Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Nabijanie z fotovoltaiky kolisajucim prudom

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Maxxxo
    Junior Member
    • May 2016
    • 2

    Nabijanie z fotovoltaiky kolisajucim prudom

    Chcem sa spytat ci niekto skusal nabijat Teslu S z fotovoltaiky rozdielnym vykonom pocas dna. Povedzme mam 3fazovu 5kW elektraren ale vykon pocas dna kolise od 0 az po 5 kW. Za den to urobi max 20 kWh.
    Nema s tym Tesla problem ?
  • 1fisker
    Senior Member
    • Aug 2014
    • 1093
    •      

    #2
    Tak zrejme tam musí byť zariadenie, ktoré reguluje prúd a okrem toho prebytočný prúd môže ísť 2 cestami, buď do siete alebo do batérií, ktoré by mala obsahovať fotovoltaika na vyrovnávanie. Skúste sa poradiť s pánom Kubišom, on to má.

    Komentár

    • voloda69
      Member
      • Mar 2016
      • 123

      #3
      To by aj mna zaujimalo. Tiez ci je mozne nastavit nabijenie mimo menica DC na AC a tak nabijat jednosmernym prudom.

      Komentár

      • leo
        leo
        Member
        • Jan 2016
        • 81

        #4
        DC nabíjanie Tesly nie je až také jednoduché, na signálových pinoch sa komunikuje iným spôsobom ako pri AC nabíjaní, musí sa to odkomunikovať s autom, aby odpojilo palubnú nabíjačku. AC nabíjanie v závislosti od aktuálneho výkonu FVE sa spraviť dá, chce to buď komunikáciu so striedačom alebo meranie prúdu z elektrárne.

        Komentár

        • Maxxxo
          Junior Member
          • May 2016
          • 2

          #5
          Samozrejme hovorim o AC nabijani. Vacsina FV striedacov ma rozne mody kedy vie prebytky el energie zo slnka presmerovat na 1 zasuvku. Takze to co sa nezmesti do baterky v dome, a nespotrebuje doma (do siete sa nemoze dodavat) pojde do auta. Toto technicky nie je problem otazka je ci Tesla nebude vypinat nabijanie ak prud poklesne pod nejaku hodnotu alebo ked bude kolisat a podobne.

          Komentár

          • leo
            leo
            Member
            • Jan 2016
            • 81

            #6
            Nabijacka hovori autu max. prud, ktory vie dat, podla toho si auto limituje prud, ktory taha. Nemala by ist do chyby. Prudy su odstupnovane v urcitych stupnoch, takze vyuzitie nebude na 100% ale aspon ako-tak sa to spravit da. Aky mate striedac ? Neviem sice momentalne, ako by to bolo z tej jednej fazy, zatial som skusal len 3f, ak mate ten 3f striedac a nie je velka asymetria, tak by som povazoval za jednoduchsie riesenie tlacit 3f. Ak mate zaujem, asi by som Vam vedel vyvinut riesenie. Bude vsak dolezita aj celkova integracia do domu..

            Komentár

            • mozeg
              Member
              • Dec 2015
              • 224
              •      

              #7
              no ja na jesen zacinam stavat. panely a striedace uz su kupene. planujem ohrev vody a zelene zasuvky v dome vratane osvetlenia. o nabijani m3 z fv som rozmyslal ale najviac sa mi pozdavali mikromenice. nabijam zo zasuvky a tlacim striedavy prud cez mikro menic do zasuvky kde sa nabija. ak nenabijam som prepnuty a ficim do bateriek a menica v dome. strecha pristresku nad autom bude z fv panelov.

              Komentár

              • Marekk
                Member
                • Feb 2015
                • 70

                #8
                Problem v tom asi bude ja som si kupol na nudzove nabijanie kvalitnu invertorovu centralu KIPOR IG2600 a nabijanie cez nu ani nespusti

                Komentár


                • leo
                  leo komentoval
                  Upraviť komentár
                  A co urobi, "vyhodi" tu elektrocentralu ci ani nie ? S akou nabijackou ste skusali ? Podla netu ta centrala vie dat 10A, nabijacka musi vediet autu v takomto pripade povedat, nech si berie napr. 6A, alebo aj 10A. Nemal by byt problem ani v tom, ze to pojde z jednej fazy..
                  Naposledy upravené leo; 16-05-2016, 20:24.
              • Marekk
                Member
                • Feb 2015
                • 70

                #9
                Ani sa nespustilo nabijanie aj ked som prud stiahol na 2A kabel je original Tesla zasvieti hned na cerveno co znamena chybu.

