Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Nissan Leaf

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
Toto je prilepená téma.
X
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • jaron
    Junior Member
    • May 2019
    • 26

    Myslis(te) že je realne dať Šturec s dobitím na 100% v Martine?Z MT do Turčianskych Teplíc 24 km a odtiaľ v kuse do kopca 15 km na horský prechod Šturec a najbližšia nabijacka až doleeeee v BB (22 km)
    Vacsiu obavu mam skor v opačnom smere,z BB na Šturec v podstate stale do kopca....
    Zatial zbieram odvahu...
    Inak z tymi kilometrami smerom dole mas pravdu ,nazbieraju sa dobijanim, ale zatial mam taky pocit ze su to take "falosne" kilometre a ze velmi ale velmi rychlo miznu z displeja..

    Naposledy upravené jaron; 16-07-2019, 05:24.

    Komentár


    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      S mojim leafom som siel neraz trasu z Rakuska (30 km od BA) cez Turcianske Teplice do Pov. Bystrice (cez horsky priechod Klak) a dal som to s jednym nabijamim na Wolkovciach pri tave, LEAF to v pohode zvladol. Prevysenie je pri kremnickych baniach tie dost velke (tusim 800 mnm) a tak isto aj na Klaku.

    • jaron
      jaron komentoval
      Upraviť komentár
      Teq,dakujem za upresnenenie,vysvetlenie..
      Este ak mozem otazku.Ak pred dlhsou trasou dobijem doma na 100% a po ceste do mesta mi dobije 12 km na realnych 5tich km ,kam sa uklada ta energia ktora sa rekuperuje po ceste z kopca?Ide do toho ochranneho buferu?
      A inak nasiel som tu spotrebu pri tom trip tlacitku a tam mi ukazuje 16,6kw,potom som prisiel domov..a v carwingse ,policko stromverbrauch ine cislo ,a v policku durch opet ine cislo.Co je smerodatne?Dik

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      smerodajne je to co ukazuje auto, v kilowathodinach, to co ti ukaze ten dojazd je len odhad podla toho ako si isiel poslednych par km, sedi to len vtedy ked ides po rovnej ceste konstantnou rychlostou, moc sa na to nespoliehaj...

    • jaron
      jaron komentoval
      Upraviť komentár
      Co píše auto v kWh?Kde? Ved tam píše iba kilometre...,či?
      Ako ako je to prosim s tou rekuperovanou energiou ked je nabité na 100%?Kam ide.Do toho buferu?dik
      Naposledy upravené jaron; 02-08-2019, 10:01.

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      kWh pise pri spotrebe, ako spalovak litre. ked mas 100% tak ti nesvietia bubliny na rekuperaciu a vsetka energia ide do mechanickych brzd. Horny a spodny bufer sa nepouziva aby sa neznicila bateria, resp. nikdy ju nenabijes na viac ako 21 kWh kapacity a nikdy nevybijes na menej ako 0.5 kWh kapacity.
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1000
    •      

    Leaf 24kWh zvladne MT-BB aj opacny smer podla abetterrouteplanner.com cca s 55% baterie,
    takze ziaden strach.
    https://abetterrouteplanner.com/?pla...d-46e01acd70f4
    Da sa tam konfigurovat kadeco... vratane degradacie, teploty, vetra atd,
    Podla mna si stoji za svojim menom a je skutocne najlepsi.

    Komentár


    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Suhlas. Pre Teslu to sedi na 1-2%.
      Skusal si ho v aute? Ked povolis tvoju polohu a ked zadas Tesla credentials tak to aj cita aktualnu bateru a updatuje grafy spotreby (pocas jazdy podobne ako Tesla), aktualnu teplotu a naviac aj zobrazuje ine nabijacky ako SC, takze ja na SK jazdim podla toho. U nabijacky vie aj vykony (mam CHAdeMO adapter) takze ti aj vyrata dobu nabijania. Taketo nieco by malo byt v kazdom EV.

    • g211
      g211 komentoval
      Upraviť komentár
      Kokos tak rad by som aj ja otestoval taketo veci, ale jednoducho nebudem na ziadnej cudzej stranke zadavat moje credentials, s ktorymi nielen ze vidia polohu auta, ale si ho vedia aj odomknut. Strasne by sa zislo keby sa dal vygenerovat read-only API key.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Pokial viem, tak abetterrouteplaner si z mobilu berie len polohu - samozrejme len ak to dodvolis - pri spusteni sa na to vzdy pyta, ci poskytnes polohu.
      Tak isto si berie polohu googlacka navigacia a kopa inych - ani sa na to explicitne nepytaju.

