Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Nemecký start-up vyvinul samodobíjací solárny elektromobil.

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • ICE666SVK
    Senior Member
    • Jul 2014
    • 1885

    Nemecký start-up vyvinul samodobíjací solárny elektromobil.

    http://www.energie-portal.sk/Dokumen...ur-103231.aspx

    Naposledy upravené ICE666SVK; 12-09-2016, 08:32.
  • stanley159
    Junior Member
    • Jun 2017
    • 7

    #2
    vcera vecer ho ukazali nazivo, vo videu graf: dec/jan 5km denne, jul/august 30km denne solarne panely nabiju
    cena 16000e, bez baterky. Ta vraj bude stat do 4000e

    Komentár

    • Juro
      Administrator
      • Mar 2014
      • 2025
      • juraj1702
      •   

      #3
      Výroba týchto modelov sa začne v druhej polovici 2019 v jednom z nemeckých závodov firmy. Sono Motors má už približne 5000 objednávok. Svoj elektromobil chce začať predávať na budúci rok za 16 000 eur.
      Sion bude mať na streche, kapote aj na bokoch 330 solárnych článkov a dojazd približne 250 kilometrov na jedno nabitie.
      Mníchovský vývojársky startup využil tohoročné silné slnko v Bavorsku, aby otestoval konečnú verziu systému nabíjania svojich vozidiel Sion. Ide o elektromobily so solárnymi článkami, ktoré sa môžu nabíjať aj počas jazdy.
      Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
      Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

      Komentár


      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        A taketo clanky nevedia dat ostatny vyrobcovia do svojich EV. Minimalne na klimu, kurenie / topeni, svetla, by to podla mna stihalo a pohon nato tam je baterka. Ale kraviny ako presklene strechy, kde si v aute ako v skleniku ci plne autonomna jazda to hej.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Standardny panel ma 60 solarnych clankov a vykon (tie najlepsie dnes realne ~ 240 W).
        Trocha matematiky - 240/60=4W na clanok.
        4x330 = 1320 W aj to len v pripade, ze slnko svieti na vsetky naraz co je samozrjeme blbost.
        Takze cca polovica - 660 W ?

        To neutiahne ani len tu klimu. Zaujimavy koncept ale bez vyznamneho zvysenia ucinnosti premeny svetla na el. energiu sa nepohneme. Ale trend je pozitivny!

      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        Dik dobre vediet.

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Isto neutiahne klimu? Ja som akurat dnes pozeral spotrebu na ceste do Viedne, klima nastavena na 21.5C a 2 palicky intenzity fukania a palubak ukazoval spotrebu klimatizacie 0.53kW. Vonku bolo 35C. Ak by ta strecha dala 660W, tak sa postara o chladenie plus cosi extra.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Keď už máš nachladene tak asi hej. Netreba tie čísla zase brat ako presne. V tom druhom videu čo dal Miro to vyzerá dosť dobre a optimisticky s tým výkonom takze asi majú vyvojari reálne dáta.
        Každopádne má teší že (zdá sa) je skutočne mozne rozbehnúť EV automobilku z nuly cez crowdfunding.
        Myslím že veľkí hráči majú problém...

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        A preto tak hryzu, kopu a pluju vsade okolo seba Tesla im ukazala, ze to ide (aj ked v trosku vacsej, svetovej mierke, co uz prinasa urcite problemy)
    • Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 682
      •      

      #4
      Tento článok čo je tu odkaz je neúplný a preto sa to nezdá ako relevantná výroba elektriny z panelov. Samozrejme rohu zohráva aj dotačná podpora vlády, ktorej sa nepodarí dostať sľúbených 1 mil. áut.

      Zadaním bolo vytvoriť mestské auto a ako autori uvádzajú, priemerný pracujúci v Mníchove prejde za deň vzdialenosť 30 km (do práce, nákup a domov) a na tento účel je dobíjanie pomocou panelov už relevantné - dobíjanie pri státí, nielen za jazdy. Jedná sa o malé, lacné a účelné mestské vozidlo, ktorého zámerom nie je dlhodobé cestovanie a nebodaj krytie jeho spotreby za jazdy.

      Jeho účelom je akumulácia energie pri státí, kedy pracujúci občan ho nechá na parkovisku najlepšie mimo tieňa stromov a budov, kde sa mu 8 hodín nabíja a ešte pár hodín ho nechá pred obchodom, kde si po práci nakúpi a ďalej mu stojí či už na dvore domu alebo pred bytovkov. Keďže väčšina parkujúcich hľadá tieň, nebude problém mať parkovné miesta na slnku a za celý deň by mohol urobiť energiu na tých 30 km jazdy Samozrejme má TYP 2 dobíjanie 7,2kW, zásuviek je tiež dosť.

