Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Podružné meranie

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • 1fisker
    Senior Member
    • Aug 2014
    • 1106
    •      

    Podružné meranie

    Ak chcem zriadiť podružné meranie za hlavným meraním nejakej organizácie, môžem to urobiť bez súhlasu elektrární? Mal som dávnejšie stánok pripojený na verejné osvetlenie a cez vlastný podružný elektromer som platil elektriku mestu, takže nebol to čierny odber. Viem, že boli s tým dosť veľké problémy, elektrárne hrozili vysokými pokutami mne aj mestu, že mi to dovolili.
    Tak je teda treba súhlas elektrární, či čo k tomu treba?
  • Jiri GrandPa
    Senior Member
    • Dec 2016
    • 501
    •      

    #2
    To vazne s tym mali problem? A co je im do toho ze nieco merias?
    Ja mam doma v SVOJEJ elektroinstalacii 3 dalsie elektromery pre spravne riadenie fotovoltickej elektrarne.
    Neslo skor o to, ze si mestu platil na zaklade toho merania, ktore nebolo certifikovane meradlo?

    Komentár

    • jux
      jux
      Senior Member
      • Apr 2015
      • 973
      •      

      #3
      Uz som to sem oisal x-krat:
      Standardne kazdy najomca, ked ma podruzne meranie spotreby elektriny v prenajimanych priestoroch refakturuje elektrinu svojmu najomnikovi podla hodnot na podruznom merani.
      Dnes kazdy oficialne kupeny elektromer ma certifikat. Dodavatel ani distributor elektriny s tym nic nema, netreba na to ziadnu licenciu, len treba refakturovat za cenu za ktoru bola v danom mesiaci elektrina nakupena (preto sa to vola refakturacia).
      Ine sluzby suvisiace s prenajmom sa fakturuju osobitne.

      Komentár

      • Podlesny
        Member
        • Jul 2015
        • 96

        #4
        Ahojte, všetci.
        Nechcel som zakladať novú tému.

        Mám pár otázok ohľadom zriadenia nového odberného miesta elektrickej energie. Vlastním garáž v garážovom dome. Garáž má podružný merač energie. Správca budovy mi povedal, že najlepšie by bolo, aby som mal samostatný merač na nabíjanie EV. S tým súhlasím.

        Prosím, poraďte mi, ako postupovať, aby som sa dopracoval k samostatnému meraču. Problém v spoločnom merači je v tom, že dôjde k nadmernému zvýšeniu odberu elektriny a to sa nemusí páčiť ostatným spoluúčastníkom zálohových platieb.

        Určite sa tu nájde odborník nielen na elektrinu a s ňou súvisiace potiaže, ale aj na legislatívu a cenové pomery takéhoto úkonu.

        Tak sa do mňa pustite, nešetrite, ale hlavne poraďte.

        Ďakujem

        Komentár


        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Nachadzas sa pod ZSE, SSE alebo VSE distribuckou?

        • Podlesny
          Podlesny komentoval
          Upraviť komentár
          Bývam v Martine, takže by to malo byť SSE.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Tak to ti bohuzial detailne neporadim. V principe by si mal poziadat distribucku zriadenie odberneho miesta, zadefinovat parameter - 3F, 32A (alebo 16, 25 ako chces) istic. Oni ti odpovedia, ci sa to tam da, poslu ti navrh zmluvy, a do ktoreho rozvadzaca ta pripoja. Potom je tvojou starostou natiahnut kabel a pripravit elektromerovu skrinku. Dodaz "Nakres skutocneho vyhotovenia" a "Reviznu spravu", na zaklade coho ti namontuju elektromer. TIeto veci je najlepsie zadat elektrikarskej firme, natiahnu, osadia a pripravia spravy pre SSE Dist.
          Potom si objednas odber energie u niektoreho z predajcou elektriny.
          A - nabijas.

          ZSE to ma pekne spravene na webe, nikam netreba chodit, neviem ako SSE.

        • jeeff
          jeeff komentoval
          Upraviť komentár
          Ak garaz ma podruzny merac a vedia ti z neho pritiahnut privod, tak si sprav tiez podruzny merac. Ja to tak mam v praci, natiahli mi kabel, v malej elektrickej skrinke (namontovana normalne na omietke) mam 3x16A istic a maly (digitalny) podruzny merac (co sa montuje priamo do DIN listy v elektrickej skrinke).

