Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Nissan Leaf

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
Toto je prilepená téma.
X
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Teq
    Teq
    Member
    • Nov 2017
    • 142
    •   

    dnes vynimocne nabite na plno pred dlhou cestou

    Komentár


    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      percenta SOH, kilometre aj pocty nabiti mas rovnake ako ja ked som kupoval auto po rychlonabijani ti to SOH stupa nejak vyraznejsie alebo v akom rozmedzi?

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      SOH uz moc nestupa, niekedy vystupa ked urobim denne viac nabijani ale potom zas klesne. Uz to asi pojde len dolu. Ale stale je to velmi dobry vysledok na 48 000 km 3 % degradacia. Ked budem mat len 6 % pri 100 000 budem velmi rad.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      a v lete si mal +- rovnako ci menej?

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      pred zaciatkom leta som mal cez 100 %, potom to cez horucavy zacalo klesat a teraz sa to viac menej mota okolo 97-98

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      Teq tak po dvoch tyzdnoch postupneho klesania som dnes uz len kusok nad 95 percent Hotovy kolotoč, To auto ma svoj zivot A pritom stale rovnake trasy, nabijania, akurat mame par stupnov nad nulou
      Dnes som si porovnaval dojazd pri 4 a 5 palickach teploty. Neskutocne, aky velky je rozdiel v efektivite teplejsej baterie. Pri studnej baterii potrebujem na presne urcenu trasu rychlejsim tempom 60 percent, dnes so zohriatou necelych 45.
      Ked prides so studenou baterkou na rychlonabijacku, ako rychlo ti zohrieva bateriu? Tym, ze mas vyrazne vyssi nabijaci vykon, predpoklada, ze mas piatu palicku po chvili.. ?! U mna so studenou bateriou sa to strasne suchta a piata ciarka sa objavi az ku koncu nabijania to je mi uz na dve veci

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 palicky su dost nepresne, sleduj LEAF spy teploty, ja ked mam viac ako 15 stupnov tak sa mi bateria zohreje na 25 a viac dokym ma 60% a potom uz vyrazne nespomali, ked zacnem nabijat nad 5 paliciek (25 C a viac) tak mam plny vykon 45-49 kW do 85% SOC, moj LEAF sa fakt nabija velmi rychlo, mat tak aktivne chladenie je to auto bez kompromisov. A ano dojazd studenej baterie je katastrofa, ked ma bateria svojich 20 C je dojazd fakt aj o 40% lepsi

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      Teq no tie palicky to nejak priemeruju. Bezne mam dva prve teplotne senzory skoro v normalnych cislach, ale treti je ako zamrznuty. A kym aj on nedosiahne niekde okolo 12-13 (pricom prve dva maju vtedy tak 16 a viac), auto berie bateriu za podchladenu a nabijanie je vtedy dost utrpenim.
      Tak rovnake auta a tak rozdielne nastavenie nabijania neuveritelne.

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 30 kWh bateria bol velky krok vpred pre LEAF, bol som cez leto napr. v Brne a naspat a skoro ziadne spomalenie nabijania sa nekonalo, a to bolo von 35 C. Ked som pozeral bjornove videa 40 kWh env-200 tak tej ked ide aktivne chladenie tak sa bateria vobec nezohrieva pri nabijani, teplota proste stoji na mieste....co by som dal aby som to mal v LEAFe
  • milan84
    Member
    • Jun 2015
    • 307
    •   

    Tohto chlapika sledujem na YT uz dlhsi cas. Nerozumiem mu sice ani slovo, ale neskutocne, co ukrajincske rucicky porobia Konkretne toto video je sice dlhsie, ale zaver stoji za to. Komplet rozobrali leaf I aj II a do starsieho dali motor, interier, zadne brzdy a vsetko co bolo treba z noveho V EU by sa do toho asi nikto nepustil a hlavne by kazdy vravel, TO SA NEDA

    V starsich epizodach rozoberali baterie, menili clanky, vymenili 24kWh za 40 atd. Su to machri. Kiezby to bolo aspon v nejakom inom jazyku

    Komentár


    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Ukrajinec ale hovori rusky. Aspon na nieco ta rustina v skole bola dobra. Tiez vsetkemu nerozumiem. Pri takychto videach mi to pripomina casy, ked vsetci hovorili: Garazisti zmiznu a budu len original servisi, lebo ide do aut elektronika a oni to uz nedokazu opravit. A oni sa adaptovali a su tu stale. A je to tak aj pri elektromobiloch. Alebo bude to tak.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      presne tak. Tu vidiet, ze "ked niekto umí, tak umí" len odpojili bateriu, ani ziadne izolovane naradie som tam nevidel. To tu v nissane by si trhali vlasy na hlave a pritom je to bosch car servis, kde to vsetko robia.

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Hmm, ono pri aktualnom stave elektromobility by takyto mutant imho presiel aj cez STK a podla mna aj cez KO. Vacsina technikov asi o EV toho vela nevie... uz len zohnat takehoto machra, co to zbucha dokopy

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      Aj keď rozumiem rusky, nepochopil som prečo z 2 Leafov spravil 1. Aký to malo zmysel. Je pravda, že som to pozeral narýchlo popri inej práci, moc som sa nad tým nezamýšľal. Možno mi unikla pointa.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Ten všetok materiál mal z buraneho na totálku.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      este vcera som sa chlapikovi ozval na mail, ze nic nerozumiem ale ze je šefko Dnes napisal, ze pridal ruske titulky a tie sa daju dat automaticky prekladat. Parada, ideme druhe kolo

    • Peterka
      Peterka komentoval
      Upraviť komentár
      Prebehol som to video, po rusky rozumiem. Planovali to urobit za 5 dni a trvalo im to tri tyzdne :-) Museli ale vediet, coho su schopni, ked sa do niecoho takeho pustili.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      uvadza tam aj, ze to stalo 23.000 dolarov, len som nezaychtil info ci je to cena toho buraneho Leafu alebo aj vsetkej prace...ci co do toho vsetko spada.
      Ved 3 tyzdne aj keby len 5h denne to je masaker nech to je v ktorej kolvek krajine a hociakej normohodine.
      Ale klobuk dolu, toto su nadsenci !

