Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Kia Soul EV

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Karol
    Junior Member
    • May 2015
    • 98

    #16
    KIA SOUL EV s vyššou kapacitou batérie (30 kWH) už ponúkajú napr. v Rakúsku. Udávajú dojazd 250 km. Info na:
    http://www.kia.com/at/schauraum/pip-soulev/

    Komentár

    • Marcel Pavlík
      Member
      • Apr 2016
      • 82

      #17
      PUBLIKOVANÉ 24. MARCA 2017 · AKTUALIZOVANÉ 29. MARCA 2017

      http://pushevs.com/2017/03/24/kia-st...sed-next-year/

      Komentár

      • EVan
        Junior Member
        • Dec 2017
        • 19
        •   

        #18
        Ja len, aby som bol v obraze: je tu na fóre niekto (okrem mňa) so Soulom?

        Komentár


        • hudino
          hudino komentoval
          Upraviť komentár
          a vladne s nim spokojnost ?, mne pride ze tento fakt len do mesta.. a mimo uz moc nie... ale mal som on zaujem, aj mam, lebo ostatne EV su ovela drahsie.
          Naposledy upravené hudino; 18-07-2018, 19:50.

        • EVan
          EVan komentoval
          Upraviť komentár
          Absolútne. Tu, na tomto fóre je síce Soul akosi zaznávaný a podceňovaný, ale ja by som po 15 tis. km nemenil. Mojim potrebám vyhovuje perfektne. Bez kúrenia dám do 250 km (s ľahkou nohou).
          Práve som sa vrátil z Viedne, necelých 400 km, bez problémov, s nabíjaním v BA...
          Do Vladivostoku sa na ňom nechystám (na to mám iné auto), ale na Slovensko a okolie bohate postačuje.
          Podľa mňa na našom trhu najlepší kompromis (cena/užitkova hodnota).

        • hudino
          hudino komentoval
          Upraviť komentár
          250 km ? ale to je s modelm 30kw ktory ma aj nizsiu spotrebu ano ?. Stare modely sa uz daju v DE zohnat nieco cez 20 tis eur. na rozvoz deti do skolok po meste je to fakt asi ideal aj kvoli podvozku... samozrejme ze NIRO EV bude lepsie, ale cena bude 40 tis. minimalne.

        • EVan
          EVan komentoval
          Upraviť komentár
          Jasné, 30kWh. Jazdím v priemere za 13kWh/100km, ale keď sa moc snažím dá sa aj za 12. (Samozrejme diaľnica a rýchlosť cez 100km/h je o inom...)
          K tej baterke treba asi pripomenúť (mám pocit, že veľa ľudí si to nevšimlo), že u Soula sa udáva 30kWh, ale je to použiteľných 30kWh a reálne má tá baterka 32kWh, zatiaľ čo napr. Leaf II má baterku akože 40kWh, ale použiteľných je 36kWh. čiže porovnávať kapacitu bateriek Soul a Leafa je korektne 30kWh vs. 36kWh.
          Kúpiť starý 27kWh Soul za cez 20, alebo nový 30kWh za menej ako 25 (s dotáciou)... to by som asi neriešil...

        • hudino
          hudino komentoval
          Upraviť komentár
          Ano, ale dotacia uz nie je
      • EV_Future
        Junior Member
        • Mar 2018
        • 21

        #19
        Soul onedlho pride s 39kWh a 64kWh verziou - rovnako ako Niro a Kona.
        Navyse verzia jazdiaca na "dinosaur juice" uplne konci, co je dalsia dobra sprava, bude o jedneho fosila menej v ponuke

        hybrid.cz/nova-generace-e...v-evrope-konci

        Komentár


        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          bude muset byt poriadne lacnejsia ako Kona alebo Niro ktore budu okolo 30-35k (zevraj) Ale cim viac moznosti tim lepsie, Soul ma aspon chladenie baterie.

        • EVan
          EVan komentoval
          Upraviť komentár
          Prečo "bude musiet byt poriadne lacnejsia..."?

