Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Rozhovor o elektromobilite na stranke STU

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 989
    •      

    Rozhovor o elektromobilite na stranke STU

    Slovenská technická univerzita v Bratislave (STU) - oficiálna stránka univerzity
  • Jiri GrandPa
    Senior Member
    • Dec 2016
    • 508
    •      

    #2
    Takíto docenti sú presne dôvodom prečo je technické vysoké školstvo tam kde je. Nikde.

    Komentár


    • Komat44
      Komat44 komentoval
      Upraviť komentár
      Ako nikde? S touto geriatriou a s takymito nazormi je priamo v prdeli! Katastrofa, pre pre takehoto experta je vrchol automobilizmu skoda 120

    • EVan
      EVan komentoval
      Upraviť komentár
      Perla za perlou. Úplne ma odrovnalo toto: "Ak budú elektrické autá nepredajné kvôli cene, spôsobí to problémy automobilkám, tie to prenesú na dodávateľov a zamestnancov, to následne ovplyvní akciové trhy a špirála ekonomickej krízy sa roztočí ..."

    • Marcel Pavlík
      Marcel Pavlík komentoval
      Upraviť komentár
      tak potom, ako manželka povedala, že sa neprizná k tomu že vyštudovala PF a učila, cítim, že inžinieri budú tvrdiť, absolvovanie v Nitre, nie Bratislave. ak si dobre pamätám, tak deti z učilišťa mali lepšie vozítko ako vš študenti.
      ps - pripomína mi jedného (hoci zo strany vylúčeného) kolegu, ktorý navrhoval "sebaobranné zariadenie" - na otázku, či nemá pochybnosti navrhovať rozprašovač slzného plynu, pretože spôsobuje ťažké zdravotné problémy až smrť odpovedal, že za to ho neplatia.
  • milan84
    Member
    • Jun 2015
    • 323
    •   

    #3
    mili kolegovia, docital som to.......ale lahke to nebolo.
    Nasiel som na pana mailovu adresu a ja som taky slohovy clovek, tak som mu napisal par bodov, ci to mysli vazne, preco uvadza take bludy. Tak uvidim, ci na to nejako zareaguje.

    Holt, presvedcit pri takychto clankoch, nazoroch cloveka na elektromobil je narocne asi ako neveriacemu hovori o Bohu tak, aby uveril :-/

    Komentár


    • g211
      g211 komentoval
      Upraviť komentár
      Hod nam sem kopiu ak mozes

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      Moj otvoreny list tomuto panovi
      Vazeny pan Magdolen, dnes som sa dostal k rozhovoru s Vami o elektromobiloch. S hrozou som ho cely docital do konca. Ak mozem, rad by som Vam napisal par bodov, kde ste s informovanim citatelov zavadzali alebo zlyhali, lebo ste mali nespravne informacie.

