Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Výzvy (chalenges) / porovnávanie / testovanie

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • nick81
    Member
    • Nov 2019
    • 148

    Výzvy (chalenges) / porovnávanie / testovanie

    Akcie zamerané na testovanie dojazdu / zisťovanie limitov EV auta pri určenom profile trasy, parametroch jazdy, alebo auta a to samostatne, alebo spolu s inými EV. Porovnávanie napr. nového so starým, alebo viac opotrebovaným autom, príp. s inými značkami za účelom zdokumentovania a poskytnutia údajov verejnosti. Testovanie prebieha samozrejme v rámci platných zákonov a povolených rýchlostí.
    Naposledy upravené nick81; 10-04-2020, 20:52.
  • nick81
    Member
    • Nov 2019
    • 148

    #2
    V utorok v skorých ranných hodinách (v noci po zrušení okres zákazu) idem otestovať max. dojazd pri rýchlosti 90kmh v teréne s minimálnym prevýšením. Ping-pong medzi Exit D2 Malacky a Exit D2 Kúty a späť tiež po D2 a tak dokolečka... kým nedôjde baterka. Nebude to "until die" s odťahovkou, ale po nejaké percento baterky, kedy už ďalší okruh nedám. Trasa má v jednom smere 24.8km.

    Prekoná vaša nová/stará Tesla moje eNiro 2020?
    Je lepšia Kona alebo eNiro? Etron, ipace, prekvapí Citigo... ?
    Ak sa chcete zúčastniť, dajte vedieť.

    Dojazdy jednotlivých áut by sme zdokumentovali na Youtube. Resp. môžete aj vy, alebo napísať článok do magazínu a pod.
    Ak sa nikto neprihlási, bude to len solo eNIRO 2020. Štart a cieľ budú nabíjačky v Malackách.

    Trasa
    https://www.freemap.sk/?map=12/48.54...&transport=car

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	chalengeD2.jpg Videní:	0 Veľkosť:232,6 KB ID:	53402

    Komentár

    • Catchcash
      Member
      • Dec 2019
      • 87
      •   

      #3
      Nehovoril si ze sa musis krotit? aj tak ti je tato informacia na nic lebo v realnych podmienkach budes mat isto iny dojazd a nemozes sa na to spoliehat Ja som za kazdu srandu a mozno by som aj do toho isiel len tak zistit co to auto dokaze, ale isto nie v tejto situacii. Ked uz by som mal ist niekde von tak si radsej pojdem vybavit papiere na dotaciu

      Komentár


      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Bude to len 64kWh. Sľubujem :-DDD Pre mňa má ta info veľkú cenu. Lebo chcem isť stále to Fínsko/Nórsko (teraz určite nie). Zišlo by sa mi dosť vedieť aké budú problémy a koľko dám pri ideálnych podmienkach .. Napr. po nejakom hl.ťahu bude rovnejší terén, v noci dám 80-90tku a s tým že môžem rátať napr. 500-700. Netuším koľko to bude.. Nechodíš von vôbec? Chalenge je bezpečnejší - žiadny kontakt, stále v aute, ak by aj niekto išiel pár m. odstup, mám obojsmerný r-shield a šanca že to má niekto z EVčkárov je dosť malá. Už keď ideš len do potravín, sú tam osoby, ktoré sú denne v kontakte s xxx ľudmi, majú len textil. rúška, predavačka si pretrela oči tou rukavicou ako blokovala, tam je väčšia šanca niečo chytiť. Ale aj tie opatrenia čo sú, fungujú zdá sa veľmi dobre, keď denný prírastok je stále veľmi malý. Čo je super. Treba násjť rovnováhu, aby sa držali na normálnych číslach a ľudia neprišli o prácu. Ja by som dal obe - chalenge aj dotáciu. :-D
        Naposledy upravené nick81; 11-04-2020, 06:45.

      • Catchcash
        Catchcash komentoval
        Upraviť komentár
        Von chodim minimalne hlavne sa bojim aby som to nedoniesol domov koli detom...fakt iba najnevyhnutnejsie veci a toto tam zrovna nepatri no jasne ze to clovek moze chytit vselikde treba sa spravat zodpovedne a budeme podla mna v pohode

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 Chcel ti tym povedat, ze pre prax laboratorny dojazd je nanic, lebo nikdy nebudes mat optimalne/rovnake podmienky. Pri tripe v neznamom prostredi budes aj tak dobijat castejsie uz pri soc 30-50%, tak aby si dosiel az k dalsej nabke (ak nie k este dalsej), ak by najblizsia nefungovala, nebrala tvoj chip, nedalo sa k nej dostat pre zavretu branu ci obchadzku ... Vo finsku, ci inej krajine kde sa tazko dohovoris nebudes chciet riesit odtah k nabke za tazke prachy, tak nepojdes s dojazdom na hranu. Teda mozno hej, ved asi si velky dobrodruh. Beriem spat.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Catchcash Ono ine je to, ak ma clovek dom zo zahradou a ine je mat deti zatvorene doma v panelaku. Kde s nimi treba ist aspon raz za par dni von - a treba vyberat miesta, kde su sance nizsie. Ked im to nedonesiem ja, prinesu si same.. Uzke hrdlo vytah/chodba. Ja mam omarkovane veci podla rizika - vchod/klucky, kurier, obchod atd.. zahrada/testovanie auta su s tych bezpecnejsich. Zohladnujem lokalnu situaciu, ale tiez minimalizujem navstevy obchodov a pod.Aspon deti ze to zvladaju lahsie, a my sme pri nich zo skolky/skoly z min. rokov tiez slusne vytrenovani

      • Catchcash
        Catchcash komentoval
        Upraviť komentár
        Tak ja som tiez v panelaku a nechodime von tak casto ako by sme chceli...iba ked je malo ludi vonku hned rano. Takze ich idem poobliekat a ideme kym sa ludia nevyhrnu von

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Taur Mňa nikto nechápe :-D Stred a spodný limit viem ..Viem že auto dá v zime cca 400 a v lete 450 pri kombinovanej. Žiaľ som zistil, že pri 145 a kopcovitej diaľnici dám celú baterku dole aj za 200km, pri 105 a vlnitej dialnici 300. Viem, že je rozdiel ísť R1 Beladice Nitra, kde sú dosť vlny je aj v 105 ... 21kWh/100, a od NR po TT v pohode to isté so 16.5.. Sú tam brutálne rozdiely... Nasávam dáta, aby som mal prax. Hlava už potom sama v teréne vyhodnotí (teplota/vietor/vizuaĺ/topomapa) či ku ktorej nabíjačke je šanca to dať, alebo môžem potiahnuť ďalej. A keď bude UFC je lepšie ísť na doraz. Lebo UFC po 53% SOC na Nirovi končí. Áno, budem nabíjať častejšie .. ale 50% soc je veľmi rozdielne podľa terénu. A viem napr. Estónsko (najvyšší majú 318 mnm), alebo Dánsko, že tam kopce veľmi nie sú. Resp. ak pôjde cesta pri mori tiež nebude veľmi lietať hore dole (FI/SW okolo balt mora, fjordy v NO).. A momentálne mi chýba ten horný údaj maximum pri rovine. Naivne si zatiaľ myslím, že by to mohlo byť aj okolo 600-700km. Potrebujem zistiť krutú pravdu

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 Vazne veris v priemer pod 10kwh/100km? S nalozenym autom? Nazvat ta optimistom by bolo optimisticke.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Taur Žiaľ áno, preto potrebujem dostať od auta facku. 9-10kWh viem spraviť tu u nás dedinami. Aj krátke stúpanie a prudké zrýchlenie vie pokaziť toto číslo. Tak zatiaľ neviem, čo môžem čakať na ceste s malým prevýšením a pri konštantnej rýchlosti 80-90kmh. Mohlo by to ísť, ale možno sa mýlim. Uvidí sa aké budú podmienky, vietor. Ako naloženým? Veď tam budem len ja. Ďalšie osoby do auta neberiem.

