Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Hyundai Kona EV

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • juris
    Junior Member
    • Dec 2015
    • 26

    #61
    Dnes som cital celkom dobre napisanu pozitivnu recenziu. Ak ma niekto zaujem tak tu.
    Hyundai KONA Electric je štýlové, plne elektrické kompaktné SUV s množstvom moderných technológií, ktorému k dokonalosti chýba už len mobilná aplikácia.

    Komentár

    • Maco7
      Member
      • Nov 2018
      • 57
      •   

      #62
      Teraz cez sviatky som trochu porobil take orientacne testy spotreby na Hyundai Kona EV+ 64kWh , zimny cas, sychravo a teplota 0-3°C pri rychlostiach 95km/h , 110km/h, 120km/h, 135km/h a dal do tabulky . Mozno sa dakomu zidu tieto orientacne hodnoty spotreby . Ak budu dalsie , doplnim. Samozrejme je na zimakoch
      Naposledy upravené Maco7; 05-01-2019, 17:52.

      Komentár


      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        To ma potešilo, tak to je veľmi dobrá spotreba, teraz v zime aj Ioniq berie o dosť viac, je to len 10 - 15% viac oproti môjmu Ioniq-u na zimákoch s kúrením na 22 stupňov. Je to o dosť lepšie ako Leaf 2.

      • Maco7
        Maco7 komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko A samozrejme je Kona na zimakoch tiez , som zabudol napisat , doplnim. Teraz mam nabehane okolo 4000km , mam ju 3 tyzdne, a priemerka na tych 4000km v zimnom obdobi je 19,3 kWh / 100km. Tu som nevynuloval od kupy auta. Tu vynulujem az ked bude teplo a nebude treba pustat kurenie , tak mi ukaze celkovu priemerku na leto

      • hudino
        hudino komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko a vies prosim vycislit aku mas spotrebu na Ioniqu mezdi mesto + mesto (a zapchy ), proste bez dialnice? Ja mam na Souly teraz v zime 16-18kWh/100 teraz v zime. Zavisi to od toho ake su zapchy... nejak by som chcel v lete byt pod 14 kWh/100. Na dialnici nejazdim, mam to ako primestske vozidlo.

      • Peterka
        Peterka komentoval
        Upraviť komentár
        Pytas sa sice Mira, ale snad mozem odpovedat aj ja. Moja spotreba na Ioniqu bola v "lete" t.j. za cele minule obdobie letne pneu 13,5kWh/100 km, pocas aktualneho obdobia "zimne pneu" mam 16,7kWh/100km. To samotne cislo ale nema velku vypovednu hodnotu. Chcelo by to tabulku, ako urobil Maco- spotrebu za "presnych" podmienok, minimalne aspon priemernu rychlost. Moja rovnaka cesta do prace Vajnory-Stupava (cca 40km) podla situacie na obchvate BA trva 30-70 minut. Je aj dost rozdiel, ci potrebujem rano rozmrazit namrazu na oknach... V decembri sa mi podarilo prejst tuto cestu pri zhruba rovnakej vonkajsej teplote za 14kWh/100km aj za 19kWh/100km

      • hudino
        hudino komentoval
        Upraviť komentár
        Peterka, dakujem za odpoved. No tabulky su jedna vec, ale zase ja mam radsej hodnoty z realneho prostredia, tak ako auto realne uzivame. a presne ako si napisal bud to mas za 14 alebo za 19 kWh / 100 a zavisi od situacie (ktore sa proste stavaju a su ). a preto nam sluzi dlhodoby priemer k tomu hodnoteniu. Pre mna je toto viac vypovedna hodnota ako tabulka s konstatnou rychlostou... Takze spotrebu nemam az tak zlu. denne prejdem 40-60km. Inak praveze myslim ze do zimy je EV uplne super. Pretoze rozmrazenie okna je prakticky hned, vykurenie tiez ihned... to je oproti spalovakom obrovska vyhoda. Skoda ze tu nemame appky ako v USA na predohrev....

      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        Maco7 Co znamena v tabulke ECO rezim? Teda ako sa sprava auto co obmedzuje a co sa neda pouzit oproti normalu? A rychlosti v tabulke ACC su tachometrove ci GPS navigacne?