      Co sa tyka otvorenia auta ,neverim, ze by sa heslo zapisane v tesla aplikaci mohlo nejako dostat do inej aplikacie.
      Tesla je skor paranoidna, napr. uz pri dvoch neuspesnych pokusoch o prihlasenie cez mobilnu aplikaciu mobilny pristup uplne zablokuje a treba ho znova ozivit procedurou zmeny hesla cez web.

    • nemo
      nemo komentoval
      Upraviť komentár
      Do abetterrouteplaner.com netreba zadavat tesla email a login. Treba tam zadat token, vygenerovany z emailovej adresy a hesla vid https://teslamotorsclub.com/tmc/thre...nerator.94069/
      Potom su vo webovom prehliadaci (ci uz v Tesla web browseri v mobile alebo doma na pc) vidno live data ako poloha, rychlost, stav baterie a vonkajsia teplota (v lokalite auta). Ak poziciam niekomu auto mozem vidiet jeho live data aj ja doma na pocitaci, len musim ten token zadat aj do svojho prehliadaca v abetterrouteplaner.com (Show settings -> more settings -> My Tesla login). Treba ale najprv vybrat v konfiguracii Model auta: Tesla

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      g211 - toto už bolo veľakrát diskutované. Tak isto ako Tesla nevie tvoje heslo, lebo apka posiela len API tag pre pripojenie, rovnako sa správajú aj všetky seriózne apky a weby.
      Treba dávať bacha kam to zadávať, samozrejme, ale práve abetterroadplanner by som nepodozrieval.
      Keď chce skúšať zmeň heslo, použi, a zasa zmeň.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Tu sú informácie k apke Remote Tesla ktorú tiež používam.
      https://forums.tesla.com/forum/forum...request-thread
      Hneď jedna z prvých otázok je na bezpečnosť. Čítaj 10tu odpoved.

    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      Token je lepsi ako meno a heslo, s tokenom ale stale vies najst auto na mape a odomknut ho. Na startovanie je potrebne skutocne heslo. Ja zo zasady taketo info do web portalov odmietam davat, skor ci neskor sa stane, ze databaze abetterrouteplanner.com unikne a tym uniknu aj vsetky tokeny. Zlodej potom presne vie najst auta v svojom okoli a odomknut ich / vykradnut. Ziadnen system na internete nie je beznecny, vid uniky dat na facebook, adobe atd.

      Stats For Tesla pouzivam aj ja a to prave z dovodu, ze informacie su len v appke v telefone a nie su niekde na internetovom serveri v databaze.

      Chyba Tesla API je v tom, ze nie je mozne vygenerovat len read only token, ktory by dovolil citat zakladne data ale nedovolil odomknut auto a podobne cinnosti.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Preto treba meniť heslo. Lebo s novým heslom je starý token neplatný.
      Ale súhlasím, je to trochu diera do bezpečnosti.

    • nemo
      nemo komentoval
      Upraviť komentár
      Nastavit PIN to Drive a nenechavat v aute cennosti. Potom nie je problem zadavat token na stranku typu abetterrouteplaner. Pre paranoikov je tu self-hosted Dashboard: https://pythonawesome.com/selfhosted...sla-owner-api/
      Mam to a funguje to pekne. Tesla heslo je na vlastnom serveri najlepsie doma.

    • jaron
      jaron komentoval
      Upraviť komentár
      Tak som bol vyskusat cez vikend a celkom to aj sedi +-10cca % podla tohto planovaca.Plne nabity+cca 200 kg a po dojazde hore na Makov Pancavu /realne 34km/,dojazd 60 km..a cestou dole sa to dokleplo opet na 100 km dojazd.Zadal som tam tuto trasu aj s nastaveniami ktore boli v tom linku od teba...

      Inak este by som sa rad popytal.Ako presne si mam napocitat laicky spotrebu?Carwings v telefone pise hluposti a nikdy tam nedotiahne udaje z celeho tripu ak je viac zastavok a potom tam pise hluposti typu 12,6 kw/100km a podobne a to iste bude asi aj v carwingu v radii..
      Ako sa to da prosim jednoducho a bez pomoci nejakych meracov odsledovat??
      Dik
      Naposledy upravené jaron; 31-07-2019, 11:24.

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      jaron v aute mas merac spotreby cez trip ktory sa da lahko vyresetovat, nepocita to sice podla mojich skusenosti s rekuperaciou (nejde pod 0 kWh / 100 km) ale je to ok

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      Teq Leaf I urcite rata do priemernej spotreby aj rekuperaciu. Iba na to nema special "merák" ako eNVčka. Keby to neratalo rekuperaciiu, podla mna by to lietalo medzi 15 a 20. Takto je to podobne alebo mierne nizsie ako dodavka.