                Komentár

                • jux
                  jux
                  Senior Member
                  • Apr 2015
                  • 957
                  •      

                  #10
                  Zmerajte ohmmetrom v kludovom stave, ako je urobeny vystup elektrocentraly - ci je oddeleny od zemnenia.
                  Predpokladam, ze vas generator ma zemniaci kontakt izolovany od nuloveho kontaktu a to sa asi kontrolnym obvodom tesly nepaci. Ak je to tak, spojte nulak so zemou.
                  Na spojenie nuloveho s ochrannym pouzite napriklad priechodziu zastrcku (vidlica so zasuvkou) v ktorej vo vnutri prepojite nulak a zem.
                  natiklad takuto:
                  http://www.hagard.sk/kable-vodice-a-...?page_id=17584

                  Potom bez ztaze nastartujte elektrocentralu. Ked bude bezat, najprv nou napajajte nejaky standardny spotrebic - napr. 2kW ohrievac.
                  Ked bude fungovat uspokojivo, skuste nabijanie Tesly najprv mensim prudom, potom maximalnym - pre
                  KIPOR IG2600 maximalne 10A.

                  No principialne sa mi nepaci predstava nosit so sebou v elekromobile benzinovu elektrocentralu.
                  Elon tiez odmietol akykolvek fosilny range extender pre Teslu.
                  Naposledy upravené jux; 17-05-2016, 19:38.

                  Komentár


                  • Marekk
                    Marekk komentoval
                    Upraviť komentár
                    Dik za radu az dnes som si nasiel cas a ako pisete ked spojim nulak a zem tak to funguje nafotil som to za chvilu pridam foto. Keby viem o elektro odtahovke tak by sa ani mne nepacilo vozit centralu.
                • Pavel.Simon
                  Junior Member
                  • Jun 2016
                  • 12

                  #11
                  K pôvodnej otázke: FV a nabíjanie. FV sieťový striedač (invertor) je zariadenie, ktoré kopíruje plne priebeh napätia, frekvencie a fázy od elektriny zo sústavy (ľudovo siete) a jediné čo robí "trochu" zvyšuje svoje napätie aby sa prednostne spotrebovala elektrina z FV. Napätie kolíše v povolenom rozsahu, takže tej nabíjačke to musí byť jedno.
                  Pri nabíjaní zo siete kde je pripojená aj FVE sa teda (pri tých 5 kW) všetka elektrina spotrebuje v nabíjačke. Je úplne jedno, či aktuálne dáva 0 alebo až tých 5 kW, aj tak väčšina energie pôjde z nakupovanej elektriny.
                  Úplne iná otázka je pri čisto ostrovnom nabíjaní, a je jedno či to je elektrocentrála alebo FVE. Dokonca tu by bola tá FVE v nevýhode a pravdepodobne pri nižších výkonoch z panelov by sa vypínala na preťaženie. Avšak prakticky každá ostrovná FV má aj batérie, tak by sa odoberaný prúd balancoval vybíjaním batérií,
                  Nie som TESLA expert, skôr sa rozumiem tej fotovoltike. Aký je minimálny potrebný nabíjací výkon?

                  Komentár


                  • leo
                    leo komentoval
                    Upraviť komentár
                    IMHO 6Ax230V=1,38kW

                  • jux
                    jux komentoval
                    Upraviť komentár
                    Tesla dovoli nabijat minimalnym prudom 5A pri jednej aj pri troch fazach, menej sa neda nastavit.

                    S mobilnym konektorom dodavanym k EU Teslam maximalne 13A jednofaz a 16A trojfaz.

                    S Easy Chargerom 32A (alebo podobnym 32A mobilnym konektorom od ineho vyrobcu) moze (TMX alebo faceliftovana TMS) s priplatkovou 16kW nabijackou nabijat 5 az 24A trojfaz, alebo aj jednofaz s prislusnou redukciou na jednofaz. Na jednofaz s standardnou 16A/230V zasuvku samozrejme nemozno v Tesle nastavit viac ako 16A, lebo poleti istic alebo nieco zhori (nie v Tesle). Rovnako treba dat pri Easy Chargeri pozor pri pouziti 3fazovej redukcie z 16 na 32A.

                    Povodna nefaceliftovana TMS s dualchargerom samozrejme moze s Easy Chargerom vyuzivat plnych 32A.