      • Maco7
        Maco7 komentoval
        Upraviť komentár
        KONA ma 4 rezimi. Eco+ (ten odstavi klimu a kurenie) Eco, confort,sport. Pouzivam hodne eco rezim. Pedal je menej citlivy , neberie sa auto do vysokych otacok, nie je take agresivne.. Ale vsetky rezimi sa daju nakonfigurovat uzivatelom v menu. Rychlost v tabulke ACC su tachometrove rychlosti na Kone.

      • Peterka
        Peterka komentoval
        Upraviť komentár
        Dnes mi cesta do prace vzhladom na kalamitu v BA trvala 90minut, pri vyslednej priemernej rychlosti 27km/h na vzdialenosti 40km som mal spotrebu 21,2kWh/100km

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Ja som bol na tom trosku lepsie 16km, priemerna rychlost 38km/h a priemerna spotreba 18.1kWh Zasnezena cesta je vzdy fajn. A to som si rano o 7:30 odhrabal auto... ked som o 8:30 odchadzal z domu, musel som odhrabavat znova a bolo tam toho 3x viac ako nasnezilo za celu noc Zima ako sa patri

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Peterka - to si mohol ist cez Babu.

      • Peterka
        Peterka komentoval
        Upraviť komentár
        Jirko: parkrat som uz v lete cez Babu siel. Vzdy rano pozriem, co mi ukaze waze. Dnes mi po obchvate ukazal 1:10h a cez mesto 52min. Akurat ze sa pocas jazdy zhorsili podmienky a pribudli nehody, tak sa to predlzilo..

      • hudino
        hudino komentoval
        Upraviť komentár
        Tak pridam aj ja dnesok. cesta len 25km. priemerku neviem, ale tiez 10min stojaca zapcha kvoli nehode, potom pomale presuvanie, v meste uz vsetko ok. cesta 60min. vonku 0°C. Spotreba 17.4 kWh / 100km. Ale vychadzal som z garaze (tam je 14 °C) to asi robi vela.

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Ano predohrev zozerie svoje, ja som pred zaciatkom jazdy asi 2 minuty stal so zapnutym kurenim aj klimou na 27C a plnym fukanim a cakal na odmrazenie okien
    • Jiri GrandPa
      Member
      • Dec 2016
      • 487
      •      

      #63
      Tu je príklad k popisu juxa. Keď nahodis do navigačného cieľ, Tesla vyráta spotrebu pozdĺž trate a ukáže ti takýto graf. Tá šedá krivka je pokles SOC pri normovanej spotrebe, konštantnej pre daný model. Zelena je potom realita. Ak ideš úspornejšie Tesla preráta predikciu a upraví krivku. Ak nie, je samozrejme zelena krivka pod šedou. Dá sa na to na 95% spoľahnúť a chodiť na dlhej trase od SC k SC podľa toho.
      Ziadna veľká veda ale toto robí Teslu Teslou.
      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	0CB3EDAF-E38C-4F41-A0A3-932392755D55.jpeg Videní:	1 Veľkosť:1,21 MB ID:	31615
      Naposledy upravené Jiri GrandPa; 05-01-2019, 18:12.

      Komentár


      • Maco7
        Maco7 komentoval
        Upraviť komentár
        No to je parada , ved Tesla je Tesla a urcite tieto elektronicke vychytavky su pecka. Toto by som potreboval na Kone .. Lebo real prepocitavanie podla jazdy a preratanie dojazdu do ciela podla toho aku mas tazku nohu... tak to je super !

      • Peterka
        Peterka komentoval
        Upraviť komentár
        Maco7 Ja som si do Torque doprogramoval PID, ktory pocita spotrebu za poslednych 5min jazdy a z neho aktualny dojazd. Sledujem ho ale iba pri jazdach na dlhsie vzdialenosti. V Ioniqu to pomoze, pri 64kWh baterke by som to asi nepotreboval :-)