        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          inac by asi nemala moc zmysel, aj ked este nevieme specifikacie tak tazko sudit. Niro a Kona su uz "riadne" EV zatial co dnesny soul este ma svoje oobmedzenia. Moze byt ale ze soul dostane novu techniku (kvapalinove chladenie, 100 kW nabijanie, silnejsi motor, CCS port...) potom to je iba o karoseri a dizajne a je to plus minus jedno. Soul so starou technikou vs Kona / Niro by musel byt lacnejsi. Soul sa mi inac pacil a keby znova kupujem EV by som vahal. Inak sa mi stazoval taxikar ked som nabijal zevraj im tie souly stratili 20% na kapacite cez zimu. To mi pride strasne prehnane, sa k nim museli spravat ako zvierata, alebo vie niekto kto ma soula podobne skusenosti?
          Naposledy upravené Teq; 18-07-2018, 23:08.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Teq: "sa mi stazoval taxikar ked som nabijal zevraj im tie souly stratili 20% na kapacite cez zimu"
          Tym chcel povedat, ze mu v zime kledsa kapacita o 20% a po otepleni sa uz nevratila ? To je dost zle - no ak je to pravda, tak to asi sposobilo prilis caste letne DC nabijanie sprevadzane prehriatim a prejavilo sa to v zime, ked je vseobecne treba viac energie a bateria jej ma prirodzene menej.
          Cez zimu sa kvoli chladu znizuje kapacita akumulatora kazdeho EV. Baterie jednoducho v chlade davaju menej enegie. (maju tiez vecsi vnutorny odpor).
          Tesla sa snazi zvysit "zimnu" kapacitu baterie jej ohriatim. Ked je vo velklej zime potrebny vecsi dojazd, tak v setriacom rezime tesla radsej pouzije cast energie na ohrievanie baterie, cim sa dosiahne lepsi dojazd. T.J. aj ked sa cast energie minie na ohriatie baterie, v konecnom dosledku je po ohriati baterie k dispozicii viac energie, ako keby ostala bateria studena.
          Cize aj pre EV pouzivane len na kratke trate tepelny management baterie pomaha nielen na zivotnost baterie, ale aj na pouzitelnu kapacitu baterie. Vyzera to tak, ze pre intenzivne pouzivane EV je kvalitny tepelny management baterie podmienkou. Ked Fiat500e aj Smart EV, ktore su cisto mestske auticka mozu mat kvapalinovy tepelny management baterie, tak preco ho nemozu mat aj ostatni s vecsimi kapacitami baterii.
          Narast ceny za tepelny management urcite nie je vecsi ako neprijemnosti s rapidnym poklesom kapacity ci obmedzenim komfortu rychleho nabijania a mozno aj nova bateria po neviem kolkych rokoch.

        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          jux uplny suhlas...na mojom Leafe mi nevadi nic okrem toho ze mu chyba teplotny manangement...bateria si sice vdaka velkej starostlivosti kapacitu drzi, ale vyzadjuje si to nemale usilie.

        • hudino
          hudino komentoval
          Upraviť komentár
          SOUL ma predsa chladenie vzduchom ako IONIQ, alebo nie ?, on podla mna myslel ze mu klesol 20% dojazd. Ono sa to chce vzdy spytat presne o co islo, lebo potom vznikaju taketo dezinformacie...

        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          Preto som sa pytal ci ma niekto skusenosti, ale s tym ako sa taxikari spravaju ku autam by som nebol moc prekvapeny

        • EVan
          EVan komentoval
          Upraviť komentár
          Po jednej zime som zatiaľ nezaregistroval žiadny úbytok kapacity. Samozrejme, v zime bol dojazd okolo 180 km, teraz cca 240km. A môžem povadať, že najak dramaticky neriešim nabíjanie, auto musí slúžiť mne, nie ja jemu :-)

        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          EVan To je sice pravda ale pri Leafoch ked sa clovek nestara o bateriu moze jej kapacitu znizit o viac ako 20% ani nie za rok, alebo za 15-20 000 km. Videl som vela takych na FB International skupine.

        • hudino
          hudino komentoval
          Upraviť komentár
          ma model s 30kWh Android auto ?, v specifikacii nie je, ale na youtube to ludia riesia, len neviem ci nie len v USA.

        • EVan
          EVan komentoval
          Upraviť komentár
          Teq aj to je jeden z dôvodov, prečo nechápem to všeobecné nadšenie z Leafa...
          hudino apple carplay mi funguje (ale nepoužívam to, lebo som doteraz nepochopil na čo je to dobré), predpokladám, že ten Android by nemal byť problém.

        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          EVan tak ked slepo veris predajcovi, tak si myslis ze 40 kWh je auto na dlhe trate s velkym dojazdom. Pochybujem ze ti nejaky povie ze po druhom / tretom rychlonabijani mozes nabijat aj cez 2 hodiny.
      • EV_Future
        Junior Member
        • Mar 2018
        • 21

        #20
        Na strankach Kia uz je aj cennik noveho e-Soulu pre Slovensko:

        39.2 kWh: 35 690 €
        64 kWh Gold: 39 490 €
        64 kWh Platinum: 41 290 €

        Jedina mozna priplatkova vybava je metalicka farba za 500 EUR, inak je to uz konecna cena s DPH.