      - Je velky hoax, ked kazdy v rozhovore uvadza vetu " ak by sme teraz vymenili vsetky auta za elektricke" tak by sa......NIKTO neocakava, ze prechod na elektromobily bude skokovy. Bude postupny s rastucou krivkou.
      - je nezodpovedne tvrdit, ze ak dnes nemam rodinny dom, nie je to bezne (castokrat sa uvadzaju az klamstva, ze to vobec nie je v terajsej situacii riesitelne). Ak dovolite, upozornim Vas, ze konkretne na parkovisku na Zeleznej studnicke vyrastli 4 nabijacie boxy priamo na lampe verejneho osvetlenia. Vyvinula a montovala ich Slovenska firma. Je to prva lastovicka, ale takto sa da osadit teoreticky kazdy stlp osvetlenia a kapacitne to funguje tak, ze ked lampa svieti, dodava do auta nizsi vykon, pocas dna je vykon dodavany len autu. Nasledne ked sa jedno auto nabije, zvysne volne napatie zo stlpu sa prenesie na dalsie auto parkujuce vedla. Takisto su tu moznosti verejnych nabijaciek (pomalych aj rychlonabijaciek), nabijanie v praci kym auto stoji (elektromobil bol urceny od pociatku na vyuzitie casu pocas parkovania na nabijanie), nabijanie pocas nakupu v obchode. Dnes su moderne rozne radove zastavby, male obytne domy. Tu tiez nie je problem na stenu pred vchod vyviest 220V zasuvku a pocas parkovania autu dobit baterie. A treba si uvedomit, ze ani v Norsku, kde je podiel EV zhruba polovicny nie su tym padom vsetky auta potrebujuce nabijanie. Kym sa dostanu ostatne krajiny EU na uroven Norska, mame cas, priestor aj elektrinu na dobudovanie takychto moznosti.
      - dalsi bod, ktory povazujem za velmi zavadzajuci je Vase vyjadrenie o klesnuti kapacity v zime, o obmedzeni dojadzu a mrznuti v aute. Pan Magdolen ako technik by ste mali vediet, ze ak pri -10 startujete spalovacie auto, povedzme starsi diesel, tak po prve - ste rad ak vobec auto naskoci, po druhe mate velmi obmedzujuce zachadzanie s nim prvych niekolko kilometrov a po tretie to auto v tu chvilu "zerie aj travu okolo" a nadmieru a opotrebuva. Ceresnou na torte su v tu chvilu emisie...Asi sa nemusime dohadovat, ze aj spalovacie auto prejde v zime rapidne menej ako v lete na jednu nadrz.
      Narozdiel od toho ma elektromobil jedinu nevyhodu - aj po zahriati nema odpadove teplo a teda musi kurit elektrinou. V pripade tepelneho cerpadla a vyhriatia interieru este pocas napojenia na siet su to vsak v case dnesnych modelov zanedbatelne percenta.
      - obrovske nepravdy pisete aj o rychlonabijani (ako velmi kazi bateriu), o nutnosti recyklovat baterie po skonceni ich zivota v autach (je tu predsa potreba ukladat energiu aj pre ine stroje, kde nizsia kapacita nevadi) a tiez o tom, ze zatial nie su auta s kapacitami baterie umoznujuce cestovanie na dlhe trate (co je potom Tesla, Hyundai Kona, Chevrolet Bolt a podobne auta ? Za 10minut ako piseste sa sice ani zdaleka nenabiju, ale pol hodinova prestavka na ceste do Kosic spojena s obedom je uplne bez problemov a obmedzeni.

      No ale na zaver sa uz asi len spytam ci to myslite vazne s vetou: "Ak budú elektrické autá nepredajné kvôli cene, Vazne mate pocit, ze tristvrte rocne cakacie doby na dodanie elektroobilu su dokazom toho, ze sa nepredavaju?
      Pozrite sa v BA na Vazovovej pred vasou pracou ake auta tam parkuju. Zarucene aspon polovica z nich bude drahsia ako dnesne elektromobily. Priemerny obcas na novy elektromobil nema, ale to neznamena, ze tu nie je kupna sila a ze su nepredajne.
      Vo Vasom rozhovore mi vadi este mnoho inych informacii, napisal som tie najhlavnejsie. Mrzi ma len to, ze ste brany ako odbornik, no ja ako laik a fanusik elektroaut zistim jednym precitanim, ze v mnohom asi nemate vobec ziadne aktualne informacie, alebo ste odporca tohto druhu pohonu. Inak si to neviem vysvetlit. Alebo je to inak?
      Dakujem a zelam peknu nedelu

      XXXXXXX

      PS: Na lodnu ani letecku dopravu nemam vplyv, ale viem ovplyvnit to, ze svoje 20r smradlave dieslove auto som dal prec z garaze a kupil som ojazdeny elektromobil za cenu novej spalovacej Dacie. Ak nezacneme menit veci, ktore vieme a na ktore mame vplyv, nemozme cakat, ze to niekto iny vyriesi za nas.

    • g211
      g211 komentoval
      Upraviť komentár
      Vyborne si to napisal, dakujeme!