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        tak urcite, ze je to plus, ale predsa aj Hyundai a aj Nissan maju aplikaciu, kde si vies vypocitat spotrebu podla teploty, stupani atd. Akurat to nemas v aute vramci "pristrojovky" ale musis to natukat doma pred jazdou v PC.
        Ale aj tak predsa teslaci nemozte ist len podla toho, ved staci hodinova zapcha s nutnostou kurenia a dojazd je zas niekde inde nie? Chapem, ze to je pomoc, ale neveril by som tomu az tak.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Taka aplikacia jnezavisla od konkretnych podmienok jazdy.
        Za najlepsiu povazujem abetterrouteplanner - no kazda aplikacia, co nezohladnuje aktualnu situaciu v case jazdy je len orientacna.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        milan84 - samozrejme, ze ked sa stane co pises je to problem. Ale prave preto je super, ze to vidis, ako ti klesa dojazdove % tam, kam si chcel ist, a ked to zacne byt kriticke s tym, aby si vobec prisiel, tak ti auto zacne pisat, ze mas ist max urcitou rychlostou aby si tam prisiel, a ak to aj dalej klesa pod 0% v cieli, tak ti napise ze musis nabit aby si prisiel a prepocita ti trasu cez najblizsi SC. Funguje to super v zap. Europe, u nas je to samozrejme problem, lebo su len 2.
        Keby si podla toho spravil niekolko tisic km ako ja, tak by si tomu verit zacal

      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        A Tesla to ma asi len na svoju siet tie vypocty v aute co pise Jiri GrandPa. Fungovalo by to aj u nas, keby auto vedelo vyratat aj nabijacie body co mas v aute mimo Tesly? Tesla tusim vie vyratat dlhu trasu cez SC aj z nutnymi zastavkami na nabijanie, teda kolko casu musis stravit na SC, aby si sa dostal k dalsiemu SC az do konca cielovej trasy.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Áno. Tu poslednú vetu máš do bodky správne. Samozrejme ten čas nabíjania potrebný na nabíjanie aby si prišiel do ďalšieho bodu nabíjania (alebo konečného cieľa) je závislý na tom s akým SOC tam prídeš, či s takým ako je predpoklad alebo menej/viac.
        Samozrejme ten výpočet %SOC v cieli funguje vždy. Ten nový výpočet trasy cez SC ak je treba funguje len vtedy, ak nejaký po ceste máš. Iné nabíjacie body ako SC do úvahy nevie zobrať, aj keď ich auto pozná, lebo už som tam bol.
        Tesla totiž uloží každú súradnicu, na ktorej sa nabijala, do svojej DB a ponúkne ju na mape vždy keď zvolim na mape zobrazenie nabijaciek v okoli.
    • juris
      Junior Member
      • Dec 2015
      • 26

      #64
      Podla manualu ku Kone by auto malo pri zadani ciela do navigacie, preratat dojazd auta na zaklade danej trasy(namiesto odhadu na zaklade predoseho jazdenia). Skusali ste to niekto ako to funguje?
      Maco7?

      Komentár


      • Maco7
        Maco7 komentoval
        Upraviť komentár
        juris K novej EV Kone som dostal iba manual od fosilaka , ze nemaju zatial k dispozicii ziaden manual k EV Kone . Na webe som si stiahol anglicky , tak postupne to studujem a skusam. Skusim poriesit aj to , co si spomenul . Len ma stve , ze mapa je tam neaktualna, nabijacky len Greenway , no musim to nastudovat ako a co...

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Mne na Ioniqu ukazuje aj viacere ZSE nabijacky, a to som nikdy nedaval aktualizovat mapy. Vyroba 2/2017.

        Ale uz viackrat sa mi aktualizovala sama. Mam podozrenie, ze ta Hyundai navigacia si sama stiahne nejake ciastkove aktualizacie ked sa pripojis k internetu v mobile. Inac si neviem predstavit tie svojvolne zmeny... v lete 2017 zacala sama od seba jeden den zobrazovat 3D modely niektorych budov a mostov v BA, pred tym to nerobila. Neskor si natiahla GW nabijacky. Potom ZSE. Aj dialnicu D1 tie neexistujuce useky. Len neviem ci staci pripojenie mobilu cez BT, alebo treba vytvorit wifi hotspot.