      • juris
        juris komentoval
        Upraviť komentár
        Rozmyslal som uz dlhsie ze by som sa dal na nejaky podobny porovnavaci test ale ked mam pravdu povedat tak vstavat skoro rano/v noci a potom jazdit 6 hodin hore dole 90kmh po dialnici sa mi moc nechce.

        Ak by si aj ty chcel usetrit 6 hodin svojho zivota tak si pozri toto 20min video kde Bjorn robi takmer rovnaky test ako chces spravit ty. On robi testy na vsetky auta 90kmh jazdenim hore dole po dialnici takze sa da celkom dobre porovnavat.

        Leto (dojazd 500km): https://youtu.be/ZnYWWtUNykA

        Zima (dojazd 375km):
        https://youtu.be/RjFE1mNtUcc

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 Ved si naloz zataz zodpovedajucu predpokladanej vahe osob a batoziny pri tripe.
        Stovky km tazko udrzis tych 9-10 ako na nejakom kusku co sa ti podarilo.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        juris Nie je test ako test, on to robil pre sponzorov. Ten 500km robil cez Kóreu a keď si pozrieš profil, ani náhodou to nie je rovinka. Nepoznám ostatné podmienky - intenzita a smer vetra. 12.8kWh/100 je dosť veľká spotreba. To auto dá viac. V noci idem, aby som nebrzdil D2 pomalou jazdou. A tiež ja aby som mohol ísť konštantne. Nemám veľmi na výber. Ale testov bude určite viac. A aj cez deň.

      • juris
        juris komentoval
        Upraviť komentár
        Tu este podobny test na Konu kde jazdi viac rovinku a aj tak da "iba" 510km. Podla mna o moc lepsi vysledok nedas ani ty ale budem zvedavy na tvoj report z testu.

        https://youtu.be/kq3OoZoUZBA

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        juris Ja tie videá poznám.. a potom tu máš brutálny skok na 830km pri 40kmh na okruhu tu https://www.youtube.com/watch?v=wAan04PPH3s&t=397s
        Idem 10kmh, príkon do motora 2-5kW, idem 60kmh.. 2-4.6kW.. idem 80, 3-6kW.. príkon je viac menej stále ten istý. Akurát treba menej času na 100km vzdialenosť. Vôbec neplatí pravidlo, 2x pomalšie 2 ďalej, ak je na trase kopec tak už vôbec. Akurát sa príkon mení x krát za sekundu ,, auto má kinetiku, resp. cesta nejde vždy v rovine.. kW ktoré idú do motora lietajú každú sekundu hore dole.. Pri miernom rozbehu ide do motora 25-40 aj viac kW.
        Ďalší point.. ak ste na neutrály, vypnutá klima - auto nežerie zájazdy 0kW. Ale 1.5kW .. čo je celkom dosť.. Na udržanie rýchlosti na ceste treba 2-6 kW Čo je nič.. Len musí byť v rovine, nefúka vietor, nezastavovať/nerozbiehať atď..
        Ak by išiel Bjorn tom okruhu (a zákruty dovolili) napr. 80kmh, prešiel by výrazne viac ako 510km ale samozrejme menej ako 830.. Tá D2 nie je úplna rovinka, ale na cca údaj mi to bude stačiť. Čo idem pomerať .. 80tku určite, potom 90kmh .. pokiaľ bude platiť pravidlo, že o 10% vyššia rýchlosť spraví len o 10% vyššiu spotrebu, budem navyšovať, ak nie vrátim sa na 80-90. A potom chcem spraviť 1 okruh bez tempomatu.. Ak bude lepšie tlačiť na nirovi pedál ručne, tak potom pôjdem tak. Pre reálne jazdenie ma zaujímajú hlavne tie diferencie. Aby som vedel, keď potrebujem vyžmýkať dojazd, že v takom a takom teréne mám ísť napr bez tempomatu, a na max. 85.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Chalani neriešte ďalej. Počkajte do utorka/stredy. Buď to číslo prekvapí alebo nie. Horšie ako ste čakali to nebude. Viem, že som pre vás trochu divný... ale ja to neviem zmeniť.. Zas bez toho by nebol dashboard, a iné zaujímavé veci. Ani tá mapa vyššie (Freemap.sk) by nevyzerala ako vyzerá teraz .. V 2008-2010 som nonstop behal po lesoch, aby som mapoval turistické značky. Pamätám si ako som Dodiho prosil, aby pridal ich rendering. Open streetmap.org také vtedy vôbec nepodporovalo, resp. nepokrývalo to možnosti nášho značkovania v SR. Na ceste hrdinov SNP som mal kvôli tomu extra ťažký batoh plný NIMH a GPS. 1.5mes. nonstop som oklikával z Landsatu chýbajúce lesy Aby mapa vyzerala pekne (teraz sú už presnejšie importy). Tiež by som to teraz už nerobil :-) Samozrejme tímová práca (dodi, martin*, kayle, ... atď.) a veľká vďaka, že s tým stále pokračujú. Tiež si všetci vtedy klepali na čelo, že prečo to robíme, že to nemá zmysel a za pár rokov vznikla prvá kompletná sieť turistiky, ktorá nebola robená od ruky, ale presne s GPS. Potom už do toho nikto neryl. A teraz vy robíte podobné s týmto Treba ma nechať tak, ak je niekto podobne bláznivý a nakopnú ho nejaké prvé čísla tak nech sa pridá. Ale za min. mesiac som sa o aute dozvedel oveľa viac ako za pol roka sledovania videi, recenzií a diskusií. Žiaľ sú tam aj znepokojujúce veci, čo inde neboli. Takže ďalej žiť svoj svet a byť pre vás stále divný :-DDD

      • Catchcash
        Catchcash komentoval
        Upraviť komentár
        Ale ved to ti nikto neberie kazdy z nas je svojim sposobom divny (ja urcite ) ale myslím ze je fajn ze sa tu rozprudila debata o tom, niekedy aj tebe mozu ine nazory pomoct k roznym napadom. Ja si veľmi rád precitam tvoje zistenia, mozu pomoct aj ludom s inymi autami. Hlavne sa necerti

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Catchcash V pohode.. Ja len, že počkajte tých pár dni. Mám z toho mesačného vývoja celkom veľa dát. V pár vetách sa to ťažko opisuje. Fyziku samozrejme nepopieram ani sa nejdem určite hrať na hrdinu. Len mám feeling, že to auto prekvapí v tomto režime. Možno nebude terén vhodný, alebo vietor a sklame. Uvidíme. Videá nerobím kvôli sledovanosti ani peniazom. Nemám problém na seba, alebo na auto nakydať :-)
        PS: Openpilot/C2 prevčerom opustil LA, najbližšie týždne budú veľmi zaujimavé. Ja už som ako číslo 5 ... data, informace :-D

      • ToMiLeaf
        ToMiLeaf komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 Daj potom vedieť, ak sa ti podarí ten trip. Ja v lete zvažujem obehnúť Botnický záliv a rozhodujem sa, či to urobím na EV alebo PHEV. Čo bude komfortnejšie, rýchlejšie a tak...

