na sklad vyrobených áut. Takže všetko ide podľa plánu, iba niekto si zobral časť informácií, vysvetlil si ich po svojom a spravil z toho bombastickú správu.
    • Vilo
      Member
      • Sep 2017
      • 129
      •   

      #33
      Toto video je plné zaujímavých informácií, ktoré chlapík získal po účasti na predvádzačke v Drážďanoch: https://www.youtube.com/watch?v=nHasqs-WLYU
      Výbavy vyzerajú dosť slušné a sú tam uvedené aj odporúčané maloobchodné ceny pre Írsko*. Zhrnutie najzaujímavejších info:

      ID 3: 35k€
      - Adaptívny tempomat
      - lane assist
      - LED svetlomety
      - bezkľúčové štartovanie
      - vyhrievaný volant a predné sedadlá
      - navigácia
      - parkovacie senzory vpredu a vzadu
      - dažďový senzor
      - aplikácia
      - 2000 kWh nabíjania počas prvého roka do výšky 600€

      ID 3 Plus: 42k€
      navyše proti nižšej výbave:
      - adaptívne maticové LED svetlomety
      - dymové sklá

      ID3 Max: 49k€
      navyše proti nižšej výbave:
      - tepelné čerpadlo
      - zopár zbytočností ako panoramatická strecha, masážne sedadlá a pod. ani sa mi to nechce vypisovať.

      *Informácie sú kompilácia toho čo je dostupné pre Írsky a Nemecký trh, takže sa môžu líšiť od toho čo bude dostupné na Slovensku. Ale na jednej z informačných stránok vo videu sú uvedené výnimky vo výbave pre niektoré krajiny, tak si myslím, že je to až na detaily rovnaké pre celú EU.
      Naposledy upravené Vilo; 25-12-2019, 18:03.

      Komentár

      • Wilo
        Member
        • May 2019
        • 337
        •      

        #34
        Ňuňuňu Tak toto by bol etalon. Skoda ze len vizoska Aj ked nejaky pan z VW sa nechal pocut ze by mohlo svetlo sveta uzriet taketo nieco vo forme Alltrack (zdvihnuty podvozok). To by bolo velmi blizko dokonalemu autu...

        Komentár


        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Mne postaci Skoda Vision. O 3 roky predam eup a bude na akontaciu za Vision... snad https://ev-database.org/car/1187/Skoda-Vision-IV

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Taur ta cena na stranke sa mi dako nepozdava...

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Catchcash: Preco nie? Ved je to Skodofka nie Mercedes. A to bude zaklad s vybavou narastie.

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          No to je vlastne pravda. Pouzitelne auto bude za 45k

        • Apos
          Apos komentoval
          Upraviť komentár
          ved bolo povedane, ze VW spravi ID Space Vizzion, sa vola ten koncept, neskor po id3 to ma prist... 21? 22? a hento je len niekoho vizualizacia, do "produkcnej" podoby z toho konceptu. Vsetky weby to tu motaju, ale to ma zaklad v tom predstavenom koncepte
          (https://insideevs.com/news/383369/vw...station-wagon/)

        • Vilo
          Vilo komentoval
          Upraviť komentár
          A navyše to nepatrí do tohoto vlákna.
      • Vilo
        Member
        • Sep 2017
        • 129
        •   

        #35
        Predvčerom bola ďalšia predvádzačka v Dánsku. V Dánsku sa posúva odovzdávanie áut na august.
        Ťažko povedať či sa to bude týkať aj nás, ale obávam sa že bude.

        Zdroj: https://www.youtube.com/watch?v=aMIwQ1uwMGI

        Komentár


        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          ID.3 sa mi na pohlad a podla parametrov velmi paci, no zatial som ho nazivo nevidel a neosahal si ho. No ked vidim tie prestrelene ceny a neustale posuvanie predaja, tak TM3 zacina byt jasna volba.

