Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Volkswagen e-up!

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • denial
    Member
    • Jun 2014
    • 322

    #46
    A co hovoris na kupu Citigo v CR?
    To je teda plna vybava za 449900 CZK / 17700 EUR
    Priplatok za farbu 250 eur, za 5r zaruku 270 eur.
    Akurat pri prihlasovani jednorazove natahovacky s prevozom, danovym priznanim a kontrolou originality ...

    Komentár


    • Spartakus
      Spartakus komentoval
      Upraviť komentár
      Možnosť by to bola, len čo mám info, tak Škoda má Citigo v ČR (aj v SR) všetko na rok 2020 vypredané.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Ale rozdiel je mat rozobrate vsetky reservacky a realne predat celu produkciu. Nejake kusy sa este urcite objavia lebo vzdy nejake % zaujemcov odpadne. Bud stratia trpezlivost a kupia nieco ine alebo sa objavi na aute nejaky nedostatok s ktorym nie su stotozneni alebo sa im zmeni financna/rodinna situacia atd... nestracal by som nadej.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Alebo sa nepodarilo vyklikat poradie na dotaciu, pritom je zaplatena nevratna zaloha a bez dotacie klesa o rezervovane auto zaujem - mozno az k nule. V takom pripade v zaujme zachrany nevratnej zalohy niekto rad posunie rezervovane auto inemu, komu sa vyklikat podarilo.

    • Spartakus
      Spartakus komentoval
      Upraviť komentár
      No rezerváciu bude malo kto rušiť aby neprišiel o zálohu. Skôr to bude tak ako si písal - posunúť inému záujemcovi. Predpokladám, že v ČR takých v zálohe bude dosť. Bolo by dobre niekoho takého poznať.
  • Spartakus
    Member
    • Mar 2017
    • 44

    #47
    Toto som teraz našiel na stranke VW. Ten dojazd v meste ...

    Komentár

    • denial
      Member
      • Jun 2014
      • 322

      #48
      Toto by mali byt realisticke hodnoty

      https://ev-database.org/car/1189/Volkswagen-e-Up
      City - Cold Weather 200 km
      Highway - Cold Weather 140 km
      Combined - Cold Weather 165 km
      City - Mild Weather 310 km
      Highway - Mild Weather 180 km
      Combined - Mild Weather 230 km

      Komentár

      • romiix
        Member
        • Oct 2015
        • 82

        #49
        Zdravím, plánujem kúpiť E-UP!/Citigo. V rodinnom dome mám prípojku 3x32A.

        Palubná dobíjačka má zvládať 2f x 16A. Ako by Ste to dobíjali doma a na cestách (napr. u známych)?

        Toto by bolo vhodné príslušenstvo? https://www.alza.sk/auto/typ-2-cee-3...m-d5111412.htm alebo http://www.evexpert.sk/p/352/evse-pr...olik-16a-3faze

        Vďaka
        Naposledy upravené romiix; 19-12-2019, 12:33.

        Komentár


        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          daj si pozor na jednu vec pri tychlo autach, a to je chybajuci tepelny menezment baterie. uz sme skoro v roku 2020 a taka zakladna vec ako chladenie / vyhrievanie baterie pri UP-e a Citigo chybaju. Bateria sa ti na dlhej trase prehreje a nebudes nabijat 30 minut ale hodinu a pol, nehovoriac o tom ze trpi a straca rychlejsie kapacitu.

        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          toto je vhodne prislusenstvo pre teba:
          http://eshop.inchanet.cz/chytre-kabe...-16-t2-cee16a/

          prosim nekupuj neoverenu, predrazenu vec z alzy

        • romiix
          romiix komentoval
          Upraviť komentár
          Teq Toho som si vedomý. Bežný denný nájazd mám 80-120 km. Viac najazdím iba pár krát ročne. Nepredpokladám, že by ma to extra obmedzovalo.
          Viac ma štve tá životnosť batérií, ale ak vydrží záručných 8 rokov po 70%, som s tým ok. Ak pôjde auto po 8 rokoch na odpis, stále to bude veľmi efektívna kúpa.

          Jasné, radšej by som doplatil pár stovák € za tepelný manažment a kúrenie s TČ.
          S dotáciou (ktorú som asi získal) ma auto vyjde cca 10000 €. Hocktoré trochu lepšie elektro stojí aj s dotáciou nad 20000 € - ako dva E-UP!-y.

          Minimálne to TČ fakt nechápem. V dome mám klimatizáciu, ktorá zvláda kúriť aj chladiť za 600 €. Keď tam už dali klimatizáciu, tie ventily pre otočenie smeru média by ich nevyšli tisíce a hodnota auta by poletela kus vyššie.

        • romiix
          romiix komentoval
          Upraviť komentár
          dango Vďaka, predpokladal som, že tu dostanem dobrú radu

        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          romiix v tom pripade ti naozaj staci aj ten up, hlavne to nechaj vzdy vychladnut pred tym ako budes bateriu pomaly nabijat a mala by potom aj dlhsie vydrzat.
          Dalsi EV pod 20 000 by molho byt MG ZS EV ktore v norsku pojde za 23 000 eur v prepocte, som zvedavy ci zacnu aj do strednej europy dovazat

        • romiix
          romiix komentoval
          Upraviť komentár
          Teq Vďaka..

          O tomto aute som ani nevedel, ale tipol by som, že k nám sa to dostane zasa za ~30 000 € a o 4-5 rokov. Ak vôbec.

        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          ja som im pisal na FB stranke a povedali mi ze buduci rok (2020), tak som zvedavy ja mam stastie ze byvam v AT tak tam to bude asi aj skor

        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          Hi, can the MG ZS EV tow? if so how much?
          will it available in other EU countries? or just netherlands
          20. 11. 2019, 13:33
          Hi Branislav!

          MG ZS does not currently have a tow bar, we are exploring the possibilities to have this feature added soon.