      Ako vieme, ročná vyprodukovaná elektrina z panelov je približne 1000 hodín ich maximálneho výkonu. Podľa umiestnenia panelov bude minimálne 2/3 až 3/4 stále na slnku, nie max. polovica a ak použijú dobré panely, výkon 280 W je v dnešnej dobe reálny (240 W panely sú tie v najnižšej kvalite z linky a tu určite použijú tie najlepšie). Preto dennú tvorbu v letných mesiacoch vidím na 4 až 5 kWh, čo autu dokáže ten dojazd od apríla do septembra zabezpečiť a v zimných mesiacoch v zamračených dňoch pomôže dobíjanie. Mestské autá sa pohybujú rýchlosťami do 80 km, kedy spotreba nie je tak veľká a na tie kWh urobí aj 50 km.

      Mne osobne sa táto myšlienka veľmi páči, napr. moja manželka denne robí do 30 km (cesta do kancelárie s rozvozom detí a poobede domov) a na tento účel je to ideálne. Už majú 6600 záujemcov , čo tiež o niečom svedčí. Keďže sa jedná o crowdinvesting, tak to nie sú záujemci, čo niekde klikli, ale ľudia čo do toho dali svoje peniaze aby mohli mať rezervované.

      Má mať 35kWh baterku za cenu 4000€, ktorá dokáže niekoľko dní napájať domácnosť alebo pri kempovaní alebo remeselníkovi náradie do okamžitého výkonu 2,7kW.

      Ak to bude aspoň z polovice pravda, o čo sa snažia, tak to auto má úspech zaručený.
      Naposledy upravené Miroslav Rojko; 08-08-2018, 11:22.

      Komentár

      • Miroslav Rojko
        Senior Member
        • Nov 2016
        • 682
        •      

        #5
         

        Komentár


        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          Vsetky parametre vyzeraju dobre, ale nedocital som sa ci ta bateria bude aktivne chladena. Dost potrebna zalezitost ked to chcu nehat zaparkovane non stop na slnku a ked ma CCS rychlonabijannie. Ak by bola, celkom vazne by som do buducnosti uvazoval. Poslal som im mail, dam sem ak mi odpovedia.
          Naposledy upravené Teq; 08-08-2018, 13:29.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Chladenie je v letnom teple nutnosť, mne najnovšie Leaf nabíjal len 21kW už pri prvom rýchlonabíjaní, nie pri druhom alebo treťom. Asi som doteraz necestoval pri takých teplotách (od 28 do 31 stupňov). Začína ma to pekne ...

        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          Miroslav Rojko ani sa ti nedivim, mne sice LEAF nabija rychlo ale po kazdom raze strati kapacitu...Uz mam 96%, na jar som mal este cez 100%

        • Ioniq
          Ioniq komentoval
          Upraviť komentár
          21kW ina sila, to aj GreenWay na Ioniqu sa javi ako Supercharger :-O Mne dnes ZSE na Wolkrovej davalo cez 41kW. Pozitivum je, ze taketo brutalne teploty su u nas par tyzdnov v roku co sa zase da prezit, ci?

        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          no ja neviem, tu dolu v Rakusku je leto uz od Aprila.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Prežiť sa to dá, ale zahriatie batérie nebolo od nabíjania - to ma prekvapuje. Prešiel som niečo cez 200 km, najprv 50 km po dialnici z Katovíc rýchlosťou 120 km/h a potom zvyšok bol po okreskách a dedinách a mestách, teda 100-večka alebo 70-ka alebo menej, čo nemohlo urobiť žiadne zahriatie a aj napriek tomu po príchode na nabíjačku pozerám, že baterka o jeden dielik menej pred červeným a nabíja o ničom. Pritom pri odchode z Katovíc bola pod polovicou a vonkajšia teplota 27 stupňov, teda mala normálnu teplotu ako z domu. 19 kWh som nabíjal 55 minút a to som začínal nabíjať 20 %, takže žiadne spomalenie kvôli SOC.
          Severné trasy robím na Leaf-e kvôli nabíjačke v Žiline, ktorú mám zdarma, ale asi budem musieť aj tie robiť v lete Ioniq-om a Leaf ostane len žene po okolí, lebo toto ma naozaj nahnevalo.

          Čo robia ľudia v Španielsku, Francúzsku, Grécku, Taliansku, Portugalsku, kde je ešte o moc teplejšie oproti nám ? Mal by s tým niečo Nissan robiť.

        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          Bud som slepy, alebo to pridali uz do inforation sheetu :

          Battery
          The lithium-ion battery has a water
          cooling system and a range of 250
          km.
          We offer it with a monthly battery rate
          or an upfront battery purchase of round
          about 4,000 euros

          Toto auto sa zda mat uplne vsetko, dufam, ze pride do vyroby.