        • Savi
          Savi komentoval
          Upraviť komentár
          Tiez som si hovoril, ze pockam na ID.3 a porovnam s TM3 ale vyzera to tak, ze nakoniec nebude vobec lacnejsi a mozno ani nebude v 2020 poriadne. ID.3 by som zobral ak by bol za 30 tisic, no pri cene 40 a viac je jasna volba TM3.
      • Miroslav Rojko
        Senior Member
        • Nov 2016
        • 1314
        •   

        #36
        Čo sa týka VW, posledné roky vyrába skice, nie autá, to vieme už dlhé roky. Prerobili dva spaľováky a tie predávajú, ostatné sú stále len obrázky. A čo chcete od nich čakať ? S veľkou pompéznosťou predstavili eTron, ktoré náskok vďaka technike prezentovalo najvyššou spotrebou medzi EV. Porsche podobne - a za dvojnásobné ceny Modelu S.

        Ich náskok v spotrebe vďaka modle väčšiny zákazníkov - TDI bol jeden veľký podvod. Pri EV podvádzať nemôžu, lebo nabíjačka ukáže, koľko energie sa nabilo a tak to dopadlo ako dopadlo.

        Od VW sa nič dobré čakať nedá. Koľko rokov už hovoria o výrobe miliónov EV ? Každý rok len posunú termín o rok v tlačových správach. Nikdy som VW nemal, neznášal som ich aj ich históriu, vznikli z fašistickej filozofie uniformného auta pre masy, ktoré po vojne dotiahli do konca. Fuj.
        [priezvisko]@me.com

        Komentár


        • Vilo
          Vilo komentoval
          Upraviť komentár
          To nebol príliš prínosný príspevok.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Vilo Preco, kazdy nazor tu ma svoje miesto a Miro urcite nie je z tych co nevie o com hovori.
          Aj negativny nazor je nazor. Ja len dufam, ze VW s ID.3 konecne vyrobi a bude predavat v rozumnych mnozstvach dobry elektromobil za rozumne peniaze.
          Aj ked v sucasnosti zrejme stale este radsej podporim teslu nakupom auta u nich.
          Nech sa koncerny troska podusia vo vlastnej polievocke, co si za posledne roky navarili. Od r. 2013 predsa vedeli ze od tohto roku musia dodrzat uhlikovy limit 95g/km, ale moc toho pre dosiahnutie limitu neurobili. Vylobovali si pre rok 2020 este nejake bonusy a dalsie ustupky pre tazke auta, ale tie tiez postupne padnu a v buducich rokoch budu postaveni pred (pre nich) krutu realitu.
          Koncerny nebudu mat inu sancu, len EV vyrabat a predavat, co mozno konecne nastartuje konkurenciu v EV. Dobry clanok p. Niedermayera na temu emisnych limitov zverejnili dnes na hybride.

        • Vilo
          Vilo komentoval
          Upraviť komentár
          Aj negatívny názor je názor, na tom nič zlé nevidím. Skor mi ide o to, že je to off-topic. Toto vlákno je o konktérnom modeli el. auta a ňom v príspevku nie je ani ťuk.

        • hudino
          hudino komentoval
          Upraviť komentár
          Je pravda ze toto je aj na Mira velmi emotivny prispevok. A plne mozeme suhlasit, len proste ide o jednu vec... bez VW nebude nasyteny trh... proste sa nestihaju EV vyrabat, takze potrebujeme ho, kvoli konkurencii. Ci sa nam to paci alebo nie...,

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          To o nacistoch su trosku silne slova od niekoho kto tu spominal ze jazdil na BMW Quandt bol velmi silny nacista a mal tak blizko k Adolfovi ako malokto. Hitler bol jeho velmi blizky priatel. S Goebelsom mal Quandt este aj spolocnu zenu a Adolf bol svedkom na svadbe V podstate cele BMW prezilo len vdaka zidovskej praci a silnej podpore rezimu. Jedine v com sa lisi BMW od VW je rok vzniku ale cela jeho historia je uz tak pevno spata s nacistami ako ziadna ina nemecka automobilka. V tomto si s VW fakt nemaju co vycitat Rovnako ako BASF, Bayer, Puma & Adidas a mnoho dalsich s ktorymi vela krat prichadzame do kontaktu kazdy den a ani o tom vela krat nevieme. Niekedy je lepsie historiu nechat tak. Co bolo bolo. Zijeme uz v inom svete. Ale s vacsinou zbytku sa neda nic ine len suhlasit. eTron. Taycan. TDI. Skice... Ako najvacsia automobilka v EU a druha najvacsia na svete mali fakt dost casu aj financii na pripravu. Vysrali sa na to. Nech si to teraz vyzeru do dna

        • Vilo
          Vilo komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo Súhlas... V minulosti sa nájdú všeliaké dobré aj zlé veci, ale keď sa v tom budeme rýpať, veľmi nám to nepomôže. Iní ľudia tie značky založili, iní ľudia sú v čele tých značiek teraz.