          MG will launch in other EU countries in 2020 as well. Please subscribe to our newsletter for all MG updates: https://mailchi.mp/mgmotor.eu/subscribe

          Best, MG team

        • Spartakus
          Spartakus komentoval
          Upraviť komentár
          Moj VW e-up bude mat 4 roky a teraz ho chcem upgradovat / vymenit za ten novy, ked sa mi uz ta dotacia podarila. Doterajsie skusenosti = velka spokojnost. Vacsinou auto nabijam na 80% (prvy rok na 100% ked este bolo sluzobne). Na 100% nabijam iba ak idem na dlhsiu trasu. Vacsinou sa nabija v garazi z obycajnej zasuvky. Tento rok som v lete nim absolvoval behom jedneho dna po prvy krat trasu 430km (mimo dialnice). S pociatku som mal z cesty obavy ale bol som milo prekvapeny. Doma som auto nabil na 100%, nasadnem a prejdem cca 75 km (dojazd cca 65). Auto napojim na rychlonabijacku (Nova Dubnica). Idem do Lidla pre sendvic, ze si ho kupim a zjem. Za 8 min. som bol z Lidla pri aute. Auto nabite na 90%. Tak som ani sendvic nestihol zjest a pokracoval som v ceste. Opät som presiel cca 85 km. Dojazd cca 60km. V behol som do nakupneho centra v Martine, ze si odskocim na WC a ked sa vratim uz si zjem ten sendvic. Po 12 minutach som opat pri aute a auto nabite na 93%. Som cakal ze to bude pomalsie nabijat ked to uz druhy krat nabija a nema ten tepelny menezment. Tak kaslem na to, ze si ten sendvic zjem v cieli (Terchova). Tam auto stalo asi 3h. A potom cesta späť. Opät dve kratke zastavky s nabijanim na cca 90% a som doma. Dojazd auta po takmer 4 rokoch zatial stale v pohode. Takze to vyzera, ze ta bateria tych 8 rokov vydrzi. Co mam take zakulisne info, tak nez sa zacal vyrabat VW e-up, uvazoval VW nie nad 8r. zarukou ale nad 12r. zarukou na bateriu, takze asi jej veria. Mali sme doma na lizing Skodu Fabiu ale ta po kupeny e-up stala 4 mesiace len tak pred domom, tak sme sa jej zbavili. Normalne nam tento krpec staci. Samozrejme nie je to auto urcene na cestu k moru ale bezne s nim chodime (Ja, manzelka a 1 dieta) aj na nakupi do Rakuska s jednou cca 10-20 min. zastavkou v Bratislave na rýchlonabijacke.
          Naposledy upravené Spartakus; 19-12-2019, 21:19.
      • jux
        jux
        Senior Member
        • Apr 2015
        • 1378
        •      

        #50
        E-up, citigo-e a spol su mestske a primestske auticka, malokedy ich bude potrebne nabijat viac ako 1xdenne, preto chladenie/ohrev baterie pri nich nie je az tak dolezity ako u aut u ktorych sa pocita s jazdami 300 a viac kilometrov v kuse. Je sice pravda, ze ovela starsie EV mestskeho charakteru BMW i3 a Fiat500e maju kurenie aj chladenie baterie, tiez 10 rocny i-MiEV a jeho surodenci maju chladenie baterie aspon pri DC nabijani, no dnesne VW trojcata oslovuju hlavne svojou cenou - idealne pre mestske pouzitie.

        Komentár


        • romiix
          romiix komentoval
          Upraviť komentár
          Na zanedbaní tepelného manažmentu mi viac ako rýchlosť dobíjania prekáža predpokladaná nižšia životnosť batérie. Škoda..
      • Taur
        Member
        • Dec 2019
        • 296
        •   

        #51
        Ako zvlada e-up DC nabijanie v letnych horucavach a naopak zimnych mrazoch z hladiska zahrievania baterie, spomalovania nabijania atd. pri opakovani cyklu jazda DC jazda DC ... pri dlhsej ceste?
        Pripadne vseobecne rady pre jazdenie a DC/AC nabijanie baterie bez teplotneho manazmentu mimo optimalnych teplot teda v tych letnych horucavach a zimnych mrazoch?
        Cakam gazdovske prakticke rady v style ci v vymrazenu bateriu najprv zahriat jemnejsou jazdou, tak ako spalovak, ci po dojazde do ciela v zime dat hned nabijat AC/DC ked je bateria tepla alebo ju nechat oddychnut (v horucavach asi lepsie nechat ochladnut), ci nevadi kratke nabijanie na DC s naslednym pokracovanim AC a podobne.

        Komentár


        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          E-up a surodenci sa na dlhych cestach (2 a viac nabijani) zrejme budu spravat podobne ako Leaf. No neviem kto by jazdi s tak malym autom s tak malym razvorom (2422mm) trasy nad 400km. Aj desat-rocny i-MiEV ma vecsi razvor (2550mm). Maly razvor znamena menej stability a menej pohodlia.

        • Spartakus
          Spartakus komentoval
          Upraviť komentár
          No ja v lete ale aj v zime toto nejak neriešim. Ak potrebujem nabiť na DC, tak prídem, nabijem do 80%, čo časovo trvá 10 - 20 min. a odchádzam ďalej. Aj pri viacnásobnom nabíjaní po sebe na DC som nezaregistroval badateľní pokles rýchlosti nabíjania, čo ma prekvapilo lebo auto nemá tepelný manažment batérie. Auto bude mať 4 roky (ja ho mám 3 roky). Najazdené 51000 km. Batéria stále dobre drží. Pri DC nabíjaní prvé malé spomalenie nabíjania príde pri 85%. A ďalšie spomalenie potom pri 90% a tam následne nabíjanie spomaľuje až do 100%. Ako to ale bude u nového modelu E-up ťažko povedať. Je tam iná technológia batérie. Kapacita batérie dvojnásobná, no váha sa zvýšila oproti pôvodnej 233kg "len" na 248kg. Objem staršej bol 210l a novej je 190l.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          jux: to neries, urcite sa taky najdu. Ja urcite nie na dennej baze, ale moze nastat situacia, ked bude treba aj take nieco absolvovat. Tak reku s cim ratat resp. i bez toho ma zaujima ako sa to sprava v praxi. Zajtra idem PO-BB a spat na otocku, co bude dakych 450km, tak reku ci aj potencionalnym buducim upom by som to zvladol v rozumnej dobe.