    • jaron
      jaron komentoval
      Upraviť komentár
      Dal som si cez tento planovac aj prepocitat cestu domov a tam mi to nesedi az tak presne cize asi je skor vhodny na dlhsie trasy.Podla planovaca mi pise spotrebu 11% ale realne mi zcucne (eko rezim) 20 % ale stalo je to +- 10%..A este v tom planovaci co si my poslal ten link bola nastavena referencna hodnota (Reference Consumption) 200 kwh pri rychlosti 110 ??.Co je to sa hodnota.Myslel som ze tam ma byt spotreba cca 150 kwh ...

      A k tomu meracu spotreby.Myslite to vlavo dole na pristrojovke kde sa prepina merac a+b..Tam uvadza aj spotrebu energie ??
      Naposledy upravené jaron; 31-07-2019, 20:54. Dôvod: Doplnenie

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      jaron v planovaci aj vo vacsine pripadov sa udava sporeba vo wathodinach na kilometer Wh/km, LEAF pocita spotrebu vo kilowathodinach na 100 km - kWh / 100 km. Realita ale je pokial nejdes po dialnici nad 100 km/h na tacho tak nemas vysoku spotrebu, a tych 12.6 kWh / 100 km sedi, ja som mal na 450 km trase tiez podobnu spotrebu. Kapacita noveho 24 kWh leafa co mas ty je tusim okolo 21 kWh (ochranny buffer), ak mas uz len 11 dielikov kapacity baterie, tak je to cca 85% z 21 kWh vyuzitelnej kapacity.
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1000
    •      

    Som tam mal nastavene 20% degradacie... s 10% degradacie by to zvladol tam aj spet
    https://abetterrouteplanner.com/?pla...7-b485b6ff8224
    ale to by som neriskoval :-)))

    Komentár


    • jaron
      jaron komentoval
      Upraviť komentár
      OK,Dik za rady a podporu.Vyskusam
      Inak tie routeplanery som skúšal aj ja ano teória je taká.Prakticky to musim len vyskúšať..
      A inak ak uz k niečomu dôjde..Ako to je vlastne s tým ťahaním leafa?Vsade sa píše že sa nesmie ťahať na lane a nedávno som čítal nejaky test na cz stranke a došla stava ,zapli lano,dotiahli k nabijacke a po dobiti opet dalej...

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Pokial ma elektromobil aspon trosku energie v baterii mozno tahat hociktory elektromobil hociako daleko. Nesmie sa ale nechat vybit uplne. Jednoducho sa auto zapne, zaradi D rezim a taha sa. Moze alebo nemusi sa rekuperovat - trosku rekuperacie nezaskodi, aby sa vybita bateria aspon trosku dobila.
      Narozdiel od spalovaka s mrtvym motorom, ked nefunguje posilnovac riadenia ani posilnovac brzd, je tahanie elektromobilu s takmer vypitou bateriou uplne jednoduche, lebo v elektromobile s takmer vybitou bateriou ale inak funkcnom vsetky posilnovace funguju.
      Ine je to ked je elektromobil uplne mrtvy - u vecsiny elektromobilov tahanie vyrobcovia zakazuju.
      Paradoxne je ze napriklad u trojciat u i-MiEV-a tahanie uplne zakazuju no u ION-a dovoluju tahat do rychlosti 30km/h. Tak si vyberte - rovnake auto a iny pristup vyrobcu k tahaniu. Z elektrikarskeho hladiska myslim, ze tahanie je bezpecnejsie u EV s indukcnym motorom ako u EV s motorom s permanentnymi magnetmi.
      este poznamka: Tahanie na lane v meste, alebo v kopcovitom terene vyzaduje velku pozornost a rychle reakcie. Pre dlhe tahanie preto doporucujem tyc - to je uplne ine tahanie ako na lane, tahany nemusi robit nic, len jemne tocit volantom, pricom na rovnej ceste, alebo aj v jemnych zakrutach auto na tyci sleduje tazne vozidlo aj bez volantovania v tahanom vozidle.

