Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Volkswagen e-up!

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • denial
    Member
    • Jun 2014
    • 322

    #76
    https://www.youtube.com/watch?v=Abxlv2_3GAI

    Citigo 0-100 = 12.4s


    este horsie ako papierove udaje

    Komentár


    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      0.1s rozdiel nemozes brat tragicky, to mohlo byt sposobene hocicim, od extra tucneho vodica cez kvalitu povrchu po toleranciu chyby meracieho zariadenia....
      By ma zaujimalo z 0-60 ake maju hodnoty spalovacie verzie. Tiez mohli zmerat z 50-90, to mi pride ako podstatne, ked skonci obec za kolko zrychlim na mimoobcovu rychlost.

    • denial
      denial komentoval
      Upraviť komentár
      je tam 0-60 = 4.8s
      potom 60-100 bude 7.6s
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    #77
    Test zimného dojazdu (a tiež predstavenie auta) od Bjorna
     
    [priezvisko]@me.com

    Komentár

    • Catchcash
      Member
      • Dec 2019
      • 170
      •   

      #78
      Ludia co ste si objednali e-UP, ake mate dodacie lehoty? Prave som volal s predajcom a povedali mi, ze sa im to nejako posuva. Mal som povodne Maj a teraz ze Jul-August, ale ze sa to moze este posunut na skorsi termin (tomu asi neveria ani oni...). Objednaval som koncom Decembra.

      Komentár


      • Peterka
        Peterka komentoval
        Upraviť komentár
        Manzelka ma v zmluve termin 14 tyzdnov, co vychadza april-maj, ale tiez jej oznamili, ze to bude neskor- vraj nedostatok baterii... :-D

      • Catchcash
        Catchcash komentoval
        Upraviť komentár
        Si si isty ze 14? Ja mam tusim 20 s tym ze sa to moze predlzit este o 12 ale ak to bude august tak neviem ci to stihnu... A mne povedali iny dovod - vraj vela objednavok (tomu ale nerozumiem celkom ako neskorsie objednavky mozu ovplyvnit moje dodanie...)

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        @catch asi mysleli vela objednavok pred tebou. Kym vyrobia tych 900 citygo pre CZ a 200 pre SK + dalsie pre ine staty co si objednali pred tebou, tak to potrva. A samzrejme naj nejajke eupi boli pred tebou objednane.

      • Catchcash
        Catchcash komentoval
        Upraviť komentár
        Taur ale ved mne uz povedali kedy mi ho dorucia ci zrazu teraz po vyse mesiaci sa dozvedeli, ze predomnou si este vela ludi objednalo? To mi nejde do hlavy akosi...

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        Nie, ale asi si mysleli, ze tak vela objednavok zvladnu ale zjavne nezvladaju.
        Dnes som bol na skusobnu jazdu s eNirom a vravel predajca, ze dodacia lehota 4 mesiace. Vela s dojazdom robi jazdny styl a vyuzivanie rekuperacie. Predo mnou jazdili s vypnutou rekuperaciou priem spotreba im svietila 24kwh dojazd pisalo 322km pri 92% bat. Presiel som usek kombi 16km, brzdil som takmer vylucne rekuperaciou a z dojazdu ubudlo 5km, spotrebu som ja mal 17kwh, dojazd ostal 317km po mne.

      • denial
        denial komentoval
        Upraviť komentár
        objednaval som tento tyzden citigo a dodanie v septembri ...

        k tej rekuperacii som pocul aj nazor, ze je lepsie ju vobec nepouzivat, plachtit a dojazd bude lepsi ako s nou, takze kde je pravda ...

      • TM3Perf
        TM3Perf komentoval
        Upraviť komentár
        denial V ideálnom prípade je plachtenie lepšie ako rekuperácia. Pri rekuperácii vznikajú straty, vo vedení, v baterke, na motore. Pri plachtení máš len straty v dôsledku valivého odporu. Tieto však máš aj pri rekuperácii. LENŽE. Tento ideálny prípad skoro nikdy nenastane. Nikdy nemáš tak dokonalú dlhú klesajúcu cestu aby si mohol plachtiť. Efektívnejšie je podľa môjho názoru rekuperovať aj so stratami. Pri plachtení musíš perfektne predvídať a to sa nie vždy dá.

      • Catchcash
        Catchcash komentoval
        Upraviť komentár
        Suhlasim. Treba sa hrat s tou pakou. Ked ti skoci cervena na semafore tak tam treba hodit max rekuperaciu (alebo teda odhadnut podla vzialenosti aky stupen zvolit).

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Na efektivne plachtenie netreba vzdy klesanie. Staci aj rovina ktorych mame na juhu mrte. Problem je ze je to dost zavisle od auta. i3 nie je zrovna majster plachtenia. Ked som isiel v Ioniqu tak to bol celkom sok a uplne iny svet. To auto plachtilo sialene a brutalne dlho. Osobne som zatial na vsetkych EV dosiahol lepsi dojazd s vypnutou rekuperaciou a castym plachtenim/pulzovanim. Ale pockam si na TM3

      • Spartakus
        Spartakus komentoval
        Upraviť komentár
        Rekuperaciu pouzit vtedy ak vieme ze plachtenie nam nebude stacit k pozadovanemu spomaleniu alebo zastaveniu vozidla, alebo dole kopcom.
        Naposledy upravené Spartakus; 29-01-2020, 18:15.