        • Spartakus
          Spartakus komentoval
          Upraviť komentár
          Taur so starsim e-up viem z praxe, ze by s tym problem nebol. Doma nabitý na 100% a potom 4x DC (na 80-90%) a v pohode. U toho noveho vzhladom na vacsiu kapacitu baterie nebude treba az tak casto nabijat, ale predsa sa obcas moze stat, ze bude treba. Tiez ma toto zaujima ako pravdepodobne buduceho vlastnika noveho e-up. Viem, ze niekedy zaciatkom roka 2019, ked sa pripravovali tieto nove elektricke modeli e-up, Citigo, a Seat MII, tak Skoda hlasila pri tomto prototype prave problem uz pri druhom nabijani na DC, ktore trvalo cca 4 hodiny do plneho nabitia. Potom sa to riesilo ale s akym vysledkom to veru doteraz neviem. Teraz vo stvrtok som si podaval ruku s clovekom, ktory by mi na toto vedel odpovedat a ja blbec som sa ho zabudol na to opytat. Skusim to zistit po 8.1.2020
          Naposledy upravené Spartakus; 21-12-2019, 22:55.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Ked 4xDC za sebou v pohode, tak to by bola parada. Lebo som cital, ze pri prvom Leafe uz 3tie DC po sebe v lete trva dlho, koli prehriatej baterii.
          Tak dufam ze to v koncerne vyriesili. Ja pocitam ze nabeham do 200km denne, sem tam do 280, ale v takom pripade nemam problem cestou aj na AC setrne dobit hoci 2h ( a este aj zadarmo na ZSE ci inde). Vybavim telefony, maily, urobim reporty, cenniky na notebooku, alebo pozriem film, alebo mozem citat knihu.

        • romiix
          romiix komentoval
          Upraviť komentár
          Bjorn so starším E-UP!om skúšal 610 km a nevyzeralo to zle. Minimálny výkon dobíjania som si všimol 28kW. https://www.youtube.com/watch?v=WD5kuWVa7MM
          Dúfam to v novej verzií moc nepokazili. Zatiaľ som nenašiel test s viac dobíjaniami po sebe. Zaťaženie batérií kleslo na polovicu, tak by snáď mohli zvládať aspoň taký režim ako predošlá verzia.
      • Taur
        Member
        • Dec 2019
        • 296
        •   

        #52
        Chapem to spravne, ze ked ma up vyuzitelnu kapacitu baterie 32 cize 88% z instalovanej kapaciy 36, tak mozem v pohode nabijat bateriu na 100% cize tych 32, lebo uz od vyroby koli zivotnosti baterie je defacto prednastavene dobijenie pod 90% menovitej kapacity baterie?

        Komentár


        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          V podstate ano, vsetci vyrobcovia elektromobilov nechavaju cast celkovej kapacity baterie nevyuzitu.
          Len je otazne, kde je ta nevyuzivana cast. Ci je hore, alebo dole, alebo na oboch koncoch a aka cast z nevyuzivanej kapacity je hore a aka dole.
          Hranice, ktore zadefinuje vyrobca su nejakym kompromisom medzi vyuzitelnou kapacitou a urovnou ochrany baterie. Uroven ochrany baterie sa mozne (ale nemusi) dalej zvysit vyuzivanim este uzsieho pasma ako nastavil vyrobca. Kratkodobe zotrvanie baterie na spodnej ci hornej hranici baterii nema sancu baterii uskodit. Vseobecne plati, ze litiove clanky sa nemaju dlhodobo nechavat v krajnych polohach nabitia.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Jux: Tak nejak som si aj myslel.Dik za potvrdenie. Este definuj to "dlhodobo" a bude info komplet.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          U mna je kratkodobo nula, max male jednotky hodin. Kedze vecsinou nabijam v garazi, ked pridem s nizkym SoC tak dam hned nabijat do 70%. Ked nejazdim daleko ani viac ako 70% nenabijam. Pred dlhsimi jazdami nabijam na 80%, no ak idem skutocne daleho a predpokladam za sebou vela SC nabijani, tak tesne pred jazdou dobijem cez AC do 10kW na 100% a hned vyrazim. Moja tesla nabija clanky pri 100% SoC na 4,2V, takze zrejme nema ziadny horny buffer, - alebo aj ma a clanky su stavane na viac ako 4,2V. BMS tvrdi, ze dolny buffer je 4kWh. (pozeral som to cez Scan my tesla davnejsie, ak nieco zmenili v softveri, tak to nemusi platit)
          I-Miev nabija pri 100% SoC do 4,105V, takze zrejme ma horny buffer.

        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          hlavne, ze ked som mal auto v service cez noc tak ho dali vecer nabit na 100% a celu noc stalo nabite az do dalsieho poobedia...experti, sam som to nikdy neurobil

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Na 100% mi raz nabili teslu v servise vo viedni, pritom dva krat predtym nastavenie % nechali ako bolo na 80%. Pre auto som isiel az o 2 dni, tak som ho na dialku nechal chladit do 80% :-))). No vtedy davali factory default, zblbol mi vtedy softver velkeho panelu, ked som babral do auta pocas updatu.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Teq: No ale ked je od vyrobcu prednastavena rezerva (prave pre take pripady a takych expertov),tak v skutocnosti bola bateria nabita iba na 90% hoci pise ze na 100%, tak sa vlastne nic nestalo.
      • denial
        Member
        • Jun 2014
        • 322

        #53
        Myslite, ze ked sa e-UP / Citigo zakupi v zahranici (napr. CR), tak sa na servisne prehliadky moze chodit aj na Slovensku a predlzena zaruka bude platit aj tu?

        Pri prihlasovani takeho auta kontroluju VIN iba na KO alebo potom este aj na DI pred odovzdanim ECV?

        Komentár


        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Servis aj zaruka na vsetky auta kupene v EU plati v celej EU. Dovezene vozidla sa kontroluju fyzicky len na KO, na obv. urad dopravy aj k policajtom sa ide uz len s papiermi.
      • Catchcash
        Member
        • Dec 2019
        • 170
        •   

        #54
        Caute, myslite ze s novym e-up sa bude dat prejst 150-160km po dialnici nejakou normalnou rychlostou na jedno nabitie v obdobi jar-jesen? Normalna rychlost cca 120km/h podla gps + mierne zapnuta klima (usek BA - TT 110km/h), 2 dospeli a 2 deti + nejaka batozina. Inac ked sa udava dialnicny dojazd pri EV tak sa mysli standardne pri akej rychlosti? Dakujem

        Komentár


        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          tu mas nejake info pri roznych podmienkach,ale tiez tam nepise pri akych rychlostiach
          https://ev-database.org/car/1189/Vol...p#charge-table

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Dik, videl som ten clanok ale som chcel vediet od ludi so skusenostami ci je nieco take realne ked porovnate wltp s realnym dojazdom co je tam pisane. 300km v meste by bola bomba ale tak v meste to je viac menej jedno. Skoda ze nepisu aku rychlost mali po dialnici...

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          Catchcash na prejdení vzdialenosť má vplyv veľa veci ale vždy vieš spomaliť a spotreba klesne dole. Pri tvojej 120km/h to bude zrat okolo 20kWh pri 105km/h to bude do 15kWh. Ale podľa môjho názoru a skusenosti tých 150-160km pri 110-120km/h dáš určite.