    • kayle
      kayle komentoval
      Upraviť komentár
      Ech.. ja len dodám, ako zase nikto nerieši lodnú a leteckú dopravu. Takže by sa s tím malo niečo robiť.

      https://www.eea.europa.eu/sk/article...ectva-a-lodnej
      https://europa.eu/european-union/topics/transport_sk
      https://euractiv.sk/section/ekonomik...lodna-doprava/
      http://europskaunia.oldweb-sulik.sk/...u-zvysia-ceny/

      A toto je len par odkazov z prvej stránky googla na otázku "emisie lodna doprava europska unia".

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      kayle ale tie dve dopravy narozdiel od osobnej nevieme ovplyvnit. Teda vieme......prestan si objednavat tovar z inych kontinentov a odpusti si dovolenku na ostrovoch, vylet do USA alebo hoci aj len do Spanielska ci vikend v Londyne s manzelkou.
      Verim ze na toto postupne ludia ako Elon zacnu nachadzat riesenia a alternativne pohony.

    • kayle
      kayle komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 teraz neviem či sa rozumieme, ale asi som mal pre istotu dať na koniec prvého riadku "/s", keďže tá posledná veta bola mienená tak trocha sarkasticky.
      Išlo mi o to že aj tieto druhy sa riešia. Len o tom nie je každý týždeň "nový" článok.
  • milan84
    Member
    • Jun 2015
    • 323
    •   

    #4
    Pan Magdolen uz aj reagoval na moj mail. Snad mozem zverejnit, nie je tam nic tajne. Pise, ake ma velke skusenosti s elektromobilom, no podla mna jedine ak s tymi UPmi, co je parodia na elektro auto a verim, ze vdaka mini baterii a slabej technologii nemusi byt vdaka tomuto autu dojem ocarujuci ako pri normalnejsich električkach.

    Pan XXXXX,

    o elektromobilite viem toho naozaj dost. Rok som jazdil s elektrickym
    autom, studentsky tym elektrickej formuly je moj tym uz 9 rokov -
    kazdy rok nove auto, momentalne pripravujeme projekt pre prerabku
    elektrickeho auta na sportovu verziu s 3 elektromotormi, na skole mam
    momentalne 2 elektricke e-UP z VW...
    Nie som odporca elektromobilty, len mam VLASTNE SKUSENOSTI a vlastne
    nazory. Ak to povazujete za HOAX tak je to Vas nazor. Mam dost
    informacii o elektromobilite z vnutra automotive industry a co poviem,
    za tym si stojim. Vas nazor Vam neberiem. Prave naopak, treba
    elektromobilitu rozvijat, ale s rozumom, nie politickym tlakom. Niekto
    vsak musi povedat aj POZOR - nie je vsetko take ako sa prezentuje,
    niektore veci mozu byt aj ine a treba ich riesit. V decembri som bol
    na konferencii v Mnichove k problematike autonomnych vozidiel,
    absolvoval som tam rozhovory a ludmi z BMW, Siemensu, ... k
    elektromobilite. To su technici co na tom pracuju. A moje nazory su
    dost podobne s ich nazormi. Mam informacie aj z prostredia fy SHELL o
    elektromobilite.
    Hodnotit elektromobilitu z pohladu ceny vozidla na zaklade aut v
    Bratislave - to urcite neakceptujem. Slovensko nie je len Bratislava a
    vela aut su jazdenky dovezene z Nemecka a Holandska.

    Na fakulte pracujeme na dielcich krokoch ktore suvisia s
    elektromobilitou - napriklad chladenie a klimatizacia pre
    elektromobily, no vyvoj bude dost dlho trvat a dostat ich do realneho
    vozidla - to je naozaj obtiazne. Riesime napriklad aj alternativnu
    hybridizaciu spolu so spolocnostou ZF. Nie je to jednoduche.

    Kolega z STU ma Teslu a este dalsie dva elektromobily. Vela sa o tom
    zhovarame, poznam jeho nazory, je to fanda elektromobility. Dalsi
    kamarat v Prahe ma tiez TESLU no potom si kupil aj diesel, lebo ...

    Preto je nazov clanku - ze to bude este dlha cesta. A v tom Norsku
    maju so sietou v Oslo dost problemov...