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        Na tempomate si EV stupen/intenzitu rekuperacie nastavuje sam? Alebo funguje len so stupnom ktory mu nastavim?

      • Spartakus
        Spartakus komentoval
        Upraviť komentár
        Pri E-up/Citigo IV je sila rekuperacia taka aku si manualne nastavis. Teda ak pojdes s aktivnim tempomatom a vypnes tento tempomat rucne alebo dotykom na brzdu, tak sa aktivuje rekuperacia aku si mal manualne nastavenu. Sila rekuperacie sa nastavuje potlacenim paky vlavo - z D na D1,D2,D3. V vpravo sa oslabuje - D3,D2,D1,D. Potlacenim paky dozadu sa aktivuje alebo deaktivuje D4. Silu rekuperacie mozes pocas jazdy menit. Je to zabavka, aspon nie je v aute nuda . Ako je to u inych EV neviem.
        Naposledy upravené Spartakus; 29-01-2020, 19:58.

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        Ja som myslel pri aktivnom tempomate, ci rekuperuje resp ci meni sam intenzitu rekuperacie, alebo je obmedzeny intenzitou aku som nastavil.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        e-Up má adaptivny tempomat?
        Naposledy upravené Jiri GrandPa; 29-01-2020, 21:57.

      • Spartakus
        Spartakus komentoval
        Upraviť komentár
        Myslim, ze uz rozumiem otazke. Tak napriklad si nastavis na tempomate rychlost 80km/h. Po rovnej ceste sa nebude rekuperovat, nie je dovod. Ale ak pride klesanie dole kopcom, auto automaticky rekuperaciou bude drzat rychlost na tych 80km/h . V takomto pripade sa sila rekuperacie vzdy automaticky prisposobuje aby bola dodrzana nastavena rychlost.
        Naposledy upravené Spartakus; 29-01-2020, 21:50.

      • Catchcash
        Catchcash komentoval
        Upraviť komentár
        Nie e-up nema adaptivny tempomat ak sa pytas na toto
    • Catchcash
      Member
      • Dec 2019
      • 170
      •   

      #79
      Neviete ako funguje/nefunguje lane assist? Je mi jasne ze to nema nic spolocne s autonomnym riadenim ale da sa na to spolahnut aspon v takej miere ze ked si chces otvorit flasku na dialnici a potrebujes 2 ruky tak ta to podrzi na tych par sekund?

      Komentár


      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        Doteraz si koli otvoreniu flase zastavoval na odpocivadle??? To par sekund nepodrzis volant nohamy?
        Fungovanie lane assist urcite funguje inak u kazdej znacky a mozno zalezi aj od modelu. Na upe ti povie Spartak ako funguje, ak ho ma na jeho verzii.

      • Catchcash
        Catchcash komentoval
        Upraviť komentár
        Nezastavoval, to bol len priklad proste ma zaujima ako to funguje ci sa sam vypne alebo ta len varuje ze ides vybocit z pruhu. Videl som nejake popisy k tomu ale najlepsie ked sa vyjadri niekto kto ma osobnu skusenost

      • denial
        denial komentoval
        Upraviť komentár
        ja som to skusal chvilu na citigo na ceste iba so stredovou ciarou a volaco to robilo tak kostrbato
        funguje to niekolko sekund (vymyslam: 15s) a potom ked nechytis po vyzve volant, tak sa proste vypne a ides, kam ides
        myslim, ze na dialnici to na ten ucel s flasou bude pouzitelne
    • Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 1314
      •   

      #80

      Tak ako som si odfotil minuly víkend Leaf s 528 km WLTP odjazdom, tak má dnes zaujal tento eUp za super cenu, podľa predajcu o 20% menšiu ako aktuálne stojí.
      Je zo z oklamavacov AAA, tak má zaujimalo ako chcú zákazníka dostať na takúto kúpu. v skratke po úvodnom presilové o výnimočnej zľave na pomaly nové auto som sa začal pýtať, že či vie o polovičnej baterke ako súčasný eUp, som počul že pohon nie je dôležitý ale výbava auta. A tento má panoramatickú strechu. Keď som sa opýtal či tá strecha stojí na dvojročnom aute za príplatok 7000€, jeho argumenty nepokračovali.



