Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

NC Laugaricio Etop

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Juraj Ondrejka
    Junior Member
    • Jun 2014
    • 20

    NC Laugaricio Etop

    Objavil som nabijacku na parkovisku pri Laugaricio pod stlpom bilboardu. Neviem vsak urcit prevadzkovatela, funguje to asi len na karty. Nema niekto viac informacii?
    Na mape:
    Naposledy upravené Juro; 15-08-2016, 16:58.
  • Juro
    Administrator
    • Mar 2014
    • 1903
    •   

    #2
    Áno, to sa robilo na zraz Tesiel minulý rok. Som s majiteľom tej rozvodnej skrine dohodol aby na ňu dal aspoň zásuvky. Nakoniec sa ponúkol, že tam dá aj nabíjačku. Problém je v tom, že nikdy poriadne nefungovala, pravdepodobne kvôli poškodenému káblu čo viedol do tej rozvodnej skrine. Nabíjačka aj išla, lebo tá je len na 16A ale keď niekto nabíjal cez 32A zásuvku, tak to do 5 minút vyhodilo istič, aj napriek tomu, že je tam 40A istič. Ďalší problém bol s kartou. Som navrhol majiteľovi aby dal kartu do McDonalds, tam by si každý kartu vyzdvihol a po nabíjaní ju tam vrátil. Ale ukázalo sa, že to nebol najšťastnejší nápad. Zamestnanci stihli stratiť už aspoň 3 karty. Takže preto to nie je na mape, zatiaľ. Kábel sa už menil, ale nemal som možnosť ju otestovať. Zatiaľ sa nabíja tu.
    Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
    Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

    Komentár


    • ozana
      ozana komentoval
      Upraviť komentár
      Je tam něco nového? Nabíječka je tedy 11kW? A ten průmyslový pětikolík je 32A/400V?
  • Juro
    Administrator
    • Mar 2014
    • 1903
    •   

    #3
    Tá nabíjačka a ani tá zásuvka tam už nie je. A oficiálne nefunguje, takže to nikomu ešte nehovorte.
    Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
    Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

    Komentár


    • Marcel Pavlík
      Marcel Pavlík komentoval
      Upraviť komentár
      fotky, ktoré som urobil sú priveľké, QR kód odkazuje na etop.sk (myslíme dynamicky, konáme ekologicky, flexibilné riešenia - ETOP.SK).
  • Martin V
    Junior Member
    • Jun 2014
    • 46

    #4
    V stredu 22.3.2017 som tam nabijal. Vsetko v poho bez autorizacie.

    Komentár

    • Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 604
      •      

      #5
      Chcel som tam dnes nabíjať, ale sú tam len zásuvky s nápisom Mennekes, nie kábel. To si ako nosíte káble svoje ?

      Komentár


      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        A ty ako nie? To si celkom optimista. 90% takychto nabijacich stojanov na zapad od nas su len zasuvky. U nas to skresluje GreenWay s velkymi stojanmi pre DC nabijanie. Aj ked mozno sa mylim..

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Samozrejme, Type 2 kabel je zakladnou vybavou europskeho elektromobilu. Napr. aj na nabijanie na 22kW stojanoch ZSE, ktore je zatial zadarmo ho treba mat.
        V aute treba mat taky type2 kabel, ktory sa hodi k nabijacke v aute. Pre TMS dualcharger (22kW) type2 kabel 32A3F (prierez 6mm2, PP odpor 220 ohm)
        Pre TMS a TMX 11kW charger type2 kabel 16A3F (prierez 2,5mm2, PP odpor 680 ohm)
        Pre Ioniq 1F nabijacku type2 kabel 32A1F (prierez 6mm2, PP odpor 220 ohm)
        Samozreme silnejsi pripadne viacfazovy type2 kabel ako prislucha k nabijacke v aute vzdy mozno pouzit.
        Pre teslu s 16,5kW nabijackou som si vyrobil prislusny type2 kabel s vodicmi 4mm2 - na 24A3F, je podstatne lahsi a flexibilnejsi ako 32A3F.

      • 1fisker
        1fisker komentoval
        Upraviť komentár
        Treba si preštudovať o nabíjaní, tu na fóre bolo o tom popísané množstvo príspevkov. Všetko tu je. Len som prekvapený, že človek si kúpi elektromobil a nevie ako nabíjať svoje auto. Dosť zvláštne.
    • Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 604
      •      

      #6
      1fisker: Ja viem ako nabíjať, keď svieti slnko, strčím kábel čo bol k autu, doma alebo vo firme do zásuvky a jazdím zadarmo. Ak náhodou slnko zájde, tak natočím aj nejaké kW na elektromere. Na externých staniciach som myslel, že je to nejako štandardizované.
      Ale ešte je to v rannom veku, tak si všetci nosíte kábel. V návode k Leafu sú všetky obrázky rýchlonabíjačky s káblom.
      jux: Teraz mám na pár mesiacov Leaf, dokedy mi príde Ioniq. Na Ioniq píšeš, že treba kábel 32A1F. Na Leafa sa tiež hodí ten typ ?

