Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

ELEKTROAUTOM OKOLO SLOVENSKA

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Pavol
    Member
    • Nov 2018
    • 34
    •   

    #16
    janulo - koľko by si potreboval nabiť na štarte?

    Komentár


    • janulo
      janulo komentoval
      Upraviť komentár
      Max pri plnej baterke na okresky mam okolo 120km. Ale kvôli mne sa neobmedzujte, čo som tak pozeral na ABRP, bola by to riadne dlhá cesta s nabíjaním každú chvíľu Takže prespanie možno bude nevyhnutné. Ak by som to dal predsalen naraz, tak poskytnem údaje s mojim štartovým SoC.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      janulo To malo byť obmedzenie pre nás s LR modelmi, aby sme si nebrali 500km dojazdu z domu a test bol férovejší. Ak má auto menší dojazd, určite s tým nebude mať nikto problém.

    • janulo
      janulo komentoval
      Upraviť komentár
      Študujem tú trasu trochu podrobnejšie a začína to byť nie o otázke za aký čas to prejdem, ale či to prejdem, napr. Lučenec - Košice

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      janulo Ozdany AC - Moldava AC 110km .. Isť čo najpomalšie, to dá nie?

    • janulo
      janulo komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 To AC bude stáť kopu času, ale možno nemusím hľadať ubytko a pokempujem na Bjorna Ešte nie som rozhodnutý, ale zvažujem to ako zážitkovú jazdu. Asi to nebude super čas, ale možno by som bol prvý s takou malou baterkou 😎

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      janulo To, že to dá všetko od Citigoe po Teslu je samozrejmosť. Ale ísť s takýmto dojazdom je násobne náročnejšie a o to väčšia výzva. Čas myslím v tomto prípade nie je podstatný. Na toto si trúfne málo kto.
  • Pavol
    Member
    • Nov 2018
    • 34
    •   

    #17
    Rasto6 17-06-2020, 14:12 napísal UPOZORNENIE:
    ... Možno by som aktuálne odporučil malú zmenu kvôli stavebným prácam medzi Hanušovcami a Prešovom kde som minulý víkend išiel a zdržanie cca 30min, cez pracovné dni podstatne viac, a síce v Hanušovciach doprava na Giratltovce a potom cez Marháň do Bardejova, ale Ty si myslím od tiaľ, tak lepšie poznáš.Pekný deň

    Komentár

    • nick81
      Member
      • Nov 2019
      • 193

      #18
      Povolenie na štart vybavené :-). Zajtra ráno z IONITY SC, keď zaveziem decká cca 7:30. Mám voľné, idem sám. Ak by ste chceli ísť na 16h "zážitkovú" jazdu s eNirom, stačí naskočiť na Shellke.

      Komentár


      • miso
        miso komentoval
        Upraviť komentár
        mne vychádzala 16h len cesta bez nabíjania.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        miso 2 hod cca nabíjanie, cesta google 14:40 ale to je prestrelené. Takto veľkú vec na čas som ešte nešiel, tak sa môžem mýliť. Pod 15 nebudem a cez 17 nechcem Pokuty tiež nechcem dostať. Každý zvolí inú taktiku / trasy.. To je na tom pekné, že po lete sa dozviem kopec nových veci od EV profíkov. Každý šofér je iný, každé auto má iné parametre. Úplna bomba je že idú aj rovnaké auta, tam sa tiež naučíme nové veci.
        Naposledy upravené nick81; 18-06-2020, 13:38.

      • miso
        miso komentoval
        Upraviť komentár
        bude sa aj jaký článok o tejto akcii písať? ak áno možno by stalo za zmienku si vypítať nejakú promo akciu na tento účel od prevádzkovateľov nab. staníc.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        miso Ja som len účastník zájazdu Pavol niečo rieši v tomto smere.
    • nick81
      Member
      • Nov 2019
      • 193

      #19
      Ready... Go...