                    Pre uplnost doplnim co tu vsetci vedia - Tesly so standardnou nabijackou (11kW) mozu nabijat max. 16A.
                • Marekk
                  Member
                  • Feb 2015
                  • 70

                  #12
                  Ako som uz pisal uspesne sa mi podari spustit nabijanie cez generator ale bolo potrebne spojit zem a nulak. Pri 11A nabijalo 8 KM/h ked som zvysil na 12A tak uz blikalo pretazenie.
                  Pripojené súbory

                  Komentár

                  • jux
                    jux
                    Senior Member
                    • Apr 2015
                    • 957
                    •      

                    #13
                    Dnes som robil pokusy, ako presvecit Teslu aby nabijala pomocou mobilneho konektoru dodavaneho k EU Teslam z jednofazoveho privodu prudom viac ako 13A .
                    Vieme, ze ak pouzijeme standardnu redukciu na jednofazovu vidlicu dodavanu k Tesle, prud je v Tesle softverovo obmedzeny na 13A, hoci mobilny konektor dodavany k tesle je 16 amperovy a na trojfaz funguje na 3x16A. Zistil som, ze Teslu mozno oklamat...
                    Ked si vyrobime k mobilnemu konektoru redukciu (3x2,5mm2) z 1 fazovej vidlice na 16A patdutinkovu (cervenu) zasuvku, pricom zapojime PE, N a L1, Tesla s takouto redukciou dovoli nabijat z jednofazu 16A. Nemozno pouzit L2 ani L3. Pri zapojeni z jednofazu na PE, N a L2 alebo PE, N a L3 elektronika mobilneho konektora nema napajanie (mob. kon sa napaja cez L1).
                    Rozdiel medzi 13 a 16A nie je velky, ale moze pomoct. Samozrejme treba vediet co to znamena - napr. nemozno pouzivat predlzovacku s prierezom vodicov 1,5mm2 na prudy viac ako 13A, no predlzovacka s 2,5mm2 vodicmi 16A zvladne s rezervou.

                    Komentár


                    • Marcel Pavlík
                      Marcel Pavlík komentoval
                      Upraviť komentár
                      http://www.elektromobily-os.cz/node/144 Roztrojka pro nabíjení až 3 elektromobilů s jednofázovou palubní nabíječkou z jedné zásuvky 400V/32A
                      vyberiem o zapojení:

                      Elektromobily Tesla umí využít i jen 2 fáze a Tesla si umí vzít z těchto dvou fází i 15 kW! Nabízí se tedy řešení, že pokud je majitel Tesly ochoten rozdělit se o zásuvku, budeme s Teslou nabíjet pouze jeden elektromobil (L1) a fáze L2 a L3 ponechat pro Teslu. Takže ještě navíc propojit fázi L3 z přívodky na L2 (lze i na L3) druhé zásuvky.
                      Pak elektromobil s jednofázovou palubní nabíječkou budeme nabíjet na první zásuvce a Teslu na druhé zásuvce. Třetí zásuvku necháme volnou.

                      Další variantu popisu zapojení zásuvek poskytl přímo Pavel (Teslu pak nabíjíme na první a další elektromobil na druhé zásuvce - obráceně než je výše uvedeno):

                      Na roztrojce to chce mít jednu zásuvku pouze se dvěmi fázemi, Tesla si sama jednu vypnout neumí, umí si pouze nastavit proud od 5-32A
                      Takže aby to bylo zapojeno takto:

                      Přívodka - L1; L2; L3 Zás.1 - L1; L2 Zás.2 - LL1; Zás.3 - L1

                      Pak bude možno ze všech tří nabíjet jednofázově z L1, anebo z první dvoufázově a druhé jednofázově, pak se třetí musí nechat volná.
                      K roztrojce je třeba mít s sebou alespoň krátký kabel 5x6mm2 opatřený na obou koncích vidlicí a zásuvkou 400V/32 nebo tento kabel mít zavedený do roztrojky místo přívodky (poslednímu řešení se ale po praktických zkušenostech vyhýbám). Samozřejmě se hodí redukce na jiné třífázové zásuvky. Při odběru je nutné respektovat výši jištění dané zásuvky.
                      Naposledy upravené Marcel Pavlík; 08-11-2016, 15:16.

                    • jux
                      jux komentoval
                      Upraviť komentár
                      Moj prispevok je o inom - o prinuteni Tesly nabijat 16A z jednofazoveho privodu pomocou originalneho mobilneho konektora dodaneho k EU Tesle, ktory standardne dovoli nabijat z jednej fazy len 13A.
                      Nabijanie pomocou akehokolvek mobilneho konektora 400V/32A, ktory nevyraba Tesla je ina zalezitost. 32A mob kon samozrejme dokaze nabijat z jednej fazy az 32A ak to tesla umozni - pricom nove tesly s 16kW nabijackov umoznia 5 az 24A. Vyuzitie jednotlivych faz pre viacero elektromobilov o ktorom hovori vami citovany clanok este dalsia zalezitost - pospajat to mozno akokolvek rozumne - len treba dat pozor aby sa nepretazil privod.
                  Pracuje...
                  X