      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	EB78C981-A2C8-4505-AA07-0FFE29CB3176.jpeg
Videní:	1226
Veľkosť:142,4 KB
ID:	49589 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	C84CA98C-175B-48F2-BF3C-78FC1705CDDA.jpeg
Videní:	1154
Veľkosť:124,4 KB
ID:	49590
      [priezvisko]@me.com

      Komentár


      • Catchcash
        Catchcash komentoval
        Upraviť komentár
        No ale to si ty. Verim tomu, ze sa najde niekto kto o tom nic nevie a necha sa prehovorit Maximalne si mozno pozrie do cennika kde uvidi 22k a povie si aka super cena

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        Miro a ty by si nevymenil strechu za "nedolezity pohon" ? tychto nezmyslov bude este dost, kym sa aspon cast predajcov preskupi na nove cisla, faktory, pojmy...
        A Leafa s 528km by som si mozno aj kupil ved je to rovnaky dojazd ako Tesla za polovicnu cenu

      • Spartakus
        Spartakus komentoval
        Upraviť komentár
        Tento model E-up sa uz zaciatkom roka 2019 nedal u predajcov objednat. Skoncila vyroba.
        Naposledy upravené Spartakus; 02-02-2020, 20:08.

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        A to este neprisla rec na dvojnasobnu rychlost AC nabijania noveho.

      • denial
        denial komentoval
        Upraviť komentár
        len zial novy e-UP ma zas ~ polovicnu rychlost DC nabijania ako stary

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        Coze? Stary mal DC 80kw? myslim, ze 40 ako novy. Len palubnu nabku zdvojnasobili na 7,2kw.

      • denial
        denial komentoval
        Upraviť komentár
        40kW DC maju papierovo stary aj novy, ale to je max spicka.
        novy e-up taky vykon v zime vobec nedosiahne, iba nejakych 35 a aj to len na chvilu.
        dolezitejsi je priemerny vykon z celeho casu nabijania.
        stary e-up ma lepsie baterky v tom zmysle, ze zvladnu vyssi nabijaci prud.

      • Marcel Pavlík
        Marcel Pavlík komentoval
        Upraviť komentár
        v novembri som komentoval v AAA cenu ionoq €21k s tým, že ojazdené auto predávajú za cenu ako bola nová pre majiteľa v 12/2017.(úvodná a predajcova zľava + štátny príspevok, ...) a chcel som aspoň tých 3.500€ čo sa im niekedy v reklame mihne. samozrejme žiadnu zľavu nemožno ponúknuť.
        ešte je úsmevné keď autorzovaný distribútor nekontroluje svoje inzeráty a ponecháva v texte záruku do xx/2019 :-)
    • Spartakus
      Member
      • Mar 2017
      • 44

      #81
      Starý e-up sa nabíja do 85% rýchlosťou 37-42kW v lete aj v zime.
      Nový e-up sa nabíja v zime podľa grafu. V lete myslím že to bude to isté.

      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	VW_e-up_2_Nabijanie.png
Videní:	1161
Veľkosť:73,4 KB
ID:	49611 ​​​​​​​

      Komentár


      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Kedze novy e-UP ma v rovnakom priestore kapacitne vecsiu bateriu ako stary - bez akehokolvek chladenia, nabijanie v lete bude zrejme pomalsie ako v zime. VW trojcata su autami na kratsie trate, viacnasobne DC nabijanie bude malokedy.

      • Catchcash
        Catchcash komentoval
        Upraviť komentár
        No niekde sa to muselo prejavit ale to je ozaj skoda lebo priemer do 80 bude dakych 25 mozno...

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        zacinam mat pocit, ze dnes je moderne pustat na trh auta s "rychlonabijanim", ktore s rychlonabijanim nema vela podobne.
        Ioniq, eUP, v zime aj EQC a IPace davaju okolo 60kW atd.... Doooost bieda.

      • cio
        cio komentoval
        Upraviť komentár
        No musím povedať že aj E-TRON v zime žerie poctivých 32kWh na 100km (čo je skutočne na nervy) ale zas na oplátku nabíja parádne ako blesk 150kW

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        cio realne sa dostavas k tym 150kW aj ked rano sadnes do studeneho auta a po par km nabijas?
        Ta spotreba je brutal...
        Realne electroDad nameral EQC okolo 60 a ja som min. tyzden pri teste novych stojanov Greenway videl, ako studeny IPace zacinal na 35-40 v tretine baterie a ked bol niekde za polovicou, tak sa dostal max na 60kW

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        milan84 - ale to je vcelku normálne. Aj Tesla si chráni batériu ktorá je studena.

      • cio
        cio komentoval
        Upraviť komentár
        No ja som na UFC nikdy nenabíjal na studenom aute, ale nikdy som pokles nabíjacieho výkonu nezbadal, nech bolo hocijako zima.
        Áno tá spotreba v zime nie je nič moc. Zaujímavé je že dokonca ani moc nezáleží ako rýchlo sa ide. Veľmi podobne žerie pri 80-ke ale aj pri 120
        Ja na tom ale chodím najme krátke cesty (MAX 150km za deň) a nechodím na spotrebu. Užívam si jazdu.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        Jiri GrandPa ano, jasne. Ale tu sa bavime o polovicnych hodnotach v niektorych pripadoch. Naco tie auta maju tepelny manazment, ked ani trochu tej baterii nepomozu. Speci u Tesly by som predpokladal, ze bude natolko mudra, aby podla zadanej navigacie vedela, ci potrebuje max. range alebo moze poskytnut trochu stavy aj pre bateriu.