    • jaron
      jaron komentoval
      Upraviť komentár
      Dakujem všetkým za odpovede a nazory k predchádzajúcim otázkam .A este ak dovolite jednu..
      V aute je v prípade defektu sada na lepenie ale tej moc neverím a uvažoval som že by som si do kufra šupol dojazdovu úzku pneumatiku,ale len ked pojdem niekam dalej...Na podvozku som videl montážne body na pripadne zdvihnutie,viete poradiť z čoho by tak pasoval zdvihak?.,alebo treba voziť klasickú malú “jasterku”?Dik

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Zalepenie pichnutej pneumatiky specialnym sprayom funguje len pri malom poskodeni. Ak si vodic hned nevsimne ze ma defekt, alebo ak sa pneumatika poskodi v velkej rychlosti, tak sa ponici tak, ze lepiaci spray nepomoze. K lepiacemu sprayu treba aj kompresor. Cize lepenie na aute sprayom a nafuknutie kompresorom je mozne, len pri malych dierkach po klinci a podobne.
      Ja vozim v tesle lepiaci spray a kompresor, zatial za 70tis km som ich nepotreboval :-))).
      Nahradne koleso - aj dojazdove zabera vela miesta, jedine ak by si zohnal to nafukovacie - je len trosku vecsie ako disk (take ma napr Etron).
      Zdvihak pre elektromobil musi byt masivnejsi ako pre spalovak, lebo elektromobily su spravidla tazsie ako porovnatelne spalovaky.
      Na elektromobile si treba dopredu pozriet kde sa da zdvihnut aby sa neposkodila bateria.
      Myslim, ze vozit nahtadne koleso, kluc na kolesa aj zdvihak (v pripade nafukovacieho nahradneho este aj kompresor) nie je efektivne, pokial to auto nema tak vymyslene od vyroby (ako napriklad etron)

    • jaron
      jaron komentoval
      Upraviť komentár
      Áno to mi jasne že je to neefektívne ale ked ste dálej od domova tak je to jedine funkčné riešenie.Uz len doriešiť tie detaily v podobe dvíhaku.Uzka,tenká dojazdovu pneu nebude asi až taky veľký problém zohnat.A je to stale komfortnejšie a pohodlnejšie riesenie ako voziť plnohodnotne koleso alebo riesit v prípade nekontrolovaného defektu odtahovku...

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      jaron tie sroubovacie zdvihaky su na LEAFa v pohode, hydraulicky som musel darovat, lebo bol LEAF proste moc nizky a zdvihak som pod neho nedal co s tyka mna tak ja vozim v kufri cele zimne (alebo letne) koleso 95% casu, sprej mam sice ale moc mu neverim. Kolesa si sam rotujem kazde leto / zimu a este som nemal problem. Inac defekt zisits lahko ak pouzivas appku LEAFspy, monitoruje tak v pneu a hned ako ti klesne pod zadanu hodnotu zacne pipat, velmi dobra vec.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Teq - a kolkokrat si uz to koleso potreboval?

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri GrandPa raz, ale to som nevedel ze mam defekt, lebo zime gumy nemaju senzory ja viem ze sance su male, ale ked clovek veze v aute rodinu nechce nic riskovat

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      ked sme uz pri tej rezerve, majitelia nepozerali ste kolko miesta je nad tym posledny podlahovym krytom? nevoslo by medzi to a karoseriu nejake koleso?
      raz ked nebudem vediet co s casom, tak to oddeklujem a skusim pomerat.
  • Teq
    Teq
    Member
    • Nov 2017
    • 180
    •   

    Daval som to do blogu ale dam to aj sem.
    Cesta z IT do rakuskeho pohranicia :

    Zdrzali nas na check-out tak sme vyrazali 8:30 rano a prisli teraz 21:30, cize na 780 km / 13 hodin je to priemerna rychlost 60 km/h.
    Bola ale podla google map uzavierka cesty, tak som necakane musel ist na inu nabijacku, 150 km cez 500 metrove prevysenie, ziadna sranda, ale vyuzil som kazdy trik v rukave a prisli sme s 8% na nabijacku.
    Male postrehy pre leaf ownerov, uvarena baterka vypina nabijanie na cca 80% (ale fakt uvarena, cez 55 C )
    Pocas cesty sa da schladit tak aby to slo 28-32 kW nabijat, co je OK, po 30-35 minutach nabijania to vypne a moze ist clovek dalej. Auto bolo castejsie skor nabite ako my pripraveny dalej ist.
    LEAF isto neodmietne ist, obmedzi vykon, mne sa podarilo "stratit" az 4 akceleracne bubliny, to je ale stale dost vykonu na dialnicu.
    Netreba to nahanat a da sa prezit 800 km trasa, ale nie je to veru pre amaterov...chce to byt zzity s autom a mat dobry plan.
    V idealnom pripade sa da ist priemerne aj s nabijanim 70 km/h, pri najhorsiom 60 km/h, kde som mal pomale useky a obchadzku cez horsky priechod.

    Co sa tyka ceny za nabijanie + dialnica tam aj naspat to vychadza zhruba 9 eur na 100 km.

    Komentár


    • jaron
      jaron komentoval
      Upraviť komentár
      Dobre rano
      Uff to bolo o chlp ale podarilo sa super.Len akosi nerozumiem tym teplotam tej baterie?Odkial ju mas?Ved na pristrojovke ukazuje iba dieliky?