      • hudino
        hudino komentoval
        Upraviť komentár
        ToMiLeaf aky PHEV mas?

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        a k tomu tie prijemne "mapping parties" vzdy na inom krasnom mieste

      • ToMiLeaf
        ToMiLeaf komentoval
        Upraviť komentár
        hudino Bude to Prius PHEV. Na trip budem mať 8 dní. GoogleMaps hovorí o 4 000 km a 49 h čistej jazdy, čo by mohlo platiť aj pre PHEV.
        Podľa Abetterroadplanner by to mal Leaf40 urobiť za 74 h, čiže cca 1,5 krát dlhšie, čo zhruba sedí s mojimi doterajšími skúsenosťami s týmto EV. Pre porovnanie Kona64 by to údajne mala byť schopná zvládnuť za 62 h, čo je síce o 12 h rýchlejšie ako Leaf, no stále o 12 h pomalšie ako PHEV. Tieto časy samozrejme platia v prípade, že ma bude vždy čakať voľná nabíjačka. Navyše pri Leafe som si není istý, či tento planner počíta s absenciou chladenia batérie.
        Ďalšia kapitola je cena nabíjania. Poľsko by som šiel cez sieť GW. Litva je otázna. Lotyšsko cez roaming ZSE. Estónsko netuším. Fínsko snáď opäť ZSE roaming a Švédsko je otázka. Predbežne by teda 80 € padlo na 2 dni roamingu.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        ToMiLeaf
        Litva ma kopec DC, narodnych a zadarmo. Vid. app plugshare, preto nie su v roamingu.
        Lotysko, okrem zse mozes pouzit apku IONITY, maju tam toho mrte. Aj klasicke DC 50kW (15 cent za minutu), nechapem preco len Lotyssko. Ci su to ich kamarati. Aha, apka e-mobi ale cena rovnaka 15cent.
        Estonsko je bieda na DC, ale vies potiahnut cez ZSE roaming/plugsurfing.
        Finsko/Svedsko/Norsko dobre pokryva Norsky Fortum.no (cca 10-20eur stoji rfid jednorazovo). Druhu masivnu cast nabijaciek vo Finsku ma Finska Virta, ale chcu 30 eur vpred, a ked vycerpas, dalsich 30 eur si stiahnu. Takze som si nechal iba Fortum.
        Finsko - este napr. apka K-lataus, skor 22kW, ale dost vela a 2 centy za min.
        Ceska apka Eon.drive, zaregistroval som sa tam loginom ZSE drive. Ak nebudem potrebovat ZSE roadming na 24h.. tak skusim len takto jednorazovo. Ale nemam to este odskusane. Plugsurfing je asi dnes samozrejmost. Shell newmotion, neda sa ziskat zo SR (len zap.krajiny) po tom co to zobral shell.
        Apka nextcharge, da sa pekne filtrovat free napr. lidl vo finsku ale chodi to aj pre ine krajiny a je tam toho dost.
        PS: toto je teoria,, prax musim overit
        Naposledy upravené nick81; 12-04-2020, 13:26.
    • nick81
      Member
      • Nov 2019
      • 148

      #4
      Profil úseku D2 Exit Malacky - Exit Kúty. Vyextrahoval som z tracklogu. V celku rovné, až na tú 35m jamu Lepšie asi nevymyslím. Keď dostavajú trochu viac R7, potom skúsim aj tam.

      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	d2.png
Videní:	304
Veľkosť:29,9 KB
ID:	53434

      Komentár

      • nick81
        Member
        • Nov 2019
        • 148

        #5
        Test nevyšiel celkom podľa predstáv. Dážď, SHMU výstraha 1.stupeň SZ vietor (celú noc, okolo trochu 2-3 stíhlo). Nabil som v MA na 100%. A tiež terén nie je ani náhodou v rovine. Nabjližšie skúsim R7. Rýchlosti sú gps, nie podľa tacho.
        1. kolo Exit MA - Exit Kúty 25km .... 16.4kWh/100 silný vietor z 9-10.hodiny, dážď, mokrá cesta, 80-90kmh, vonk.teplota 7, vypnutá klíma
        1. kolo Exit Kúty - Exit MA 25km .... 14.3kWh/100 podobné podmienky, vietor naopak, 80kmh
        2. kolo Exit MA - Exit Kúty 25km .... 16.1kWh/100 80kmh
        Nemalo zmysel pokračovať, aby bol dojazd 420-450km. Preplánovali sme to na ísť do TN a otestovať preheat baterky pre 100kw Greenway zadaním cieľa v navigácie. Smer D2 cez BA prejsť na D1 a do TN
        3. Úsek Exit Kúty - D2 za lanfranconi, exit na D1 60.4km... 13.9kWh/100km 80kmh, vyp.klíma, zima na kolená - zapínam AC na 20C, vonk. 9C, batery min. 9C
        4. Úsek D1 Petržalka - D1 Exit Červeník 62.4km .... 15.7kWh/100 .. zas ten protivietor. 80kmh, boli úseky v zákryte a 13kWh/100 bola spotreba do kopca..
        5. Exit Červeník - Exit Dubnica n.V. 72.9km .... 28.1kWh/100, protivietor, cesty konečne suché, 130kmh, klíma na 22C
        6. Dubnica mimo D1, na TN DaliOil GreenWay 100kW 24.4km ....... 14.8kWh (mix, z TN po D1), cieľ zraziť SOC..
        Po príchode na 100kW charger SOC16%. Baterky mali viac ako 15C a menej ako 25C, preheat sa nekonal, lebo navigácia v aute eviduje charger ako 50kW. Sú tam 2 stojany aj 50kW, aj 100kW. Takže stále nevieme potvrdiť, či vie preheat podľa navigácie. Chytil som teda obmedzenie na 150A. Po pripojení bat. okolo 18, a bat.heater išiel na 35C, ale trvalo večnosť kým to zohrialo na 25C.
        7. TN - Častá (Z D1 exit Bučany, TT/Zvončín/Dlhá). 85.6km ...... 17.3kWh/100 ... Rýchlosť rôzna od 110 po 70, vonku 5C, AC 22C
        Budú 2 videa aj trasa a charger.
        Naposledy upravené nick81; 14-04-2020, 16:45.

