Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Hyundai Ioniq (H, PHEV, BEV)

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Franto_01
    Member
    • Jul 2017
    • 33
    •   

    Niekedy v minulosti som slubil nejake cisla o spotrebe a mnozstve najazdenych km.
    Pripajam :-).

    Komentár


    • Daliborko
      Daliborko komentoval
      Upraviť komentár
      Tá spotreba je fakt super. Máš aj nejakú štatistiku pomeru domáceho nabíjania vs na verejných nabíjačkach?
      Inak ten kilometrový nájazd len potvrdzuje, že dnes už BEV nie je len druhé auto do rodiny, prip. auto len do mesta...

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Prepac zabudol som, ake je to EV? OK uz nemusis, teraz pozeram, ze je to v teme Hyundai Ioniq. Mam toho otvorene viac.

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      V teplych mesiacoch je ta spotreba Ioniqu az hrozostrasne nizka, ta efektivita je neskutocna. Stale mi vrta v hlave, preco urobili Konu. Ano SUV a rozne vyvysene krabice su trendove ale stale... keby Ioniqu urobili normalnu platformu a narvali tam tu 64kWh bateriu, to auto by bolo schopne prejst nenormalne vzdialenosti. Podla mna by mali na to, aby to bolo EV s najdlhsim dojazdom na svete. To by stalo uz len za to promo a marketing. By mali velmi silnu paku aj proti TM3. Ale tak to vyzera, ked daju robit auto marketerom namiesto inzinierov.
  • Franto_01
    Member
    • Jul 2017
    • 33
    •   

    Pripájam tabulky aktualizované o nabíjanie doma (pre @Daliborko), vratane ceny pri sadzbe D5 SSE.

    Komentár


    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      udaje o prijatych kWh mas z diagnostiky z auta? a nasledne z domaceho elektromera odratane, co je nabijane doma a co vonku?
      Alebo akou metodou robis statistiky?
  • SKolja
    Junior Member
    • Dec 2018
    • 14

    Pôvodne zverejnené od dango Pozrieť príspevky
    udaje o prijatych kWh mas z diagnostiky z auta? a nasledne z domaceho elektromera odratane, co je nabijane doma a co vonku?
    Alebo akou metodou robis statistiky?
    To by zaujimalo aj mna, ja to zatial robim tak ze mam vyhradenu zasuvku (inde nenabijam, Ioniq mam ako druhe mestske auto) s meracom kde sa nabija len Ioniq a raz za cas odpisem kilometre. Ale chcel by som to porovnat z tym co reportuje Ioniq. Zatial som neprisiel na to ako stiahnut ten log co produkuje auto, som lenivy to odpisovat a teraz som zistil (mam auto iba prvy mesiac) ze sa data s toho logu po mesiaci zacinaju odmazavat.
    Pripadne rychle pretukanie do Spritmonitoru raz za cas tiez nefunguje, lebo hodnoty spotreby treba prepocitavat.

    Komentár

    • Ioniq
      Member
      • Jan 2017
      • 342

      Malo by to ist cez aplikaciu TorquePro, len si treba kupit Bluetooth OBD krabicku. Zapichnes do OBD portu, sparujes cez BT s telefonom a potom mas pristup k viacerym datam.

      Komentár


      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        Torque Pro pouzivam, adapterov mam par doma. Ioniq ma bohuzial nestastne rieseny port, lebo so zastcenym adapterom sa neda dat naspat kryt poistkoveho priestoru. Uz mam kupeny predlzovaci kabel, este som sa nedostal k tomu aby som to niekde natrvalo umiestnil. Ale co citam na ostatnych anglickych/nemeckych forach, zatial nie su zname PIDy pre odometer a data za zbieraju iba z "live" dat pocas prevadzky vozidla (toto loguje Torque Pro a data sa daju nasledne spracovat v PC). Co ma ale zaujima, je v EV menu zoznam vsetkych jazd (vyzera ze limitovany na poslednych 30 dni) ktory sa da zobrazit na displayi kde je datum, pocet prejdenych kilometrov a priemerna spotreba v kWh na 100km. Preto sa pytam ci niekto spracovava tieto data a ako. Mne to zatial vychadza iba na excel a rucne prepisanie z display-a.
        Ale ak sa mylim, necham sa rad poucit.

