Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Audi e-tron

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • juris
    Junior Member
    • Dec 2015
    • 22

    #31
    Neviem ci to sem uz niekto daval. Nemci spravili skvele porovnanie X vs eTron vs IPace. Nie ze by ma prekvapil vitaz, skor ma prekvapilo aky ma Tesla naskok.
     

    Komentár


    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      Ten test je okato urobený tak aby TMX vyšlo ako kráľ. Grafy sú naschvál neproporcionálne

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Je uplne jedno, ako su urobene grafy. Cisla nepustia.Ten test bol robeny tak, ze isli naraz, spolu.
      Spotreba e-tron 30 kWh/100 km !
      A X-ko 25 kWh/100 km.
      Pri sucasnej cene rychlonabijania je prevadzka drahsia ako s dieslom. A to je jednoducho uplne zle...

    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      Žiadna snaha u žiadnej automobilky nie je "úplne zle"
      Podľa mňa zle je napríklad to, ako sa k tomu stavajú koncerny FCA (FIAT a spol), PSA (Peugeot-Citroen), alebo FORD
      VW sa snaží, je to vidieť. To že má Tesla v niektorých oblastiach (pohon, baterky, SW, atď..) náskok je absolútne bez debaty, klobúk dole.
      My sme všetci iba zákazníci, to znamená že je SUPER ak sa automobilky snažia dosiahnuť čo najlepšie výsledky. Ja držím palce aj TESLE a aj AUDI.
      Čo hovorí v prospech AUDI ?
      - európska automobilka, európsky zákazník bude v popredí
      - dlhoročný výrobca áut, teda ešte sa to len neučia, ale dlhé roky vyrábajú autá. Samozrejme aj s mínusmi s tým spojenými. Držia sa fosílov 😢
      - veľká a silná servisná sieť
      - ich súperom je BMW, DEIMLER atď... nie TESLA
      Naposledy upravené cio; 24-02-2019, 21:39.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Ty asi budeš u Audi v PR, čo?

    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri GrandPa, neboj.👼
      Zhodou okolností, ja osobne jazdím momentálne na AUDI, ale neboj, som predovšetkým fanúšik elektromobility.
      TESLU nemám len pre to, že zatiaľ bohužiaľ nevyrobili pre mňa auto.
      TMX je moc drahé a vôbec sa mi vzhľadom nepáči, ale fakt že nie.
      TMS je nádherné, ale pre moje použitie príliš malé.
      Ak to pomôže v orientácii, v mojej firme máme elektro autá NISSAN e-NV200, KIA NIRO PLUG, KIA OPTIMA PLUG 😜
      Naposledy upravené cio; 24-02-2019, 21:38.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      To má napadlo hneď ráno keď som čítal tie tri príspevky od novoregistrovaneho. Ale hovorím si ako sa to vyvŕbi, lebo na tomto fóre som tento neduh ešte nevidel, skôr na CZ fórach o EV to je častejšie.
  • milan84
    Member
    • Jun 2015
    • 236
    •   

    #32
    Trochu kontraproduktivne je mat elektricke auto, ktore ma ekvivalent obrovskej spotreby benzinoveho dinosaura. Uz Tesla X je poriadne hebedo a spotreba je teda taka, no objektivne povedane dost velka. Chapem, ze je to dan za velkost,vahu,luxus. Ale ak tri roky po tesle pridu dve luxusne automobilky, ktore ako dieru do sveta uvedu auto, ktore ma este vyrazne vyssiu spotrebu a kratsi dojazd.....a pytaju za to tolko peniaze. No, niekde bude chyba v systeme.
    Ale mozno je to len moj skresleny pohlad vdaka tomu, ze mody SUV som sa nikdy neplanoval zucastnit.
    Zoberte si situaciu o par rokov, ked free nabky nebudu a kvoli rozmachu elektromobilov budu operatori mat tendenciu skor zdrazovat sluzby, resp FLAT program uz nebude stacit. Vtedy moze prist situacia ako pri spalovakoch. Proste to vela zerie, tak o to nebude zaujem.
    Lebo je rozdiel ist 300km dialnicnu trasu s Ioniqom, ktory zerie vtedy 15 (sice s jednym dobitim) a s mastodontom Jaguar, Audi a mat spotrebu cez 30kWh100km.

    Komentár


    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Pravdu hovoris... ale fakt je ten, ze iPace ani e-Tron nemaju aktualne konkurenciu, takze ani nemaju potrebu cokolvek zlepsovat. TMX je uz ina, vacsia kategoria. Kona je zas maly prcek. Model Y je v nedohladne a tiez bude asi velkostne na urovni eNira. V systeme je chyba od chvile, ked zacala SUV mania. Velke neefektivne krabice, ktore realne nikto (malokto) nepotrebuje, ale kazdy ich chce. Svet aj zakaznik potrebuje, aby co najviac automobiliek naskocili na EV vlnu s co najsirsou paletou modelov. Ked bude zrazu vyber, zacne rozhodovat trh a pride enormny tlak na inovaciu a zlepsovanie. Dovtedy budeme rukojemnikmi nelogickych rozhodnuti a dizajnov automobiliek. Zatial co pri spalovakoch existuje nieco ako etalon, alebo spicka, kde sa chybu hladaju naozaj tazko, pri elektromobiloch proste dokonale auto nenajdes. Kazde ma svoju velku porciu problemov a nedostatkov, a uz je len na odolnosti nadsenca, kolko dokaze prehryznut.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      ale doplnim co vravis - podla mna tesla X je vnimana ako premia, etalon a aj preto prave Jaguar a Audi spravil cosi podobne, aj ked po svojom.
      Keby som bol clovek, ktory ma penazi habadej navyse a rozmyslam nad takymto nakladiakom, radsej by som uz došporil tych 10-15000 k Xku, alebo zobrel Xko nejaky rok-dva stare. Tesla ma v tej cene inovativne riesenia, o ktorych mozu akekolvek ine dinosaurie znacky len snivat.
      Vid pokus Audiny o nieco prelomove - zrkadla za 1700, ktore spravia dojadz +2km. Zrejme aj tesla uz davno pri vyvoji vedela zratat dve a dve a preto to neponuka a namiesto toho sa sustredi na efektivitu v inych parametroch

