Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Kia Soul EV

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • teslafan
    Member
    • Mar 2014
    • 102

    Kia Soul EV

    Budúcnosť je tu a vo veľkom štýle: nová Kia Soul EV, náš prvý elektromobil s nulovými emisiami, ktorý sa predáva na celom svete. Má praktický dojazd a odvážny dizajn. Základom sa stal model Kia Soul s unikátnymi rozmermi a štýlovým dizajnom. Napriek svojim ekologickým vlastnostiam dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za skvelý čas a dosiahne maximálnu rýchlosť 145 km/h.

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image_298.jpg
Videní:	78
Veľkosť:1,30 MB
ID:	1461

    Rýchle nabíjanie za 33 minút (50 kW/ 80% nabitie). Menej ako 5 hodín štandardný čas nabíjania (6,6 kW/ 100% nabitie)

    BATÉRIA: 27 kWh lítium-iónová polymérová batéria ( s najväčšou hustotou energie vo svojej triede ) sa nachádza v podlahe kabíny. Na jedno nabitie je možné prejsť až 200 km.

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image_296.jpg
Videní:	66
Veľkosť:1,25 MB
ID:	1463

    Nabíjacie konektory CHAdeMO a ten druhý nie som si istý či Typ 1 alebo 2.

    http://www.kia.com/sk/campaigns-and-...s/kia-soul-ev/

    http://auto.pravda.sk/novinky/clanok...jde-az-212-km/

    http://www.kia.com/sk/content/o-nas/...ravy/20112013/

    http://press.kia.com/eu/press/corpor...20in%20europe/



    Naposledy upravené teslafan; 27-09-2014, 23:06.
  • Juro
    Administrator
    • Mar 2014
    • 1903
    •   

    #2
    Čo je asi najviac zaujímavé pre teslákov je to, že sa Kia rozhodla stavať 100kW ChadeMO rýchlo nabíjačky u svojich predajcov. Keby tak urobila aj u nás, tak by sa mohol zvýšiť počet rýchlo nabíjacích staníc na SK skoro až na 60 .
    Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
    Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

    Komentár


    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Teda palec hore korejcom. Podla mna kazda automobilka co u nas vyraba auta aj e-auta, by mala mysliet takto. Mame u nas Kiu, VW, Peugeot-Citroen a kazda z menovanych automobiliek, bud vyraba, alebo vyrabat bude ci uz priamo u nas, alebo v zahranici nejaky e-auto a mala by mat pred svojou fabrikou nabijacky. Dalej pre podporu predaja dalsie nabijacky pred autorizovanymi predajnami a servismi. Alebo aspon autorzivany servis by mal v case prevadzky, alebo aj mimo nej, niekde pri budove majitelom danej znacky poskytnut zasuvku, ktoru by trebarz aktivovali kartou, alebo kodom. Ak sa na buduci rok rozbehne aj oblubena znacka cechov a slovakov Skoda, tak si myslim, ze sa pohnu lady aj pri dotaciach ci uz v CR alebo SR. A zohra v tom rolu aj EU si myslim.
      Naposledy upravené ICE666SVK; 06-10-2014, 09:39.
  • Juro
    Administrator
    • Mar 2014
    • 1903
    •   

    #3
    Tu som si všimol jednu na výstave Autosalón Nitra 2014 vonku na parkovisku:
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	kiasoul.jpg
Videní:	81
Veľkosť:507,1 KB
ID:	1835
    Ale keď som sa pýtal na ňu v stánku Kia, tak povedali, že ju na Slovensko neplánujú dovážať. Asi sa boja, že by sa ich veľa predalo pretože my už máme sieť staníc vybudovanú.
    Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
    Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

    Komentár

    • ICE666SVK
      Senior Member
      • Jul 2014
      • 1841

      #4
      No a naco ju potom doviezli ukazat na Slovensky autosalon v Nitre. Najskor Vam ju ukazeme, potom Vam povieme, ze ju sem dovazat nebudeme. Este aby sa nestalo, ze v KIA ZA ju budu vyrabat. Kedze je auto na blavackych znackach, tak je aj homologizovane pre SR trh. Nie? Co vy nato?