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        V tom tajnom “engineering menu” je moznost vytvorit nejake logy a exportovat to na USB kluc, ale nie som si isty, ci je to len pre GPS trasy alebo sa tam hodia aj ine udaje, este to asi nikto neskusal Mozes byt prvy co to skusi

      • Joe79
        Joe79 komentoval
        Upraviť komentár
        SKolja - daj prosim vediet, aky predlzovaci kabel si si kupil a ci pasuje tak, ze sa ti o konektor/kabel neoprie vyrez madla na ruku na tom kryte. Ja som kupil kabel co ma vyvod kablov naopak a ziad, dole miesto nie je, iba hore... Dakujem
    • SKolja
      Junior Member
      • Dec 2018
      • 14

      Pôvodne zverejnené od Ioniq Pozrieť príspevky
      V tom tajnom “engineering menu” je moznost vytvorit nejake logy a exportovat to na USB kluc, ale nie som si isty, ci je to len pre GPS trasy alebo sa tam hodia aj ine udaje, este to asi nikto neskusal Mozes byt prvy co to skusi
      OK, asi mi nezostane nic ine, zatial zapisujem rucne ;-). Inak logy to pise na SD kartu z mapou. Ked budem mat cez vikend cas tak to skusim stiahnut a pozriet...

      Komentár


      • Peterka
        Peterka komentoval
        Upraviť komentár
        Torque vie logovat zvolene parametre do suboru. Tie sice potom treba v exceli spracovat, ale netreba nic rucne zapisovat. Ja som si doprogramoval vlastne PIDy, z hodnot CEC a CED vidim, kolko kWh som pocas jazdy spotreboval a kolko narekuperoval. Predpokladam, ze su to hodnoty merane na svorkach baterie, takze mimo inych strat. Ked odpocitam rekuperovanu energiu od spotrebovanej a vydelim prejdenou vzdialenostou, vyjde mi priemerna spotreba jazdy. Ta ale malokedy suhlasi s tym, co ukazuje auto v historii. Niekedy to ako-tak sedi, ale vacsinou su rozdiely- oboma smermi aj o 1-2 kWh/100km. Preco je to tak som neskumal...
    • Franto_01
      Member
      • Jul 2017
      • 33
      •   

      Údaje o spotrebe auta si zapisjem ručne. Sú dostupné v histórii (prikladám obrázok).
      A mám urobené samostatné meranie rozvádzača, kde mám zástrčky na auto. Je pravda, že tam mám aj otváranie brany a osvetlenie, ale to má zanedbateľný odber, tak to vôbec neriešim.

      Komentár


      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        potom tvoje tabulky nie su uplne presne, lebo auto ti vypise spotrebu, ale na domacom meraci mas prikon, co ide do auta, cize aj so stratami, ktore su 10-15%

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Pisal, ze ma robene aj samostatne meranie zasuvky, z ktorej nabija len EV, takze prikon je zohladneny, dokonca este mierne nadsadeny kedze je tam aj otvaranie brany napojene

      • Peterka
        Peterka komentoval
        Upraviť komentár
        Franto_01 naco rucne zapisujes spotrebu z historie jazd? Predsa ked mas udaj o energii spotrebovanej na nabijanie, vydelis ju prejdenymi km a mas spotrebu. Taku, v ktorej su zahrnute aj straty pri nabijani, cize "horsiu" ako by malo ukazovat auto.

      • Franto_01
        Franto_01 komentoval
        Upraviť komentár
        Peterka musim zapisovat rucne, pretoze nepoznam kolko nabijam mimo domu. Nabijanie v tabulke mimo domu je len rozdiel podla spotreby v aute a skutocnej spotreby podla meraca.
        dango mas pravdu ze udaje v tabulke nie su uplne presne, ale lepsie som nic nevymyslel ako si viem porovnat spotrebu auta a spotrebu elektriny na nabijanie auta.
    • Hasky
      Junior Member
      • Oct 2014
      • 20

      Keby zrobili facelift Ioniq electric, tak by to mohlo byt zaujimave... vacsia bateria, vykonnejsi motor a hned tu mame dobreho konkurenta pre Tesla Model 3
      Hyundai predstavil podľa vlastných slov 2. generáciu modelov Hyundai Ioniq Hybrid a Plug-in hybrid. Plne elektrická verzia Ioniq Electric má nasledovať...