        Komentár


        • juris
          juris komentoval
          Upraviť komentár
          Ten preheat podla navigacie to si niekde cital alebo odkial mas tuto info? Ci si to chcel vyskusat iba tak, ze ci nahodou? Prvy krat to pocujem, bol som v tom ze to vie iba Tesla.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          juris Jeden chalan sa ma to na YT pýtal či to 2020 model má, lebo jeho 2019 nie. Nemám žiadny zdroj. Povedal som mu, že to skúsim testnúť. Len baterky som mal už dosť zahriate na 50kW DC (>=15C), a UFC v TN nemá auto zaevidovanú v navigácií. Tak sa mi to zas nepodarilo potvrdiť/vyvrátiť.
          Naposledy upravené nick81; 14-04-2020, 13:48.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          juris Je to negatívne. Akurát bolo vonku 6 a baterka na 10, tak som dal navigovať Greenway TT. Heater nič, ale čo ešte pozorujem Greenway na ktoré som dal navigovať tak po spustení nabíjania sa aktivoval heater. Čo mám videá zo ZSE, zdá sa mi že tam nie (nie sú v navigacií). Ale toto neviem potvrdiť, či je to týmto, alebo sú tam iné podmienky.
      • nick81
        Member
        • Nov 2019
        • 148

        #6
        Zajtra (sobota) večer štartujeme IONITY SC - Košice cez R1 a späť. 760km na max. povolenú rýchlosť s využitím UFC (Budča, OC Galeria KE). Budeme viac testovať problém s predhrevom baterky v Šport móde vs 90A obmedzenie pri nabíjaní na UFC. Ak je tu nejaký šialenec, čo sa chce porovnať svoju káru s Kóreou, nech sa ozve. Ideme 2ks, aby sme sa prestriedali v noci. eNiráci, ak by ste v tomto móde chceli niečo o svojom aute zistiť, dajte vedieť čo máme testnúť.

        https://www.freemap.sk/?map=10/48.53...ode=6445579019

        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	Komentár 2020-04-24 200249.jpg Videní:	0 Veľkosť:160,5 KB ID:	53803

        Komentár

        • nick81
          Member
          • Nov 2019
          • 148

          #7
          Niekedy o týždeň - dva pôjdem 10 hod. krúžiť okolo UFC (asi Beladice/Budča). Režim nabiť UFC na 77kW do 50-60% a pri 130kmh (gps) to minúť a takto dookola. Potrebujem dostať tento mesiac auto do servisu na garančku, plus takéto video poteší mojich odberateľov (zas bude z iného súdka). A získať akú /takú predstavu, koľko KM vie prejsť Niro za 24 hod (príprava na Fínsko). Áno, dá sa teoreticky vypočítať, ale prax prináša reálne problémy (zahrievanie/chladenie)...

          Ak máte ZSE flat a kWh v rezerve kľudne sa pripojte so svojím EV. Bolo by to zaujímavé porovnanie. Tesláci tam majú poblíž Supercharger, príp. test či Tesla výrazne zotrie iné autá. Trasu, rýchlosť vieme zmeniť podľa dohody.
          Naposledy upravené nick81; 07-05-2020, 05:17.

          Komentár


          • dango
            dango komentoval
            Upraviť komentár
            ak by si potreboval musiu zataz, hlasim sa

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            dango Nevykladám snehové reťaze, ani náradie. Auto ide stále v plnej poľnej .. Ty sa tam stratíš :-D
        • nick81
          Member
          • Nov 2019
          • 148

          #8
          A ďalší pripravovaný test... Min. týždeň som išiel PK-BA-Gabčíkovo. Cieľom bolo ísť čo najmenej 80/90kmh rýchlosti. Od Báč po Gabčíkovo konštantná 60kmh. Priemerka celej trasy bola 10.5, čo znie ako dojazd 600km+. https://www.freemap.sk/?map=11/48.12...&transport=car

          Test bude takýto. Báč - Gabčíkovo - Kosihy (55km) a späť .. Takmer konštantná 60kmh (tacho), aby som zistil, koľko auto prejde pri takejto rýchlosti. Je tam terén celkom v rovine, nebude skreslený rekuperáciou, minimálne brzdenia/rozbehy. Ak ste zvedavý o koľko pri mestskej konštantnej rýchlosti prekoná vaše auto na 1 nabitie svoje WLTP, miesta sú voľné Trasa/rýchlosť nie je daná, môže sa prispôsobiť. https://www.freemap.sk/?map=12/47.78...&transport=car

          Komentár


          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            Ja chcem daco podobne spravit asi lebo minule sa mi podarilo po meste 7.9/100 (asi 25km trasa iba) . Pri takej spotrebe by dojazd atakoval 400km comu az nechcem verit Ale mozno to spravim v realnych podmienkach t.j. nabijem doplna a budem normalne po meste chodit s tym ze sa budem velmi snazit

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            A to si ešte brzdil a rozbiehal sa. 400 by mohlo padnúť. Viď. Kona a Bjorn.. WLTP = 449, 50/90 ~520 ... pri 40kmh dal ~830 (okruh bez zastavovania). 60tka bez zastavovania bude niekde medzi tým. Nie je zlé vedieť, keď budeš v núdzi a charger nekonečne ďaleko na koľko máš spomaliť :-D

          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            Tak zase ja s Citigom asi charger nekonecne daleko mat nebudem ked len po meste chodim Urcite chcem skusit aj nejake dialnice. Zajtra ideme sice na chatu ale kedze ideme prvykrat v roku asi budeme viac nabaleni tak beriem vacsie auto a okrem toho si chcem pozriet aky je po zime pristup, ci mam dost dlhy kabel, ci je kabel dost hruby a bude vyhovovat. Skontrolujem zasuvku atd...Potom by som to chcel skusit, je to 150km po dialnici to by malo byt v pohode

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            nick81 Logicky cim pomalsie tym lepsie. Mozno som naivny, ale ked botrebujem vediet ci niekam dojdem, tak mi staci resetnut comp. a za chvilu viem kolko km urobim pri rychlosti ktorou, aktualne idem pri SOC ktore prave mam.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Taur Pokiaľ sa ti na ceste nemenia podmienky. Vytešený letím po R1 z TT testnúť opravenú Budču..160km auto píše dojazd 270km. Čo malo byť z prehľadom... Idem 130, Beladice, dosť šťavy netreba. Benadikt už taký jasný nebol, veď to nedám, znižujem na 115. Žarnovica, ja to nedám.. znižujem na 85kmh. Nikdy v živote som nešiel po diaľnici tak pomaly :-) Prišiel som na SOC 3%.. Ak by bola Budča pokazená som v háji.. 2 faktory, od NR kopce, bol silný vietor, ktorý sa na tom úseku neskôr otočil. Aktuálna priemerka nepomôže, tu len prax (ja ju ešte nemám veľkú) a poznať svoje auto v rôznych podmienkach. Catchcash 150km po diaľnici nemusí byť tak jednoznačné. Predpokladám, že nenabíjaš do 100% + rýchlosť 100 a viac + vietor ... Ale dnes sú našťastie stojany pomerne často.
            Naposledy upravené nick81; 07-05-2020, 07:55.