        • Marcel Pavlík
          Marcel Pavlík komentoval
          Upraviť komentár
          ak si niekto myslí, že nie je spomenuté vwID3, tak pripojím http://www.hybrid.cz/volkswagen-id3-...usi-se-prehrat
          ctrl c/v - Podle článku v Manager Magazine čelí automobilka Volkswagen "masivnímu" problému se softwarem pro své elektromobily Volkswagen ID.3. Všechna nově vyrobená vozidla jsou proto prozatímně zaparkována a čeká se na opravu softwaru.
          veď skoro neuviedli na trh posledný model spaľováka, čo mali sw problém.
          ale aj tak si myslím, že "upozorňovať" na ideológiu je kontraproduktívne. málokto dokázal odolať ponuke vedúcej strany na raketový postup. napokon dnešný humanista profitoval počas vojny z napomáhaniu ...

        • Vilo
          Vilo komentoval
          Upraviť komentár
          Ten článok sa odkazuje na nejaký článok nemeckého Manager magazine. Podarilo sa mi asi vygoogliť článok na ktorý sa odkazujú: https://www.manager-magazin.de/unter...a-1301896.html
          V tomto článku je uvedené, že podľa informácií Manager magazine, veci sa majú takto....
          To môže znamenať, že sa to jednému zo zamestnancov Manager magazine snívalo a teda je to informácia Manager magazine.
          Aby to znelo dôveryhodnejšie, na konci článku je citovaný šef VW, ktorý tam ale hovorí o niečom inom ako o SW problémoch.
          Takže z toho článku jasne vyplýva, že niekto v Manager magazine má nejakú informáciu odniekiaľ, že VW má masívny problém so SW. Čiže článok má nulovú informačnú hodnotu.
          Občas sa v reportážach uvádza, keď ide o neoficiálnu informáciu, napríklad. zo zdrojov blízkych firme VW vieme, že... Keď nechcú prezradiť anonymného informátora. Taká informácia má čiastočnú dôveryhodnosť.
          Ale "podľa našich informácií" môže znamenať, že sa im to snívalo, že to jeden z redaktorov čítal v nejakom haterskom príspevku na facebooku a pod.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Vilo SW je skutocne na vine potvrdil to aj sef VW v rozhovore pre zahranicny web. Report napr tu
          https://autoroad.cz/technika/96272-n...vil-o-duvodech

          Zrejme najvacsi problem maju s OTA updatmi a bezpecnostou.

        • Vilo
          Vilo komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo Toto je už serióznejší článok, avšak aj ten hovorí len o problémoch VW Golf. Je to možno tá istá časť SW, ale dátum uvedenia ID 3 na trh je o cca 6 mesiacov neskôr, tak problémy pre Golf nemusia hneď znamenať automaticky aj problémy pre ID 3. Niekde som čítal článok, kde sa vyjadroval niekto z VW, že ten manuálny update bol plánovaný od začiatku, pretože vedeli, že ten SW nebudú mať k dátumu začiatku výroby áut. Keď na ten článok natrafím, dám sem link.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Ano je to Golf. Ale zaroven je to stale koncernove auto. SW bude ten isty na par drobnosti. Vzdy to tak bolo aj bude. Rovnako to ma Hyundai, BMW aj Mercedes. Rozdiely medzi SW spalovaku a EV su fakt len minimalne. Par widgetov a mozno nejaka nadstavba. Ale jadro je rovnake. A pokial sa to tyka Golfu tak sa to bude tykat aj ID3 aj Passatu aj Pola s tymto online infotainmentom.