    • Peterka
      Peterka komentoval
      Upraviť komentár
      To nebola cena prerabky, hovoril, ze ak by niekto chcel takuto upravu- upgrade stareho leafa komponentami z noveho, tak mu to urobia za 23000USD a bude to trvat 4 mesiace

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      ale s komponentami z noveho, ktore su v tej cene? Lebo za cisto prerabku je to hadam aj dost nie? Ten google preklad nie je celkom dobry ani do anglictiny ani do nasej reci.
      Aj nacas si davaju. asi im tie tri tyzdne horelo pod zadkom, tak chcu mat rezervu.

    • Peterka
      Peterka komentoval
      Upraviť komentár
      Tie 4 mesiace je mozno cas, kym "zozenu a dovezu" na Ukrajinu novy leaf na diely :-D
  • Teq
    Teq
    Member
    • Nov 2017
    • 142
    •   

    Vcera dlha cesta, Zurndorf - Graz a naspat, 460 km, nejdem vypisovat vsetky detaily len par klucovych :
    Nabijanie cisto na Smatrics sieti - perfektne lokacie, aj ked vzdy iba jeden stojan
    Schnellladestation Tankstelle Roth, 8244 Schäffern 21.02.2019 - 16:01 00:24:20 max. 50kW 10,96
    Schnellladestation McDonald's Graz, 8010 Graz 21.02.2019 - 12:37 00:16:34 max. 50kW 7,45
    Schnellladestation Tankstelle Roth, 8244 Schäffern 21.02.2019 - 10:58 00:25:10 max. 50kW 11,3
    Nabijanie vzdy 45-49 kW rychlostou, akurat na poslednej som to dotlacil pre istotu na 90% SOC, vtedy to slo uz "len" 38 kW

    Priemerna rychlost celej cesty bola 72 km/h, spotreba 142 wh/hm co je podla mna super udaj, cestou tam som setril stavu lebo to bolo prevysenie +600m na prvej nabijacke, naspat sa slo uz fajne dolu kopcom, tak som siel vacsinou 120-130 km/h (podla GPS). (Zurndorf je 135 mnm a Shaffern 750 mnm, takze som siel tam veeelmi opatrne)

    Auto to zvladlo velmi dobre, ziadne spomalenie nabijania som nemal, doma som mal po prichode 10% SOC a 45 C na clankoch, cize som nastavil casovac nech zacne nabijat az po 4-tej rano, aby som neznicil bateriu. Cesta tam bola stresujuca, lebo som nemohol meskat (na pracovny pohovor ) naspat som uz len daval pozor aby som mal rezervu v pripade poruchy nabijacky ale inac siel pomerne rychlo, na EV kupovane pred rokom a pol za 25 000 velmi dobry vysledok. (Km mam 50500 a 97% SOH)

    Edit : foto ako ma vyzerat nabijacka - svetelne a stlpikom aby bola viditelna
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG_20190222_104101_582.jpg
Videní:	494
Veľkosť:249,3 KB
ID:	33757
    Naposledy upravené Teq; 22-02-2019, 10:45.

    Komentár


    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Máš výnimočný kus čo sa týka nabíjania, ja som mal asi o pár mesiacov neskôr vyrobený 30kWh Leaf a ten spomaľoval už od 70% výrazne nabíjanie. Bude to asi jedna z prvých tridsiatok, kedy ešte mali optimistický firmware battery manažmentu a potom sa už začal výrobca chrániť.

      Ale zas tá cena 25 nebola bohvieaká, ja som kupoval ešte o pol roka skorej ako ty (ešte sa nevedelo že kedy príde 40kWh verzia) a 25 bola cena ešte pred dotáciou, nie po ako u Teba.

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko, ja som ale platca DPH, mozno preto. Ale ano, EV su stale este drahe, keby stali o 10 000 menej jazdilo by ich ovela viac.
      Co sa tyka spomalenia tak aj moj LEAF spomali uz po 65-70 SOC pokial je studeny (menej ako 30C), ked je zohriaty do 45 tak ide na plno, co dava zmysel lebo ma bateria mensi vnutorny odpor, robim to pomerne casto a bateria vyzera ze to zlvada OK a nejak moc nedegraduje.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      Teq mas smatrics kartu, alebo si roamingoval cez GWI ?
      Chalani tu rychlost nabijania zavidim a nechapem vzdy, ked to pisete Ja som dnes dal v Kauflande TT studene nabijanie rano, to som sa kotulal okolo 30-35. Potom popoludni som sa stavil cestou domov na Zelenci GW dotlacit nejakych 20 percent. Uz bateria bola zohriata, no videl som max cisla zacinajuce 2X
      Na druhej strane, Teq dal za auto raz tolko ako ja, tak musi mat aj vyhody
      Pisal som tu pred par dnami, ze som mal SOH tesne pod 100. Vonku sa nam trochu oteplilo, bateria spocitala volaco ine a o dva tyzdne som zas na 91 Tie nissany maju svoj zivot, alebo ten leaf spy neukazuje presne.