      • Maco7
        Maco7 komentoval
        Upraviť komentár
        Ioniq No skusim sa na to zamerat, ukazuje mi aj 3D , ale tie nabijacky , no musim to odsledovat. Ked parkujem doma, tak je pripojena na WIFI , ked jazdim autom , tak je pripojena cez zdielanu wifi s mobilu... no uvidime, skusim sa na to zamerat a sledovat. Vdaka za tip
    • Maco7
      Member
      • Nov 2018
      • 57
      •   

      #65
      Videli ste dalsiu recenziu na Konu EV ? Co hovorite na to nabijanie na Budči?
       

      Komentár


      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        tak dalsie potvrdenie, ze ta nabijacka nie je zdaleka to co slubuju. 36-38kW s Konou je to hamba.

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Tak sami niekde spominali, ze je priskrtena nie? A ze naplno pojde az ked budu na trhu rozsirene auta, co to vedia vyuzit. Druha vec je, ze to priskrtili az prilis Mozno je to nejaky tajny pakt celosvetoveho sprisahania s Nissanom

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        Ioniq spominali, ze je to v sucastnosti max 150 a neskor bude 350. ...Ale o priemernych 37 sa zabudli zmienit :-D

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Mno, si povedali, ze najviac je tu aj tak Leafov tak to prisposobili vam Nissanistom Nech sa neprejavi rapidgate... Damn you filthy Leafers!
    • MiroR
      Junior Member
      • Nov 2018
      • 11

      #66
      E-Pedal u Hyundai - pri podrzani laveho padla viac ako 1/2 sekundy sa aktivuje mód, kedy auto úplne zastaví po uvolnení pedálu akcelerátora. O tomto som zo žiadneho videa nevedel, je to super a ešte viac super bynto bolo, keby to dali cez software aktualizáciu aj do Ioniq-u. V meste je e-pedal veľmi pomáhajúci.
      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	50288957_1938035836292048_8800737479582810112_o.jpg
Videní:	417
Veľkosť:245,2 KB
ID:	32025

      Komentár


      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        To je dobry nalez, vyzera, ze sa s Konou po SW stranke vyhrali. Vsetko su to jednoduche veci, snad to importuju aj do Ioniqu v nejakom update.

      • Peterka
        Peterka komentoval
        Upraviť komentár
        MiroR uz mas svoju Konu, ci zatial iba citas manual?

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Este nemam, len sa pripravujem.... Idem ju brat v utorok, bude presne rovnaka aj vybavou aj farbami ako ta co mal Julo pozicanu.

      • Peterka
        Peterka komentoval
        Upraviť komentár
        Tu som mal pozicanu aj ja, dal som sem aj jej fotku z nabijacky na Tuhovskej niekedy v septembri, ale ten moj prispevok zmizol- neviem ho tu nikde najst.
        Vtedy mala najazdenych 50km :-)
        Naposledy upravené Peterka; 20-01-2019, 15:15.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        MiroR to uz budes mat tretiu električku doma alebo sa ti podarilo niektore z aut predat?
    • Maco7
      Member
      • Nov 2018
      • 57
      •   

      #67
      HYUNDAI KONA EV - PORUCHA !! Dnes mi na palubovke zasvietil oranzovy vystrazny trojuholnik - "Skontrolujte el. system vozidla EV ! " ???? - Check electric vehicle system . Nestretli ste sa s tym uz niekde na Ioniqu EV ?? Auto je nepojazdne, neda sa zvolit D , R , N po stlaceni brzdy ... prikladam foto . Co by to mohlo byt ??

      Komentár


      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        moze pomoct reset - odpojenie a pripojenie 12 V baterie (alebo jej dobitie, aj ked neviem preco by bola tak nova vybita)

      • juris
        juris komentoval
        Upraviť komentár
        Pozrel som manual a k tejto chybovej hlaske bohuzail hovori iba o tom, ze treba zobrat auto do servisu. V ramci 5r. zaruky by si mal mat asistenciu a odtah do najblizsieho servisu a dalsie sluzby zdarma ak sa nemylim. Drzim palce a urcite napis ako to dopadlo.

      • Maco7
        Maco7 komentoval
        Upraviť komentár
        Skusim odpojit malu bateriu, popripade ju zmeriam a dobijem. Volal som aj assistent, v pondelok to poriesia so servisom. Nastastie sa mi to stalo pred domom vo dvore ako som prisiel s cesty.