    S pozdravom
    Lubos Magdolen

    PS
    Pred par mesiacmi mi koncil absolvent MBA (TU Wien/STU Ba) prave s
    temou elektromobility. V jeho praci je obsiahnuta analyza moznosti
    elektromobilty v SR.

    Komentár


    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      na toto som mu este tiez odpisal, lebo mi to nedalo. Ak sa este ozve, mozem zverejnit.

    • Marcel Pavlík
      Marcel Pavlík komentoval
      Upraviť komentár
      taký starý ublížený človek... viem, bol som, vediem, píšu mi, ... ten článok a odpoveď na e-mail sú ako na iDnes píše - https://mirekmatyas.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=696144

      na slovensku máme toľko pavedcov, ktorí budú tárať o desaťročia overených technológiách ako tetky na priedomku.
      keď som nastúpil do prvého "trvalého zamestnania", najprv ma zaučili na podnikové zvyklosti, potom riadne zorientovanie v normách a "zásobníku" (čo bolo dostupné v riadenom hospodárstve) a nasledovali dohľady od starších. a vždy, keď sme začínali s niečím novým, prvé sa preberali problémy a nielen ako ich obísť, ale ako ich VYUŽIŤ.
      minulo mi 70 a teším sa na nové veci, nežijem v minulosti.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Pán sa radí s nemeckými inžiniermi (kým poriadne EV sú americké, japonské a kórejské), jazdí na niečom, čo si nikto rozumný nekúpi (eUP) a o elektromobilite má informácie od ropného giganta, tak aké názory čakáme.
      Ale aspoň vieme ako sa na EV stále pozerajú (ne)znalí ľudia z akademickej obce. Ako sa potom formujú názory študentov, ktorí náhodou veria tomuto docentovi a nemajú rozhľad odinakial.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko trafil si 3 z 3 veci, ktore som mu nasledne ako odpoved na toto vytkol Som rad, ze medzi riadkami citam rovnako.
      Up, Shell, nemecke automobilky

    • matchke
      matchke komentoval
      Upraviť komentár
      “Kolega z STU ma Teslu a este dalsie dva elektromobily. Vela sa o tom
      zhovarame, poznam jeho nazory, je to fanda elektromobility.” Jux, hovori o tebe?

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      ano som, aj ja som mu napisal...

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      jux prosim skus napisat viac. Ten pan je tvoj kolega? Ako mozte vela o tom diskutovat, ked je uplne na inej vlnovej dlzke?

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Nie priamo kolega, stretavame sa na dvore, diskutujeme, mame svoje nazory, ktore sa odlisuju podstatne viac ako som myslel.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      jux vdaka za pohlad z druhej strany Najprv som myslel, ci nahodou nie je jeho kolega Robert Mistrik, ktory je vedec a studoval tusim tiez na STU.
  • milan84
    Member
    • Jun 2015
    • 323
    •   

    #5
    uff, debata este pokracovala touto vymenou mailov:

    Pan Magdolen dakujem za Vasu reakciu. Ak dovolite, este by som z mojej strany napisal par riadkov.
    Za HOAX tie informacie od Vas povazujem. Tiez pisem z vlastnych skusenosti. Pryvkrat som sa s elektromobilom stretol a vyskusal si ho asi pred 4 rokmi. Odvtedy som zacal zhanat informacie, absolvoval testovacie jazdy, vdaka kontaktom s automobilovym novinarom odo mna mozete najst aj test elektromobilov v casopise. A dnes ako som uz napisal, jazdim na 4 rocnom Leafe a uzivam si spokojny zivot elektromobilistu s kopou realnych poznatkov mojho i dalsich aut.
    Chapem, ze Vy mozno beriete elektromobilitu inak - z pohladu vyvoja, prestavieb ci spominanej formule.
    Realna situacia na trhu a u uzivatelov vsak vyzaduje uplne iny pohlad. Ak jazdite s VW Up, ktory v zime nespravi ani 100km, nie je mozne, aby ste dokazali mat objektivny-pozitivny nazor k aktualnym autam.
    Urcite chapete, ze ci uz Leaf II, Hyundai Kona, Ioniq, Kia eNiro alebo aj spominane BMW i3 su auta, ktore dokazu majitelovi bez obmedzeni plnit ulohu plnohodnotneho auta s 1/4 nakladmi na "palivo".
    Ako relevantne nepovazujem akekolvek informacie od rafinerskych spolocnosti ako Shell. BMW by tiez s elektro autami nezacalo, keby tu nebol tlak konkurencie. O VW asi zbytocne hovorit, ich eUP aj eGolf su nutne zlo, ktorym sa snazia zahladit aferu dieselgate. Toto su firmy, ktore drzi pri zisku predaj aut na fosilne paliva.