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 mam smatrics kartu, je to tak lacnejsie. Trip to bol velmi naucny a LEAF to zlvadol velmi dobre. Rakusanom uz chyba dat len viac stanic na jedno miesto, aj ked sa mi ale este nestalo ze by bol problem. Pokial je stanica zelena na apke, tak zarucene funguje.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      Teq tu niekde na fore som ale cital, ze prave smatrics je v rakusku asi najdrahsi.
      Ja som ich siet skusal dvakrat cez GW roaming cestou na schwechat. pri Mcdonalde to s firemnym Leafom nekomunikovalo !! a tak som musel zajst skoro az na letisko k Bille. Ale obe tieto destinacie byvaju pravidelne obsadene, tak si mal nejaky volnejsi smer alebo stastie. V kazdom pripade zacina byt viac nez nutne aj u nas, aj v okoli budovat po viac stojanov.

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 ano, schwechat pri bille a mekaci je casto krat obsadeny taxikarmi na ioniqoch, alebo teslami, dokonca som tam stretol aj i-pace. Ja som nabijal na pol ceste do Grazu, na kopcoch v stajersku, tam vela EV po dialniciach nebrazdi . Smatrics je drahy, ak nemas ziadny pausal, akonahe nabijas castejsie a platis si 15 euro na mesiac tak stoji 20 centov na minutum alebo 50 eur na mesiac a vtedy stoji 5 centov na minutu (DC 50 kW). Co je podla mna ferovy pristup. Stojanov by ale fakt malo byt viac, minimalne dva aby sme mal aspon nejaku redundanciu / istotu
  • Teq
    Teq
    Member
    • Nov 2017
    • 142
    •   

    https://abetterrouteplanner.com/?pla...c-9ef87c81a7a1

    Co si myslte, je to mozne alebo samovrazda

    Komentár


    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Asi aj s prenocovaním, podľa mojich spomienok s Leaf 30.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      Teq samemu trochu masaker, so zenou ticha domacnost a s detmi katastrofa Mojej posadke je dlho v aute uz vzdy po hodine a je jedno ci je to s nabijanim alebo bez. Musis mat odolnejsie deti, ked to chces absolvovat

    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      Sprav z toho Road Trip. Ja som tak bol minuly rok (na Tesle, takze nie z dovodu dlhej trasy, ale z dovodu Road Tripu). Isli sme okolo obeda, prve prespatie bolo za talianskymi hranicami. Nasledne druhy den rano sme uz boli v https://www.gulliverlandia.it. Nasledne sme 2 noci spali v Camping Village Jolly v Benatkach a pozreli si jeden cely den Benatky. Potom sme boli v parku Miniatur http://www.italiainminiatura.com (co bolo super pre deti, lebo su tam aj mini benatky, takze to poznali). Nasledne 2 noci sme spali v Pesaro v hoteli pri pieskovej plazi a potom sme isli nocnym trajektom (odporucam, super zazitok) z Ancony do Zadaru kde sme zostali este nejaky tyzden v Chorvatsku a az potom domov.

      Vsetkym sa to fakt pacilo.

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      Tak ked chce ist na rodina na dovolenku musi v aute vydrzat, na pozicanie ineho nemam a ani by som nechcel...radsej si dam challenge s nabijanim ako budem smradit. Spolu sme boli najdalej asi 320 km a ja sam asi 450 (za den) a auto nemalo problem, hadam nebude problem ani 800 km, jedine coho sa bojim je funkcnost nabijaciek v Taliansku, obiednal som si nextcharge aj plugsurfing kartu, nech mam zalohu a nespolieham sa len na Enel appku

      jeeff ciastony roadtrip to bude, cestou tam prespime v Klagenfurte a pozreme mesto a worthersee, cize pohodka. Cestou naspat to pojdem na jeden sup co bude narocne, ale hadam to LEAF este rozdycha.

      Taka zaujmavost je, ze podla ABRP nie je rozdiel v case medzi Ioniqom / konou / kia e-niro, dokonca sa aj nabijali rovnako casto, 30 kWh leaf je za nimi hodinu a pol na 800 km, co nie je take zle, nato ze je to o 10 000 lacnejsie auto ako ioniq (ked so ho kupoval).

      Plus mam odskusane ze sa stale nabija na 100A aj ked ma bateria 50 C (33-38 kW) co nie je problem dosiahnut po kazdom nabti, aj ked sa bateria prehreje. Hadam to baterii moc neuskodi, zatial sa drzi velmi dobre - 96-98% SOH po 55 000 km (28 kWh nova bateria, moja sa nabije na 27.5 kWh)
      Naposledy upravené Teq; 15-04-2019, 17:53.

    • EVan
      EVan komentoval
      Upraviť komentár
      Diaľkové roadtripy sú aj pre mňa asi jediný (ale zásadný) handicap EV. Asi bude ešte dlho trvať, kým sa bude dať ísť aj niekam do Mongolska a tak. Ale myslím, že civilizovaná časť Europy by nemal byť problém (keď je dosť času).

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Teq v Klagenfurte doporucujem pozriet https://www.minimundus.at/

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      Teq je super, ze rychlost pretrvava, ale pri tom tripe ti uz realne hrozi teplota v cervenom. Mojmu kolegovi sa podarilo 24ku raz prehriat po dvoch nabitiach a 130kmh na dialnici. vyplo a musel odstavit/cakat kym vychladne. Toho by som sa bal asi najviac.

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      jux vdaka za tip, isto niekedy pozreme

      milan84 cielene som takto nahanal svoj LEAF tuto zimu, dal som som aj prispevok - nahanal som ho na trase PB -> ZA -> Rakusko, nabijal som ho 4x a siel dialnicnym tempom - 120-130 km/h podla GPS (cize 130-145 tacho). LEAF sa nezastavil a bez problemov nabijal dalej. Plus mam otestovane ze aj pri nabijani 50C baterie to ide - co je extrem, aj ked je vonku velmi teplo vies kludnou jazdou ist bez problemov pod 50C do dalsieho nabijania.
      Tak horuca bateria ma znizeny vnutorny odpor a uz sa tak velmi nezahrieva, plus chladne celom rychlo na 45C.