          Nieco ako toto:

          https://ema-elektro.sk/elektromateri...gitalny-na-din

          potom vies presne merat spotrebu tvojej elektriny a vyuctovavat ju spolocenstvu.

          Vyzaduje to ale samozrejme dostatocne rozvody, cize natiahnut kabel k tvojmu miestu od podruzneho meraca v garazi (ja to mam v praci normalne v listach, bez sekania stien).

        • Podlesny
          Podlesny komentoval
          Upraviť komentár
          Toto by bolo možné, ale zálohová platba by sa aj tak musela zdvihnúť a teda odsúhlasiť spoluvlastníkmi (to číslo je okolo stovky). A neverím, že všetci z toho budú nadšení.

        • Peterka
          Peterka komentoval
          Upraviť komentár
          Podla mna sa zalohova platba za vacsi rocny odber zvysi spravcovi- on vystupuje ako odberatel voci dodavatelovi energie. Spravca urcuje zalohove platby jednotlivym majitelom garazi, tak moze zvysit zalohu iba tebe. A ak by aj nie, pri rozratani na 100 majitelov by to myslim bola aj tak "smiesna" suma. A svoj podruzny elektromer uz mas, a ci v garazi nabijas auto, kuris elektrinou alebo tam mas nejaky iny spotrebic je myslim tvoja vec, nerobis nic "zle". Jediny problem vidim "kapacitu" privodu- predpokladam ze mas pred svojim elektromerom 16A istic, ked mas v garazi zasuvku. Ak by na tej faze nabijali viaceri, tak to moze hlavny istic nezvladnut....

        • Podlesny
          Podlesny komentoval
          Upraviť komentár
          Hovoríš dobre, ale chcem sa vyhnúť akýmkoľvek problémom so spoluvlastníkmi, ističmi alebo platbami.
          Preto by som chcel aspoň orientačne vedieť, aký finančný obnos by som mal očakávať, ak by som chcel ísť do samostatného merača.

        • Marcel Pavlík
          Marcel Pavlík komentoval
          Upraviť komentár
          podružné meranie sa líši od priameho pripojenia ROZPOČÍTAVANÍM spotreby. pikantné je, že pri rozpočítavaní sa vezme spotreba voči všetkým nákladom za obdobie a z toho čísla sa určí cena za kWh. tá môže byť niekde mimo realitu od dodávateľov/distribučiek.
          správcovi budovy je zrejme človek, ktorý nevie aká by bola spotreba/záťaž na zásuvke.
          treba mu vysvetliť, akú záťaž predstavuje nabíjanie (porovnať so žiarovkou, žehličkou, spotrebu "v noci", ... teda že nebude násobne vyššia spotreba a v skutočnosti bude ceba za kWh nižšia (nočný prúd).
          ďalej ako Jiri GrandPa
          ps - elektromer, ktorý je z "obchodu" má certifikáciu na cca 8 rokov.

        • Podlesny
          Podlesny komentoval
          Upraviť komentár
          V garáži okrem 2 svetiel je aj zásuvka. Samozrejme mám obavy ohľadom hlavného ističa. Musím to hlavne na mieste prebrať s niekym, kto má elektro vzdelanie. To bude asi najlepšie.

          Nemáte poruke nejaké tipy na odhad nákladov od začiatku až po koniec?
      • jux
        jux
        Senior Member
        • Apr 2015
        • 973
        •      

        #5
        Podlesny ...Ten privod co tam mas je ako pises zrejme dimenzovany na obcasne pouzivanie a zrejme sa nerata s trvalym odberom pre nabijanie EV. Podla mna je najlepsie dotiahnut k tvojmu boxu osobitny kabel od tvojho bytoveho elektromeru, zabezpecis si tym dostatocny vykon a nepotrebujes osobitny elektromer. Ak by ti bol terajsi hlavny istic malo vykonny, mozes ho navysit, no lepsie je kupit si inteligentny wallbox, co da elektromobilu vzdy len tolko elektriny, aby sa nepretazil hlavny istic. Osobitne odberne miesto je zbytocne a drahe, navyse onedlho sa moze stat, ze aj fyzicke osoby - nepodnikatelia budu platit za istic, cim by sa osobitny odber este predrazil.
        Dalsia vec je, ze spolocny odber z ktoreho mas podruzny merac ma vyssiu cenu elektriny - lebo je firemny - ako tvoj sukromny. Ten podruzny mozes zrusit, ked budes mat svoj.