    Naopak skoda, ze aj v clanku nezaznelo pripomenutie, ze okrem benzinu auto potrebuje pravidelne ekologicku katastrofu - motorovy olej a jeho likvidaciu a dalsie suciastky energeticky narocne na vyrobu a recyklaciu. V kazdom novom aute mate DPF filter, katalyzator - vsade tam idu rozne vzacne kovy, podobne ako do baterii.
    Keby sa priamou umerou zvysovania elektromobilov a znizovania aut na benzin/naftu obmedzovala tazba a rafinacia ropy a prevadzka tisicok cerpacich stanic, ostalo by aj pri sucastnom pocte elektrarni dost kapacity na nabijanie.
    A takisto aj s kupnou silou Slovenska. Zial, Bratislava vzdy bola a bude brana ako bohata, co je fakt. Tym padom je ale zaujimave porovnavat vsetky tie Studgardske a Mnichovske auta s Teslou alebo lacnejsimi EV.
    Kedze drviva vacsina nabijacich stanic, showroomov, servinych stredisk je sustredena tu v okoli, nikto nebude riesit to, ze obcan napr. z Vranova na Toplou si nemoze dovolit kupit auto za 40.000€. Je to nefer, ale je to tak.
    Od Vas by som preto v takomto clanku cakal viac pozitiva v nahlade na zivot elektromobilistu a jeho fanusika a nie vetu, ze pokial budu drahe, nebudu sa predavat. Ved to je holy nezmysel. Tesla model 3 je v USA jeden z celkovo najpredavanejsich aut, modely S a X maju tiez predane desiatky tisic kusov rocne. To je nepredajne?
    To iste by som cakal od ludi, ktorych spominate, ze maju Teslu ale kupili si diesel. Ja poznam mnoho majitelov vozidiel Tesla (aj v nasej krajine uz funguje komunita elektromobilistov vymienajucich si cenne info) a nikto z nich by sa k spalovaku nevratil, mnohi vramci rodin dokupuju dalsie elektroauta...preto je mi to divne.

    Prosim Vas - ak mate akukolvek info,clanok o problemoch s elektrinou v Osle, preposlite mi. Nemyslim to ironicky, naozaj som v tom, ze to tam funguje. Okrem jednej trapnej fotografie, kde su kable krizom cez sidllisko (ktora nedavno obletela svet) som nezachytil ziadnu taku informaciu a to na internete najdete videa od roznych uzivatelov aj z tejto krajiny. No nikto si nestazuje, vsetko tam funguje, nabijaci stojan najdu skoro vzdy volny.

    Zelam pekny vecer

    Komentár


    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      a odpoved prisla pred chvilou:

      nejdem Vas presviedcat o mojej pravde. Moj pohlad je ovplyvneny mojim
      poznanim. (pracoval som aj pre Svedsku SCANIU, Slovnaft Trans, German
      aerospace institute Wessling, ...) Ale ak sa niekedy budete chciet
      porozpravat - kludne pridite ku nam na fakultu. Je to na dlhsiu
      debatu. My sme otvoreny aj verejnosti. Kludne Vam vysvetlim pohlad od
      nas - na univerzite. Mozete si vypocut aj nazor doc. Lesinskeho - ak
      ste o nom poculi, najvyraznejsia osobnost Slovenska v oblasti
      automotive inzinierstva.