          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            nick81 no a zrovna je to ta trasa BA - Zarnovica Tam pomerne casto silno fuka...ale tak nabijem na 100 urcite pred takouto cestou. Do TT je to iba 110 tak pojdem v klude 100 bez toho aby som si pripadal ako idiot a zvysok skusim tak 120 GPS a uvidime co to povie...V najhorsom Beladice to istia

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Sak preco si nepustis Abetterrouteplanner na telefone alebo v aute? Tam mas pekne aktualnu spotrebu, SOC% aj teplotu vonku vs. predpokladanu a mas graf kde vidis s akym SOC prides pri sucasnych a predpokladanych podmienkach. Alebo to vidis na grafe aktualnej a predpokldanaje spotreby na displeji v aute.
            Aha, sorry, to sa da len na Tesle. Zabudol som ze o tom sa ne-Teslakom moze akurat snivat. /s

            Mimochodom, ten graf v aute berie do uvahy nie len vzdialenost, vyskovy profil (toto uz od roku 2012!!) a momentalnu teplotu ale aj predpoved pocasia na trase. To som sem dal pre tych co trepu o tom ako je Tesla len trochu vpredu a nekvalitna...
            Nekopem do inych znaciek, chvala za kazde EV ale taketo detaily o Tesle a jej SW sa clovek moc nedocita.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Catchcash Jiri GrandPa Išiel som hranične podmienky. Ponáhľaľ som sa kvôli práci - neplánový výjazd, a zámerne som chcel prísť na Budču z max. vybitou kvôli grafu.. Pre chalanov to bol len príklad... že rôzne úseky tej istej R1,, majú priemerku aj 4kWh/100 rozdiel (aj pri 105). Catchcash odmeraj si potom Beladice - NR a NR - TT, HC-NM, NM-PB, PB-CA uvidíš tie rozdiely.

            ABRP nepoužívam. Ten istý úsek HC - ZA D1.. tie isté podmienky (bezvetrie, 120tempo, prázdne cesty) bol rozdiel 2kWh/100km. Toto by ABRP aj tak nezohľadnil, a už vôbec ten vietor. Ono je aj rôzdiel pri dlhej trase, či je eco/normal/šport, nakoľko je iná krivka akcelerácie a tiež počet aut plet. sa do cesty Používam vstavanú navigáciu, nezohľadnuje ele profil .. veľké mínus hlavne kvôli tomu, že by inak niekedy naplánovala trasu. Ale nevidím v tomto až taký problém. Auto už celkom poznám v rôznych podmienkach, robil som mapy (SR, turistiku/cesty aj prevýšenie), kódoval som na fm výpočet času pre trasu autom a pre turistov, ktorá zohľadňovala typ/šírku cesty/prevýšenie. Tak nejako na SVK ABRP nepotrebujem. Ale plánujem využiť na Fínsko.

            Tesla je samozrejme TOP, že má to prevýšenie a zohľadňuje akutálny štýl jazdy. Len to auto si ja nemôžem dovoliť. Keď budem starý a bohatý :-) Teraz musím žiť s tým, na čo mám

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Catchcash Nechcel som strašiť. Boli to len príklady. Daj kľudne 120 uvidiš ako to bude padať.. podľa toho upravíš. Táto stratégia mi naviac vyhovuje. Beladice, alebo NR má kopec stojanov. V najhoršom prípade ak je zle spomalíš na 80. Príklad. viem že keď letím 130 a viac tak na 10% je cca 30km.. Mám 15% baterky a 60km do cieľa tak viem že je prúser .. Keď spomalím na 85kmh tak cca zdvojnásobím.. tak tých 10% je na 60km .. a zrazu je z 15% namiesto 45km dojazd ~90km .. V úplne najhoršom zídeš do prvej dediny a zabúchaš niekomu s predlžovačkou :-D
            Naposledy upravené nick81; 07-05-2020, 08:52.

          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            nick81 dufam ze taka situacia nenastane lebo to by velmi rychlo opadlo manzelkine nadsenie z EV keby sa toto stalo s 2 malymi detmi vzadu

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Catchcash Niekedy premýšľam čo by robila v daných situáciach moja žena. Lebo sa pristihujem, že v hlave beží celkom matematiky (s koľko prídem tam a tam, koľko pridať, ak checkpoint nedám s týmto, potom spomaľ). Čo pri fosile si užívaš krajinu, tu celú cestu počítaš s čím prídeš, alebo či vôbec. Do toho zapracovať počasie, profil trasy, mód auta, dynamiku jazdy. To vieš, keď nemáš Teslu, musíš si to počítať sám :-)

          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            nick81 aspon nezlenivieme oni asi nevedia pocitat preto take auto vyvinuli

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Catchcash Také na doméne v ktorej je slovo "tesla" nepíš. Lebo nás vyhodia :-DDD Ono ja mám už programátorsku deformáciu, ostatní netesláci možno nepočítaju po ceste a iba ja som divný. :-) Ja by som tu default Kia navigáciu tak rád pokódoval, pridal prevýšenie, váhy pre online počasie, nabky, predohrev. Sú to také primitívne veci, ktoré sú v EV must have. Len Kia ma k tomu asi nepustí.
            Naposledy upravené nick81; 07-05-2020, 09:15.

          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            Tak dufam ze pochopia vsetci ze som to myslel zo srandy a navyse to nebola narazka na Teslu praveze to maju poriesene super

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            nick81 No vidis, ze si na to aj sam prisiel. Podla situacie si prisposobil jazdu, aby si dosiel. Ten pociatocny dojazd 270km odhadoval podla poslednej jazdy? Ja som zatial jazdil len s jednym EV, ale tam ked som resetol PC pri starte stale odhadol dojazd s pomerne velkou spotrebou a postupne mi ho vzdy predlzoval vzhladom na moj styl jazdy. Teda aspon ja som si vzdy pri vyrazani na cestu resetol PC, aby mi pri ceste po dialnici nevyrataval z mestskej spotreby.

            Jiri GrandPa Vacsinu asistentov a softwaru viem nahradit svojim rozumom a schopnostami, ale cebtimetrove fugy v licovani plechov, nekvalitny lak, pretekajuce skla a ine vyrobne vady Tesiel svojim myslenim nevyriesim. Zatial ich kvalita nezodpoveda cene, ale zlepsuju sa a snad o 8-10 rokov si Teslu kupim aj ja. Za 3-5r sa naucia vyrabat kvalitne a o 8-10r bude uz nejaka jazdena Tesla za rozumnu cenu z tych dobre vyrobenych. Niesom taky bohaty, aby som mohol kupovat drahe nekvalitne veci, ktore navyse u nas nemaju servis.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Taur Neviem podľa čoho počíta Niro odhad.dojazd ale mení sa to.. Teraz mám bežne pri 90% 290km, ale jazdím rýchlo a hlavne diaľnice. Niekedy, keď prepínam eco/šport - rozdiel je v pár km, inokedy desiatky. Je tam asi viac faktorov. Skôr nejaký dlhodobejší priemer. Cene nezodpovedá žiadne EV Všetky by mali stáť menej. Nie len Tesla. Ale zas keď ľudia kupujú, čo budú zlacňovať

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            nick81 Hovorim o cene zodpovedajucej kvalite. To co som zachytil o Tesle (bez toho aby som sa o to zaujimal) som nezazil ani pri korejcovi Daewoo co som mal. Ale je to americka znacka a amici su na to zvyknuty pri svojich autach. Mozno som prilis zhyckany japoncami a nemcami, ale asi nebudem sam. Je to mlada automobilka potrebuje dospiet. Ak ich kvalita a servis dobehne ich technologiu , tak budu jednicka. Drzim im palce.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Taur Ale Tesly z Číny sú zas ok, či aj tie? Všetko teda vyrieši existencia Giga Berlin?