      • palo47
        palo47 komentoval
        Upraviť komentár
        V lete by to mala byť rychlosť nabíjania DC podstatne vyššia. Preštudoval som si podrobný datašít LG Chem E63 a tam su tvrdé redukcie pri poklese teploty. Zaujímavé, že prípustná nabíjacia rýchlost rastie s tepltou bez obmedzenia (samozrejme v rozsahu prac teplôt).
        To citelné obmedzenie sa týka už pomerne častých teplôt cca 10-15 deg C. V starom e-up boli úplne iné baterie, tie nemali tak vyrazné obmedzenia rýchlosti s klesajúcou teplotou okolia, VW za to nemôže a ak chce garantovať 8 r a 160 tis km tak musi dodržať limitné hodnoty LG Chem.
        Čo ale VW mohol urobiť je predhrievanie baterie. Leaf to má elektricky ale asi hlavne pre jazdu. Zapina sa pri -17 a vypína pri -10. Ak nie je dostatočne nabitá bateria tak sa zapne len ak je v nabíjačke .
        Ideálne by bolo predhrievať bateriu chladiacou kvapalinou ktorá chladi motor a silovú elektroniku. Je to pri bežnej jazde 90 km/h po rovine cca 1,5 kW tepelného výkonu. Realizácia by ale nebola jednoduchá a ani lacná. Naviac voda a litium je veľké riziko pri havárii.

        Ja asi sa budem snažit nabijat na DC len cca 30 min a častejšie lebo vtedy je rýchlost ešte dosť vysoká. Chce to len dostatok voľných DC nabíjaćek. Máte niekto praktické skusenosti s novým e-up resp citygo pri opakovanom DC nabíjani? V datašite som nič nenašiel o obmedzovani pri opakovanom DC nabijani a ani v manuale na citygo. . Naviac z datašítu mi vyplyva, ze rozdiel v životnosti pri rýchlom nabijani a nabíjani nominalnym výkonom (zodpoveda cca 14 kW) je len jednotky % pre 1000 cyklov. . Rozdiel pri nabijani zo zásuvky 2,3 kW však môže byť výraznejší.
        Naposledy upravené palo47; 12-02-2020, 20:27.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        ako si prisiel k info, ze Leaf zohrieva bateriu pri -17 ?? ziadne zariadenie na to nema, takze si viem predstavit iba nejaky vynuteny stav, ked bateria "bude nieco robit" aby sa uvolnovanim energie trochu zahriala.
        Ale kedze globalne oteplovanie podla Trumpaka nie je a aj preto sme tento rok nemali ani snehovu vlocku, nie to este mraz, neda sa to u nas otestovat.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        palo47 - lithium v kovovej forme a voda je samozrejme problém ale v batériách sa takto nenachádza.
        Preto majú všetky EV s kvapalinovym chladením v okruhu cez batériu nemrznucu zmes s 50% vody.
        A zohrievanie batérie kvapalinou majú všetky Tesly aj napr. Fiat 500e.

      • palo47
        palo47 komentoval
        Upraviť komentár
        To zohrievanie baterie pri -17 deg C Leaf mám z testov degradácie baterii ktorú robila v USA. Bateria ma elektricjký ohrev “ špirálou”. Je možné že do USA sa dovážajú iné verzie Leaf. Aj napr e- Golf v USA sa dá kúpit aj s tepelným čerpadlom. U nas som to neskúmal.

      • Peter A
        Peter A komentoval
        Upraviť komentár
        milan84 moj leaf ma ochranu pred zamrznutim akumulatora mam winter paket ale nezistil som pri akej teplote sa zapina aj v katalogu ND je vidiet ohrevne telieska
        pozri na https://teslaclub.sk/forum/v%C5%A1eo...0928-ev-v-zime
    • jux
      jux
      Senior Member
      • Apr 2015
      • 1378
      •      

      #82
      Pôvodne zverejnené od denial Pozrieť príspevky
      stary e-up ma lepsie baterky v tom zmysle, ze zvladnu vyssi nabijaci prud.
      Alebo stary e-UP len jednoducho trapi baterie vecsim prudom ako novy e-UP. Fyzika hovori, ze by to malo byt naopak: Bateria s vecsou kapacitou by sa mala pri rovnakych podmienkach dat nabijat o tolko vecsim prudom o kolko ma vecsiu kapacitu.