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Ciastocne, ale pre vela ludi je TMX uz privelka. A tiez ma kopec zbytocnych veci, vid Falcon Wings, ktore cele auto predrazia este viac ako kamerove zrkadla. Da sa povazovat za technologicky etalon, ale nie etalon v zmysle celeho auta. Spalovaciemu Porsche sa neda okrem ceny a faktu, ze nie je elektro vytknut snad nic. Prvotriedne materialy, spracovanie, starostlivost v servise, vykony, reputacia, spokojnost zakaznikov, vysoka miera individualizacie... TMX este vela veci chyba aby to bol etalon, jednooky kral medzi slepymi. Co pri troche stastia pride, len treba konkurenciu. Bez toho sa nepohne nikto a budeme stagnovat. Opytaj sa nejakeho bohateho Rusa alebo Cinana, ktore SUV mu pride prve na um ako to najlepsie. Tesla bude niekde na 20. mieste ak vobec...

    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      Už za nedlho bude dostatok Ulta nabíjačiek. Projekt NEXT-E ich má postaviť 7. IONITY má pridať dalšie kúsky. Bez toho samozrejme E-TRON nemá význam.
      Hračkárske nabíjačky 22KW sú nepoužiteľné. Jedine ak by človek chcel niekde stráviť veľa času. Navyše je potom nabíjačka dlho zablokovaná

    • juks
      juks komentoval
      Upraviť komentár
      cio Co si chcel povedat tym, ze "22kW nabijacka je nepouzitelna" ? Prave 22kW nabijacky elektromobiloch podstatne zvysuju ich uzitkovu hodnotu. AC nabijanie samozrejme nie je vhodne na dlhe trasy - na to su DC nabijacky. No 22kW wallboxy na parkoviskach v hoteloch, nakupnych centrach, pri kinach, v parkovacich domoch a podobne su dolezitou sucastou nabijacej infrastruktury hlavne pre tych, co nemaju moznost nabijat doma, v praci a podobne. AC nabijanie u mna tvori teraz cca 2/3 nabijanej energie, pretoze teslu uz nepouzivam na jazdenie po meste a blizkon okoli, dokedy som nemal i-MiEVa, AC nabijanie u mna bolo viac ako 80% energie dodanej do auta. Navyse AC wallboxy a stlpiky vecsinou su aj zrejme aj ostanu zadarmo, takze znizuju priemernu cenu nabijanej energie a AC nabijanie setri aj bateriu. Napr. 10ks 22kW tesla wallboxov v Auparku je hojne vyuzivanych, pretoze pocas nakupu, ci kina sa da nabit podstatnu cast kapacity baterie - samozrejme tym viac, cim vykonnejsiu nabijacku ma auto - tu je 22kW nabijacka idealna. No pri moznosti nocneho nabijania postacuje aj pre velkobaterkac aj 16kW nabijacka. Konkretne nabijacie praktiky jednotlivych majitelov EV su rozne, vyplyvaju z mnozstva vplyvov. Ja napriklad nabijam doma len 16A/11kW UMC dodanym k tesle nastavenym na 13A/9kW hoci mam v aute 17kW nabijacku. No na mnohych miestach kam chodim vyuzivam celych 17kW, preto je urcite vyhodne mat v aute cim vykonnejsiu nabijacku, pricom 22kW je idealne pre EV s bateriou okolo 100kW.

    • juks
      juks komentoval
      Upraviť komentár
      Ioniq S tym nazorom bohateho rusa si to uplne zabil...

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      jux Preco? Viem, ze to nie su ludia uplnej moralnej cistoty, ale urcite veci vedia ocenit. Ako sa vyjadril raz jeden predstavitel Gazpromu, preco kupuju sluzobne auta len Mercedesy S - “Je to standard Gazpromu. The best or nothing.” Za ruskeho milionara si dosad futbalistu, cinskeho investora, arabskeho sejka alebo kohokolvek, pre ktoreho cena auta nerozhoduje. Nejdem rozoberat spravnost ich zmyslania, ale vo vacsine kruhov, kde sa hladi na znacku Teslu nenajdes. Ti ludia sa potrebuju pred okolim ukazat, ze maju na to, kupit si to najlepsie na trhu. V X5 by vyzerali ako supaci, ktorym sa prestalo darit

    • juks
      juks komentoval
      Upraviť komentár
      Ioniq Viem, co si chcel povedat, ved poznam tvoje nazory, len mi prislo usmevne, ze na pode tohto webu, kde ludia zmyslaju hlavne inovativne a ekologicky sa odvolavas na nazor skupinky ludi, ktorych nazory su na opacnom konci hodnotoveho rebricka a minimalne mna ich nazor vobec nezaujima.