          • kayle
            kayle komentoval
            Upraviť komentár
            nick81: Čo sa týka plechov z vonku viditeľných, MIC model3 sú vraj lepšie zložené. Ale osobne som neporovnával, len čo som kde-tu (twitter) čítal.

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            Pri tejto trase auto prejde: Smerom zhora dole: Bac----do------- Kosihy bude spotreba 7-9kWh, odovodnenie: dole kopcom, vietor do chrbta alebo zadobocak, Kosihy------do------Bac bude spotreba 11-13kWh hore kopcom, vietor do nosa alebo predobocny. Beriem najhorsie hodnoty: 13+9= 22/2= 11kWh/100km. 1kWh sa minie na elektroniku, AC vypnute. Takze 63*100/11= 572km prejdes minimalne, (2)best scenario 11+7=18/2=9kWh/100km. Takze 63*100/9= 700km. Takze moj tip 570-700km, bude zalezat na pocasi.

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Taur - take chobotiny o kvalite mozes ist pisat akurat tak na autoforum.cz. Pozyvam ta do Ivanky a ukazem ti 3 roky staru a pol roka staru a nic take ako pises tam nenajdes. Nie je to Audi kvalita ale Kia, Hyundai a Skodu v pohode strci do vrecka. To o tych plechoch je urban legend uz 5 rokov stare (ano prve Modely 3 mali chyby ale aj to uz je dva roky stare).
            Naposledy upravené Jiri GrandPa; 07-05-2020, 14:00.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Jiri GrandPa Dobre vedieť. Je nejaký YT týpek, ktorý vo videách prevetráva TM3 ako ja Niro? Tj. plus/mínusy, reálne spotreby, praktické veci- preprava väčších veci, drobnosti, ktoré sú zle, resp. ako fixnúť atď? Mňa to celkom zaujíma, komplexný zoznam čo je super a drobnosti/chyby.. raz by som možno skončil na TMY . Ak by nejaký Tesla človek chcel, mohli by sme zrovnať vo videu pre ľudí zrovnať eNiro a Teslu, tak aby sa porovnali do detailov všetky klady/zápory oboch áut. Občas mi niekto napíše, že vďaka videám kupuje eNira, skúsili by sme propagovať aj iné .
            Lebo popravde rozhodovať sa na základe videí/recenzií novinárovi požičaného. On s tým autom nežije tisíce km, resp. nemôže si s ním dovoliť to čo majiteľ.
        • nick81
          Member
          • Nov 2019
          • 148

          #9
          Dojazd eNira pri 140km tacho na tempomate (reálna 132-135) na plnú na D1 z BA Zlaté piesky / ZSE - > PB Jub otočka späť je ... cca 260 km.

          Docela by som bol zvedavý, či to dá Kona lepšie s aspoň 10|% v baterke.
          Alebo TM3 LR . O koľko viac predbehne Kórejcov?

          Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	100soc140.jpg
Videní:	132
Veľkosť:86,3 KB
ID:	54536

          Komentár


          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            Tie dialnice s BEV su dost smutne zatial To je uz asi posledna nevyhoda oproti fosilakom

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            Catchcash Realne by som ani nepovedal. Neviem ako u Vas na zapade, ale na vychodnej polke ani nie. Ked idem top predpisovych 130-140 neobehne ma prakticky nikto a ja obieham spustu aut a ani sa necudujem pri dnesnych pokutach a systeme ze im staci odmerat a za jednu turbo cez SK cestu ti moze prist do schranky casom aj 10 pokut a vyjde ta cesta na tisice eur. Ale este aj pri 100-110 vela aut obieham. Lebo aj ICE ma ovela vyssiu spotrebu pri 140 ako pri 90. Vela civilov jazdi na spotrebu a firmy dnes uz svoje auta monitoruju cez gps a tiez tlacia zamestnancov do ekonomickej prevadzky, nielen co sa tyka paliva, kedze vdaka gps modulu maju informacie o kazdom zrychleni, brzdeni atd. kazdeho auta aj toho s minimanu vybavou.
            Chapem, ze vzhladom na cenu EV si ich kupuju ludia co nemaju hlboko do vrecka a nepozeraju az tak na spotrebu a ti co pozeraju tak moznosti lacneho/zdrama nabijania zvadzaju na neobmedzovanie sa, ale ak by priemerny clovek, ktory jazdi na spotrebu s ICE sa spraval rovnako na dialnici aj s EV cize siel tych 90-100, ako to bezne pozorujem, tak ta dialnica pre BEV nieje az taka smrt pre dojazd.
            Mam dojem, ze pri ICE sa jazdi na spotrebu pri BEV na dojazd (zatial). Vysledkom je v reale rovnaka cestovna rychllost okolo 100vky aj na dialnici. Osobne teda v tomto nevyhodu oproti spalovakom nevidim, tak ako ty.

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            Este podotknem ze pri mojich skromnych skusenostiach s BEV som sa spraval dynamicky, ak som nechcel stat na nabke siel som pomalsie aj na dialnici na dojazd cize tych 90-100, ak mi zastavka nevadila, ze som mal co robit (praca na notebooku, telefonaty ...), alebo som potreboval prestavku a zdriemnut si, tak som si dupol bez ohladu na spotrebu. S ICE by som nemal tu moznost, sluzobne by som siel stale tych 90-100 na spotrebu.
            Naposledy upravené Taur; 10-05-2020, 06:28.

          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            Taur ja ti neviem ja som na dialnici nevidel uz dlho nikoho kto by isiel 100 pri spalovaku mas vyssiu spotrebu ale nie zase raz tolko Akurat som nad tym vcera rozmyslal ked mi z nadrze skoro nic neubudlo po tych 150km dialnicnych. Pre mna je to dost dolezite kedze chodime na dovolenky autom.

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            Catchcash Ved som zacal vetou iny kraj iny mrav. A spotreba zalezi od kategorie+motor. Ano pri V8 rozdiel na dialnici medzi 90 a 140 nezbadam v spotrebe, lebo motor sa ledva namaha, ale pri kategorii A,B, eventuelne C s malym objemom motora tam rozdiel je. znacny. Male auta ako tvoja Citygo, aby sme neporovnavali hrusky s jablkami maju vacsinou horsiu aerodynamiku co sa prejavi pri vyssich ryhclostiach a maly motorcek pri otackach v 140 spapa o dost viac ci benzin ci diesel. A ked najazdis tisice km mesacne tak sa to nazbera. Ja teda rozdiel pri Suzuki Ignise s 1,3L mam slusny.
        • nick81
          Member
          • Nov 2019
          • 148

          #10
          Jj tie diaľnice sú smrť pre EV. Mne nevadí menší dojazd, ale to že sa o tom verejne nehovorí a hlavne tvárime sa aj s predajcom a výrobcom, že nič (optimalizácie nabíjania, ak sú medzery). Ak by napísal diaľničný dojazd pri 130, veľa ľudí by to zaváhalo. Naivne som si myslel, že to bude 350 km minimálne aj na diaľniciach. Že to bude pri 105-110 som nečakal. Ale som rád, že už mám nástroj s pomerne vysokou presnosťou, Takže od včera bude mať aj každé moje video aj podrobnú tabuľku so spotrebami, toto urobí záujemcom realnú predstavu čo môžu čakať. Toto je z predvčera photos.app.goo.gl/JwhH2o5P2334qcYh6 v 120kmh/112gps, cca 300km dojazd pri 100% SOC. Musím toho viac posnímať. Rôzne rýchlosti, profily dianíc/rých.ciest. Potom z toho bude megatabuľka :-D

          Dúfam, že nejaká Kona alebo TM3 LR prijíme výzvu/výzvy a zistíme o koľko sú presne lepšie v rovnakých podmienkach. Lebo si myslím, že sa zbytočne robia lepšie ako reálne sú.
          Nemusia mať dashboard.. 140 tacho a osnímame checkpointy trasy podľa rýchlosti. Dodám údaje, kde som potom ku koncu spomalili na koľko (aby som dorazil do cieľa). A videli by sme reálny rozdiel SOC%. Aj iné autá by ma zaujímali (etron, citigo) ako si vedú.