      Taktika bude to nabijat na 95-100% aby som mal co najmensi vnutorny odpor pri jazde (neist pod 20-30%) a ist velmi pomaly - 90-95 km/h, tak bude mat bateria dost casu vychladnut do dalsieho nabiania, plus budem mat rezervu keby nabijacka nejde, co je nevyhnutne kedze nemam adapter na Type2 kabel. Trochu sa to tak predrazii, kedze vsade je minutova tarifikacia ale co uz - sicher ist sicher.

      Najhorsi je posledny kus cesty, nemam nabijacku medzi destinaciou a benatkami - cize 150 km bez moznosti nabijania, dal som aj viac na jeden sup ale musim ist velmi pomaly - 70-80 km/h
  • jaron
    Junior Member
    • May 2019
    • 20

    Dobry vecer
    Mozem Vas poprosit o vysvetlenie?precital som tu cele a nejak sa v tom neviem zorientovat.Myslim konkretne "zdravie baterie" na Leafe.Posledny tyzden som preklikal veeeela inzeratov na Leafa ,chcem predat diessel a kupit elekriku kedze uz mozem aj v garazi doma nabijat ale nerozumiem jednej veci.V inzeratoch su aj nafotene plne nabite Leafy a ich displeje s 12 timy palickami a s dojazdom 100 km a aj displeje s 8mimi palickami a z ukazujucim udajom o dojazde 135 km.Ako je to mozne?Ved ten dojazd je zavisly aj od poctu paliciek ??od unavy akumulatora??
    A dalsia vec kufor.Boli tam nafotene dva typy ,tvary a velkosti kufrov Leafov.Obe mali tie vyrazne boky po stranach ale niektore mali v kufri aj taky stredovy panel tesne za operadlom zadnych sedadiel a napriec..Co je v tom tuneli?preco to nemaju vsetkzy leafy ??

    Komentár


    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      jaron Ahoj, takze nasledovne:
      realnu hodnotu zdravia baterie ti povie najpresnejsie Leaf Spy. Orientacne posluzi aj 12 malych paliciek vedla pasikov s nabitim - tie o ktorych pises. Prvych cca 15 percent auto neukazuje pokles, nasledne ti zmizne prva palicka. Dalsie palicky by mali ist pred po klesnuti o dalsich 5-7 percent. Najdes na zahranicnych weboch rozne prepocty a skusenosti, asi to aj zalezi od typu baterie.
      Dojazd Leaf vypocitava z poslednej jazdy a to relativne kratkej. Presne ti nepoviem, ale ked idem 115 z TT do BA, od zlatych pieskov idem tych cca 60 tak napr. uz na Racianskom myte dojazd namiesto klesania stoji, alebo zacne aj stupat. Auto teda prehodnoti ako jazdis a ponukne ti optimisticke cislo.
      Tym padom na mojom mam rekord 184km na displeji ale aj tusim okolo 105 ked som to v zime drtil po dialnici.
      Treba povedat, ze vzdy tie hodnoty ukazuje auto veeeelmi optimisticky.
      Co sa tyka velkosti kufra, resp. "tunela", tak auta do polovice r 2013 mali okrem najhorsieho typu baterie aj menič napatia prave v tomto boxe. Novsie auta ho mali nastahovane nad motor a preto je rozdielne aj obsadenie pod prednou kapotou starsieho a novsieho auta.
      A bocne vyrazne boky vzadu maju vsetky. Da sa aj tu dohladat navod niekde z UK, ako to majitel narezal, za tepla ohol do roviny a nasledne nejak polepil. Ked si dobre pamatam, pod jednym z tych hrbov je tiez nejaka suciastka, ale nezasahuje do priestoru az tolko ako ten hrb. Pod druhym nie je vobec nic. Japonsky recept na neprakticke riesenie. V Leafe II to uz zmenili a je to rovne, pouzitelne

      Ku konkretnym autam co si mi pisal ti posielam sukr. spravu.

    • jaron
      jaron komentoval
      Upraviť komentár
      Milan 84 dakujem,dakuje za cenne rady.
      Ak dovolite este zopar otazok..

      Nerozumiem tom preco su v zabranicnych bazaroch aj auta ktore maju navalanych cez 100-130tisic km a maju 12 paliciek a preco su auta ktore maju 40tis a maju o palicku ,dve menej?Je to o tom ze ako sa majitel k tej baterii stavia??Alebo je to len podfuck na elektroniku vo vozidle?Domaci podfuck alebo to hackuju v priamo v servisoch?Spomina sa ze z ubudajucimi palickami sa znizuje kapacita baterie?Co to vlastne laicky znamena?/prepacte nevyznam sa v elektrike/,ze do nej nevojde napr 20 kw ale iba 10 kw alebo to ze aj tak do nej vojde 20 kw ale snizi sa efektivita vyuzitia baterie??Cize nebude mat spotrebu v 2e/100 ale 2e/50 km?
      Alebo si clovek pomoze aj bez nej?Na inzertnych portaloch je spustu pristrojoviek s chybajucimi palickami ale napriek tomu sveti hrdo na displeji 150 km dojazd..To auto dobiju ,potom spustia dole kopcom na minimalnu spotrebu,nafotia a predavaju??

      A este sa tu niekde pisalo ze nissan robi v servisoch testy baterii.Tie su na tom ako po stranke doveryhodnosti?Ukazuje iba hodnoty v hviezdach..cize nic presne /asi/.Ci aj tento test sa da nejak v servise haknut cize je aplikacia v mt nevyhnutnost pre majitela Leafa?Alebo si clovek pomoze aj bez nej?Da sa to napriklad pozriet niekde na tom displeji navigacie ,nejake info alebo nieco?