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      To ano, mne su taki ludia tiez ukradnuty len som chcel povedat, ze stale nam tu chyba nejaka EV modla, dokonaly gral, ktory by ukazal, ze sa da urobit EV bez kompromisov, dotiahnute do dokonalosti, na ktore sa nebude dat povedat jedine zasadnejsie negativum. Svet spalovacich aut ma takych vela, EV zatial ziadne. Ale zas spalovaky maju vyse 100-rocny naskok v investiciach a ladeni. Musime len pockat
  • juks
    Junior Member
    • May 2018
    • 54
    •      

    #33
    Planuje tu niekto kupit e-trona? boli ste ho okuknut?

    Komentár


    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Mozno ja, mam zaplatenu rezervacku, ale stale cakam na skusobne jazdy. Macky vo vreci nemam rad. Auto zatial v zasade splna moje poziadavky do bodky. Auto som uz fyzicky tiez presnoril

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Rezervacku nemam ale zvazujem. Uvidim ked to dostanem do ruky.

    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      Plánujem, ale najprv sa v ňom chcem previezť a dostať odpovede na pár otázok.
      Zaujíma ma ako bude fungovať APP-ka, diaľkové predhrievanie a chladenie a aj kopa iných drobných vecí.
      BJORN v Nórskom teste nebol schopný spustiť kúrenie počas nabíjania. 😢
      V základe je to ale super kára.
      -------------------------------------------------------------------------------------------------------
      8.3.2019 je v BA oficiálne predstavenie pre zákazníkov v SR. Mám pozvánku.
      Naposledy upravené cio; 24-02-2019, 21:43.

    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      No ja som sa rozhodol, idem ho kúpiť
      Urobili mi výborné podmienky

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Gratulacia, super, ze tu mame cloveka, co nam (dufajme) napise realne skusenosti z prvej ruky

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Gratulujem k rozhodnutiu, a tiez k odvahe kupit bez testovacej jazdy. To mne chyba Budes tu na fore asi prvy s eTronom. Ale budes urcite spokojny, vyzera velmi schopne.

    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      Práve som uhradil zálohu, verím že to dopadne dobre

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      cio vyborna ponuka znamena, ze ti spravili nejaku special cenu? beries nove auto co ide do vyroby, alebo nieco predobjednane?
      Verim, ze budes spokojny. Nezvazoval si radsej napr. rocnu teslu za tu cenu?
      Osobne by som mal problem podporit znacku, ktora mala dieselgate a zrazu je ta najzelensia Ale to je len subjektivny nazor.

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Gratulujem a kedy by si sa mohol dostat k autu? Aku mas dodaciu lehotu?

    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      Beriem úplne nové auto, je presne podľa mojej objednávky, všetko som si vybral, farbu, interiér, výbavu. Auto zatiaľ nemá bezdrôtové nabíjanie ani autopilota, to mi vadí. Ale zdá sa že tieto veci sú zatiaľ v nedohľadne.
      V prípadoch kedy v budúcnosti budem mať obavy o nabíjanie v cieli cesty a budem musieť plniť termín dojazdu, tak pôjdem na spaľováku.
      Firmu TESLA nesmierne obdivujem a Vážim si ich robotu aj misiu ktorú robia, ale TMX sa mi nepáči a veľmi sa kazí (majú to dvaja kamaráti a obaja majú obrovské problémy), TMS a TM3 je pre mňa malé (rodina). TMY je v nedohľadne.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      TMS je väčšie vnútri aj vonku ako e-tron. Vnútri podstatne. Osobne odskúšané.
      V TMS dáš 2 detské sedačky do Isofixu a štíhla mama vojde ešte medzi ne. V e-trone bohužiaľ nie.

    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      No ja som na TMS nejazdil iba som v ňom sedel - príde mi to ako malé auto, ale možno sa mýlim
      Kufor je podľa mňa malinký

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      cio mozes konkretizovat ake obrovske problemy maju tvoji kamarati s X-kami?

    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      Prepáč, neviem to presne, až tak som si to nezapametal, ale mali už aj vážne poruchy a kopu drobností.
      Obaja už mali pokazené zadné "krídla" (aspoň jedno)
      Parkovacie senzory a kopa iných drobností
      Auto vždy ostane vo Viedni na 3 týždne, z 8 nahlásených vecí 3 veci odstránia a vrátia mu auto že na zvyšok momentálne nemajú náhradné diely
      Všeobecne mi chalani povedali že ten prístup je NE-automobilový - obaja to berú ako nutnú rehoľu ak chceš mať TESLA CAR
      Každupádne ja mám NISSAN e-NV200 a o takýchto problémoch sa nám ani nesníva. Auto máme 2 roky a ani o ňom nevieme

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Ja mam TMX takmer 3 roky a 65 tis. km a mal som len nasledovne zavady:
      - nepekne faldy na oboch prednych sedadlach este z vyroby - menili vsetkym z tej serie
      - zvolavacka na parkovacie brezdy - menili vsetky z nepodarenej serie od Bremba.
      - Po 45 tisic mi menili hlucne predne poloosi - to je zrejme jedina realna porucha, ktora je na vsetkych Performace/Ludicrous X-kach pri castej agresivnej jazde, pricom prislubili, ze onedlho vraj budu k dispozicii redizajnovane predne poloosi, co zvladnu vykony P/L verzii - a ptom mi daju tie nove.
      - a este som si (zrejme) babranim do nastaveni pocas upgrade odpisal pocitac centralneho displeja. Auto jazdilo, len centralny displej dookola resetoval, cize napriklad nedala sa pustit klimatizacia, no automaticke svetla fungovali, takze auto bolo pojazdne, len bez klimatizacie/kurenia.

      prve 3 veci mi urobili pocas standardneho planovaneho servisu, ked som nechal auto v servise a dali mi vzdy nahradnu teslu.