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          mozeg no snad mas pravdu potom sa podelim o skusenosti ked otestujem.

        • Spartakus
          Spartakus komentoval
          Upraviť komentár
          Jasne to das v pohode Ja so stvor-rocnym e-up pri rychlosti 100-110km/h na dialnici prejdem tych 90km. + klima zapnuta na eco rezim (uplne postacuje). Horsie je to v zime. Pri rychlosti 90 -100 km/h a eco kurenie dojazd 70-75 km. Ale to eco kurenie tak to je len take aby si nezamrzol :/
          Naposledy upravené Spartakus; 29-12-2019, 13:42.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Spartakus: Mozes povedat na kolko C si nastavujes klimu a kurenie? Vraj eup ma slabe kurenie, ale to je relativny pojem. Na dakych 16-20C vykuri? Mne netreba v mraze 26C ako jednemu mojmu kolegovi, sa idem roztopit ked k nemu sadnem do auta.

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Spartakus tak to si ma potesil. V zime tieto trasy nemam v plane to iba po meste a okoli budem chodit s EV. A AC v zime mam nastavene na 18° to hadam da ten vw

        • Spartakus
          Spartakus komentoval
          Upraviť komentár
          Klimu nastavujem v lete na 22°C v ECO rezime. Spotreba zo zaciatku vyskoci na 1kWh a ked sa ustali teplota tak sa spotreba drzi na cca 0,3 kWh, co je uplne v pohode na spotrebu aj vnutorny komfort. Co sa tyka kurenia, tak teplotu nastavujem na 20°C. Bez zapnutia rezimu ECO (teda kurenie na plno) priestor vykuri dostatocne, ale sauna tam zas nebude. Najvacsi pocit chladu ja pocitujem pri nohach a preto odporucam vacsiu mieru kurenia nasmerovat na nohy. Potom je to v pohode v celom aute. Pri studenom aute na zaciatku jazdy je spotreba len na kureni 5 - 6 kWh. Ked sa priestor vykuri, tak to poklesne na 1-3kWh. Pri ECO rezime sa bude po vyhriati drzat na 1kWh. Preto sa odporuca mat auto cez zimu vykurene pred jazdou zo siete aby nemuselo tolko energie tahat z baterie na rozohratie auta, co ma potom vplyv na kratsi dojazd cca 75-90 km podla stylu jazdy. Inak tie vyhrievane sedacky su super, tie ked sa zapnu, tak za minutu si to znizite na mensi vykon lebo vam bude horiet pod zadkom a z dojazdu to neubera takmer nic . Zajtra mam v plane ist objednat novy e-up
          Naposledy upravené Spartakus; 29-12-2019, 23:23.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Vidim ze si v zime teplo asi nadycham a naprdim Alebo zatopim campingovym varicom, Premyslam ze by som jeden taky s malou plynovou bombickou vozil v zime, pre pripad, ze by som zostal visiet par hodin niekde pri havarke, zapche a pod. aby som kurenim nevybil trakcnu bateriu. napr. https://www.4camping.sk/p/varic-camp...artusa-cv-300/

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Neviete ci v novom nebude tepelne cerpadlo? Dako som sa nikde nedozvedel ale tipujem ze asi skor nie aj ked nechapem preco...

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Srandujes? TC za tu ludovu cenu? Ved aj 2x tak drahe auta nemaju TC co som tu cital. Ma to byt mestske priblizovadlo, tak asi beru ze nic take ako TC ci teplotny manazment baterie netreba. Ved dojazd 200+km je viac nez dost v kazdom meste. Nekonstruovali eup ako rodinne auto na vylety.

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          no ved mne to je jasne a s tym kurenim to nebude az take zle podla mna ved aj tak tie zimy uz nie su co byvali a ked si to na par minut zoberie aj 5 KW tak to az tak vadit nebude

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Ked ludia prezili so starym e-UP-om s malou bateriou, s vecsou bateriou to bude jednoduchsie.
          Navyse TC nie je pri minusovych teplotach aj tak bohvieako ucinne, takze aj EV s TC ciastocne kuri odporovym priamohrevom. Dolezite je aby v e-UP-e bolo kurenie dobre vymyslene, nie ako v trojcatach, ktore maju neizolovane vyhrevne teleso, hadice aj vyrovnavaciu nadrzku. Ja som na mojich i-MiEV-och kurenie poriadne zaizoloval a mojim odhadom teraz zozerie na kurenie cca polovicu energie ako ked nebolo zaizolovane.
          Fiat 500-e kuri odpormi priamo vzduch prudiaci do kabiny, trojcata zohrievaju kvapalinu a potom sa cez radiator ohrieva interier. V teslach je tiez ohrev cez kvapalinu. Ak sa dobre pametam, tak e-UP ma odporovy priamoohrev vzduchu - majitelia e-UP-ov opravte ma ak sa mylim.
      • Taur
        Member
        • Dec 2019
        • 296
        •   

        #55
        Nic moc, hm. https://www.mojelektromobil.sk/crash...citigo-vw-eup/

        Komentár


        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Nebal by som sa toho. Cital som presne preco dostal iba 3 hviezdy a nie 5 ako predchadzajuci model. Je to koli tomu, ze uz nema emergency city braking ci ako sa to vola na ukor lane assist ktory tam domontovali. A kedze to je uz skoro standard pre ochranu chodcov tak mu zobrali 2 hviezdicky. Preto aj take slabe výsledky ochrany chodcov. Nema to nic s bezpečnosťou posadky.

        • ToMiLeaf
          ToMiLeaf komentoval
          Upraviť komentár
          Krásny Slovenský pohľad na vec...ja som chránený, čo tam po ostatných

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          To som nepovedal skor mi islo o to ukazat ze strata 2 hviezdiciek nie je koli nejakej konstrukcnej zmene/vade. Samozrejme by bolo fajn keby to tam nechali ale na druhej strane aj ten lane assist niekedy moze pomoct a asi tam nemohli/nevedeli dat obe naraz. Keby som sa chcel správať podla toho co si napisal si kupim dake obrovske SUV a nie up

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Nech mi niekto technicky vysvetli ako brani pridanie lane assist ponechaniu emergency braking. Nehnevajte sa na mna - ale to vyzera ako blbost, alebo este horsie - ako schvalnost.