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Auto je v zaruke tak urcite servis. Bez diagnostiky tu asi odpoved nenajdes, pod jednou chybovou hlaskou sa moze skryvat 200 problemov a moznych pricin.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Že si predtým niekde stál a niekoho čakal so zapnutými spotrebičmi ale nie motorom ? Auto spustené bez stlačeného brzdového pedálu ?

      • Maco7
        Maco7 komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko - Nie , nestal som , auto bolo vypnute pred domom a zaparkovane . Isiel som ho preparkovat do dvora , sadol, nastatoval , zaradil R a cuval som do dvora. Potom som zastavil , chcel prepnut do D , ze sa posuniem dopredu trochu a uz nic neslo stlacit a prepnut . Dokonca ani P , parking. Tak som zhasol auto , pockal chvilu , nastartoval znova a uz to vypisalo chybu "Skontrolujte el. system vozidla EV " . Nedalo sa nic zaradit , ani dopredu , ani dozadu , proste nic, tlacidla nereagovali. Auto bolo nabite na 68% , malá autobateria mala 12,43V .

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Tak potom nie to čo som mal ja a zistil, že je to najčastejšia porucha u Ioniq-ov. Tiež to malo tuto hlašku a bola to 12V batéria, ktorá sa dobíja len keď je auto vypnuté (alebo zapnuté aj s motorom) a v nejakých menej častých intervaloch. Stačilo hodinu počkať.

      • Maco7
        Maco7 komentoval
        Upraviť komentár
        Problem odstraneny !! Tak nakoniec som odpojil 12V bateriu ako pisal @Teg a pomohlo !!! Takze stacilo odpojit bateriu, pockat chvilu a zapojit spat. Asi sa to resetlo a ide to!! No ale aj tak ked pojdem na zvolavacku do BA dam to prezriet. Zatial to ide bez poruchy a bez hlasky! Som rad ze som to spojazdnil a dakujem uzivatelom za pomocne rady.

      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        Maco7 nuz co, EV su pocitace na kolesach a kazdy spravny IT technik vie ze najprv to treba skusit vzdy resetnut ;-) Ja to na svojom LEAFe mozem komfortnejsie riesit cez zmazanie chyb z RJ (LEAF spy)

      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        Maco7 spojazdnit si to spojazdnil, ale zajtra byt tebou servis navstivim a dam si spravit diagnostiku aj ked je mozne, ze odpojenim baterky si chybu zmazal. ALe mas istotu, ze sa ti to zajtra, alebo aj neskorsie nestane a co horsie mimo dvora. Mas to v zaruke a vlastne si to uz aj ohlasil, takze ja by som riesil v pondelok urcite servis. Pre istotu.
    • Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 563
      •      

      #68
      Kona má aj UTILITY MODE pre dlhodobé používanie spotrebičov z 12V zásuviek alebo rádia, vyhrevu atď. - aktivuje sa v menu palubného počítača tlačidlami na volante.

      Toto Ioniq ešte nemal a vtedy sa 12V baterka dobíja z veľkej baterky aj bez zapnutého motora. To si Hyundai asi zobral príklad z Tesly , tá má myslím ten camper mode ?

      Komentár


      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Camper mode je dlhodobe kurenie/klimatizovanie pri vypnutom aute urcene na spanie v aute. Dobijanie 12V baterie je v tesle automaticke - ked 12V poklesne na 12,3V, tak sa dobije konstantnym napetim 13,9V - vid moje merania 12V.
        https://teslaclub.sk/forum/tesla-mot...4603#post14603
        a dalej.
    • milan84
      Member
      • Jun 2015
      • 269
      •   

      #69
      Vysiel novy test Kony. Doteraz asi najlepsie zhodnotenie auta a celkom sedi, co tam redaktor rozprava. Prijemne pocuvat nestranny nazor, ze je to fajn auto a az na otazku o nabijani na sidlisku mu asi nie je co vytknut.

      Komentár

      • Maco7
        Member
        • Nov 2018
        • 57
        •   

        #70
        Dnes som spravil test KONA EV+ 64kWh pri tempomate - 135km/h (tachometer ) 130km/h gps -priemerna spotreba 24,8kWh/100km , D1 , Dolna Streda - B.Bystrica a spat , prejdenych 261km , kurenie na 21°C , vonku teplota 3°C , dialnica sucho/mokra..
        Naposledy upravené Maco7; 29-01-2019, 17:23.