      Komentár


      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Problem Ioniq-u electric je, ze zdiela platformu s hybridom a plug-in hybridom, takze je to kompronisne riesenie. Ma relativne malo miesta na bateriu a ma ju umiestnenu prilis vzadu, pricom ma na elektromobil zbytocne dlhy predok.
        Mali by dat karoseriu ioniqa na podvozok z KONA alebo este lepsie z NIRO, To by bol asi najlepsi a aj cenovo najpristupnejsi EV na trhu.

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Lenze Kona je o triedu mensia a ma mensi razvor, Ioniqovu kasnu by tam nenapasovali, resp auto by malo potom velmi dlhe previsy a vyzeralo by smiesne s kolieskami uprostred. Hyundai zial nema modularnu platformu ako napr. VW, ktoru vie po clankoch natahovat a zmensovat podla potreby. S podvozkom neurobia uz nic, jedine vyvinut novy, ale to sa im financne oplati az pre novu generaciu, nie pre facelift. Toto 3in1 riesenie bolo velmi zlym napadom ale zial je tu. Urobili si zo zakaznikov testerov pohonnej sustavy na lacnej mulici. Realne sa ako-tak snazili az pri Kone, kde vychytali platformu a aplikovali skusenosti s pohonom, ale stale je to FWD krabicka. Ono na bezne jazdenie taketo 3in1 staci, niezeby si ludia kupovali Hyundai kvoli sportovaniu Len nedavno zacali so svojou performance N diviziou, ale stale je to auto “pre masy” a su si toho sami vedomi. Ale maju ambicie a je badat pokrok na vsetkych frontoch, aj ich silnu snahu dostat sa k dynamicky zalozenym zakaznikom.

        Edit: podvozok Nira by sa pouzit dal, ale ked projektovali Ioniq tak myslienka Niro EV bola este len v nejakej teoretickej rovine, co je skoda, a na tak zasadny zasah je teraz uz neskoro. Keby sa tie projekty zrodili v rovnakom case, tak by mali bud obe auta 3in1 riesenie, alebo obe auta regulerny baterkovy podvozok. Pre majitelov Ioniqu bohuzial, pre buducich majitelov Nira EV nastastie
        Naposledy upravené Ioniq; 17-01-2019, 16:57.

      • Peterka
        Peterka komentoval
        Upraviť komentár
        Pisu, ze facelift bude mat bluelink- mobilny pristup do auta. Mrzelo ma, ze to do terajsich modelov nedali, ked tu technologiu v USA mali funkcnu. Druha vec je, ked to nedali do EU Kony, mam obavy ze ani novy ioniq ju v EU nebude mat..

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        nezatracujte ich, ved tam (a aj ine media to uvadzaju) pisu, ze electric bude neskor a vsetky udaje su len dohady.
        Vykonnejsi motor by mozno potesil, ale bateria je podstatnejsia. Ak by tam dostali tu 39z Kony, bol by to rozumny kompromis dojazd/vaha/cena.
        Nechajme sa prekvapit.
    • SKolja
      Junior Member
      • Dec 2018
      • 14

      V mojom pripade Torque nie je riesenie, pretoze Torque nevie zapisat udaje s odometra a zapisuje realnu prejdenu vzdialenost zmeranu cez GPS. Moja kazdodenna cesta z prace zacina v podzemnej garazi ktora usti do viac ako 1km dlheho tunela a po vyjazde sa GPS chyta niekedy dost mimo a podla toho ten log vyzera. To iste pri ceste do prace, skoro pri kazdej jazde po vjazde do tunela pokracuje rovno ku koncu tunela az do vypnutia auta v garazi. Cize po kazdej jazde by som si musel rucne zapisat prejdenu vzdialenost, plus musim vytahovat telefon na kazdu jazdu aby to meralo. A to nepocitam nasledne spracovanie.
      Pride mi omnoho jednoduchsie rucne opisat spotreby v historii ktore produkuje auto priamo (alebo dohladat tieto data v logu) a dopisat k nim moju spotrebu z meraca pri dobijani ktory robi dennu a mesacnu statistiku.