      Poslednu vec - posahanu chceksumu v softveri ovladania centralneho displeja urobili na druhy den - aj vtedy mi dali nahradnu teslu - ale nemali volnu svoju, tak dali S75 z pozicovne.

      preco som mal auto v servise a ako dlho
      - prvy krat po dvoch mesiacoch kvoli objednanym zimnym gumam a nahlaseniu, ze chcem vymenit predne sedadla - dostal som nahradnu S85+ (1 den)
      - druhy krat cca po roku a 20tis km standardny servis pricom vymenili sedadla a parkovacie brzdy (a doladili kridlate dvere) vtedy som dostal nahradnu SP90D (3 dni)
      - treti krat po cca dvoch rokoch a 45 tis km - standardny servis a vymena prednych poloosi - ani som ich neziadal, aby poloosi vymenili - nezdalo sa mi to az take zle - no rozhodli sa, ze ich vymenia, Vtedy mi dali uplne novu nahradnu X100D - mala len 1000km (2 dni)
      - stvrty krat neplanovane - len som zavolal, ze mi dookola resetuje centralny dispej. Najprv sa to snazili urobit na dialku, no nedarilo sa im to, tak povedali, ze nech asap dovezem auto bez objednania. Tak som auto doviezol pred zaverecnou a zobral si nahradnu S75-ku - verziu bez vzduchoveho podvozku.
      4 dni - kvoli mne - auto stalo opravene v servise 3 dni.

      V podstate som sa vzdy tesil, ked som dal auto do servisu, lebo som si mohol poriadne pojazdit rozne nahradne tesly.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      jux a cio toto je presne ten rozdiel v ludoch niekto, kto ma skusenost s jednoduchsim nissanom by nechapal, ako ini mozu akceptovat male problemy tesly a naopak Majitel tesly zvyknuty na vsetko co auto ponuka by asi nemenil za elektrododavku Tesla je urcite viac o tom, ze jej fandime a na niektore veci preto pozerame inak.
      Ale fakt som zvedavy, ako vyladene je Audi. Ak bude mat muchy ako Tesla, ludia ich zozeru, lebo pod tou znackou chce kazdy dokonalost (aj ked od toho ma ta znacka na míle daleko )

    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      Samozrejme tu nejde o dokonalosť. Tí chlapi s tými TMX mi tiež povedali že si mám kúpiť TESLA, že tie problémy čo majú sú nič. Inak povedané je to ako ľudia čo majú APPLE veci, tiež majú určité nastavenie videnia sveta a iné veci nie sú ochotní vidieť. Že tie telefóny roky neboli vodotesné a mali aj iné vady. Samozrejme špičkovký SW atď..
      Ja samozrejme mám obavy čo ten E-TRON bude zač, je to samozrejme určitý otáznik, ale viem aký sú nemci. Tí keď si dačo zaumienia, tak za tým idú ako buldoci a na to vsádzam. Viete ako sa vraví "NEMEC JE KURVA"

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Mozes sa na to pozerat akokolvek, hlavne je, ze pocet typov EV sa nam pekne rozsiruje a tym aj moznosti, ze kazdy si skor vyberie co sa mu hodi a paci aj z EV segmentu.
      Len zopakujem obavu, ktora sa pravidelne opakuje - ci bude tych novych typov elektromobilov od zavedenych eutomobiliek aj skutocne dost, ze sa budu dat kupit a ci celu svoju EV ofenzivu nezabiju cenou.

    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      Ja som presvedčený že trend je neúprosný a nestanovuje ho ani SR, ani EÚ ale trend je celosvetový.
      Zmeny v energetike a mobilite sú nevyhnutné a nezvratné. Samozrejme bude to kopa ľudí sabotovať, už dnes sme toho svedkami.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      tie sabotaze od automobiliek a ropnych spolocnosti este len pridu. Toto je nic. Ked budu ludia ziadat aspon 1/3-1/2 aut elektrickych a zacnu prichadzat o sekundarne prijmy z toho vyplyvajuce, to len budeme pozerat...
      Myslim si osobne, ze budu bezne napr. naschval velmi dlhe doby dodania ND. Uz teraz nissan takto bojkotuje vyrobu eNV200. Na spatne zrkadlo sme cakali skoro mesiac !!!! Na diely do interieru tri tyzdne... smutne
      Uvidime ci audi bude brat etron ako ostatne modely a tomu prisposobi a bude drzat dostupny servis.

    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      Otázkou je či je to bojkotovanie alebo to že v rámci tých automobiliek je to stále iba ako folklór.
      Ja som z blízka sledoval vývoj v NISSAN a aj v AUDI a je to takmer totožné.
      Je komické a aj smutné pozerať sa na to ako všetci tí ľudia čo boli naučení roky rokúce opakovať dookola naučené frázy zrazu nevedia kam z konopí.
      Samozrejme čsť výnimkám, sú*tam ľudia ktorí naozaj chápu že to je trend ktorým sa treba uberať. Ale stále sú v menšine.
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 535
    •      

    #34
     

    Komentár


    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Audi je ťažšie ako o tridsať čísel dlhší model X. Veľa komponentov má zo spaľovakov Audi, podľa Jána je dokonca iPace s hliníkovou karosériou navrhnuté lepšie ako EV od začiatku. Medzi riadkami sa mi zdalo, že e-trón sa mu až tak nepáči, aj keď sa musel snažiť ho vychváliť, keď už mal výlet do Abu Dhabi od Audi zaplatený.
  • cio
    cio
    Junior Member
    • Feb 2019
    • 2
    •      