      Snad posledna vec..Kedze su auta ktore maju 8 rokov a cez 100 tis aj take co maju 6 rokov a 40tis ..Myslite ze aj vzhladom na vek baterie uz nikdy nedosiahnu ,alebo resp.nenajazdia uz tolke kilometre ?/aj keby bola ta moznost/ vzhladom k tomu ze bateria ma uz svoje roky..je stara ,alebo potiahne v pohode aj na 130 tisic aj ked uz bude auto stare napriklad 12-15 rokov..Ak teda kupim napriklad 5-6 rocne auto s nizkym najazdom km potiahne u mna dalsich 6 -10 rokov bez toho aby som musel menit bateriu alebo nabijat denno denne a mal slusny 120-150 km dojazd aj bez poklesu paliciek na stupnici??Teda samozrejme by sme sa k nej spravali korektne tak ako tak ako tu na fore pisete.Dakujem

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      jaron Doporucujem ti aby si si na vyskusanie kupovaneho auta zohnal niekoho, kto ma take auto, ake chces kupit a ma aj OBD modul so softverom a vie s ho pouzivat.
      Kupa ojazdeneho elektromobilu je vzdy loteria, u LEAFa je zrejme este vecsia ako u inych elektromobilov, pretoze bateria LEAFa nema ziadne chladenie a vek, najazdene kilometre a podla komentarov ani palicky na indikatore LEAF-a nemusia spravne indikovat stav baterie. Takze znaly clovek je podla mna pri skusobnej jazde nutnostou. Ked som kupoval prveho ojazdeneho i-MiEV-a, zobral som so sebou cloveka co ma take auto, modul so softverom a vyzna sa. Uz aj staticky bez jazdenia z BMS precital kapacitu baterie ako ju ma aktualne vypocitamu BMS baterie.
      Tiez pustenim kurenia naplno a sledovanim celkoveho napetia baterie a napetia jednotlivych clankov vedel odhadnut ako sa bateria sprava, Potom kratkou jazdou po areali predajcu zhodnotil ako sa menia napetia pri spaceni plynu naplno a plnej rekuperacii... Tiez porovnaval hodnoty ako auto vypocitalo dojazd pri vypnuti a zapnuti kurenia naplno - z toho tiez usudil v akom stave je bateria. Vsetko spravanie porovnal so svojim autom a z toho zhodnotil, v akom stave je bateria.
      Neviem co vsetko sa da precitat z BMS LEAF-a no kto ma take auto a vyzna sa, urcite dokaze dobre zhodnotit stav auta.
      Auto bez chladenia baterie by som urcite nekupoval ak jazdilo prevazne v juznych krajinach.
      Ja som kupoval ojazdene elektromobily vzdy z severu Nemecka aj ked trojcata maju aktivne chladenie baterie vzduchom z klimatizacie. Myslim, ze kazdej baterii elektromobilu skodia prilis vysoke vonkajsie teploty.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      jaron Leaf s 12 palickami, ktory ma NAD 100.000km bude s najvacsou pravdepodobnostou podvod - vyresetovany stav baterie. Netreba na to ani Nissan dilera, da sa to s profi. univerzalnymi diagnostikami, ktore servisy pouzivaju. Jednoducho sa vymaze hodnota baterie aby sa ratala od nova. Pouziva sa to pri vymene baterie za novu, aby vedelo auto "kde ma zacat pocitat".
      Znizena kapacita sa prejavuje tak, ze namiesto napr. 21kWh dokaze auto vstrebat a drzat len 19kWh. Nerastie ani spotreba, ani samotne naklady na kilometre.
      A ten dojazd som ti vysvetloval v sukr. spravach. Je to zhruba ako si napisal. V idealnych teplotnych podmienkach idu ustalenou rychostou 10-15km, este lepsie z kopca a potom auto nabiju. Preto tam vidis tie krasne umele hodnoty
      Tu Teknu v Rakusku si nebol pozriet? Spominal si prepravcu, co to dovezie. Padlo to?

    • jaron
      jaron komentoval
      Upraviť komentár
      Nie,nepadlo.Len vybavuje papiere ma to leasing tak cakam na pokyn a tak sa pri tom čakaní zamýšľam že co bude po 6-8 rokoch ked budem auto predávať.Ci bude mat nejaku hodnotu.Km síce nepribudne vela ale rok výroby nielen auta ale aj baterie nepustí a dieliky budú nemilosrdne ubúdať hoci sa budem k nej správať tak ako sa patrí...

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      o 8r ta cena bude asi na cene baterie samotnej, lebo zhruba vtedy prestane mat v aute zmysel
  • Teq
    Teq
    Member
    • Nov 2017
    • 142
    •   

    Tak dnes som uz mal slusny rapidgate, ZA-Zurndorf dialnicnymi 130 km/h + 145 ked som obiehal, nabijanie v ZA do 100% (siel som najprv z PB) a potom Dubnica a Zelenc. Priemerna rychlost (aj s nabijanim od ZA) podla leafa 95 km/h, co je realnych tak 88 km/h. 30-35 kW stale nie je tak zle, pokial by to neslo este menej

    Komentár


    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      kolko si mal pri tej teplote paliciek? 8 ?

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      neviem kolko ich dokopy je, ale este jedna a mal by som vsetky 5 min po odchode som mal aj power limit, o jednu bublinu menej, potom sa ale vratila

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      tak bud rad, ze si tu poslednu nevidel. Odstavilo by ti auto. Je ich 12, tak ako aj SOH baterie.