      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	okoloslovenska.jpg
Videní:	355
Veľkosť:148,9 KB
ID:	56914

      Komentár


      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        Tie preskrtnute miesta su akoze vyhradene pre EV? Posobi to ale ze tam nesmie parkovat nikto. Aspon tak to zvykne byt vsade inde namalovane pred vyjazdmi z bran a pod.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Taur Je to dobre oznacene. asi to premalovali, lebo povodne to bolo uzsie vyzera Dost nachuja sa tam tocilo.
        Vcul Dalioil Tupa, Greenway ide .. Po Salu brzdili kamiony, ale s elektrickou to islo obehnut. Odtial skoro cisto. V uvode lejak, teraz len trochu prska, spotreba super.

      • janulo
        janulo komentoval
        Upraviť komentár
        Šťastnú cestu nick81

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        janulo dík. Dosť prší, Nechodiť v piatok, časté kolóny. Škoda že všetky 50kW nie sú 75kW..
    • Pavol
      Member
      • Nov 2018
      • 34
      •   

      #20
      Cca o 15 minút štartujem

      Komentár


      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Potom pozor hore na vysokych, na par miestach su vyplavene pasy malych kamienkov, nech sa na tom nesmyknete. Ja som RK 90kW zas prsi.. este 300km / 4 hod. hmm 18.5 hod to zatial vyzera,, nic moc,, bude este repete s bratom ked bude pekne. .
        Naposledy upravené nick81; 20-06-2020, 08:20.
    • Pavol
      Member
      • Nov 2018
      • 34
      •   

      #21
      Tak dosli sme v poriadku.

      Komentár


      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Dobre rýchlo ste to dali.
    • Pavol
      Member
      • Nov 2018
      • 34
      •   

      #22
      Správa o mojej jazde:
      Pavol, IONIC 28kWh, rok výroby 1/2019
      Štart: Lučenec piatok 19.6. 19:30 stav 57735km
      Koniec: Lučenec sobota 20.6 13:00 stav 58778km
      Prejdených 1043km
      celkový čas 17hod 30minút
      priemerná spotreba 13kWh/100km
      Naposledy upravené Pavol; 22-06-2020, 08:21.

      Komentár


      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Ľuboš, e-Niro 64kWh, rok výroby 3/2020
        Štart: Ionity SC 19.6.2020 07:30 stav 22104km
        Koniec: Ionity SC 00:45 stav 23131km
        Prejdených 1027km
        celkový čas 17hod 15minút
        priemerná spotreba 15.8kWh/100km
        Pozn: Cez leto ešte raz s parťákom. Kvôli počasiu (SV-DK), ku koncu únava to veľmi nevyšlo.
        Naposledy upravené nick81; 22-06-2020, 20:19.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Ľuboš, e-Niro 64kWh, rok výroby 3/2020 (round 2.)
        Štart: TT D1/R1 Krizovatka 4.7.2020 05:25 stav 26256km
        Koniec: TT D1/R1 Krizovatka 4.7.2020 20:45 stav 27228km
        Prejdených 972km
        celkový čas 15hod 20minút
        priemerná spotreba 16.7kWh/100km
        Naposledy upravené nick81; 06-07-2020, 12:13.
    • Pavol
      Member
      • Nov 2018
      • 34
      •   

      #23
      Poznámka: Svoje jazdy pridávajte ako komentár ku mojej, aby boli pekne spolu.

      Komentár


      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Pocko ste mali ake? Museli ste kvoli nemu niekde vyraznejsie obmedzovat rychlost?
        Naposledy upravené nick81; 22-06-2020, 08:43.

      • Pavol
        Pavol komentoval
        Upraviť komentár
        Na rozdiel od Teba sme mali dobré počasie. Obdivujem Tvoj výkon vzhľadom na priťažujúce okolnosti

      • Savi
        Savi komentoval
        Upraviť komentár
        Pavol Pozeram, ze si zacinal a koncil v Lucenci. Kde sa tam v okoli da nabijat, optimalne DC? Mne to v ABRP pise Greenway DC nabijacku v OC Galeria ale nikde indde o nej nevidim zmienku.