        Komentár


        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          super vysledok na zimu. clovek moze pohodlne cestovat dialnicnou rychlostou a nabijat kazdych 200 km, tu sa zacinaju EV auta uz velmi podobat vyuzitelnostou spalovakom, pokial nie je clovek extremnista a nepotrebuje ist 1000 km v kuse...

        • Maco7
          Maco7 komentoval
          Upraviť komentár
          Teq Tak napriklad Audi Etron ma spotrebu 25,3kWh/ 100km pri 95km/h . Stym by som sa daleko nedostal veru ale je to iny luxus

        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          no ano...e tron je krabica na kolesach, ten okolo efektivity ani nesiel

        • Ioniq
          Ioniq komentoval
          Upraviť komentár
          Ono sa to velmi porovnavat neda, eTron je “trosku” vacsi zatial co do Kony das 2 dospelych a 2 deti, plus do kufra 2 cestovne tasky, do eTronu narves 4 dospelakov plus adolescenta vzadu do stredu, a 6-8 kufrov. Plus 4x4, dva motory si vzdy cucnu viac ako jeden. Velkost si zial vyberie svoju dan. Na svoju velkostnu a hmotnostnu kategoriu, a to co vsetjo ponuka na palube, na tom eTron nie je vobec zle. A hlavne vie nabijat 2x rychlejsie ako Kona, co po dobudovani infrastruktury kompletne zmaze rozdiel v spotrebe. Budca ideeeeees

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Maco7 - Odkiaľ máš ten údaj o spotrebe eTronu?

        • Maco7
          Maco7 komentoval
          Upraviť komentár
          Jiri GrandPa Dnes Bjorn zverejnil ETron range winter test pri 95km/h . https://youtu.be/ucPJy0JnNLo

        • Maco7
          Maco7 komentoval
          Upraviť komentár
          Ioniq Jasnacka , ze sa to neda porovnavat... Etron ma aj tusim o 1000kg viacej ako kona . Kona -1750kg , Etron 2770kg tusim. A je to ina trieda , luxus , a ma 100kWh bateriu tusim.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          No, tak e-tron bye bye. Bohužiaľ som to očakával, že tá spotreba bude katastrofalna. Odmietam jazdiť po diaľnici 95km/h. Už 120 km/h čo jazdím teraz v zime ma mrle zeru.
          Mám za sebou 1000 km okruh po SK. Záťaž cca 300 kg.
          Diaľničný priemer 105 km/h sneženie. Teplota okolo 0.
          Napriek tomu Model S spotreba 230 Wh/km. S batériou 75kWh ( o 25% menej!) dam v pohode rovnakých 330 km.
          Naposledy upravené Jiri GrandPa; 30-01-2019, 07:08.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          jux - za koľko jazdiš teraz v zime po diaľnici s X kom?

        • Peterka
          Peterka komentoval
          Upraviť komentár
          Jirko: spotreba 230km/h?? :-D Aj majster tesar sa utne.. hoci je nam vsetkym jasne, ake jednotky tam mali byt

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Dik. Opravene.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Jiri GrandPa Na znamych trasach som uz davnejsie prestal spotrebu sledovat. Posledne som ju sledoval, ked som jazdil v decembri dlhe trasy s tazkym privesom. Po dialnici jazdim vecsinou kratke trasy okolo 200km, tak nabijam do 80 - 90 % a idem co to da (vecsinou nastavenych 134).
          Keby sa zacala znizovat vypocitana rezerva, jednoducho spomalim.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Jiri GrandPa Myslim, ze dobre grafy spotreby Ska a Xka pri roznych teplotach su v clanku z minuleho roka na Cleantechnica, kde su zozbierane udaje od mnozstva pouzivatelov abetterrouteplanner. https://cleantechnica.com/2018/07/15...rature-graphs/

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Jirko popozeraj dalsie grafy a porovnania na stranke abrp... Su tam aj ine auta.
          zaujalo ma porovnanie s 3-kou.
          https://forum.abetterrouteplanner.co...-and-charging/