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      ale nie, cital som si o tom na mynissanleaf fore a 30 kWh len tak nezastavia, tipek to dal na 57C a auto malo len obmedzeny vykon pokial ho moc nahanal, nikdy ho uplne neodstavi. skor by som sa bal ze mi roztrhne clanok. Aj bjorn presiel 950 km s 30 kWH leafom, https://www.youtube.com/watch?v=rf0PJwNsffE

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      vychadzam zo skusenosti kolegu s 24-kou, ktoremu to po par DC nabijaniach a nahananiu po dialnici prave na tej dialnici zdochlo ! V kazdom pripade nemam zaujem o skusat na vlastnom aute to by este tri dni chladlo.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Prave 30kWh Leafa mi ochrana zastavila po nabijani na Lidli v N.Dubnici, preto som chapal spomalovanie nabijania v 40kWh, ktory mi nikdy nezastavil. Takze nie je to take nezvycajne.

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko presne to spomalenie nabijania aj mne - 30 kW - 35 kW, akurat to nie je az tak agresivne ako na 40 kWh, asi preto lebo mensia bateria skor vychladne / menej teploty ziska pri nabijani. Uz som presiel denne fakt vela km, aj 700 a nikdy LEAF nezastavil - zastavi mozno nabijanie ked je teplota moc vyosoka ale pojde inac dalej, s obmedzenym vykonom. Aj tak pojdem radsej velmi opatrne na velmi dlhej ceste, oplati sa to casovo lepsie a aj bateriu usetrim...toto bola fakt len testovacia situacia, a LEAF siel aj tak dalej, aj pri dialnicnej rychlosti.
      Naposledy upravené Teq; 04-06-2019, 21:58.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      je zaujimave, ze aj napriek tvojmu castemu flambovaniu baterie sa ti drzi vysoke SOH pri tych km. To auto ta ma rado

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 je pravda ze bateriu casto varim, ale ked nepotrebujem auto stoji s 50% SOC v tieni a ked sa vratim po dlhej ceste necham ho cely den chladnut dokym ho nabijem, a nabijam zasadne ked je bateria co najchladnejsia. Su to take detaily ale nazbiera sa to.

    • jaron
      jaron komentoval
      Upraviť komentár
      Zdravim pani.Ta teplota baterie sa meni iba v zavislosti od nabijania?Aka by mala byt idealna teplota a ako mam docielit aby som sa v tych teplotnych pasmach pohyboval?Ovplyvnuje ju iba rychlonabijanie alebo aj pomale domace nabijanie?Ma na teplotu bateria vplyv aj nieco ine okrem tepla a zimy v okolitom prostredi?Myslim tym napriklad rychlost a styl jazdy pripadne "nalozenost",vytazenost auta??V tom stiahnutom manuale o tom nic nieje a ked tak citaj je to velmi dolezita vec prispevajuca k zivotnosti baterie..

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Zrejme ta zaujima bateria leafa, ktora nema ziadne chladenie - len obalom baterioveho modulu.
      Teplota baterie sa zvysuje energiou tepelnych strat, ktore su tym vyssie, cim vecsim vykonom sa nabija alebo vybija. Prehriatiu napomaha vysoka vonkajsia teplota, jazda s vysokym vykonom a opakovane DC nabijanie.
      Pomale AC nabijanie ma nepatrny vplyv na zohrievanie, pretoze je dost casu na schladenie baterie okolitym vzduchom. Baterie bez aktivneho chladenia to maju tazke pri letnych vonkajsich teplotach.

    • jaron
      jaron komentoval
      Upraviť komentár
      OK,DikVšetky Leafy sú bez chladenia,aj tento posledný novy ma vraj problém s opakovaným rýchlonabíjanie,či?V zime si dokáže teplo používaním vygenerovať?Moze sa stať že aj v zime sa prehreje?Moze sa kriticky prehriať aj tým že stojí 8 hod na parkovisku pred prácou?A je to len viac-menej letný problém?Moze sa prehriať jazdou aj v eco režime?V akých teplotách sa treba hýbať?Ak prehrejem jazdou tak potom treba iba odstaviť a nechať vychladnúť alebo alebo sa môže ist dalej z este ľahšou nožičkou na pedále?

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Čítaj tu:
      https://teslaclub.sk/forum/všeobecné...8696#post28696
      Vo všeobecnosti platí, že vysoká teplota nerobí batérii dobre.
      Takze keď nabíjať horúcu batériu, tak max na 90%, ak na 100% potom hneď vyraziť.
      Degradacia batérie je najväčšia pri teplotach nad 40 st. a pri vysokom nabití nad 90% (podľa modelu auta).
      Naposledy upravené Jiri GrandPa; 23-06-2019, 21:39.

    • jaron
      jaron komentoval
      Upraviť komentár
      OK,dakujem

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Auta co maju aktivne chladenie a jazdis, tak sa to zapne pocas jazdy a vie o tom sofer? Teda da sa to pocut, ze sa spustilo chladenie? Lebo napriklad u Tesly pri nabijani to pocut, ale vtedy auto stoji. Zaujima ma ako je to pri jazde u EV z aktivnym chladenim.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Nepočuť nič. Mám 2 s aktívnym chladením ale myslim, že pri normálnej jazde sa to “aktívne” teda kompresor nikdy nezapne. Naporove chladenie vzduchom staci. Keby že idem 160 po diaľnici potom možno hej.
  • jaron
    Junior Member
    • May 2019
    • 20

    Dobry vecer
    Viete prosim poradit kde by som zohnal manual k tomuto autu?Na strankach nissan.sk/cz som nenasiel nic ..Nieco som stiahol z ulozto ale to je navod len k tym elektrickym zalezitostiam a chyba mi tam nieco k mechanike.Napr nikde som nenasiel zmienku o rozlozeni poistiek a ani umiestneniu poistkovej skrinky,ci to ma alebo nema smimace tlaku pneumatik a podobne mechanicke zalezitosti.
    Na tom co som stiahol je pisane cast 1 druhu asi nemam.Dik

    Komentár


    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Ale v EN jazyku je tam toho dost, ale netusim co konkretne hladas, lebo je LEAF prvej a druhej generacie. A manual je pre rozne roky 2012 - 2019 atd.