      Komentár


      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        malo by byt, ale ked sa pozerame na novy ioniq a eup tak to vyzera ako cista sabotaz elektropohonu, aby nebol moc atraktivny

      • demo
        demo komentoval
        Upraviť komentár
        Nie je to úplne tak, pretože energetická hustota je priamo úmerná vnútornému odporu. Čím viac kapacity v rovnakom objeme, tým väčší vnútornú odpor, tým pomalšie sa dá batéria bez chladenia nabiť. Navyše to tam je celé nejako druhou mocninou, takže keď zdvojnásobíme kapacitu, tak sa odpor teoreticky zdvojnásobí, ale aj čas nabíjania pri konštantnom prúde sa zdvojnásobí, takže už sa batéria ohreje 4x viac. Viď Nissan LEAF 62kWh, ktorý sa dá nabiť rýchlo presne 1 krát.

      • denial
        denial komentoval
        Upraviť komentár
        http://www.elektroforum.cz/viewtopic...=401&start=140

        Cigo má baterky LG E63 a jmenovitou kapacitou 63-65 Ah podle způsobu vybíjení jsou zapojerné po dvojici takže kapacita je 120 Ah v serii jen po 84 článcích (trojčata z Japonska mají 88) proto je strop rychlodobíjení jen 40 místo 50 kW.

        stejné články má AUDI e-tron jen jsou zapojené po 4 kusech paraelně a 108 v serii a proto to auto dobře dobíji. Jsou to poměrně kvalitní články snesou až 1600 Rychlodobíjení 0-97% a kolem 2000 normálních dobíjení.

        Stačí se podívat do specifikace použitého článku LGe63 maximální nabíjecí výkon při teplotě 25-45 st. je 225W x 168 =37,8 kW.
        Při teplotě 0 at je to jen 70W takže kolem 12 Kw. Tyhle baterky se nadají nabíjet vysokým výkonem jako ty ve starém Up, zase jich je tam 2x tak kapacitně.

        V Citigo su pouch baterie a v starom e-UPe tusim cylindricke (SDI).
        Je tam rozdiel v cene, hustote, hmotnosti, nabijacom prude, zapojeni ...
    • jux
      jux
      Senior Member
      • Apr 2015
      • 1378
      •      

      #83
      Pôvodne zverejnené od demo Pozrieť príspevky
      pretože energetická hustota je priamo úmerná vnútornému odporu
      Nejaky zdroj pre toto tvrdene?

      Komentár


      • demo
        demo komentoval
        Upraviť komentár
        Nemám o tom vedecký článok, ale napríklad:
        10C baterka: https://hobbyking.com/en_us/multista...lipo-pack.html - 330g
        50C baterka: https://hobbyking.com/en_us/turnigy-...k-w-xt-90.html - 440g
        --------------------

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Z vybijacieho prudu nemozes jednoznacne usudzovat vnutorny odpor. Aj ked moze byt u 60C mensi, nemusi to byt v nasobku vybijacieho C. Navyse maximalny nabijaci prud maju rovnaky 2C, takze az tak rozne vnutorne odpory pri nabijani zrejme nemaju.
        60C verzia ma mensiu kapacitu a o viac ako stvrtinu je tazsia a objemnejsia - cize si zasluzi nejaky benefit vo vybijacom prude, ked ma ostatne parametre rovnake alebo horsie.
    • Spartakus
      Member
      • Mar 2017
      • 44

      #84
      Aby nám vôbec do Silvestra tie autá aj vyrobili 🤔. Ako tak čítam nemecké fórum ohľadne objednaných E-up, tak objednávky Q4/2019 im už nie raz posunuli. Pôvodne dodanie marec/apríl sa posúvajú podľa posledných info na cca leto. Nemčuri si to tam vedia sledovať na stránke myVolkswagen

      Fórum: https://www.goingelectric.de/forum/v...1615&start=820
      Naposledy upravené Spartakus; 06-02-2020, 10:54.

      Komentár


      • Catchcash
        Catchcash komentoval
        Upraviť komentár
        Ved ale to je info co mame aj my nie? Ja ked som sa bol pytat koncom Novembra tak dorucenie bolo v marci. Objednaval som v Decembri a dorucenie malo byt v maji a teraz mi nedavno povedali ze zhruba August. Dufam ze sa to uz nebude dalej posuvat...

      • Spartakus
        Spartakus komentoval
        Upraviť komentár
        Čo? Až na august? Do toho ešte niečo príde (už sa hovorí že v lete bude linka dlhšie odstavená) no ja to fakt dostanem pod stromček 😏.

      • Catchcash
        Catchcash komentoval
        Upraviť komentár
        Tak s tym hadam pocitali ved kazde leto je na 3 tyzdne odstavena. A ano zda sami ze hovorili Jul/August = Oktober

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Mam info od buduceho majitela citigoe, ze jeho kus uz na neho caka v skodovackom showroome.

      • Catchcash
        Catchcash komentoval
        Upraviť komentár
        jux a vies aj kedy objednaval a kedy mal mat dorucenie? Dik

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Neviem, bola to presunuta objednavka na inu osobu od niekoho kto ju potreboval zrusit.