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Len pisem co som cital ale tiez tomu nerozumiem Ale keby to bolo koli cene tak by to dali aspon do priplatkovej vybavy ale ani priplatit sa to nedalo tak neviem co je za tym.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          ToMiLeaf: Slovensky pohlad na vec je, ze niesom neschopny sofer, nepotrebujem zbytocne auto predrazujuce asistenty, ked viem aj sam ubrzdit, aby som nezrazil chodca. Venujem sa riadeniu vozidla, sledujem aj okolie cesty, ak su podozrivy chodci/deti pri ceste spomalim, alebo prejdem do opacneho pruhu, aby som si predlzil mozny reakcny cas atd. Este sa mi nestalo aby som musel nudzovo brzdit pred chodcom, vzdy v pohode s rezervou.
          Je na zamyslenie ci taketo asistenty niesu viac na skodu ako k uzitku, lebo ludia maju tendenciu sa potom na ne spoliehat, ved mam abs, ved mam brzdovy asist, tenpomat so zastavenim, line asistent ... tak nemusim davat pozor, mozem frcat ... a ked ten system zlyha alebo nevyriesi situaciu aj tak je nakoniec zodpovednost na vodicovi.

          Catchcash: Jasne ze koli cene. Priplatkova politika je divna, ved ani blbe hmlovky sa nedaju priplatit v 21. storoci. Asi zarabaju dost na eupe, nepotrebuju priplatky od nas

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Az na to, ze onedlho zrejme bude emergency braking povinnou vybavou vsetkych aut, podobne ako je dnes ABS. Navyse do toho miesat "slovensky" pristup, nech to bolo myslene akokolvek nema vyznam. O tom ake vybavy bude VW ponukat na ktorych trhoch urcite nerozhoduje narodnost zamestnanca VW, co o tom rozhoduje a navyse pochybujem, ze bude slovenska.

        • kayle
          kayle komentoval
          Upraviť komentár
          Je to ako píše Catchcash, ak auto nemá dostatočný počet bodov v každej kategórií, tak na 5* nemá nárok.
          Čisto teoreticky, auto v teste na 99,999% ochráni posádku (bez zranení), ale nemá "elektronické blbinky" = výsledok <5*

        • Spartakus
          Spartakus komentoval
          Upraviť komentár
          V novom e-up sa uz nepocitalo s "city break" ale asistentom nudzoveho brzdenia, ktory mal byt ucinnejsi a aj mal do vyssej rychlosti reagovat nez ten "city break" ktory bol funkcny do 30km/h. Vyrobca sa rozhodol ho tam teraz nedat aj ked sa s tym zo zaciatku pocitalo . Nechali si to asi odlozene na neskorsie modeli. Hardver tam je, len softver treba na to aby to bolo aktivne. Dnes som objedal aj s bonusom e-up
          Naposledy upravené Spartakus; 02-01-2020, 12:43.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Vravis ze staci hacknut soft a instalnut sw upgarde a bude to? A co vlastne ten city break robil a co ma robit asistent nudzoveho brzdenia? Aky je rozdiel...
      • Spartakus
        Member
        • Mar 2017
        • 44

        #56
        No teoreticky by mohol aj VW dodatocne upgradovat ten softwer, ale ako poznam VW, tak to ti radsej povedia kup si nove auto City Break - brzdi do rychlosti 30km/h. Ako je spätne zrkadlo na celnom okne je laser, ktory do 10m pred autom snima priestor. Ale zas na 100% by som sa na to nespoliehal, aj ked 3x som to zazil v praxi. 2x rampa do lidla a raz v ostrej premavke, okrem tohto testu https://www.youtube.com/watch?v=Z1jq0535oSs
        Ten asistent nudzoveho brzdenia mal byt funkcny do rychlosti 50km/h a mozno aj viac. Tam uz situaciu pred autom nevyhodnocuje laser ale kamera na celnom okne. Ta ista kamera ako pri tom Line Asistent a k tomu softwer.

        Komentár


        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          To som netusil ze je to ta ista kamera co sa pouziva na lane assist aj ked dava to logiku ked sa nad tym clovek zamysli. To je potom velka skoda ze to tam nedali isto maju na to SW z inych svojich aut. Takto prisli zbytocne o hviezdy v NCAP...

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Chces povedat ze tie systemy mi same zastavia auto ked uznaju ze zahodno??? To akoze ma zabiju, lebo mi nedovolia prerazit nejaku smiesnu rampu, alebo branu, ked sa zozadu na mna bude rutit 40tonovy kamion? Tak to som potom rad, ze nic take v aute mat nebudem. Ja som schopny zastavit pred rampou ci inou prekazkou aj sam ked chcem.

        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          este horsie keby ti skoci nejaka srnka do cesty na D1 medzi TT a BA a ty ides na spotrebu a za tebou je nalepeny kamion a blika na teba svetlami ze moze spolujazdet knihu citat

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          No v idealnom pripade sa tie systemy daju zapinat/vypinat podla potreby, pripadne ignorovat ked stlacite plyn nadoraz. Neviem ako je to v pripade tohoto asistenta. Niektori soferi by to mozno ocenili. Mne osobne to tam nechyba pretoze sa snazim jazdit tak aby som to nepotreboval a tiez sa obavam pripadov ze system zblbne a zastavi ked nema. Ak sa aj nic nestane verim ze to dokaze vylakat Ale povedzme si uprimne, aj najlepsiemu soferovi sa moze stat, ze niekedy prehliadne nieco, pripadne ti skoci dakto do cesty. SW to rozozna a zareaguje isto rychlejsie ako najrychlejsi clovek

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Vy medzi TTBA nemate ploty okolo dialnice? U nas na vychode inak nic nieje samozrejme, ale ploty na dialnici mame.
          By ma zaujimalo ci pri tej srnke by zacal system bezhlavo brzdit, lebo ja by som odhadol ci stihne prebehnut pripadne upravil drahu aby som sa jej tesne vyhol

        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          no driviva vacsina useku medzi TT a BA nema ploty, plus pruhy su uzke, krajnica veskera ziadna a kamionisti maju samovrazedne sklony, ak mas malo stavy a potrebujes ist 80 km/h tak je to hazard so zivotom

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Pravda niekomu sa to hodi. Ludia su rozny, Ked nam onehda merali reakcny cas ja som mal 0,3s no boli aj taki co mali 1s to je viac nez 3x tolko.