        • Peterka
          Peterka komentoval
          Upraviť komentár
          Podla prospektu ma novy eUp aj CityGoE mobilne pripojenie a appku- tam to uz maju vyriesene? Alebo ten "SW problem" sa tyka iba updatu OTA a ten eUp nebude mat?

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Tipujem ze koncernove trojicky ako budgetove auta maju este starsiu verziu SW. Kludne posledna verzia z Golfa 7 alebo nejaka lahka modernizacia stareho eUP! To je ziadne OTA ani ine pokrocile funkcie. VAG to tak zvykol robit ze od Pola vyssie isiel novy software a tie male mestske krabicky dostali este stary z minulej generacie. Vyhodou je v takomto pripade dobra odladenost na ukor novsich ficur. Ale to len tipujem. Treba pockat na finalny zakaznicky kus.
      • Peterka
        Member
        • May 2017
        • 196
        •      

        #37
        Podla mna maju nejake ine (technicke) problemy, ako je SW. Predsa firma velkosti VW musi mat take programatorske oddelenie, ze verziu firmware, aby bolo EV "pojazdne" a dokazalo sa upgradeovat OTA mali mat davno hotovu. Takze to planovane "manualne nahratie SW" do vyrobenych a skladovanych aut bude asi zahrnat aj montaz-vymenu nejakych dielov.

        Komentár

        • Wilo
          Member
          • May 2019
          • 337
          •      

          #38
          Kvoli SW sa posuval aj datum predaja spalovacieho noveho Golfu. Takze podla mna ich tam realne cosi dusi a nie je to len v EV.

          Komentár

          • Vilo
            Member
            • Sep 2017
            • 129
            •   

            #39
            A máme tu oficiálne ceny pre Holandsko:
            ID 3: 38k€
            ID 3 Plus: 44k€
            ID 3 Max: 49k€

            a Fínsko:
            ID 3: 39 990€
            ID 3 Plus: 45 590€
            ID 3 Max: 49 990€

            Komentár


            • Savi
              Savi komentoval
              Upraviť komentár
              To su ceny bez DPH?

            • Teq
              Teq komentoval
              Upraviť komentár
              dostupne su asi len tie drahsie verzie, ako aj u tesly?

            • Vilo
              Vilo komentoval
              Upraviť komentár
              Sú to ceny s DPH. Sú to ceny 1st edície, všetky 3 verzie sú dostupné.
          • 1fisker
            Senior Member
            • Aug 2014
            • 1542
            •   

            #40
            Predpokladám, že toto auto dostupné na SK do konca roku nebude

            Komentár


            • Vilo
              Vilo komentoval
              Upraviť komentár
              1st edícia bude na Slovensku podľa posledných informácií odovzdaná všetkým v lete 2020.

            • 1fisker
              1fisker komentoval
              Upraviť komentár
              Akým všetkým?

            • Vilo
              Vilo komentoval
              Upraviť komentár
              Všetkým 30 000 čo si edíciu 1st objednali.

            • 1fisker
              1fisker komentoval
              Upraviť komentár
              Fakt neviem, či som sprostý, ale fakt tejto vete nerozumiem: "Všetkým 30 000...." ???
              Moja otázka znela, či bude toto auto dostupné na Slovensku ešte v tomto roku. Ani som nevidel na stránke VW, že by sa dalo u nás objednať.

            • EV_Future
              EV_Future komentoval
              Upraviť komentár
              minuly rok prebiehala celoeuropska rezervacia pre prvych 30000 ludi, vsetci by mali dostat auto v lete, bez ohladu na krajinu, z ktorej si auto rezervovali. A dalo sa v pohode rezervovat aj u nas, trvalo to asi 1-2 mesiace, neviem presne. Po dosiahnuti cieloveho poctu sa naraz zrusila moznost rezervacie vo vsetkych krajinach.

            • Vilo
              Vilo komentoval
              Upraviť komentár
              1fisker Ospravedľujem sa, písal som s tým, že som predpokladal, že poznáte históriu. 5.9.2019 bola spustená globálne pre celú EU predrezervácia VW ID 3 1st. (stredne veľká batéria) Bolo oznámené, že sa ich vyrobí 30 000, budú dodané v lete 2020 naraz vo všetkých krajinách EU a až potom sa začne klasický predaj klasických modelov.
              Všetky informácie, ktoré v tomto vlákne uvádzam sa týkajú edície 1st.