      Kde tie káble kupujete ? Aký je najvýhodnejší eshop ?

      Komentár


      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Su v podstate dve moznosti: kupit si trojfazovy nabijaci kabel (mobilny konektor) 32A3F, ktory funguje maximalnym vykonom v kazdom elektromobile s nabijackou do 32A (jednofazovou alebo trojkfazovou)

        alebo si kupit nabijaci kabel pasend k nabijacke v aute.
        Pre Ioniq sa hodi idealne jednofazovy 32A nabijaci kabel (mobilny konektor)

        Rovnako type2 kabel sa pre Ioniq hodi viac jednofazovy 32A Type2-type2 kabel. No neviem ci ho niekto vyraba (ale dal by sa lahko vyrobit)

        NIssan LEAF sa zrejme stale dodava do Europy s type1 konektorom, takze pri nabijani z type2 zasuvky treba kabel type2 -> type1 ktory tu bol uz viackrat spominany. Pre nabijanie LEAF-u z type2 nabijacieho stojana co ma na sebe kabel type2 musi byt na kabli Type2->type1 upraveny (skrateny) type 2 konektor aby sa dal zasunut do koncovky wallboxu - tiez to tu bolo spominane.
        Aj tak mi nie je jasne, preco Nissan nevyraba LEAF pre europu s Type 2 konektorom. Vie mi nejaky majitel LEAFu na to odpovedat?
        Kazdy elektromobil predavany v EU ma mat type2 konektor.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Ceny ceskych a slovenskych dodavatelov nabijacich kablov/mobile konektorov s elektronikou su premrstene, cest vynimkam! (nemozem menovat)
        Treba pozriet u Nemcov, aj s postovnym podstatne lacnejsie. Jednofazovy kabel Typ2-Typ2 sa samozrejme vyraba.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Inak dnes mi prišla karta ZSE a je tam okrem milého sprievodného listu aj fotografie štyroch staníc v BA a všetky majú CHADEMO kábel, takže v BA dúfam nabijem aj teraz bez svojho kábla a tiež poslali užitočný prehľad všetkých používaných konektorov aj s výrobcami áut. Ak to neposlali predtým, že to nepoznáte, môžem to sem oskenovať.

      • ozana
        ozana komentoval
        Upraviť komentár
        CHAdeMO a CCS kabel (DC nabíjení) je vždy součástí nabíjecího stojanu.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Ozana, starsie DC nabijacky maju len chademo, novsie maju vsetky tri kable s konektormi chademo, ccs aj type2 - pre AC.

      • ozana
        ozana komentoval
        Upraviť komentár
        Jux: U nás nemají stojany (ČEZ) pro Type2 kabel, ale zásuvku.
        Samozřejmě, kde jen CHAdeMO, není kabel pro CCS. Ale neexistuje CHAdeMO ani CCS stojan bez kabelu.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        CHAdeMO aj CCS pouzivaju jednosmerne prudy radovo stovak amper takze taky kabel by som nechcel vozit v aute a kebyze tam daju len zasuvku s tym, ze prines si kabel, tak pravdepodobnost toho, ze tam niekto pride s tenkym kablom a ten mu zhori je rovna istote :-).
        Miroslav Rojko - treba rozlisovat, ci ta "nabijacka" poskytuje jednosmerny nabijaci prud (=standard CHAdeMO(pre Leaf) a CCS (EU auta)) alebo je to iba striedavy prud 3f 400V.
        V tom druhom pripade to vlastne nabijacka v skutocnosti nie je, je to len pripojne miesto kde sa mozes pripojit (zadarmo alebo nie) a tento 3 fazovy striedavy prud je premeneny na jednosmerny v tvojom aute a s tym sa nabija bateria.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Ozana vsetko co si napisal ty aj vsetko co som napisal ja je pravda, ja som len reagoval na to, ze si tvrdil ze DC nabijacky maju chademo aj combo co nie je prav da, existuje aj take co maju len chademo. No mozno si chcel len povedat, ze maju na sebe kabel, tak potom je to v poriadku. AC nabijacie stojany ZSE maju tiez len type2 konektor, Len trojite nabijacky ZSE (chademo, combo a type2) naju kable na oba DC aj na AC. Nepochopil som, ze niekto uvazoval o tom, ze ma nosit kable na DC nabijanie - aj ked som si nakoniec uvedomil, ze to nie je az taka hlupost, lebo defacto aj ja nosim redukciu chademo pre teslu, co je vlastne kusok DC nabijacieho kabla :-)))
        Naposledy upravené jux; 31-03-2017, 04:55.
    • 1fisker
      Senior Member
      • Aug 2014
      • 1107
      •      

      #7
      Ale vôbec to nie je štandardizované. Človek, ktorý sa zaujíma o elektromobilitu a má auto by to mal vedieť. Je veľa rôznych spôsobov nabíjania, rôznych káblov a konektorov. Človek si musí ujasniť aké auto chce používať a kde chce nabíjať. Spôsobov je množstvo. V podstate treba voziť v aute min. 2 typy káblov, z toho 1 štandardný priložený k autu a 1 kábel typu Mennekes typ 2, potom ešte záleží na type auta, k Leafu je to kábel typ2-typ1. Niekto vozí so sebou aj káble-redukcie na 400V zásuvky 32 alebo 16A, aj tie sa môžu niekde zísť.
      Na Chademo nabíjačky káble netreba, tie sú súčasťou staníc. Káble typu Mennekes viem zohnať lacnejšie, stačí napísať súkromnú správu. Ak budete v ZA, môžeme o tom pokecať konkrétnejšie.