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          naco su nam ploty ked nemame srnky DD A ano clovek to isto vyhodnoti lepsie pri takychto situaciach. Skor mam na mysli situaciu ze ti skoci dieta do cesty v meste niekde a tam je to urcite rychlejsie

        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          no ja som srnky neraz videl sa spacirovat po okolitych poliach, par desiatok metrov od dialnice

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          ved jasne ze ich je tam kopa to bol skor pokus o vtip ale asi to prislo vtipne iba mne na druhej strane ked je svetlo tam je dost dobra viditelnost a mal by si asi cas zareagovat keby si videl ze sa daka srnka blizi z pola...

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Nevravim ze sa to nikdy nehodi, ale ja ked soferujem vsimam si aj dianie okolo cesty, aj premavku za sebou atd. (spolijazdcom sa nepaci ze nemam kedy sa s nimi debatovat, lebo sa nenecham rozptylovat). Sebe verim viac ako systemom. ABS je fajn, ESC tiez no kedy zabrzdim chcem rozhodnut sam.

        • Spartakus
          Spartakus komentoval
          Upraviť komentár
          Taur pri tom City Break to funguje tak, ze po zaregistrovany prekazky pred vozidlom auto zacne prudko brzdit. Ale ak nohu uvolnis a opǎt slapnes na pedal, tak pokracujes v jazde aj cez prekazku. City Break sa vzdy pred jazdou aktivuje automaticky, ale da sa nasledne pred ale aj pocas jazdy kedykolvek deaktivovat / aktivovat. Myslim, ze podobne by to bolo (bude) nastavitelne aj pri tom asistentovi nudzoveho brzdenia.
          Naposledy upravené Spartakus; 02-01-2020, 18:44.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Srnku núdzové brzdenie nevidí, je to naučené na ľudí, cyklistov a autá. Na Ioniqu som niekoľkokrát zažil núdzové brzdenie, ale vlka som zrazil bez toho aby si to auto všimlo. Softvér si vytvára vektorovú maticu pohyblivého predmetu a podľa toho približne vie o čo ide a či má reagovať.

        • Spartakus
          Spartakus komentoval
          Upraviť komentár
          Miroslav Rojko, tak to je pravda, ze softwer to vie vyhodnotit. Viem, ze napriklad drahsie SUV (Touareg, Audi q7, q8, ...) vzdialenost 500m (zlta ikona), vzdialenost 100m a menej (uz cervena ikona) zobrazuju na displeji symboli (mensie zviera - zajac, vacsie zviera - uz neviem co tam bol za symbol ale tusim prave ta srnka a potom aj symbol cloveka ak sa jedna o cloveka).
          Naposledy upravené Spartakus; 02-01-2020, 18:42.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Ale my tu hovoríme o EV a tie majú systémy brzdenia strednej až najnižšej kategórie. Zvieratá vedia vyhodnocovať len najnovšie (posledný rok dva) systémy v najvyššej triede áut.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Dovolím si podotknúť že Tesly toto všetko majú tiež.

        • Spartakus
          Spartakus komentoval
          Upraviť komentár
          No ano TESLA, este tak mat na nu eurace, tak idem po nej. Ale to sa mi mozno podari az v buducom zivote

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Jasnacka, eup bude moj startovaci EV, o 3-4 roky ho predam a kupim novy Tesla roadster.
          Ak bude stat davat 200tis dotaciu.

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Tiez planujem zacat s e-up a ked sa osvedci tak mozno by som o EV uvazoval aj ako o rodinnom aute (podla toho aka bude potom ponuka).

        • Spartakus
          Spartakus komentoval
          Upraviť komentár
          Catchcash ja myslim, ze ta elektricka technologia sa ti osvedci. Ked som kupil 2016 e-up, tak som myslel, ze na nom bude len manzelka jazdit denne do a z prace 25km. A zrazu po 4 mesiacoch sa ukazalo, ze Skoda Fabia len tak stoji pred domom cele 4 mesiace bez pouzitia. Manzelku som do nej posadil a nevedela sa s nou uz vobec pohnut Nikto z nas uz ani nechcel na skodovke jazdit. Takto som skoncil s ropakom a isla prec. U nas uz len elektricke. Ta elektricka je strasne navykova. To ked mi chybala nejaka skrutka doma, tak som sadol do e-up a sup do OBI na nakup jednej skrutky len aby som sa povozil Teraz na tom krpcovi chodime aj do Rakuska pravidelne na nakupy
          Naposledy upravené Spartakus; 02-01-2020, 20:59.

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Verim tomu ze sa mi to zapaci a planujem to vyuzivat co najcastejsie hlavne do prace,
          rozvazat deti po kruzkoch, na nakupy do AT a na chatu ale stale je to malicke a na dovolenku sa do toho nezbali rodina. Nastastie dnes uz su aj vacsie EV s rozumnym dojazdom. Snad casom este zlacneju

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Moja poznámka bola mierená na konštatovanie že tieto systémy sú len “v najvyššej triede aút”, čo teda Tesla bohužiaľ nie je.
          Teda je z hľadiska pohonu a SW ale nie z hľadiska kvality materiálov a spracovania.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          To je pravda, ale Tesla je čo sa týka asistenčných systémov, si hrá svoju ligu. Myslel som tým klasické značky.
          Ešte Ťa Jirko doplním, že nielen z hľadiska kvality materiálov ale aj predpredajných, predajných a popredajných služieb.
      • romiix
        Member
        • Oct 2015
        • 82

        #57
        Myslíte, že je nejaký rozdiel v poskytnutých nákupných cenách, bonusoch, cene servisu atď. medzi tým, či kúpim E-UP! v NZ, NR, TT, BA a pod.?

        Nikdy som zatiaľ nové auto nekupoval, tak netuším či to má zmysel riešiť.

        Komentár


        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Na cene asi nie ked maju bonus 4200 uz ti asi dodatočnú zlavu nedaju. Servis zvykol byt par rokov dozadu lacnejsi napriklad mimo BA (hyundai) aj o polovicu ale v poslednych rokoch sa to vyrovnalo a uz sa mi neoplati chodit kade tade...ceny sa samozrejme oplati zjednavat niekde ti daju vacsiu zlavu ako inde

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Mozno vyjednas zlavu este nejaku alebo ti viac vyhoveju v niecom. Ked som naposledy kupoval nove auto,tak som ho kupil vyse 200km od bydliska, lebo boli ochotnejsi vystavit papiere ako mi vyhovovalo pre firmu a tiez som si vyhandloval univerzalnu laktovu opierku a povinnu vybavu navyse zdarma (vtedy este nebolo zvykom ju standartne davat), kdezto miestny dealer nebol ochotny k nicomu. Ja planujem obehat okolitych a zistim. Uz keby sa mi u nich len dovolili nabijat pocas zaruky v pripade potreby tak maju plusovy bod.