      Komentár

      • 1fisker
        Senior Member
        • Aug 2014
        • 1107
        •      

        #5
        Neviem čo je to za auto, ale nielenže sa nedováža na Slovensko, ale ešte sa nepredáva ani Nemecku, dá sa tam len objednať. Takže odkiaľ ten človek splašil to auto je dosť záhadou, lebo v EÚ sa vlastne ešte ani nevyskytuje. Možno je to nejaký reklamný kus. V Žiline sa vyrábajú 3 typy áut, ale s týmto sa neuvažuje.
        Z nitrianskeho autosalónu som nadobudol veľmi zlý dojem, mal som veľa rozhovorov s predajcami áut aj s potencionálnymi záujemcami o elektrické auto a vyplýva z toho to, že mnohí slovenskí predajcovia elektrické autá nechcú predávať a dokonca zákazníkov odhovárajú, aby ich kupovali.
        Tu už niečo nie je v poriadku.

        Komentár


        • Radovan
          Radovan komentoval
          Upraviť komentár
          Ty pomluvy jsou logické. Jde jim o peníze, které jsme jim doposud cpali. Dnes jsou marže na nových vozech velmi malé, občas i záporné. Vydělává se na servisu, který má každý dealer a stále plný. Ovšem co chcete opravovat na elektromobilech, že?

        • aasami
          aasami komentoval
          Upraviť komentár
          @Radovan: Hovorite ako keby sa elektomobil skladal len z baterie a motoru. Alebo ako keby sa na spalovaku okrem motoru nic ine neservisovalo.
      • Juro
        Administrator
        • Mar 2014
        • 1903
        •   

        #6
        Pôvodne zverejnené od ICE666SVK Pozrieť príspevky
        No a naco ju potom doviezli ukazat na Slovensky autosalon v Nitre. Najskor Vam ju ukazeme, potom Vam povieme, ze ju sem dovazat nebudeme. Este aby sa nestalo, ze v KIA ZA ju budu vyrabat. Kedze je auto na blavackych znackach, tak je aj homologizovane pre SR trh. Nie? Co vy nato?
        Zamestnanec v stánku Kia o tomto aute nič nevedel. To tam niekto súkromne na ňom prišiel (aspoň tak som to pochopil ja). Pokiaľ viem, keď je niečo homologizované v EU, tak je homologizované aj na SK. Kľudne to mohol kúpiť kdekoľvek v EU a len si to u nás prihlásil.
        Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
        Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

        Komentár

        • teslafan
          Member
          • Mar 2014
          • 102

          #7
          V CZ sa už predáva v prepočte za 31 000 EUR: http://news.autoroad.cz/nove-modely/...ez-si-myslite/

          Komentár

          • 1fisker
            Senior Member
            • Aug 2014
            • 1107
            •      

            #8
            Za 310000 eur? ))) Asi nie, že. Opraviť.

            Komentár

            • Juro
              Administrator
              • Mar 2014
              • 1903
              •   

              #9
              Predstavenie Kie Soul EV. Bol tam aj pár krát spomenutý závod na SK. Trochu "suché" opriti Tesle, kde je vždy plno skutočných zákazníkov.
              Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
              Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

              Komentár

              • ICE666SVK
                Senior Member
                • Jul 2014
                • 1841

                #10
                Autozurnal urobil test cislo 2 z elektomobilom z BA do KE z autom Kia Soul EV a nabijal to cez Greenway. Predpokladam, ze video bude v niektorom dalsom Motoringu na TA3. Alebo na Autozurnal youtube kanali. Tu je link k clanku a nejake fotografie: http://www.autozurnal.com/s-elektric...o-kosic-resume
                PS Prvy test bol z Nissanom Leaf.
                Naposledy upravené ICE666SVK; 06-11-2014, 22:10.

                Komentár

                • ICE666SVK
                  Senior Member
                  • Jul 2014
                  • 1841

                  #11
                  Toto je video test, ktory mna osobne zaujima. Realny stav prejdenych km k dojazdu co pise palubny pocitac do kopca a aj zjazd z kopca. A je tu ukazana ako funguje rekuperacia. Aky je rozdiel co si kopec zobere a co vrati pri jazde nan a z neho.
                   

                  Komentár

                  • jux
                    jux
                    Senior Member
                    • Apr 2015
                    • 974
                    •      

                    #12
                    Vyborny clanok majitela Kia Soul po 9 mesiacoch pouzivania
                    V překvapivě bohaté nabídce elektromobilů na českém trhu se poněkud ztrácí Kia Soul EV. Pan Bořek Janda se s námi podělil o své bohaté zkušenosti s tímto autem.