      • Pavol
        Pavol komentoval
        Upraviť komentár
        nick81- Je tam len free AC pri Teatre. Galéria nie je ani na mape GW

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Pavol Nebolo to take strasne, aspon budem mat co porovnavat Super sa islo po Michalovce. Ta istota pri predbiehani, ked spalovaky za sebou vahaju ci ist a obycajne EV len cvak.... a uz su za. Len potom pribudali vyklopene auta, sem tam prietrz. S Primacy 3/FWD sa mi nedala udrzat trakcia v zakrutach na 90. Ioniq je paradny stroj. Aky ste mali styl jazdy?

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Savi GreenwayTupá 50kW dotlačil som tam toľko, aby som sa svižne dostal do OC Galeria na ZSE UFC. Tam zas aby som prešiel cez checkpointy cez Svidník na ZSE Tatranska Lomnica 50kW. Nechcelo sa mi čakať, tak som to zabalil v 40% a v RK na 90kW Greenway dobil do 78% (zabil som tam extra 15 min, lebo som niekde v aute stratil RFID a museli mi cez tel. zapínať/vypínať . V novom meste na 10 min. next-e 50kW a to vyšlo až na východzie Ionity.

      • Pavol
        Pavol komentoval
        Upraviť komentár
        nick81- O štýle jazdy Ti poviem viac v Trnave. Nerád by som verejne hodnotil neštýl môjho splujazdca. Toľko búračiek som ešte nezažil a to mám najazdených zopár mil km. A od Bardejova po Kraľovany som mohol fungovať na plný úvezok ako sčítač vysokej zveri.
        Naposledy upravené Pavol; 22-06-2020, 10:35.

      • ToMiLeaf
        ToMiLeaf komentoval
        Upraviť komentár
        Neviem, či zle pozerám ale fakt je tam rozdiel 15 minút medzi autom s 28 a 64 kWh?

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        ToMiLeaf Vidíš dobre . Ale pôjdem ešte raz s bratom. Cca 1:15 hod. sa dá dať dole. Aj Ioniq to vie tiež lepšie. Keď som pozeral ABRP tak iba pol hod. bol rozdiel medzi týmito dvomi autami. Ioniq sa nezdá :-). Kde som stratil ja - po KE v piatok kopec aut a naklaďákov - rýchla jazda a veľa predbiehaní v športe (kWh preč), okolo Domaše prietrž, nedalo sa predbiehať ani 90, išiel som zadom cez Svidník - St.ľubovňu tiež tam lialo ~70kmh, hore Tatry hmla a dážď .. na 50-60tke.. Dolný Kubín opäť dážď a nastupovala únava ~70. Celé Kopanice - mega únava/zver 60-70tka, noc pred som spal 4 hod, doľahlo. A ešte to trapošenie v RK so strateným RFID. Na zraze povyzvedám know-how od Pavol a asi trasu preplánujeme (nie cez Svidník). Na nabkách som bol 2.7 hod, to treba tiež zoptimalizovať.
        Naposledy upravené nick81; 22-06-2020, 20:18.