        • Joe79
          Joe79 komentoval
          Upraviť komentár
          Jiri GrandPa - nie si sam koho pri 90-100km/h na dialnici mrle zeru
      • juris
        Junior Member
        • Dec 2015
        • 26

        #71
        Bjorn dnes zverejnil extreme winter test. Priemerna teplota -15C, mokre cesty. Trochu mu to teda "zralo" viac
         

        Komentár


        • Maco7
          Maco7 komentoval
          Upraviť komentár
          tak to teda bol extrem, miestami aj -17C , ved len to kurenie zralo cez 4,5kW ... este ze tu tak zima nieje
      • milan84
        Member
        • Jun 2015
        • 269
        •   

        #72
        ja som nasiel pekne porovnanie s eNirom od sudruhov z NDR. Potesila ma rovnaka spotreba ako pri Kone + su tam aj ine zaujimave cisla vr. rychlosti nabijania po dlhsej jazde okolo 70kWh (aku vyhovorku by zas pouzilo ZSE):

        Komentár


        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          a mame tu aj pokracovanie:
          https://www.youtube.com/watch?v=9zru-3QRIK8
          Velmi ma uputala zaverecna cast, kde obe auta blikaju smerovkami. Kona ma podla videa v smerovkach ziarovku, kdezto ENiro LEDKY. Je to paradox, lebo pokial viem, Kona ma LED stretavacky a v Kii sa nedaju ani zakupit (asi hierarchia v koncerne). Tak mi tu logiku vysvetlite
          Ale ozaj sa mi paci to eniro. Keby som na to mal, uplne vazne by som postaval pred Kiou, kym pride prvy testovaci kus. Fakt solidne rodinne auto a navyse aj pekne (subjektivne sa mi dizajn Kony teda vobec nepaci).

        • Ioniq
          Ioniq komentoval
          Upraviť komentár
          Nie nie, aj eNiro vies objednat s full-LED svetlami. Tie prve testy bola daka divna vybava, v EU cennikoch uz LEDky su Celkovo je eNiro lepsi kauf, cenovy rozdiel minimalny a je tam podstatne viac miesta. Na zadnych sedadlach sa odvezie uz aj dospelak a kufor to ma vacsi a lepsie vyuzitelny. Hierarchicky kedysi bolo, ze Hyundai bol vyssie, ale uz neplati. V poslednej dobe dostava Kia viac priestoru. Zo sportovych aut ma Hyundai i30-tky s R4, Kia dostala rovno Stinger s V6. V luxusnom segmente ma Kia limuzinu K900, Hyundai nic. Delegovali to na Genesis. Hyundai robi i30 ako klasicky hatchback, kombi alebo liftback. Kia dostala pre Ceed hned Shooting Brake, co je celosvetovo dost specificka forma karoserie, ktora nikdy netrhala predaje, a je skor otazkou prestize. Kia ma v mnohych krajinach lepsiu zaruku ako Hyundai. Jediny polo-sportovy model co Hyundai ma je i30 s N-Line paketom. Kia ma tie GT pakety pre Ceed, Optimu aj Sportage. Kia ma aj viac pluginov. Podla mna uz Hyundai pochopil, ze s tym logom maju akurat na konzervativnu znacku, akurat i30N prekvapil. To najlepsie ide do Genesisu. Potom do Kie, ktora sa orientuje na mladsich a sportovejsich vodicov, Hyundai je zial v hierarchi az posledny. S troskou prehanania by sa to dalo porovnat s VW Group Genesis - Bentley, Kia - Audi a Hyundai - VW/Skoda.

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          Ioniq mas pravdu s tymi LED svetlami, prave som pozrel ten rakusky cennik v inom vlakne. A je to vyborna sprava.
          Osobne zatial bez realnej skusenosti mi na papieri vychadza prave eNiro ako najrozumenjsie rodinne elektro auto. Ma to aj priestor, aj paradny dojazd, cena polovicna oproti tesle X (aj to len v zaklade). Parada. Snad raz....

        • juris
          juris komentoval
          Upraviť komentár
          K tomu testu: treba sa pozriet ake disky ma ktore auto. Zatial co eNiro ma seriove aero disky, kona ma nejake disky z druhovyroby. To spravi rozdiel 4% velmi lahko.