      • Catchcash
        Catchcash komentoval
        Upraviť komentár
        Tak to bol mozno clovek este co to objednaval niekedy na jesen alebo co. Inac si nemyslim ze by to tak rychlo vyrobili v tej situacii akej sa momentalne nachadzaju...Skoda na chvilku som sa potesil ze by to mohlo byt skor

      • Spartakus
        Spartakus komentoval
        Upraviť komentár
        Vyzerá to tak, že tie Citiga sú vyrobené načas, alebo ak sa posunú, tak len malinko. Aj na tom nemeckom fóre tak píšu ak sa jedná o Citigo.

      • Catchcash
        Catchcash komentoval
        Upraviť komentár
        Tak toto mi vysvetlite ako je to mozne. Ved sa to robi na rovnakej linke a je to identicke auto. Neverim ze Skoda ma prednost v koncernovej politike pred VW. Ak je pravda ze im chybaju baterky ako mi hovorili tak si myslim ze VW by mal prednost.

      • Spartakus
        Spartakus komentoval
        Upraviť komentár
        Dovolenka býva na tej linke bežné 2 týždne. Tento rok je plánovaná na 3 týždne kvôli prerábke a už sa šušká, že to bude asi 4 týždne.

      • Spartakus
        Spartakus komentoval
        Upraviť komentár
        Údajne má prednosť elektrická Škoda a Seat prednosť preto, že sú to ich prvé elektrické autá.

      • palo47
        palo47 komentoval
        Upraviť komentár
        Dnes som narazil na overenú info (Times), že LG Chem má problemy s plnením dodávok. Vyroba iPace v Gratzi bola zastavená. Dodávateľom baterii je závod LG Chem v Polsku. Len dúfam, že ide o nejaký nový model baterie s vysšou energetickou hustotou a že ide o technicke problémy
        Nevyzerá to dobre, Kto ziska dotaciu, tak môže mať problém do 12 mesiacov od podpisu zmluvy auto kúpiť.
        Nikde som nenašiel aky je limit na podpis zmluvy o poskytnutí dotacie zo strany poberatela po obdržaní zmluvy z MHSR. Ak nie je časový limit, tak to by bola možnosť ako z toho vykorčulovať
        Naposledy upravené palo47; 10-02-2020, 20:16.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Ak by vsetko zlyhalo, tak najlacnejsia TM3 sa urcite bude dat zohnat na dotaciu :-) Elon sa potesi, ked budu ostatnym chybat baterie - nebude musiet znizovat ceny.

      • Catchcash
        Catchcash komentoval
        Upraviť komentár
        Este ani neschvalili nikomu cize kym schvali aa clovek podpise tak to chvilu potrva. A uz sa koli tymto problemom posunula dodavka z maja na leto zhruba. Tak snad do februara co je dalsieho pol roka sa im to podari vyrobit

      • Roberto
        Roberto komentoval
        Upraviť komentár
        zaciatkom januara som volal do seia s otazkou, co ked sa mi auto nepodari obstarat do 12 mesiacov... odpoved bola, ze ked su to objektivne priciny, staci mat auto objednane. teraz spätne neviem co tym teta myslela, ale asi ze sa bude dat predlzit zmluva dodatkom....

      • palo47
        palo47 komentoval
        Upraviť komentár
        Nebude to určte tak jednoduché. Rozhodujúce je MHSR, to uzátvára zmluvu. Ale mozno by bola cesta dodatkom zmenit výzvu na podávanie žiadosti resp jej usmerneni. Dufajme však že do Vianoc sa to stihne vyrobiť.
        Mám nedobrý pocit, že elektrobublina začína praskať
        Ja na žiadny iný elektromobil ako e-up/citygo nereflektujem. Ja to potrebujem malé auto do mesta pre max dvoch ludí, tam by bola tesla príliš velký luxus.

      • demo
        demo komentoval
        Upraviť komentár
        palo47 určite nezačína praskať. Každý vedel, že fabriky budú mať problém so škálovaním výroby, rovnako, ako s tým mala problém Tesla. VW je na tom už dobre, pretože vôbec začali, za rok-dva sa postavia nové fabriky na baterky, v Martine závod na prevodovky a už by to mohlo ísť. Čo také značky, ktoré ešte ani nezačali ?

      • Spartakus
        Spartakus komentoval
        Upraviť komentár
        No a este aby toho nebolo malo, tak sa suska ze ak sa situacia ohladne chripky v Cine nezlepsi, tak cca do mesiaca by mali vsetky automobilky na svete zastavit, obmedzit vyrobu aut (niektore uz zastavili alebo obmedzili) a to z toho dovodu, ze vyrobcovia komponentov z Ciny dodavaju vsetkym automobilkam nejaky ten komponent. Momentalne je vacsina dielov dodavana zo zasob. Vacsina vyrobcov komponentov v Cine nevyraba alebo ak aj robia tak v obmedzenom rezime kvoli tej chripke
        Naposledy upravené Spartakus; 11-02-2020, 17:40.