    #35
    Tak boli sme na AUDI business lunch v River Park HOTEL v BA
    Boli tam aj borci zo ZSE. Vyspovedal som ich
    Nebudem tu vypisovať všetky všeobecne známe fakty ako je dojazd a podobne
    Tu sú poznatky:
    • prvé kusy v SR odovzdajú o 3 mesiace
    • alokácia pre SR na rok 2019, je 80-100 ks
    • žiadne auto nemá ešte značky v SR, nie je možné mať skúšobnú jazdu, majú ale 1 kus na nemeckých číslach a ten jazdí
    • je vidno že celé slovenské AUDI je z toho hore nohami
    • v aute nie je zatiaľ vidno žiadne nabíjacie stanice vo východnej európe, termín doriešenia - do leta. Pridávať ich môže iba AUDI v Nemecku
    • v SR už plnohodnotne funguje ONLINE APPKA. Chlapík mal pripárované vystavené auto ku aplikácii myAUDI v iPhone
    • Funkcie APPKY: poloha vozidla, stav baterky, plánovanie nabíjania, plánovanie vykúrenia a vychladenia, a iné drobnosti. Nie je možné vozidlo zablokovať ani zastaviť počas jazdy
    • auto a baterky je možné vykúriť a chladiť (pripraviť na jazdu) na diaľku aj keď je pripojené na kábel
    • veľmi ma mrzí že nebolo ani slovo povedané o otázkach autonómnej jazdy. doteraz neviem či auto dokáže prispôsobiť adaptívny tempomat podľa MAX rýchlosti ktorú udáva na danom mieste navigácia. Mercedes a TESLA to už vie.
    NEXT-E
    • projekt na výstavbu nabíjačiek NEXT-E má iba celkový deadline, koniec roka 2020. Žiadny iný termín ani priebežný plán výstavby nie je verejne komunikovaný
    • partnerstvo s TESLA zatiaľ neuvažujú
    • aj u AUDI, bude na začiatok nutné mať viacero kariet (ZSE, Greenway, IONITY, atď..) roaming ešte len chystajú, termín roamingu je daný zo strany EÚ, teda 2020
    • nabíjačka na Budči v tejto chvíli nefunguje. na kábli je problém s chladením. spustenie o 10 dní
    • potvrdilo sa mi, že nabíjači nechcú spolupracovať, teda roaming bude iba donútenie zo strany EÚ. (zase som raz rád že existuje EÚ)
    Naposledy upravené cio; 09-03-2019, 20:55.

    Komentár

    • Jiri GrandPa
      Member
      • Dec 2016
      • 482
      •      

      #36
      Kedze bol cio rychlejsi, dam sem len zopar doplnujucich informacii. Akciu poriadal generalny importer Porsche Interauto a cela akcia bola dost vydarena. Bolo vidno, ze sa na nu predajcovia slusne pripravili, mal som zopar technickych otazok, na ktore vedeli dobre reagovat.V podstate je to auto kvalitou spracovania interieru jednoznacne najlepsie EV v akom som doteraz sedel (ale to som ocakaval)

      Z prezentacie sme sa moc noveho, co bysme nevedeli nedozvedeli az na "rozdelenie" energie v baterii, ako ju chape auto:

      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG_5580.JPG
Videní:	357
Veľkosť:164,2 KB
ID:	34608


      Vsimnite si, ze auto neberie do uvahy pri vypocte dojazdu "na spodu" az 16% baterie, pricom k 8% sa uzivatel vobec nedostane. Toto jednoznacne svedci malom subore dat o spravani sa clankova a ich degradacii. Skoda, ze sa ani vynimocne neda dostat k hornym 4%.
      Prekvapuje ma ta konzervativnost v nizkych urovniach napatia lebo je vseobecne znamen za na degradaciu ma ovela vacsi vplyv ked bateria ostane dlho nabita na maximum, nez ked sa vybije aj kvoli tomu, ze pri vybite ma kazdy snahu ju hned zase dobit (teda mal by mat) aspon na tych 20%.
      No ale na druhej strane to dava sancu, ze s narastajucim poctom aut sa tento spodny "buffer" zmensi.

      Este zopar technickych o baterii:

      Clanok
      Pouch
      60Ah
      3,67V

      Modul
      12 clankov na Modul
      4 clanky paralelne, 3 tieto v serii -> 3s4p
      4 x 60Ah -> 240Ah
      3 x 3,67V v rade -> ~11V na Modul

      Bateria
      36 Modulov kazdy s 12 clankami -> 432 celkovo clankov / 108s4p
      36 Modulov s 11V -> 396V celkovo
      396V x 240Ah -> ~95kWh
      699kg
      1,63m x 0,34m x 2,28m (S x V x D)

      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	audi-e-tron-3.jpg
Videní:	315
Veľkosť:121,8 KB
ID:	34609

      Komentár

      • ICE666SVK
        Senior Member
        • Jul 2014
        • 1787

        #37
        Audi etron v BA
         

        Komentár

        • jux
          jux
          Senior Member
          • Apr 2015
          • 918
          •      

          #38
          etron zomrel po 500 km.
          https://twitter.com/oyvindstensby/st...33410729627648

          Komentár


          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            no joooo, ved je predsa tak lahke vyrobit elektromobil, ze ? Co taka Tesla vie, ich naskok 10r je nic )) Este budeme vela asi citat podobnych info s postupnym rozmnozovanim elektro aut od beznych automobiliek.
            A ako sa vsetci smiali a smeju z Tesly.... Som zvedavy, ako budu ludia reagovat ak to bude bezne prave u inej premiovej znacky.