        Komentár


        • Podlesny
          Podlesny komentoval
          Upraviť komentár
          Garáž sa nachádza mimo bytového domu, sú to hromadné garáže.
      • 1fisker
        Senior Member
        • Aug 2014
        • 1106
        •      

        #6
        U SSE-D, t.j. Stredoslovenská distribučná, a.s. treba požiadať o stanovenie bodu napojenia. Je možné, že to bude úplne mimo budovu, možno aj 100 m. Potom budú vyžadovať projekt atd. Podmienky budú také, že sa ti zatočí hlava a s tým sekneš. S nimi sa spolupracovať normálne nedá. Asi len nabíjať tak ako to je, 1 fáza 230V/16 A. Treba si preveriť na akom ističi to je. Ak je menej ako 16 A, je zle. Ešte ide o to, či na danom ističi sú napojení aj ďaľší ľudia.
        Prajem veľa šťastia a ak sa zadarí vyriešiť to lepšie, treba sem napísať. Budeme veľmi radi.
        PS: Nie som odborník na elektriku, píšem len vlastné skúsenosti.

        Komentár


        • Podlesny
          Podlesny komentoval
          Upraviť komentár
          Nabíjať by som to mohol, ale po pokeci so správcom nehnuteľnosti som bol upozornený na možnosť zvýšenia zálohovej platby pre všetkých a to len kvôli mne. Nehovoriac o tom, čo by na to povedal hlavný istič.

          Informovať budem. Nechcem túto tému udusiť. V prípade akejkoľvek zmeny sa o ňu podelím.
      • Podlesny
        Member
        • Jul 2015
        • 96

        #7
        Všeobecná otázka. Čo potrebujem k tomu, aby som si natiahol (pripravil) káble a elektroinštaláciu na spoločných priestoroch v spomínaných hromadných garážach?

        Komentár


        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Elektrikara

        • Podlesny
          Podlesny komentoval
          Upraviť komentár
          To je po prvé.

          Po druhé. Ako by to mal urobiť elektrikár, aby to ostatných spoluvlastníkov nenahnevalo? Respektíve, či je treba vykonať oboznámenie alebo požiadanie spoluvlastníkov o tomto úkone?

        • Radkovanko
          Radkovanko komentoval
          Upraviť komentár
          ja som narazil na problem so spravcom, podla poslednej legislativy udajne pri akomkolvek zasahu do spolocnych priestorov (diera do steny do garaze na natiahnutie kabla) treba suhlas spoluvlastnikov na schodzi ... asi by ho dali, ale treba cakat a nakoniec som sa rozhodol to zatial neriesit, 2 roky som to s 20kw baterkov nepotreboval, tak to so 40kw vydrzim hadam este chvilku

        • ICE666SVK
          ICE666SVK komentoval
          Upraviť komentár
          Potrebujes suhlas ale tusim staci len mat urcity pocet alebo % spoluvlastikov. Oznamit to asi treba vsetkym, ale nemusi to byt osobne, staci nato nastenka. Ze je niekto blbi a tam si to neprecita je jeho chyba. Ak mas dobrych susedov spoluvlastnikov, tak to mas ak budu vsetci doma za chvilu. Len na papier to daj riadne nak to ma hlavu aj patu z datumom a podpisom VEC co vlastne chces a napis tam mena citatelne nak sa ti tam podpisu. Musia to byt ale vlastnici, nie najomnici. A ked pojdes po susedoch, najskor treba navstivit tych kde je to v pohode a potom ist za ostatnymi. Skusenost vravi, ze ked ides aj za blbcom, ktory ma sproste pripomienky, tak si zahryzni do jazyka a ukaz mu, ze uz vecina podpisala, tak snad nebude jediny, ktory bla bla bla.

        • Joe79
          Joe79 komentoval
          Upraviť komentár
          Alternativa k schodzi je pisomne hlasovanie - kazdy dostane do obalky hlasovaci listok do schranky. Treba este dat pozor na toz najomcovia bytu v podname nemaju hlasovacie pravo!
      • Podlesny
        Member
        • Jul 2015
        • 96

        #8
        Ahojte. Chcel by som sa vás spýtať na technické rady ohľadom celkovej inštalácie. Aký istič zvoliť? Aký typ kábla zvoliť? Celková dĺžka kábla bude asi 80m. Tak vás poprosím o nejaké návrhy. Ďakujem.