      Ja som tiez vcera skusal sturec a ked som bol na rychlonabijacke prvy krat "pre istotu dotlacit 3 kw tak mi vyskocil zo standardnych 5 dielikov na 6 a ked som isiel spet tak som opet dotlacil myslim 13 kw tak mi skocila na 7 dielikov.Ale co viac prekvapuje tak ani v jednom pripade mi neumoznilo nabit na 100 ale v prvom na 96% a v druhom dokonca iba na 92%.Preco?Ma to suvis s tou teplotou a teda s tymi dielikmi?Ked dam doma nabit na 100% tak mi to vzdy na 100% dobije...
      Inak v tom prvom pripade ma to pri 80% vyplo.Musel som skusat na viac krat vybrat ,vsunut nabijaciu pistol a potom asi na 4 krat ma to uz pustilo aj cez 80%.Volal som aj tetuske na hotline a vraj u nich vsetko v poriadku a problem musi byt na mojej strane.Co mam skontrolovat aby to neblblo?Je sice pravda ze na domace nabijanie mam naplanovane iba 80% ale to by predsa s rychlonabijanim nemalo mat ziadny suvis..DIk
  • Teq
    Teq
    Member
    • Nov 2017
    • 180
    •   

    jaron Teplotu vidim cez leafspy appku do mobilu a OBD konektor v aute, tak isto ako aj kapacitu / zdravie / nabijaciu rychlost / chyby na RJ atd atd...
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	hot.png Videní:	0 Veľkosť:170,5 KB ID:	40244 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	obd.jpg Videní:	0 Veľkosť:105,6 KB ID:	40245

    na DC rychlonabijani cim je bateria teplejsia tym skor sa vypne nabijanie - aby sa bateria ochranila pred poskodenim - vysoka teplota + vysoky stav nabitia + cas su najhorsie faktory na degradaciu. Mozes to znova pustit ale ide to velmi velmi pomaly, mne to vcera slo na 55 C na 15 kW - to radsej ist dalej pomaly ako dalej dobijat.
    Naposledy upravené Teq; 05-08-2019, 08:46.

    Komentár


    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Ine miesto na zapojenie toho OBDI sa neda pozit? Netrafis to kolenom? Aby sa to neposkodilo, lebo zrovna lacna zalezitost to nieje. Alebo koli kradezi.

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      no jedine nejakym kablom, ale za dva roky co to tam mam mi to vobec nevadi ani nezavadzia

    • jaron
      jaron komentoval
      Upraviť komentár
      Ono to nie je alebo teda nebola az tak draha zalezitost.Milan mi posielal kedysi na zaciatku link na ebay aby som si to kupil ,stalo to myslim 6 eur+postovne ale ja somar..ved sa bez toho zaobidem a tiez som sa bal ze to kolienkom odvalim, (a az potom by to bola skoda) ale asi by to bolo naozaj dobre mat.Medzitym je to uz samozrejme vypredane ...A vobec sa mi nechcelo zaoberat skratkami soc ,gids aj ked to tu je na fore rozpisane a podobne ,jednak jazdim malo a nemam na to ani cas ,momentalne. A bol som v tom ze elektromobil je o tom ze pridem domov ,sup do zasuvky ,zopar "zeleznych"pravidiel k dlhej zivotnosti baterii a to je vsetko..

      Ale v zime bude viac casu ,snad na nejake blizsie studium.
      Naposledy upravené jaron; 05-08-2019, 15:07.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Ale presne tak to je. Večer zapojis a ráno ideš. Ak chceš ísť ďalej ako máš dojazd, pozrieš kde nabiť.
      Na ostatne sa môžeš vykašľať. Ak si technicky nadšenec ako my, tak sa zaoberáš GIDs a inými hovadinami.
  • jaron
    Junior Member
    • May 2019
    • 26

    Ahoj
    tak to este stale nemam,hoci mi to uz kolega Milan doporučoval.A stale zvažujem či sa mi to oplatí kupit,nejazdím moc von iba tu na okoli,mozno raz za mesiac pojdem cez 100 km a budem nútený použiť nabijacku.Myslize že sa bez toho zaobidem?Viem nejako dešifrovať real teplotu verzus paličky na stupnici ,napr kolko je teplota pri 5 a kolko je teplota pri 7 dielikoch?Alebo je to nevyhnutnosť pre majiteľa leafa??
    Inak ta teplota sa mení iba pri nabíjaní alebo aj jazda ma na ňu vplyv?Casto sa tu spomína “varenie baterie”To je uz to cervene pásmo na stupnici?dik