          • Ioniq
            Ioniq komentoval
            Upraviť komentár
            Ufff, to mi pripomina moje patalie s BMW. Odvtedy som sa poucil, nikdy nekupovat uplne nove auto. Vzdy pockat aspon 1 rok kym vyzehlia vsetky chyby, bugy a nedostatky. Stale to moze byt len izolovany pripad, uvidime co bude. V kazdom pripade dost blba reklama

          • kayle
            kayle komentoval
            Upraviť komentár
            Asi časť softvéru bola outsourcovaná do microsoftu
            https://www.tek.no/artikler/enkelte-...ldinger/462405

            Pre istotu nenechávajte etron 12h pripojený na AC, lebo si prečítate snáď väčšinu chybových hlášok čo tam je.
            Ale malo by pomôcť "vypnúť zapalovanie, zamknúť dvere a počkať 15 minút a potom bude všetko fungovať ako má."

            Zas aby som nebol negatívny, tak už vraj existuje update pre autá kde sa chyba objaví.
        • Jiri GrandPa
          Member
          • Dec 2016
          • 482
          •      

          #39
          e-tron víkend.
          Dúfam, že bude čas napísať dlhší report.
          Zatiaľ to vyzerá až prekvapivo dosť dobre....

          Komentár


          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            etron je vraj na Slovensku vypredany. 20ks a dopyt neuticha. Zaroven novinarom ponukaju na test "az" na tri dni... zvlastna filozofia.

          • dango
            dango komentoval
            Upraviť komentár
            Jirko, cakame na report a dojmy

          • dango
            dango komentoval
            Upraviť komentár
            ach, je to v blogoch. OK, ignoruj
        • ICE666SVK
          Senior Member
          • Jul 2014
          • 1787

          #40
           

          Komentár

          • Ioniq
            Member
            • Jan 2017
            • 366

            #41
            Tak som si cez vikend uz aj ja konecne odskusal e-Trona. Po prvotnom nadseni ma vsak schladila jedna zasadna vec, ktoru nepovedal ani predajca ani ambasador. Audi e-Tron je aktualne len s 11kW jednofazovou nabijackou, trojfaz zatial nie je, v dohladnej dobe ani nebude a nikto nevie kedy bude k dispozicii. Seriously?

            Preco zas niekto predava polotovar? Jedna faza pri 90kWh baterke? Nie som elektrikar, ale to je naozaj taky obrovsky problem hodit do auta 3f nabijacku namiesto 1f?

            Inac auto pekne, neskutocne tiche, v nicom tichsom som doteraz nesedel. Interier uplna spicka co sa da z aktualnej ponuky EV dostat. Vykon ma trosku sklamal, chyba tomu ta naliehavost Tesly. Samotna hodnota zrychlenia nie je zla, ale chyba tomu poriadny kopanec do chrbta. Je to ako taka vykonna benzinova atmosfera, ide to rychlo a zamatovo jemne, ale nema to ten efekt turbo-dieslu, ktory ti natlaci oblicky do criev pri kick-downe

            Ale ta nabijacka je uplny fail. V tomto konfigu u mna absolutny dealbreaker.

            Komentár


            • jeeff
              jeeff komentoval
              Upraviť komentár
              To zrychlenie je presne ako som pisal aj ja, je to slabota ;-)

              To ze tam je 1f nabijacka s vykonom 11kW sa mi nezda. To by po jednej faze muselo ist 45A a to nie je sanca, to by musel byt mega hruby kabel.

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Ioniq - je to trojfazove, 16A na fazu. 22 kW bude az koncom roka v konfigu. Napriek 11 kW to cez noc dobijes.

            • head
              head komentoval
              Upraviť komentár
              3 fazy 11kw je podla mna OK. Avsak 1 faza to by bolo pekne o nicom.

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Nabijal som to mojim MK. Ma to 3 fazove nabijanie. End of story.

            • Ioniq
              Ioniq komentoval
              Upraviť komentár
              Eeee, som to doplietol, 3f je, ale len 16A. Ano mas pravdu V kazdom pripade je to imho malo, a naozaj nechapem, preco tam pri tej kapacite nedali rovno 32A /22kW.

              Edit: a len kvoli novemu autu som si dal urobit wallbox, ktory ma 3x25A a v minulosti kupil 3f Type2 kabel, nech to mozem vyuzivat naplno, kedze Ioniq je len prestupna stanica. Teraz by mi ten wallbox bol prakticky na dve veci a skoda silnejsieho istenia.
              Naposledy upravené Ioniq; 15-04-2019, 09:10.

            • Ioniq
              Ioniq komentoval
              Upraviť komentár
              Len ked to dam do perspektivy - na Ioniqu nabijem za 2 hodiny na AC wallboxe 100-110km dojazdu. Na eTrone mi na testovacej trase, kde mam s Ioniqom 123Wh/km vysla spotreba 294Wh/km. Co znamena aspon 3 hodiny nabijania. Rovnaka teplota, nastavenie kurenia a rychlost. Proste nie... Vyssiu spotrebu viem tolerovat, ak je kompenzovana aj rychlejsim nabijanim, som pri premii pripraveny priplatit za vyssie naklady. Ale nie cas So silnejsou 22kW nabijackou to uz bude komplexne auto.