        • Joe79
          Joe79 komentoval
          Upraviť komentár
          milan84 - presne tak eNiro vyzera velmi dobre az na to ze proste nie je
      • Miroslav Rojko
        Senior Member
        • Nov 2016
        • 563
        •      

        #73
        KONA - mobilný konektor

        Potešilo ma, že ku Kone dodávajú silnejší mobilný konektor 12A, nabíjanie je o 20% rýchlejšie, Kona píše 2,7kW. Ale prečo nie je s ním kompatibilný aj Ioniq ? Dnes som skúsil, že dám Ioniq nabíjať rýchlejšie a nič. Zabliká tromi svetielkami a končí.

        Ioniq mobilný konektor 9A (10A oficiálne) - nabíja Ioniq, Leaf aj Konu,
        Leaf mobilný konektor 10A - nabíja Ioniq, Leaf aj Konu.

        Komentár


        • Peterka
          Peterka komentoval
          Upraviť komentár
          A vyzera rovnako, ako ten od Ioniqu?

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          fakt? ked som ho drzal na testovacom aute v ruke, este si vravim, ze somari zas dali ten smiesny kablik-rovnaky ako Ioniq

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Vyzerá rovnako ako od Ioniqa, len namiesto písmen H M L má 12 10 8 - stupne výkonu.

        • Peterka
          Peterka komentoval
          Upraviť komentár
          Zaujimave... zeby Kona vedela po CP pine komunikovat s mobilnym konektorom, ako to robi Tesla s HPWC? Tak ako moze byt HPWC nastaveny na "Tesla only", tak MK od Kony je potom tiez "Kona only". Akurat mi nenapada, naco by to Hyundai robil?

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          Miroslav Rojko ale nie je to nastavitelne, ze?! to tam len vidno "zaslepene" ako ine moznosti.

        • Radkovanko
          Radkovanko komentoval
          Upraviť komentár
          uvolnil sa mi mobilny konektor 1f 32A 400v 5kolik (CEE) na typ2, moznost presrobovat aj suko zasuvku 220v, nastavenie nabijacieho vykonu 10,16,20,24,32A cez nfc karticku, realne na 32A nabija 7,2 kw za hodku. Poslite spravu ak mate zaujem
      • ICE666SVK
        Senior Member
        • Jul 2014
        • 1807

        #74
        Podla BN posledneho videa #55 Road trip whit Hyunfai KONA part 2 https://www.youtube.com/watch?v=1U-cKYXcljQ (6:07 a 16:50 Ionity a 22:56 VeeFil 50kW), ten konektor vpredu zrovna nieje dobre umiesteny. Na Ionity mu to zobralo asi 52€ po asi 5tich pokusoch a nenabil. Potom siel uplne inde, kde mal rovnaky problem, ale nakoniec nabil. Krytka zasnezena a primrznuta a nedala sa hned odtorit. Dnuka mal tiez sneh a bolo to primrznute. Asi to bolo aj lenivostou uzivatela si to po skonceny nabijania ocistit a nasledne riadne zavriet. Ale uzivatelovi to moze pekne zneprijemnit cestu.

        Komentár

        • curgali
          Member
          • Jul 2014
          • 208
          •   

          #75
          Bol som navstíviť spolužiaka, ktorý je šéfom predaja Hyundai v TN. Povedal mi, že objednali jednu Konu 64kWh. O 2 mesiace bude tu. Ak by mal niekto záujem, môže si ju rezervovať sám, alebo nech mi napíše a skočím s ním urobiť rezerváciu...

          Komentár


          • Joe79
            Joe79 komentoval
            Upraviť komentár
            curgali - ked som preberal Ioniq tak mi pan predajca spominal, ze je objednana Plynie mi 6 mesacna viazanost na zakaz predaja Ioniq-a kvoli fleetovej zlave... Tak az neskor. Ale na testovacej jazde som sa dohodol... Buduci tyzden idem do TN, tak sa Ti mozem ozvat. Pozrieme, aku vybavu objednali

          • curgali
            curgali komentoval
            Upraviť komentár
            OK Napis kedy tam budes. Pridem tam.
        Pracuje...
        X