      Komentár

      • Miroslav Rojko
        Senior Member
        • Nov 2016
        • 604
        •      

        #8
        Dnes som ju chcel skúsiť 20.8.17 a nefungovala, tak sa na ňu nespoliehajte. Displej nemá, tak neviem, čo sa jej nepáči alebo chýba.

        Komentár


        • Marcel Pavlík
          Marcel Pavlík komentoval
          Upraviť komentár
          oc laugarício má za rohom antoníčka s 400V zásuvkami. trea sa ohlásiť ochranke čo chodí po parkovisku, pri vchode vonku že manažérka súhlasí ...

        • g211
          g211 komentoval
          Upraviť komentár
          Inak nestálo by za to skúsiť s nimi / pre nich vybaviť 2 destination chargre? To miesto si to vyslovene žiada.

        • Juro
          Juro komentoval
          Upraviť komentár
          Antoníčko s 400V zásuvkami má vlastnú tému tu: http://teslaclub.sk/forum/všeobecné-...e-stanice/3558
      • Juro
        Administrator
        • Mar 2014
        • 1903
        •   

        #9
        Nabíjačka bola vypnutá kvôli zneužívaniu. Pár ľudí, čo je z TN (hlavne hybridy s malou baterkou), namiesto nabíjania u seba, chodili nabíjať sem a ešte k tomu blokovali nabíjačku niekedy aj celý deň, noc. Spustí sa až keď sa spoplatní.
        Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
        Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

        Komentár


        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          A samozrejme nech sa spoplatni nejakou vlastnou kartou a cena tak 0,1€/min ako inde. To bude volna stale a rovno sa moze demontovat.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Aj takto vyzera podpora elektromobility na Slovensku...
      • Juro
        Administrator
        • Mar 2014
        • 1903
        •   

        #10
        Jiri, v tomto prípade si za "podporu elektromobility" môžu samotní nevychovaní elektromobilisti. Poďakujte sa im. Asi tiež by sa Ti nepáčilo, keby Tvoj sused (čo má doma nabíjačku) začal každý deň zadarmo nabíjať na Tvojej nabíjačke a ešte aj blokoval miesto pre tých čo to nutne potrebujú. Stáva sa to veľmi často. To je hlavný dôvod pre ktorý budú musieť sa spoplatniť (alebo ani nepostaviť) aj nabíjačky, ktoré inak by mohli byť zadarmo. Pre tento dôvod už bolo vypnutých (alebo akože pokazených, neopravených) už niekoľko nabíjačiek.

        Ak si môžete nabiť doma, NEZNEUŽÍVAJTE ZADARMO NABÍJAČKY VO VAŠOM OKOLÍ!!!!! (myslím všeobecne, nie Teba Jiri)

        A 60 centov na približne 100km dojazdu by som mile rád zaplatil.
        Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
        Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

        Komentár


        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          To sa niekomu chce tam nechavat auto ? Ved to nie je pri domoch, viac prevezu benzinu ked si pridu pre auto ako keby nabijali doma. Pri hybridoch to nechapem, ved cas cloveka nie je zadarmo.

        • Marcel Pavlík
          Marcel Pavlík komentoval
          Upraviť komentár
          no, neviem, chodím okolo dosť často a ešte som tam žiadne auto (samohyb) nevidel stáť, nabíjať, zavadzať ... stĺpik má dva konektory a od začiatku nalepený papierik že nemožno. a miesta*je okolo hromada, pretože od OZC L je tam ďaleko, do mobelixu a kinekusu nechodí toľko zákazníkov, aby sa čo len priblížili k tomu stĺpiku. nakoniec, (nechce sa mi hľadať) som písal "etop-ovi" a neodpovedal nikto.
          je to pripojené na elektrickú sieť, alebo napájané z tej elektrárne na stĺpe (reklamný panel s fotovoltaikou)?

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Nemám nič proti spoplatneniu ktoré neurobí jazdu EV drahšiu ako s benzínom. Ale riešil by som to tak, že začnem robiť na spoplatnení a tak odstavím tých čo to zneužívajú a nie že to vypnem natvrdo.
          Inak bolo by možno vhodne odporučiť im EV mapu, keď už podobne SK riešenie nemáme. Zdá sa že ich poznáš.

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          Za mna ma Miro pravdu cas je to najvzacnejsie co mame a nie je zadarmo.
      Pracuje...
      X