            • dango
              dango komentoval
              Upraviť komentár
              kto je ambasador ???

            • cio
              cio komentoval
              Upraviť komentár
              Áno je to bohužiaľ pravda. Momentálne predávaná varianta má iba 11KW palubnú nabíjačku (dá sa povedať že je to výkon vstavaného 3F usmerňovača)
              Samozrejme 11kW musí byť na 3fázy (47A na 1 fázu 230V nie je možné odoberať)
              Ako to ja chápem, 22KW AC je veľmi potrebné v prípade divokého folklórneho nabíjania kadetade cez 3F zásuvku (dedinská zásuvka na zváračku, miešačku alebo mláťačku), ale vo všeobecnosti budúcnosť rýchlo nabíjania je v DC. Našťastie sieť DC CCS nabíjačiek už rastie a pomaly sa končí doba elektromobility ako koníčka pre zanietencov (na ktorú sa bude pekne a romanticky spomínať) ale práve naopak:
              PRODUKČNÁ, KOMERČNÁ A HLAVNE JEDNODUCHÁ forma dopravy aj pre ženy a technické antitalenty

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              cio - Neviem, ci uz jazdis na EV (tipujem, ze nie) ale mylis sa. 80% vsetkeho nabijania sa robi doma. Zvlast u auta s velkou bateriou. Lebo zabijat cas na nabijacke (u e-tronu nabijes na ZSE alebo GW nabijacke iba zhruba 150 km/h, aj to len v lete) ta po case prestane bavit. ALe dobre, s 11 kWh sa da prezit. Akonahle ovsem budes mat situaciu, ze prides domov z cesty "prazdny" a za 2-3 hodiny potrebujes zase vyrazit, tak ten rozdiel co dobijes na 11 alebo 22 kW je priepastny.
              Ked bude po kazdych 100 km nabijacka so 150 kW a aspon 4 stojanmi, to bude situacia ina, ale to si este pockame...
              A ked hovoris o zenach - ta moja, nema problem prist domov a zastrcit konektor do auta (uz jazdime len na EV). IST niekam nabijat, aby bola "ready"na zajtra sa jej este nepodarilo .
              EDIT: A druhy dovod preco nabijat doma - je to zhruba za tretinovu cenu v porovnani s komercnou DC stanicou;
              Naposledy upravené Jiri GrandPa; 15-04-2019, 16:42.

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Moja zena ani nevie, ako by nabijala inde ako doma a to, ze existuju aj DC nabijacky som jej este neprezradil. Aj ked sa uz pytala, ze naco je ten druhy "dekel nadrze" - tak som to nejak zahovoril. Trojcata maju dva "dekle nadrze", vpravo na AC typ1, vlavo na DC chademo.

            • voloda69
              voloda69 komentoval
              Upraviť komentár
              My sme tiez uz plne elektrifikovany, akurat momentalne si musime prehadzovat kabel (mame zatial len jeden) :-)

            • Ioniq
              Ioniq komentoval
              Upraviť komentár
              To je to o com pisem, aj ked som to domotal. 11kW je strasne slabe. Keby to malo 50kWh baterku a spotrebu 200Wh/km tak si poviem, ze ok. Ale pri 90kWh a tej obrovskej spotrebe... v Auparku sa to bude dobijat 10 hodin 😂 Dakujem neprosim. A najma vykonna nabijacka ma dalsie plus - pri gratis nabijani cez ZSE AC (program Partner a vyssie), pripadne stojany v Bille, Auparku atd, sa oplati vyuzit. Hodinova navsteva supermarketu znamena v tomto pripade 12% vs 24% baterky, a to je rozdiel. 4 hodiny gratis parkovania v Auparku (s vernostnou kartou) znamena 90% nabitie, t.j. fullka, v pripade slabsej nabijacky to nebude ani 50% baterky. Oplati sa pockat na silnejsiu nabijacku. Hlavne tazko povedat, ako sa budu hybat ceny. Ale ja predpokladam, ze s rozmachom elektromobility a stupajucimi cenami za elektrinu moze DC este podrazit, a prave AC bude prioritnym sposobom nabijania pre vacsinu ludi. A tu padne silnejsia nabijacka vhod.

              Btw, moja zena tiez netusi, ako funguju DC stojany, ale aspon vie, ze existuju a na co su V Auparku aj doma kabel vie zapichnut, ale nikdy to nerobi. Povazuje to za moju starost, rovnako ako tankovanie jej spalovaku 😂 Ale uz tuzobne cakam na Peugeot e208, odpadnu mi aspon navstevy pumpy. A teraz ked mame uz wallbox a nemusim riesit predlzovacku, tak snad sa nauci aj nabijat doma.