        • Spartakus
          Spartakus komentoval
          Upraviť komentár
          Taur, ja co mam info (v Bratislave bezne aj tak nabijam, ked idem do Rakuska na nakup), tak nabijacie stanice pri predajniach VW, Skoda, Seat su zadarmo (aspon teda zatial) pre majitelov tychto koncernovych znaciek

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          To sa na zapade mate. Na dalekom vychode ma nabijacku jediny dealer v KE, aspon tuto podla mapy nabky neobiehal som ich este, a ten v popise ma "Spoplatnene - parkovne v case nabijania 5 EUR/hod" S eup je to sakra draho 1kwh na 0.72e , keby som mal 22Kw palubnu nabijacku tak mozno ... ale takto nech sa zadrhne, ved v KE je kde nabijat zdarma.

        • Spartakus
          Spartakus komentoval
          Upraviť komentár
          No ani tu na zapade to nie je ruzove u tych predajcoch. Len jedna DC je k dispozicii akurat v tej Blave v Inter Auto Porsche. A vraj druha DC nabijacka by mala byt spustena v Galante u predajcu.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Dokonca DC, neprooovoookuj. U toho v KE je len AC 11Kw . I to len 8-18:00h cez tyzden a este k tomu za 5e/h.

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Spartakus to som nevedel. Ako to funguje ked mam napriklad VW tak mozem iba tam alebo aj v skode? Aj ked oni zvyknu byt pokope vzdy... A ktore Porsche na Vajnorskej alebo Dolnozemska? (tipujem skor Vajnorsku).

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Keby mal kazdy dealer VW, Skoda, Seat, Audi, Porsche, Bugatti ... DC nabku 24/7 zdarma pre koncernove EV, tak nepotrebujeme ziadnu inu siet nabijaciek.

        • Spartakus
          Spartakus komentoval
          Upraviť komentár
          DC na Vajnorskej. GPS suradnice presneho umiestneia: 48.185769, 17.172477. Tam sa nabijaju vsetky koncernove auta. Viackrat som tam videl aj Audi e-tron. Casto tam nabija aj predajca svoje auta. Take auto ak je nabite kludne mozes odpojit a zapojit svoje. Alebo aj ked este nie je nabite, tak poziadas pracovnika co tam pracuje (hned za branou vo vnutri haly) a on ti to tam uvolni. Ma to len jeden hacik. A to, ze k nabijacke sa da dostat iba pocas otvaracej doby. Trochu ma stve ten Audi e-tron lebo ten ked je nabity, tak DC kabel nejde vytiahnut z toho auta. Musi sa odomknut klucom. Treba potom kontaktovat tam toho zamestnanca.

        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          Taur v OC Galeria je 11kw zdarma pocas parkovania, ale pozor, casto tam kempuje MB250e

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Spartakus super dakujem moze sa niekedy hodit

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          dango: v KE by toho okrem OC Galeria malo byt AC viac zdarma, na Mlynskej, EcoPoint, Letisko, 3xZSE atd.. Ale svet mimo KE ma trapi na vychode RV,MI,VT,HN,SP,BJ atd. nieje kde ani za $. Dufam ze nieco poriesia v kazdom meste z tej novej vyzvy ...

        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          Taur mali by pribudnut aj Krompachy Spis je totalne prazdny

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Mali by kazdemu okresnemu mestu zadotovat verejnu nabku, ked uz sa ta EU tak hecuje do podpory emobility. A bolo by SK pokryte.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Taur - ved ta moznost pre samospravy a mesta poziadat o dotaciu na vystavbu nabijacky existuje. Neviem uz, ktora je to vyzva. Ale mesta a obce na to kaslu cest vynimkam.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Jiri: Ved som to myslel, tak ze povinne im to nariadit a zadotovat z EU fondov, nie ze musia zlozito ziadat ... okres nech da miesto/pozemok a z dotacie upravit, nainstalovat a nech to jednotne je vymalovane, oznacene, pristupne 24/7... a povinne mestska policia odtahovat/pokutovat spalovaky ak tam parknu
      • Taur
        Member
        • Dec 2019
        • 296
        •   

        #58
        Myslite, ze mi budu vediet do eup domontovat webasto? S malou benzinovou nardzkou. To je kacirstvo, co? Ale mozno by uiahlo aj ohrev baterie a v zime by sa nekratil dojazd. Pekne by vyhrialo interier aj bateriu pred jazdou ...

        Komentár


        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          No kacirske to je ale nebudes jediny. Ked das do googlu vyhladat tak ti najde a nie len jedno auto. Trojicky aj Mercedes 250e.

        • Spartakus
          Spartakus komentoval
          Upraviť komentár
          Staci ked si ho pred jazdou das vyhriat cez kabel. Potom sa bude spotreba na kureni od zaciatku jazdy drzat v rozsahu 1-2kWh. Alebo sadnes do uzimeneho, otocis klucikom, a bez ECO/ECO+ nastav teplotu na 18°C. Prve 3-4 minuty spotreba 4-6kWh a potom sa to kúrenie bude držať na tých 1-2kWh.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Ked ludia mozu fungovat s starym e-Up-om, tak s novym s podstatne vecsou bateriou to bude jednoduchsie.
          Ja mam v 6-rocnom i-MiEV-e pidi bateriu, papierovo 16kWh, a uz cca 10% kapacity dole a ani by ma nenapadlo montovat do neho nejake smradlave kurenie.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          1. Nema kazdy moznost mat na kabli auto.
          2. 1-2kwh, je dost, to kurenie zozerie aspon 50km dojazdu. Nezavisle teplovzdusne zozerie 0.15l/h a 12w, cize nestoji prevadzka vela a neukroji z dojazdu. Stoji za zamyslenie. https://www.eberspacher.com/products...tronic-d2.html

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          jux: prva zima ukaze. Ja niesom zimomravy, tak verim ze nebude treba mi nic riesit.

        • Peterka
          Peterka komentoval
          Upraviť komentár
          Taur zabudni na webasto, kurenie nezerie az tolko ako si napisal. Keby to bolo aj 2kW, tak pri hodinovej jazde su to 2kWh a to je tak 10km. Jazdim Ioniqom uz tretiu zimu a toto vobec neriesim, ani na kabel kvoli tomu auto nedavam, tych par km nepotrebujes setrit- ak nechodis kazdy den "na doraz" a to myslim nebudes a s eUpom uz vobec nie.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Peterka: A za tri hodiny jazdy je to 6kwh. Co pri 12lwh/100km uz je 50km. A ja pocitam, ze 5-6 krat za den to auto nastartujes a musis ho vykurit uvodnymi 5-6kwh, ked ti za 40-60min na mraze uplne vychladne... Ale samozrejme vec riesi sa priebezne pichnut na nabku a to kurenie dobit. No ja uvazujem v realiach mojho sveta a ked sa pozries na mapu smerom na vychod od PO/KE a rovnako na zapad od KE smer roznava nie je velmi kde nabijat.