        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          Miroslav Rojko Nissan s tym nic neurobi ako doteraz, najhorsie je ze o tom nikoho pred kupou nevaruje.
          Velmi vela elektromobilistov si tymto pohneval.

        • ICE666SVK
          ICE666SVK komentoval
          Upraviť komentár
          Preco by infromovali, ked predaje su dobre. Oni to vyrabaju primarne do mesta a na dlhsie trasy ponukaju spalovaky. Na zapade to kupuju na jazdy po velkych mestach. Ale tu su majitelia co to pouzivaju aj na dlhsie cesty. Ja osobne nerozumiem preco Nissan razi tuto cestu.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          ICE, ked dali do LEAFa 40kWh bateriu uz to urcite nie je len mestsky elektromobil, keby mal zostat mestskym tak ho mohli dalej vyrabat ako prvu generaciu. Ako pise Miro: zohriatie baterie LEAFa nie je pri vyssich vonkajsich teplotach len od DC nabijania, ale aj od normalnej jazdy, takze bateria dostava pridel prehriatia aj bez DC nabijania, co jej nerobi dobre.
          Na porovnanie: FIat 500e ani SMART EV vobec nemaju DC rychlonabijanie a predsa maju kvapalinove chladenie baterie - dokonca fiat chladenie baterie preferuje pred chladenim interieru auta ( neviem ci aj SMART) - teda chladenie baterie povazuju za dolezite a zrejme vedia co robia.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          jux - ked hovoris o tom Fiate jedna zaujimavost - to chladenie sa zapina len pri naozaj vysokych teplotach a asi len pri maximalnom nabijacom prude. Este sa mi nepodarilo to vyvolat. Ak ta zaujima pozri tu:
          https://www.fiat500owners.com/forum/...ml#post1273907
          a citaj do konca vlakna. To co je pred tym mojim prispevkom su bludy.

        • ICE666SVK
          ICE666SVK komentoval
          Upraviť komentár
          Ved ano jux, ale preco tam nedali k 40kWh baterke aj to chladenie, ked mali problem a dokonca sudne spory v USA, kde to prehrali a aj tak sa z toho nepoucili.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Tu mam jedno vysvetlenie, ktore samozrjeme nikto neprizna - schvalne. Aby ten Leaf nebol zase az taky dobry a mohli predavat tie svoje "čmoudy". Ved to je furt ta ista pesnicka od fosilnych automobiliek....
          Bud to ma nejaky problem s prehrievanim, alebo je to hnusne auto, alebo na houby nabijacku, alebo jednoducho "my sme mysleli ze 7000 kusov na rok pre cely svet bohate staci"...

        • Ioniq
          Ioniq komentoval
          Upraviť komentár
          Suhlasim s dedom Jirkom Ja som kedysi dufal, ze aspon Hyundai to mysli vazne, ked ako blesk z jasneho neba zrazu prisiel Ioniq a natrel to vsetkym dovtedy vyrabanym EV co sa tyka celkoveho suboru efektivity, ceny a dojazdu, a nasledne so svojimi billboardami s Konou EV este hodil rukavicu Tesle. Nasledne prislo zastavenie vyroby a vytriezvenie Ropne automobilky budu vzdy brzdene, lebo potrebuju predavat aj ine modely a pockat, kym sa im vrati vyvoj spalovacich motorov. A zastavit to mozu len zakaznici tym, ze ukazu, ze o spalovaky uz zaujem nemaju. To vsak ide velmi pomaly.

          Este v kutiku srdca dufam, ze Nissan odflakol Leafa 40kWh len z toho dovodu, ze planuje lepsi 60kWh model s chladenim, ktory ma byt vlajkovou lodou a vystavnou skrinou ich technologii. Tak cakam, ci to schvalne neposeru aj tam. Lebo ak ano, to uz bude fakt dokaz, ze spalovaky su stale prioritou a nemaju zaujem urobit dobre EV.
      • EV_Future
        Junior Member
        • Mar 2018
        • 29

        #6
        Nevyzera to s nimi vobec optimisticky, podla mna na 99% to uz nezachrania, ale rad by som sa mylil:
        https://electrek.co/2019/12/02/solar...llion-survive/

        Komentár


        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          ano, nie je to lahke dnes zacat automobilku...pravdepodobne idu pod fialky

        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          Uf, ved produkcia uz vyzerala tak-tak na spadnutie. A vyzera to byt celkom pouzitelne auto

        • hudino
          hudino komentoval
          Upraviť komentár
          produkcia , aka produkcia , 99,99% startupov skonci neuspesne. Vsetci ale na zaciatku maju "prototypy", super videa a prezentacie... ale vyrobit funkcny produkt tak aby mal uspech na trhu to je ina kava ako si postavit hracku za cudzie peniaze....
      Pracuje...
      X