      • Catchcash
        Catchcash komentoval
        Upraviť komentár
        Mam taky pocit ze vsetko hra proti nam

      • Spartakus
        Spartakus komentoval
        Upraviť komentár
        Ak sa to všetko podarí a budem držať kľúčik od nového e-up po všetkých týchto informáciách, tak sa budem tešiť 10 násobne viac. Nervy toto 🥴

      • Catchcash
        Catchcash komentoval
        Upraviť komentár
        vies co ani mi nehovor som naozaj zvedavy ako to vsetko dopadne...nie ze by nebolo dost toho okolo dotacii

      • palo47
        palo47 komentoval
        Upraviť komentár
        Ja som včera preveroval dodací termín mnou objednaného e-up a zostáva zatial nezmenený - 30 kt. Ale na zmenu majú ešte dosť času takže zatial len nádej, že ho nezmenia.

      • Catchcash
        Catchcash komentoval
        Upraviť komentár
        palo47 kedy si objednaval?
    • Roberto
      Junior Member
      • Feb 2020
      • 8

      #85
      Zdravím, nemá tu náhodou niekto nepotrebnú rezerváciu na VW eUp? Ja mám síce objednané Citigo IV, ale len pre istotu... prípadne by som aj vymenil ak by mal niekto záujem... Prioritne mi však ide o kúpu VW. Vopred ďakujem.

      Komentár

      • palo47
        Member
        • Jan 2020
        • 66

        #86
        Máte niekto aktuálne správy k schvalovaniu dotacii na MHSR? Ak to nestihnú do volieb a bude rýchlo nová vláda, tak to môže riadne skĺznuť. Ak by to bolo do začiatku prázdnin tak by to až tak nemuselo vadiť lebo terminy na e-up sa riadne posunuli, mne z 9 na 30 kal týždeň. Musím si overiť, či nedošlo k ďalšiemu posunu.

        Komentár


        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Kedy si daval ziadost? Mali by to stihnut do 40 pracovnych dni ale v odôvodnených pripadoch sa to moze natiahnut. A ak sa mozem spytat kedy si objednaval auto? Teraz je dost problem s baterkami tak sa obavam ze sa to bude este dalej posuvat

        • Savi
          Savi komentoval
          Upraviť komentár
          Posledny tyzden je ohladom dotacii ticho, nikto nepostol ziaden update. No o tyzden uplynie 40dnova lehota tym, co podavali ako prvi, takze cakam, ze prve schvalene dotacie budu bduci tyzden.
          A podla mna zmena vlady na to nebude mat vplyv, vsak ludia na ministerstve aj v SIEA asi zostanu bez vyraznejsich zmien aj po zmene ministra, co asi tiez chvilu potrva, kym sa zostavi vlada.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Mne uplynie 40 prac. dni 27.2., takze pred volbami.

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Nebojte sa dam vam vediet ja som bol prvy co podal osobne na SIEA co samozrejme nemusi znamenat ze som to podal ako uplne prvy 40 dni uplynie buduci piatok

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Catchcash Vlastne si podal len 4 efektivne dni predo mnou hoci si podal v decembri a ja v januari, kedze sviatky a vikendy sa nerataju.

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Ved toto a pritom cakam uz o dva tyzdne dlhsie

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Len aby ti šašovia zo Sumracnej neposlali vaše dotácie na 13. dôchodky. Začalo im riadne ...bať.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Jiri GrandPa Na dochodky to presunut hadam nemozu, to su eurace z EU fondov, ci nie?

        • palo47
          palo47 komentoval
          Upraviť komentár
          SIEA už s tým nič nema pokial doplnilo/overili to o čo ich ministersvo žiadalo. Mne sa to javí tak, že problem môze byt aj v tom aby sa zišla 5 clenná komisia v ktorej nie sú žiadni referenti ale aj veľmi vysokí funkcionari MHSR a musia sa zísť všetci. Tým hrozi, že stratia miesta a nejaké dotácie ich teraz možno nezaujímajú.
          40 pracovných dni je len formalita, keď tam majú dovetok, že v odôvodnených prípadoch sa to môže predľžit.
          Ale nechajme sa prekvapiť. Bodaj.by príjemne.

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          No v kazdom pripade to nacasovanie nie je idealne ale nemyslim ze nova vlada bude nieco rusit koli 6milionom. To je zanedbatelna suma a navyse podla mna kazda vlada chce byt istym sposobom "zelena"

        • Peter A
          Peter A komentoval
          Upraviť komentár
          pre štát lehoty neplatia iba pre nás platia aj s prípadným postihom

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Jiri GrandPa tak nam potom ulejes zo svojho 13. dochodku 😂😂😂 v ramci podpory komunity.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Joooj chlapce, mladi v prdeli a do duchodu daleko...
      • Tomas Skopinsky
        Junior Member
        • Jan 2020
        • 11
        • tomass309
        •   

        #87
        Ja som podával kompletnú žiadosť poštou, prevzatie mi potvrdili 8.1.2020 a na druhý deň som kúpil auto.
        Takže pri mne lehota uplynie v pondelok 17.02.2020. Len dopĺňam, berú sa kalendárne dni nie pracovné. Samozrejme môže sa stať aj to, že lehota sa môže predĺžiť ak nestíhajú.
        Naposledy upravené Tomas Skopinsky; 12-02-2020, 22:06.