            • Teq
              Teq komentoval
              Upraviť komentár
              no veru, nase krajsie polovicky maju niekedy problem s tym hrubym DC kablom, tie HPC chladene su este hrubsie. Napriek tomu som minule leto poslal svokru s LEAFom do BA s tym, ze musi nabijat a sla sama. Nidky pred tym to nerobila a zvladla to bravurne, a to este ani nevie pouzivat GPS a v BA sa casto krat strati Ked musis tak musis. Moja zena vie ako DC funguje a aj vie ze ked niekto nabija na AC mozeme sa my na DC, dokonca vie aj zapojit / odpojit kabel, akurat to robi obojrucne a dava poriadne zabrat zivotnosti portu / kabla, ale to by chcelo len cvik

            • cio
              cio komentoval
              Upraviť komentár
              No viditeľne ste ma nepochopili, ale nevadí. Už na začiatku commentu som uviedol že to je škoda že je tam iba 11kW.
              Elektromobil mám, a nie 80% ale 100% ho nabíjam doma.
              Nabíjanie cez AC 22kW a lá "AUPARK" je samozrejme lacnejšie, ja nemienim chodiť do Aupuarku len pre to že je tam lacné nabíjanie. AC nabíjanie je určené naozaj na doma a tam 11kW postačuje. Ak bude treba niekam okamžite vyraziť, sieť rýchlych dobíjačiek to určite porieši. Pomerne slušne hustá sieť DC ultra dobíjačiek je podľa mňa na spadnutie, nepohrdnem ani DC 40kW.
              Ak chceme poukázať na vec ktorá ma skutočne na E-TRON-e ŠTVE, tak v aute v mapách nie sú žiadne nabíjačky mimo IONITY. A nie je možné si ich ani ručne doklikať a to je podľa mňa prúser ako HROM, v aute 2019 za 100 litrí budem mať pripevnený mobil s APK-ou ZSE. To je skutočný prúser

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              No jo. V oblasti SW tam bude tých pruserov asi viac. Ale to sa dá našťastie riešiť. Snáď na tom zapracujú.

            • cio
              cio komentoval
              Upraviť komentár
              No v to dúfam aj ja a aj importér. Dušovali sa že od nich nemci pýtali zoznam a že už komunikujú s GreenWay aj so ZSE. Tak som zvedavý.
              Tradičné automobilky nevyhnutne musia pochopiť že SW bude hrať oveľa vyššiu ako boli doteraz zvyknutí

            • Ioniq
              Ioniq komentoval
              Upraviť komentár
              Aspon mas moznost pouzit aj appku ineho prevadzkovatela DC nabijania na najdenie nabijacky, a nepripravis sa o user-experience s ich appkou 😂 A ja osobne si nemyslim, ze AC je urcene len na doma. Spravne naplanovane AC nabijanie je pouzitelne aj na dlhej ceste, ked to spojis s obedom. A prave to padne vhod silna nabijacka. Napriklad na Ioniqu je DC nabijanie pocas obeda nepouzitelne, lebo zapichnes auto, odides do restiky, vyberies si z menu, a ked ti donesu pitie tak uz mas nabite, a musis sa zase trtkat von aby si to odpojil a neblokoval A to este nie si ani najedeny. Rozumne AC nabijanie moze byt pouzitelne aj na dlhej ceste a zaroven ti to usetri penazenku a mozno aj zdravie baterky.

              Pri e-Trone je to samozrejme ine, tam DC nabijanie na tom slovenskom standarde 44-48kW trva 2 hodiny tak tam je casu na zvys.

            • cio
              cio komentoval
              Upraviť komentár
              Áno, bohužiaľ ešte niekoľko rokov to bude tak že človek bude po nabití musieť uvoľňovať nabíjacie miesto.
              Práve pre to pre mňa je alternatívou iba 150kW charger tak aby som to nabil kým sa vyštím, vypijem kávu a urobím pár drepov a frčím preč.
              Lokality do ktorých chodím najčastejšie buď otočím bez nabíjania alebo poriešim cez DC-150.
              Plánovaná sieť ultra chargerov z pohľadu IONITY, NEXT-E a GreenWay pre mňa vypadá nádejne. Skutočne som presvedčený že VW a spol do toho šliapnu. Ja momentálnu éru AC nabíjana "zadarmo" popri jedle a podobne, považujem za pioniersku éru. Asi ako keď som mal v roku 1998 ako jediný v celom našom meste Internet cez dial UP. Keď som sa na to pozrel v roku 2002 tak som sa iba smial. Čo je oproti tomu internet v roku 2019 snáď nepotrebuje ani komentár.

            • Ioniq
              Ioniq komentoval
              Upraviť komentár
              Je to mozne, buducnost ukaze. Ale osobne si myslim, ze AC nabijanie nikdy nestrati na vyzname, a v buducnosti bude mat este vacsi vyznam ako doteraz Nabijanie cez lampy, na parkovisku, pred uradmi, proste vsade Ale uvidime...

            • cio
              cio komentoval
              Upraviť komentár
              Isteže, treba si ale uvedomiť aké káble idú k tým lampám. Často 1F, prierez MAX 16A a viacero lámp za sebou na 1 kábli. Pri výstavbe sa nepočítalo s väčšou záťažou. Svetlo - najmenšia záťaž aká je možná.
              Chránička cez ktorú by bolo možné kábel vymeniť tam nie je. Tadeto cesta nevedie. Skôr si myslím že sa budú parkoviská rozkopávať a káble sa budú pokladať úplne na novo. Je to biznis ako každý iný. A keďže sa jedná o biznis s energiou, tak je veľmi lukratívny.
              Treba ešte niečo dodať ?

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              cio co je to prierez 16A? K lampam ide vzdy trojfaz - kvoli rovnomernemu zatazeniu a aby nulakom tiekol co najmensi prud. Prierez vodica minimalne 10mm2 - ani nie kvoli odoberanemu vykonu, ale kvoli mechanickym vlastnostiam potrebnym pre kabel ulozeny v zemi. Navyse zapojenie lamp je vzdy zokruhovane, takze kazda lampa ma privod z dvoch stran. 2x3x10mm2 dokaze preniest takmer 100kW Pri inteligentnom riadeni sa takou lampovou sekciou da nabijat 10 aj viac elektromobilov.
          Pracuje...
          X