      • EV_Future
        EV_Future komentoval
        Upraviť komentár
        ToMiLeaf Ioniq by mal byt v tomto teste teoreticky rychlejsi ako e-Niro, kedze podla podmienok obe auta startuju s rovnakym nabitim (na cca 200 km dojazdu). A spotrebu ma Ioniq lepsiu o 2-3 kWh/100km, takze po prejdeni 1000 km spotrebuje Ioniq o 20-30 kWh menej. Zalezi teda len na tom, ake je zdrzanie Ioniq-u pri castejsom nabijani - ci su nabijacky uplne po ceste alebo ci musi zachadzat par km mimo trasu. Ine by to bolo, ak by mohlo Niro startovat plne nabite, vtedy by to mohlo byt uplne vyrovnane, lebo rozdiel vo velkosti baterie by Ioniq postupne zmazaval vdaka efektivite s pribudajucimi kilometrami a otazkou by teda bolo, ci by ju dokazal celu zmazat alebo nie.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        EV_Future Na tej trase je veľa premenných, aby sa dala porovnavať efektivia 2 vozidiel. Neviem ako išli chalani. Ja som neišiel na spotrebu, ale na čas. Spotreba je na Nirovi reálne nižšia. Rýchlosť som držal jemne nad, prudké akcelerácie po dedine a pred brzdenie. Veľa aut bolo v piatok, tak som ich často v Športe obiehal, keď ich bolo viac za sebou. Zahadzovalo sa kopec energie. Išiel som trasu inakade, možno aj to bol problém. Po Michalovce to išlo ešte s prebytkom voči plánu. Ja viem, kde som stratil cca 1.15-1.5 hod. a prečo. Neva leto ešte nekončí, bude 2 pokus. Ideš aj ty skúsiť?

      • EV_Future
        EV_Future komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 ano idem aj ja skusit, cez leto niekedy si vyhliadnem nejaky pekny vikendovy den
        Inak ja som mal na mysli skor priame porovnanie aut, ked idu v rovnaky den tzv. race (tak ako to robi Bjorn s Pawelom, ked idu head-to-head so spolocnym startom, obaja nabiti na 100%). Navyse v Norsku maju paradnu infrastrukturu, takze ziadne auto by nemalo byt v nevyhode z dovodu nedostupnosti nabijacky a nutnosti detour-u. Vtedy sa jedna asi o najidealnejsi scenar porovnania dvoch aut.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        EV_Future Môžeme aj také spraviť. Resp. merať efektívnosť na nejakej diaľnici za rovnakých podmienok a rýchlosti, hocičo. Tu je super, že sa vie zapojiť veľa aut, ťažko by sa ladili na jeden deň.

      • ToMiLeaf
        ToMiLeaf komentoval
        Upraviť komentár
        Páni, Ďakujem za objasnenie
        Stále viac mi teda z celej problematiky vyplýva, že rýchlosť cestovania neurčuje kapacita batérie EV ale jeho efektivita (spotreba) a rýchlosť nabíjania. Človek tak viac ocení range 300 km s jeho obnovením do 10-15 minút ako EV s dojazdom 450 a viac km a hodinovou obnovou. Snáď raz...

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        ToMiLeaf Nemyslím si.. V praxi sa nabíja cca okolo 75% soc.. do 80%, lebo potom to pada.. .. A vezmime si dialnicu a 130 kmh..
        455km * 0.57 (dialnica 130+gps) = 260km * 75% = 195km.. mas 200km a nabijas za 42min.. dalsich 200km
        300km wltp * 0.57 (130kmh) = 171 * 75% = 128km ? to ako zastavit na 15 min beladice, 15min budca,, 15 min niekde medzi ZV a KE (nie je kde zatial).
        pride mi to nepoholne, casto krat treba zist ku nabke + par*2 minut + kym prejde handshake.. dalsie min v haji.. Pre mna je 450km wltp pre dialkove trasy uplne minimum .. ak ma byt aspon aky taky komfort.. Napr. dnes na okolo SR sme mali 300km useky medzi nabkami a bez problemov so 72% percentami SOC, bolo jedno aka rychlost alebo stupanie. Z prehladom a este ostavala rezerva. A tych 42min je Niro, nie TM3, ktora podstatne rychlejsie nabija.
        Dnes sme to dali za 15:20 .. 17:15 bol worst case.. (sam, unava, prietrze, cast dna lejaky, nocna jazda&zver).
        Naposledy upravené nick81; 04-07-2020, 21:30.