        Komentár


        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Takze ak chces zriadit osobitne odberne miesto, len sa rozhodni aky istic chces a ostatne z toho vyplynie. Potom potrebujes dat urobit projekt niekomu kto ma na to peciatku a tiez vychodiskovu reviziu, inak ti distribucka nezriadi odberne miesto.
      • Podlesny
        Member
        • Jul 2015
        • 96

        #9
        Aký istič by si doporučoval? Pokukujeme po i3 33kWh.

        Komentár


        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Ak ma tvoja i311kW trojfazovu nabijacku, tak idealny je 16A 3F. Samozrejme je to uz bez rezervy, takze pocas nabijania uz nemozes pouzivat napr. vysavac.
          No nabijat mobil, alebo zapnute LEDkove svetlo v tvojej garazi to navyse zvladne. Samozrejme pre 11kW nabijanie potrebujes 11kW 3f nabijaci kabel s cervenym 16A 5-kolikom. Mozes si samozrejme objednat silnejsi, alebo slabsi istic, no za silnejsi zaplatis viac (na sukromnu osobu zatial len jednorazovo),
          slabsim zase nemozes nabijat plnym vykonom palubnej nabijacky.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Druha vec, ktora ta moze obmedzit je dostupna kapacita na privode od distribucky. Ak to pojde daj si ziadost na 25A. Rozdiel v cene za zriadenie nie je velky, ale musis ratat s hrubsim privodnym kablom. Na 80 metroch by som dal 5x 6 mm2 aby si nemal prilis vysoke straty, ktore predstavuje odpor vedenia a jeho zohrievanie. SIce kabel bude drahsi, ako 5x 4mm2, ale za roky pouzivania sa to IMHO vrati na mensich stratach.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Jirko - ako si spomenul, dolezity je aj ubytok napetia, pri dlhsich spojoch ubytok sposobuje, ze prierez musi byt o stupen az dva vecsi.
          vypocet zavisi tiez od konkretneho typu kabla, jeho ulozenia a teploty okolia.
          presne je to popisane tu: https://www.murat.sk/blog/detail/6
          ale to nemusis riesit, to vypocita projektant.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Tu je interaktivny vypocet. https://elektrika.cz/jisteni-kabelu

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Jirko - V tej kalkulacke chyba dlzka - ta ma pri vecsich dlzkach podstatny vplyv.

        • Podlesny
          Podlesny komentoval
          Upraviť komentár
          Ako zistím, akú nabíjačku má tá ktorá i3? Mimochodom ďakujem za prínosné rady.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Starsie i3 mali 32A/1F/7.2kW, novsie maju 16A /3F/11kw. myslim, ze 33kWh uz vsetky maju 16A/3F/11kW.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          V princípe je to jedno. Pokial tu garáž budeš mat dalších 5 rokov tak daj v každom prípade 3 fázy.

        • Radkovanko
          Radkovanko komentoval
          Upraviť komentár
          Zalezi co si zaplatis, 1F 7.2 je standard, 3F 11kw je priplatkova, aj pri 33kw aj 40kw baterke
          Aka je tam zistis lahko na pohlad, v type 2 konektore ma 3F o 2 piny viacej ... Alebo podla papierov vo vybave musis mat : Rychlonabijanie AC multifazove
          Naposledy upravené Radkovanko; 10-04-2019, 12:19.

        • Podlesny
          Podlesny komentoval
          Upraviť komentár
          Mal som takú myšlienku dotiahnúť si 5-žilák a z neho vyviesť jednu zásuvku na 230V a jednu na 380V (tá by bola 25A). Samozrejme, že by som ich nevyužíval na raz. Šlo by to vôbec vyviesť z toho jedného 5-žiláka? Či rozmýšľam zle?

        • Peterka
          Peterka komentoval
          Upraviť komentár
          Rozmyslas dobre, akurat 230V zasuvka by mala mat istic 16A. Takze ten 5zilak, co ti pride do garaze pojde do "rozvodnej skrinky" a za nou uz mozes mat zasuviek kolko a akych chces. Hotove riesenie je napr. toto: https://hagard.sk/produkty/rozvodnic...-1x32a-400v-4p

        • Podlesny
          Podlesny komentoval
          Upraviť komentár
          Hmm, ale 32A nemôžem dať za merač, ktorý bude asi 25A, či?