                    Komentár


                    • ICE666SVK
                      ICE666SVK komentoval
                      Upraviť komentár
                      Ta recenzia je napisane super, dobre sa to cita.
                  • jux
                    jux
                    Senior Member
                    • Apr 2015
                    • 974
                    •      

                    #13
                    Aj Kia Soul bude mat vo faceliftovanej verzii 2017 vacsiu bateriu. V clanku na autocar.co.uk pisu ze dojazd sa zvysi na 132 mil (212km).
                    Kedze terajsia verzia ma podla (optimistickeho europskeho) NEDC dojazd 131 mil (211km), tych 132 mil bude zrejme podla (realnejsieho americkeho) EPA, co je celkom slusne zvysenie o 36 mil (56km) voci dnesnym 96 mil (154km) podla EPA
                    New spy pictures of a development Soul reveal its facelift features; more range expected from EV model
                    Naposledy upravené jux; 27-01-2016, 18:04.

                    Komentár

                    • Radovan
                      Member
                      • Aug 2014
                      • 298

                      #14
                      Trošku jsem Kia Soul EV otestoval a výsledky najdete zde:
                      http://www.hybrid.cz/test-elektromob...-soul-ev-1-dil
                      http://www.hybrid.cz/test-elektromob...-soul-ev-2-dil
                      Radovan

                      Komentár

                      • mozeg
                        Member
                        • Dec 2015
                        • 226
                        •      

                        #15
                        Ešte v lete, kedy som mal eSoul na dlšiu dobu som spracoval recenziu, tak ju sem davam:


                        TEST: KIA SOUL EV

                        Predslov: Do rúk sa mi dostal elektrický automobil KIA SOUL EV, ktorý som sa snažil počas krátkej doby čo možno najviac otestovať. Ako spokojne bývalý majiteľ SOULa prvej generácie porovnávam aj prípadný posun oproti prvej generácii.
                        Posudzovaná časť Subjektívny pohľad Hodnotenie x/10
                        Exteriér K exteriéru sa vyjadruje veľmi ťažko, nakoľko každý človek má vlastný vkus a čo sa páči jednému nemusí sa páčiť druhému. Z môjho pohľadu nie úplne rozumiem prečo sa KIA rozhodla spraviť elektromobil práve z modelu SOUL, ktorý má aerodynamiku letiacej tehly a so značným odporom vetra sa bojuje už pri ropných verziách modelu. Pozitívne však hodnotím, že ide o Cross-over so zvýšeným podvozkom a vynikajúcim nastupovaním a vystupovaním z vozidla. Z prednej strany vozidlo pôsobí robustným dojmom, čo sa už ale nedá povedať o hračkárskej zadnej časti. Oproti prvej generácii SOULa došlo k rozšíreniu blatníkov a kamienky z cesty už toľko neodskakujú rovno na zadné dvere a neobrusujú tak lak. Výrobca poučený z minulosti nalepil aj ochranné fólie do priestoru zadných dverí a karosérie. Na predchádzanie nemilých prekvapení ako vyzerá auto po zimnej sezóne určite odporúčam predné zásterky, ktoré 90% problému vyriešia a zvyšok zachytí „výrobcova“ fólia a zlepšená hrúbka laku oproti prvej generácii SOULa. Poznámka na záver: viem, že najťažšie, čo sa na aute navrhuje sú funkčné dvere, ale prečo obdarovať SOUL dverami s horným rámom o hrúbke 2cm, ktorý je nevkusný a ešte aj sa bojíte, aby ste ho neohli ak náhodou budete dvere zatvárať práve úchopom za tento rám. 6/10
                        Interiér Skúsme sa nevenovať dizajnu, ale kvalite prevedenia a pocitu vodiča:
                        1. Plasty na palubovke SOULa sú konečne zmäkčené a pôsobia dobrým dojmom.
                        2. SOUL konečne dostal do vienka tapacírung dverí z mäkčených plastov a látky alebo kože a už sa nemusíte báť, že nechtom resp. prsteňom doškrabete kompletne celé dvere, vlastníci prvej generácie by vedeli rozprávať.
                        3. Sedadlá vpredu sú stredne tvrdé majú veľmi dobré bočné vedenie a sedacia časť je dostatočne dlhá aj pre osoby vyššie ako 180cm (pozn. Francúzi by sa mohli priučiť a pochopiť, že existujú osoby aj vyššie ako 180cm). Zadné sedadlá sú na tom trochu horšie a pri sedení na nich má človek pocit, že nohy smerujú príliš šikmo smerom hore.
                        4. Volant: už aj Kórejci pochopili, že nalepiť na volant niečo, čo sa podobá koži a je tvrdé ako päťdňové pečivo nie je to pravé orechové a je nutné vybaviť volant mäkšou kožou a mäkšou výplňou pod ňou. Volant sa dobre drží a je primeranej veľkosti, privítal by som ešte prítomnosť hrubšej časti v polohe o 10 min. 3 podobne ako to má VW. Ovládacie tlačidlá tempomatu, palubného počítača a multimediálneho systému sú k dispozícii v priestore dostupnom prstami a nie je nutné ich loviť kade tade po volante. Celkovo si na ovládanie a volant šofér veľmi rýchlo zvykne.
                        5. Stredová konzola: O tom, že vyzerá ako detská hračka sa rozpisovať nebudem, nakoľko ide o individuálny vkus každého z nás. Hornú časť zasahujúcu do prístrojovej dosky hodnotím kvalitatívne v dobrom svetle ale spodná časť rozdeľujúca priestor medzi vodičom a spolujazdcom, by si naozaj zaslúžila kvalitnejší plast a nie super tvrdený (môžete ho použiť na boj zblízka) s naozaj lacnou povrchovou úpravou, ktorá sa okamžite poškriabe a po čase bude vyzerať ako bojisku pri Kursku.
                        6. Tlačidlá a páčky pod volantom: Ach jaj. Naozaj neviem prečo KIA do všetkých svojich vozidiel (aj tých za 30-40 tisíc €) dáva lacné tlačidlá zo super tvrdeného plastu a ešte lacnejšie ovládacie páčky pod volantom. Tlačidlá by som ešte prežil, ale na páčky pod volantom si nezvyknete ani po dvoch rokoch používania a stále vám na nich bude niečo vadiť. Spínače pod tlačidlami mi pripadajú, že určite neprežijú polku života vozidla, nakoľko už teraz šťukajú o život.
                        7. Tapacírung strechy mohol byť lepší, dnes je konkurencia naozaj ďalej. Tento vyzerá lacno, hoc lepšie ako ten, na ktorý sme boli zvyknutí za čias minulých.
                        7/10
                        Pracovisko vodiča Výhľad z vozidla je naozaj dobrý až na malé zadné okno, ale to vám vynahradí cúvacia kamera, sedadlá pohodlné s dobrým bočným vedením. Načo si teba zvyknúť sú bočné okná, sú oveľa menšie ako môžeme byť zvyknutí a hrana medzi oknom a dverami začína dosť vysoko. Spätné zrkadlá sú dostatočne veľké a zobrazujú úplný prehľad o situácii na ceste a v jej okolí.
                        Prístrojová doska je naozaj skvelá. Na LCD displeji za zobrazuje všetko potrebné a je usporiadaný prehľadne. Naľavo je ukazovateľ, čo sa práve deje s batériou (rekuperácia, míňanie) a akým štýlom jazdíte. Auto naozaj skrz ukazovateľ motivuje vodiča jazdiť v zelenej zóne a maximalizovať dojazd. V strede sa nachádza ukazovateľ rýchlosti a napravo stav aktuálnej kapacity batérie. Palubný počítať rovno pred vodičom ukazuje všetko potrebné od priemernej spotreby el. energie až po aktuálny dojazd.
                        7/10
                        Informačný systém a multimédia V strede palubnej dosky sa nachádza dotykový displej spolu s ovládacími prvkami. Odozva systému je rýchla a presná. Na rozdiel od iných automobiliek tak nemusíte tlačiť na displej ako zmyslov zbavení, ale stačí jemný dotyk a systém ihneď rozpozná dotyk a jeho umiestnenie. Všetko je prehľadné a intuitívne a aj úplný laik ihneď pochopí štruktúru menu a zobrazených položiek. Pozitívne vnímam informácie o stave batérie a odčerpávanej elektrickej energie nie len pre chod vozidla ale aj pre klimatizáciu, kúrenie, či osvetlenie. Pre mňa bol ukazovateľ aktuálnej spotreby a rekuperácie trocha zmätočný nakoľko som ho spočiatku čítal úplne naopak a až po chvíľu pochopil, že hodnota mínus znamená energiu z rekuperácie. Rovnako, pozitívne vnímam motivovať vodiča dosiahnuť, čo možno najvyššiu možnú ekologickú jazdu jednak zelenou zónou na palubnej doske ako aj ukazovateľom vo forme stromu, ktorý sa vypĺňa farbou od kmeňu až po korunu a najväčší eko šofér môže dosiahnuť nirvánu vo forme dozretia červených jabĺk v korune tohto stromu. Multimédia. Za mňa sa z reproduktorov šíri priateľský zvuk s primeranými basmi a výškami. Navigácia je dostatočne presná a ukazuje dojazd aj vo forme perimetru dosažiteľnosti, vrátane najbližších nabíjacích staníc. 8/10
                        Batéria a dojazd Kapacita 27kWh patrí medzi vyšší priemer na trhu a tak som očakával lepší výsledok. Bohužiaľ sa potvrdilo, že aerodynamika hrá pri elektromobiloch skutočne kľúčovú rolu. SOUL ma aerodynamiku letiacej tehly a moc mu nepomohli ani zmeny v prednej maske, stieračoch a pod.