      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        ano, je nepohodlne a stresujuce nabijat casto, ale da sa to, napr. pri takom klasickom Ioniqu, ale 40 kWh LEAF alebo aj 62 kWh LEAF maju mensiu rychlost cestovania ako naskilovany 30 kWh LEAF vodic lebo ma lepsiu rychlost nabijania na dhlej trase, bateria mu vychladne do dalsieho nabijania tak ze sa da nabijat na 35+ kW zatialco 40 a 62 kWh idu 20kW alebo aj 15 kW

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Ja som išiel včera 900 km do Švajcu za presne 10 hodin. Z toho bolo 3x nabíjanie na Tesla SC celkovo 80 minút priemerným výkonom 100 kW z nejakých +- 20% do zhruba 90%.
        Priemerná rýchlosť bola zhruba 100 km/h.
        Neboli zápchy, väčšinou na autopilota a prišiel som v oveľa lepšej pohode ako pred rokmi so spalovakom čo som musel odšoférovať komplet sám.
        So spalovakom som robieval 2 zastávky po pol hodine takze sa mi cesta predĺžila len o pol hodinu.
        Cena nabíjania 38.6€.
        Tesla TM3 LR Aero disky.
        Priemerná spotreba ~19 kWh/100 km lebo diaľničná rýchlosť medzi 130-150 km/h ( v Nemecku sa proste nedá ísť pomaly )
        POZN: Rýchlosť nabíjania hraje naprosto najzásadnejšiu rolu na diaľkových trasách.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Jiri GrandPa Ak len nabíjanie ... potom to vyhráva etron :-)

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        rýchlosť nabíjania na kilometre (nie kW) je najpodstatnejšia, to je pravda

        etron vyhráva ak sú UFC, inak stráca

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        A na AC vyhrava ZOE. Dokonca s nim mozno drzi krok s DC koncernovymi trojickami, lebo nabija 22kw cely cas, asi vdaka chladeniu baterie.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Neteoretizujte.. Zoberte svoj ZOE, Etron, Konu aj Teslu na výzvu Elektromobilom okolo Slovenska.. Ziaľ to vedie trápne e-Niro (15:20h), ktoré nemá super AC/UFC/SCH/efektivitu/dojazd. Každé EV má plusy za nejakých ideálnych podmienok, ... Realita nemá ideálne podmienky

      • EV_Future
        EV_Future komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 ja pojdem s e-Nirom asi buduci vikend (ak budu hlasit dobre pocasie). Podmienka je iba prejst tych 6 bodov v danom poradi? Pozeram, ze si pri druhom pokuse nepresiel celych 1000km, cize nie je nutne dokopy najazdit tisicku, ale len prejst tymi 6 checkpointmi?

      • Pavol
        Pavol komentoval
        Upraviť komentár
        Tých bodov je sedem: Lučenec, Michalovce, Bardejov, Štrbské pleso, Dolný Kubín, Senica, Nové Zámky. Podmienka je prejsť všetkými bodmi, začať a skončiť na jednom mieste.
        Naposledy upravené Pavol; 05-07-2020, 08:13.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        EV_Future Treba sa prihlasit u Pavol, on da instrukcie.. Ano len tie body treba .. a jedno ako. Hlavne jazdit bezpecne, a nerozbit si auto. O nic nejde.. Iba som chcel podpichnut ostatnych nech to idu skusit. Bolo by fajn vidiet hocijake auto.. aj ZOE/Teslu/aj dalsie Niro a co z toho sofer vyzmyka. PS: Ja som mal predtym Ionity senec .. mimo trasu, co boli extra kilometre
        PS: Nie vzdy menej je lepsie.. ten jeden usek co nam to dal na 975 bol cely tak rozbity (tak zdevastovanu okresku som este nevidel) a pomaly sme tam isli .. ze to za to nestalo.. Len to navigacia neukazala
        Naposledy upravené nick81; 05-07-2020, 08:29.