            • Apos
              Apos komentoval
              Upraviť komentár
              podla info od dealera na slovensku aj normalne kusy po 1st edicii sa budu dodavat/predavat do niekolkych tyzdnov po 1st edicii, takze ak nenastane nejaky posun (zatial stale plati ramec leto 2020 pre 1st ediciu ako uvodne oznamili, len niektori bez vacsieho realneho potvrdenia dufali ze bude to jun, ale aj august je leto2020), tak by z toho malo vyplyvat, ze aj normalne ID3 budu dodavane aj na Slovensku este v roku 2020, napr. na jesen.
          • kayle
            Member
            • Nov 2017
            • 57

            #41
            nejaké ďalšie info https://insideevs.com/news/392617/vw-id3-four-seater/

            Komentár

            • Vilo
              Member
              • Sep 2017
              • 129
              •   

              #42
              Predpokladaný dojazd v závislosti od teploty. Modrá krivka je bez tepelného čerpadla, biela krivka je s tepelným čerpadlom.
              Tepelné čerpadlo je iba vo výbave ID 3 Max a iba v niektorých krajinách. Či bude vo výbave aj na Slovensku zatiaľ nie je známe.
              V severských krajinách a vo Francúzsku vo výbave je.
              Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	Untitled.png Videní:	0 Veľkosť:62,6 KB ID:	48587
              Zdroj: https://www.facebook.com/download/19...rbMcAfJxFeBV9E

              Ten graf je trochu zavádzajúci, je urobený tak, aby sa javilo, že tepelné čerpadlo má veľký vplyv na dojazd. Tu je to vidieť lepšie:
              Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Untitled2.png
Videní:	504
Veľkosť:14,8 KB
ID:	48591
              Naposledy upravené Vilo; 21-01-2020, 10:10.

              Komentár


              • ivan32
                ivan32 komentoval
                Upraviť komentár
                To platí pre akú baterku?

              • Wilo
                Wilo komentoval
                Upraviť komentár
                Ten rozdiel pri -10C je nejaky velky. Tepelne cerpadlo s klesajucou teplotou na tejto urovni straca ucinnost. Pripadne by som rad videl kolko tepla realne vyprodukuje pri -10C lebo sa mi nechce verit ze by to bolo az na 60-70km. By som si myslel ze pri -10C bude dojazd podobny v oboch verziach.

              • Vilo
                Vilo komentoval
                Upraviť komentár
                58kWh batéria. Je ten graf zavádzajúci, pretože neukazuje od nuly.

              • Jiri GrandPa
                Jiri GrandPa komentoval
                Upraviť komentár
                58 kWh bateria bude mat vyuzitelnu kapacitu tak 53 kWh.
                Takze ratajme:
                53000 Wh/310 km = 171 Wh/km.
                Pri -7 st.
                Mozno pri rychlosti 50 km/h. Inak ani nahodou...

              • Vilo
                Vilo komentoval
                Upraviť komentár
                Podľa neoficiálnych informácií (https://ev-database.uk/car/1202/Volk...-ID3-Mid-Range) je to 62kWh batéria a 58kWh je využiteľná kapacita.
                Ale to je 93,5% využiteľnej kapacity, čo je podozrivo veľa.
                Naposledy upravené Vilo; 21-01-2020, 21:33.

              • dango
                dango komentoval
                Upraviť komentár
                hlavne pri jazde zacne vyparnik namrzat uz pri +5, kdezto domace TC su pri +5 v tazkej pohodicke (samozrejme zalezi na vlhkosti, kedy sa zacne prejavovat namrzanie)

              • Vilo
                Vilo komentoval
                Upraviť komentár
                Pokiaľ to testujú v komore bez vzdušnej vlhkosti, výparník namŕzať nebude. ;-)
                Tiež sa mi to zdá dosť optimistické.