    Komentár


    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      odpadove teplo vznika vzdy pri vstupe aj pri vystupe energie (nabijanie / jazdenie) cim rychlejsie ides / nabijas tym viac je odpadoveho tepla. Leaf spy je velmi dobra vec aj ked nechodis na dlhe trasy, z mojej strany to isto odporucam, spoznas svoje auto ovela lepsie.
  • 1fisker
    Senior Member
    • Aug 2014
    • 1127
    •      

    Je mi to zábavné, úsmevné ako Jaron, nový majiteľ Leafa rieši všetko možné, teší sa z nového auta a robí pri tom vedeckú prácu . Aj spolu s ďaľšími užívateľmi.
    Mňa už tieto veci dávno prešli. Elektromobil je nevyspytateľná vec a nabíjanie takisto. Už len jazdím, tak nejak odhadom, mám približnú predstavu čo auto dokáže. Ale fakt sa nedá spoliehať na nabíjacie stanice, treba si nechať vždy nejakú rezervu aj k ďaľšej stanici. Trošku stresu nezaškodí. U Leafu je ukazovanie dojazdu veľmi pohyblivé, skáče to tak ako u iných áut nie.
    Jazdím elektromobilmi asi 6 rokov a zatiaľ sa mi ešte nestalo, že by ma museli odťahovať.
    Prajem pekné a tiché jazdenie. Jaron - prídem sa ukázať na pokec...

    Komentár


    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      1fisker nebud zly, kazdy nejako zacinal a cim viac o autach vieme, tym spokojnejsie jazdime. Ze niekto ma zaciatocnicke otazky nie je vada, na najdenie odpovedi je toto forum.
      Tiez sa nevystatuj, ze jazdis elektromobilmi 6 rokov, ked skutocny elektromobil bez benzinu mas kolko? pol roka?

    • jaron
      jaron komentoval
      Upraviť komentár
      Je to tak,je to veda..U spalovaku naplnim nadrz,z casu na cas skontrolujem olej a vybavene.Ale tu je tych "omaciek" akosi privela.Ale asi kazdy si tym musime prejst,bohuzial ?Ci chvala bohu?Ja jazdim necele dva mesiace ,iba cez vikend par km ..takze predstavu este nemam.

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      je to nova technologia..starsim sa to chape tazsie ale mladym pride ovela lahsie pripojit kabel do auta ako ked nabijaju mobil.
      treba si uvedomit ze litre benzinu = kilowathodiny, kone = kilowaty. Tak isto ako nemozem vyprazdnit nadrz spalovaku na nulu nemozem ani elektromobil vybit na nulu. Ostatne je len vecou zvyku, mne uz pride EV ovela jednoduchsie ako spalovak, lebo aj realne - technologicky je

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      Jarona poznám a vôbec sa mu nevysmievam, len ho chápem, ale hádam usmievať sa pri tom nie je zakázané.
      Prvý Leaf som mal pred 6 rokmi, nevystatujem sa, len konštatujem. Mám toho preskákané dosť. To množstvo akcií, kde všade som propagoval elektro už ani nepočítam. Juro aj Stano vedia, kolegovia z Moravy Milan a Radovan tiež.
  • milan84
    Member
    • Jun 2015
    • 351
    •   

    Osviezim temu s dalsimi cislami nech to tu zije
    Dnes moj Leaf prisiel o prvy bod z plneho poctu. Mam 11 paliciek z 12. Tato nemila vec sa stala pri 77.300km a 4,5 roku. Zainteresovanych budu mozno zaujimat aj dalsie cisla: AHr 55,40, HX80,10 a SOH v case zhasnutia 84,71.
    Sranda je, ze chvilu pred tou jazdou som mal len o cca desatinku lepsie cisla a asi tri dni vzad SOH len 83,10 !! Vtedy stale svietilo 12. Vcera som auto trochu nahanal, behali sme dva dni po zapadnom Slovensku. Vdaka tymto QC sa SOH zvysovalo az na cca 84,85 co som uz par tyzdnov nevidel. A dnes bum.
    Vychadza mi z toho, ze auto si tie palicky vypocitava jednak nejakym priemerom SOH,AHr a HX ale zaroven nezhasne prvu palicku akonahle to klesne prvykrat pod nejaku uroven. Pod SOH 85 som v lete uz par tyzdnov a teda AHr aj HX boli pri 83-84 nizsie ako pri cislach ked to zhaslo.
    Som velmi zvedavy na dalsi vyvoj, leto je v plnom prude, ci to bude este klesat alebo nie.