                        Do 80-90 km/h je spotreba na priateľskej úrovni a so zapnutým ECO režimom a B módom, v ktorom je zapnutá rekuperácia sa pohybuje niekde na úrovni 15 kWh. Dlhodobo v histórii systému svieti priemerná spotreba v mestskom režime 13,7kWh pri priemerke 41km/h. Za mňa vynikajúci údaj. KIA ukázala, že v meste sa cíti ako doma s priateľskou spotrebou na úrovni 14-15kWh. Ak si to porovnáme so spaľovačom ropných produktov a tvorcom karcinogénov s priemerkou 6l benzínu alebo nafty dostaneme sa k nasledovným číslam: SOUL- 15kWh, Spaľovák – 60kWh (1l benzínu či nafty má v sebe zhruba 10kWh el. energie). Čísla CO2 sú tiež zaujímavé, SOUL: 0g/100km, Spaľovák- 140g/100km. Argument, že elektromobil má výfuk v najbližšej elektrárni neobstojí nakoľko Slovensko má iba 15% energie z elektrárni spaľujúcich fosilné palivá. Čísla neklamú, nie je o čom v meste tento elektromobil vyhráva na plnej čiare.

                        Čo, ale diaľnica. Tu už je to o dosť horšie a aby ste prešli 130 km k najbližšej nabíjačke musíte ísť 100/110 km/h pri slabom vetre, čo nie je pre každého. Spotreba pri 120-130 km/h sa vzhľadom na aerodynamiku (letiaca tehla) vozidla pohybovala medzi 20-40 kWh. To vám vystačí len tak tak na 90km jazdy. Efektívnejšie sa zdá byť pomalšia jazda s prejdením väčšej vzdialenosti ako neustále nabíjanie. Napriek tomu, SOUL hodnotím čo sa dojazdu týka veľmi pozitívne, rekuperácie energie funguje na jednotku a v meste a na okresných cestách sa nemusíte báť, že vám rýchlo dôjde šťava.
                        8/10 mesto a okrsky

                        5/10 diaľnica
                        Nabíjanie Nabíjanie vykonávané z domácej klasickej 240V zásuvky a vyskúšané DC nabíjanie. Všetko bezproblémov. n/a
                        Jazdné vlastnosti Kontakt s vozovkou skrz riadenie je výborný. Ťažisko je položené nízko (baterka v podlahe) a auto drží na ceste ako prilepené. Netrpí moc efektom nakláňania sa karosérie v zákrutách. Zrýchlenie napriek malému výkonu elektromotora (iba 109hp) je cítiť a je kontinuálne, je to proste super. Trocha viac koní a aj trhači asfaltu by si prišli na svoje. 7/10
                        Batožinový priestor SOUL je mestský cross-over a tam patrí aj v prípade batožinového priestoru. Zopár tašiek s nákupom a taška so športovým oblečením na tréning a je plno. Trocha pomáha dvojitá podlaha a po jej odstránení, vrátane odstránenia polystyrénovej priehradky (po čase ju aj tak vyhodíte pretože bude vŕzgať), konečne dostanete kufor, v ktorom odveziete aj veci pre štyroch dospelých túžiacich po predlženom víkende. Po bokoch batožinového priestoru sa nachádzajú tvrdé plasty, ktoré sa veľmi ľahko poškriabu a tak po veľmi krátkom čase bude váš kufor vyzerať ako po tridsaťročnej vojne. 6/10
                        Celkové hodnotenie KIA SOUL EV milo prekvapil, ale ešte má čo doháňať. Myslím, že potom ako automobilka KIA zvýši kapacitu batéria na 30-35 kWh a odstráni lacné plasty budeme mať automobil, ktorý reálne zvládne 200km aj mimo mesta, z ktorého sa bude pohodlne nastupovať a vystupovať, systém poskytne vodičovi všetky informácie a bude sa v ňom cítiť príjemne.

                        Je nutné však spomenúť, že KIA SOUL EV ponúka v pomere ceny a výkonu momentálne tú najlepšiu alternatívu na trhu. Do budúcna však všetci terajší výrobcovia plánujú navýšenie kapacity batéria a ľahko sa môže stať, že SOUL stratí na svojej atraktivite, všetko však záleží aj od ceny takýchto automobilov.
                        6-7
                        .


                        Komentár

                        Pracuje...
                        X