      • Savi
        Savi komentoval
        Upraviť komentár
        Ja pojdem o tyzden, tak budu data z TM3 SR+

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Problem s etronom je jeho obrovská spotreba. Pri tých rýchlostiach nad 130 musí príliš často nabíjať.
    • Pavol
      Member
      • Nov 2018
      • 34
      •   

      #24
      Začínam spisovať zoznam vhodných áut na ELEKTROAUTOM OKOLO SLOVENSKA. Do komentárov pridávajte návrhy.
      Naposledy upravené Pavol; 25-06-2020, 13:39.

      Komentár


      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Vhodných na čo?

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Aha No podľa mňa všetci s čím môžu a na čo sa cítia. Konkrétne ja by som rád videl aj mestské vozítka a ako si budú viesť. To je podľa oveľa väčšia výzva ako by napr. "prvý". A hlavne ak to ešte natrú long range BEV, aspoň ľudia uvidia možnosti všetkých aut. Ja napr. nechcem byť prvý, lebo by som sa s tým autom asi niekde vyklopil Ale chcem vedieť o koľko to cca zaostávam za mojím starým dieslom, v čom je to komfortnejšie / alebo o čo menej.
        Naposledy upravené nick81; 25-06-2020, 14:00.

      • Savi
        Savi komentoval
        Upraviť komentár
        Podla mna to moze dat velmi dobre Tesla Model 3 Long Range.
        Ja mam cestu na vychod v polke jula, tak tenokruh dam asi vtedy na SR+.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Sko tiež asi nebude horšie.
    • Catchcash
      Member
      • Dec 2019
      • 102
      •   

      #25
      Pôvodne zverejnené od nick81 Pozrieť príspevky
      Vhodných na čo?
      to iste som sa aj ja chcel opytat ale som si myslel, ze iba ja nechapem a ze vy ostatni viete o com hovori

      Komentár

      • Etheriel
        Junior Member
        • Feb 2020
        • 5
        •   

        #26
        No tak teda poďme do toho 😂

        Komentár

        • Pavol
          Member
          • Nov 2018
          • 34
          •   

          #27
          Greenway podporuje našu akciu. Vďaka. Napísali:

          Výzva pre všetkých elektrických dobrodruhov – poďte elektroautom okolo Slovenska

          Najväčšie testovanie elektrických vozidiel v slovenských podmienkach. Prejdite 1000km na Slovensku cez stanovené body a zdieľajte Vaše skúsenosti.

          GreenWay chce podporiť všetkých elektrocestovateľov na tejto ceste. Na našich staniciach sa nabijete zdarma!

          Na cestu si stiahnite našu GreenWay aplikáciu, s mapou nabíjacích staníc a možnosťou navigácie.

          Komentár


          • Savi
            Savi komentoval
            Upraviť komentár
            Vyborna sprava. Co treba spravit na vyuzitie tejto ponuky? O par dni vyrazam.

          • Pavol
            Pavol komentoval
            Upraviť komentár
            Stačí, ak im pošleš správu.
            Napísali: ...napíšte nám na našu e-mailovú adresu info@greenway.sk. Následne Vám tieto nabíjania odpočítame z najbližšej faktúry.

          • Pavol
            Pavol komentoval
            Upraviť komentár
            mne to už odpočítali

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Uz vyfakturovali za min mesiac a stiahli peniaze kartou. Tak asi neskoro ... Teraz toto dnesne druhe kolo uz mam vyssi pausal na GW update: ale pomoze aj toto druhe kolo
            Naposledy upravené nick81; 04-07-2020, 19:59.

          • Savi
            Savi komentoval
            Upraviť komentár
            nick81 Tosi pekne zlepsil cas. Toto bude riadna vyzva prekonat. Kolko z toho casu si nabijal?