    Ak to porovnam s letom 2018 ked som mal SOH v rozmedzi 86-88, je to pokles 3-4 percenta co je zhruba priemer podla toho co som pozistoval na inych forach
    Zlata tesla, ktora ma priemer 5 percent po 100.000km

    Komentár


    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      veru...aktivne chladenie chyba a vidno to

    • jaron
      jaron komentoval
      Upraviť komentár
      Uff,smutne..niekto to uz ma sebou a niekoho to este len caka a preto by ma aj celkom zaujmalo ci uz niekto daval vadne clanky menit do TT.A ako sa po tom zakroku tvari bateria a ci sa opet dostala opet do povodnej formy..

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      jaron ale ja (ani nikto z miestnych) nemame vadny clanok ! degradacia je prirodzeny proces kazdej baterie. To by som musel menit snad vsetky clanky. Vadny clanok by spoznal prave cez LeafSpy a prejavoval by sa napr. stalou zmenou dojazdu-preblikavanie kilometrov, pripadne inym errorom - staci pozriet YT.

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      tak nejak...tiez ked som bol este neznaly mi v nissane slubovali ze sa len vymeni zopar clankov a ide sa dalej, nie je to ale pravda. Bateria je doslova zavarena v ochrannom plechu ako v termoske a vacsinou sa nepokazi len zopar clankov ale degraduju vsetky, hlavne koli teplote a sposobu nabijania. Dufal som ze vznikne firma ktora bude menit baterie v leafoch, kedze je ich na svete dost, ale vyzera to tak ze sa to uz nestane...velka skoda, autu inak nic podstatne nechyba

    • jaron
      jaron komentoval
      Upraviť komentár
      Ono tu stratu kapacity baterie inak vnima majitel auta z dojazdom 150km a inak majitel auta z dojazdom 300 km,ten to vidi tak ze 10-20 percent hore dole(aspon teda ja by som to tak vnimal).

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      jaron ano, ale nase auta so 150km limitom stali tretinu tych, co maju 300. A s tym sme pri kupe ratali, napriek tomu ja som z toho auta nadseny.

    • jaron
      jaron komentoval
      Upraviť komentár
      Áno,áno v zmysle porekadla za malo peňazí malo muziky ale ono to nie je len o tých penazoch,za tie peniaze sme mohli mat slušne nové a voňavé spalovacie autíčko ale hold doba sa zmenila,tak preco neskúsiť nieco iné...a niecim musíme začať..

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Ja som prešiel od 30 kWh Leafa (170km dojazd) postupne po kúskoch ku Kone (450km dojazd) a poviem Vám, že každých 50 km dojazdu veľmi pomôže a zjednoduší cestovanie, takže nezdielam Váš názor o tom, čo sa oplatí a čo nie. Každý aj trocha väčší dojazd stojí za ten príplatok.

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko mas pravdu, ale nie kazdy ma 45 000 eur na nove auto, mna stal LEAF 25 000 eur ktore budem splacat 10 rokov

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko samozrejme, ze kazdych 50km pomoze, ale ako iste vies, Leaf a trojcata su odrazovy mostik do sveta elektromobility. Cokolvek s dojazdom +50km k mojmu Leafu stoji tisice a tisice € navyse, ktore nemam a nestoji mi za to robit mierny update. O 5-8r, ked kapacita terajsieho Leafu bude dostatocna iba na dochadzanie do prace bude uplne ina ponuka s uuuuuuuuplne inymi dojazdami. Takze ja si myslim, ze bezna rodina, ktora auto taha z poziciek nema inu moznost ako Leaf I a potom dlho nic
      Ty mas moznosti, tak si postupne updatoval a investoval si do tychto postupnych krokov - vdaka tomu si ponukol mierne jazdene auta za nizsiu cenu dalsim zaujemcom. Ale malokto si moze dovolit tvoj postup a vozovy park

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      jaron ano, tiez som pri rozsypajucom sa vozovom parku chvilu rozmyslal, ci nekupit skladovy Fiat 500L ako rodinne auto za cenu Leafu. Ked som si ale zratal rocne prehliadky, porovnal mrtvy a lenivy motor, zratal ucty za benzin a zahral eco faktor, nebolo o com.

    • curgali
      curgali komentoval
      Upraviť komentár
      Milan výborné uvažovanie. Tak by sa mali zamyslieť všetci co uvažujú o kúpe auta. K autu treba pripočítať aj prevádzkové náklady a hneď tá velká cena EV vyzerá inak...
  • jaron
    Junior Member
    • May 2019
    • 26

    Aha..Takze degradácia je degradácia a vadny článok je nieco úplne iné.Zase viem o čosi viac😃.Aj tak potom nechapem preco sa po inzertných portáloch nájdu autá ktoré majú 3-4 roky,de facto v (asi) v zaruke ,cca 15tis km a jeden dielik fuč...