        • Peterka
          Peterka komentoval
          Upraviť komentár
          Trojfazove zasuvky su na 16 a 32A, ide o prudovu zatazitelnost kontaktov. Teda ak chces brat viac ako 16A, treba zasuvku 32A a pred nou moze byt aj mensi istic.

        • Podlesny
          Podlesny komentoval
          Upraviť komentár
          Už rozumiem, ďakujem.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Ak sa pozrieš dobre na obrázok tej rozvodnej skrinky, tak ma zaslepeny vrchný priestor pre istice.
          Aby to fungovalo potrebuješ k tomu kúpiť 1x16A, 3 fázy istič a 1x32A, 3 fázy.
          Na viac prístrojov už tam nie je miesto. Ale stačí to takto.
          Naposledy upravené Jiri GrandPa; 11-04-2019, 11:40.

        • Peterka
          Peterka komentoval
          Upraviť komentár
          Su taketo skrinky uz aj s isticmi a roznymi zasuvkami... ja som dal link iba ako priklad riesenia

        • Podlesny
          Podlesny komentoval
          Upraviť komentár
          Rozumiem, veľmi si cením ako mi pomáhate. Takéto konkrétne rady sa nezískavajú ľahko. Naozaj ďakujem.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Presne na to je toto forum .

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          A este prudovy chranic (aspon na 230V zasuvku)

        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          Ja som kupoval tento antonicek:
          http://www.digestor.info/shop/goods/...ica?goods=4682

          2 zasuvky 230/16A a maly 5kolik na 16A uz aj s isticmi
      • jux
        jux
        Senior Member
        • Apr 2015
        • 973
        •      

        #10
        Syn si robi pripojku na nabijanie do garazoveho statia - toto je osadena skrinka, ktoru pouzije
        https://www.hagard.sk/produkty/rozvo...-s-chranicom-1
        On ma sice trosku inu situaciu - skrinku pripaja paralelne za elektromer k svojmu bytovemu odberu.

        Ak si kupis elektromobil s 3f nabijackou 3f/16A bohate staci aj pre velkobaterkac, pretoze v garazi je dost casu na nabijanie.
        Moja osobna skusenost je, ze na nabijanie malobaterkaca staci aj 16A1f... ja nabijam i-MiEV-a len 10-timi amperami, hoci by som mohol 13-timi a nikdy som nemal casovy stres, ze by sa auto nestihlo nabit.

        Kedze auto sa moze v noci nabijat v priemere cca 10 hodin, tak jednofazovy 16A privod prakticky postacuje na nabijanie elektromobilu s jednofazovou nabijackou, ak ma vyuzitelnu kapacitu baterie do 30kWh. Navyse malokedy sa auto vybije uplne na nulu a tiez nabijanie na 100% je potrebne len malokedy.

        Ja nabijam teslu doma 3f/10 alebo 12A a vzdy stihnem nabit ako potrebujem.

        Komentár


        • 1fisker
          1fisker komentoval
          Upraviť komentár
          Pokiaľ viem bežne sa do bytov montuje 1 fázový elektromer s max. ističom 25A s tým, že za tým je skrinka s niekoľkými ističmi 16 alebo 10 A. Ako môže dať za tento elektromer skrinku s 3f zásuvkou? Potom by musel mať v elektrárňach prihlásený 3f odberné miesto, nie? A za väčší rezervovaný príkon sa aj o dosť viac platí.