              • Vilo
                Vilo komentoval
                Upraviť komentár
                Tak sa tá kapacita potvrdila na predvádzačke v Londýne: https://youtu.be/n8tM6quvaDU?t=103
                Nie sú to vraj ešte finálne čísla, ale kapacita batérie je 62kWh a využiteľná časť je 58kWh.
            • melko
              Junior Member
              • Feb 2020
              • 11

              #43
              Na stranke https://www.vw.sk/emobilita/id/id-ro...rezervacia-id3 je znovu spristupnena moznost rezervacie ID.3 1 st. Pozrel som aj zahranicne stranky, tam je uvedene, ze 1st edicia je z dovodu velkeho zaujmu vypredana. Asi na Slovensku niekolko ludi zrusilo rezervacie kvoli neuspesnym dotaciam a preto to znovu docasne otvorili.

              Komentár

              • kayle
                Member
                • Nov 2017
                • 57

                #44
                V Dánsku už je šanca zahliadnuť ho bežne na ulici.
                https://twitter.com/mortenlund89/sta...31078285447169

                Komentár


                • curgali
                  curgali komentoval
                  Upraviť komentár
                  Do ktorého papiernictva mám skočiť?...chcem si urobiť skúšobnú jazdu....
              • 1fisker
                Senior Member
                • Aug 2014
                • 1542
                •   

                #45
                V čom je 1st lepší alebo horší ako 2st alebo iná verzia?

                Komentár


                • Miroslav Rojko
                  Miroslav Rojko komentoval
                  Upraviť komentár
                  1st edície sú síce o čosdi drahšie, ale zasa o to viac môžu zákazníci testovať a nahlasovať chyby, aby tí múdrejší si kúpili vylepšenú 2nd verziu

                • Wilo
                  Wilo komentoval
                  Upraviť komentár
                  1st edition ma vacsinou zvyhodnenu vybavu oproti neskorsim. Takze je sice drahsia “v zaklade” ale po dovybaveni druhej edicie na uroven tej prvej ta 1st edition vyjde lacnejsie niekedy aj o par tisic. Pripadne dostane 1st edition materialove alebo farebne kombinacie interieru a exterieru ake sa uz v buducnosti nebudu dat objednat. Takze mozes mat v zasade relativne jedinecne auto. Ale ako bolo spomenute je to na ukor toho ze mozes byt nedobrovolny beta-tester. Ludia sa dobrovolne predavaju aj na klinicke pokusy tak urcite niekoho oslovi aj moznost usetrit na aute alebo mat nieco extra

                • Vilo
                  Vilo komentoval
                  Upraviť komentár
                  Podľa mňa je 1st lepší jedine v tom, že je prvý. To že bude mať farebné kombinácie, ktoré neskoršie verzie nebudú mať ako výhodu nevidím.
                  A to, že s danou výbavou je lacnejší bude podľa mňa platiť iba pár mesiacov po odovzdaní 1st zákazníkom. Konkurencia stlačí ceny tak, že bude možné mať rovnakú výbavu za nižšiu cenu. Deklarujú, že výrobné náklady na ID.3 sú o 1/3 nižšie ako Golf-e, takže priestor na znižovanie ceny tam podľa mňa je veľký. A čím viac ID.3 vyrobia, tým viac odladia výrobný proces a tým ich budú vyrábať ešte lacnejšie. Zvyšok už spraví konkurencia.

                • ToMiLeaf
                  ToMiLeaf komentoval
                  Upraviť komentár
                  Je to celé o psychike ľudí. Proste ak ti niekto povie, že takáto verzia auta je prvá a už sa nikdy neobjaví tak väčšinou si to nechceš nechať ujsť. Každý dúfa, že sa z toho časom stane akási zberateľská edícia typu "Founder" a získa to na cene. Toho by som sa ale nebál a u EV s kontinuálnou degradáciou batérie už vôbec nie.

                  Ja osobne, ak si chcem nechať auto dlhšie (viac ako rok), kupujem daný model tak rok od uvedenia faceliftu do predaja. Je to dostatočne dlho na to aby sa vychytali muchy základného modelu a dostatočne skoro na to aby už bolo auto poskladané z dielov, ktoré ostali dakde založené pretože končí jeho produkcia.
              Pracuje...
              X