        Komentár

        • dango
          Member
          • Nov 2014
          • 195
          •   

          #21
          Nova KIA SOUL EV k videniu na AUTOSALONE v Inchebe.
          Uz to nie je ta skareda krabica, da sa na to pozerat a je to aj vacsie, vo vnutri dostatok miesta a kufor taktiez uz pouzitelny

          Komentár


          • Joe79
            Joe79 komentoval
            Upraviť komentár
            Doplnim, ze podla slov predajcov na stanku, cennik by mal byt v septembri a vtedy sa bude dat vozidlo aj objednat...
        • milan84
          Member
          • Jun 2015
          • 307
          •   

          #22
          pozor, pozor !! prave som sa docital na teslamagazin-e (a nasledne overil na kia.sk) info, ze kia upusta z termo manazmentu baterie ! Konkretne u Soula uz bude sucastou iba vyssej vybavy, ktora je zas kombinovana s vykonnejsim motorom a vacsou bateriou.
          Pri nizsom stupni sa o tom nic nepise, takze sa mozme len domnievat, ci to bude plechovka zavarana na sposob nissanu, alebo to znamena nejake pasivne chladenie v podobe aspon nejakeho vyduchu/vetraku.
          V kazdom pripade velmi zla sprava, ked takto zacinaju korejci škrtat pri autach za 40000. Nie ze ich nemaju zaujem v normalnych poctoch vyrabat (Soul sa uz sice u nas da objednat, ale sam importer ma az ten 1ks co je vystaveny na autosalone), ale este opakuju zakladne chyby po vzore nissanu.
          Uvidime ako to bude pri dalsich modeloch, ci hyundai pri vacsej baterii zostane verny pasivnemu chladeniu, alebo sa poberie inou cestou.

          Komentár


          • hudino
            hudino komentoval
            Upraviť komentár
            tak na starom sole 30kWh, mam chladenie (ohrievanie) vetrakom a to auto vsade a vzdy nabija 50kW uplne bez problemov. Takze predpokladam ze u tej 39kWh to tiez postaci...

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            hudino ....ak tam vobec bude nieco take.
            Predsalen, ked to uz rozlisuju a davaju ako samostatnu vyhodu vyssej vybavy?
        • Miroslav Rojko
          Senior Member
          • Nov 2016
          • 604
          •      

          #23
          Ak je to pravda, tak ju korejci smeruju ako mestske vozidlo, kde sa nepredpoklada caste DC nabijanie. Predsalen ju musia aj vlastnostami a vybavou oddelit od drahsieho eNira, lebo inak je to vsetko rovnake.

          motor 136hp a 39kWh baterka - Ioniq,Soul,Kona,Niro
          motor 206hp a 64kWh baterka - Soul,Kona,Niro

          Zdielanie nielen platformy ale aj motora, baterky, infotainmentu v praxi. Len dizajn trocha iny.

          Komentár


          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            smeruju-nesmeruju, konkurencia pochopila dolezitost TMS aj v meste (i3,500, trojcata). Dufal som, ze dnes je na zakaznikovi, ci si chce vybrat na dlhsie trasy jednu krabicu alebo druhu. Nemuseli to takto nasilu oddelovat. Uprimne ma to sklamalo, uvidime ake dalsie kroky bude ich koncern robit na podporu, resp. rozdelenie elektromobilov...
            A ked uz, mohli to dat hierarchicky pod eNiro s ponukou len 39kWh baterie. 64 mohla ostat pre eNiro ako vacsie auto.
        • milan84
          Member
          • Jun 2015
          • 307
          •   

          #24
          zaujimave prve dojmy. hlavne o tej rekuperacii !! 5 stupnov s moznostou uplneho zastavenia.
          https://autozurnal.ta3.com/vyzera-ak...tivne-ako-kona

          Komentár


          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            Ja si ovladanie jednym pedalom v pripade i3 neviem vynachvalit, je to super a nechapem ako mozu ludia jazdit bez toho. Brzdy skoro nepouzivam.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Ovládanie jedným pedálom má Leaf.

            eNiro a Kona to majú ovládanie jedným pádlom - ľavým, ktoré keď sa podrží, tak auto zastaví. Mne to vyhovuje viac ako pedál na Leafe, lebo nohami nemusím robiť nič a z Ioniqu som zvyknutý páčkami brzdiť.

          • Peterka
            Peterka komentoval
            Upraviť komentár
            Jazdia bez toho, lebo musia. Ja nechapem, preco to Ioniq nema- adaptivny tempomat zastavit vie, tak je to iba vec softveru. Ze to nebolo na zaciatku- ok, ale po dva a pol roku na trhu mohli urobit aktualizaciu... rovnako aj na Kone...
            Edit: to som nevedel, ze Kona podrzanim padla zastavi... takto by mi to stacilo aj na Ioniqu
        Pracuje...
        X