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      tipujem ze diler nissanu by mal mat

    • jaron
      jaron komentoval
      Upraviť komentár
      Inak návod v Sk jazyku uz mam kompletný .Poslali mi ho z Nissanu v PDF.Ak by mal niekto zaujem dajte vedieť ,predošlem...
  • jaron
    Junior Member
    • May 2019
    • 20

    Zháňam Leaf 1.Dostal som k nemu haldu nemeckých manuálov ,len po nemecky neviem...🤔skúsim zajtra v nissane.

    Komentár

    • Teq
      Teq
      Member
      • Nov 2017
      • 142
      •   

      2x rychlonabijanie, trasa AT (zurndorf) -BA-ZA-PB

      Priemerna rychlost okolo 65 km/h aj s nabijanim

      Komentár


      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        ty mu dávaš
        vysvetli mi, ako je mozne, ze ked toto robis pravidelne, SOH mas lepsie ako hociaky iny uzivatel, ktory nevari.
        Podla "bubliniek" ti vykon este neobmedzilo?

      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        Prisiel som okolo piatej poobede vcera a zacal nabijat teraz rano o siedmej, aby poriadne vychladol. tak isto ho nikdy nenecham stat nabity. ta teplota je sice vysoka, ale dlhy cas nabijanim pod takou vysokou teplotou nestravi. Keby mam aktivne chladenie tak ma bateria este lepsie SOH. Obmedzenie vykonu nebolo, to je az niekde nad 55 C, ktore dosiahnes iba ked to nahanas dialnicnou rychlostou, ked pojdes okolo 100 (podla gps) a von nebude cez 40 C tak by si nemal mat nikdy 55 C
    • jaron
      Junior Member
      • May 2019
      • 20

      Dobrý den,prosim o radu..ohladom nabíjania,každý Leaf ma klasickú 3KW nabijacku na domace nabijanie + chademo čiže rýchlonabíjanie.V cz ma svoje nabíjacie stanice CEZ ale nie všetky majú rýchlonabíjanie cez chademo.Co v prípade že pridem k stanici co ma mat chademo,ja s ňou budem počítať a bude mat nejaku poruchu s ďalšia bude mimo dojazdu mojho dojazdu?
      viem nabiť aj z toho 22kw ?
      Da sa kupit nejaká redukcia na chademo napr z walboxov?Proste aby išla do autá energia rýchlejšie ako nabijanie z domácej garáže...
      dakujem

      Komentár


      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Da sa, no je to drahe, velke a tazke, nevhodne na vozenie v aute. https://www.twincar.sk/chargers.php

      • jaron
        jaron komentoval
        Upraviť komentár
        Wau,skvela vec ,veľká vec ale sialena cena..
        Klasické adaptéry bez elektroniky aké napríklad jestvujú k ťažnemu zariadeniu 13/7 pinov niesu k dispozicii??

        Ked tak čítam na fóre tak nefungujúca nabijacka nie je nic ojedinele..Takze hold smola...stať sa to môže ..ak sa vyberiem mimo mesto...

      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        na SR to je bieda, ale na vela inych miestach su bezne 2 a viac nabijacie stojany, ja osobne idem tak aby som mal este dost dojazdu ku dalsiej nabijacke, alebo planujem cestu okolo miest kde su aspon dva stojany, este sa mi za 62 000 km nestalo zeby mi dosla stava

      • jaron
        jaron komentoval
        Upraviť komentár
        No bieda je to aj v CZ.Tento prípad co som uviedol je konkrétne z Trince.V meste 4 nabíjacie stanice z toho iba jeden 50 kW chademo,ďalšie 3 nabíjačky iba 22 kW,o 10 km CZ tesin a tam dve ale opet iba 22 kW...A v PL este horšie.Prva greenvay nabijacka v Bielsko Biala,cca 52 km

      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        jaron velmi zalezi ci su DC alebo AC, 22 kW AC leafu nepomoze viac ako klasicka 230V zasuvka, a este potrebuje aj redukciu...cize nic

      • jaron
        jaron komentoval
        Upraviť komentár
        No neviem moc sa v tých zásuvkách este nevyznám.Kukni ak bude čas a chut čo to tam vlastne je a či je to pre nás použiteľné...

        http://www.elektromobilita.cz/cs/map...ch-stanic.html
        Dik
        Naposledy upravené jaron; 06-07-2019, 22:27.

      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        jaron

        Třinec
        Přátelství, Třinec 1
        AC Mennekes (32A/400V)
        CHAdeMO (50kW)

        Pre Leaf ma zmysel jedine DC Chademo.
        Bateria kazdeho elektromobilu sa dobija DC - cize jednosmernym prudom. To dosiahnes bud pallubnou nabijackou (menickou), ktora meni AC - striedavy prud - zo siete na DC a dobija tak bateriu, to mas pri LEAFoch bud 3 alebo 6 kW, vacsina ma len 3.
        Alebo tak ze obides palubnu nabijacku a napojis na kontakty baterie priamo DC prud - pri LEAFe je to max 50 kW CHADEMO.