      Komentár


      • Peterka
        Peterka komentoval
        Upraviť komentár
        Presne tento problem som riesil pred cca rokom, ked som zacal pouzivat torque. Ja PID na presny odometer mam- vlastny. Pocitam priemernu rychlost(iba ak sa auto hybe), nastastie na hodnotu rychlosti nezavislej od gps PID je. Mam dalsi pid na meranie casu pohybu (rychlost je vacsia ako 1km/h) a z nich vypocitam presnu prejdenu vzdialenost, sedi to s ODO auta.
    • SKolja
      Junior Member
      • Dec 2018
      • 14

      Pôvodne zverejnené od SKolja Pozrieť príspevky

      OK, asi mi nezostane nic ine, zatial zapisujem rucne ;-). Inak logy to pise na SD kartu z mapou. Ked budem mat cez vikend cas tak to skusim stiahnut a pozriet...
      Tak mi to nedalo a vygeneroval som logy z defaultne zapnuteho levelu "A", ale dohromady tam nic nie je okrem logov AVsystemu. Skusim poprepinat ine levely aby som zistil ci tam budu aj udaje o baterii a spotrebe.
      Logy su naozaj zapisovane na USB (ktore som mal strcene v USB rozbocovaci), sorry za omyl (moja mazda zapisuje na SD kartu).

      Komentár

      • SKolja
        Junior Member
        • Dec 2018
        • 14

        Tak to je celkom dobre riesenie, Mozes zdielat vypocty ktore pouzivas? Ale stale je nutne mat torque cely cas zapnuty... A pritom v aute tie data su

        Komentár


        • Peterka
          Peterka komentoval
          Upraviť komentár
          Teraz som v zahranici, ked sa vratim, pozriem to a poslem ti csv subor s mojimi PID. V aute mam stary tablet v stojane a na nabijacom kabli, staci jeden klik na spustenie a pri zaparkovani na ukoncenie torque, uz to robim "automaticky". Tiez som rozmyslal nad predlzovacim kablom OBD, videl som aj foto ako vybrat ten konektor v aute a posunut ho, aby sa obd interface zmestil pod krytku poistiek. Nakoniec som do tej krytky vyrezal presny otvor a obd interface je zasunuty a trochu vytrca zo zalozenej krytky.
      • SKolja
        Junior Member
        • Dec 2018
        • 14

        Super, dakujem. V pohode pockam. Az tak ma to nenahana, pretoze to budem pouzivat iba obcasne. Sice koli Android Auto pripajam telefon skoro pravidelne, na uplne logovanie to nie je. A pevnu instalaciu dalsieho zariadenia neplanujem. Nateraz si budem odpisovat historiu co produkuje auto a hadam v blizkej dobe sa niekto doparta kde tieto data vydolovat priamo z auta...

        Komentár

        • Hasky
          Junior Member
          • Oct 2014
          • 20

          Tak to teda vyzerá zaujímavo s novou batériou.
          Vie niekto, aký bude cca reálny dojazd s touto 38 kWh batériou oproti 28 kWh?
          Unikol dokument, ktorý nesie informácie o "faceliftovanej" verzii modelu Hyundai Ioniq Electric 2020. Tie sa týkajú aj navýšenia kapacity batérie a dojazdu

          Komentár


          • Ioniq
            Ioniq komentoval
            Upraviť komentár
            Okolo 260-280km by som povedal, kludnejsou jazdou po okreskach by to mohlo dojst cez 300km

          • Hasky
            Hasky komentoval
            Upraviť komentár
            Tiež som to zhruba takto kalkuloval, to už vyzerá celkom slušne. Ďakujem za potvrdenie.
            Už by sa ten dojazd dal asi porovnať s Tesla Model 3 Standard Range.
            Naposledy upravené Hasky; 20-01-2019, 06:33.

          • Komat44
            Komat44 komentoval
            Upraviť komentár
            Ja myslim ze pri vyssich teplotach aj viac, ja som v lete bezne urobil 250-260 km, bez nejakeho vaznejsieho odmedzovania komfortu (v rozumnej miere klima, ventil. sedadla..). Samozrejme na eco mode pri kombinacii silnej a nulovej rekuperacie a 95% km po BA a blizkom okoli. Mysli ze by sa pri tychto podmienkach dalo spravit tak cca 350km, jasne ze v zime menej, mozno tych 280-300
            Naposledy upravené Komat44; 20-01-2019, 09:22.

          • Hasky
            Hasky komentoval
            Upraviť komentár
            To je teda pekné číslo, no to je hlavne mestská prevádzka. Čo tak diaľkové cestovanie, kde je prevažná časť cesty po diaľnici?