        • Peterka
          Peterka komentoval
          Upraviť komentár
          Ked to beries takto, tak ano. Ja som myslel, ze vyrazim na dlhsiu cestu a za hodinu a pol mam 180km a musim nabijat... Ak mas denne viac kratkych ciest bez moznosti AC dobijania pocas statia, tak sa spotreba kurenia prejavi vyraznejsie. Mam susedu, co jazdi Ioniqom do prace a naspat, denne cca 25km po BA a v tychto mesiacoch ma spotrebu 18kWh/100km, kedze spotreba kurenia je popri kratkej (vzdialenostne aj casovo) trase dost vyznamna.

        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          tak toto ja tiez pani vobec neriesim, pouzivam naschval odporove kurenie a teleplne cerpadlo naraz, lebo nechcem dychat smrad z aut predomnou tak si davam vnutorny okruh. kurenie si kludne berie 2 kW a pri mojej vyuzitelnej kapacity 26 kWh mi to vobec nevadi...ovela viac zozerie odpor vzduchu, si skuste vsetci odmerat kolko zere Klima v lete a to nevadi?

        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          ale v lete potrebujes deltaT max 10 stupnov, v zime je deltaT aj 25stupnov. A mernu tepelnu kapacitu vzduchu neobabres

        • Savi
          Savi komentoval
          Upraviť komentár
          Taur Do pol roka by mali pribudnut nabijacky aj v MI aj v HE, tak by to mohlo byt lepsie.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Teq: Bateria v lete urcite lepsie drzi kapacitu ako v mraze, tak ta klima menej ovplyvni dojazd a ako vraviDango chladit potrebujes o 5-10C, v mrazoch pri ktorych bateria nedava zo seba to najlepsie potrebujes hriat aj o 25-35C

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Savi: Skvele, to mi staci dovtedy. Cie nabky by to mali byt?

        • Savi
          Savi komentoval
          Upraviť komentár
          Taur To som zatial nezistil. No podla informacii, ktore som nasiel by mali obe mesta mat nabijacku s konektorom type 2 s min 11kW v ramci posledneho kola dotacii na nabijacky pre mesta a obce.
      • Catchcash
        Member
        • Dec 2019
        • 170
        •   

        #59
        Novy cennik na e-Up na stranke platny od dnes - uz bez eco bonusu. Je tam ale poznamka ze Cennik je platny len na skladove vozidla tak neviem ci z vyroby este stale bonus bude platit...Podla mna skladove nemaju ziadne kedze na dorucenie sa caka par mesiacov...

        Komentár

        • Taur
          Member
          • Dec 2019
          • 296
          •   

          #60
          Ked som volal predajcovi, tak mi povedal ze dokonca uz vobec na e-up ani neberu objednavky. Budem sa musiet poobhliadnut po niecom inom.

          Komentár


          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            ale ked VW to mysli s elektromobilitou taaaaaak vazne a idu sa taaaaaaaaaaak velmi na nu preorientovat. a do par rokov ich chcu mat taaaaaaaaake miliony vyrobenych

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            Ale ved to az za par rokov. Oni tie miliony zvladnu za posledny mesiac pred uplynutim par rokov. Teraz ze vraj nemaju dostatok beterii, tak stopli objednavky, ak som spravne pochopil dovodenie predajcu.

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            tak ak by bola pravdiva info, ze nemaju dost baterii uz teraz tak ako chcu postavit na nohy ich spasonosnu nadej menom ID3?
            cele zle, vsetci vidia, ako nemaju zaujem o elektromobilitu.

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            Mozno si setria baterie pre ID3.

          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            tak snad najdu nejake baterie aspon pre tych co si objednali...

          • Peterka
            Peterka komentoval
            Upraviť komentár
            Ja viem o cloveku, co mal objednany eUp a dotaciu nestihol- bol sa pytat u predajcu na zrusenie rezervacie- vraj mu aj vratia celu zalohu, kedze o auto je velky zaujem. Otazka je, aky bonus potom daju novemu zaujemcovi....

          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            Napadlo mi teraz s ohladom na novy cennik ci nebudu to davat za tu plnu cenu bez bonusu prave pre tie ktore budu mat na sklade z dovodu vratenia zalohy ked clovek nedostane dotaciu

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            Peterka: Tipujemze ziadny, bonus si necha predajca a zaujemcovi nauctuju plnu cenu s tym, ze moze byt rad ze sa mu uslo

          • Peterka
            Peterka komentoval
            Upraviť komentár
            Chcelo by to najst dvojicu: prvy ma rezervaciu bez dotacie a druhy ma dotaciu bez rezervacie, aby spolu navstivili predajcu a skusili tu rezervaciu za povodnu cenu "prepisat"...

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            Asi by to chcelo zalozit novu temu napr. Prepustenie rezervacie, len kam taka tema patri?

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Je skoro. Keď budeš mat schválenú dotáciu, mám pre Teba jednu Citigo aj s bonusom. Teraz že ide previesť, za mesiac to tak byt nemusí. Je skoro teraz takéto veci riešiť. Nikto ešte nemá dotáciu.

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            Miroslav: Dekuji Ti dobra vilo. Ved nezakladam este taku temu, niesom typ co krici hop kym mu nepreskocil. Preto som nechcel objednavat auto kym nemam dotaciu podpisanu hoci registracia sa mi podarila a ziadam ako (s)prosty obcan co je najmenej dokladovania, tak necakam komplikacie i ked kto chce psa bit palicu si najde. A pretoze konam zodpovedne som zostal bez bonusu a e-upu.
            Aj sem som sa zaregistroval az ked som chytil dotaciu a je pravdepodobne ze skoncim coskoro v EV komunite. Dovtedy som si Vas len zbozne cital. ak
            Inak som pocital ze dalsie moje auto bude BEV, ale az tak o 5 rokov. Hybrid som neuvazoval, lebo ked uz tak uz. Dotacia to urychlila, ak ju dostanem budem zivym prikladom ze ma opodstatnenie a mozu ma davat na plagaty.
        Pracuje...
        X