          Komentár


          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            Ja ti poviem nabuduce ked pojdem potom ako si zozeniem kable ci som vobec presiel 150km alebo ostal niekde visiet

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            nick81 Celkom nechapem o com tocis. Napr. v https://ev-database.org/ najdes mestske, dialnicne aj kombinovane spotreby/dojazdy papierove aj cca real hadam ku kazdemu EV. Aj nabijacie vykony a casy AC i DC tam najdes max aj priemerne. Recenzii je tiez na nete dost. Aspon ja som nemal problem informacie lahko najst pri minimalnej snahe. Nemam dojem zeby niekto nieco tajil, tak nevidim tu konspiraciu co ty. (na neerudovanost predajcov som zvyknuty a nesuvisi s EV). Mozno niesu tie informacie dostatocne pre teba, lebo niesu na kilometre a minuty presne pre vsetky mozne rychlostne a povetrnostne podmienky. Ja tvoje zanietenie obdivujem, fandim ti a vysledky tvojho vyskumu urcite prispeju a precitam si ich. Ale pre vacsinu beznych ludi s logickym usudkom aj tie informacie z ev-database a praktickych recenzii asi pre orientaciu stacia.
            Ja som napr. nikdy nenadobudol mylny dojem ze Niro moze nabijat DC 100kw ani z materialov od KIA. Ty svoj omy uz hned prenasas aj na Enyaq ze nebude mat realne 125kw. atd. Pricom stacilo citat s porozumenim uvodnu informaciu, a par hodin neskor si precitat clanok, kde je pekne rozpisane ze rozne verzie budu mat rozny nabijaci vykon DC (alebo pozriet rozne modeli Enyaqu v tej ev-database).
            To ze vyrobcovia udavaju pre reklamne ucely tie najkrajsie hodnoty je jasna vec. To snad nemoze nikoho zaskocit. Pri ICE tiez udavaju spotrebu ktoru v realnej premavke nedosiahnes. Tiez ti nepisu presne hodnoty pre zimnu prevadzku a v meste kludne mam spotrebu o 2L vyssiu ako v lete.
            Vyrobcovia sa chvalia maximalnym dojazdom za optimalnych podmienok a orientacnu realitu si clovek zisti na nete raz dva.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Catchcash Do PB-JUH urcite prides. Niro by tiez asi skapalo pred TT.. Drzal som si 140 kym toslo. A cesta spat, uz ked som videl ze 140 to nedam, niekde okolo NM-PN som dal na 120, od PN az po 90... a potom 70 do TT. Tak aby som vobec prisiel ... A nechcem ist vyslovene na nulu ale staci mi na test do tych 4-5%. Urcite si nechcem, aby sme si testami nicili baterky .

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Taur Pozri si Niro .. Takže 345 malo dať? Zdá sa ti že je vonku -10 (Cold weather) ?
            Highway - Cold Weather 265 km Highway - Mild Weather 345 km
            Ja netuším akú rovnú mali diaľnicu a koľko po nej išli a akých podmienkach. Nekonšpirujem .. len zdieľam reálne dáta, aby mali kupujúci predstavu.
            2. a som videl nab graf na fastned, vedel som že neprelezie 77kW a zďaleko ho nemáš šancu u nás dodržať väčšinu roka, kvôli tepl. obmedzeniam. Ale to nikde nenájdeš. Nevadí mi čakať na nabke, viem že som si nekupoval auto so 150kW. Ale kedˇdáš za auto 45 a nabíjaš na pvých 4 UFC horšie ako na 50kW stojane, to už zamrzí, preto hľadám príčiny a ako ich odstrániť. A opäť vyzdielať dáta, aby ľudia videli ako spraviť predhrev jazdou a pod, ak budú potrebovať.
            Nepotrebujem tu konšpirovať, zas by som si kúpil Niro, lebo má stále pre mňa najvýhodnejší pomer cena/výkon.
            Naposledy upravené nick81; 10-05-2020, 08:36.

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            Catchcash V tej ev-databse pisu real range dialnica v zime pri -10C 140km, pri teplote 23C 180km, sice chybicka krasy ze nepisu pri akej rychlosti, ale tych 150km by si mal dat, aj ked mozno nie 130kou a tym prditkom. A asi nepojdes len po dialnici tak kombinovana 165/230km cize verim ze dojdes.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Taur To si pozeral aké auto? Nejakú 40kW baterku?
            https://ev-database.org/car/1260/Kia-e-Niro-64-kWh

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            nick81 To bolo pre Catchcash a jeho citygo. On nepojde Nirom na chatu.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Taur Tak snáď mu to bude sedieť aj v realite.

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            Ja som rad ze sa nick81 do toho pustil s takym nasadenim. Osobne ale ako bezny uzivatel nevidim dovod na sledovanie vsetkych tych dat. Ma to robit auto za mna. O neduchoch aj kladoch Nira som vedel, jednak ako uzivatel hybridnej verzie (kvalita prevedenia, palubnych systemov, parkovacich senzorov a pod.) a z netu- krivka nabijania, realne skusenosti vlastnikov, navyse sme mali i3 takze o tom ze dialnica je smrt pre spotrebu a treba jazdit do 120km/h som tiez vedel aj o tom ze ideal je do 115km/h. Na hybride som jazdil 120km/h a v pohode, nemam sa kam ponahlat. Dovolenka je tiez max 2x do roka a to uz sme si zvykli netahat v kuse ale cestu si rozdelit, prespat, povandrovat okolie zastavky a ist v klude dalej. Ziaden stres, zapchy, nervozita. Vsetci spokojni. K nasim na vychod co je 500km, chodime s prespanim u svokrovcov (Prievidza) alebo stojim 2x kratsie zastavky,Budca,Liptovsky Mikulas. Vsetci spokojni detska su male,potrebuju prevetrat cize by sme stali aj tak.

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            nick81 Verim ze nam to potom prezradi.
            Napisal som mail do ev-database nech udaju aj hihghway rychlost okrem teplot, tak uvidime ako zareaguju. Prevysenie a klukatost sa nedozvieme. Jasne ze tie udaje su +/- autobus, beriem ich ako hrubo orientacne, lebo vzdy zalezi na style jazdy, zatazi, pocasi, profile cesty, premavke, gumach ... takze ziadne elaboraty nedaju presny udaj pre kazdeho. Uz len pneu vraj mozu urobit rozdiel aj 5-10% (rozmer, valivy odpor, dezen, nahustenie, letne/zimne...) tak medzi dvoma Nirami to moze byt teoreticky aj 40km dojzdu. Ked sa nacitaju dalsie faktory ... Tazko povedat preco sa ti zda nedostatocny dojazd oproti reklame. Alebo mozno mas vadny kus.