          • 1fisker
            1fisker komentoval
            Upraviť komentár
            Na GW stránke som nič nenašiel

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Savi Vyslo pocasie, sadla doprava, uprava trasy, viac UFC,.....Cakal som okolo 16hod... ale aspon mam predstavu kolko je min a max cas a kolko cca voci spalovaku sa s EV zaostava. Nabijanie este neviem, musim spocitat. Som zvedavy ako to daju Tesly. To rychlonabijanie a tym ze je to sportove auto, tak by to mohlo byt na urovni ICE. ICE sa rozbieha pomaly, na tomto sa da ziskat dost casu a vykryt nabijanie.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Cca 40 eur padlo včera pri čerpaní GW aj pri paušály. Dík Pavol aj Greenway, toto pomôže otestovať viac EV. Fajn výlet to bol, a zas nové skúsenosti.
        • nick81
          Member
          • Nov 2019
          • 193

          #28
          Hotovo. Slnečný deň,,, 15:20 hod.

          Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	dalitn.jpg
Videní:	107
Veľkosť:252,9 KB
ID:	57675

          Komentár

          • Taur
            Member
            • Dec 2019
            • 115

            #29
            Ja si myslim, ze by mala byt aj podmienka prisneho dodrzania predpisanej rychlosti, Inak bude najsamlepsim autom na svete auto s bezohladnym soferom ktory ma na pokuty a pojde po dialnici 150-200 a po okreskach 100-150 (za davnych cias sa tak bezne chodilo, ked bolo menej dialnic a radarov a clovek nechcel ist KE-BA pol dna) . Nabijanie asi bude vzdy rychlejsie ako vyssia spotreba pri vyssej rychlosti pri autach s chladenim baterii, tak sa asi oplati svihat ak sa ide na cas.
            Inak bude porovnanie aut asi malo relevantne.

            Komentár


            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              Zbytocne ... S EV sa neoplati chodit tak rychlo. O to dlhsie by sa nabijalo.. Trasa je vyborne navrhnuta, nema tolko UFC 175+ UFC .. a nestoji to za prist o vodicak.

            • Taur
              Taur komentoval
              Upraviť komentár
              S tym nabijanim nesuhlasim. Ak pojdem 1000km 130 namiesto 100km/h cize casovo 600-461min usetrim 139 min a ak za hodinu na beznej DC nabijam 50kw, za ten cas nabijem 116kwh, cize ak pri zvyseni rychlosti zo 100 na 130 mi spotreba narastie o menej ako 11,6kwh/100km (a o tolko nenarastie asi na ziadnom EV) som casovo v pluse. Ak pojdem rychlejsie, alebo sa da nabijat viac ako 50kw, tak casova uspora rastie.
              Alebo kde som ako sudruh z NDR spravil chybu?

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Správne. Keďže na UFC nabijam rýchlosťami medzi 800 - 200 km/h je vzdy lepšie ísť čo najrýchlejšie.
              Björn to pred pár rokmi testoval (to bolo ešte pred zvýšením nabijacieho vykonu nad 125 kW) a vyšla munored model S optimálna rýchlosť na diaľnici okolo 145 km/h.

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              Taur ... 1. v priemerke 100kmh nie je zapocitane zakladne nabijanie .. Takze pri EV priemerka 100 nebude .. Na starte moze byt max 220 km dojazdu.. takze urcite bude aj M3 LR na nabijackach cca 2 hod (nie su tam vsade UFC) + 100kmh = ... priemerka je tym padom 83 kmh.. ak pojdes 130 ... bude 103kmh .. cize zisk nie je az taky super.. = neoplati sa.. 2. trasa ma kopec ciest 50/90 .. rozny teren, plne dopravy, plne ciary... Nie vzdy sa da predbiehat. + neexistuje den v tyzdni kedy by boli cesty volne .. na tychto usekoch... to cele zakapava. Obocku na Dolny kubin.. ani 100kmh priemerku .. vies kolko je tam aut PO-NE? Kopanice.. Priemerka pre fosil = bez nabijania je 71kmh (50/90/130). My sme mali 63kmh s EV, nabijali iba UFC kde to slo a isli sme na plne gule. Neviem si predstavit ako preletis kazdou dedinou 90 .. bud auta pre tebou a auta oproti a kopec policajtov.. Priestupky = zdrzanie ktore nechces, odobraty vodicak uz vobec.. Vies si predstavit ze to niekto da a preleti dediny 100 a dialnicu 200, bude riskovat ze sa niekde vyklopi.. a povie nas cas 11 hodin .. To ma aky zmysel,, este mas foto medzi bodmi a bude tam priemerka 150kmh.. to by bol akurat dobry vul.... a nam ostatnym sa bude este chvalit ako to dal a aka bola jeho taktika :-D
              Naposledy upravené nick81; 05-07-2020, 19:21.