        Vsetky tie AC stlpiky co mas na mape nemaju pre LEAF zmysel, jedine zeby mas 200 eurovu reduckiu a nabijas sa tam cez noc, alebo ked tam auto dlho parkuje.
        Naposledy upravené Teq; 07-07-2019, 07:16.
    • 1fisker
      Senior Member
      • Aug 2014
      • 1106
      •      

      Treba si kúpiť Zoe

      Komentár


      • jaron
        jaron komentoval
        Upraviť komentár
        O tom by mam možno viac povedadál fiskers alebo si preklikneme tu na fóre do Renaultu.
        Ja len tak co som len tak letmo čítal a počul ale nevylučujem že ju nemá.Mozno boli u vyšších vybav s väčšiu kapacitou baterie ,alebo sa dali prikúpiť z výroby ako u Leafov.A možno ich začali dávať až po nejakom facelifte.
        Ale bolo nám to v podstate jedno,nezaujalo nás,bolo to proste auto vo veľkosti maličkého clia ale zase o čosi väčšie ako aj trojicky...ale aj stale malé...
    • jaron
      Junior Member
      • May 2019
      • 20

      Aj nad tým som uvažoval ale je prilis maličké aj domace nabijanie bolo velmi dlheeeeee ale zas na druhej strane ten “chameleón” či ako to volajú je dobrá vec presne pre tieto prípady..

      Komentár


      • awlo
        awlo komentoval
        Upraviť komentár
        Prečo by malo byť domáce nabíjanie dlhé. Veď ZOE môžeš aj doma nebijat 3f 11kW, alebo sa mýlim?

      • 1fisker
        1fisker komentoval
        Upraviť komentár
        dokonca aj 3f 22 kW
    • 1fisker
      Senior Member
      • Aug 2014
      • 1106
      •      

      Je o čosi menšie ako leaf, ale bežné vozím 5 ľudí a kufor je dosť velky

      Komentár

      • jaron
        Junior Member
        • May 2019
        • 20

        Priznám sa bolo to aj o dizajne.Zoe mi prišlo take všedné ,ako bežný spalovak.Viac sa páčil po každej stranke ten Leaf.Nie som žiadna študovana hlava ohladom desingu aút ale Leaf nas proste zaujal dizajnom,bol proste iný ,ako z budúcnosti...Tie Zoe sa tiež nas západ od nás vo veľkom predávajú aj s batériou ,aj bez nej,cena +- rovnaká ale proste viac nás zaujal Leaf...a hlavne manželku pre ktorú bol Leaf primárne kupovaný ako auto do/z prace+ nákupy...

        Komentár


        • jaron
          jaron komentoval
          Upraviť komentár
          Zdravim pani
          Inak ked sme tu uz riesili tie nabijania.Ktore zu sucastne vyrabanych a predavanych EV je najlepsie vybavane tymi naj-univerzalnejsim nabicim konektorom?Alebo teda aby som presnejsie ktore sa dokazu pripojit na tie 22 kw nabijacky ?Tie nase Leafy su iba do mesta a na kratke trasy kedze chademo za free je strasne malo ,v okoli ZA de facto ziadne a dobijanie na verejnych nabijackach nie je rentabilne,redukcie neexistuju a ak mam po ceste nabijat na viac krat z rychlobijacky.Nabitie na jeden krat je este ok ale nabijat viac krat je uz drazsie ako ist na spalovaku a + do toho problemy s teplotou baterie +cas ,to uz asi za to nestoji..Dik

        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          22 kW AC na dlhej trase moc nevyuzijes, pokial nie si masochista
          Jedine EV ktore vie naplno vyuzit AC je Renault Zoe a potom este stare tesly mali 16.5 a 22 kW nabijacky, zalezalo od modelu.
          Nove Tesly maju tiez "len" 11 kW, co bohato staci.
          Kazde nove Europske EV (okrem nissanu) ma univerzalne konektory - CCS na DC a Type 2 na AC, napr. Hyundai Ioniq, Hyundai Kona, Kia e-niro, Kia e-soul, Wv golf, BMW i3...vsetky maju min 7 kW AC co v podstate staci na bezne domace dobijanie, alebo ked auto parkuje.

          LEAF nie je idealny na caste dlhe trasy, ale par krat do mesiaca sa to da prezit - sam jazdim 300 km tripy par krat do mesiaca a za par tyzdnov pojdem s nim 800 km do Talianska. Nie je to idealne auto na dlhe trasy, ale das sa to, hlavne vyuzivam Kaufland a Lidl DC nabijacky . V okoli ZA mas DBT nabijacku nissan kde stoji kWh 16 centov - co je super cena, casom budu hadam aj ZSE nabijacky za 29 centov za kWh, za 9 eur na mesiac pausalom.
          Naposledy upravené Teq; 09-07-2019, 17:12.

        • jaron
          jaron komentoval
          Upraviť komentár
          Teq,ta nabijacka v nissane je za 0,30€,cez EV
          map.sk.Za free sú v ZA len teslacke...a potom doma v garazi...ale iba pomalé...

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Tá v Nissane je za polovicu pre tých, čo kúpili Leaf v ZA, Teq sa v cene nemýli.
      • jaron
        Junior Member
        • May 2019
        • 20

        Ake mate?majitelia Leafov 24kw, realne dôjazdy a skúsenosťi v členitých terénoch s 24kw bateriou s 87% kapacity??Dik
        Naposledy upravené jaron; 10-07-2019, 04:12.

        Komentár


        • jaron
          jaron komentoval
          Upraviť komentár
          Nikto?,neabsolvoval na EV ziadny náročnejší horský prechod?

        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          zle polozena otazka...co ide hore musi ist aj dole, spotreba je o nieco vyssia, ale nie je to katastrofa. Ked idem z Burgenlandu do alp tak je to zo 130 mnm na 900 mnm a spotreba nie je katastrofalna, aj tak prejdem 130 km na jedno nabitie - cize 24 kWh leaf prejde v pohode 100km
      Pracuje...
      X