    Komentár


    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      Bateria degraduje aj sama o sebe, nemusis ju cyklovat. Praveze je ovela horsie nechat bateriu nabitu na 100% a auto zaparkove ako s nim normalne jazdit.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      No to zas prr. To by si to jazdenie musel definovat. Jazdenie = cyklovanie (nabitie/vybitie) a a kazdy cyklus o kusocek odkroji z vyuzitelnej kapacity. Zaparkuj auto s 60% nabitia a bateria nedegraduje takmer vobec.

    • jaron
      jaron komentoval
      Upraviť komentár
      A inak ked sa uz bavime o tom nabijani....Vieme ze nabijat na 100%je problem..Ak tak aj urobim pred dlhsou cestou tak treba hned ale fakt hned vyrazit na cestu?A vseobecnosti plati co je nad 80% je skodlive?tak ci tak.cize aj nabitie na 90%?A mozno este jednu laicku otazku:
      Je rovnako skodlive dotlacenie na 100 %rychlonabijanim aj klasickym pomalym nabijanim?Dik

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Netreba to zase prehanat, nabit do 100% a odist o niekolko hodin nie je problem. No ked staci 90% tak radsej len do 90%, ked staci 80% tak radsej len do 80%. Zase netreba byt otrokom elektromobilu, potrebujes 100% tak das a neriesis to.
      No zbytocne nenechavaj dlho auto nad 80 - 90%.
      Pri dotlaceni na 100% rychlonabijanim urcite nebudu clanky tak dobre zbalancovane ako pri AC nabijani, ale zase si z toho netreba robit tazku hlavu. Clanky sa zacinaju balancovat vtedy, ked prvy clanok dosiahne maximalne napetie. Balancer tomu najviac nabitemu nedovoli viac nabijat a nabija ostatne tak ze postupne vsetky budu zbalancovane.
      Pri castom DC nabijani sa nemusi podarit clanky zbalancovat a nabijanie skonci aj podstatne skor ako BMS zahlasi, ze je 100%.
      Preto pri castom nabijani na DC je vhodne niekedy nabit aj na AC, nech ma BMS dost casu. No zase - ak niekto nabija len na DC, tak nabija len na DC... mozno bude mat trosku mensiu pouzitelnu kapacitu pre rozbalancovane clanky, no nic strasneho sa nestane, BMS usriehne aby sa viac nabite clanky neprebijali.

    • jaron
      jaron komentoval
      Upraviť komentár
      Jux,dakujem za dovysvetlenie,ujasnenie..Uz snad nebudem otravovat ..

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      100% súhlas s juxom.
  • milan84
    Member
    • Jun 2015
    • 351
    •   

    Leafisti pocas mojej dovolenky sa mi naskytla prva prilezitost odstavit Leafa na tyzden (inak viac ako 1den bez jazdy nema
    Bol som zvedavy na pokles baterie.Mimoriadne pozitivne ma prekvapil vysledok po 7 dnoch.
    zaparkovane so 78%. Dojazd 98km
    po tyzdni 78%, Dojazd 97km.
    Realne len minus 1km. Je to vobec mozne?

    Komentár


    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      je, ja niekedy nejazdim aj tyzden (ked nemam pokazeny elektrobicykel tak chodim vsade nanom) a leaf sa nevybija, jedine ze casto kontrolujes cez appku veci, potom sa vybije 12V a tu nasledne dobije trakcna bateria, to vie zobrat par %

    • head
      head komentoval
      Upraviť komentár
      Ioniq to ma podobne. Ked tam nie je pocitac, ktory by spotrebovaval energiu tak nie je dovod preco by to same malo klesat.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      ale tesla je na tom podstatne horsie ze?! ved si pamatam nejake Bjornove video, kde porovnaval o kolko mu to kleslo za par dni.

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      teslu ked zabudnes uspat, alebo dat do power saving modu ci ako sa to vola, tak je do dvoch tyzdnoch na nule

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Ale no... bejvavalo. Bol som v máji na 2 týždne na dovolenke, Tesla stala na letisku a ubudlo mi 10 km z dojazdu, t. j. cca 3%. Neviem, ako by sa to správalo so zapnutým “always connected” ale IMHO viac ako 1% za deň by to nezobralo. Toto podstatne vylepšenie nastalo niekedy od verzie v apríli.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      tak predpokladam, ze v Tesle to taha pripojenie na internet, sentry mod a podobne hracky nie?

    • curgali
      curgali komentoval
      Upraviť komentár
      To je nič. Ja som raz po týždni mal o 1% viac....už som to tu na fóre spomínal...

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      chce to sonomors sion, ten sa nabije sam na slnku
Pracuje...
X