            • Taur
              Taur komentoval
              Upraviť komentár
              nick81 To ma nenapadlo, ze cajti citaju toto forum. Inak nemusel by letiet cez dediny 90. staci 70, na okreske 120, na dialnici 160, to nieje na buracku ani na vodicak a ziskaval by na poctivcov. A ludia vyuzivaju antiradar, jammer, expres, waze ... aby sa vyhli meraniu ...
              Ale tak mas pravdu a verme ze nikto nebude takto skreslovat tento test.
              Ja vyuzivam jazdu podla gps rychlosti (tacho ukazuje vzdy viac ako real) + ze prekrocenie rychlosti do 6km/h sa nepokutuje a tym nepostihnutelne jazdim o 8-20% rychlejsie ako niekto kto ide predpisovo podla tacha. A samozrejme rychlost neprekracujem ani na usekoch, ktore poznam a viem ze su bez merani, cestne pionierske.
          • Miroslav Rojko
            Senior Member
            • Nov 2016
            • 788
            •      

            #30
            Pre každé auto sa dá urobiť takáto tabuľka:

            https://teslaclub.sk/forum/všeobecné...ge13#post17902

            kde si môžete vypočítať ako rýchlo sa oplatí ísť pri nabíjaní určitou rýchlosťou aby bol čas cesty najkratší.

            Keby som sa ja pripravoval na takéto niečo, hľadám hlavne podľa Waze najvhodnejšie denné časy bez premávky (to je najväčšia brzda), potom si urobím podľa nabíjačiek tabuľku pre konkrétne auto, či sa mi oplatí letieť (na 50kW nabíjačkách a autách s vyššou spotrebou ako eNiro alebo Kona to nemusí byť jedno ako pri Ioniqu).

            Bjornov 1000 km test je výpovednejší, lebo jazdí tú istú diaľničnú trasu, je to stále ten istý šofér.

            Ale výsledok je jasný - priemerná spotreba a rýchlosť nabíjania na dostupných nabíjačkách = čas nabitia na 100 kilometrov. Keď si urobíte túto tabuľku, tak máte víťazné auto.

            Komentár


            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              Na toto sa neda pripravit.. vid moje casy. To iste v podstate.. a rozdiel velky .. 15:20 vs 17:15 .. Zivot si najde cestu ako to skomplikovat.. ja som dost zuzitkoval info co som mal z prvej jazdy a preplanoval som nabijacky.. Je to dost o carovani v realnom case. Mas partaka a moze mat horsiu spotrebu za volantom a hned su cas straty, problem s prichodom na charger

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Ja som etour po Európe vyhral pred 3 rokmi tak, že som robil podrobný itinerár pred každou etapou a mal som vyrátanú optimálnu rýchlosť pre každú časť etapy. Pozrie aj môj príspevok pod linkom conposlal Miro.

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              Dufam, ze nejdete sutazit iba v tabulkach. :-) Podmienky sutaze su jasne. Momentalne vitazi cas 15:20h (body zadokumentovane).
              Naposledy upravené nick81; 05-07-2020, 22:00.
          Pracuje...
          X