          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            nick81 pojdem smer NR tam je to viac zvlnene tak uvidim.

            Taur praveze mam celu cestu po dialnici okrem toho co sa na nu napojim (asi 5 km) a ked zleziem ku chate (tiez max 5km)

          • Roman-ba
            Roman-ba komentoval
            Upraviť komentár
            Ak chceš nejaké info o jazde alebo porovnanie, daj vedieť, môžeme urobiť nejakú testovaciu jazdu..Tento týždeň môžem vybehnúť, tak daj vedieť, ako a kam, a čo mám odsledovať. Aj keď pôjdem sám , nech viem čo mám pozerať.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Catchcash Do Beladic prides, Docerpas Ak by si videl ze na aute padaju km rychlejsie ako ubudaju v navigacii, tak len spomalis.

          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            nick81 tak tam urcite pridem ale ja chcem prist az na chatu a mat este rezervu dakych 30km keby som nahodou nevedel nabijat z nejakeho dovodu a musel ist na najblizsiu nabijacku Verim tomu ze tych letnych 180 sa bude dat aj ked neviem pri akej rychosti to merali. Prvykrat asi pojdem 110 a ak by to bolo v pohode tak naspat uz mozem ist rychlejsie o nieco
        • nick81
          Member
          • Nov 2019
          • 148

          #11
          mozeg suhlasim s tebou. Tiez to nesledujem ako BFU. Ale chcem spravit ten predhrev, bez toho aby som nasiel podmienky atd, to proste nejde. Napr. na 36kw to padne niekedy pri 72 niekedy pri 78 , pridavam dalsie senzory a udaje aby sme to vytrackovali.. Ono toto zachvilku skonci, ja to vyriesim a uz s tym prestanem. Chcem sa potom venovat vylepsovaniu openpilot na nirovi.
          Moju prehnanu aktivitu v tomto obdobi ospravedlnte, ono toto tempo financne aj tak neudrzim, zachvilku to prudko obmedzim Aj auto si musim setrit.
          Taur Pneu 10, teren aj 25 ,, protivietor tiez vela, teplota nieco nie vela. Taka velka loteria,, idem do KE, za kolko to dnes dam
          Dnes fuci na R1 som na beladiciach, potrebujem spravit este 1000 km na garancku takze idem UFC 0-55% nabijat a kolecka Beladice - TT - Beladice, asi 145 tacho. Som zvedavy aky pomer bude cas nabijania, resp, rozdiely v spotreby, 10 okruhov v tych istych podmienkach ukazde aka loteria je vietor a pod.. Hlavne som zvedavy ci to UFC a 145 bude stihat auto chladit po x okruhoch. Ale verim mu, ze to da v pohode.
          Naposledy upravené nick81; 10-05-2020, 10:22.

          Komentár

          • Roberto
            Junior Member
            • Feb 2020
            • 5

            #12
            Pridám moju relatívne čerstvú a prvú skúsenosť s TM3 LR na dlhšej trase. Hneď po veľkej noci som šiel otestovať káru na chatu z BA do Párnice (264 km). Väčšina trasy po diaľnici. BA-TT som šiel 125km/h konštantne (nevypol som tempomat), zbytok som šiel medzi 135-145km/h. Bola takmer úplne prázdna diaľnica. Pod strečnom okolo 110km/h plus obiehačky. Jemne zapnuté kúrenie. Predtým nabité na cca 96%. Dojazd v cieli 158 km. Bol som veľmi milo prekvapený a predpokladám, že ak by som šiel aj 160km/h tak 300-350 km dám úplne s prehľadom. Nemyslím teda, že na diaľnici je to nejaká katastrofa. Prikladám screen z auta. Pod hlavnou krivkou je aj krivka s predikciou... takmer úplne presne ju hlavná kopírovala.

            Komentár


            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              No vzhľadom na to, že “normovaná” spotreba je u TM3 LR 155 Wh/km si mal dosť “nadspotrebu”. . Ale s tým autom sa fakt nedá jazdiť pomaly. Keby si išiel tých 125 km/h dostal by si sa na takmer 500 km max. dojazdu.
              78 kWh batéria robí svoje...
              Naposledy upravené Jiri GrandPa; 10-05-2020, 21:44.

            • Roman-ba
              Roman-ba komentoval
              Upraviť komentár
              Myslím,že keď bude teplota pod nulou, nebude to také skvelé. Neviem ako sú na tom TM3 ale ja s Konou mám podobný nájazd, bez problémov teraz dám toľko km.ako auto píše. (aktuálne 460 km. Ale v zime a s truhlou na streche som mal dojazd nejakých 300 km a aj to som nie som si istý že by vyšlo. Zima dá batérii zabrať. A tiež rýchlosť nad 130 km/h.

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              To je samozrejmé. TM3 tiež klesá dojazd kľudne o 15-20% v zime.

            • Catchcash
              Catchcash komentoval
              Upraviť komentár
              Esteze tie Alpy su blizsie ako more
          • nick81
            Member
            • Nov 2019
            • 148

            #13
            Odkladám si sem poznámky. V zime potom spravím to isté. Ešte to sem updatnem, lebo mám kopec matroša. Checkpointy na R1.

            Pezinok-D1 pri SC-pri TT na R1-Banská Bystrica-Ružomberok cez Donovaly-Žilina - 15.2kWh/100 priemerka. Diaľničná limit 110 tacho, cesty cca 95 a obec 60 (tacho) . Vstup na D1 (10km) bol s 15.6, R1 niekde pred NR sa držala na 16, po BB lietala medzi 16-17, v BB cca 16.6, na konci RK 16.60/90 cestami to postupne klesalo na 15.2. V ZA som si neplanovane spravil kolečko, minul som pumpu . Počiatočné SOC 87% v PK a v ZA 11% (vrátane toho kolečka). 3:30 / 310km. A/C som od Serede vypol. Vonku bolo konšt. okolo 20. Inak baterka mala 21 ...ani pri 20 st. vonku a do 110 sa neohreje dosť na UFC

            Cesta: ZA - D1 Exit Bučany ... 15.8kWh/100 (bez A/C), PB robí celkom výkyv v oboch smeroch, ale potom sa to utrasie.
            Celkovo super. Pôvodne som chcel dobiť v RK/MT, ale nebolo treba. Pri 110 vychádza dojazd 100% SOC okolo 400km. Tuším začnem jazdiť pomalšie
            Naposledy upravené nick81; 17-05-2020, 17:54.

            Komentár


            • ivan32
              ivan32 komentoval
              Upraviť komentár
              🤣 to píšeš zo žilinskej slovnaftky kde sa práve nabíjaš.... Keby nemám rodinu v aute tak sa zastavím.

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              ivan32 trefa😁 akurát, keď som prišiel donabijal leo 🙂 aký maly je tento stat.

            • ToMiLeaf
              ToMiLeaf komentoval
              Upraviť komentár
              Skôr ako málo je free nabiek. Choď na GW, tam nestretneš nikoho
          Pracuje...
          X