      Pokial bude elektromobilistov stovky, max par tisic, vsetko bude OK,
      pokial to budu desiatky tisic, zacnu problemy. Verte mi. Ale to je vec
      nazoru. Auta bude ten najmensi problem. Infrastruktura bude problem.
      Absolvoval som pracovne stretnutia ohladom SMART GRIDS vo Viedni,
      Grazi a v Mnichove, a aj oni sa snazia pripravit na masove nasadenie,
      no maju strach ci to system zvladne. Vypocty a simulacie elektrickej
      siete je jedna vec, realita spotrebitelov je druha vec. (Bol som v
      Rakusku ked otvarali na Glossglockneri na Hochtore nabijacku pre
      elektromobily. A potom mi pisali chlapci z TU Graz ze ju tam skoro
      dvaja Teslaci rozkopali, lebo nabijala tak, ze ostali visiet do
      druheho dna na mieste. Hm. Zial isli zo strany Heiligenblutu a neboli
      na maxime kapacity.)

      Teraz zacina desatrocie najvacsich zmien automobiloveho priemyslu vo
      svete. A niektore automobilky mozno nepreziju. To je nazor vodcov
      autobrandze. Videl som to nazivo.

      Ohladom Tesly - zatial je to ekonomicky velmi kriticke. Viete ze Musk
      dostal dotaciu z Federalnych penazi USA v objeme 4,9 miliardy US$ ?
      Precitajte si
      https://www.latimes.com/business/la-...531-story.html
      To je pre kapitalizmus US nevidane !!!! Toto v EU asi nie je mozne.
      Sice vykazal posledny kvartal v Tesle zisk, no stale je tam viac ako
      10 mld nainvestovane od akcionarov.


      Ine:
      https://auto.hnonline.sk/novinky/104...t-dan-za-teslu
      https://auto.hnonline.sk/novinky/104...-kupy-odradzat
      http://www.autoforum.cz/zajimavosti/...ravdu-nepujde/
      https://www.elektrina.cz/invazi-zele...cesku-i-polsku

      Alebo si pohladajte na nete clanky od Hansa Wernera Sinna - green
      paradox. Je to uznavana spicka v Nemecku. Prednasa inac na spolocnom
      programe TU Wien - STU Bratislava: jedine MBA na Slovensku
      medzinarodne akreditovane http://automotive.stuba.sk/

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 vsetko dobre, mne by sa uz nechcelo takto hadat s niekym...mam dost ked musim s rodinou neustale bojovat
      jedina vec, ktoru som ani ja donedavna nevedel je pokladanie e-golfa za "compliance car"
      Je sice velmi drahy, ale spotrebu / efektivitu a nabijanie ma lepsie ako novy LEAF, plus ma CCS konektor a moze tym padom vyuzivat napr. ionity alebo inu novu rastucu europsku siet, zatial co LEAF...
      Pozeral som cez weekend livestream TB - 40 kWh LEAF vs 36 kWh e-golf a golf to vyhral celkom s prstom v nose...ziadne spomalenie nabijania sa nekonalo a mal aj lepsiu spotrebu...co by ale bolo v lete neviem.
      https://www.youtube.com/watch?v=WecVkJ2Nf6o

    • Vrso
      Vrso komentoval
      Upraviť komentár
      Dalsie perly od panka: ze dotacie su v US nevidane... "To je pre kapitalizmus US nevidane !!!!"

      Tak napriklad podla https://electrek.co/2016/11/25/tesla...-oil-industry/ Tesla dostala iba zlomok dotacii v porovnani s "Velkou trojkou - Fiat/Chrysler, General Motors, a Ford"

      Panko je demagog a skoda tratit cas. Istotne ma v niecom pravdu, to sa vsak uvidi neskor...
  • milan84
    Member
    • Jun 2015
    • 323
    •   

    #6
    som len ja taky divny, alebo nevidim ziadnu reakciu na moje argumenty? co ma Slovnaft trans spolocne s elektromobilitou? Aku vypovednu hodnotu o problemoch s elektrinou v Norsku ma clanok z hnovin z roku 2017 ? Alebo nespokojni teslaci pri nabijacke, ktora v case otvorenia nefungovala podla tohto pana tak, ako mala??? Ten pan pise uplne zcestne, mimo temu.
    Musim smutne konstatovat, ze dnes vie ozaj laik (ktory sa vyzna v teme o ktorej hovori) viac ako starsi studovani, ktori dalej vzdelavaju nase deti...
    Naposledy upravené milan84; 03-02-2019, 21:53.