          • hudino
            hudino komentoval
            Upraviť komentár
            Komat44 a kolko si v lete spravil km pri nejakom vylete => nalozene auto, okresky... bezna rychlost ... a kolko to je teraz v zime?, Pytam sa, lebo sa tesim na letne vylety so Soulom a teraz by som usiel takych 170km (ale to uz by som bol prazdny), a uz by som rad planoval letne cesty ))

          • Komat44
            Komat44 komentoval
            Upraviť komentár
            Hasky hudino ano presne, drviva vacsina mesto, co si spominam raz som bol v lete v brne, dvakrat v nitre, dvakrat tusim v piestanoch. Raz v namestove a na jesen katschberg cca 350 km z ba (2 dospeli 3 deti plne nalozeni). Po dialnici som po TT isiel predpisovych 110, potom tak 120 priemerka.
            Nie som zdaleka fanda statistiky (na vysokej som mal sakra stastie na skuske zo statistiky, inac mam mozno opravaky do dnes 😳) - takze nemam nejake ucelene info o priemernych spotrebach. Teraz citam z displeja auta posledne dni spotreba 13.3, 14.6, 12.9,13.8 atd. V lete som sa jediny krat dostal pod 10 to si pamatam 9.9. Vynimocne som bol nad 12, drviva vacsina dni bola okolo 11.
            Ako som spominal- podla mna vela urobi “hranie” sa s rekuperaciou- brzdil som hlavne packami na volante a vyuzival plachtenie bez rekuperacie. A este si spominam ze cesta BA -Namestovo mala tak o 2-3 vyssiu spotrebu ako opacnym smerom. Proste prevysenie robilo vela, rovnako aj na Katachberg
            Naposledy upravené Komat44; 20-01-2019, 11:29.

          • hudino
            hudino komentoval
            Upraviť komentár
            @Komat44...to tam zmestis 3 deti? ), alebo uz nemaju sedacky?

          • Komat44
            Komat44 komentoval
            Upraviť komentár
            Da sa relativne v pohode aj s tromi, nas najstarsi ma 13 ten uz nepouziva nic a najmladsi je este vo vajicku tak ten vela miesta nezabere. Ale mam pocit ze tu niekto pisal ze dostal dozadu aj 3 detske sedacky, asi nejaky tetris 😃
        • SKolja
          Junior Member
          • Dec 2018
          • 14

          Pokial pouzijes ISOFIX tak 3 sedacky nedas. Nie koli tomu ze nie su 3 ISOFIXY vzadu ale medzi 2 sedacky s ISOFIXom uz tretiu nevopchas. Uzsi clovek alebo dieta si medzi nimi sadne v pohode, stredovy pas sa da zapnut.
          3 uzsie sedacky by sa mali v pohode vojst, ale budu sa dat uchytit iba pasami, lebo krajne sa musia posunut az na doraz smerom ku dveram...

          Komentár

          • Joe79
            Member
            • Sep 2018
            • 46

            Pani, viete poradit kompatibilnu predlzovacku na OBDII konektor? Ono to soudruzi v Korei vymysleli tak, ze zrovna pri tom konektore je plastovy prelis na otvaranie. Jasne ze som kupil predlzovacku, ktora ma kabel opacnym smerom a otocit sa neda Ako to mate vyriesene? Dakujem za inspiraciu.

            Komentár


            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              skus rozbastlit konektor a nechaj len hole vodice, potrebujes funkcne len 4 vodice zem ( pin4) plus12V (16) can+ ( 6 ) can- ( 14 )
              skontroluj si podla OBD pinoutu.
          • Miroslav Rojko
            Senior Member
            • Nov 2016
            • 514
            •      

            Ešte záver cesty, nabíjania, cena jazdy pri platení
            Pošlite nám tipPoľské cesty a vodiči Po prvých kilometroch na poľských cestách som zmenil pohľad na poľských vodičov na našich slovenských cestách. Oni sa u nás nesprávajú divoko, oni sa ešte krotia a sú opatrnejší ako doma. V Poľsku majú diaľnice označené písmenom A, kde je povolená rýchlosť 140 km/h, rýchlostné cesty označené S, kde je 120 km/h …

            Komentár


            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Miro mas tam chybicku v matematike. Priemerna cena bola 6 centov na km, nie 100 km. A potom aj dalej u toho BMW vypoctu.
              Inak palec hore za putave citanie, najma o polskych vodicoch . Kedysi som po Polsku jazdil sluzobne ale v 90tych rokoch nemali take dobre auta na blbnutie ani tolko dvojprudovych ciest.
              Naposledy upravené Jiri GrandPa; 22-01-2019, 10:52.
          Pracuje...
          X