        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          Ak by to takto bolo, tak z toho 3f 5kolika by bola "ziva" len 1 faza. Ziadny problem

        • 1fisker
          1fisker komentoval
          Upraviť komentár
          Ale potom je tam 3f zásuvka zbytočná

        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          Ale ked si kupis ludmi oblubeny 3f kabel, kde na 1 strane mas 5kolik a na druhej typ2, tak ho vyuzijes ako u seba doma, tak aj na cestach

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          V novsich bytoch je trojfazovy privod... moj syn ma v trojizbovom byte 25A/3f

        • Podlesny
          Podlesny komentoval
          Upraviť komentár
          To pomalé nabíjanie na 230V beriem. Proti tomu nemám žiadne námietky. Zásuvka na 3f nie je nutnosťou, ale len prípravou do budúcnosti, poprípade ak by bolo treba rýchlejšie dobiť. A keď už naťahujem 1f kábel, tak už natiahnem 3f a nemusím to znova riešiť.
      • jux
        jux
        Senior Member
        • Apr 2015
        • 973
        •      

        #11
        dango k trojfazovym kablom:
        Moj nazor je taky, ze kazde auto ma mat take kable ake prisluchaju k jeho nabijacke. Aj ked riesenie s trojfazovym 32A nabijacim aj t2/t2 kablom je skutocne univerzalne a da sa pouzit takmer na kazde auto, ja mam ku kazdemu autu presne take kable ake prisluchaju jeho palubnej nabijacke.
        Pre 1f palubnu nabijacku 3,2 kW mam v aute jednofazovy kabel 2,5mm2 a pre 16,5 kW trojfazovu nabijacku mam v aute trojfazovy kabel 4mm2 aby som na cestach vedel vyuzit maximalny vykon prislusnej palubnej nabijacky a zaroven vozil v aute najlahsi a najflexibilnejsi kabel aky je vhodny k prislusnemu autu.
        V garazi je casu dost, preto nabijam znizenym vykonom:
        1f auto nabijam v garazi 2,3kW 10A - mam na to nabijaci kabel s obmedzenim na 10A.
        Pre 3f auto pouzivam 3f nabijaci kabel s zilami 2,5mm (max11kW), no nevyuzivam celych 16A, ale nabijam znizenym vykonom 7 az 9kW.
        Nie som ochotny pouzivat kable ktore su veciseho prierezu ako treba pre dane auto ani kable co maju dve zily navyse ktore dane auto nikdy nevyuzie, lebo je jednofazove.
        Kazde auto u mna v garazi ma svoj nabijaci kabel zaveseny na drziaku na mieste, kde dane auto parkuje. U mna je pohodlnost nadovsetko.
        Podobne je to s T2/T2 kablami v autach (resp. u mna je pre jednofaz T2/T1 kabel)
        Ak sa bude auto predavat, jeho prislusne kable pojdu prec s nim.

        Komentár


        • ICE666SVK
          ICE666SVK komentoval
          Upraviť komentár
          Pôvodne zverejnené od jux Pozrieť príspevky
          no nevyuzivam celych 16A, ale nabijam znizenym vykonom 7 az 9kW.
          preco nevyuzivas plny vykon? teraz nejde o cas, ale nieje dlhsie nabijanie aj o vacsich stratach, ktore aj tak cvakas?

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Mam 25A istic privodu do domu a nechcem aby sa pretazoval. Tie drobne straty navyse vela nesposobia.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Nie. Cim vacsim prudom nabijas, tym vacsie straty mas vo vedeni od elektromera po auto (ohmov zakon). Tie ostatne straty zposobene usmernovacom su sice stale rovnake a spolu so stratami vo vedeniach su rozhodujuce do 10A. Nad 10A uz prevazuju straty vo vedeni (aspon v mojom pripade, lebo kazdy ma toto inak).
          Robil som merania s Teslou - spotrebovana elektrina vs. pridany dojazd a najmensie straty mi vychadzaju okolo nabijacieho prudu 7-10A, 3 fazy.
          Rozdiel v nabijani 1x 15A vs. 3x5A su asi 3% v prospech trojfazoveho nabijania.
      • Podlesny
        Member
        • Jul 2015
        • 96

        #12
        Dnes by som chcel pridať trochu informácií, ale aj otázok.

        Naše pripojenie do elektrickej siete sa pohlo od žiadosti na vybudovanie pripojenia distribúcie ku konzultácii s projektantom. Tak nejak mám pocit, že to nadobúda reálnu podobu.

        K tomu by som potreboval poradiť s dodávateľom samotnej energie. Ktorého vybrať? Poraďte, prosím. Ďakujem

        Komentár

        • Podlesny
          Member
          • Jul 2015
          • 96

          #13
          Dnes dokončená fyzická inštalácia elektromerovej skrine, kábla a skrinky so zásuvkami. Nasleduje zapojenie z distribúcie. Držte palce ...

          Komentár

          Pracuje...
          X