    Komentár


    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Strata casu Ale velka vdaka, ze si sa podujal hajit pravdu. Zial taketo dezinformacne clanky casto odradia aj inteligentnych ludi, ktori vedia kriticky mysliet. Ale cela tema elektromobility je tak silno polarizujuca, ze je lahke nechat sa presvedcit tou smradlavou stranou. Najma ked ma takmer bezodne vrecka a chrli jednu “vedecku” studiu za druhou, staci zadat objednavku a vedci dokazu cokolvek je treba dokazat, pripadne popriet
  • Juro
    Administrator
    • Mar 2014
    • 1909
    •   

    #7
    Pán si povedal svoj názor na elektromobilitu, ja si poviem svoj na jeho "perly" v článku. Teraz už aspoň lepšie chápem prečo študenti už roky mrhajú časom na nejakej, v praktickom živote nepotrebnej bugine, namiesto toho aby skúsili vytvoriť niečo praktické, do výroby schopné, ako tu vedľa susedia robia:

    Studenti z Plzně vyrobili elektromobil pro každodenní pohyb po městě

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	eauto.jpeg
Videní:	167
Veľkosť:38,5 KB
ID:	32967

    Parádní elektromobil českých studentů směřuje do výroby

    VIDEO: Studenti VŠB postavili karoserii elektromobilu jako od profesionálů

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	eauto1.jpg
Videní:	123
Veľkosť:61,5 KB
ID:	32968

    Pokial bude elektromobilistov stovky, max par tisic, vsetko bude OK,
    pokial to budu desiatky tisic, zacnu problemy. Verte mi. Ale to je vec
    nazoru. Auta bude ten najmensi problem. Infrastruktura bude problem.
    Zoberme si napríklad, že by Slovensko malo mať 20 % elektromobilov; máme registrovaných okolo dvoch a pol miliónov áut. 20 percent z toho by bolo 500-tisíc. Keby sme mali rátať aj len s polovicou tohto počtu, aj tak budú tieto elektromobily okolo Bratislavy a bohatých miest, nie na vidieku. Kde a z čoho to budú nabíjať? Kde zoberieme toľko elektrickej energie?
    Koncom 19. storočia (keď sa ešte jazdilo na koňoch) istý človek predpovedal, že nárast počtu obyvateľov v 20. storočí spôsobí tak veľký problém, že konské lajná sa budú hromadiť na uliciach miest rýchlejšie, než by sme ich stíhali vyčistiť, a tak vytvoria totálnu zdravotnú katastrofu, kompletný chaos a neznesiteľný smrad v mestách. Doba ide vpred, možno nie až tak moc v STU, ale inak ide a s stým si isto poradí.
    Elon Musk: "Mali by sme dostatok elektrickej energie na nabíjanie elektrických vozidiel keby sme len prestali rafinovať ropu."
    O tom koľko elektriny spotrebujú len samotné rafinérky, nášho pána zrejme asi namal kto informovať.


    Ohladom Tesly - zatial je to ekonomicky velmi kriticke. Viete ze Musk
    dostal dotaciu z Federalnych penazi USA v objeme 4,9 miliardy US$ ?
    Precitajte si
    Takéto komenty ma vedia obzvlášť vytočiť. Tak po prvé, ako sa v článku píše:

    "have benefited from an estimated $4.9 billion in government support," "The figure compiled by The Times comprises a variety of government incentives, including grants, tax breaks, factory construction, discounted loans and environmental credits that Tesla can sell."