        Komentár


        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          To si kde cital ze kalendarne? Ja by som bol v tom pripade uz davno po lehote vsade sa pise o pracovnych dnoch.
      • Tomas Skopinsky
        Junior Member
        • Jan 2020
        • 11
        • tomass309
        •   

        #88
        To mi povedali, keď som volal či prišla moja žiadosť poštou. Určite ale lehoty nedodržia, čo im umožňujú podmienky výzvy. Majú problém s dokladmi čo si požiadajú z verejných registrov (cez to splnomocnenie). Ja by som to vybavil za 3 dni a im to trvá 40 a aj tak nestíhajú, to je ten boj proti byrokracií. Na túto výzvu je nasadených pár ľudí na agentúre a pokiaľ tie registre fungujú tak ako keď to vybavujem ja tak nebude im stačiť ani 80 dní.

        Komentár


        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          V kazdom pripade aj vo vyzve sa pise o pracovnych dnoch aj mi to viackrat potvrdili tak mozno sa len pomylili. A co sa tyka tej lehoty az tak mi to asi nevadi kedze auta meskaju koli baterkam jedine ze clovek stale nevie na com je to ma hneva :/

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Práve počúvam na dobrú noc predchádzajúce Podcasty od Seva a tam priamo úradník hovorí o lehote 40 pracovných dni pre podanie žiadosti a ďalej, že oni garantujú, že za dalších 40 pracovných dni dajú rozhodnutie.

          Je zo podcast zo 16.12.2019. Hovorí aj o iných veciach, pocuvnite Tí čo ste zabudli

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          No rad by som tomu veril ale ked tam maju tu formulku ze v odovodnenych pripadoch sa lehota moze predlzit tak o garancii asi nemoze byt rec :/ maximalne tak vysoka pravdepodobnost

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Urcite nedodrzanie lehoty odovodnia Korona virusom v Cine.
      • denial
        Member
        • Jun 2014
        • 322

        #89
        slovenska recenzia na e-up 18kwh


        http://danielgago.sk/elektro_e-Up.html

        Komentár


        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Fuha som ani nevedel ze tolko textu sa vojde na jednu stranku ale super kazda iniciativa sa ceni

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Kolko vysiel prenajom na tyzden?

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Ja ked som bol na predvadzacke tak hovorili tusim 20 na den. Nebiem ci je zlava ked zoberieš nandlhsie
      • Catchcash
        Member
        • Dec 2019
        • 170
        •   

        #90
        Prave som dovolal s predajcom a povedali mi ze termin dodania sa opat zmenil ale tentokrat opacnym smerom. Som ostal sokovany ked mi povedala ze z Augusta sa to presunulo na Jun (cca. 25. tyzden). Vraj sa to ale stale moze hybat este +-2 tyzdne tak som zvedavy ako to nakoniec dopadne. Nevedela mi povedat ci je to nasledok toho, ze niekde v systeme to pourgovala ked som s nimi naposledy volal (ked sa mi termin presunul z Maja na August), alebo nieco ine.

        Komentár


        • Spartakus
          Spartakus komentoval
          Upraviť komentár
          No to je fakt zaujímavé. Ja som včera kontaktoval predajcu a nevedel mi ešte ani dnes nič povedať. Inak pre zaujímavosť. Denne sa výroby 200 tých malých elektrických áut. Z toho 50% vw e-up. Ostatné citigo a Seat.

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Ja som im tiez vcera volal a mala na import volat vcera poobede ale ozvala sa mi az dnes rano proaktivne

        • denial
          denial komentoval
          Upraviť komentár
          pokial maju baterie, tak je dobre

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Zeby zrovna VW mal a ostatni nie? Sa im museli zazracne objavit na sklade lebo prave pre nedostatok baterii sa mi posunul termin najskor z Maja na August

        • Spartakus
          Spartakus komentoval
          Upraviť komentár
          Čo sa týka batérií tak v Bratislave doteraz bez problémov. Od začiatku roka sa ide na plné obrátky každý pracovný deň. Ale budúci piatok sa tuším nemá robiť z dôvodu prevádzkových dôvodov. Ale aké sú to neviem.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Catchcash Mozno Ti urychlene dodaju auto, bez baterky. Tu ti potom dodaju pod stromcek, aby si mal radostne vianoce.

        • Marcel Pavlík
          Marcel Pavlík komentoval
          Upraviť komentár
          nemusia nič presúvať, akurát prestanú lepiť škoda a seat nálepky ajeto!
          iná vec sú dodávatelia - minulú noc odvolali vo výrobe káblových zväzkoiv Tn nočnú smenu - nie je materiál. akurát neviem pre aké BEV je zakázka.
      Pracuje...
      X