    Tesla len využila rôzne štátne výhody, daňove úľavy, emisné kredity atď... proste to čo robí každá iná firma. Je ich aj na Slovensku plno, každý si isto na nejakú spomenie.
    Po druhé. To, že vláda USA poskytla 80,7 miliardy dolárov na záchranu pred bankrotom pre GM a Chrysler a štát na tom prerobil vyše 10 miliárd dolárov, už nejako zabudol spomenúť, lebo asi o tom ani nevie. A asi jeho znalosti nesiahajú dostatočne ďaleko na to, aby vedel, že Tesla ako jediná US automobilka splatila na komplet s úrokom pôžičku (nie záchranu pred bankrotom ako GM) od štátu a to dokonca o 9 rokov skorej. A to bola len malá pôžička v hodnote 451.8 miliónov v porovnaní s tým čo dostal Ford z toho istého programu, až 5.9 miliard dolárov od daňových poplatníkov a doteraz ich nevyplatil. Na to náš pánko tiež asi zabudol.

    Elektrické auto nemôžete ani ťahať.
    Ďalšia perla. Nechať baterku vybiť až tak, že sa pokazí je asi rovnaká hlúposť ako jazdiť na fosilnom aute bez oleja do motora. Tu je ako sa ťahá a pritom nabíja Model 3 a aj dosť známe video s Modelom S.




    Tých bludov je tam viac, ale ako čítam jeho odpovede, nemá to zmysel.
    Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
    Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

    Komentár


    • g211
      g211 komentoval
      Upraviť komentár
      Perfektne zhrnute! Juro posli mu link na tento prispevok prosim.

    • kayle
      kayle komentoval
      Upraviť komentár
      Pôvodne zverejnené od Juro Pozrieť príspevky
      Ohladom Tesly - zatial je to ekonomicky velmi kriticke. Viete ze Musk
      dostal dotaciu z Federalnych penazi USA v objeme 4,9 miliardy US$ ?
      Precitajte si
      Presne, nie je to dotácia (teda nejaké tam sú) ale hlavne sa to týka VŠETKÝCH Muskových firiem. Takže Tesla, SolarCity (keď bolo ešte samostatné) a SpaceX.

      Možno bude stačiť zhrnutie
      https://cleantechnica.com/2018/02/18...ist-subsidies/
  • Ioniq
    Junior Member
    • Jan 2017
    • 368

    #8
    Inac na margo dotacii.

    Tu je clanok, kolko dostali nemecke automobilky dotacii a stimulov od nemeckej vlady od roku 2007 do 2017, t.j. 10 rokov - 115 miliard €. To je 11.5miliardy € kazdy jeden rok. A to su peniaze LEN od nemeckej vlady. A to su len priame investicie do vyvoja (R&D), potom je tam este hromada nepriamej podpory formou nakupu vozidiel pre vladne institucie.

    https://amp.handelsblatt.com/handels.../23569888.html

    Dalej tu mame napriklad dotaciu madarskej vlady pre Daimler Mercedes vo vyske 111 milionov € na vystavbu novej fabriky v Madarsku.

    https://m.drive.com.au/motor-news/da...20090716-149p5

    O ulavach, ktore dostal slovensky VW sa asi ani nemusime bavit. Takisto zilinska Kia, PSA Trnava alebo Jaguar.

    Srotovne, ktore bolo v Nemecku stedro dotovane, a podobne aj na Slovensku a dalsich krajinach.

    A tuna pana vedca trapi 4.9miliard USD? To je tretina toho, co naleje kazdy rok nemecka vlada do svojich automobiliek. Kazdy jeden bozi rok! A to s bavime len o priamych dotaciach. Dotacie EU, dotacie a ulavy dalsich statov alebo nepriama podpora vo forme nakupov vozidiel za dalsie stovky milionov € uz ani nestoja za rec. Boze chlape, vrat akademicky titul a chod lepit plastove modely auticiek na baterky. Schopnost najst, overit a porovnat fakty by mala byt zakladnym osobnostnym predpokladom akehokolvek pedagoga a vedca. 4.9miliardy USD, ideeees...

    Komentár

    Pracuje...
    X